/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.
törzsbusz 507057 2011. június 20. 23:22
Válasz erre
eje 1
eje 1
eje 2
eje 2
eje 3
eje 3
eje 4
eje 4
eje 5
eje 5

Üdv!

Nyitni kéne egy mélységi felderítő, vagy eje.lövész topicot. Tetszik a téma, de a szakembernél a pont:
törzsbusz 507056 2011. június 20. 23:22
Válasz erre
eje 1
eje 1
eje 2
eje 2
eje 3
eje 3
eje 4
eje 4
eje 5
eje 5

Üdv!

Nyitni kéne egy mélységi felderítő, vagy eje.lövész topicot. Tetszik a téma, de a szakembernél a pont:
törzsbusz 507055 2011. június 20. 23:20
Válasz erre
eje 1
eje 1
eje 2
eje 2
eje 3
eje 3
eje 4
eje 4
eje 5
eje 5

Üdv!

Nyitni kéne egy mélységi felderítő, vagy eje.lövész topicot. Tetszik a téma, de a szakembernél a pont:
trooper 507054 2011. június 20. 21:29
Válasz erre
Kedves Racczer1299!

Nem oktattalak ki. Csak a tapasztalataimat mondtam el, amiből volt pár évnyi. Azt pedig fenntartom, hogy ugrásnál semmi sem volt kívül hordva. 5 napi elemózsia az öt nagy konzerv és 10 májkrém:) A rádió nálunk a hátizsák egyetlen külső zsebébe volt telepítve. Amúgy a III. osztályos eje. vizsgához teljes felszereléssel, stabilizátoros ugrást kellett végrehajtani, kétszer.  (plusz egyéb vizsgafeladatok) Az összes felszerelésünk, (igen, közte a VV cucc) benne volt a zsákban, és le is ellenőrizték.
Amúgy nyilván nem is férhet el minden kívülre aggatva: már a géppuska, rakasz, RPG vetőcső+lőszer, de még a Dragunov is teherernyővel ment volna. Van egy olyan érzésem, hogy generációs különbség van kettőnk közt.
No offense
Racczer1299 507053 2011. június 20. 19:40
Válasz erre
Kedves SIG és Troper! Köszönöm a kioktatást a hozzászóláshoz. Úgy látom el kell felejtenem az elmúlt harminc évet.( minden féle felhang és intrika nélkül) Mégegyszer leírom a képen AMD régi nevén géppisztoly van, most gépkarabély. A csőszájfék helyére PBSZ1 tipúsu hang tompítót lehetett felszerelni. A kés ugráskor a Be 8-as mentőernyőre volt felrakva a lerántó gumik alá. Földetérés után más egyéb funkciót töltött be, mondjuk mint kés. Ha a tártáska a hátizsákban volt akkor hova tettem volna mondjuk a rövidhullámú rádiót és kb öt napra való élelmiszert, meg egyebeket amit cipiltünk a puszta létfenntertás miatt. Az említett zuhanási sebesség kézi ugrásra vonatkozik amit nem célszerű fegyverrel és szerelvénnyel ugrani. Ilyen esetekben a magyar néphadseregben bekötött és stabilizátoros ugrásokat hajtottunk végre. Szimatszatyor és ami benne volt ugráshoz nem volt rendszeresítve. Nem is logikus az ellenség háta mögé. Kérlek benneteket tájékozódjatok a témában. Mind kettőtöket szivesen látunk 2011.június 25-26.án Szentléleken a Szentlélek Túristaparkban. Hasonló fickókból mint a képen van lesz ott vagy harmic velem együtt. Nagyon szívesen megosztjuk veletek azt a tudást amit voltszerencsénk megtanulni,hasomnló beosztásban. Ha kérdésetek merül fel nagyon szívesen válaszolok rá. Üdvözlettel PE
Kamovos 507052 2011. június 20. 16:47
Válasz erre
Szia Lajos!

Ez alapján faragtam ki az Italeriből! :)

Üdv: kamovos
farkas469 507051 2011. június 20. 14:20
Válasz erre
Köszi Törzsbusz!
Bár csak találnál fotókat a bemérő kocsimról...
Üdv.
törzsbusz 507050 2011. június 20. 13:11
Válasz erre
D-455 montázs kicsi
D-455 montázs kicsi

Csepel Autógyár!
romeo 507049 2011. június 20. 12:10
Válasz erre
Apropó, talált már valaki BTR-40 fotót az MN állományában? :)
romeo 507048 2011. június 20. 09:15
Válasz erre
Üdv Farkas469!
A számozás magyar.
trooper 507047 2011. június 20. 08:09
Válasz erre
SIG kolléga helyes észrevételeit kiegészíteném azzal, hogy ejtőernyős ugrásnál a mélységi felderítő semmit sem hordott kívül. Csak az ejtőernyőt. Az AK-63-ast is a mellkason, mentőernyővel lefogatva. A tártáska, szimat, stb már a hátizsákban volt. Zsinórvágásra egy elmésen "zsinórvágónak" hívott kis eszköz szolgált, amit a mentőernyő felső részére kellett fogatni. Semmi másra nem volt használható.  
SIG 507046 2011. június 20. 00:41
Válasz erre
Tisztelt Racczer1299 ! Ha "mindenki", akkor elvileg én is belekarattyolhatok :) Az általad említett képen lévő "bácsi", lehet, hogy felderítő, de biztosan nem mélységi felderítő, közismertebb nevén, "ejtőernyős". Sem a ruházatnak, sem a fegyverzetnek és sem a felszerelésnek nincsen túl sok köze a mélységisek cuccaihoz. Főleg nem az általad részletesen bemutatott készüléknek, mert arra egy teljesen másik eszközt kellett használni, egészen más helyre rakva ugrás közben. Ugye nem kell mondanom, hogy az a drótvágós bajonett mit művelne gépelhagyás után, szabadesés közben a szolid 220-240 km/h-s "menetszélben" :) Üdv...   
törzsbusz 507045 2011. június 19. 23:14
Válasz erre
Gaz-46 kug MN
Gaz-46 kug MN

Üdv Faresz!
Gaz-46 KUG:
Racczer1299 507044 2011. június 19. 17:47
Válasz erre
Tisztelt romeo és kedves mindenki! A 03-as képen egy felderítő van AMD-vel a kezében melyre nem lehetett felszerelni szuronyt. A kés az oldálán az ejtőernyőzéshez rendszeresített öntökönbökő kézi készülék. Nyílási rendellenességek elhárítására.
Lajos 507043 2011. június 19. 17:16
Válasz erre
juge75 507042 2011. június 18. 23:13
Válasz erre
Erről jut eszembe egy megtörtént eset:
Sorozás (itt dől el a bevonultatást meg előző időszakban, alkalmas-e a delikvens katonának, és milyen feladat betöltésére), édesapám és egy jó barátja ülnek az asztalnál, szelektálják a jó népet, jön egy tenyeres-talpas parasztfiú.
Kérdezik tőle az iskolai és egyéb végzettségeit, kiderül hogy TSZ-ben (Termelő szövetkezet) Traktoros, előtte gépkocsin, tehergépkocsin volt.
Mivel parancsnoki sofőr jelölt még nem akadt, gondolták, megkérdezik tőle: "aztán Gaz-ban ült-e már?", mire a fiú szeme fel csillant és bátran rávágta: "jelentem szartam is!".
Hasonló problémát okozott egy gyakorlat során a nevek hasonlatossága, konkrétan nem kell mindent szó szerint érteni, vagy nem éppen az első gondolat a helyes, ami eszünkbe jut...
És a történet: ismerősöm hívatja az ifjú titán gépkocsi vezetőt, kezébe adja a térkép táskát azzal a megkötéssel, hogy "ezt meg dobja be a Gaz-ba!", a titán ezt maradéktalanul végre is hajtotta...
Majd a laktanyába érve derült ki csak a turpisság...
Kereste is szegény fiú egész este lámpával, mert addig nem térhetett vissza a körletbe,
amig az ominózus táska elő nem kerül...
farkas469 507040 2011. június 18. 21:36
Válasz erre
Lajos 507039 2011. június 18. 21:14
Válasz erre
Ez már az indiana jones filmben is szerepelt!:)
Kamovos 507038 2011. június 18. 19:15
Válasz erre
Szia farkas469

Ez most tényleg az Szovjet Gaz-46, vagy az Amerikai Ford?

Üdv: kamovos
farkas469 507037 2011. június 18. 16:37
Válasz erre
gaz-46
gaz-46

Sziasztok!
Most találtam Gaz-46-os!
Üdv.
juge75 507036 2011. június 18. 14:05
Válasz erre
Létezett világos zöld alappal is...
juge75 507035 2011. június 18. 13:13
Válasz erre
ponyva
ponyva

Elárulok egy titkot: mindegyiknek a huzata és a ponyvái olyanok voltak!
Sz-60 ponyvák és ülés huzatok, ZSU-57-2 tető ponyvái, rádiók védő huzatai.
Négyszínű mintázat.

Ha Kecelen jársz, ott még rajta kell legyen a Büszkén.
Alap: világos mogyoróbarna ponyva, rajta zöld, föld barna és sötét feketés barna foltok (hasonló, mint egy levél)
Freddy 507034 2011. június 18. 12:34
Válasz erre
Bogyi: mindenen rajta van, kis utánfutókon, stb, szinte bármin, ami nem magyar szabványú lámpákkal érkezett az országba.

juge: ismét köszi az infót! Egyébként én egy konkrét ágyút néztem ki, itt voltak róla képek régebben: az új lámpával fut, és egy elég fura terepszínű üléshuzattal.
juge75 507033 2011. június 18. 08:16
Válasz erre
nk_09081515_04
nk_09081515_04
DSCF0015
DSCF0015
Kép 091
Kép 091
Nyílt nap Győr 2004 Április 17.
Nyílt nap Győr...

Konkrétan a ZU-23-2 gépágyúkon csak azokon, amiket nagy javítottak.
Eredetileg mind nagyméretű, kör alakú lámpával (közös index és fék-helyzet jelző búrában) érkeztek.
A Zsámbékon kiállított példányon, és egy másik színes képen (édesapám nevén volt), amin Romhány-ban, egy MHSZ-Kisz-rendezvényen, salakos területen kiállított példányon még az eredeti, a Kecelen és Győrben készült képeken pedig az új, nagyjavítás utáni lámpa látható.
Nagyjavításukat Tápiószecsőn végezték (az összes lövegét, a rakéta és lokátor technikát pedig Nyírtelken, egy ideig Törökszentmiklóson is).
Bogyi 507032 2011. június 18. 05:54
Válasz erre
Szia Freddy!

Nagyon köszi a képeket, ezt a lámpatestet építőipari gépeken is alkalmazták, légkompresszorokon, stb. Egy szép példát láthattunk is 1:72-ben a cikkek között itt az Infón, szintén mezőgazdasági pótkocsin.

Üdv.
Bogyi
Freddy 507031 2011. június 18. 00:14
Válasz erre
DSCF1717
DSCF1717
DSCF1718
DSCF1718
DSCF1719
DSCF1719
DSCF1720
DSCF1720
DSCF1722
DSCF1722
DSCF1723
DSCF1723
DSCF1726
DSCF1726
DSCF1728
DSCF1728
Zsu-23-2 1
Zsu-23-2 1

Magyar járművet készítőknek egy adag kép arról a bizonyos magyar hátsó lámpáról, ami (amellett, hogy a polgári életben is elterjedt mind a mai napig) rengeteg magyar katonai járműre és utánfutóra is felkerült.
Itt éppen egy (kicsit régen használt) MTZ-n van, az utolsó képen meg látható, ahogy én összeügyeskedtem 1/35-ben.
farkas469 507030 2011. június 16. 17:00
Válasz erre
Köszi minmdenkinek!
Üdv.
törzsbusz 507029 2011. június 16. 11:10
Válasz erre
Fareszkám, naon FACA!

De pipa vagyok,hogy nem mesterben, legalább 1 másolatot csináljunk róla...különben nem lesz pici Hjújzi! :-):D
Freddy 507028 2011. június 16. 10:31
Válasz erre
romeo 507027 2011. június 16. 10:27
Válasz erre
farkas469 507026 2011. június 16. 09:12
Válasz erre
Helló!
Igen rajzok, fényképek és egy eredeti bodé alapján csináltam.
A bodé rajzott pár hónapja már felraktam ide.

Üdv.
Farkas Tibor
unicellular 507025 2011. június 16. 09:10
Válasz erre
Szia Farkas!
Like :)
Rajzok vagy fényképek alapján csináltad?
farkas469 507024 2011. június 16. 08:52
Válasz erre
juge75 507023 2011. június 15. 23:15
Válasz erre
6-8 ezer + az alap készlet.
juge75 507022 2011. június 15. 23:14
Válasz erre
Ilyet én nem is tudok csinálni...
juge75 507021 2011. június 15. 23:13
Válasz erre
Nem tudom, nem én csináltam.
Kérdezd az építőt. .-)
farkas469 507020 2011. június 15. 23:03
Válasz erre
Köszi Juge75.
Kérdezném tőled, hogy bérbe ezt a makettet mennyiért csináltad vola meg?
Tényleg érdekelne!
Köszi.
juge75 507019 2011. június 15. 22:58
Válasz erre
farkas469 507018 2011. június 15. 22:37
Válasz erre
SDC12170
SDC12170
SDC12171
SDC12171
Ural4320 kf-2 1/35
Ural4320 kf-2 1/35

Sziasztok!
Unatkoztam a munkahelyen..:)
Ural4320 KF-2 járműjavító.
Vélemény róla?
Üdv.
romeo 507017 2011. június 13. 15:11
Válasz erre
01
01

Az URAL konténerén látható felirat: Buvárkiképző Bázis Szentes
www.honvedelem.hu/cikk/26383/gyakorlat-a-viz-alatt
romeo 507016 2011. június 12. 21:27
Válasz erre
hung002sk3
hung002sk3

Érdekes a PSzH "egyszerű" 7-es toronyszáma, előtérben SzPG-9 73mm állványos páncéltörő gránátvető (Magyar Néphadsereg).
juge75 507015 2011. június 12. 01:21
Válasz erre
Vegyél Real Model, vagy Miniarm kerék készletet hozzá.
csabesz83 507014 2011. június 11. 22:30
Válasz erre
Sziasztok!

Az Uralom kerekét nekem is megemészti a két anyag. Pedig 2 réteg festék, és két réteg lakk volt rajta. Azt mondják alufóliát kell odaokoskodni. Jó hír viszont, hogy ha folyamatosan levagdosod, egy idő után nehezebben "nő" vissza. Az enyémhez képest ez még szép. Bár az enyémen már csak a belső részen gázos, de ott majdnem "földig" ér.
romeo 507013 2011. június 11. 18:05
Válasz erre
FUG
FUG
FUG     01
FUG 01
FUG    02
FUG 02
PSzH-F
PSzH-F

Üdv!

FUG + PSzH-F (felderítő), MN 54. Felderítő Zászlóalj Lenti (1978-)
A PSzH-F tornyán jól látható a forgatható periszkóp("lövész" PSzH-nál nem volt)
fotó: Süle Ferenc
Maz 507012 2011. június 10. 19:39
Válasz erre
A hajdani HL-20-11. A motorja IVECO motorra lett cserélve, mert nem lehetett ingben mérni mellette a kipufogón kifröcsögő olaj miatt. :-)
A differenciálművekkel volt gond, mert olaj nem nagyon volt bennük, de meg lett szerelve.

Régi csoporttársam belőle írta a diplomamunkáját. Irodalomjegyzékben ott a hajdani honlapom. :-)
És egészen konkrétan ez az a példány, amit először láttam élőben, ahogy Kiskorpádról vitt egy HK-t a Füredi I-be. Emiatt lettem a típus szerelmese.
MAZHL2005 507011 2011. június 10. 15:43
Válasz erre
G400CDI 507009 2011. június 7. 23:37
Válasz erre
Megelőztél...
Már hónapok óta figyeltem az oldalt, mikor jelenik meg az új szám.
Bár túl sok részletet nem hoztak nyilvánosságra.
Pl. hogy a STANAG szabvány melyik szintjét akarják elérni páncélvédelemben, stb.
romeo 507008 2011. június 7. 16:47
Válasz erre
A jelenlegi páncélozott RÁBA fejlesztésekről lehet olvasni itt:
www.raba.hu/www.raba.hu/doctar/sajtokozpont/magazin/2011/Raba_Magazin_2011_02.pdf
MAZHL2005 507007 2011. június 7. 13:58
Válasz erre
MAZHL2005 507006 2011. június 7. 13:21
Válasz erre
A magyar Scud-ok...szomorú
www.youtube.com/watch
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156.