Tovább >>> |
juge75 | Adatlap | 498899 | 2012. július 11. 13:12 | ||
\"- Jól. De ed szújosz hibát ejkövetett... \"-Mondta a Japán kapitány... Előzmény: (498898) vrauko 2012. július 11. 10:55 | |||||
vrauko | Adatlap | 498898 | 2012. július 11. 10:55 | ||
Ezt lefordítottam, mer\' jó: Egy újonc jelentkezik katonának Pearl Harbor után egy nappal, és mivel mindenáron pilóta akar lenni, hát beosztják a pensacolai kiképző bázisra. Már első nap ő a legjobb pilóta, így hamarosan elküldték a Csendes-óceánra, egy anyahjóra. Első bevetésén leszedett házom Zérót. Aztán felemelkedett huszonkétezer láb magasságra, ahol meglátott még kilenc Zérót, és leszedte mindegyiket. Ekkor már fogytán volt az üzemanyaga, így leereszkedett, tett egy tiszteletkört az anyahajó körül, aztán leszállt. Kipattant a gépből, odament a kapitányhoz, feszesen tisztelgett, és megkérdezte: - Nos, uram, hogyan teljesítettem az első napon? - Jól. De ed szújosz hibát ejkövetett... | |||||
MAZHL2005 | Adatlap | 498897 | 2009. november 21. 18:43 | ||
MAZHL2005 | Adatlap | 498896 | 2009. november 21. 18:38 | ||
lucky | Adatlap | 498894 | 2009. szeptember 20. 11:40 | ||
Jó lenne, de sajnos ez nem biztos, h megtörténik. Ha van valahol egy magasabb beosztású embereke, aki érdeklődik ilyen iránt akkor az valószínű lép is.Az alacsonyabb beosztásúak meg v nem tudnak, v nem akarnak, v nem mernek, lépni. Itt a megoldás az lenne, h meg kellene venni egy ilyent, ócska áron.Így legalább egy db megmaradna... | |||||
Sennás | Adatlap | 498893 | 2009. szeptember 19. 23:52 | ||
Persze.Hol lakjon egy vasutas ha nem a vasuttól 100méterre! | |||||
vlevi | Adatlap | 498892 | 2009. szeptember 19. 23:32 | ||
A lakcímed az adatlapon :) | |||||
Sennás | Adatlap | 498891 | 2009. szeptember 19. 22:50 | ||
VLEVI! Mi a közel?Nyíregyháza vagy Nyírtelek? | |||||
A-3 | Adatlap | 498890 | 2009. szeptember 19. 22:38 | ||
Sajnos azt, hogy hogyan kerültek az ócskavastelepre azt nem tudom de remélem, hogy az illetékesek felfigyelnek a jelenségre és prioritást biztosítanak továbbiakban a hadtörténelmünk részét képező relikviák az utókor számára történő megőrzésére! | |||||
Sennás | Adatlap | 498889 | 2009. szeptember 19. 22:29 | ||
Ja.Vagy itt Nyírbe amit felszámoltak laktanyát-telephelyet a Ságváriba.Onnan nagyon sok g.járművet vagoníroztunk ki és valami "more" pasi vette meg vitte Ózdra olvasztani.Én még toltam be a "Rókába"{laktanya} "Interiört" telefontitkositós kamazt.Hogy azzal mi lett?De valaki biztos tudja! | |||||
vlevi | Adatlap | 498888 | 2009. szeptember 19. 22:14 | ||
Csak tudnám hogyan kerülhettek oda? Nyírtelekről dobhatták ki, miután hatástalanították, vagy mi a fene? | |||||
vlevi | Adatlap | 498887 | 2009. szeptember 19. 22:10 | ||
Jé, egy makettezőtárs a közelből! | |||||
A-3 | Adatlap | 498886 | 2009. szeptember 19. 22:09 | ||
Ismét tanujelét láthatjuk arra, hogy hozzánemértő emberek hogyan herdálják el a hadtörténeti emlékeinket. A képen látható eszközök RSZ2-USZ levegő-levegő rakéták melyekkel álítólag értékelhető találatot nem értek el. Sajnos még Szolnokon is ritkaságnak számít ez a kuriózum. Bizonyára szivesen láttak volna náhány darabot akár Pápán, Taszáron vagy bármely a repülőtechnika iránt fogékony területen, de úgy látom, hogy még mindíg nagyobb becsülete van egy alamíniumkereskedőnek mint egy jószándékú gyűjtőnek aki nem rejti el a relikviáit. | |||||
daala | Adatlap | 498885 | 2009. szeptember 19. 21:43 | ||
És fegyveresként nagyon szomorúan mondom, ramaty állapotban:-(( | |||||
daala | Adatlap | 498884 | 2009. szeptember 19. 21:42 | ||
Ezek biz' Rsz-2USz-ek! | |||||
Sennás | Adatlap | 498883 | 2009. szeptember 19. 21:34 | ||
Bocs ha kuka vagyok de mire valók?Mig-re? | |||||
makettes | Adatlap | 498882 | 2009. szeptember 19. 21:31 | ||
Szerintem ezek RSZ-USZ2 rakéták? üdv. makettes | |||||
Sennás | Adatlap | 498881 | 2009. szeptember 19. 21:27 | ||
Figyeljétek Nyíregyházán meg ilyen póttartályokat dobtak ki a "MÉH" telepre.Vagy ezek mik? | |||||
búza | Adatlap | 498880 | 2009. szeptember 19. 20:11 | ||
Horvath_Balazs | Adatlap | 498879 | 2009. szeptember 18. 19:16 | ||
Sziasztok! Örömmel számolok be honlapunk legújabb frissítéséről és bővítéséről, melynek keretén belül már a gyári számok is szerepelnek az egyes gépek adatai között. www.avia-info.hu | |||||
Muzzy | Adatlap | 498878 | 2009. szeptember 2. 17:15 | ||
Sziasztok! Én csak hangosan gondolkoztam, elfogadom amit mondtok. Üdv Muzzy | |||||
Timur | Adatlap | 498877 | 2009. szeptember 2. 10:30 | ||
Szia Muzzy! A gép hivatalos típusazanosítója mindvégig Bf 109 volt és maradt. De azért az van egy kis érdekesség: néhány eredeti RLM dokumentumban felbukkan a Bf mellett a Me 109 jelzés is. A "Handbuch"-okon és a fontosabb anyagokon természetesen a Bf szerepel. (Ezt a témát már számtalan külföldi fórumon, valamint komoly 109-es könyvek bevezetőjében-előszavában tárgyalták, kicsit lerágott csontnak is tűnik.) Magam részéről a Bf-et tartom tehát helyesnek (és hivatalosnak), de nem dőlök a kardomba, ha valaki véletlenül a "Me" előnevet használja. A Ju 88/188 analógiára: A 109 jelzése tehát Bf. A 209 és a 309 már Me, hivatalosan is. A Bf-Me megnevezésnek azért tényleg van jelentősége. Gondoljunk csak a háború előtt tervezett, megfigyelő-futár feladatú Bf 163-ra és a Me 163 Kometre. A szám azonos, ugyanakkor a két gép teljesen más. Horrido! | |||||
Hrothgar | Adatlap | 498876 | 2009. szeptember 2. 09:20 | ||
Ismét üdvözletem! Való igaz hatalmas eltérések figyelhetők meg a változatoknál (De, hogy a te példádat használjam-értem itt a Ju-88/188 és a Dorniereket-ezeknél sem változtattak típusnevet-pedig igencsak különböznek egymástól.) A Messereknél pedig igaz, hogy a korai és késői változatok között hatalmas különbségek vannak, de a gépre jellemző fő szerkezeti egységeket nemigen változtatták. (gondolok itt pl.: a gyártást segítő megoldásokra-illetve, ha látsz mondjuk egy gépet az E-szériából, aztán hirtelen szemügyre veszel egy Gusztávot-akkor is biztos leszel benne, hogy Messzerről van szó. (Abban az esetben is, ha véletlenül nem tudod, hogy a gépnek melyik típusát képviseli) Én ezt a Lagg-hármasnál (kiskoromban, míg nem olvastam utána) nem tudtam->mármint azt nem tudtam, hogy köze van a Lavocskinokhoz. Továbbra is tartom az álláspontomat, miszerint "Bf" a 109-es és 110-es előjele hivatalosan.(végig a háborúban) Másrészről nem tudom elképzelni, hogy csak úgy átírogassák a típus elnevezését (én úgy gondolom, hogy minek?) Mármint vegyünk egy korai szériát pl egy Berthát-Bf 109 B és aztán leírok ide egy kis "huncutságot" Me 109 K-4 Továbbá, a típust a háborúban fejlesztették tovább (leginkább) úgy, ahogy mondod! Viszont ha annyira különbözött az elődtípustól, akkor miért nem nevezték el más számozással és Me előjellel? (Gondolok itt egy hasonló esetre a Focke Wulf Fw 190-re. Ebből a típusból a háború végén kifejlesztett magassági elfogóvadászt már Ta-152-es néven ismerjük-nem Fw-152-nek) | |||||
Muzzy | Adatlap | 498875 | 2009. szeptember 1. 15:49 | ||
Szia! Bocsi, lehet, hogy nem jó analógia, de a szovjeteknél LaGG-3-asként kezdték a gép sorozatgyártását, és a későbbiekben viszont La-5-ös, illetve La-7-es lett, mert már Gudkov és Gorbunov nem volt tagja a tervező gárdának. Hogy egy alváltozat mennyire különbözött az elődjétől és mikor kezdték új tipusjellel ellátni, az jó kérrdés. (pl. Do.217/215 vagy a Ju- 88/188) Szerintem az utóbbi kettő között legalább annyi eltérés van, mint egy Me-109 c és egy G között. Az azért érdekes lenne tudni, hogy a gyártási azonosítón mi szerepelt, főleg azért, mert mint ahogy Te is említetted még a háború kitörése előtt megváltozott a gyár neve... Muzzy | |||||
Hrothgar | Adatlap | 498873 | 2009. augusztus 31. 19:58 | ||
Helló Muzzy! Természetesen Bf-maradt a típusnév, mivel csak a változat új, a gép maga már létezett. (Vagy hogy is fogalmazzak?) Tehát a 109-es változatai (pl.: Bf-109 C-"Caesar"; D-"Dora"; E-"Emil"; F-"Friedrich"; G-"Gustav"... és még sorolhatnám (A; K; T; Z, stb-bár a z sohasem harcolt) Illetve ezek (hogy is fogalmazzak?) alváltozatai-gondolok most például a Bf-109 E-3; Bf-109 G-6, vagy Bf-109 G-6/R6 stb... (Van egy pár...) mind "Bf" előjelet viselnek. Amit még ide írnék: Amikor a Bf 109 és 110-est megalkották, akkor a cég neve még "Bayerische Flugzeugwerke AG" volt- innen az elnevezés "Bf" Majd nemsokkal a háború előtt (1938) névváltoztatás történt "Messerschmitt AG"-re innen az "Me" kifejezés. | |||||
Muzzy | Adatlap | 498872 | 2009. augusztus 31. 13:02 | ||
Hrothgar! Csak egy kérdés! A 109G-t már igen csak a háborúban fejlesztették, ki, akkor most anak mi a jele Me, vagy Bf? Muzzy | |||||
Hrothgar | Adatlap | 498871 | 2009. augusztus 30. 23:02 | ||
Szervusztok! Jómagam gyermekkorom óta rajongok a német gépekért (Sőt a 109-es a kedvencem!) Emiatt szeretnék közkincsé tenni egy információt, miszerint az "ME" kifejezés a 109 és a 110 típusnál helytelen! Ezt az "előjelet" a háborúban kifejlesztett gépek kapták pl.: Me 210; Me410; Me262 stb... A háború előtt tervezett Messerschmitt típusok előjele Bf (a gyár után, ami a háborúban nevet változtatott) Megjegyzem ezt olykor még az ismeretterjesztő műsorok is elvétik... | |||||
Guliver | Adatlap | 498870 | 2009. augusztus 30. 22:11 | ||
Sziasztok! Lehet,hogy nem most találom fel a spanyolviaszt,de böngészés közben találtam három letölthető Makettstúdió füzetet (MiG-21 , Me-109 E-F , Me-109 G-K )kep.tar.hu/greatplanes/50078936 Talán valaki hasznát veszi... Guliver | |||||
mig23papa | Adatlap | 498869 | 2009. augusztus 30. 10:10 | ||
mig23papa | Adatlap | 498868 | 2009. augusztus 28. 16:33 | ||
Figyelmetekbe ajánlanám egykori kollégám Juhász János mai grafikai munkásságát airartgrafika.blogspot.com/ | |||||
mig23papa | Adatlap | 498867 | 2009. augusztus 4. 19:28 | ||
pecso Még mkindíg az A tervnél vagyunk , próbáld meg elküldeni óriás fájlként a mig23papa@freemail.hu címemre | |||||
pecso | Adatlap | 498866 | 2009. augusztus 4. 19:16 | ||
mig23papa | Adatlap | 498865 | 2009. augusztus 4. 17:33 | ||
HUJBI Nincs harag, legközelebb szerencsésebb leszel. | |||||
mig23papa | Adatlap | 498864 | 2009. augusztus 4. 17:32 | ||
pecso Ha szerinted becsomagolva átmenne a rendszeren, akkor küld el a mig23papa@freemail.hu címemre. Ha mégsem akkor mondom a B tervet. | |||||
HUJBI | Adatlap | 498863 | 2009. augusztus 4. 10:22 | ||
akit érdekel: máltai repülőmúzeum, máltai hadtörténeti múzeum, máltai katakombák (Lascaris War Rooms: innen irányították a szicíliai partraszállást, "HUSKY" hadművelet, viaszfigurákkal berendezett eredeti állapotú termek), Le Bourget Air and Space múzeum repülőnap és tömeg nélkül, esetleg kecskeméti repülőnapok (az utolsót kivéve, azok sajnos nem sikerültek kevés kivételtől eltekintve). mig23papa: ne haragudj, nem küldtem a képeket, mert használhatatlanok. szerencsére nem a gép, hanem a memóriakártya adta meg magát. most már tudom, hogy repülőnap előtt abból is érdemes egy újat beszerezni. | |||||
pecso | Adatlap | 498862 | 2009. augusztus 3. 20:44 | ||
mig23papa 48 MB | |||||
mig23papa | Adatlap | 498861 | 2009. augusztus 3. 17:41 | ||
pecso sajna nincsen MSM-enem, de majd megoldjuk máshogy, mekkora a mérete az egésznek? | |||||
pecso | Adatlap | 498860 | 2009. augusztus 3. 17:26 | ||
Vegyél fel MSN-re és átküldözgetem a képeket, ha ráérsz fogadni őket. pepatri@freemail.hu az azonosító | |||||
pecso | Adatlap | 498859 | 2009. augusztus 3. 17:24 | ||
mig23papa | Adatlap | 498858 | 2009. augusztus 3. 16:39 | ||
pecso | Adatlap | 498857 | 2009. augusztus 3. 16:32 | ||
Triertől 12 km-re A Luxemburgi határtól meg 30-ra Leiwen település mellett. De csak nyaraltunk... | |||||
Jimbobá | Adatlap | 498856 | 2009. augusztus 3. 16:16 | ||
Szerény személyem. Itt még Jimbow néven is regisztrálva vagyok, úgy vannak fent a makettjeim. Csak az egy ideig nem működött, ezért csináltam úja, és megragadtam ennél :D Ha érdekel a dolog, akkor írj a berhidia@freemail.hu-ra vagy a weboldalas címre. Üdv! | |||||
mig23papa | Adatlap | 498855 | 2009. augusztus 3. 16:04 | ||
Jimbobá | Adatlap | 498854 | 2009. augusztus 3. 15:37 | ||
Szia! alturl.com/n8vm Van ám neki becsületes neve és címe is, csak itt a robot mindig kimoderál, ha beírom. Üdv! | |||||
mig23papa | Adatlap | 498853 | 2009. augusztus 3. 15:10 | ||
pecso | Adatlap | 498852 | 2009. augusztus 3. 14:47 | ||
OK Egyébként ahol laktunk, onnan nem messze volt egy USA repülőtér. Naponta kétszer láttuk a járőröző gépeket. F-16-osok általában, de repkedtek A-10-ek is. | |||||
mig23papa | Adatlap | 498851 | 2009. augusztus 3. 14:31 | ||
Jimbobá Mi a weboldalad címe, meglesném. Üdv : Laci | |||||
mig23papa | Adatlap | 498850 | 2009. augusztus 3. 14:29 | ||
pecso | Adatlap | 498849 | 2009. augusztus 3. 13:53 | ||
www.flugausstellung.de www.technik-museum.de Sajnos a weboldalon alig vannak képek. A technikai múzeum Sinsheim településnél van közvetlenül az autópálya mellett. Ha mindent meg akarsz nézni szánj rá egy napot. A repülőgépmúzeum Hermeskeil határában. Pecso | |||||
Jimbobá | Adatlap | 498848 | 2009. augusztus 3. 13:48 | ||
Szia! Tervezem a weboldalam kibővítését, szárazföld után jöhetne a légierő. Ha gondolod, a kezedbe adnám. MN/MH légiereje, ennyi a lényeg, a többit rád bíznám. De csak saját (vagy mások által felajánlott képek) játszhatnak. Mit szólnál? Üdv, Ádám |
Tovább >>> |