/ Fórumok /

MiG-regiszter

Kis hazánkban itt-ott f<űnnek az elm< idők /dicsőség (?)/ tanui, kiszuper<, különféle állapotban leledző MiG-ek, esetleg Szuhojok v. más katonai repülőgépek, disco-dekor, útmenti rom vagy emlékmű formájában. Ki, hol látott ilyesmit? Ide írjátok, hogy a másiok rajongó is megállhasson és viduljon vagy búsuljon, ha arra jár.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
mig23papa 189366 2008. március 4. 21:59
Válasz erre
Nem akarnék vitatkozni veled, mert tiszteletben tartom a véleményeset, de én nem igazán tudom "úr"-nak nevezni azt aki az akárhogyan is a kezébe kerülő pótolhatatlan kincseket, egyik napról a másikra így el tudta herdálni :-(
Te például mikor és hogyan értesültél arról a meghírdetett nyilvános versenytárgyalásról, mert érdekes módon csupán két résztvevője volt annak. A MÉH és a Földi Sándor.
Mert mint mondtam, idézem magam :"Lehet hogy mindenki jobban járt volna, ha annak idején a MÉH nyerte volna meg azt a versenytárgyalást, mert akkor még az is előfordulhatott volna, hogy tovább értékesítés által igazi lelkes repülést szerető emberekhez kerülhettek volna azok a gépek.
Gondolom te is és valamennyien anyatigrisként őriznénk egy-egy ilyen gépet ha a kertünkben állhatna. "

Szerinted Pl. Kecelre hogy kerülhettek a gépek és egyéb holmik? Ott is volt egy kis sundi-bundi, de ott legalább most még megvannak a gépek.

A mostanában kivont gépekre, Mig21, Mig23, Szu-22, Mi8, Mi 24, vajon miért nem írtak ki hasonló nyílt versenytárgyalásokat?

Nem gyanus ez is egy kicsit? Én már sejtek valamit.
Zebi 189365 2008. március 4. 19:15
Válasz erre
Még szerencse hogy az egyetlen magyar Messzer nincs itthon, mert már azt is szétvágták volna.
Miggyuri 189364 2008. március 4. 18:23
Válasz erre
Nem a 21-est siratjuk. Minden veszendőbe ment gép, fegyver, eszköz kisebbíti azt a lehetőséget, hogy valaha is egy-egy kósza emléknél többet tudjunk mutatni az ifjabbakbnak, meg az át- és túlélőknek. Mit kellene szégyellnünk? A csillagos felségjelet? - lásd ék felségejjelel meghamisított MiG-15UTI - akkor az volt. A repülés, ahogy én látom,az őt közelről , vagy távolról imádók esetében párt és politikasemleges. Mint a makettezés. Sirathatjuk a MiG-17F-est amely pár hónapot élt magyar színekben, vagy az említett PF-et, az Il-28-at, a Tu-2, de a Me-109-et vagy éppen a Junkerseket is. Magyar színekben, a mi pilótáink által vezetve részei lettek annak a elegndáriumnak, amely számunkra "A" történelem. Nem vagyok műszaki repülő-szakember, sem a légierő hajózója. De távolról is, a makettek szintjén is, személyszállító gépek utasaként is nekem ez az egyre inkább roncstelepre kerülő, elszánt emberek által ma is élő "A" Magyar Légierő. Ezért sajnálom, hogy ennyire kevés az erő ahhoz, hogy ezt a múltat tisztességesen tudjuk bemutatni.
Bocsi! Nem szoktam ennyit írni, de most így sikerült.
Miggyuri
Rumcájsz 189363 2008. március 4. 18:19
Válasz erre
Földi úr a gépeit nyilvános versenytárgyaláson, kiárusitáson nyerte el a Hadtötréneti múzeumtól a rendszerváltás idején, kilóra fizetett, vagyis ócskavas-áron,a gépeket saját költségén szállittatta valamint szereltette szét és össze, hogy mi volt a célja, az az ő titka maradt /legalábbis idáig/.
Hind 189362 2008. március 4. 17:58
Válasz erre
Mindíg csak a 21-est siratjuk!
Hát,amikor én gyerek voltam(most is az vagyok) nálunk Hatvanban is volt Haditechnikai park.Ottparkolt egy MIG-17PF,és egy T-34-es.Hát mindíg ott csüngtem a gép alatt,bekukucskáltam mindenüvé,elképzeltem hogy hasítja a levegőt.Annyi maradt az egészből,hogy manapság is inkább bújok a MI-24-es hasa alá,mint papírokat tologassak az asztalomon.De néha belémhasít a felismerés-mindennek vége!Volt egy dicső kor,amikor kellett a szakember,és kellett a gép,és a fiatalok megtanulhattak repülniaz MHSZ-ben.Az élet úgyis kirostálta azt aki nem elég kitartó,és rendíthetetlen.Szinte naponta megkérdezem magamtól:érdemes a repülésért élni?
Manapság már nem kell a tapasztalat,a gyakorlati ismeret,sem a sokéves szakmai elhivatottság.Egy ami fontos,a NATO-csatlósának lenni.

Bocsi a kifakadásomért.
mig23papa 189361 2008. március 4. 14:30
Válasz erre
Monox
"sajnos " nem igazán tudom osztani a hozzáállásodat, de Blasioét annál inkább.
A képzeletbeli gyertya gyújtogatását meghagynám neked, én inkább továbbra is harcolok a rendelkezésemre álló eszközökkel, nem csupán azért , hogy megbűnhődjenek a bűnösök a bűneikért, hanem inkább azért , hogy hasonló esetek ne fordulhassanak elő a jövőben.
A forintban is kifejezhető anyagi kár mértéke eltörpül azon tény mellett, hogy ezek a gépek eddig léteztek, ezután meg már nem.
Az sem igazán egyértelmű számomra, az sem hogy mindenben jogszerűen járt el a tulaj, nem voltunk ott azon a bizonyos versenytárgyaláson, nem ez lenne az első és utolsó eset, hogy oda is betette lábát a korrupció.

A TopGun cikk ezért valóban más megvilágításba helyezi a dolgokat. Mégpedig abba, hogy Földi Sándor alapos ellentmondásba keveredett saját magával, az akkor elmondott terveit, és az azóta elkövetett cselekedeteit illetően.
Ez újabb kérdéseket vetett fel bennem. Vajon miért változott meg a Földi Sándor hozzáállása ehhez a kérdéshez? Miért kellett szinte egyik napról a másikra a szemétbe dobni ezeket a gépeket, melyekről néhány évvel ezelőtt olyan lelkesen és olyan nagyszerű tervekről beszélt a Top Gunban? Pénzért?, politikai ráhatásra?, vagy netán a környezetvédő hatóság állandó zaklatásai miatt? Kitudja, de hamarosan fel fogom tenni neki is ezeket a kérdéseket. Ha válaszol megtudhatjuk az igazságot, ha nem akkor meg abban lehetünk biztosak, hogy valami negatív erők állhatnak mögötte. a háttérben.
Lehet hogy épp ez miatt nem is gondolhatott arra , hogy előtte megkérdezte volna ,
hogy "gyerekek, ki kell hogy dobjam ezeket a gépeket, érdekelne-e valakit?".

Lehet hogy mindenki jobban járt volna, ha annak idején a MÉH nyerte volna meg azt a versenytárgyalást, mert akkor még az is előfordulhatott volna, hogy tovább értékesítés által igazi lelkes repülést szerető emberekhez kerülhettek volna azok a gépek.
Gondolom te is és valamennyien anyatigrisként őriznénk egy-egy ilyen gépet ha a kertünkben állhatna.

A hadtörténeti intézet vezetősége ma sem áll a helyzet magaslatán, mindenkim félti ott is a jó kis "zsíros íróasztalát" .

Már épp elég időt eltöltöttem a Pápán tárolt gépek sorsának kinyomozásával is, amiből egyre egyértelműbbé válik, hogy ott is egy nagy sundi-bundizás van a gépek körül.
Valaki, vagy valakik nagyot akarnak kaszálni azzal is, nem törődve hogy ennek az áldozata maguk a gépek, és a gépekért lelkesedő, megmentésük érdekében szinte mindenre hajlandó hozzánk hasonló "őrült" repülést szerető emberek lehetnek csak.

Éppen ezért , nem a gyertyát gyújtogatnám, hanem az eddig a háttérből figyelő hozzám hasonló emberek lelkesedését, hogy minél nagyobb lánggal égve összefogva végre kézzelfogható eredményeket érhessünk el.

Ennek érdekében én nem csak itt a fórumon irkálgatok.

A Földi Sándor esetére egy jó magyar közmondás igen csak ráillik, miszerint "ebül szerzett jószág , ebül vész el"

Én megyek tovább az utamon amit elkezdtem, aki mellém áll mellém áll, aki nem az meg nem.
Blasio 189360 2008. március 4. 14:13
Válasz erre
Akkor egyetértünk :). Köszi a Pf-s infókat, asszem akkor beújjítok egy csillagos felségjelsort, meg valami feljavítót. Szetnimentális okokból valószínűleg az 1603-as lesz a befutó, az áll a legközelebb a születésnapomhoz :).
Monox 189359 2008. március 4. 14:07
Válasz erre
Földit semmi nem menti, de a tettét követő "akasztás" (ha lesz olyan valaha is) már csak a végjáték. A magam részéről egy utolsó gennyládának tartom, aki ha büncselekményt követ el, akkor is az marad, ha bűnhődik érte. Láttam a körülményeit ahol él, tudom azt, hogy nagyon minimális esélye van annak, hogy valaha is anyagi elégtételt adjon azért amit tett. Az eszmei értéket ért kár pedig olyan valami, amit a Magyar repülőtársadalom sosem fog kiheverni. Most is csak azt mondom, hogy nyugodtan be lehet vágni valakit ezért a sittre és lenullázni anyagilag, sajnos ez már mind eső utáni köppenyeg.
Kicsit magamat is hibásnak érzem az ügyben, hiszen a "ruszki szemét" eltakarításának ötlete már 1997-ben megvolt...

8 db MiG-21PF kapott PG-s kamót: 409,504,509,510,1514,1602,1603,1605.
Az utolsó ipari javított PF a 1603-as volt, 1982.10.05.-én szállították el az üzemből.
Blasio 189358 2008. március 4. 10:18
Válasz erre
Monox!

A TopGun cikk azért más megvilágításba helyezi a dolgokat. Ettől függetlenül, mig23papa által leírtak szerintem távol állnak a magyar virtuskodástól. Az lett volna az, ha jópáran mindneféle bavállt kínzómódszerekről beszéltek volna, meghogy "meg kéne várni" egy sötét sikátorban, miegymás, de itt erről szó sem volt. Itt egyszerűen felmerült a gépek eredetének kérdése, és az, hogy megvalósít-e bizonyos törvényi tényállásokat a bezúzatás.
Ha ez tényleg megtörtént volna, (a feltételes mód duplán kiemelve) akkor véleményem szerint nem "magyaros" kéz-széttárást kellene csinálni, hogy örüljünk, hogy eddig volt, hanem felelősségre vonni azokat, akik sokminden egyéb mellett forintban is kifejezhető anyagi kárt okoztak a magyar államnak, társadalomnak. A gépeket valóban nem hozza vissza, de egy bűncselekmény akkor is bűncselekmény, ha visszafordíthatatlan az eredménye.
Mellesleg így, hogy mindenben jogszerűen járt el a tulaj, akkor is elítélendőnek tartom, mert a gépeknek az eszmei, történeti értékére, a rajtuk dolgozó, repülő emberek érzéseinek teljes semmibevételével történt a megsemmisítés, és ha mást nem, néhány szót megérdemel legalább egy ilyen témájú fórumon.

Más kérdés: esetleg nem tudod, hogy hány MiG-21 Pf kapott PG-s kamót, és ezeknek mi volt az oldalszámuk? "Ráakadtam" :) egy Academy Pf-re itthon, gondoltam csillagosan-terepszínűen jól festene a BiSz mellett...:)
Monox 189357 2008. március 4. 09:38
Válasz erre
Az egyik katapultülés - 1

1.kép
Az egyik katapultül...
Az első kabintető - 1

2.kép
Az első kabintet...

Mig-23papa!

A pápai roncstelepen lévő repülőalkatrészek ügyében az átnézés megtörtént. A képen látható roncsdarab egy 3 generációs Mig-21-es függőleges vwezérsíkjának bal oldala látható. Bár nagyon megnehezítette a dolgot, hogy 3 színű kamó látszik a vezérsíkon (ez csak a legelső néhány "házilag" terepfestett gépen volt), hiszen a később csak 2 színű volt a csapatnál festett gépek többsége is. Nos... tudjuk azt, hogy a PG-s terepszínt előszőr az 1981.02.04.-én a nagyjavításról távozó 4406-os MF viselt. Olyan gépek számai kerültek ide amik ezt megelőzően kerültek be, v. egyáltalán nem is voltak ipari javításon és kb. 1983-ig bezáróan zuhantak le.
Valószínűsithetően ezek lehettek a 3987, 4029,6207,9207 és 52-es MiG-21biszek (esetleg a 44,45-ös gépek is szóba jöhetnek. 84-ben ill. 88-ban zuhantak le, egyik sem volt javítva sosem).
MiG-21MF lehetett a 9314 (1984) és 9601 (1985).
Mig-21UM lehetett a 0258 (1984) és 0265 (1986).

Aki pontosan be tudja azonosítani egy ajándékcsomagot fog tőlem kapni.

A lemezszínű fékernyőtartó "gazdáját" gyakorlatilag lehetetlen beazonosítani. Még az sem bizonyos, hogy magyar gépé volt... Mindenesetre tény, hogy van jópár festés nélkül zuhant szintén 3. generációs MiG-21-es is, ráadásul csak MF és UM jön számításba.
Érdekességként elmondanám, hogy a szolnoki múzeum verandáján kiállított KM-1-es ülés a ráírt szám alapján a 0258-as UM-é ami 1984.10.16-án lezuhant, ráadásul csak az egyik pilóta élte túl az esetet. (1.kép)
Egy másik relikvia is van a múzeumban, mégpedig az 1979.10.02.-án lezuhant 5086-os UM első kabinteteje is. (2.kép)
Monox 189356 2008. március 4. 08:57
Válasz erre
SAVE0511
SAVE0511
SAVE0512
SAVE0512

Az volna a kérésem, hogy hagyjuk a jó magyar vírtust, hogy miképp lehetne revansolni a bűnöst. Ami történt azt már semmi nem fordítja vissza. Semmi nem fog változni ezzel. Nem tehetünk mást mint meggyújtunk egy képzeletbeli gyertyát az Alsónémeti telepre gondolva, az íróasztalunkon nézegetve a telep kb. 12 éves története alatt készült fotókat, örülve annak, hogy legalább ennyi osztályrészül jutott belőle.
És csak zárójelben teszem fel ide a TOP GUN 1991. májusában közzétett cikkét, hogy Földi miképp jutott a gépekhez. Ennek fényében különösen érthetetlen a történet...
Blasio 189355 2008. március 4. 00:07
Válasz erre
Hát ez jó kérdés, még fel sem merült bennem, hogy szerezhette a gépeket... Igazából többet nem tudok az ipséről, csak amit még a TopGun-ban, Indexen, Jetfly-on írtak.
Az mindenesetre gusztustalan, amit művelt. De ezek szerint a Hadtörténeti Intézet tulajdona volt a géppark? Bakker... egyszerűen hihetetlen, komolyan mondom, Szolnokot meg Kecelt tartja már az ember kivételnek, nem azt, hogy samuval nekiesnek a leselejtezett repülőgépeknek. Bár most legalább megjelent az anyagi haszonszerzés, talán valamennyire visszatartja a lángvágókat.
Blasio 189354 2008. március 4. 00:06
Válasz erre
Hát ez jó kérdés, még fel sem merült bennem, hogy szerezhette a gépeket... Igazából többet nem tudok az ipséről, csak amit még a TopGun-ban, Indexen, Jetfly-on írtak.
Az mindenesetre gusztustalan, amit művelt. De ezek szerint a Hadtörténeti Intézet tulajdona volt a géppark? Bakker... egyszerűen hihetetlen, komolyan mondom, Szolnokot meg Kecelt tartja már az ember kivételnek, nem azt, hogy samuval nekiesnek a leselejtezett repülőgépeknek. Bár most legalább megjelent az anyagi haszonszerzés, talán valamennyire visszatartja a lángvágókat.
mig23papa 189353 2008. március 3. 23:01
Válasz erre
heló
egyelőre azt szeretném kideríteni, hogy egyáltalán milyen úton - módon juthatott a gépekhez, lehet hogy nem igazán legális módon, akitől megszerezhette (mert az állam éppen rábízta) az sem igazán tudhatta hogy milyen pótolhatatlan kincseket herdált el,
ha ez valóban úgy lehetett ahogy gondolom, akkor már ki is merítette az az illető a hűtlen kezelés történeti tény állását, a Füldi "úr" meg a vesztegetését, ha haveri alapon juthatott hozzá
ezt kideríteni már nem az én dolgom lesz , vannak arra éppen elegek a szakemberek

ezek a gépek elvileg a Hadtörténeti Múzeum kezelésében "voltak" mint ahogy például a szolnoki gépek is ott vannak a mai napig is, ha ugyanaz a kategória,akkor valakinek kellemetlen napjai lehetnek, ha ez nyilvánosságra kerül
igaz a gépeket ez már nem hozza vissza, de ennek hatására talán nem jutnak ugyan erre a sorsra a most még egyben lévő Pápán tárolt gépek
Blasio 189352 2008. március 3. 22:10
Válasz erre
Jó estét!

Földi úrhoz múlt nyáron nekem is volt szerencsém... Megkerestem neten, pontosan hol van Alsónémediben a telep. Meg is találtam, egy telefonszámmal, és egy invitálással, miszerint mindenkit szeretettel várnak oda. A mobil nem volt elérhető, ez még nem is volt gyanús. Amikor odaértem, közel távol egy lélek sem, besétálltam a gépekhez, akkor már csak a Jak 28-as, egy F-13-as verziójó MiG-21-es, és egy MiG-21 U volt ott, ha jól emlékszem. Kb. 10 percre rá megjelent egy pasas, aki elmagyarázta nyomdafestéket nem tűrő szavakkal, hogy ez magánterület, és hogy milyen testrészemnél fogva kellene felgyorsítani, hogy minnél hamarabb elhagyhassam az "objektumot". Kisebb szóváltás után megjelent a tulaj is, aki tömören közölte, hogy felszámolás alatt áll a telep, hogy a gépeket hova viszik, ahhoz nekem semmi közöm. Ezután távoztam, mindenestre mellbevágott az eset. Tulajdonképpen igazuk volt, de mondjuk egy tábla a kapuban segített volna, meg az, hogy nem úgy kezelnek, mint valami anyagyilkost...
Monox 189351 2008. március 3. 21:55
Válasz erre
photo8

Amikor minden rendben volt...
photo8
PICT0234

Amikor még....
PICT0234

Gyászos a hangulatom. A 345-ös bejegyzésssel sikerült nagyon elszúrni a mai délutánomat... De legalább kevésbé tüntem ki a munkahelyemen. Földi úrral többször beszéltem, de sosem gondoltam, hogy az általa egyszerűen csak "ruszki szemét"-nek tituált repülőgépeket ilyen sorsra juttatja. Kicsit úgy érzem, hogy elárult minket és mindazt a technikát ami rábízatott. Lehet itt olvastam, de a gyűjteményéből származó egyik MIG-21F-13-as (a 308-as) túlélte a Roncs-Ranchot és egy szekszárdi tüzéptelepre került. Emlékezzünk hát a valaha szebb napokat látott, de végül a PG sorsára jutó telepre, mindenekelőtt a 20-as oldalszámú Jak-28 gépre ami áldozatául esett a modern idők barbarizmusának.
mig23papa 189350 2008. március 3. 16:04
Válasz erre
akkor most már fel kell hívnom az öreget, hogy kioszthassam a fenyítéseket az illetékeseknek
PETI 189349 2008. március 3. 15:36
Válasz erre
mig23papa!

Igen
mig23papa 189348 2008. március 3. 13:06
Válasz erre
Monox

ha kiderül melyik gépek lehettek, írd meg nekünk is
mig23papa 189347 2008. március 3. 13:05
Válasz erre
heló PETI

ez a gép is a sokat emlegetett Földi Sándor tulajdonában volt ?
PETI 189346 2008. március 3. 12:39
Válasz erre
Sziasztok roncskutatók!

Egy hétvégi beszélgetés során kiderült, hogy "hosszú egyeztetés és előkészítő munka" után sikerült feldarabolni és a MÉH-be juttatni az egyetlen közelünkben itthagyott szovjet JAK-28R-t. Külön köszönet a legutolsó tulajnak!
Monox 189345 2008. február 29. 23:41
Válasz erre
Mig-23papa!

Nézegettem ezeket a nagyon megrendítő képeket a pápai MÉH-telepről. Csak annyit fűznék hozzá, hogy 2 db MiG-21-es maradványt véltem felfedezni a képeken, a terepszínű csillagos "darabot" ill. az előtte kornyadozó lemezszínű fékernyő tartót.

Most próbálok rájönni, vajon melyik harmadik generációs gép (MF,bisz,UM) végezhette háromszínű kamóval a roncstelepen. Talán sikerül majd szűkíteni a lehetséges gépek számát.
mig23papa 189344 2008. február 7. 21:35
Válasz erre
PETI 189343 2008. február 7. 20:12
Válasz erre
mig23papa!

oké, hamarosan írok!

Üdv
mig23papa 189342 2008. február 7. 19:30
Válasz erre
PETI

csak a tudatlan vadmarhák szerint lehet a szétvagdalás a megoldás, közelről soha nemláttak, repülőgépet, az biztos

okés, kíváncsian várom a leveled a mig23papa@freemail.hu címemre
PETI 189341 2008. február 7. 19:18
Válasz erre
Nem hiszem, hogy így történt... Nekem már tökmindegy, hogy Sándor, vagy László, miután soha többet nem megyek oda. Nem hiszem, hogy ezt csak így lehetett megoldani, mármint a gépek szétvagdalására gondolok.
Rumcájsz 189340 2008. február 7. 17:49
Válasz erre
Az alsónémedi "roncs-ranch" tulajdonosa nem F.László, hanem F. Sándor - hacsak el nem adta a "vagyont" egy szintén F. nevü Lászlónak.
PETI 189339 2008. február 7. 05:09
Válasz erre
mig23papa

Alsónémedi határában van, az illető pedig a volt tulajdonos, mármint a gépek tulajdonosa... Asszem írok egy-két dolgot magánban!

Üdv
mig23papa 189338 2008. február 6. 21:41
Válasz erre
Hind

tudtad azt?, hogy ha a számítógépedet amin itt is levelezel, kidobnád a házad elé, akkor abban a pillanatban veszélyes hulladéknak minősülne, de ha valaki arra járna és hazavinné a szobájába, akkor meg már egyből nem számítana veszélyes hulladéknak,
szóval ennyi a szerény véleményem a veszélyes hulladékokról, meg azokról is akik az erről rendelkező jogszabályokat megalkotják, jó sok pénzekért,
ha a szolnoki és egyéb múzeumokban lévő gépek nem veszélyes hulladékok, akkor vajon
az öreg F.Laci gépei miért is voltak azok, sajna sok más dolgot is pancserok intéznek ebben az országban
mig23papa 189337 2008. február 6. 21:36
Válasz erre
PETI

hol van ez a telep, és Ki az az F.Laci ?

szívesen felkeresném, és feltennék neki néhány kényes keresztkérdést
PETI 189336 2008. február 6. 09:14
Válasz erre
mig23papa

Ez a lángvágós egy fiatalabb gyerek volt, az ő száma lehet, hogy megvan még. Az öreg F.Laci számát meg sem próbáltam elkérni. Egyébként ott lakik a telepen, van ott minden, csak épp a LÉNYEG fogyott el!
mig23papa 189335 2008. február 5. 21:29
Válasz erre
PETI
tudod ennek a lángvágósnak a telefonszámát, vagy a címét?
PETI 189334 2008. február 5. 20:39
Válasz erre
Tavaly, de pontosan mikor? Nekem is mondott hasonlókat már sokkal régebben is, meg összevissza beszélt mindenféle érdeklődőkről, akik majd megveszik a gépeket... Nem hiszem, hogy adott el belőlük, sokkal inkább hiszem, amit láttam: lángvágóval vagdosta fel a 15-ösöket.
Hind 189333 2008. február 5. 20:28
Válasz erre
Én tavaly beszéltem a gazdával,és nagyon panaszkodott ,mert veszélyes hulladéknak minősítették a gépparkot.A Jak-ot a németekhez akarta kivinni egy vevő,legalábbis akkor.
PETI 189332 2008. február 5. 19:15
Válasz erre
Tisztelt kollégák!

Az alsónémedi gépparknak hűlt helye! Beleértve a JAK-28R-t is, ami azért nem biztos, hogy a MÉH-be kellett volna, hogy kerüljön! Meg persze a többi gépnek is "szép" vége lett.
Ha valakinek van infója a JAK-ról, látta valahol, vagy tud róla valamit, kérem írja meg a fórumon!

Üdv

PETI
mig23papa 189331 2008. január 11. 20:44
Válasz erre
migi

ez nem demokrácia, hanem protekcióval egybekötött korrupció
folytatom a kis nyomozásomat, nekiszegezem a kérdést Dr.Gömbös János Honvédelmi minisztérium miniszteri biztosának, hogy mi a véleménye erről a sundi-bundiról, súgja meg nekem , ki vette meg a gépeket, mennyiért.
Én is most tudtam meg, hogy az elmúlt évben az ÁPV Zrt. a Honvédelmi Minisztérium tulajdonában lévő HM Arzenál Zrt. 49 százalékos tulajdonrészét adta magánkézbe.
Magyarul mondva szerény véleményem szerint, valaki nagyokos a HM-ből megvette a HM Arzenál Zrt. 49 százalékos tulajdonrészét, és most a Honvédelmi Minisztériumtól bagóért megvette a HM Arzenál Zrt (gyanus módon,zártkörű meghívásos pályázat keretében) a Pápán tárolt repülőgépeket, hogy most már teljesen legálisan , busás haszonra szert téve továbbadhassa lelkes gyanútlan repülőbarátoknak.
Majd mesélek, ha válaszolnak.
migi 189330 2008. január 11. 20:06
Válasz erre
Sziasztok
Ezt hozta a demokrácia ,azért kiváncsi lennék kik a ZRT tulajdonosai ? ezzel be is fejeztem .
mig23papa 189329 2008. január 11. 19:07
Válasz erre
Eladták a vadászrepülőket
Eladták a vadá...

migfun
lehet hogy igazad volt, nagy sundám-bundám ment a pápai gépek körül
mig23papa 189328 2008. január 1. 16:08
Válasz erre
Untitled-2
Untitled-2

migfun
a mellékelt levél tartalmát ismerve ez a Steve nem igazán törvényes utakon járhat,
lehet hogy még az illetékes sem tudja mire készül ez a rejtélyes ismeretlen? Amennyiben még is megvásárolhatná az államtól, akkor én is , vagy te is , vagy bárki más , ugyebár, annyiért mint amennyiért a Steve kapná. Te vennél ilyen gépet, ha vehetnél? Amúgy repülőképes állapotban semmiképen sem lehetne ezekből venni. Az amerikába néhány éve eladott gépnél a 408 oldalszámú Mig 21 PF -re gondoltál. Milyen turpisságokról tudsz, ez ügyben? Szerinted milyen más jogcímen vásárolná meg ez a Steve a gépeket?
Kiegészítve a mellékelt levelet,térítés ellenében sem hajlandóak eladni a gépeket.
migfun 189327 2007. december 31. 19:26
Válasz erre
mig23papa!
A "szürke" a félig legális gazdaság jelzője mostanában. Jelen esetben arra gondoltam, hogy az állami cégtől Steve megveszi a gépeket ócskavas-áron, vagy hasonlóan kis összegért más jogcímen, és eladja -mondjuk Neked- mint múzeumi tárgyat, vagy repképes gépet. Így van egy minimális legális üzlet benne - mint ahogy néhány éve a szintén Amerikába eladott 21-essel kapcsolatosan kiderült egy-két turpisság.
Azért gondoltam, hogy elhajt, mert nem derült ki számomra, hogy vevőként akarsz jelentkezni nála. A "magyarázat" nem erre utalt... bocs!
mig23papa 189326 2007. december 31. 17:30
Válasz erre
migfun
köszönöm a választ , bár nem igazán értem, ha el akar adni valaki valamit akkor miért rázná le azt aki vevőként jelentkezik nála,(amikor el akartál adni valamit, leráztad a vevődet?) arról nem is beszélve, hogy senki sem adhatja el a más tulajdonát (mit szólnál ha mondjuk egy lakásmaffia eladná a fejed felől a saját lakásodat?)
Az állami tulajdonú Rt-k vezetéséről alkotott véleményeddel maximálisan egyetértek, amúgy a honvédség vezzetéséről is hasonló véleményem va, lévén az is állami tulajdonú.
Szerintem is nagy disznóság, ha hagyják őket ott elrohadni, de ha valóban el akarják adni, akkor ne ilyen kerülőúttal kelljen megtudni, egy amerikai honlapon keresztül hogy árulja ezeket egy Steve Kalmar nevű (sohasem hallottam róla) emberke.Amúgy Szolnokon is a szabad ég alatt állnak a gépek, csak ott éppen lelkes emberekre van bízva a karbantartásuk.
Tudomásom szerint az indiaiak nem a tárolás hiányosságai miatt nem vettek a kétüléses gépekből, hisz ők már akkor elkezdték a térgyalásokat az esetleges vételről amikor még üzemeltek a gépek. A vásárlás azért maradt el mert nem került elegendő kenőpénz az "illetékesek" zsebébe. Érdekes, hogy 1985-ben megtudták venni a 66-os utikat.
Nem az a baj hogy az állam nem tudta hivatalosan értékesíteni a gépeket, hanem az hogy igazán nem is akarta, legalábbis eddig nem akarta.
Azt sem értem egészen , hogy mit értesz "szürke eladáson" ?

Egyben lévő gép nekem is jól jönne , szívesen betenném a kertembe.(akár többet is)
Érdekes történet, hogy amikor leadtak a tv-ben egy riportot eladó haditechnikákról, írtam egy levelet az akkori ÁPVRT vezérigazgatójának, és egyet az akkori honvédelmi miniszternek.
Az ÁPVRT azt válaszolta hogy forduljak bizalommal a honvédelmi minisztériumhoz,...a honvédelmi miniszter meg azt válaszolta hogy forduljak bizalommal az ÁPVRT-hez.
Szóval már akkor sem igazán volt ennek a kérdésnek felelős gazdája, és ez azóta sem sokat változott.
Senki sem tudja megmondani hogy egyáltalán mennyibe kerülne egy gép, számukra értéketlen holmi, hisz tojnak a témára, bár vegyes hulladék árában számolva nem kerülhet olyan sokba .
A végső sorsa az lesz , hogy eladják egy benfentes hulladékhasznosítónak, értéktelen hulladékként , az meg továbbadja lelkes gyűjtőknek jó pénzért busás haszonra szert téve, kinek az érdeke ez vajon?
Általában évekkel később derül ki az az ici pici tény hogy az említett hulladékhasznosító cég tulajdonosát szoros rokoni szálak fűzik az említett eladóként szereplő állami cég vezető tisztségviselőjéhez.
Végül az ÁPVRT-vel levelezésbe keveredve állandóan azt hajtogatták, hogy ez haditechnikai eszköz, nem vehetem meg, bár szerintem az a haditechnikai eszköz, amiket haditechnikai célokra használnak. Egy személyes találkozás alkalmával a „szakember” azt mondta, hogy ezeknek a gépeknek még a makettje is haditechnikai eszköznek számít, ezt mondta az a pancser, nagyon nevetséges volt ezt hallani, a 20 éves repülős (katonai) múltammal, és ezzel meg is szakadt a kapcsolatom velük.
Ha találnék egy olyan személyt, (személyeket) akár téged, akivel (akikkel) összefogva a nyakukra járhatnék, (járhatnánk) talán mozdulna már valami ebben az ügyben.
Nehogy úgy járjanak mint annak idején az IL 10-esek.
A magam kis eszemmel nem értem a honvédség logikáját, miszerint állandóan azért sírnak hogy kevés a pénzük, eladni meg nem hajlandóak a számukra értéktelen dolgaikat, bár azt sem érthetem meg sohasem, hogy miért kellet szétbarmolniuk egy jól működő repülőteret, a rajta lévő űzemképes repidővel rendelkező repülőgépekkel együtt, akkor persze arra hivatkozva hogy sokba kerül a fenntartása, na és azóta vajon mennyivel került többe a helyreállítása?

Én mindenesetre járom tovább a magam útját ez ügyben, a következő lépés kideríteni , hogy ki is valójában ez a "Steve Kalmar" a következő meg az lesz hogy tudnak-e erről az úriemberről az illetékesek, aki a jelenlegi tulajdonos (a Magyar Állami Vagyonkezelő Rt) háta mögött igyekszik jó üzleteket kötni, lelkes, gyanútlan repülést szerető emberekkel.
Nos száz szónak is egy a vége, nem igazán értem hogy adhatná el ezeket a gépeket ez a
Steve Kalmar, már csak azért sem mert nem az övé, és nem is eladó, még a tulajdonosa által sem.
Aki akar, csatlakozhat hozzám ez ügyben, még nem késő, a gépek még itt árválkodnak a pápai repülőtér területé.

Új év, új remények szellemében kívánok mindenkinek Boldog Új Évet .Laci Pápáról
migfun 189325 2007. december 31. 15:15
Válasz erre
Szerintem semmilyet. Nem magyarázkodni akar, hanem eladni. Egyszerűen le fog rázni, ha egyáltalán válaszol. A hazai, állami tulajdonú Rt-k vezetését meg nem kell jellemezni... Bár erre mondok valamit: inkábbb kint legyen repképes vagy múzeumi darab, mint itt hagyják szétrohadni a szabad ég alatt!
Itt csak annyi a gubanc, hogy nem az államnak lesz pénze az eladásból, vagy csak minimális; de állítólag a tárolás hiányosságai miatt nem vittek az indiaiak a kétülésesekből, miközben a lengyelek eladták a magukéit. Így az urak dupla (tripla) kárt okoztak: a gépek tönkremennek a nem megfelelő konzerválás miatt, amire nem adtak pénzt; az állam nem tudta hivatalosan értékesíteni a gépeket; és ők zsebelik be a nagy pénzt a "szürke" eladás esetén.
mig23papa 189324 2007. december 31. 14:32
Válasz erre
migfun
köszi a választ, megnéztem az ajánlott oldalt, és egy újabb rejtéllyel állok szemben,
vajon hogyan lehet amerikából eladni a magyar pápai katonai repülőtéren (és egyéb helyeken) tárolt, és a Magyar Állami Vagyonkezelő Rt, tulajdonában lévő repülőgépeket?
természetesen írok "Steve Kalmar" (aki ugyebár Kalmár István lehetett egykoron) úrnak is, kiváncsi vagyok miféle magyarázatot ad a kérdésemre?
migfun 189323 2007. december 29. 10:59
Válasz erre
Egy címet és telefonszámot találtam az oldalon:
CONTACT
Steve Kalmar

Phone (310) 462-3626

E-Mail steve@easternblocaircraft.com

Lehet, hogy valaki ismeri ezt a "Steve Kalmar"-t? Egyébként a következő gépeket ajánlja megvételre: Mig-21, -23, -29(!), L-39, Su-22, An-26, Mi-2, -8, -24. Átalakítás, hajtómű felújítás, mindennek tudója az USA-ban. Vannak képek L-29-ről és Jak-52-ről szétszerelt állapotban az oldalon...
Horvath_Balazs 189322 2007. december 29. 08:35
Válasz erre
Ha jól látom, akkor ez a lemezdarab egy MiG-21 függőleges vezérsíkjának jobb oldaláról származik.
mig23papa 189321 2007. december 28. 21:44
Válasz erre
én 1987-ben kaptam cserébe egy mezei karóráért
migi 189320 2007. december 28. 21:27
Válasz erre
De volt csak annak a gyári száma 31530704 52-68 között volt rendszerben , van egy icipici kép egy könyvben 1955 készült Kecskeméten.
mig23papa 189319 2007. december 28. 21:15
Válasz erre
a hátoldalára 80 704 van karcolva olyan gép nem volt aminek 704 volt az oldalszáma?
migi 189318 2007. december 28. 20:10
Válasz erre
mig23papa 189317 2007. december 28. 19:37
Válasz erre
P1200617

Ha felhúzom 10 napig megy:
P1200617
P1200616

A foszfor is elég jól bírja még.
P1200616

tud valaki képet adni a 80704 es számú Mig15-rő, a fedélzeti órája itt árválkodik az asztalomon. 10 napig megy ha felhúzom, a 23-asban csak 2 napig bírta az óra.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.