/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
juge75 506037 2011. január 6. 14:20
Válasz erre
Tehát, ha nem volt jelzés, valószínűleg magyar jármű? :-)
Gondolták, mindenkién van, a mienken nincs, ebből így is tudják hogy magyar.
Dísz szemléken is fel volt festve a felségjel, 1980-tól a csillag.
romeo 506036 2011. január 6. 13:57
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
A fotón egyáltalán magyar jámű látható?
Kamovos 506035 2011. január 6. 09:37
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszönöm szépen a válaszod!

Üdv: kamovos
törzsbusz 506034 2011. január 6. 09:35
Válasz erre
A D-344 akkor D-346, ha mellékmeghajtómű szivattyút, vagy generátort hajt. Más eltérés jellemzően a fülke ülésbakja. Az üza. szállító az első D-346. (D-346.00)
A vízállító (VGK-70)D-346.07. A vegyi mentesítő (FMG-67,FMG-68) D-346.07-3. Az EZF műhelygépkocsik D-346.04, D-346.14. 4, illetve 14 Kw teljesítményű aggregáttal szerelve.
A külső eltérések, a jármű rendeltetésének megfelelően változnak. A tartályos D-346-ok fülkéje kívülről is egyforma - a hátfal elrendezése - azonban az üzemanyagos munkalámpái máshogy vannak kialakítva (képek szerint) a vizes, és a mentesítők munkalámpái azonos kialakításúak, a fülkehátfalak egyformák - a kapaszkodó kivételével.
Majd este küldök az üzásról, hogy eltudj igazodni.
Kamovos 506033 2011. január 6. 09:24
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszönöm szépen a képeket!
Sokat segítettek!

Ez az üzemanyagos akkor ezek szerint, nem D-344, hanem D-346-os!
Sajnos nem tudom mi a különbség kívülről, nekem egyformának tűntek ezért hittem, hogy D-344-es!
Mik a jellemző külső eltérések?
A Vízszállító is 346-os?

Üdv: kamovos
törzsbusz 506032 2011. január 6. 08:38
Válasz erre
kjm
kjm
e-book gazvankilenc
e-book gazvankilenc

A "ruszki verdák" is tervben vannak, de elsősorban e-book formátumban és angol nyelven. Ugyanis az van, hogy bármennyire is a rajongás és szeretet van előtérben a témát illetően, tudni kell, hogy ahogy egy könyv elkészül, termék lesz belőle és abban a pillanatban más sajnos nem is annyira fontos. Tehát a kész termék önálló életet kezd élni ami viszont alapvetően gazdasági ügy. Na azt gondolom szeretett kis hazánkban ez a témakör - bár mi nagyon rég kezdtünk neki, és sokan azt mondják: mi vagyunk a vírusgaza - tehát e- témakör bár erősen fejlődik, még mindig gyerekcipőben jár. Egyébként - sajnos ez is csúszóban van, de azért beharangozom, remélem idén elindul a magazinunk, amiben sok féléről fogunk majd írni, sok archív anyaggal. KORAINAK TARTOTTAM ERRŐL HÍRLENI na de hát már ez van.

Ime a borító terve a magazinnak:
Zil131N 506031 2011. január 5. 23:46
Válasz erre
pilu köszi a képeket nagyon jók!
Szívesen fogadok hasonló Zil-131 képeket, a kedvenc teherautóm!
Törzsbusz a Csepel sorozat után nem tervezel a magyar katonai körökben ismert ruszki nagyvasakról(Zil-131, Ural-375,4320, Kraz 255B stb.) könyvet vagy könyveket a közeljövőben?
Nagyon jó a fórum! Üdv!
Freddy 506030 2011. január 5. 23:11
Válasz erre
De mára már javult a helyzet azért (persze lehet, hogy nem felségjel lett több, hanem jármű kevesebb:P).
Ellenben nyugaton se nagyon divat a felségjelek használata szárazföldi járműveken, legfeljebb a koalíciós Mars-jelet festik fel.

Az NDK mellett egyébként talán a csehszlovák hadsereg volt még ,,rendes" felségjelhasználó.
törzsbusz 506029 2011. január 5. 22:54
Válasz erre
Nálunk csak a VSZ gyakorlatokra bevont eszközökön volt előírás a "magyar csillag"...aztán az is le lett tojva. Semmi nem volt betartva soha.A VSZ tagállamaiban nem is nagyon volt 60 féle különböző zöld szín.
Freddy 506028 2011. január 5. 22:26
Válasz erre
Freddy 506027 2011. január 5. 22:25
Válasz erre
Nem vagyok nagy NDK-ológus, de nekem feltűnt, hogy ők a magyaroknál, vagy pláne a Nagy Testvérnél sokkal komolyabban vették a felségjelzéseket, mindenhova, a teherautók ajtajára is felkerült az NDK-s felségjel. Ezena FUG-on meg nem nagyon van.
törzsbusz 506026 2011. január 5. 22:16
Válasz erre
törzsbusz 506025 2011. január 5. 22:15
Válasz erre
törzsbusz 506024 2011. január 5. 22:13
Válasz erre
pilu 506023 2011. január 5. 21:48
Válasz erre
Most már biztos vagyok benne, hogy radaros embléma.
pilu 506022 2011. január 5. 21:32
Válasz erre
P1010037
P1010037
P1010098
P1010098
P1010099
P1010099
P1010100
P1010100
P1010101
P1010101
P1010114
P1010114
P1010117
P1010117

Üdv.
Sajnos jobbakat nem találtam. Ezeket a képeket a Radar ezredtől csinálta valaki, a nevét nem tudom. A Zilekkel Győriek voltak, a Gaz-66 szentkirályszabadjai. Drégelypalánk 2003.
juge75 506021 2011. január 5. 21:22
Válasz erre
Te, ez a hely, ahol a fotó készült, tisztára olyan, mint a reptéri sportpálya, mögötte a valamikori Hír, Frisz és Őr századok épületével!
Elektrolakatos 506020 2011. január 5. 21:16
Válasz erre
gyönyörű az a müszcsop, de sokat javítottam anno

egyszer szivesen ellátogatnék hozzátok, helyileg hol a műhely?
romeo 506018 2011. január 5. 20:04
Válasz erre
Nagyon szép és alapos munka! Sok sikert kívánok hozzá!
Üdv!
törzsbusz 506017 2011. január 5. 19:57
Válasz erre
HZ 13 68
HZ 13 68
HZ 13 68 1
HZ 13 68 1
HZ 13 68 2
HZ 13 68 2
HZ 13 68 3
HZ 13 68 3
HZ 13 68 4
HZ 13 68 4
HZ 13 68 5
HZ 13 68 5
HZ 13 68 6
HZ 13 68 6
HZ 13 68 7
HZ 13 68 7
HZ 13 68 8
HZ 13 68 8
HZ 13 68  7
HZ 13 68 7

Kamovos!

Az archív fotók előtt:
Zil131N 506016 2011. január 5. 19:41
Válasz erre
Sziasztok!
Én még új vagyok itt és a segitségeteket szeretném kérni.
Képeket keresnék amikor Zil 131-es vontat ZU-23-2-t, illetve amikor BMK-130M motoros hajót vontatnak vele. Aki tud töltsön fel ilyen képeket! Köszönöm szépen előre is.
törzsbusz 506015 2011. január 5. 19:13
Válasz erre
kenyeres
kenyeres

Felhívás! Felhívás! Felhívás!

Ilyen felépítményű, D-344,vagy D-346 típusú Csepelt keresünk megvételre!

Felhívás! Felhívás! Felhívás!
A-3 506014 2011. január 5. 18:08
Válasz erre
Ennek a keréknek az agy része a MIG-15-17-es repülőkről származik. Alkalmazták még az AMZ-53-as feltöltőkocsik főfutójánál is de a földi felhasználásnál nem fúrták fel a fékdobok rögzítő furatait.
Kamovos 506013 2011. január 5. 17:54
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Biztos jólfog kinézni!
Kiváncsian várom a végeredményt!

Köszi előre is a képeket!

Üdv: kamovos
törzsbusz 506012 2011. január 5. 17:40
Válasz erre
HZ 13 68 10
HZ 13 68 10

Szia Kamovos!

Tavaszra lesz kész a D-346.00. tip. üza.töltő gépkocsink. Majd mindjárt keresek Neked képeket a makett építéshez.
Kamovos 506010 2011. január 5. 14:08
Válasz erre
Szia Elektrolakatos Barátom!

Mihelyt szomszéd falunk lesz, már rohanok is! :)

Szombaton, jössz REBEKA-ra?

Üdv: kamovos
Elektrolakatos 506009 2011. január 5. 13:16
Válasz erre
há fogod magad és kimész Ceglédre lefotózni személyesen, vagy akár 400.000-ért meg is vásárolhatod :-P
Kamovos 506008 2011. január 5. 12:08
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06

Hoppá a képek meg valamiért nem jelentek meg!
No mégegyszer!
Kamovos 506007 2011. január 5. 11:44
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Ez az Üzás Csepszon!
Ezen baloldalt van a pót kerék, és középen szűrő van, jobboldalt feljáró.

Erről keresek még képeket!
Ezeket a épeket a netről töltöttem többet nem találtam! :(

Üdv: kamovos
Kamovos 506006 2011. január 5. 09:34
Válasz erre
Szia Balaton Barátom!

Köszi a képeket!
Azt hiszem ez a víz szállító!
Az üzemanyagosnak a fülke mögött egy hatalmas szűrő van és a pótkerék, meg tudja csuda mi még?
Talán szivattyú is?

Cucokkal kapcsolatban még pontosítanék, mert az alkatrészekhez megint írnék még hozzá és ki is húztam közülük!

Emil ment.

Üdv: kamovos
balaton 506005 2011. január 5. 09:17
Válasz erre
S3701027
S3701027
S3701028
S3701028
S3701025
S3701025

Helló Kamovos!

Hirtelen ezeket találtam. Hamarosan küldöm a cuccaidat is.
Kamovos 506004 2011. január 5. 09:04
Válasz erre
D-344 71
D-344 71
100_2454
100_2454
100_2455
100_2455

Sziasztok!

Az lenne a tiszteletteljes kérdésem!
Csepel D-344 üzemanyag szállító fülke és tartáj között részről nincs-e véletlen valakinek képe, vagy rajza, mert én nem találtam! :(
Ezek nélkül, sajnos nem tudom tovább folytatni a makettem! :(

Üdv: kamovos
romeo 506003 2011. január 5. 08:50
Válasz erre
Csak azért kérdezem, mert a kelet-németek is nagy számban használták.
silent8 506002 2011. január 5. 00:15
Válasz erre
Fug-70_Hungary_Kapellen_2004_01
Fug-...

Szia! A mellékeltem egy képet. E szerint elképzelhető, hogy magyar Fug ami a te képeden van.
Legalábbis a számozásból itélev nagy a valószinűsége. Hasonlítsd össze a két Fug számozását.
romeo 506001 2011. január 4. 23:19
Válasz erre
D-944
D-944

Üdv!
Szerintetek a fotón magyar (MN) PSZH-k vannak?
romeo 506000 2011. január 4. 22:23
Válasz erre
törzsbusz 505999 2011. január 4. 22:22
Válasz erre
Még végleges nincs,de a FUG könyvhöz hasonló
romeo 505998 2011. január 4. 22:08
Válasz erre
törzsbusz 505997 2011. január 4. 21:41
Válasz erre
törzsbusz 505996 2011. január 4. 21:38
Válasz erre
A korábbi típusjelölése: D-442.01 VS-01. A későbbi: 86M VSFUG. a borítóra köszi.
romeo 505995 2011. január 4. 21:38
Válasz erre
Törzsbusz!
Remélem, kiadjátok majd a D944 PSzH-t is.
romeo 505994 2011. január 4. 21:35
Válasz erre
romeo 505993 2011. január 4. 21:34
Válasz erre
ot-65_04_of_21
ot-65_04_of_21
ot-65_05_of_21
ot-65_05_of_21
ot-65_08_of_21
ot-65_08_of_21
ot-65_09_of_21
ot-65_09_of_21
ot-65_10_of_21
ot-65_10_of_21
ot-65_11_of_21
ot-65_11_of_21
ot-65_12_of_21
ot-65_12_of_21
ot-65_13_of_21
ot-65_13_of_21
ot-65_14_of_21
ot-65_14_of_21
ot-65_15_of_21
ot-65_15_of_21
ot-65_16_of_21
ot-65_16_of_21
ot-65_17_of_21
ot-65_17_of_21
ot-65_19_of_21
ot-65_19_of_21
ot-65_20_of_21
ot-65_20_of_21
ot-65_21_of_21
ot-65_21_of_21
ot-65_01_of_21
ot-65_01_of_21
ot-65_02_of_21
ot-65_02_of_21
ot-65_03_of_21
ot-65_03_of_21

Akkor következzen egy magyar rendszámú jármű, régebbi VS-FUG.
forrás: www.primeportal.net/apc/robert_de_craecker2/ot-65/
törzsbusz 505992 2011. január 4. 21:31
Válasz erre
No 6 D -442 borító
No 6 D -442 borít

Á, még nem, de nemsokára megtudjuk,hogy mikor. A borító:
romeo 505991 2011. január 4. 20:58
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Már megjelent a FUG könyv? Milyen a borítója?
törzsbusz 505990 2011. január 4. 20:12
Válasz erre
D-442 1
D-442 1
D-442 2
D-442 2
D-442 3
D-442 3

Fug mankókerékhez a fug könyvből:
romeo 505988 2011. január 4. 19:32
Válasz erre
specnaz78 505987 2011. január 4. 19:30
Válasz erre
A-3 505986 2011. január 4. 19:19
Válasz erre
Légyszives nézd meg a mankókereket!
romeo 505985 2011. január 4. 19:15
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.