Tovább >>> |
páncélos | Adatlap | 721875 | 2024. március 14. 21:05 | ||||||||
Sajnos a kőbányai tábor eszközeit vitték el és számolták fel elsőként, még a rendszerváltás évében, vagy még az előtt. Volt ott egy troli, egy 620-as Ikarus és egy UV villamos (erről az index valamelyik közlekedési fórumába még képet is raktak fel, vagy 10 éve). Ezek voltak a bejáratnál. Hátul volt két löveg a 34-es és a MIG-21 korai változata. A MIG mögött, attól jobbra volt a T-34-es. Előzmény: (721861) Mekett 2024. március 14. 17:51 | |||||||||||
Mekett | Adatlap | 721861 | 2024. március 14. 17:51 | ||||||||
A kőbányai napközis táborban 89 nyarán én még mászkáltam a MiG-21-ben. Emlékszem egy lövegre és két buszra is, harckocsira nem (persze ez nem zárja ki). A 90-es éve elején (mondjuk 94-ben) már biztos nem voltak ott ezek. | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 644500 | 2018. május 15. 22:47 | ||||||||
Hát, nagyon köszönöm. Jó lenne többet tudni. Kőbányai napközis táborral kapcsolatban már kerestem a kőbányai helytörténeti múzeum vezetőjét, de sajnos semmi. Emlékeznek rá, hogy volt ott tank, meg repülő, meg ágyú, aztán kész. Pedig valaha ezekben az úttörő és napközis táborokban, haditechnikai parkokban jó pár ember megfordult, de senki sem fényképezett, nem hinném. | |||||||||||
Nyugger | Adatlap | 644498 | 2018. május 15. 22:08 | ||||||||
Szia, Az egykorom létező megyei újságokat kellene megnézni úgy az 1981-82-s évfolyamokat. Erre mostanság nincs időm…. HIM Levéltárban sem sok esély van a kihelyezés időpontjának felderítésére, a Pol. CsF-ség csak a ’munkát’ adta ki, és max. az avatáson volt ott, de ezek nem kerültebe az anyagokba. Az összeszedés a gengszter váltás után volt, a Földi féle csapat végezte, először Vecsésen volt az anyag majd Alsónémediben. A külföldre kiment gépek (szerintem) innen származnak. Fotó anyagról nincs tudomásom, talán a Rumcájsz kollega tud erről. Földi úr nem volt egy beszédes ember, arra a kérdésre, hogy mi hova került üzleti titokként vigyázott. Szóval az év/hó/nap egyenlőre utópia. | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 644496 | 2018. május 15. 21:34 | ||||||||
Szia! Na, ez igazán profi válasz. Köszönöm. Arról lehet-e tudni valamit pontosan, hogy ezeket a gépeket mikor (év/1981, hónap, nap) helyezték ki, és mikor szedték össze? A beszedést ki végezte, esetleg archív fotó létezik-e? Illetve a három külföldre távozott gép mikor ment ki? | |||||||||||
Nyugger | Adatlap | 644491 | 2018. május 15. 20:32 | ||||||||
Sziasztok! Az alapkérdés az volt, hogy hol volt kiállítva 1981-s (nem valós) oldalszámmal MiG-21F-13-s gép. Nos, fényképek alapján 1981-s oldalszámmal az alábbi helyeken: - Kőbánya ex.225, haditechnikai parkban - Győrújbarát ex.311, a gyermektábor melletti haditechnikai parkban - Óbuda ex.915, Farkastorki úti iskolai táborban - Tapolca ex.2319, haditechnikai parkban - Debrecen ex.308, pontosabban a Zsuzsi-vasút végállomása melletti haditechnikai parkban, valamikor átfestették a gépet és 14-s lett az oldalszáma. Ami érdekes a mai napig 3 gépünk ’létezik’ 1981-s oldalszámmal Európában: - A volt kőbányai ex.225-s gép Internationales Luftfahrtmuseum - Villingen-Schwenningen-ben - egy 1981-s jelzésű gép Sant Pere dels Arquells településen Barcelonától nem messze - a volt óbudai 915-s gép Seifertshoven-ben Rumcájsz anyagához egy kis kiegészítés, csak a javításokat írom le: 907 - Hadtörténeti múzeum, majd Kecel 1981 ex.2319 Tapolca mellett kirándulóközpont 1980 ex.817 Farkas Bertalan szülőfalujában emelvényen, emlékmű ? - Vác külterület ismereteim szerint itt nincs és nem is volt 74-s gép csak MiG-15bis 301 Kecskeméten a bázis bejáratánál, emlékmű 909 jelenleg a LéJü udvarán ( itt nincs MiG-19PM !) Szolnokra ezek a gépek érkeztek: 808, 811, 813, 814, 816, 819, 820, 822, 824, 2221, 2311, 2313, 2316 2318 miután Kecskeméten felszámolták a HDM tartalékot képező gépeket 1981-ben, a 311-s gép sohasem volt Szolnokon. Kecskemétről került Győrújbarátba. | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 644472 | 2018. május 15. 10:45 | ||||||||
Köszi a friss infót. | |||||||||||
Daala | Adatlap | 644467 | 2018. május 15. 07:20 | ||||||||
Más források szerint a Kecskeméten égbe szökő gép a 915-ös (A Magyar Katonai Repülés Kronológiája 1945-2008). | |||||||||||
Daala | Adatlap | 644466 | 2018. május 15. 07:15 | ||||||||
A Gyulaházi gép pedig a 817-es, a Kecskemét bázison lévő parkban álló gép (MiG-19 mellett) pedig a 909-es. | |||||||||||
Daala | Adatlap | 644465 | 2018. május 15. 07:09 | ||||||||
Páncélosnál a pont! A Kecskeméti gép a 301-es eredetileg. | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 644446 | 2018. május 14. 07:37 | ||||||||
Nagyon köszönöm. Akkor az utolsó eredetileg is ott volt mindig. Abban reménykedtem, hogy korábban az is valamelyik úttörő, vagy napközis tábor lakója volt. | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 644445 | 2018. május 14. 07:35 | ||||||||
Köszi! De a 225 volt Kőbányán, ma egy németországi múzeumban van. | |||||||||||
juge75 | Adatlap | 644443 | 2018. május 14. 06:28 | ||||||||
225 - Kecskemét bázis | |||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 644440 | 2018. május 13. 22:08 | ||||||||
Szia páncélos A kiállított MiG-21F-13 gépekre felfestett számokat nem jegyeztem mert nem az eredeti volt (a kiállítás évét festették fel), így hirtelen az eredeti gépszámok szerint: 305 - Budaörs reptér 308 - Debrecen mellett kirándulóközpont 801 - Taszár bázis/Katonai rep. múzeum 806 - Pápa bázis 821 - Hadtörténeti múzeum, majd Kecel 2319 - Tapolca mellett kirándulóközpont ? - Farkas Bertalan szülőfalujában emelvényen, emlékmű ? - Vác külterület ? - Kecskemét bázis 224 - Szolnok repfőiskola bejárat mellett állványon, terepszín, ék felségjellel 311,811,816,820,824,2311,2316 és 2318 gépek Szolnok Repülő Műszaki Főiskolához kerültek oktatási célokra 813,814,819,822 és 2221 gépek a szolnoki múzeumhoz kerültek (részben kiállításra, részben csereanyagként) 218 és 313 a PG Tanműhelybe kerültek oktatási célokra 825 - Tápiószecsőre került egy katonai bázisra kiállítva Üdv R. | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 644359 | 2018. május 12. 07:30 | ||||||||
Valaki megtudná pontosan mondani nekem, hogy 1981-es oldalszámmal hány darab MiG-21F13 gép volt kirakva az ország különböző területein? Mi volt az eredeti számozás? | |||||||||||
romeo | Adatlap | 189553 | 2010. október 28. 23:06 | ||||||||
zoli1989 | Adatlap | 189552 | 2010. október 28. 22:04 | ||||||||
Hú, 2001-ben mennnyit jártam én ott :) 12 éves voltam akkor, nagyon szerettem menni, sok jó emlékem fűződik oda :) (Mondjuk nem kimondottan a Roncs-Rancs-on voltam, de azért azt is láttam) | |||||||||||
Monox | Adatlap | 189551 | 2010. október 28. 22:00 | ||||||||
Takacslaszlo | Adatlap | 189550 | 2010. október 28. 20:52 | ||||||||
Köszönöm! Mennyi gép került Alsónémedibe? Esetleg ezt a ,,veszteséglistát" megkaphatom én is? Én a fényképek alapján 21 MiG-et azonosítottam Alsónémediben, a következő megoszlásban: 15-ös: 13 db, 17-es és 19-es: 2-2 db, 21-es: 4 db (2 magyar f-13-as, az 1320-as U és a cseh gép. Erről a vegyesjelzésű MiG-ről taláélható esetleg fotó? | |||||||||||
Monox | Adatlap | 189549 | 2010. október 28. 18:12 | ||||||||
A sorsokról nem tudok igazából nyilatkozni de egy, az összeszedésben részt vett embertől kaptam egy A-4-est az Alsónémetire került gépekről. Ennek alapján a 402-es és a 404-es került a telepre, majd semmisült meg a lángvágó által. Egyébként ugyanitt volt még egy további MiG-17PF gép is vörös csillaggal, de magyar oldalszámmal, ennek eredete és kiléte máig tisztázatlan. Másfél éve még megvolt Pápán a MiG-19-es, amint a MiG-15UTI és a 806-os MiG-21F-13-as is. Gondolom ma sincs ez másképp. Ami pedig az UIL-28-ast illeti, tudtommal az egyetlen magyar gépet sikerült a kecskeméti beton jóvoltából amortizálni, így erősen valószínűsítem, hogy a szóban forgó gép szovjet volt. | |||||||||||
PÉ-BÉ | Adatlap | 189548 | 2010. október 28. 17:12 | ||||||||
Köszi a képet ez a téma most már egyértelmű. Azt az interceptort valahol máson és máshol láthattam. Még egyszer köszi PÉ-BÉ. | |||||||||||
lacipapa | Adatlap | 189547 | 2010. október 28. 13:14 | ||||||||
Szervusztok! Békéscsabán a repülőtére is volt vagy van?kiállitva egy 15-ös.Nem tudom milyen állapotban van,vagy egyálltalán létezik-e még.Én régen láttam,de akkor eléggé elhanyagolt volt.Jó lenne tudni mi van vele? | |||||||||||
Takacslaszlo | Adatlap | 189546 | 2010. október 28. 10:09 | ||||||||
Valóban. Volt ott egy UIL-28 is. Ez magyar volt vagy szovjet? | |||||||||||
mirazsmarci | Adatlap | 189545 | 2010. október 28. 09:48 | ||||||||
Pl. Debrecenben a Jak-28-as. | |||||||||||
Takacslaszlo | Adatlap | 189544 | 2010. október 28. 09:47 | ||||||||
Mig-19PM Meg tudja valaki mondani, hogy Pápán valóban ott van-e a 19-es, és esetleg azt, hogy melyik gépről van szó? Én is valószínűnek tartom, hogy a soproni gép magyar lehetett, ugyanis nem tudok arról, hogy Magyarországon kivont szovjet gépeket állítottak volna ki. Persze ez nem biztos, lehet, hogy voltak rá példák. | |||||||||||
Takacslaszlo | Adatlap | 189543 | 2010. október 28. 09:42 | ||||||||
MiG-17PF Valóban, éne néztem el, csak a kecskeméti zuhanás biztos. Volt viszont egy ütközés is: ,,1965.08.07. Összeütközött a 25-ös UIl-28-cal" (forrás: www.avia-info.hu, 404-es oldalszám). Ez a gép nem semmisült meg? Az alsónémedi képeket hosszasan tanulmányozva szinte biztosan állítható, hogy ott két gép végezte. Ezek alapján az ütközött gép és még három másik sorsa kérdéses. Reménykedhetünk benne talán, hogy felbukkan valahol valamelyik, mert ez elő szokott fordulni. Annak idején még a Nyíregyházi Vadasparkban találkoztam a 838-assal, egy ideig nem tudtam róla semmit, de mostanra kiderült, hogy jó kezekben van. A Vadasparkban annak idején nekem azt mondták az ott dolgozók, hogy bezúzták a gépet, de mint kiderült, ez szerencsére mégsem igaz. | |||||||||||
Nyugger | Adatlap | 189542 | 2010. október 27. 20:48 | ||||||||
T.Laci A MiG-17PF-l kapcsolatban: - egészen biztosan csak 1 gép zuhant le, a 933-s Kecskeméten. - 11 gép került klf. iskolák, haditechnikai parkok és laktanyák udvarára, ebből manapság 5 gépnek ismerjük a 'tartozkodási helyét'. A többi szépen elkopott részben még a genszterváltás előtt vagy a begyűjtésük után az alsónémedi szakértő segítségével. | |||||||||||
Monox | Adatlap | 189541 | 2010. október 27. 20:48 | ||||||||
A szekszárdi gép a Roncs-Rancsról való, bizonyíték erre a szívócsatorna alatti lemezelés javítása. A gép valamikor 308-as oldalszámot viselt. Örülök, hogy megmaradt, de nagyon siralmas állapotban van. | |||||||||||
PETI | Adatlap | 189540 | 2010. október 27. 20:33 | ||||||||
Szia! A szekszárdi 21-es biztos? Nekem gyanús, hogy az nem a Roncs-Ranch-ból való. Üdv | |||||||||||
Nyugger | Adatlap | 189539 | 2010. október 27. 20:32 | ||||||||
Pé-Bé ! A magyar MiG-19PM-ek egy sorozatból származtak, kizárt dolog, hogy az interceptor ne lett volna az összes gépen. Sopronban a 33-s gép volt de 1975-s oldalszámmal. | |||||||||||
PÉ-BÉ | Adatlap | 189538 | 2010. október 27. 17:33 | ||||||||
1987-ben Sopronban a Lővérekben üdültem, és ott volt olyan játszótérféle, de az biztos, hogy egy MIG-19-es és egy T-34-es ott volt. A dolog azért is érdekes mert nekem meglepő volt, hogy a csűrő ahogy szabadon mozgott, kijött a szárnyból az interceptor. Namármost: A Szolnoki 19 esen ezt a mechanizmust nem találtam meg. Lehet, hogy ez az az aerodinamikai megoldás csak a korábbi szovjetek által üzemeltetett gépeken volt? Mert akkor ez nem segítség, mert az ott kiállított gép nem magyar volt. Aki viszont a fentiekről tud valamit, az nekem segítene. Előre is köszönöm. | |||||||||||
antarktika | Adatlap | 189537 | 2010. október 27. 16:56 | ||||||||
Ha utolsó mondatod kérdés volt, akkor annyiban tudok segíteni, hogy a 21F-13-as egy szekszárdi TÜZÉP telephelyét díszíti a Bátaszék felé vezető úton, már kint a város határában. 2 hónappal ezelőtt még láttam. | |||||||||||
Takacslaszlo | Adatlap | 189536 | 2010. október 27. 13:06 | ||||||||
Ugyanezt szeretném megtenni a MiG-17PF-ekkel kapcsolatban is. Amit bizotsan tudok: -12 gép állt rendszerben -3 lezuhant -4 van kiállítva (Szolnok, 2 Kecel, Kecskemét) -1 van magánkézben (Tököl/Szigethalom) -2 Alsónémediben meg lett semmisítve 2 gép hiámyzik. Aki tud, kérem segítsen! És még valami: túlélőkről tud valaki Alsónémediből ezeken kívül: 21f-13 Szekszárd, cseh 21-es Tököl, Jak-28 orrrész Tököl? | |||||||||||
Takacslaszlo | Adatlap | 189535 | 2010. október 27. 13:03 | ||||||||
Kedves MiGbarátok! Szeretnék egy listát összeállítani a magyarországon szolgált Mig-19-esek kivonás utáni sorsáról. Amit biztosan tudok: -12 gép állt rendszerben -3 lezuhant -4 van kiállítva (Szolnok, Kecel, Pápa, Taszár) -2 Alsónémediben meg lett semmisítve 3 gép hiányzik. Aki tud, kérem segítsen! | |||||||||||
almasig | Adatlap | 189534 | 2010. július 30. 16:29 | ||||||||
ambasa | Adatlap | 189533 | 2010. július 30. 14:53 | ||||||||
almasig | Adatlap | 189532 | 2010. július 30. 14:27 | ||||||||
Sziasztok, szeretnék egy pici segítséget kérni, készítek egy MIG-17PF-et amit szeretnék magyar felségjellel ellátni, csak sehol nem találok infót azok elhelyezkedéséről, pontosan a szárnyakon elhelyezkedők lennének fontosak, mert a többit megtaláltam. Előre is köszi a segítséget | |||||||||||
zsolt75 | Adatlap | 189531 | 2009. március 25. 09:30 | ||||||||
Szia ! Ez a gép áll tökölön, nagyon jó állapotban. Simi | |||||||||||
zsolt75 | Adatlap | 189530 | 2009. március 25. 09:29 | ||||||||
Szia Monox ! Szerintem csak az nemmgy be a reptérre aki nem akar. Én mentősként voltam ott, mert a tűzoltóknak vezetéstechnikai tréning volt, és hát kellett a biztosítás. A pálya kb 200m re van a hangártól ahol a 15-öst szépítgetik. Elsétáltam oda. Még a hangárba is beengedtek, de ott nem csináltam képeket. Egy jót beszélgettem az urakkal. Ha azt mondod, hogy vezetéstechnikai pályára jöttél simán bejutsz. Sok szerencsét. Simi | |||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 189529 | 2009. március 24. 20:21 | ||||||||
En valamikor 2000 korul lattam ezt a gepet Alsonemediben szetszedve. Ez volt a legszebb darab a gyujtemenyben, kabin teljes, hajtomu megvolt stb. Az akkori tulaj annyit mondott, hogy ket masikkal egyutt erkezett az orszagba es mentek tovabb az USA-ba, de ez valahogy itt ragadt. Igaz e, vagy sem nem tudom. Talan egyszer feny derul a teljes es igaz tortenetre is. | |||||||||||
Lacy | Adatlap | 189528 | 2009. március 22. 17:00 | ||||||||
Sziasztok! Tudja valaki, hogy hogyan-miért került a 0220 oldalszámú S-106-os (Cseh Mig-21F-13-as) Magyarországra? Cseh adatok szerint 1965-ben adták át a Csehszlovák Frontlégierő 4. ezredének. Majd 1988-ban Magyarországra került, Kecskemétre (nem egyedül). És valóban az 1990-ben félreállított magyar Mig-21MF-ek között ott állt a fűben. Majd Alsónémetibe, később Tökölre került. De hogyan-miért került Magyarországra 1988-ban? Plusz egy fotó amikor még üzemelt a 0220-as a Pardubice-i betonon. | |||||||||||
Vik30 | Adatlap | 189527 | 2009. március 22. 12:50 | ||||||||
A felujított mig 15 röl van valakinek képe? | |||||||||||
Monox | Adatlap | 189526 | 2009. március 22. 11:40 | ||||||||
A tököli reptér ezen szegletébe miképp lehet eljutni egy magamfajta civílnek? Sógor koma jóbarát kell, v. egyénileg is megoldható? | |||||||||||
zsolt75 | Adatlap | 189525 | 2009. március 21. 18:59 | ||||||||
Miggyuri | Adatlap | 189524 | 2009. február 18. 16:55 | ||||||||
Dejóóó! | |||||||||||
Stefan | Adatlap | 189523 | 2009. február 18. 13:55 | ||||||||
taper | Adatlap | 189522 | 2009. január 29. 19:07 | ||||||||
Solt, MiG-15UTI "Nem ismerem a tulajdonviszonyokat. A gép ott hever "parlagon", picit lerobbanva... Utána kellene járni." Üdv Solt, MiG-15UTI Válasz erre: A tulajd: Tóth Gábor, solti lakos, 1.200.000.-t kér érte. állítólag hirdetni is fogja a neten. Nemrég jártam utána a dolognak. Üdv. Taper | |||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 189521 | 2009. január 4. 16:22 | ||||||||
Tibor | Adatlap | 189520 | 2009. január 2. 19:49 | ||||||||
Szia! "Czenczik István: Egy idős fegyveres emlékei" ott keresd! Tibor | |||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 189519 | 2009. január 2. 19:33 | ||||||||
Nem találtam meg,de érdekelne. Találtam sok más érdekest. |
Tovább >>> |