/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
törzsbusz 506491 2011. március 3. 21:37
Válasz erre
Igen,mint írtam segítettünk a helyreállításban is.
Gabi 506490 2011. március 3. 21:09
Válasz erre
Szia!

Oké, akkor már ezt is tudom, hogy ugyanaz. Tőled nem messze van, ott voltam nála, gondolom akkor Te is ismered a tulajt.

Gabi
törzsbusz 506489 2011. március 3. 21:02
Válasz erre
Ez ugyanaz a kocsi mint amit Kamovos barátunk bemutatott. Mondanám hol van és kié, de nincs felhatalmazásom. Kicsit poros szegény, nem volt tűz mostanában arra felé :-)
Gabi 506488 2011. március 3. 20:56
Válasz erre
IMG_0472
IMG_0472
IMG_0474
IMG_0474

Sziasztok!

Ez is 344-es vázon van, de pontosan nem tudom milyen tűzoltó felépítmény.
Saját képeim.

Gabi
törzsbusz 506487 2011. március 3. 20:40
Válasz erre
Igen ez is, a TOTAL -1500. A kocsi Cegléden került helyreállításra, közreműködtünk. A kép a "100 éves a Magyar Autógyártás 2005" című kiállításunkon készült a Hungexpon.
Pilu 506486 2011. március 3. 18:44
Válasz erre
CS-D-344 P-1500 (01)
CS-D-344 P-1500 (01
CS-D-344 P-1500 (02)
CS-D-344 P-1500 (02
CS-D-344 P-1500 (03)
CS-D-344 P-1500 (03

A keceli. Valahol vannak szakutasításos képeim is, de nem találom őket.
Kamovos 506485 2011. március 3. 13:10
Válasz erre
01
01

Szia Törzsbusz!

Köszi a választ!

D-344 P1500-as poroltó ez is?

Üdv: kamovos
Wrecker 506484 2011. március 3. 10:57
Válasz erre
törzsbusz 506483 2011. március 2. 21:33
Válasz erre
Üdv Kamovos!

A Csepel D-344 típusú porraloltó járműnek -málházási kivitelét illetően - több változata volt alkalmazásban. 1.FLIM P-1500, 2. FLIM P-1500 N2, 3. TOTAL -1500. A porraloltó berendezés lényegében 2 db. egyenként 750 kg. oltóport tartalmazó készülék alapegységből állt. A porraloltó berendezés üzemeltetését, az ülepedett oltópor fellazítását, a portartály üzemi nyomását és az indítás vezérlést acélpalackokban tárolt CO2 gázzal biztosították, melyből 6 db. volt egy gépjárművön. 3 db.a por lazítására, az üzemi nyomás létrehozására szolgált,a másik 3 db.tartály üzembe helyezése a porfőcsap megnyitásával együtt történt és ezekből a tartályokból a CO2 gáz ún. felső bevezetéssel a nyomáscsökkentő és szabályozó szerkezeten jutott a portartályba és már zúdult is a por a tűzre.

Fentiek alapján összegezhető, hogy a bázisalváz nem rendelkezett egyéb kihajtással, miután a por a vázlatosan körülírt módon került mozgatásra. Ezért az alváz D -344. Üdv!
romeo 506482 2011. március 2. 21:12
Válasz erre
Kamovos,Törzsbusz,Maz,Pilu -köszönöm!
Kamovos 506481 2011. március 2. 21:08
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi az infót!
Ez tényleg D-344?
Mert a múltkor arról voltszó, hogy az a 344-es aminek a felépítményéhez valamit hajtanak /Heggesztő dinamó, szivatyú/ azok D-346-osok.

Üdv: kamovos
törzsbusz 506480 2011. március 2. 21:02
Válasz erre
P 1500 mely Szolnokon a reptéren, a tű.aeg. előtt van kiállítva emlékként. Volt a P-1500-nak egy másik változata is, és a P-1500 N2 típus. A betett fotókat Én és UPIUPI készítette.
Kamovos 506479 2011. március 2. 20:50
Válasz erre
csepel D-344 P1500
csepel D-344 P1500
csepel D-344 P1500
csepel D-344 P1500

No még 2 a netről.
Kamovos 506478 2011. március 2. 20:46
Válasz erre
csepel D-344 P 1500
csepel D-344 P 1500

Csepel D-344 P-1500 porral oltó
Pilu 506477 2011. március 2. 20:33
Válasz erre
Maz 506476 2011. március 2. 20:08
Válasz erre
Ha jól látom P-1500 porral oltó. Majd törzsbusz kiegészít, változatosság kedvéért ismeri ezt is.
G400CDI 506475 2011. március 2. 19:55
Válasz erre
Pár évvel ezelőtt volt egy klassz Csepel tűzoltóautós naptáram, úgy rémlik, UPI-tól vettem. Szerintem már nincs meg, bár sanszos, hogy ez a típus nem volt rajta.
Mi a fene lehetett ez, vízszállító?
romeo 506474 2011. március 2. 12:46
Válasz erre
BIG_0008684434 Bakay Tibor
BIG_0008684434 Bakay...

Üdv!
Szeretném megtudni a fotón látható katonai Csepel tűzoltóautó típusát. A fotó 1987-89-ben készült Börgöndön a reptéren.
Köszi!
Fotó tulajdonosa: Bakay Tibor
törzsbusz 506473 2011. február 28. 00:10
Válasz erre
ja, és pneumatikus kormánysegéllyel is felszerelték a kocsikat
törzsbusz 506472 2011. február 28. 00:08
Válasz erre
...Nos..a D-444 és a D-446 típusok katonai rendeltetésűek voltak. A D-446-ot Egyiptomban, a D-444-et Kuvaitban és Irakban próbálták 1971-ben.Ezeket a járműveket kifejezetten a hadseregek számára készítették. Nyilvánvaló volt,hogy alapmodellként, tehát a katonai rendeltetésnek megfelelően ellátták infra lámpákkal és lámparáccsal, továbbá híddeszkával. A próbák során - a D-446 esetében - az egyiptomi hadsereg gépjárműfőnöksége egyébként feleslegesnek tartotta a híddeszkát, az infra lámpát, továbbá a lámparácsot sem tartotta szükségesnek. Ha lett volna beszerzés, a sorozatgyártásban ezek mind elmaradtak volna.Jellegrajz van mindkettőről - a makettezéshez - de nem olyan jók, viszont a szélesítés adatai megtudhatók róla. A plató ugyanaz volt mint a D-344.01. csapatszállító változaté azzal a kis különbséggel, hogy a pótkereket a plató mellfalán rögzítették - mérete miatt - ebből adódóan a középső padsor elmaradt. A D-446-on a pótkerék a menetirány szerint bal első rolószekrénybe került úgy, hogy a baloldali motorolajtartó alsó tartályt elhagyták.
Kamovos 506471 2011. február 27. 22:25
Válasz erre
Szia Freddy!

Ez rendjén is van.
De ez a D-444 nem katonai, és nem is Magyar országra készült!

Üdv: kamovos
Freddy 506470 2011. február 27. 18:24
Válasz erre
De az infra lámpákat nem értem.

A '60-as évek közepétől minden katonai D-344-esre szereltek.
Freddy 506469 2011. február 27. 17:59
Válasz erre
A Csepeles könyvben elég bőven értekeznek róla, a kép is onnan van, a 79-edik oldalról:). D-444-nek hívják, közel-keleti exportra készült (ki is próbálták ott). Egy-egy példány készült ebből és az üzemanyagszállító változatból (D446) 1970-ben. Egy továbbfejlesztett D-344 nagyobb kerekekkel, jobb hűtéssel, meg általában jobb terepjáró képességgel.
A közel-keleti biznisz se jött össze, és a Honvédség se rendszeresítette.
Gabi 506468 2011. február 27. 17:02
Válasz erre
Szia!
Igen, én is hallottam róla valamit, igaz nem sok konkrétumot. Csepel kérdésben szerintem törzsbusz az egyik legjobb szakértő, tőle nem igazán tudsz olyat kérdezni amiben nem lenne otthon gyakorlati értelemben is, talán a civil típusokban nincs benne annyira, de majd ő megmondja.
Gabi
A-3 506467 2011. február 27. 16:45
Válasz erre
Szigetszentmiklóson a régi gyártelepen van egy Csepel múzeum ahol szerintem lehet némi információt szerezni a kuriózumnak számító tipusokról. 2010 őszén volt egy rendezvény a gyártelepen ahol láttam nagyon sok eddig ismeretlen fotót a Csepel tipus történetéről. Néhány lelkes "nyugger" ghondozza a gyűjteményt mert sikerült a régi átadó garázst megszerezni a kocsiknak és ott méltó módon fedett helyen tárolják azokat.
romeo 506466 2011. február 27. 16:35
Válasz erre
Gabi 506465 2011. február 27. 16:32
Válasz erre
Szia!
Most néztem meg törzsbusz könyvében, abban is benne van, van még róla jópár kép, ezek szerint D-444 volt a gyári kódja.
Gabi
romeo 506464 2011. február 27. 16:19
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Csak ez a fotó van nálam.
romeo 506463 2011. február 27. 16:18
Válasz erre
Gabi, a típustjelölést nem tudod?
Gabi 506462 2011. február 27. 16:12
Válasz erre
Szia!
Amennyire tudom, valami speciális afrikai tesztre vitték ki őket (volt egy pár), és azért került rá ilyen kerék, no meg a megerősített légszűrő. Asszem még a hűtést is megerősítették rajta, és hozzányúltak még pár dologhoz a sivatagi viszonyok miatt. Valami régi Autó-Motorban olvastam róla, már nem emlékszem pontosan, de nem lett belőle nagy üzlet. Gyári protótípus volt.
Gabi
Kamovos 506461 2011. február 27. 16:10
Válasz erre
Szia Rómeó!

Kicsit nézegettem még a képe! :)
Most vettem észre ennek az alföldi képnek a jobb oldalán hátul azt a nézelődő tehenet!

Első ránézésre teljesen olyan mint egy dromedár!
Talán mert az is, és nem az alföld?
D:

Nekem első ránézésre D-344.

A szélesebb terep gumikon kívül, új hűtőmaszkkal, és oldalsó motorborítás lemezeit is kicserélték.
A légszűrőt kívülre tették a sivatagi robogáshoz, talán nagyobbítottak is rajta.

A fülketetőn lévő lemez borítással már láttam más Csepelt is.
A platón nem látok változtatást. /a pad felvan hajtva /

De az infra lámpákat nem értem.

Remélem a Csepelek professzorai is adnak nekünk pár informácíót!

Üdv: kamovos
Kamovos 506460 2011. február 27. 15:54
Válasz erre
Szia Rómeó!

Van még róla képed?
Mert én csak annyit tudok róla, hogy ezt is megkell építenem! :)

Üdv: kamovos
romeo 506459 2011. február 27. 15:48
Válasz erre
Csepel
Csepel

Üdv! erről a Csepelről mit lehet tudni? Jót mutatnak a terepes kerekek!
Köszi!
romeo 506458 2011. február 26. 13:24
Válasz erre
terepszínű konténer
terepszínű konté...

Üdv! Ez a fotó a 2009-es logisztikai rendszergyakorlaton készült várpalota közelében, vajon mi lehet a terepszínű konténer?
romeo 506457 2011. február 25. 18:58
Válasz erre
19451981
19451981

Üdv! Ez meg van Valakinek? Jó fotók vannak benne?
isti7509 506456 2011. február 23. 17:15
Válasz erre
Természetesen makettről van szó... :-) 1:35 Trumpeter
isti7509 506455 2011. február 23. 17:14
Válasz erre
Sziasztok! Eladó egy bontatlan SA-2 rakétaszállító 7000Ft-ért.
Érd.: 06 30 393 0665
joci232 506454 2011. február 21. 21:21
Válasz erre
Nem is lenne egyszerű megállítani egy ilyen bitang nagy jószágot :D
balaton 506453 2011. február 21. 13:25
Válasz erre
Bemondanák a rádióban, hogy a kerekes mozdony csak Szegeden áll meg, mert nincs rajta fék :D
farkas469 506452 2011. február 21. 09:12
Válasz erre
uti
uti

Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy ez pontosan milyen utánfutó? És mit szállítot?
Esetleg ven valakinek régi fotója?
Köszönöm.
Farkas469
joci232 506451 2011. február 18. 08:36
Válasz erre
balaton 506450 2011. február 18. 00:40
Válasz erre
A régi M nulláson meglátod ezt a szörnyet a tükörben... Előtted útlezárás, melletted betonfal :DDD Az meg csak száguld kíméletlenül és villogtatja nagy fényszóróit :DDD
Gaz66 506449 2011. február 17. 23:12
Válasz erre
Sziasztok.

ZIL 131 műhelykocsiról szeretnék kérni(ha van valakinek) képeket.
Elsősorban a doboz belsejéről.

Előre is köszöni: Krisztián
Elektrolakatos 506448 2011. február 17. 22:53
Válasz erre
Excessor 506447 2011. február 17. 22:47
Válasz erre
37
37

Sziasztok!

Egy nagyon szép teherautó:) További képek: http://englishrussia.com/index.php/2010/11/16/fantasy-of-russian-engineers/
törzsbusz 506446 2011. február 17. 21:42
Válasz erre
Üdv Gabi!
Voltaképpen igen, előfutár volt. Kevesek előtt ismert,hogy a H2156 motor licence tette lehetővé az új nagy sorozatú magyar autóbuszgyártás alapjait amit alapvetően az új fejlesztésű D-566 -hoz vásárolt a Rába, miután az új konstrukció új erőforrást igényelt. Tehát először a D-566 kapta a 2156-os motort. Persze,hogy voltak műszaki problémái, merőben új technológia volt ez akkor. Mindenesetre ha a politika nem állítja meg a gyártást, akkor a típus kiforrta volna magát, és lehet,hogy az Autógyár is megmaradt volna. Az országos tervhivatal több mint 7000 db. gyártását irányozta elő, amiből kb. (fejből) 3300 db lett. A szovjeteknek nagyon tetszett, sőt akartak is vásárolni, de amikor kiderült,hogy egy db. áráért a magyar kormány két db. Ural-375-t tud beszerezni, a típus sorsa megpecsételődött.
Gabi 506445 2011. február 17. 18:10
Válasz erre
Szia törzsbusz!
Ez a protó gépészetileg már a sorozat előfutára volt? Mármint az az alváz, Rába motor, és egyebek, csak még nem a kocka fülke? Katona koromban még is hajtottam egy 566-ot, a műszaki mentőjét, hát a fék az tényleg meg tudta néha tréfálni az embert, meg a fordulási sugara is elég gyenge volt a műhely Dac-hoz képest, amivel még jártam. Ettől függetlenűl jó kis gép volt, csak a technikai újításai messze megelőzték a korát, és nem is biztos, hogy szükség volt némely komplikált dologra a seregbe. Arra emlékszem, hogy a két hátsó tengelynél a műszaki mentőn sz@r volt féket javítani, benn középen a kihajtásnál, felülről nem lehetett hozzáférni a felépítménytől, egyszóval nem egyszerű mutatvány volt. Az viszont biztos, hogy olyan motor volt benne, ha télen kicsit gyengébb volt az aksi, akkor nem bírta rendesen megforgatni. A Dac-ra is ennek az adagolóját tettük (abban is MAN licensz motor volt), és érezhetően jobb lett tőle.
Gabi
ferkov 506444 2011. február 17. 15:16
Válasz erre
Tiszt:romeo !
Igen,igen ez a tipus volt valóban !
Köszönöm !
romeo 506443 2011. február 17. 13:27
Válasz erre
Csepel D-705
Csepel D-705

Tisztelt Ferkov!

Ön valószínűleg a fotón látható típust látta Szabadszálláson, DVINA légvéd. rakéták szállítására használták. Sajnos nincs eredeti rakétaszállító fotóm, de egy volt légvédelmi tüzér mesélt róla.
Üdv!
Fotó forrása: www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/csepel/d-705/705.html
juge75 506442 2011. február 17. 12:42
Válasz erre
Bár inkább az alkalmazási módozatokról, javadalmazásokról, rendszeresítésekről és kivonásokról közöl adatokat.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.