/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 505887 2010. december 28. 09:04
Válasz erre
Üdv!
Walkaround galéria USA-ban kiállított D944 PSzH-ról:
ipmsusa3.org/gallery/v/walkarounds/armor/Hungarian+PSZH+D-944/
törzsbusz 505886 2010. december 28. 05:15
Válasz erre
törzsbusz 505885 2010. december 28. 05:14
Válasz erre
HG-08-42. A kedvencem. Tőle a topic név. A miénk Ő is
törzsbusz 505884 2010. december 28. 05:12
Válasz erre
Van ezzel kapcsolatos részlet? Üdvözölném ha megosztanád.
romeo 505883 2010. december 27. 23:51
Válasz erre
MAN ÜZA
MAN ÜZA

Üdv!
Sikerült megszereznem az új honvédségi MAN üzemanyagszállító fotóját!
juge75 505882 2010. december 27. 23:06
Válasz erre
Az szállította a gyufát!
Tudod...agyin, dva, tri, hol a gyufám...!
:-)
lacipapa 505881 2010. december 27. 22:12
Válasz erre
Sziasztok!
A BTR-152V1 magyar vonatkozása engem is érdekelne.
Laci
romeo 505880 2010. december 27. 21:56
Válasz erre
garant-1181
garant-1181

Használta a Magyar Néphadsereg a ponyvás vezetőfülkéjű Garantot?
Köszönöm!
romeo 505879 2010. december 27. 21:52
Válasz erre
ROBUR
ROBUR

Üdv!
Mire használták a fotón látható Roburt a harcászati rakétásoknál (Magyar Néphadsereg).

fotó: Igaz Szó
romeo 505878 2010. december 27. 21:05
Válasz erre
st_patrick 505877 2010. december 27. 20:27
Válasz erre
Akkor a második kiadások is felkerültek a kötelező olvasmányok listájára. Az EZF-típusok, D-344,346 változatok teljes felsorolása nagyot fog szólni. Remélem egyszer az utánfutó típusok is nyilvánosságra kerülnek. Köszi!
Pilu 505876 2010. december 27. 20:21
Válasz erre
VLG-66 (01)
VLG-66 (01
VLG-66 (02)
VLG-66 (02
VLG-66 (03)
VLG-66 (03
VLG-66 ufo (01)
VLG-66 ufo (01
VLG-71 (01)
VLG-71 (01
VLG-CS (01)
VLG-CS (01
VLG-CS (02)
VLG-CS (02
XY006
XY006

Üdv.!
A VLG-nek volt VLG-66 (utánfutóval), VLG-71 és VLG-71-CS(csökkentett)változata is.
romeo 505875 2010. december 27. 20:04
Válasz erre
Üvd Törzsbusz!
Szeretném megtudni, hogy hány darab BTR-40 és BTR-152 volt a Magyar Néphadseregben.
Van ilyen adatod? Én eddig csak 2 db BTR-40-ről (csak csapatpróba) és kb. 3-4 db BTR-152K-ról (sebesültszállító) tudok -volt hivatásos katonák elbeszélkése alapján.
Nekem eddig ez a legnehezebb téma!
Köszönöm!
Kamovos 505874 2010. december 27. 19:20
Válasz erre
Csepel D 344 25
Csepel D 344 25
Csepel D 344 26
Csepel D 344 26
Csepel D 344 27
Csepel D 344 27
Csepel D 344 28
Csepel D 344 28
Csepel D 344 29
Csepel D 344 29
Csepel D 344 31
Csepel D 344 31

Szia Törzsbusz!

Köszönöm az információt!
Jövőre is lesz rendezvénytek?
Lehet erről tudni már valamit?
Szívesen elmennék rá!

A képeken látható Csepel is a ti járművetek?

Üdv: kamovos
Képeket a netről töltöttem le!
romeo 505873 2010. december 27. 18:58
Válasz erre
Üdv Dieselheaven!
Persze, hogy nem baj, és nagyon szépen köszönöm!
dieselheaven 505872 2010. december 27. 17:54
Válasz erre
Ugyan nem nekem szól a kérdés, de talan nem gond ha en valaszolok:
Vegyivédelmi Laboratóriumi Gépkocsi (VLG-71)
romeo 505871 2010. december 27. 13:35
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Milyen rövidítés a VLG-71? Köszönöm!
zomate93 505870 2010. december 27. 11:09
Válasz erre
törzsbusz 505869 2010. december 27. 07:49
Válasz erre
Listán van. A "Magyar Járművek - Típustörténetek" első része 2007-ben jelent meg a D-344. D-346 bemutatásával. Előzetes megállapodások alapján valószínű,hogy újra indul a sorozat az első résszel átdolgozott formában. Abban viszont benne elsz.
vujit 505868 2010. december 26. 22:55
Válasz erre
Jah, annyira új, hogy már nem is gyártják! Kb.: 5 éves a cucc, ha nem több!
st_patrick 505867 2010. december 26. 22:15
Válasz erre
Üdv! Ez a 147 darab becslésen alapszik, vagy van róla konkrét listád? Csak mert ha Neked van ilyen, tervezed-e belevenni valamelyik könyvedbe? Persze tudom nem kivánságműsor, csak fúrja az oldalam a kiváncsiság.
joci232 505866 2010. december 26. 18:54
Válasz erre
Wrecker 505865 2010. december 26. 18:31
Válasz erre
Üdv Joci232 !

Mindent ami már bontás, szétszedés, fakulás, rohadás állapotában van elsősorban kívülről.
Minél rozsdásabb annál jobb !
juge75 505864 2010. december 26. 17:46
Válasz erre
Másodsorban azért roham mentő, mert a drága ex-főnököm meglátott bennük akár milyen pici koszt, rohamot kapott!
:-)
Kettő volt a nevemen.
M-készlet, lepecsételve...
joci232 505863 2010. december 26. 17:39
Válasz erre
Mit fotózzak?

Van "kívánságlista"?:D
törzsbusz 505862 2010. december 26. 16:37
Válasz erre
Ez is a mi kocsink, a mi rendezvényünkön. (Csobánka, Militari Parádé asszem a 2006-os) A rendezvény felszámolását követően 40Cÿ-os lázzal vittem haza.

Egyébként ugye mentőzzük a gépet: A becsületes megnevezése, KK-1 tip. kötöző gépkocsi.A benne illetve vele elvégezhető egészségügyi műveletek szerint roham mentőnek minősül, és ez egyszer sem a mentő jármű végsebességet jelenti.
Kamovos 505861 2010. december 26. 16:05
Válasz erre
Csepel D 344 19
Csepel D 344 19

Szia Törzsbusz!

Köszi az ötletet!

Maradok a "liba fs" mentő projektnél, mert már így is azt modják, hogy zöld kavicsokat gyártok! :)

Szorgalmasan gyűjtögetem a képeket ahonnénd csak lehet, a zöld mentőről is van oldal sátras képem, sajnos csak az egyik oldalról! :(

Üdv: kamovos
törzsbusz 505860 2010. december 26. 15:38
Válasz erre
VLG 71
VLG 71

Akkor a kiinduláshoz gondolat ébresztőnek:
Kamovos 505859 2010. december 26. 15:34
Válasz erre
01
01
02
02
03
03

Szia Wrecker!

Köszi aképeket!
Nekem eddig csak ezt a 3 képet sikerült levadásznom a netről!

Üdv: kamovos
Wrecker 505858 2010. december 26. 15:25
Válasz erre
DSC01533
DSC01533
DSC01534
DSC01534
DSC01535
DSC01535

Szia Kamovos !

Itt a mentős Csepel belsejéről a képek...

Ui: A Monox nickname csak elírás volt részemről!
Kamovos 505857 2010. december 26. 15:23
Válasz erre
Csatlakozom a hozzászólásodhoz! :)
Kamovos 505856 2010. december 26. 15:23
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi a segitséget!
Akkor indítom a "liba fs" mentő projektet! :)

Üdv: kamovos
Kamovos 505855 2010. december 26. 15:20
Válasz erre
Szia Wrecker!

A te képeid is érdekelnek!

Üdv: kamovos
Ezt a Hszt-hogy hoztátok össze ilyen egyformára? :D
Kamovos 505854 2010. december 26. 15:17
Válasz erre
Szia Monox!

Mindenkép érdekel ami Csepelekkel kapcsolatos! :)

Üdv: kamovos
juge75 505853 2010. december 26. 14:37
Válasz erre
joci232 505852 2010. december 26. 14:17
Válasz erre
:)

csak mert ismerősömé ez a bontó:D

azért kérdeztem...:D
Wrecker 505851 2010. december 26. 13:10
Válasz erre
Üdv Joci232 !

Valamilyen autóbontó internetes oldaláról származnak.
törzsbusz 505850 2010. december 26. 13:05
Válasz erre
Nem, a 3662 Hsz-ben lévő fakult ilyen színűre, az az eredeti gyári festés volt. A "liba fs" szín, ami a 3661 Hsz-ben szerepel a '80-as évek elején központi utasítás alapján általánosan elrendelt festék volt. Az való igaz, hogy a központi ellátás az MN-ben is akadozott, ezért valójában "házilag" az egy fekete egy sárga, vagy az egy kék egy sárga színkeverés oldotta meg a zöld szín problémát sok esetben.

Ha elkészül az üzás, majd felteszem.
joci232 505849 2010. december 26. 13:01
Válasz erre
Wrecker 505848 2010. december 26. 12:59
Válasz erre
Szia Kamovos !

Van pár képem a belső elrendezésről is, ha érdekel...
Monox 505847 2010. december 26. 12:59
Válasz erre
Szia Kamovos !

Van pár képem a belső elrendezésről is, ha érdekel...
Kamovos 505845 2010. december 26. 11:35
Válasz erre
Szia törzsbusz!

A 3261 Hsz-ben lévő mentő eredetileg zöld lehetett, és ilyenre fakult?

Hajdanán, amikor még az 5500-nál voltam ott a Gombás elvtár festett ilye keki színű Csepeleket is!

Sajnos akkortájt nem lehetett fényképezni, pedig azon a javító bázison nagyon sok technikai eszköz megfordult.
Ilyenek mint: Fug, Pszh, BRDM összes változata, lokátorok, Akácia, Shilka, sok más egyébb gumikerekes és lánctalpas technika.
Nagyrészük le is lett festve!
Viszont nem volt szabványos festék szín egyikhez sem, mert mindig a éppen beszerzett festéktől, és az adott festő színvilágától függtek a zöld és a keki árnyalatok!

A Csepel Üzemanyagosról tudnál nekem képeket küldeni?
Jók lennének azok is amik a felújítás folyamatán készültek!
No persze ha elkészül és lesznek róla képek azok is nagyon érdekelnének majd!
Szeretném elkészíteni ezt a felépítményt is!

Üdv: kamovos
Elektrolakatos 505844 2010. december 26. 11:20
Válasz erre
Kamovos 505843 2010. december 26. 11:18
Válasz erre
Szia nincsötletem!

Neked is köszönöm a segítséget!

Tegezzél nyugodtan, ,em vagyok még olyan öreg!
Asszony szerint alig vagyok 10! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 505842 2010. december 26. 11:15
Válasz erre
Szia Wrecker!

köszönöm szépen a segítségedet, és a képeket is!
A képek nagyon jól jöttek a mentőmhöz! :)

Üdv: kamovos
törzsbusz 505841 2010. december 25. 22:18
Válasz erre
Ja, és a gyári festék (Trinát IR 608) szigorúan selyemfényű volt, nem matt!
törzsbusz 505840 2010. december 25. 22:15
Válasz erre
EZF-ben min. 50 féle változat volt. Műhely kb. 20 féle. törzsbusz 2 változat. Híradó tizenvalahány. Egészségügyi kb. 8-10...és a többi. A Csepel D-344 tgk. több mint 147 (!) féle változatban került rendszeresítésre. Ebben a megközelítésben a Magyar Honvédség gépjárműtörténetében egyedülálló típus, még egy bázis jármű ilyen széles körű alkalmazásban nem volt rendszeresítve.
törzsbusz 505839 2010. december 25. 22:05
Válasz erre
HZ 13 68
HZ 13 68

Eredeti festék: Trinát IR 608 tábori zöld. ez volt a gyári szín. amit a Wrecker képein láthatunk, (3262) az az IR 608 eredeti szín agyonfakult változata. Minden más matt zöld szín a '80-as évektől került alkalmazásra a Magyar Néphadseregben. Az eredeti szín receptúrája meg van. A bemutatott képen a saját üzemanyagos változat ezzel a színnel került festésre, már ahogy a fotó vissza adja. Ez az üzás Csepel március körül készül el, teljes körű restaurálás után.
Wrecker 505838 2010. december 25. 21:45
Válasz erre
22
22
23
23

De még volt ilyen színben is...
Wrecker 505837 2010. december 25. 21:38
Válasz erre
DSC01525
DSC01525
DSC01528
DSC01528
DSC01529
DSC01529
DSC01531
DSC01531
DSC01532
DSC01532

Talán ez hasonlít valamennyire...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.