/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Excessor 506447 2011. február 17. 22:47
Válasz erre
37
37

Sziasztok!

Egy nagyon szép teherautó:) További képek: http://englishrussia.com/index.php/2010/11/16/fantasy-of-russian-engineers/
törzsbusz 506446 2011. február 17. 21:42
Válasz erre
Üdv Gabi!
Voltaképpen igen, előfutár volt. Kevesek előtt ismert,hogy a H2156 motor licence tette lehetővé az új nagy sorozatú magyar autóbuszgyártás alapjait amit alapvetően az új fejlesztésű D-566 -hoz vásárolt a Rába, miután az új konstrukció új erőforrást igényelt. Tehát először a D-566 kapta a 2156-os motort. Persze,hogy voltak műszaki problémái, merőben új technológia volt ez akkor. Mindenesetre ha a politika nem állítja meg a gyártást, akkor a típus kiforrta volna magát, és lehet,hogy az Autógyár is megmaradt volna. Az országos tervhivatal több mint 7000 db. gyártását irányozta elő, amiből kb. (fejből) 3300 db lett. A szovjeteknek nagyon tetszett, sőt akartak is vásárolni, de amikor kiderült,hogy egy db. áráért a magyar kormány két db. Ural-375-t tud beszerezni, a típus sorsa megpecsételődött.
Gabi 506445 2011. február 17. 18:10
Válasz erre
Szia törzsbusz!
Ez a protó gépészetileg már a sorozat előfutára volt? Mármint az az alváz, Rába motor, és egyebek, csak még nem a kocka fülke? Katona koromban még is hajtottam egy 566-ot, a műszaki mentőjét, hát a fék az tényleg meg tudta néha tréfálni az embert, meg a fordulási sugara is elég gyenge volt a műhely Dac-hoz képest, amivel még jártam. Ettől függetlenűl jó kis gép volt, csak a technikai újításai messze megelőzték a korát, és nem is biztos, hogy szükség volt némely komplikált dologra a seregbe. Arra emlékszem, hogy a két hátsó tengelynél a műszaki mentőn sz@r volt féket javítani, benn középen a kihajtásnál, felülről nem lehetett hozzáférni a felépítménytől, egyszóval nem egyszerű mutatvány volt. Az viszont biztos, hogy olyan motor volt benne, ha télen kicsit gyengébb volt az aksi, akkor nem bírta rendesen megforgatni. A Dac-ra is ennek az adagolóját tettük (abban is MAN licensz motor volt), és érezhetően jobb lett tőle.
Gabi
ferkov 506444 2011. február 17. 15:16
Válasz erre
Tiszt:romeo !
Igen,igen ez a tipus volt valóban !
Köszönöm !
romeo 506443 2011. február 17. 13:27
Válasz erre
Csepel D-705
Csepel D-705

Tisztelt Ferkov!

Ön valószínűleg a fotón látható típust látta Szabadszálláson, DVINA légvéd. rakéták szállítására használták. Sajnos nincs eredeti rakétaszállító fotóm, de egy volt légvédelmi tüzér mesélt róla.
Üdv!
Fotó forrása: www.freeweb.hu/magyarteher/magyar/csepel/d-705/705.html
juge75 506442 2011. február 17. 12:42
Válasz erre
Bár inkább az alkalmazási módozatokról, javadalmazásokról, rendszeresítésekről és kivonásokról közöl adatokat.
juge75 506441 2011. február 17. 12:41
Válasz erre
Van egy jó könyvem, ami az író részéről kissé honi légvédelmi rakétás éra felé tolódott, abban sokat olvastam a Csepel rakéta szállító trélerről és a lánctalpas vontatókról is.
Veres Mihály: Légvédelmi tüzérek és Rakétások.
juge75 506440 2011. február 17. 12:39
Válasz erre
Freddy 506439 2011. február 17. 11:44
Válasz erre
ferkov 506438 2011. február 17. 11:00
Válasz erre
Tiszt:törzsbusz !
Köszönöm a válaszát !
Egyébként Én ezt a CS.7O5.-ös vontatót valóban a szabadszállási Légvédelmi ütegnél láttam !
romeo 506437 2011. február 17. 09:39
Válasz erre
törzsbusz 506436 2011. február 17. 09:09
Válasz erre
...és kék,illetve sárga. Ma már bután hangzik, de - miután katonai típusról lévén szó - ezzel palástolták kicsit katonai mivoltát. A D-344-nél ugyanez volt a helyzet, A CSA akkori kísérleti üzemének igazgatója - a 344 is a kezei alatt készült - mesélte el aki mai is köztünk van jó egészségnek örvend, és szellemileg friss bár már eléggé idős.
romeo 506435 2011. február 17. 09:00
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Én láttam ilyet piros színben, miért lehetett piros?
törzsbusz 506434 2011. február 17. 08:59
Válasz erre
Ez a kísérleti D-566 (K) jelöléssel. Fejből írom,de 7 db. kísérleti készült, mind színesre volt fényezve. A kísérleteket követően a szabadszállási laktanyába kerültek,majd ott szétvágták őket. Ennek a típusnak nem voltak egyéb változatai, sorozatgyártásba nem került.
ferkov 506433 2011. február 17. 08:45
Válasz erre
Tiszt:törzsbusz !
Azt hiszem hogy a képen látható fülke a CS.7O5-ös nyerges vontatóé ! De ha információim nem csalnak ezeknek is volt több változata !
törzsbusz 506432 2011. február 16. 22:23
Válasz erre
566 9
566 9

Tisztelt Ferkov!

Nosztalgiájának megtisztelésére bemutatok egy felvételt: A D-566 így kezdődött.
ferkov 506431 2011. február 16. 19:32
Válasz erre
Tiszt.törzsbusz !
Válaszát nagyon szépen köszönöm !
" Csak nosztalgia " képpen hadd emlitsem meg mivel Én nem gjmüves hanem hk.tts voltam de a zlj.törzsben is voltak "manok " és a kiképzési feladatoknak megfelelően azok igénybevételére is sor került ezért volt módóm a D.566.-os müszaki problémáival is foglalkoznom(pld-ul. a fékhibákkal.)Az akkori Fő hibaként a fékmunkahengereknél az olajáteresztő fúrat ugyn.sorja hiba volt mely egy két fékezés után tönkretette a munkahengerben lévő gumi karmanytyút,. Ezek kiküszöbölésére igen nagy erőt forditottunk melynek során a gyártó cég kirendelte a javitó részlegét és ott helyben cserélték a mnk-a hengert.
Köszönöm mégegyszer a válaszát és lehetővé tette ezen emlékek felidézését !
törzsbusz 506430 2011. február 16. 18:49
Válasz erre
Üdv!
A D-566 -oson a sorozatgyártással párhuzamosan is több mint ezer módosítást hajtottak végre. A csapat-tiszthelyettesek részére külön tanfolyamot indítottak a Csepel Autógyárban, miután probléma volt az üzemeltetéssel is lévén, hogy a korábbi Csepel gyártmányokkal ellentétben az új típus bonyolult volt, olyan műszaki megoldásokat alkalmaztak -többek között a fékrendszert is - amelyek meghaladták az általános csapat-javítási és technikai kiszolgálási feladatokat. A D-566 könyv e- problémákról csaknem teljes részletezettséggel beszámol, rengeteg autentikus dokumentum maradt fent a típusról. A megjelenésről egyenlőre beszámolni nem tudok, de valószínű,hogy letölthető e-book formában jelenik majd meg. Állítólag ez a jövő, gazdaságosabb előállítani, és jóval olcsóbb lesz a hozzáférés is.

Üdvözlettel
ferkov 506429 2011. február 16. 18:06
Válasz erre
Tisztelt :törzsbusz !
Megszeretném kérdezni,mivel a 3229.-es hozzászolásában emliti,hogy a D.566.-os tipusról könyvet ir hogy volt e tudomása arról a kostrukciós hibáról melyel a tipúst kiadták a MN-nek ?
Az akkori hiba a fékrendszerrel volt.
Elképzelhető hogy volt még más tipusú hibák is de a fékhibákról nagyon emlékezetemben van.Kérdésem a 4O-éves emlézeteim szerint teszem fel Önnek !
romeo 506428 2011. február 14. 19:27
Válasz erre
05.-rozmerove-schema-vozu-
05.-rozmerove-schema...

Üdv! Ma találtam...
Freddy 506427 2011. február 14. 10:38
Válasz erre
Köszönöm!
Már csak apróságok vannak hátra a ZiLemből, ez az egyik. Úgy látom, öntőkeretdarabból könnyen ki lehet reszelni.
romeo 506426 2011. február 14. 07:44
Válasz erre
Üdv!
A szegedi műszaki alakulatnál a 80-as évekvben állítólag volt Prága alvázon zárt felépítményű víztisztító berendezés. (volt hivatásostól hallottam)
Maz 506425 2011. február 14. 05:13
Válasz erre
OU-2 (OY-2) tűzoltókészülék az általánosan használt.www.pozhtechnika.ru/ogn_oy.php
Freddy 506424 2011. február 13. 23:50
Válasz erre
DSCF0806
DSCF0806

Üdv!

Egy kérdésem lenne. A Zil-131-es fülkéjének oldalán van egy ilyen cucc, gondolom, tűzoltókészülék tartója. Tudna valaki információval szolgálni (vagy netán fényképet mutatni) arról, hogy nézhetett ki ez a tűzoltkészülék, mikor még megvolt?
Köszönöm!
Pilu 506423 2011. február 13. 18:17
Válasz erre
Ilyen oktató fotó, kerekes technikáról csak egy B-350 gázmentesítő kocsi kihelyezett mentesítő sátráról van. "Civil" fotóm sem sok van, egy B-350 sebesültszállító és néhány díszszemlés fotó (T-54, löveget vontató ATSz, 2K15 GAZ-69), de ezek viszonylag kis méretűek és nincsenek digitalizálva. Jelenleg ezt nem is nagyon tudom megoldani.
romeo 506422 2011. február 13. 17:53
Válasz erre
Pilu 506421 2011. február 13. 17:50
Válasz erre
Az AKVA-ról csak annyit tudok, hogy bizonyos egészségügyi szakalegységek anyaga volt és desztilláltvíz előállítására alkalmazták. Később ezt a típust váltotta a KF-be telepített "Lombik" típusú DSB. Maga az utánfutó alváza és a burkolatának nagy része megegyezik a VLG utánfutójával. A 90-es évek elején rengeteget láttam Jászberényben az EÜ. raktárban. Megpróbálok adatokat szerezni, hátha sikerül.
Pilu 506420 2011. február 13. 17:44
Válasz erre
Üdv!
A Prága vérszállító-hűtő kocsi volt. Mellette egy jéggyártó berendezés van, amit apámnak át kellett adnia afganisztánba, még amikor a szovjetek harcoltak arrafelé.
romeo 506419 2011. február 13. 16:39
Válasz erre
Üdv Pilu!
Ez a jármű mire szolgált?
Köszönöm!
törzsbusz 506418 2011. február 13. 16:36
Válasz erre
Akváról van-e esetleg valamilyen adat,vagy további kép? Köszönöm a fotókat,szeretném felhasználni. További más MN-ben rendszeresített technikáról van-e fotó? Köszönöm!
st_patrick 506417 2011. február 13. 13:46
Válasz erre
Szia Kamovos!
Köszönöm a válaszod, legalább a hidraulikarendszerről fennmaradt valami infó. Sajnos Tomika (is) tipikus magyar sikertörténet, a puszta létezése is a szerencsének köszönhető. Az meg hogy a vele kapcsolatos infók, szabályzatok hivatalosan is megmeneküljenek... Köszönöm!
st_patrick 506416 2011. február 13. 13:41
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Igen, őrá gondoltam! Először kb. 18 éve találkoztam vele a gyengélkedő mögött, akkor még minden benne volt hátul is. A múzeumba már "üresen" érkezett, nehéz dolgotok lesz eredeti állapotba visszaállítani. Esetleg rendelkezel róla valamilyen dokumentációval?
Pilu 506415 2011. február 13. 13:09
Válasz erre
AKVA (01)
AKVA (01
Jéggyártó (01)
Jéggyártó (01
VSZ gk. hát.néz. (02)
VSZ gk. hát.néz. (...
VSZ gk. Praga (01)
VSZ gk. Praga (01
VSZ gk. géptér (03)
VSZ gk. géptér (03...
VSZ gk. géptér (04)
VSZ gk. géptér (04...
VSZ gk. hűtőtér (05)
VSZ gk. hűtőtér (...

Sajnos ebből a kategóriából ennyi az összes, ezért ide töltöttem fel, ha nem gond.
Pilu 506414 2011. február 13. 13:02
Válasz erre
KRAZ-255 (10)
KRAZ-255 (10
KRAZ-255 (11)
KRAZ-255 (11
KRAZ-255 (11)
KRAZ-255 (11
KRAZ-255 (13)
KRAZ-255 (13
KRAZ-255 (14)
KRAZ-255 (14
KRAZ-255 (15)
KRAZ-255 (15
KRAZ-255 (16)
KRAZ-255 (16
KRAZ-255 (17)
KRAZ-255 (17
KRAZ-255 (18)
KRAZ-255 (18
KRAZ-255 (19)
KRAZ-255 (19
KRAZ-255 (20)
KRAZ-255 (20
KRAZ-255 (21)
KRAZ-255 (21
KRAZ-255 (22)
KRAZ-255 (22
KRAZ-255 (23)
KRAZ-255 (23

Egy autó, amiről még nem mondott le a sereg és törődést is kap. (még)
törzsbusz 506413 2011. február 13. 12:24
Válasz erre
Köszönöm Pilu,

m.h.g@mailbox.hu -ha lenne bármilyen, feldogozható témájú fotó ezen kívül. Üdv.
Kamovos 506412 2011. február 12. 20:47
Válasz erre
Szia st_patrick!

A mi-2-vel kapcsolatban:
VSF akárcsak a Kamovnál, a csirkecombnál is a harci változat, jobb első ülése előtt volt elhelyezve.
A tápot nem tudom honnan kapta!
Ezeknek az eszközöknek a ki és beépítése után nem kellet berepülést végrehajtani!
Nem csak mi nem szerettük a típust, de akikkel együtt kellet dolgozni, azok sem szívesen ültek bele.
Amíg volt Kamov, addig direkt azt kérték.

A hidraulika blokk volt a GB-6-os.
A hidraulika szivattyú N 2-es volt.
A hidraulika szivattyú minimális fordulatszáma 1750
Normál üzeme 2000-2450 ford/perc
Nyomás tartománya 63-84 kg/cm2

Üdv: kamovos
Pilu 506411 2011. február 12. 20:29
Válasz erre
Részemről a megtiszteltetés. természetesen a képek bármilyen tudományos munkához rendelkezésre állnak.
Kamovos 506410 2011. február 12. 20:27
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Amikor Börgöndö megszűnt a reptér, akkor teljesen üzemképesen került át Szolnokra!
A hidraulika rendszeréről dolgoztunk, és a berepüléseknél a kompenzáló betonon róla indították a csirkecombokat.

A felújítás során, szétszereléskor, és összeszerelés közben, csináljatok jó sok képet!

Üdv: kamovos
SENNÁS 506409 2011. február 12. 20:06
Válasz erre
760714GAZ_AAA_Soviet_Truck
760714GAZ_AAA_Soviet...

Sziasztok.Keresnék összerakási útmutatót ilyen zvezda Gaz-AAA teherautóhoz.
Köszönet:SENNÁS
törzsbusz 506408 2011. február 12. 19:52
Válasz erre
10134067a
10134067a
IMG_7871
IMG_7871
IMG_7877
IMG_7877
IMG_7878
IMG_7878
gaz69-3
gaz69-3
IMG_7897
IMG_7897

Gazvankilenc!

Gyönyörű makett 35-ben, mely jó alap a Tomika megépítéséhez is.
http://www.1999.co.jp/eng/10134067
törzsbusz 506407 2011. február 12. 19:46
Válasz erre
Üdv Pilu!

Köszönöm a kiigazítást melyet szívesen veszek. Ugye törekszünk arra,hogy minél többet tudjunk, de hát nem tudhatunk mindent. Köszönettel venném, ha képek eredetijét könyvemben felhasználhatnám.
Pilu 506406 2011. február 12. 19:28
Válasz erre
Üdv!
Kissé későn találtam a képekre és a hozzászólásra, de meg kell jegyeznem, hogy ez nem víztisztító Prága, hanem vérszállító-hűtő. A képek eredetije a tulajdonomban van, és apám csináltatta őket tartalékos katonák oktatásához.
Pilu 506405 2011. február 12. 19:16
Válasz erre
Ezeken a képeken én is rajta vagyok. Bár tudom, ennek információ értéke nincs.
juge75 506404 2011. február 12. 19:12
Válasz erre
sempi 506403 2011. február 12. 17:05
Válasz erre
Én régóta megakarom építeni őkelmét 72-esben.
Tudtok róla hogy valamelyik gyártó kiadta volna? Vagy hogy egyáltalán átalakítható-e valamelyik APA kocsivá?
egyébként ilyen a jelenlegi állapota:www.repulomuzeum.hu/Sztori/Tomika.htm
törzsbusz 506402 2011. február 12. 15:40
Válasz erre
A képen orosz gép van, a Tomika rendszáma megvan - bár most nem tudom - és a sztorija is ismert. Mármint, hogy miért lett "Tomika"
romeo 506401 2011. február 12. 14:55
Válasz erre
Üdv Törzsbusz!
Lehet tudni a képen látható Tomika rendszámát?
juge75 506400 2011. február 12. 05:24
Válasz erre
Méregzöld szín, fekete felnik?
törzsbusz 506399 2011. február 12. 03:54
Válasz erre
GAZ-69 APA 12
GAZ-69 APA 12

Üdv!

A Tomika. Van infóm az egyetlen megmaradtról, ő a Tomika. Teljes körűen lesz helyreállítva,amit -vélhetően mi csinálunk. Valahogy a kép szerinti formában, és kinézetben így nézhetett ki.
st_patrick 506398 2011. február 11. 20:30
Válasz erre
Szia Kamovos!

Köszönöm a válaszokat!

A VSF-ről még annyit kérdeznék hogy a Mi-2-be is beépíthető volt?

Tomika GB-6 hidraulikaszivattyúja mekkora nyomást tudott produkálni? 210?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.