/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Pilu 506391 2011. február 10. 18:41
Válasz erre
UAZ-496B 9K32M (01)
UAZ-496B 9K32M (01
UAZ-469B (06)
UAZ-469B (06

És Sztrela-2-est.
G400CDI 506390 2011. február 9. 23:36
Válasz erre
Ne felejtsük el az UB blokkot se.
(Bár azt nem tudom, lett-e rendszeresítve. Információim szerint az első próbálkozások után kissé "megfáradt" az állvány.)
romeo 506389 2011. február 9. 22:22
Válasz erre
Bocs! Elfelejtettem, hogy csapatpróba keretén belül vontatott 82mm-es Vasziljok automata aknavetőt is.
romeo 506388 2011. február 9. 22:19
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Az UAZ-469-en a fotókon látható FAGOTon kívül még volt METISZ-M és PKM géppuska.
Csapatpróbán: NSzVT 12,7mm és KPVT 14,5mm géppuska -ezek nem lettek rendszeresítve az UAZon.

Az UAZ-469 továbbá hordozott páncéltörő rajt SzPG-9 73mm állványos gránátvetővel,
37M 82mm-es aknavető rajt és IGLA légvédelmi rakéta-rajt.
Kamovos 506387 2011. február 9. 22:11
Válasz erre
UAZ-469 01
UAZ-469 01
UAZ-469 02
UAZ-469 02
UAZ-469 03
UAZ-469 03

Sziasztok!

Ezen a fegyverzeten kívül, milyen volt még a Szolnoki Mozgékonysági UAZ-469-esnek?

Üdv: kamovos
Dani 506386 2011. február 9. 13:20
Válasz erre
@Balaton, Pilu, Maz: köszi szépen a válaszokat!
farkas469 506385 2011. február 7. 11:14
Válasz erre
A patós Zil-131-esk már szinte teljesen eltüntek. A bódésok(relé, rádió műhely) még legalább 10 évig rendszerben marad. Váltótipus hiján! Ha csa nem pakolják át új alvázra őket...
Üdv.
romeo 506384 2011. február 7. 10:38
Válasz erre
Már hivatalosan is megjelent:

Könnyű-páncélvédettségű harcjármű család fejlesztése a Respirátor Zrt-nél

A fejlesztés célja egy könnyű-páncélvédettségű többcélú harcjármű család bázisjárművének elkészítése, mely kialakításából adódóan alkalmas/alkalmassá tehető mind a könnyű-lövész, mind fegyvernemi feladatokban való alkalmazásra. Egy harcjármű család alapjainak megteremtése, mely az elkövetkezendő 20-30 évben a Magyar Honvédelem meghatározó technikai eszközévé válhat.

forrás: www.respirator.hu/php/index.php
Zil131N 506383 2011. február 7. 08:49
Válasz erre
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy a Zil-131-es teherautókat alkalmazzák-e még a Magyar Honvédségnél vagy már kivonták őket? Illetve fotókat keresnék a platós változatról, lehetőleg honvédségnél vagy néphadseregnél készülteket! Érdekelne még hátha tudja rá valaki a választ, hogy a katonaságnál milyen motorolajat használtak az olajcseréknél a V8-as motorjukba, én szimlpla 10w-30 asról tudok, de cáfoljon meg valaki ha nem igy van, műszaki információkat nem sokat találni róla. Köszönöm előre is!
Franto 506382 2011. február 6. 16:39
Válasz erre
Köszi az infót. Esteleg annak képeitek is róluk?
farkas469 506381 2011. február 5. 20:53
Válasz erre
Ja, elfelejtettem mondani, hogy a jármű magántulajtonban van. Talán erdészeké...
juge75 506380 2011. február 5. 20:51
Válasz erre
Hát tudod, amilyen babgulyásokat főznek, nem csodálom...
Ha kiadják a vezényszót: Gáz,Gáz,Gáz!
:-)
farkas469 506379 2011. február 5. 20:47
Válasz erre
BIG_0007009900
BIG_0007009900

Szevasztok!
Szerintetek normális, hogy a Gaz-66 R142-nek a fülkéjén van tetőkibuvó?
(Gaz-66 forumról való kép)
Üdv.
Pilu 506378 2011. február 4. 20:37
Válasz erre
Maz 506377 2011. február 4. 20:01
Válasz erre
Maz 506376 2011. február 4. 20:00
Válasz erre
IMG_5859
IMG_5859

Nem, az korai 255-ös. A gumikat kell nézni és a sárhányóperem szélesítését.
Flotillánál talán megvan még egy ilyen korai PMP-s.
Pilu 506375 2011. február 4. 19:46
Válasz erre
A gyártó biztos tudja mit csinál, de a doboz rajzán nem inkább KrAZ-214-van? Már csak a lámpák miatt kérdezem.
Kamovos 506374 2011. február 4. 18:50
Válasz erre
joci232 506373 2011. február 4. 17:22
Válasz erre
Szia!

Ural 4320
Zil 131
Maz (típusát nemtudom)

Ezek amiről én tudok...
Franto 506372 2011. február 4. 15:43
Válasz erre
Sziasztok! A MN-ben milyen típusokból (Ural,Zil) végezték a repgéek földi kerozinnal való feltöltését. Estelg tunátok nekem képeket küldeni róluk.
Köszi!
balaton 506371 2011. február 4. 15:35
Válasz erre
Annak látszik és az E-KLASS makett is egész tűrhető (Majdnem ICM színvonal, kivéve néhány részletet.), kivéve a gumiból öntött kerékabroncsokat.
romeo 506370 2011. február 4. 11:57
Válasz erre
A rakéta típusa szerintem VOLHOV.
romeo 506369 2011. február 4. 11:56
Válasz erre
mezőfalva 01 049
mezőfalva 01 049
mentesítés 009
mentesítés 009
mezőfalva 01 134
mezőfalva 01 134

KSz-2573-2 autódaru
fotó: Gömbi
Dani 506368 2011. február 4. 10:42
Válasz erre
Sziasztok, teherautó-fanatikusok!
Kérhetek egy megerősítést arról, hogy a képen látható jármű Kraz-255
www.airliners.net/photo/Russia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-31BS/1795494/L/&sid=953ea3b73342714f96ed7de49d8fcac8 és minden gond nélkül megépíthető az E-Klass 1/72 készletéből?
military.scale-model-kits.com/products/KrAZ-255B-Soviet-Army-cross-country-truck-EK7201.html
Dioráma terveim vannak.:)
Köszi.:)
romeo 506366 2011. február 1. 13:04
Válasz erre
romeo 506365 2011. február 1. 13:04
Válasz erre
A CP (Commang Post) jelölést a külföldi források, vagy magyar fegyverzetellenőrzési adadtok használják.
Üdv!
Pilu 506364 2011. február 1. 13:00
Válasz erre
Közben találtam a jegyzetekben néhány adatot. Már megint a PSzH.
Cs-D-944.00 - lövészraj, 1db R-113 rádióval
Cs-D-944.21 - löv.szd.pk-i (feld.raj), 2db R-123, 1db R-107
Cs-D-944.22 - löv.Z.Töf-i (feld.Sz.pk.i), 1db R130, 1db R-123, 2db R-107
Cs-D-944.31 - löv.Zpk-i (feld.Szd.pk-i), 1db R-130, 2db R-123, 2db R-107
A CP jelölés nem hivatalos, tehát tekinthatjük semmisnek.
romeo 506363 2011. január 31. 21:14
Válasz erre
Gabi,Juge,Torpokoska - köszönöm!
Gabi 506362 2011. január 31. 21:01
Válasz erre
Szia!
Pannonia, asszem TL volt típusa.
Gabi
juge75 506361 2011. január 31. 20:47
Válasz erre
Hasonló, de a különbség az, hogy ezeken Sztrela-1 van.
A miénken pedig Igla volt...
Ahogy nézegetem, a talapzata majdnem ugyanaz, a felépítményben (forgó felső rész) van eltérés, a mienké egyszerűbb.
Az Igla rakétáknál meg kellett oldani a cél befogását (mert szűkebb a fej célbefogási sávja, a fej sem tud kitérni annyira), és a rakéták indítási késleltetését (nehogy az első rakétával a másodikat szedje le).
Gabi 506360 2011. január 31. 20:26
Válasz erre
Szia!
Az ETZ is MZ gyártmány, az csak a típus jelzése volt. Hivatalosan ez volt a neve: MZ ETZ-250. Az ezt megelőző volt az MZ 250 TS.
Gabi
romeo 506359 2011. január 31. 20:24
Válasz erre
Kurilla fotó   MN
Kurilla fotó MN

És ez milyen típus (Magyar Néphadsereg)?
fotó: Kurilla Tibor
torpokoska 506358 2011. január 31. 20:20
Válasz erre
szerintem: ETZ-250, volt MZ-250 is de ez nem az
romeo 506357 2011. január 31. 19:59
Válasz erre
569-100
569-100

Üdv!
Ez MZ-250? (honvédségi fotó)
Köszi!
specnaz78 506356 2011. január 29. 12:06
Válasz erre
Köszi. Tudom melyik az, már megnéztem.
romeo 506355 2011. január 29. 11:34
Válasz erre
Üdv farkas469!
Ezek a mi GAZ-66 "Lámánkra" emlékeztetnek...
farkas469 506354 2011. január 29. 10:15
Válasz erre
robur
robur

Törzsbusznak!
Üdv.
Freddy 506353 2011. január 28. 22:51
Válasz erre
Ja. Itt oldalt a makettinfós képgalériában van egy pont olyan.
specnaz78 506352 2011. január 28. 20:10
Válasz erre
Köszi. Gondolom a színe sárga volt?
specnaz78 506351 2011. január 28. 20:07
Válasz erre
romeo 506350 2011. január 28. 19:14
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Köszönöm! Mivel ez gépjármű fórum, folytatnám a Magyar Légierő fórumban.
kamovos 506349 2011. január 28. 18:44
Válasz erre
Szia Romeo!

Jók voltak az infók!

Nyugottan kérdez máskor is, szívesen segítek!

Üdv: kamovos
romeo 506348 2011. január 28. 18:26
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Ez nagyon részletes volt, köszönöm fáradságodat!
Ezek szerint egészen jó információim voltak :)
kamovos 506347 2011. január 28. 17:43
Válasz erre
Szia specnaz78!

A polgári életben használt színeikkel és jelzéseikkel repültek!
Semmilyen átfestés és átnevezések nem történtek!

Üdv: kamovos
Freddy 506346 2011. január 28. 17:40
Válasz erre
Teljesen civiil jelzéseket, nem? HA-s lajstrom (a gyári szám utolsó három számjegyéből képzett oldalszám helyett), és nemzetiszín csík a farok végén (a törzs oldalára festett katonai csillag helyett)
kamovos 506345 2011. január 28. 17:40
Válasz erre
Szia Romeo!

Ezt még elfelejtettem az előbb leírni.

Drégelypalánkon repültünk még a Shilkáknak tükrös lövészeten célt is!

Üdv: kamovos
Ui: Hiába öregszem
kamovos 506344 2011. január 28. 17:34
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06

Szia Romeo!

A Ka 26-os helikopterhez több minden volt rendszeresítve.
Ezek között szerepelt a teherhordó plató, a külső függeszték tartó, a csörlő berendezés is.
A fenti képeken látható a leírásuk.

A platót azt használtuk több alkalommal is.
Volt egy gyakorlat, amikor kifejezetten a plató használata volt a főcsapás irány!

Valamit egy alkalommal Budaörsről hozott haza platóval az egyik gépünk a hangár számára egy M-14V-26-os motort fektetve.
Ez egy igen érdekes történet volt, mert igen nagy riadalmat keltett mikor beért a reptér körzetébe, és megkérte a leszállási engedélyét 3 motorral.
A Rep.Vez. azonnal kirendelte a mentőt, a darut, és a műszaki mentőt is!
Mert azt hitte a 3 motoros leszállás valami műszaki hibás gép lehet!

Igen Jól hallottad!

A Ka-26-os helikopter egyik feladatköre volt kis létszámú felderítő, diverzáns csapatok bejuttatása az ellenséges arcvonalak mögötti célterületre, valamint ejtőernyősök kis magasságú ugratása az ellenséges célterület felett.
Ez a létszám 7 fő lehetett.

Otthoni gyakorlások alkalmával az ejtőernyősök száma elérhette akár a 13 főt is!

Nem, a pilóta fülkéből nem lehetett átmászni a 4-es, 5-ös törzskereteken lévő nyíláson.
Ez túl kicsi volt, és ráadásul még egy disz ráccsal is szűkítve volt, ezen kívül itt volt felrögzítve tűzoltó palack is Ennek egyetlen célfeladata volt csak, a sör hűtése!
Amúgy a nyílás, szerelés technikai okokból volt kialakítva.
Ugyanis a 4-es, 5-ös törzskeretek között helyezték el, a helikopter két darab 150 literes puhafalu üzemanyag tartályát, a Rádiós, és Emos berendezések egy részét, valamint a helikopter gáz vezérléséhez és, kormányzásához szükséges rudazatok is itt mentek felfelé, és ezekhez időnként hozzá kellett férni.

Igen használták a Ka-26-ost tüzérségi tűzmegfigyelésre és tűzvezetésre is.

Jártam Nagyorosziba, vagyis inkább úgy mondanám, hogy Drégelypalánkra a lőtérre.
Dolgoztunk a vadászoknak Mezőkövesden tartott lövészeteken.
Részt vettem Berekfürdőn, Urbán Janibácsiékkal a rakétások felkészítő gyakorlatán.

Itt eset meg az a történet mikor a csapat indulás előtt bement a presszóba kávét inni, rummal.
Mivel mindenki azt hitte, hogy a vezérkar már kiment.
Persze Jani bácsi engedélyével!

Volt is meglepi mikor belépett az ajtón, odalépet a pulthoz, és azt mondta ugyanazt kérem mint a többiek.
Hulla csend, merev tekintetek!
Janibácsi megitta a kávét és azt mondta.
Hú de furcsán isszátok ti a kávét.

Üdv: kamovos
Remélem a képek olvashetók lesznek.
specnaz78 506343 2011. január 28. 16:47
Válasz erre
Szia kamovos!

Az akkori "sárga" KA-26-ok milyen számokat, és felségjelzéseket viseltek? Ugyanazt, mint a "zöld" honvédségi társai?

Üdv:specnaz78
MAZHL2005 506342 2011. január 28. 12:26
Válasz erre
Üdv. Sok kép szovjet/orosz járművekről köztük sok ritka, érdekes típus is 10-11. oldal
www.militaryphotos.net/forums/showthread.php
Freddy 506341 2011. január 27. 23:42
Válasz erre
A plató gondolom ez:
www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Inbox/k-m/ka-26-i.htm
Kenyeres Dénesnek van egyébként egy könyve Mi-1 és Ka-26 magyarországi használatáról, nekem megvan, összeszedett munkának tűnik:
www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/konyvek/fegyver/k/kenyeres1.jpg
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.