/ Fórumok /

MiG-regiszter

Kis hazánkban itt-ott f<űnnek az elm< idők /dicsőség (?)/ tanui, kiszuper<, különféle állapotban leledző MiG-ek, esetleg Szuhojok v. más katonai repülőgépek, disco-dekor, útmenti rom vagy emlékmű formájában. Ki, hol látott ilyesmit? Ide írjátok, hogy a másiok rajongó is megállhasson és viduljon vagy búsuljon, ha arra jár.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Nyugger 189418 2008. május 25. 11:03
Válasz erre
UTI-MiG-15  Kecskemet skanzen
UTI-MiG-15...

Monox,

Ha minden igaz akkor a 847-s gép ez. Valamikor a távoli múltban /1992 áprilisa/ az RBK szervezésében egy hipernapot töltöttünk Kecskeméten múzeum-előadás-filmvetítés és a lényeg néhány óra a starton! Nos, ott a múzeum előtt volt szerencsénk tűzetesem megszemlélni a MiG-17PF-t is, akkor ezt állapítottuk meg.
Bár van olyan forrás mely ezt az egyik keceli gépre mondja ismereteim szerint nincs felfestve a gépre. Találtam egy fotót a még épp kecskeméti UTI-MiG-15-ről.
Monox 189417 2008. május 25. 10:05
Válasz erre
DSCN1887
DSCN1887
DSCN1904
DSCN1904
DSCN1905
DSCN1905
DSCN1907
DSCN1907
DSCN1909
DSCN1909
DSCN1910
DSCN1910
DSCN1917
DSCN1917

Wrecker!

Nincs még elég róla? :)))

Nyugger!

Van információd arról, hogy a kecskeméti csapatmúzeumban lévő MiG-17PF-nek mi volt az eredeti oldalszáma?
Wrecker 189416 2008. május 24. 00:20
Válasz erre
Esetleg volna valakinek közeli képe a kecskeméti IL-28-asról is?
Wrecker 189415 2008. május 24. 00:18
Válasz erre
mig-21-1
mig-21-1
Mig-21-2
Mig-21-2

A két kép még 1998-ban készült Kecskeméten.
SIG 189414 2008. május 23. 23:50
Válasz erre
Untitled-46
Untitled-46

Köszi ! Megtaláltam a képet a harmadik gépről is, az valamikor 2000. környékén készülhetett. Az előbbiek egy kicsit szomorkás hangulatú diorámához majd jó alapot fognak szolgáltatni. Sajna itt elég fakók a képek, mert még analóggal készültek, de a éppen még passzolhatnak is ehhez a "megkopott" témához :(
PETI 189413 2008. május 23. 23:13
Válasz erre
Nagyon jók a képek SIG!
SIG 189411 2008. május 23. 21:12
Válasz erre
Untitled-77
Untitled-77
Untitled-78
Untitled-78
Untitled-79
Untitled-79
Untitled-79
Untitled-79
Untitled-81
Untitled-81
Untitled-82
Untitled-82

Sziasztok !

Nem tudom érdekes-e, de ezt a képet én csináltam valamikor 2001 vagy 2002-ben. Van még belőle egy pár, bár vérzik a szív a látványtól, de felteszem, hátha valaki többet tud meg belőlük...

Üdv...
tégé 189409 2008. május 23. 19:28
Válasz erre
Miggyuri!
Köszönöm a választ!
tégé
Miggyuri 189408 2008. május 23. 19:06
Válasz erre
A korai 15-ös nem bisz.
migi 189407 2008. május 23. 17:41
Válasz erre
Kivétel a korai tipusú változatnak.
mig23papa 189406 2008. május 23. 15:29
Válasz erre
Monox

Idézve Nyugger barátunk sorait :"Sok mindent olvashattunk az elmúlt években, pl. azt is, hogy a megszüntetett katonai alakulatok után felszabaduló pénzeket megkapják azon alakulatok melyek a sokadik leszervezés után is megmaradnak.", valóban nem kell elhinni minden baromságot.
Az említett alakukatokat éppen azért kellett megszüntetni, mert a nagy politika jóvoltából nem maradt pénz a fent tartásukra (illetve maradt volna , ha az a pénz nem vándorolt volna néhány nagyokos zsebébe.
A lényeg az hogy nagy disznóságok mennek még ma is a seregben, és a légierőben is, egyre én is rábukkantam, belenézve kicsit jobban a dolgok mögé, éppen mostanában tanakodok, hogy a sajtó nyilvánossága elé tárjam-e azt amit már megtudtam.
Bár ismerve a Grippen beszerzés körüli botrány elhallgatását, nem sok hasznát látnám.
Miggyuri 189405 2008. május 23. 13:33
Válasz erre
A bisz szívócsövében nem volt reflektor.
Miggyuri
Vorangee 189404 2008. május 23. 13:32
Válasz erre
Biztos már felírták sokan, de ha nem akkor Solton a Mig-15 UTI kicsit elfeküdve kicsit megtörve.
tégé 189403 2008. május 23. 13:29
Válasz erre
Sziasztok!
A magyar Mig-15bis-eken a szívónyílás válaszfalában, vagy a bal szárny aljában volt a leszálló fényszóró? Történetesen a 677-es gépről lenne szó.
tégé
Monox 189402 2008. május 23. 12:22
Válasz erre
2008.08.05.
2008.08.05
2008.08.05.
2008.08.05
2000-ben még együtt
2000-ben még együ...
2008.08.05.
2008.08.05
2008.08.05.
2008.08.05

Nyugger!

Érdekes dolog ez. Főleg Migi fotóin látható teljesen épnek tűnő 21-es szárnyak. A velük együtt "bespályzolt" 805-ös Mig-21F-13-as szárnya biztosan nem lehet, a fotókból kiderül, hogy miért. Furcsa, hogy miképpen égett el a gép egyre inkább az évek során.. Hogy mi történhetett a CsM-ből eltünt gépekkel, arra esetleg választ adha ez a két gép, de lehet, hogy egy biznisz folytán régen bezúzták őket. Amire viszont nagy összegben mernék fogadni az az, hogy a kecskeméti CsM-ben sosem lesz MiG-21MF (ha 14 évvel a kivonása után nem került oda, ezután fix, hogy nem fog), mellesleg, a selejtezési jegyzőkönyvben a 9606-os volt feltüntetve, amit ide szántak. (Azóta? A pápai sárga 47-es farokszámot ezen a gépen kísérletezték ki!) Ismerve a mindent átfogó korruopciót a seregben én már azt is nagy dolognak tartanám, ha egyszer a szolnoki múzeumban láthatnánk MAGYAR MiG-29-est... (Csak zárójelben említem meg, hogy a MiG-21MF szűkebb hazája Kecskemét, az ott leszolgált 19 évvel a háta mögött, szemben a pápai 8 évvel és a taszári 3 évvel!)
Wrecker 189401 2008. május 22. 22:03
Válasz erre
Szia migi!

Szerintem jöhet ide a többi kép is!
Nyugger 189400 2008. május 22. 21:55
Válasz erre
Migi,

Köszönöm, igen ezekről van szó.
migi 189399 2008. május 22. 21:27
Válasz erre
Untitled-77
Untitled-77

Szia
Sajna a történetet nem ismerem de pár képem van Kecskeméten egy külső használatlan fedezékben lévő migekről , de hogy ezek azok lennének azt én nem tudom és azt sem mikor készült a kép .
üdv: migi
Nyugger 189398 2008. május 22. 20:36
Válasz erre
Monox,

Sok mindent olvashattunk az elmúlt években, pl. azt is, hogy a megszüntetett katonai alakulatok után felszabaduló pénzeket megkapják azon alakulatok melyek a sokadik leszervezés után is megmaradnak. Nos közismert, hogy ez mese volt. Nem kell/ene/ benyelnünk ezeket a vakításokat. A Mi-17-s téma, a 704 nagyjavításra a 703,705-s korszerűsítésre ment Oroszországba, a Kárpátoktól azért eléggé messzire /Moszkva és Novoszibirszk!/ de ez biztosan jó valakiknek. Sajnos túl közel van Trencsény Szolnokhoz kb.400km vagy a Kbely /Prága/ kb.700 km, nem eléggé tájékozott illetékes feltételezem, hogy ezt nem is tudta. Nem az üzemképes gépek közül választották ki szerencsére ezeket a helikoptereket, volt elég üzemképtelen.
Térjünk vissza a MiG-regiszter témához.
Valamikor a 90-es évek elején Kecsón az alakulat múzeuma előtt állt még 2 MiG-15bis, 1-1 UTI-MiG-15, MiG-17PF és MiG-21F-13. Aztán 1-1 15bis és UTI elkerült onnan és elkezdettt 'fogyni'. Feltételezem, hogy egy őrzött bázisról csak úgy kihordani nem lehet az aluminiumot. Egy darabig a az új festőhangár mögött álltak, aztán a NATO hangár építése során átkerültek a hajtóművező-hely mögé. 2007-ben még ott voltak az Il-28-l egyetemben. Ismeri valaki a két pótolhatatlan repülőgép szomorú történetét?
Azért arra is kiváncsi lennék, hogy lesz-e MiG-21MF kiállítva ott, csak 1975-től repültek 1995-ig a MiG-29-s hadrendbe állításáig Kecskeméten.
Monox 189397 2008. május 22. 09:53
Válasz erre
2004-ben a következőket olvastam: Kivonások: Mi-8 maradék: 2008, Mig-29: 2009, újabban 2010, L-39 - 2009, AN-26 - 2011. Igaz, hogy a Mi-24-esek is ki akarták már az idén vonni, de valaki beleköpött a maffiózók levesébe és egyelőre még a levegőben maradtak a gépek. Helyette elküldték a még három üzemképes Mi-17-es ipari javítani valamerre a kárpátokba, majd gépenként felvettek több milliárd forintott, aminek a túlnyomó része a közvetítői jutalék. A gépekre kb. 300 milla jut, ennyiért vállalta volna Trencsény a javításukat.

Tudod a fair play jegyében még számlát is adtak...
Monox 189396 2008. május 22. 09:45
Válasz erre
Csak nagy emberek ne lennének ezen a világon... Vagyis legyenek, csak a dilettanizmus lenne az ami eltávozik a magyar ember agyának örök kíséretéből...
Nyugger 189395 2008. május 21. 21:25
Válasz erre
Monox,

Mint tudjuk a remény hal meg utoljára, de meghal!
A kivonás dátumában egészen biztos vagy? Nem lepne meg a 2009. január 01.! Az 1957 utáni katonai repülésben használt repülőgépek ill. helikopter típusok között csak a Mi-1 helikopter érte el az naptári ill. max. rep.óra értéket. Minden más típus mélyen ez alatt teljesített. A MiG-29-s típusnál is ue. a helyzet. Egészen biztos, hogy a 27-s idén még sok repülőnapon fog repülni itthon és külföldön. Aztán majd lekonzerválják és kivontatját a kecskeméti Jurassic parkba. Eladni sem fogjuk mert a Samú bácsi a nagy vízen túlról nem engedi, feltételezem, hogy a pápai 'készlet' is így járt. Aztán majd évekkel később az aktuális nagyember eldönti a sorsát: bezúzni!
Monox 189394 2008. május 21. 10:16
Válasz erre
Nyugger nyugtass meg kérlek!

Ha egy gép 15 hónapja áll az 1000 órás javításra várva, miközben a másik gép sem repül, mindezt max. két évvel a kivonása előtt, akkor szerinted van remény arra, hogy az a gép még valaha a levegőbe emelkedik?
Nyugger 189393 2008. május 20. 22:19
Válasz erre
Monox,

A hír igaz, e két repülőgépen volt üzemidő hosszabítás, repültek is. A 26-os vagy 15 hónapja áll az 1000 órás ellenőrzésre - javításra várva, a 27-es jelenleg 'javítódik'
Hogy aztán kinek mi a szerencse azt majd a jövő...
Monox 189392 2008. május 20. 22:03
Válasz erre
Vorangee!

Két gép repül még a hatból. A 26-os és a 27-es ez a szerencsés.
Vorangee 189391 2008. május 20. 19:11
Válasz erre
Farkaskoma 189390 2008. május 18. 22:11
Válasz erre
Miggyuri 189389 2008. május 18. 19:02
Válasz erre
migi 189388 2008. május 18. 18:33
Válasz erre
MattHeafy 189387 2008. május 18. 18:27
Válasz erre
Farkaskoma 189386 2008. május 18. 18:12
Válasz erre
SZiasztok.. kis segítség kellene..

Mig-29 Ub-k milyen oldalszámmal repülnek/repültek nálunk a 27-est tudom, mik még?

Köszönettel:

Farkaskoma
ambasa 189385 2008. május 17. 09:52
Válasz erre
Szia Miggyuri!

Itt nézz szét az összetett keresésben:
horac.fw.hu/
http://horac.fw.hu/
és mind a husz oldalszámát megtalálod.

TG
Monox 189384 2008. május 17. 09:22
Válasz erre
Miggyuri!

Akkor azt hiszem ezen túl vagyunk...ugyanis én sem találkoztam soha más magyar Mig-17F-fel mint a hasraszállt 030-assal. Igaz két féle fotó van az esetről. Igaz viszont, hogy az oroszok nemcsak az F-eket "vitték haza", hanem néhány kivétallal az összas korai Mig-15-öst is. Mindezt állítólag magyar kérésre...

Amiért már keresni akartalak: Mi van a június 4.-i pápai szeánsszal? Lehet valamit tudni?
Miggyuri 189383 2008. május 16. 22:24
Válasz erre
A magyar MiG-17-esek közül az F-eknek nem nagyon volt 56 után utóélete. A nagy testvér egyszerűen hazavitte őket. A PF egy más tészta. Azok repültek még jócskán, a hatvanas években is. Ha valakinek van magyar 17F-ről képe, ne tartasa vissza! Vagy adata a számozásról. Egyetlene képemen egy kukoricásban kényszerleszállt F van, az a 030-as.
Miggyuri
mig31 189382 2008. május 16. 22:21
Válasz erre
manapság
manapság

Szia Mekett !
A fekete fehér képen én vagyok manapság kb úgynézek ki mint aszínes képen.
Emlékeim homályosak, de ha valami dereng akkor jelentkezem.

Üdv:
mig31
Monox 189381 2008. május 16. 21:17
Válasz erre
Mig-31!

Ismereteim szerint sugárhajtású géppel két ízben történt disszidálás a Magyar Légierőből. Mindkettő 1970-ben történt MiG-15-ös típusú géppel. Bár sokan vitatkoznak rajta, mindkettő Taszárról szált fel és az olaszországi Udinében szállt le, az egyik gép közben apróra tört. Terjengtek legendák Mig-21-essel történő lelépésről is, ezek egyike a kísérlet szintjén megrekedt (Pápa,1979.10.02.), a többi kacsa volt. Az egyik pilóta ma valamerre Amerikában kallódik, (azt hiszem ő a Bíró László) a másik az ügyben kiszabott halálbüntetés elévülése után visszatelepült és máig Budapesten él. Ö volt Zoboki József.

Van viszont egy netes blog, ami tartalmazza az általad leírtakat. Én személy szerint sosem hallottam róla, igaz ebben szerepe lehetett annak, hogy a magyar MiG-17-eseknek jószerivel csak az 1956 utáni élete közismert. A leírás Mig-17-est említ, még az is lehet, hogy változat, amiből magyarországon kevesebb mint egy évig repült 20 db. Talán ezért is maradt ki az emlékezetekből.

Itt a cím: routeotvenhat.blogter.hu/ és ezen belül "Zsófi 8. nap: Washington, avagy, amit láttunk belőle." Érdekes dolgok ezek...
Mekett 189380 2008. május 16. 18:36
Válasz erre
Ó, akaratlanul is megválaszoltad a hónapokkal ezelőtti kérdésemet, köszönöm!
Én kerestem valakit, aki látta még ott a gépet.
Rosszul emlékszem, hogy volt ott még egy Mig legalább?
mig31 189379 2008. május 16. 10:21
Válasz erre
2006. november 09-én délelött az M1-esen sugároztak egy műsort, melyben Sebők Árpád beszélt, aki elondása szerint 1956-ban diszidált MiG-17-es repülőgéppel Magyarországról. Sebők Árpád jelenleg az USA-ban él /vagy legalábbis 2006-ban /.
A TV műsorban mutattak egy MiG-? repülőgépet 7? számmal.
Sajnos nem láttam a műsor egészét csak 1-2 percet láttam , ezért nem tudom a műsor címét sem.
Kérdésem valóban hagyta-e el az országot 1956-ban MiG-17-es repülőgép ?
Azonosítási száma?
Hol lehet ennek utána keresni?

A válaszokat előre is köszönöm.

mig31
mig31 189378 2008. május 16. 10:20
Válasz erre
2006. november 09-én délelött az M1-esen sugároztak egy műsort, melyben Sebők Árpád beszélt, aki elondása szerint 1956-ban diszidált MiG-17-es repülőgéppel Magyarországról. Sebők Árpád jelenleg az USA-ban él /vagy legalábbis 2006-ban /.
A TV műsorban mutattak egy MiG-? repülőgépet 7? számmal.
Sajnos nem láttam a műsor egészét csak 1-2 percet láttam , ezért nem tudom a műsor címét sem.
Kérdésem valóban hagyta-e el az országot 1956-ban MiG-17-es repülőgép ?
Azonosítási száma?
Hol lehet ennek utána keresni?

A válaszokat előre is köszönöm.

mig31
mig31 189377 2008. május 16. 10:06
Válasz erre
beolvasás0008
beolvasás0008

Ez a gép valamikor Budapesten, Kőbányán az Előd utcai játszótéren várta az érdeklődőket.Ki tud további sorsáról ?
mig23papa 189376 2008. március 31. 22:01
Válasz erre
Monox

Ez annyira érdekes, hogy (már megbocsásd) a hasamat fogtam a nevetéstől :-)
bár ez nem a te bűnöd vagy érdemed, hanem az újságíróé.
Monox 189375 2008. március 31. 14:33
Válasz erre
SAVE6173
SAVE6173

Ez a cikk régóta megvan nekem, csak most kapartam elő a paksamétát. Az elmúlt időszak történései fényében ez bár történelem, mégis külön érdekesnek hat.
mig23papa 189374 2008. március 4. 23:45
Válasz erre
SIG

Csak érdekes dolgokat találtam benne, és össze-visszaságot sem tapasztaltam.
SIG 189373 2008. március 4. 23:36
Válasz erre
Az egyik cimborám, akinek semmi köze nincs a repüléshez, kb. 1 hónapja volt
(De)generál Földinél és elmesélte neki a gépek sorsát. Szerintem egy régi álma teljesülhetett, mert állítólag a gépek egy részét külföldi múzeumok vették meg, így a színesfémből színes papír lett, amit már a kocsmában elfogadnak, tehát be lehet cserélni tablettás kadarkára, kunleányra vagy olaszrizlingre. Kifaggatom még egyszer a cimborámat és lehet, hogy ráuszítanám még egyszer, mert ő építőipari dolog miatt került vele kapcsolatba és szerintem az öreg ha valakin "madárszagot" érez, zsigerből vetít. Szép ez a cikk róla, de én nem éreztem, hogy ő ekkor repülőember lenne...

Mig23 !

Örülök ha találtál benne valami érdekeset. Mondtam, eléggé össze-vissza van, de egyszer majd szépen rendbe teszem őket. Talán van benne egy-két jó pillanat, amit sikerült elcsípnem...

Üdv...
Blasio 189372 2008. március 4. 23:21
Válasz erre
Ezek szernt nem mai keletű a paranoia...
Múlt nyáron ezen cikk alapján próbáltam bejutni:
www.vampair.hu/modules.php
Megnéztem volna azokat a sportrepülőket, akik ott szállnak le...
mig23papa 189371 2008. március 4. 23:19
Válasz erre
SIG

lehet hogy kissé sza..l érezné magát Mr.Földi, ha kicsit megfosztorgatnánk a múltját ebben az ügyben?, már ami a megszerzett javait illeti, mármint hogy hogyan is szerezte meg azokat egészen pontosan, lehet hogy az ügyésznek nem tudná beadni azt a mesét amit a TopGun írójának?

Ui.: szuper amit kaptam tőled szombaton, haladok a szkenneléssel rendesen :-)
SIG 189370 2008. március 4. 22:54
Válasz erre
Hello Urak !

Sajna a "Földi" témában én is csak Blasio történetét tudom megerősíteni. Próbálok rövid lenni, de a történet miatt sajna Ádámtól és Évától kell kezdenem. 93-ban én éppen nagypofájú csíra kis nyomozó voltam a BRFK állományában. Mivel olvastam a Top Gun cikket, egy alkalommal amikor Vecsés környékén volt dolgom, a BIT-es Golfal elgurultam az említett telepre. /Ugye milyen kis csíra voltam ? Erre pancsoltam el az adófizetők benzinjét :)/ Szóval bementem, kultúráltan bemutatkozta, ahogy anyuék megtanítottak rá, nem arcoskodtam, hogy zsaru vagyok, csak vigyorogva mondtam, hogy olvastam a cikket és kérdeztem, hogy megnézhetném-e a gépeket. Jött is a hasonlóan inteligens válasz: szólva, hogy húzzak a ..csába, mert engedik a kutyát vagy rendőrt hívnak. Édes... Jeleztem, hogy a kutyaszőrre alergiás vagyok, főleg ha harapással juttatják a bőrömbe és a perzekútorokra sincsen semmi szükség, mert magam is ebből a fajtából lennék és nincsen szükség arra, hogy a vecsési kollégákkal illemből elbuzuljunk, hogy "szia, te honnan jöttél...". Akkor a "látnok" /Mr.Földi/ jelezte, hogy ő tudja, én is csak azért mentem oda, hogy amíg ő nem figyel, én kiszereljek egy katapultülést és kiszaladjak vele a kapun. Na abban a pillanatban tudtam, hogy ez az ember beteg és rögtön bevillant, ha ennyire vágom a diagnózist, mint bálna .asza az iszapot, talán az orvosi pályán a helyem. Egy mérhetetlenül primitív és irígy állatot ismertem meg benne, aki nagyon büszke arra amilye van, de sem 5lete, sem terve, sőt fingja sem volt azzal, hogy mit kezd a megszerzett javaival. Tehát egy ilyen "nálam van a kilincs, nálam van a kilincs !!!" de fogalmam nincs arról, hogy az ország másik felében valaki a kilicset bedugná az ajtóba, kinyitná a szobát és szépen rendet rakna ott... Bocs, ha fostam a szót...
búza 189369 2008. március 4. 22:14
Válasz erre
Szia Hind!
Manapság nem csak a harci repülésre igaz amit írsz. Ma nincs szükség a tapasztalatra, a tudásra, az elhivatottságra. Ma arra van szükség, hogy minél olcsóbban hozz létre egy "terméket", Legyen pár embered, akik ezt minősítik, azokat fizesd meg, a többi pedig mozgó csavarhúzó, stb. legyen! Én akkor léptem le a PG-ből, amikor a kertészlány kezdte szereni a vadászrepülőt és nekem kellett aláírni, hogy " a felszállást engedélyezem"! Ahogy figyelem a dolgok állását, az elmúlt húsz évben nem sok minden változott.
mig23papa 189368 2008. március 4. 22:03
Válasz erre
Zebi

ez így van, munkám során az első gépem a 408 oldalszámú Mig 21 PF volt, ez még elkerülte a lángvágót, de lehet hogy csak azért mert még időben az USA-ba került?
ott miért nem vágták szét eddig vajon, ott miért nem veszélyes hulladék az a több száz vagy ezer gép ami már soha sem repülhet?
mig23papa 189367 2008. március 4. 22:00
Válasz erre
Hind

Nem csak azokat:-( mindent amit magukat okosnak tudó ostoba emberek kidobálnak a kukába
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.