/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 506137 2011. január 16. 14:10
Válasz erre
zil02
zil02
zil04
zil04

Üdv!
Ez a ZIL-157 üzemanyagszállító rendszerben volt a MN-nél? Köszi!
romeo 506136 2011. január 16. 12:55
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Nem engedte magát bemásolni.
Ezen az oldalon kattints az elektronikus katalógusra:
portal.zmne.hu/portal/page
Kamovos 506135 2011. január 16. 10:30
Válasz erre
Nekem ezek az elérési utak nem működnek! :(

A ZMNE elektronikus könyvtárában mere nézelődjek?

Üdv: kamovos
(Bocsi a gyagya kérdésért, agyilag kicsit fáratt vagyok)
romeo 506134 2011. január 15. 21:37
Válasz erre
romeo 506133 2011. január 15. 21:35
Válasz erre
A ZMNE elektronikus könyvtárában sok gépjármű-leírás szerepel:
https://olibx.zmne.hu/cgi-olib91/w207.bat
romeo 506132 2011. január 15. 21:34
Válasz erre
Gabi 506131 2011. január 15. 21:12
Válasz erre
Szia!

ADK 6.3, de van ahol IFA-ADK 6.3 alatt fut. A régi S4000-es IFA alapokra épült.

Gabi
romeo 506130 2011. január 15. 21:04
Válasz erre
autodaru
autodaru

Segítene nekem valaki meghatározni az autódaru típusát?
A Magyar Néphadsereg is használta, valahol van róla MN fotóm, de a típust nem ismerem.
Köszi!
romeo 506129 2011. január 15. 18:51
Válasz erre
photo43
photo43
photo103
photo103

www.hunavia.hu/
romeo 506128 2011. január 15. 18:49
Válasz erre
photo90
photo90
photo92
photo92
photo95
photo95

www.hunavia.hu/
Kamovos 506127 2011. január 15. 13:53
Válasz erre
Szia Elektrolakatos Barátom!

Köszönöm szépen!
Épp most ittam rám egy kis vörösvérsejt serkentőt! :)

Üdv: kamovos
Elektrolakatos 506126 2011. január 15. 13:19
Válasz erre
Kamovos 506125 2011. január 15. 12:58
Válasz erre
törzsbusz 506124 2011. január 15. 12:30
Válasz erre
Freddy 506123 2011. január 14. 22:06
Válasz erre
romeo 506122 2011. január 14. 22:02
Válasz erre
Robur Lo1800 talán híradó
Robur Lo1800 talán...

Üdv Törzsbusz!
A Robur közelében 2 antennaárboc látható -ez valami híradó jármű lesz.
A fotó a szolnoki reptéren készült a 70-es, vagy 80-as években.
Köszönöm!
törzsbusz 506121 2011. január 14. 20:37
Válasz erre
Igy van honvédségi D-450B. Amit utóbb a freeweb-ről beraktál az kevésbé, mivel az az összkerékmeghajtású változat (D-344 mellső híddal), amiből egy darab készült. Egyébként a típus megegyező, és amint látszik, a képen műszaki alakulat sorol be, neki meg aztán volt a D-450B -ből.
romeo 506120 2011. január 14. 16:46
Válasz erre
romeo 506119 2011. január 14. 16:36
Válasz erre
Csepel D-450 billencs talán
Csepel D-450...
18-2
18-2

Üdv törzsbusz!
Ezen a potón talán katonai billenőplatós Csepel D-450 lesz (a FUG és a CS-350 között).
A fotó 1968-ban készült a csehszlovákiai bevonuláskor.
fotó forrása: hirszerzo.hu/gallery/d077ee38-b5a4-408d-a070-9e2709acee40
farkas469 506118 2011. január 14. 15:05
Válasz erre
Eszembe jutot, DF-1es gaz bódé .
Az Unimogra szerelt változatot tűzszerések használnak.
romeo 506117 2011. január 14. 13:12
Válasz erre
RÁBA F13,Kecskemét 2010
RÁBA F13,Kecskemét...

Tud Valaki valami újat a RÁBA F13-ról?
romeo 506116 2011. január 14. 12:03
Válasz erre
Köszi Farkas469!
Az URAL annyira eltakarta, hogy ez most egy jó meglepetés, de az eredeti rendszám honvédségi lehetett, mert HP...
Üdv!
balaton 506115 2011. január 14. 10:22
Válasz erre
Nem rossz, de láttam már ilyen bódét Unimog-on is :D
farkas469 506114 2011. január 14. 09:15
Válasz erre
472847_66179_IFA
472847_66179_IFA

Romeo!

Ilyen fotót már én is felraktam az 1955-ös számú hozzá szólásnál!
Nyíregyh. Maczinkó bontó és a bódé rá volt rögzítve!
Katasztrófa védelem lehet, mert láttam fotót piros Gaz-66-ról "r142" bódéval.
És zöld fülkével piros bódéval is.
Üdv.
Farkas469
romeo 506113 2011. január 13. 22:20
Válasz erre
HP35-13
HP35-13

Végre sikerült szereznem egy "fotót" honvédésgi rendszámú IFA W50-ről...
Milyen változat lehetett?
balaton 506112 2011. január 13. 20:53
Válasz erre
Feltűnően sok az egy négyzetmétere eső amerikai autók száma az első képen :) Valószínű, hogy Kanadában készült. Pilótaképzéssel lehet összefüggésben?
romeo 506111 2011. január 13. 20:44
Válasz erre
5344650468_73af1171fb_o
5344650468_73af1171f...
5344650544_79f944290b_o
5344650544_79f944290...

Hogy mik vannak?
fotó: www.flickr.com/photos/dianesdigitals/5344650544/
törzsbusz 506110 2011. január 13. 13:59
Válasz erre
Ez így is van. De írtam a begombolkozásról.
romeo 506109 2011. január 13. 10:31
Válasz erre
A PSzH prototípus vezetője valószínűleg nyitott búvónyílásból is vezethette a járművet, erre az is utal, hogy a tetőajtó bal oldalra van nyitva.
Üdv!
romeo 506108 2011. január 12. 21:24
Válasz erre
Igen, a fotón bizony az van (nem is egy darab)!
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv!
törzsbusz 506107 2011. január 12. 21:13
Válasz erre
PSZH proto VLTAVA
PSZH proto VLTAVA

Szia Romeo!ismereteim szerint néhány db. proto volt már a '60-as(!) években. Mind a három fegyver volt a toronyban. Az emlékeim szerint azt hiszem az 1964-es VLTAVA hadgyakorlaton halálos baleset történt (ott próbálták ki először a gépeket). Nevezetesen az egyik PSZH-val halálra gázoltak egy magyar sorkatonát. A magyarázat szerint a hjmű vezetőjének kis méretű néző prizmája miatt nem látta a katonát. Már a próbák során problémák voltak a "begombolt" üzemben, mert nem lehetett kilátni. A baleset végképp eltörölte ez a projektet. Van fotóm a VLTAVA-s változatról a VSZ gyakorlatról, de ne hangozzék nagyképűnek annyi fotóm van,hogy fogalmam sincs merre keressem, pedig szerettem volna ide benyomni. hoppá beugrott hol találom! Ime:
pilu 506106 2011. január 12. 20:55
Válasz erre
romeo 506105 2011. január 12. 20:13
Válasz erre
PSzH prototípus
PSzH prototípus

Üdv Törzsbusz!

Segítséget szeretnék kérni! Ellentmondásos anyagokat olvastam a PSzH D-944 első prototípusairól, néhány anyagban az IL-10 csatarepülőgép 20mm-es gépágyúját említik toronyfegyverként, más anyagokban pedig a MiG-15 23mm-es gépágyúját. A keceli PSzH prototípusban viszont 14,5mm-es KPVT van. Eredetileg milyen toronyfegyverzete volt a prototípusnak(prototípusoknak)?
Köszönöm!
fotó: www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/pszh/pszh.html
romeo 506104 2011. január 12. 18:31
Válasz erre
pilu 506103 2011. január 12. 18:25
Válasz erre
Azt elfelejtettem írni, hogy az ÜZA/2 sem tekinthető szentírásnak, találkoztam már olyan típussal, ami nem szerepelt benne.
pilu 506102 2011. január 12. 18:23
Válasz erre
Az ÜZA/2 a KamAZ-4310, 5320 és 5511 alaptípusokat hozza. A 4310-nek volt rendszerben 43105 és 43106 változata is. Ha már előkerestem, az IFA W50L-re üzemanyag szállító, W50LA/F szippantó, W50L/F-Woma csatornatisztító, vízszállító és W50L/WK műhely gk-t ír. IFA W60L-ben csak tehergépkocsit.
sempi 506101 2011. január 12. 15:28
Válasz erre
Na vééégre csobbant valami a magyar haditechnikai állóvízbe:)
törzsbusz 506100 2011. január 12. 11:59
Válasz erre
nem véletlen, hogy nincs utalás. tök jó a komondor koncepciója, szakmailag viszont - lehet mát most halára van ítélve.
balaton 506099 2011. január 12. 09:28
Válasz erre
A Respirátor Zrt. honlapján még csak utalást sem találtam terepjáró fejlesztésére.
balaton 506098 2011. január 12. 09:21
Válasz erre
Hoppá! Remélem, nem áprilisi tréfa. Sok rendszeresített példányt kívánok! :)
romeo 506097 2011. január 12. 08:33
Válasz erre
KOMONDOR
KOMONDOR

Üdv!
Atom-, biológiai és vegyi felderítő terepjáró fejlesztésébe kezdett egy magyar cég, amely ehhez a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán 150 millió forint támogatást nyert el - értesült a Havaria Press.

A több mint 90 éve alapított magyar tulajdonú cég, a Gamma Műszaki Zrt. a XXI. század technológiai fejlesztéseit is felhasználva tervezte meg a nemcsak katonai, de a katasztrófavédelem igényeit is kielégítő korszerű járművet. A komplex sugárfelderítő-rendszert magyar fejlesztésű és gyártású terepjáró járműbe integrálják.

A Komondor névre keresztelt, moduláris ballisztikai védelemmel is felvértezett robosztus terepjáró védelmi szintjét, képességeit a majdani megrendelő igényei szerint választhatja ki. A szovjet időkből itt maradt és a 80-as évek technikai színvonalát képviselő gyalogsági harcjárműveket legkésőbb négy év múlva - a tervezett üzemidő lejárta miatt - kivonják a honvédség rendszeréből. Ezért szükségessé vált a Magyar Honvédség nemzeti védelmi és szövetségesi feladatainak ellátását biztosító könnyűpáncél védettségű harcjármű család kifejlesztése.

A többféle változatban tervezett páncélozott jármű kialakítása révén könnyen alkalmazható speciális polgári és rendvédelmi feladatok ellátására is. A közel 15 tonnás, két- vagy háromtengelyes változatban készülő jármű gyártása - a motor kivételével - Magyarországon, magyar munkaerővel valósul meg. A hazai igények kielégítésén túl lehetővé válik exportigények kielégítése is.

A Respirátor Zrt. több magyar cég részvételével kezdte meg gyártani a majdani járműcsalád első darabjait. Ennek első típusváltozatát fejleszti a Gamma Zrt., de a két cég készen áll a további fejlesztés során a magyar gyártó- és szolgáltatóipar más szereplőit is - kiemelten a magyar védelmi ipar gyártóit - összefogni és bevonni a programba.

forum.index.hu/Article/viewArticle
romeo 506096 2011. január 12. 08:14
Válasz erre
páncélos 506095 2011. január 12. 08:12
Válasz erre
Romeo!

Volt Kraz-214, és platós KamAZ is, pontos típusszámát nem tudom (meg billenő platós 5511, és terep 4310). Volt belőle hosszú fülkés és rövid fülkés is (én így hívom), a képen az utóbbi van.
romeo 506094 2011. január 11. 20:57
Válasz erre
01
01

Üdv!

A KAMAZ 53212 rendszerben volt (van) a honvédségnél?

Köszi!
törzsbusz 506093 2011. január 11. 17:44
Válasz erre
Igen, rendszeresítve volt. Lassú a topic. Mi lett véle?
romeo 506092 2011. január 11. 16:53
Válasz erre
1960_KrAZ214-205CP_2
1960_KrAZ214-205CP_2

Szeretném megkérdezni, hogy a Magyar Néphadsereg használta-e a KrAZ-214-es platós tehergépkocsit? Arról tudok, hogy a KrAZ-255B és KrAZ-260 platós változatot használta, illetve használja.
Köszönöm!
romeo 506091 2011. január 10. 23:50
Válasz erre
törzsbusz 506090 2011. január 10. 21:41
Válasz erre
Freddy 506089 2011. január 10. 21:17
Válasz erre
GAZ-51-et asszem, MAZ-200-asról tartályosról van képem.
romeo 506088 2011. január 10. 20:42
Válasz erre
Bocsi a helyesírásért, már nagyon álmos vagyok :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.