/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Jimbow 507738 2011. november 1. 15:25
Válasz erre
Legend újdonság, MaxxPro: www.www-legend.co.kr/01_afv01.html

Gyanta, valószínűleg nem két fillér lesz. De a Bronco új Hummereivel, Revell UNIMOG-MAN-MB G250-esekkel, Uralokkal, BTR-80-nal már elég látványos afganisztáni magyar diorámát lehetne összeválogatni :)

Üdv!
Jimbow 507737 2011. október 28. 14:45
Válasz erre
SDC17058
SDC17058
SDC16935
SDC16935

Sziasztok!

Feldobtam még 200 képet.

Üdv!
Zsófia 507736 2011. október 26. 19:22
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudjátok Nyíregyházán fellelhető valahol (akár magántulajdonban) valamilyen katonai jármű a Maczinkó Autóbontón kívül?
Zsófi
G400CDI 507735 2011. október 25. 20:47
Válasz erre
Kérdés, mi lesz belőle a Gaz meg az Iveco LMV mellett.
romeo 507734 2011. október 25. 13:21
Válasz erre
Skorpion-2M_light_wheeled_tactical_vehicle_jeep_Russia_Russian_defence-industry_military_technology_005
Skorpion-...
Skorpion-2M_light_wheeled_tactical_vehicle_jeep_Russia_Russian_defence-industry_military_technology_640
Skorpion-...
Skorpion LPA
Skorpion LPA
Skorpion LTA  _
Skorpion LTA _
Skorpion LTA  _ (2)
Skorpion LTA _ (2
Skorpion LTA  _ (1)
Skorpion LTA _ (1

Oroszországban új könnyű terepjáró jármű-családot mutattak be SKORPION néven.
romeo 507733 2011. október 24. 12:35
Válasz erre
FMG-68
FMG-68

Keresés közben találtam.
uazos 507732 2011. október 22. 16:15
Válasz erre
Sajnos az alkatrészekről se lehet már észrevenni hogy eredeti – vagy után gyártott,annyira pontosan le vannak koppintva a gyáriról. Ezt kéne a mostani uaz-okkal is jó párat felújítani,és hagyni hogy szolgálják tovább a honvédséget. Az én parancsnoki uaz-omba 5800-km van,és tökéletes állapotba,28 éves kora ellenére !(még nem volt újra fújva sem).
Ide illő cikk, érdekes:www.currus.hu/hir1013-uaz-.html
G400CDI 507731 2011. október 22. 13:51
Válasz erre
Azzal egyetértek, hogy a nyugati gépekhez brutálisan drága az alkatrész, de általában tovább is tart.
Azzal úgyszintén egyetértek, hogy a sofőrön sok múlik, mint ahogy a karbantartó személyzeten is.
Pár éve Ausztriában (ahol pedig van pénz) döntöttek úgy, hogy a határőrség 20 éves G-s Puchjait nem cserélik le, mert olyan jó állapotban vannak; inkább felújították őket. Megnézem 20 év múlva, hogy néznek majd ki a honvédségi Wolfok...
G400CDI 507730 2011. október 22. 13:47
Válasz erre
Félreérted, új Uazokat hoztak be még a kilencvenes években, gyárilag Andoria dízellel, de nem fogytak. Legyünk őszinték, egy Toyotát azért jóval kevesebbet kell szerelni, mint egy orosz gépet.
És továbbra is fenntartom, nem mindenki akar a legvadabb helyekre menni, aki terepjárót vesz.
juge75 507729 2011. október 22. 05:34
Válasz erre
juge75 507728 2011. október 22. 05:33
Válasz erre
PMP-híd 1/35, Armorama: www.armorama.com/modules.php
Freddy 507727 2011. október 21. 23:36
Válasz erre
,,Azt ne feledjük, hogy aki terepjárót vesz, nem feltétlenül akar a legvadabb helyekre menni, sok embernek elég elmenni a vadlesig vagy a szántóföld széléig"
Azért a vadles is tud elég csúnya helyen lenni.
Az eladások azért nem mennek, mert 25 éves szart már senki nem akar venni, az újba meg mire motort raksz, már annyiban lesz, hogyha annyi pénzed van, abból már tényleg érdemesebb japánt venni.
Meg a világ is megváltozott: fontos az egyszerű és olcsó üzemeltethetőség, (én is ennek alapján vettem kocsit) csak egyszerűen nem olyan fontos, mint régebben: az, hogy az UAZ kővel (igen, láttam ilyet) megjavítható, az a mongóliai tajgán meg a kommunista hiánygazdaságban létkérdés, de Magyarországon már mindenhol van térerő, és ahol térerő van, ott másnap reggelre a küszöbödre teszik a megrendelt gyári alkatrészt.
uazos 507726 2011. október 21. 22:14
Válasz erre
Üdv mindenkinek.
Bár én még csak 1-szer szóltam hozzá a fórumon, de ez az UAZ dolog felkeltette az érdeklődésemet. Az igazság az hogy az uaz-ba szinte bármilyen motort bele lehet rakni,hely az van bőven. Csak az a kérdés hogy milyet ? általában régi Mercit szoktak használni,10-11 literes fogyasztás, csak a végsebesség 60km/h. Iveco ! nem rossz választás, csak az már jelentős anyagiakkal jár….stb és ezt így lehetne tovább folytatni. A terepjáró képessége pedig: A G-s mercinek 1-db futómű durván 200ezer ft, uazé 40-50ért lehet újat venni. Sokan mondják hogy a G jobb terepen mint az uaz, csak azt senki nem említi hogy mennyi múlik azon aki vezeti !
Az meg hogy le kellene cserélni őket, hát nem tudom, leselejtezik a 25-30 éves uaz-okat és helyette kapunk a Német sereg által (használt) 20 éves G Merciket, amihez az alkatrész annyiba kerül mint egy komplett uaz. Elgondolkodtató ! (Semmiből A Semmibe)
És még annyit,hogy ismerek olyat aki pár éve (2-3) 20-30 km-es parancsnoki uaz-okat vette a HM-től, szinte újak voltak, ha a korukat nem nézzük.
'' Ezek a leselejtezések is csak az üzletről szólnak! ''
G400CDI 507725 2011. október 21. 22:14
Válasz erre
Én egy szóval nem szóltam le az UAZ-t, én is elfogadnék egyet. De tudomásom szerint az utolsót '89-ben kapta a Honvédség, és az nem tegnap volt.
Ne feledjük, hogy az egész egy TDK előadások listájával kezdődött, ami nem más, mint diákok prezentációja némi kutakodás meg ha lehet, agyalás után. (Ilyenben én is vettem részt anno.) Szóval emiatt még nem kell az egészből nagy ügyet csinálni, mert nem jelenti azt, hogy van is mögötte valós szándék. Ilyen alapon "T-72 harckocsik alkalmazásának lehetőségei a magyar leánynevelő intézetekben" témában is lehetne írni valamit.
Véleményem szerint ennyire öreg, ennyire lepusztult állapotú kocsikba már nem érdemes új motort szerelni. Bár annak idején nem bántam volna, ha a Csepel mentőövként megkapta volna a Zilek motorjának cseréjét dízelre; na annak viszont lett volna értelme.
Visszatérve az UAZ-ra, közdarabon meg gondolom, tudjátok, mit értek.
Pár éve elkezdték őket forgalmazni, Andoria dízellel, de nem sokat adtak el belőlük. Azt ne feledjük, hogy aki terepjárót vesz, nem feltétlenül akar a legvadabb helyekre menni, sok embernek elég elmenni a vadlesig vagy a szántóföld széléig, emellett egy japán pick-up jóval megbízhatóbb, mint egy UAZ; valószínűleg ezért nem mentek az eladások.
Kamovos 507724 2011. október 21. 21:44
Válasz erre
Sziasztok!

Az UAZ-469 Jó technika!
Használtam én is, soha nem hagyott cserben.
De ki öregedet típus!
Én azt mondom azokat a benzineseket amik vannak, hajtani kell még szét nem esnek.
De a pótlásukról gondoskodni kell.
Nem szabad mindig két kézel tapicskálni a fekáliában.
Gondoljatok csak bele abba, hogy a civil életben is arra törekszenek az emberek, hogy ne agyon toldozott foltozott matuzsálemekkel járjanak.

Üdv: kamovos
sógor 507723 2011. október 21. 20:13
Válasz erre
Sziasztok,
Okuban mindenki csak Pék Máté-nak nevezte.
Freddy 507722 2011. október 21. 19:03
Válasz erre
Van értelme foglalkozni a dologgal, de nem a 25 éves romok miatt, hanem az újakra gondolva.
+Azért nem hiszem, hogy 2-4 millió lenne egy motor, annyiért már új autót kapsz.
törpokoska 507721 2011. október 21. 18:53
Válasz erre
Ha emlékeim nem csalnak, volt már csapatpróbán dízelüzemű (átépített) UAZ-469, Székesfehérváron talán a kommendáns vagy a javító zászlóaljnál a 90-es évek elején (a dízel Barkasok korában, sajnos azok nem sikerültek túl jól).
Úgy gondolom, hogy jelenleg egy elég erős és korszerű dízel motor ára nagyságrenddel nagyobb mint az UAZ--ok értéke( 2-4 millió Ft szemben 150-200e Ft-tal) vajon érdemes-e rákölteni?
Freddy 507720 2011. október 21. 13:09
Válasz erre
A 90-es évek második felére azok az UAZ-ok már 15-20 évesek voltak, a honvédségi üzemeltetésnek megfelelő(en: szar) állapotban. Újakat behozni nem lehet, mert a környezetvédelmi előírások motorcserét tesznek szükségessé, amivel viszont legnagyobb előnyét, az olcsó árát bukja el.
Egyébként mongóliai szafarivezető mesélte, hogy bár az ország a japán, dél-koreai és tajvani használt kocsik végső temetője, aki terepjárót akar venni (sokan, mert betonozott főút az egész országban csak egy van), az csak UAZ-t vesz (újonnan másfél millió forintnak megfelelő helyi pénzért), mert azon a terepen (saját megjegyzés: és üzemeltetési kultúrával) egyszerűen semmilyen ,,nyugati" kocsi nem megy el. Kipróbálták.
páncélos 507719 2011. október 21. 12:54
Válasz erre
Valamikor 1990 környékén tesztelték különböző járművek képességeit. Terepjáró képesség, oldaldőlés, víziakadály leküzdés, talajnyomás…st. (meg amit akartok). Ezen a hazai haderő jó néhány eszköze - gumikerekestől a lánctalpasig - részt vett. De voltak külföldi járművek is szépszámmal Land rover, a Mercedes terepjáró…stb. Na akkor ott, az UAZ-469 nem szerepelt túl rosszul, sőt. Ennek ellenére nagyarányú kivonása megkezdődött a 90-es évek második felétől. Élelmesebb magánembereknek sikerült is beszerezni jó párat. A meglévő de félreállított készletet viszont érdemesebb üzemeltetni, mit hagyni elrohadni. Így jöhetett szóba (de csak gondolom) a motorcsere.
romeo 507718 2011. október 21. 11:10
Válasz erre
PSzH-2
PSzH-2

A 70-es években terveztek egy akkoriban modern magyar négytengelyes PSzH-t, sajnos csak papíron maradt.
fegyverzet:
A: BMP-1 torony
B: 30mm gépágyú + 7,62mm géppuska
romeo 507717 2011. október 21. 10:44
Válasz erre
Üdv Kamovos!
"Mért érdekes ez apont az UAZ-nál?"
Hát talán azért, mert már rég ki kellet volna őket vonni és helyettesíteni MB G-270-el...
Kamovos 507716 2011. október 21. 09:14
Válasz erre
Sziasztok!

Hajdanában a Barkaszokat is átépítették dízelre!
Motor cserével!
Nem egy nagy ördöngősség!
Mért érdekes ez apont az UAZ-nál?

Üdv: kamovos
Freddy 507715 2011. október 20. 23:06
Válasz erre
Mondjuk nem teljesen elképzelhetetlen se az, hogy valaki otthon a sufniban UAZ-t bütyköl, és ,,hamár úgyis, miért ne"-alapon felvették neki önlab/TDK-témának, se az, hogy valami cég meglátta a dologban a fantáziát, mert ugye UAZ-ra lenne kereslet, de behozni csak motorcserével lehet az Euro-norma miatt.
G400CDI 507714 2011. október 20. 21:59
Válasz erre
Lehet, hogy a Hende igazából a (mostanában újjáéledő) Pannóniára meg a Danuviára gondolt, mint lehetséges honvédségi beszállító? ;-))
G400CDI 507713 2011. október 20. 21:57
Válasz erre
"..., és amikor ezzel készen van, sétáljon be az első útjába eső forgácsolóüzembe, és gyártasson hozzá közdarabot." :-)))
Nem hiszem, hogy ebből, meg a fék átalakításból lenne valami komoly, ez inkább csak publikációs lehetőség.
Az már jobban tetszett, hogy "A motorkerékpárok alkalmazhatósága a Magyar Honvédségben".
Már látom a jövőt! ;-)))
Freddy 507712 2011. október 20. 21:54
Válasz erre
Na jó, egy TDK-témából azért ne vonjunk le messzemenő következtetéseket.
romeo 507710 2011. október 20. 20:18
Válasz erre
"kormány és a honvédelmi tárca számít a sok évtizedes műszaki tradíciókat őrző vállalatokra, a fejlesztőmérnökökre, gyártókra és beszállítókra egyaránt, hogy minél több nemzeti gyártmánnyal szerelhessék fel a Magyar Honvédséget."
www.autopro.hu/egyetem/budapesti-muszaki-egyetem/BME-60-eves-a-Kozlekedesmernoki-es-Jarmumernoki-Kar/2767/
romeo 507709 2011. október 20. 20:06
Válasz erre
No, ez is egy érdekes téma:
"Az UAZ 469B típusú terepjáró személygépkocsi motorjának dízelüzemű átalakítása"

portal.zmne.hu/download/TEMAK2011_KLTSZ.pdf
balaton 507706 2011. október 20. 15:20
Válasz erre
Van rá esély. Ha valakik, ők pontosan tudják, hogyan lehet igazán jó áron eladni valamit egy állami közbeszerzésen ;DDD
Jimbow 507705 2011. október 20. 15:19
Válasz erre
Jó hír, örülök, szép és jó, főleg mert kell a K+F, meg az iparág fellendítése, de nem lenne mégis egyszerűbb, olcsóbb és gyorsabb egy meglévő portékát beszerezni...?
romeo 507704 2011. október 20. 15:18
Válasz erre
romeo 507703 2011. október 20. 15:17
Válasz erre
Üdv!

valami készülődik: :)
Hende Csaba hangsúlyozta: "a honi hadiipar újjáépítésében kitörési pont lehet a buszgyártás. Vagy olyan tehergépkocsi gyártása, amely képes eleget tenni a katonai követelményeknek is. Igazi nagy dobás azonban egy magyar tervezésű páncélozott szállító harcjármű gyártása lenne, amellyel kiválthatnánk a jelenleg rendszerben lévő BTR-t, s exportra is gyárthatnánk".
Jimbow 507702 2011. október 19. 20:37
Válasz erre
Ide is hátha...:

Sziasztok!

Trumpeter MAZ 537G Late készlet tulajdonosokhoz fordulok újfent. Még mindig nagyon szükségem lenne a motor borítására, hogy le tudjam másolni műgyantából. Bármilyen megoldás érdekel!

Köszi, üdv!
Jimbow 507701 2011. október 19. 11:41
Válasz erre
SDC17299
SDC17299
SDC17388
SDC17388
SDC17303
SDC17303

Sziasztok!

Az új kedvencem: PKT-120 gumikerekes buldózer. Így már nem is tűnik olyan hatalmasnak az a MAZ :)

Képek hamarosan, de be kell osztani a frissítéseket, hogy sokáig kitartson.

Üdv!
G400CDI 507700 2011. október 17. 22:55
Válasz erre
Köszöntem!
A különbségeket vágom, csak nem tudtam, hol készültek.
Freddy 507699 2011. október 17. 21:35
Válasz erre
Szerintem is Pobeda. A teherautó mi lehet?
juge75 507698 2011. október 17. 18:03
Válasz erre
Semmi baj, az ő honlapján van...
:-)
romeo 507697 2011. október 17. 16:51
Válasz erre
fortepan_16800.jpg.
fortepan_16800.jpg

Egy Magyar Néphadsereg rendszámú személygépkocsi, talán Pobjeda, de nem vagyok benne biztos...
fotó: FORTEPAN
romeo 507696 2011. október 17. 16:46
Válasz erre
romeo 507695 2011. október 17. 16:44
Válasz erre
Elnézést Juge75!
Azt hittem, Jimbow készítette.
Maz 507694 2011. október 17. 16:44
Válasz erre
UPG-250 a típusa.
GAZ-52 alvázra szerelt változata is van.
Nagyobb, gyakrabban látható változata az UPG-300 ZiL-131 alvázon.

Gyakorlatilag egy mobil hidraulikaállomás.
juge75 507693 2011. október 17. 16:39
Válasz erre
Fotó: Juhász Gábor, (én :-) )
juge75 507692 2011. október 17. 16:38
Válasz erre
Nincs, APA-5D miatt mentem elsősorban.
romeo 507691 2011. október 17. 16:36
Válasz erre
kep1666
kep1666

Üdv!
Szeretném megkérdezni, hogy a fotó bal oldalán látható GAZ-66 milyen változat?
Van róla teljes fotó is?
Köszönöm!

fotó: JIMBOW
joci232 507690 2011. október 17. 10:31
Válasz erre
201110161250
201110161250
201110161251
201110161251

Tegnapi termés...
Kicsit messze volt igy telefonnal ennyit tudok mutatni belőle :)
romeo 507689 2011. október 17. 08:41
Válasz erre
OT-65A  CS
OT-65A CS
OT-65A
OT-65A

Üdv G400CDI!

A csehek nem gyártották liszensz alapján a FUG-ot, magyar gépeket vásároltak, utólag voltak cseh átalakítások pl. OT-65A(torony 7,62mm géppuskával és 82mm pct. gránátvetővel).
G400CDI 507688 2011. október 16. 23:17
Válasz erre
Üdv!
Azt szeretném kérdezni a tisztelt egybegyűltektől, van-e valakinek információja arról, hogy az OT-65-öt a csehek saját maguk gyártották, vagy tőlünk vették? Utóbbi esetben a módosítások is itt készültek?
Itt egyébként egy nagyon "hiteles" cikket olvashattok, elég csak az első mondatot megnézni:
www.globalsecurity.org/military/world/europe/ot-65.htm Itt meg egy FUG felújítás:
www.russianmilitary.co.uk/blog.php
joci232 507687 2011. október 16. 19:27
Válasz erre
joci232@hotmail.com

itt tudunk értekezni
törzsbusz 507686 2011. október 16. 19:12
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.