/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Freddy 506346 2011. január 28. 17:40
Válasz erre
Teljesen civiil jelzéseket, nem? HA-s lajstrom (a gyári szám utolsó három számjegyéből képzett oldalszám helyett), és nemzetiszín csík a farok végén (a törzs oldalára festett katonai csillag helyett)
kamovos 506345 2011. január 28. 17:40
Válasz erre
Szia Romeo!

Ezt még elfelejtettem az előbb leírni.

Drégelypalánkon repültünk még a Shilkáknak tükrös lövészeten célt is!

Üdv: kamovos
Ui: Hiába öregszem
kamovos 506344 2011. január 28. 17:34
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05
06
06

Szia Romeo!

A Ka 26-os helikopterhez több minden volt rendszeresítve.
Ezek között szerepelt a teherhordó plató, a külső függeszték tartó, a csörlő berendezés is.
A fenti képeken látható a leírásuk.

A platót azt használtuk több alkalommal is.
Volt egy gyakorlat, amikor kifejezetten a plató használata volt a főcsapás irány!

Valamit egy alkalommal Budaörsről hozott haza platóval az egyik gépünk a hangár számára egy M-14V-26-os motort fektetve.
Ez egy igen érdekes történet volt, mert igen nagy riadalmat keltett mikor beért a reptér körzetébe, és megkérte a leszállási engedélyét 3 motorral.
A Rep.Vez. azonnal kirendelte a mentőt, a darut, és a műszaki mentőt is!
Mert azt hitte a 3 motoros leszállás valami műszaki hibás gép lehet!

Igen Jól hallottad!

A Ka-26-os helikopter egyik feladatköre volt kis létszámú felderítő, diverzáns csapatok bejuttatása az ellenséges arcvonalak mögötti célterületre, valamint ejtőernyősök kis magasságú ugratása az ellenséges célterület felett.
Ez a létszám 7 fő lehetett.

Otthoni gyakorlások alkalmával az ejtőernyősök száma elérhette akár a 13 főt is!

Nem, a pilóta fülkéből nem lehetett átmászni a 4-es, 5-ös törzskereteken lévő nyíláson.
Ez túl kicsi volt, és ráadásul még egy disz ráccsal is szűkítve volt, ezen kívül itt volt felrögzítve tűzoltó palack is Ennek egyetlen célfeladata volt csak, a sör hűtése!
Amúgy a nyílás, szerelés technikai okokból volt kialakítva.
Ugyanis a 4-es, 5-ös törzskeretek között helyezték el, a helikopter két darab 150 literes puhafalu üzemanyag tartályát, a Rádiós, és Emos berendezések egy részét, valamint a helikopter gáz vezérléséhez és, kormányzásához szükséges rudazatok is itt mentek felfelé, és ezekhez időnként hozzá kellett férni.

Igen használták a Ka-26-ost tüzérségi tűzmegfigyelésre és tűzvezetésre is.

Jártam Nagyorosziba, vagyis inkább úgy mondanám, hogy Drégelypalánkra a lőtérre.
Dolgoztunk a vadászoknak Mezőkövesden tartott lövészeteken.
Részt vettem Berekfürdőn, Urbán Janibácsiékkal a rakétások felkészítő gyakorlatán.

Itt eset meg az a történet mikor a csapat indulás előtt bement a presszóba kávét inni, rummal.
Mivel mindenki azt hitte, hogy a vezérkar már kiment.
Persze Jani bácsi engedélyével!

Volt is meglepi mikor belépett az ajtón, odalépet a pulthoz, és azt mondta ugyanazt kérem mint a többiek.
Hulla csend, merev tekintetek!
Janibácsi megitta a kávét és azt mondta.
Hú de furcsán isszátok ti a kávét.

Üdv: kamovos
Remélem a képek olvashetók lesznek.
specnaz78 506343 2011. január 28. 16:47
Válasz erre
Szia kamovos!

Az akkori "sárga" KA-26-ok milyen számokat, és felségjelzéseket viseltek? Ugyanazt, mint a "zöld" honvédségi társai?

Üdv:specnaz78
MAZHL2005 506342 2011. január 28. 12:26
Válasz erre
Üdv. Sok kép szovjet/orosz járművekről köztük sok ritka, érdekes típus is 10-11. oldal
www.militaryphotos.net/forums/showthread.php
Freddy 506341 2011. január 27. 23:42
Válasz erre
A plató gondolom ez:
www.fortunecity.com/meltingpot/portland/971/Inbox/k-m/ka-26-i.htm
Kenyeres Dénesnek van egyébként egy könyve Mi-1 és Ka-26 magyarországi használatáról, nekem megvan, összeszedett munkának tűnik:
www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/konyvek/fegyver/k/kenyeres1.jpg
romeo 506340 2011. január 27. 23:38
Válasz erre
Muzzy 506339 2011. január 27. 23:32
Válasz erre
Romeo!
Ha emlékeim nem csalnak a Ka-26-os pilótafülkéből nem igazán lehetett repülés közben átmászni az utaskabinba, főleg nem felszerelt ejtőernyővel. Nem igazán nagyra méretezték azt a nyílást, inkább arra volt jó, hogy azon keresztül hátranézzenek.

Muzzy
romeo 506338 2011. január 27. 23:12
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Akkor talán én kezdeném.
Mit jelen az, hogy a gépeinkhez plató volt, mert a kabint ismerem.
Hallottam olyasmit, hogy a Ka-26-ból volt ejtőernyős ugratás is, meg felderítő csoportok kirakása, ez igaz?
A pilótafülkéből át lehetett mászni a kabinba?
Használták a Ka-26-ost tüzérségi tűzmegfigyelésre és tűzvezetésre?
Köszönöm!
kamovos 506337 2011. január 27. 23:02
Válasz erre
Sziasztok!

Hát valóban!

Volt szerencsém részt venni egy mozgósításban, mikor a népgazdaságból vagy 30 db Ka-26-ot hoztak a mechanikusaikkal és a pilótáikkal együtt!

A mechanikusok fent hédereltek a kantinban és heverésztek a körletben, még mi az akkori 14 fős létszámunkkal üzemeltettük a 20 db sajátot és a népgazdaságból behozottakat!
Mindezt kétváltásos repüléssel, 10 napon keresztül folyamatosan!
Kivéve azokat a napokat, amikor időszakos vizsgára vittük a hangárba a gépeket, illetve amikor műszaki napot tartottunk!

Bár mikor megjöttek a gépek mindenki név szerint oldalszám szerint kapta a gépeket, de az üzeméltetést így nem lehetett végrehajtani!
Ezért ha valami leszállt már ugrott is mindenki, és független attól, hogy a nevén volt, vagy sem dolgoztunk mindegyiken!

A saját gépeinkhez plató, és utas kabinok voltak csak!
Vegyi mentesítésre alkalmas eszközeink nem voltak!
Vegyi sugár felderítő eszközeink sem voltak!
Az ilyen jellegű gyakorlatokra a Vegyvédelmi alakulat hozta a sajátját, és azt építettükbe a jobb első ülés elé!
A szondát pedig a jobb első futóhoz rögzítettük!

Vegyi mentesítést a népgazdaságból behozott sárga Ka-26 helikopterekkel végeztük!

Természetesen gyakorlat végi kiértékelésnél 1500mm-es leszedte rólunk még a keresztvizet is!
Szerinte a 14 fővel 50 db Ka-26 üzemeltetése kétváltásos repülésekkel nagyon gyenge volt!
Mindenek voltunk neki csak rendes emberek nem!

Igaz a CSRP PK dicséretben részesítette a gyakorlaton résztvevő állományt, de ez a kis gnúmot nem zavarta!

Na mindegy, nyugodjék békében, megérdemli!

Ha valami kérdés merülne fel a Ka-26 honvédségi alkalmazásában, kérdezetek bátra, éjjel nappal!
Csak fel ne ébresszetek! :D

Üdv: kamovos
Freddy 506336 2011. január 27. 22:19
Válasz erre
Bár jobban megnézve ez is sárga- a katonai (zöld) festés sötétebb, és nincs a farkán trikolor.

Na, de majd Kamovos biztos helyreteszi a témát:)
Freddy 506335 2011. január 27. 22:16
Válasz erre
Ide "M" esetén ugyancsak elég sok mezőgazdasági repülőgépet és helikoptert vonultattak volna be a népgazdaságból.

Békeőrségben c. könyvben van ugyanilyen kép sárga Ka-26-ossal.
Pilu 506334 2011. január 27. 21:20
Válasz erre
Idézet a jegyzeteimből: "A légimentesítő alegységek alkalmasak voltak zárt felépítménnyel ellátott gép- és harcjárművek, egyéb technikai eszközök, védőfelszerelést viselő személyi állomány, utak, objektumok, tereptárgyak és a terep vegyi- sugármentesítésére, fertőtlenítésére. Felhasználhatóak voltak a mentesítő eszközök feltöltésére, tűzoltásra, utak jégtelenítésére is. Szervezetükbe 3-6 repülőeszközből álló mentesítő repülő-, helikopterrajok, időjárásjelző-, műszaki üzembentartó-, vegyi-, sugárfelderítő-, mentesítő-, tűzoltó-, biztosító és kiszolgáló alegységek valamint diszpécser szolgálat tartozott."
Ide "M" esetén ugyancsak elég sok mezőgazdasági repülőgépet és helikoptert vonultattak volna be a népgazdaságból.
Pilu 506333 2011. január 27. 21:13
Válasz erre
Üdv!
Azt hiszem ismét sikerült valami zavarosat hozzászólnom. A műtőkonténert ismerem néhány alkalommal részt vehettem a telepítésében (még a régi két műtőbrigádos változatéban), de nem neveztem KF-nek. Csak arra próbáltam célozni, hogy tulajdonképpen daru közreműködése nélkül képes magát emelgetni, a kihajtott lábain. A KF-eket is ismerem, ahol a műtőkonténerekkel találkoztam, azokból is volt ott, például DSB és kötöző berendezéssel. Ezekhez azonban (nem mindegyikhez)alegység szinten voltak régi autóemelőhöz hasonló, csak sokkal-sokkal nagyobb méretű mechanikus emelőlábak. Azt persze tudni kell, hogy ezek alatt a KF-ek alatt nem tartottak állandó szállítójárművet, éppen arra tették volna, amit a népgazdaságból éppen bevonultattak. Bocs, ha félreérthető voltam.
romeo 506332 2011. január 27. 20:08
Válasz erre
VS-FUG + Ka-26       MN
VS-FUG + Ka-26...

Üdv!
Albumok rendezése - takarítása közben találtam.
Elektrolakatos 506331 2011. január 27. 16:50
Válasz erre
Jani!

Elfekvőben található egy db. Gaz-69 kezelésikönyv érdekel, vagy kukázható?

Üdv: Elektro
specnaz78 506330 2011. január 27. 16:49
Válasz erre
farkas469 506329 2011. január 27. 10:31
Válasz erre
KF-2 1
KF-2 1

Sziasztok!
Itt a Kf-2 méretezése. Remélem arért olvasható!

Üdv.
törzsbusz 506328 2011. január 27. 01:22
Válasz erre
Ez a helyzet alapvetően nem elképzelhető. A MH feladataiban - pláne amióta vannak ilyen MAN -ek - nem keletkezett olyan igénybevétel ami indokolta volna a KF konténerek ilyen jellegű alkalmazását. Maketted minden bizonnyal - e-tekintetben - egyedi jellegű lesz.

Pilunak 3748-hoz:
A műtő konténernek és a a KF sorozatú felépítményeknek semmi köze egymáshoz, már ami a "lábakat illeti. A KF 1.2.3. jelű felépítményeknek - mert ennyi változata volt (van) a szabványos konténer jellegű rögzítés a közösségük. Az eltérés a hordozó jármű-alváz segédkeretében mutatkozik, tekintettel a hordozó jármű alváz hossz gerendáinak méretkülönbségére.(Csepel D-566, Dac 665, Zil-131, Ural 375D,4320) Fontos szempont volt a MH-ban (MN) rendszeresített, illetve a "népgazdaságban" előforduló síkplatós szállítójárművek alkalmazhatósága KF jelű konténer szállítására, mint például Zil-130. A műtő konténer más történet. Eredeti rendeltetésén túl képesnek kellett lennie arra, hogy önmagától megválni tudjon a hordozó járműtől. A síkplatós szállíthatóság itt is szempont volt. ...legalábbis szerintem, ami a teljes hozzászólásomat jellemzi.
joci232 506327 2011. január 26. 20:04
Válasz erre
Akkor ha a 3742 hsz-ben lévőre csinálom a MAN-t akkor nem lesz hiteltelen?
elképzelhető (volt) ilyen helyzet?
Maz 506326 2011. január 26. 19:52
Válasz erre
A KF-2 konténernél figyelembe vették a platón szállíthatóságot is. ZiL-130 pl szállíthatja. Van gyári emelőgerenda, amivel át lehet pakolni.
specnaz78 506325 2011. január 26. 18:40
Válasz erre
Szia farkas469!

Nekem is eltudnád küldeni a méreteket. Igaz, hogy én 1:72-ben szeretném elkészíteni. Úgy tudom, ilyen van az Uralon, és a DAC-on is, nem?

Előre is köszönöm.

Üdv:specnaz78

cz_norbert@citromail.hu
Pilu 506324 2011. január 26. 17:36
Válasz erre
A KF konténerekhez gyártottak mechanikus emelőlábakat, azokkal felemelhetők olyan magasságra, hogy a szállító jármű alátolathat. Ezeket a konténer négy sarkához kell rögzíteni. A műtőkonténerek is képesek még önrakodásra. Ott állandó, kihajtható elektromos emelőlábak vannak, amikat kivehető kezelőpultról vezérelnek. Az áramellátást külön aggregátor biztosítja. Ezek a konténerek aklalmasak akár vasúti kocsira történő fel és leemelésre is.
Jimbow 506323 2011. január 26. 15:39
Válasz erre
Szia Joci!

Az a baj szerintem, hogy ezeket a konténereket nem szokták csak úgy a platóra feldobni. Meg általában szokott lenni hozzá önrakodó daru, vagy valamilyen felszedő-lerakó berendezés.

Üdv!
farkas469 506322 2011. január 26. 15:39
Válasz erre
Holnap meg próbálom beszkennelni, mert most nincs nálam itthon.
Üdv.
joci232 506321 2011. január 26. 15:35
Válasz erre
DSC00472
DSC00472

valóban az ablakok nem jók...
akkor elég azt az elemet újragyártani
joci232 506320 2011. január 26. 15:32
Válasz erre
Elképzelhető:)

joci232@hotmail.com

Elküldenéd a helyes méreteket?

Semmiből nemtart átalakítani vagy újat készíteni...

Köszönöm!
farkas469 506319 2011. január 26. 15:22
Válasz erre
KF-2
KF-2

Joci232!
Ne haragudj de a KF-2es konténered arányai nem jók. Az ablakonál is rossz a kivágás.
Múltkor írtad, hogy lemérted. Lehet, Maczinkónál a Csepel D-566-nak a konténerét mérted le? Mert az hasonlít a KF-2-esre.
Ha kell a méret szólj! Sokat ,mászkáltasm, rajta
Üdv.

Farkas469
joci232 506318 2011. január 26. 15:05
Válasz erre
20110126985
20110126985
20110126987
20110126987

Ide is írom hátha többen olvassák...

MAN 10 T, természetesen Magyar lesz
Egy régebben összerakott makettem, most szándékozom kezelésbe venni
Előfordulhatott ilyen formában a honvédségnél?
Szállítottak így KF 2-es konténert?
Más országoknál láttam ilyen megoldást...

Szerintem nagyon jól nézne ki így egy diorámában
romeo 506317 2011. január 26. 15:01
Válasz erre
Üdv Juge!
1966-ban Rába Botond? Ha azt írtad volna 1956, akor OK...
juge75 506316 2011. január 26. 05:49
Válasz erre
Használni nem használták, de karban kellett tartani azokat is.
Ezeken elolvasható volt az eredeti gyári szám, a gyártási idő, és a gyártó cég neve, amire nem voltak akkoriban túl büszkék, nem is nagyon mutogatták.
juge75 506315 2011. január 26. 05:44
Válasz erre
Édesapám, 1966. Július 28.-án vonult be az MN 2314 Kalocsa állományába, az akkori technika zöme 85mm-es Ksz-12, 37mm-es AZP-39 és később 57mm-es légvédelmi lövegek voltak.
Ezek vontatására különféle, és vegyes technika volt rendszeresítve, melyek között volt Rába Botond háború utáni, és eredeti példány is!
Freddy 506314 2011. január 25. 23:24
Válasz erre
MAN-okról a Pro-modellben van egy cikk. 4540-es, illetve 4560-as típus, 6 db terepjáró, és 29 darab közúti változatot vett a MH, hogy milyen különbség van köztük makettezési szempontból, nem tudom:)

HX32 nevében valószínűleg csak véletlen a H, nem Rába-gyártmány. Ettől függetlenül alighanem sok Rába-alkatrész van benne, a Rába a MAN-nak sokféle alkatrészt szállít.
Freddy 506313 2011. január 25. 23:04
Válasz erre
Ebből a könyvből vannak:
www.marotikonyvker.hu/products/product_7826.html
Hasznos könyv, akár a második vh-s, akár a modern (egészen a H18-ig és társaiig) magyar járművek érdeklik az embert, és sok érdekes kép is van benne.
Freddy 506312 2011. január 25. 22:58
Válasz erre
Utolsó bekezdéshez még annyit, hogy a Rákosi-érában minden ment a kohóba, mert kellett a nyersanyag (oylat is hallottam, hogy még lovagi páncélok is), szóval bármi is volt, szinte biztosra vehető, hogy az ötvenes évek legelejét nem élte túl.
romeo 506311 2011. január 25. 22:55
Válasz erre
Üdv Freddy!
Köszönöm a fáradságodat! Nekem ezek új adadtok.
Jó éjszakát!
Freddy 506310 2011. január 25. 22:37
Válasz erre
Utánanéztem a dolgoknak.
A második világháborús vereség után az új magyar hadseregnek semmilyen gépkocsija nem volt, a ruszkiktól kaptak egy Buickot ('45 március 6-án), majd áprilisban még 5, egykori német kocsit Romániából. Szóval olyan, hogy kir. honvédségi cucc épségben a debreceni kormány hadseregének kezére került, nem volt.
Aztán lassan megindult az élet, a romok alól előkapart roncsokat próbálták szolgálatba állítani: egy 47 április 9-ei jelentés szerint a gépjárműállomány 80%-a selejtezésre érett volt, egy részét következő évre selejtezték is. Hogy ezek között mennyi Maros volt, nem tudni.
Ekkor két úgymond nagyobb beszerzés volt: egy amerikai vásárlás (vipponok ekkor kerültek Mo-ra nagyobb számban), és az Ausztriában lefoglalt egykori M. kir. honvédségi készletek hazahozatala. Na, ekkor került haza 4 (vagy 10, amiből 6 sebesültszállító, a szöveg nekem nem egyértelmű) Maros, olyanok, amik 1000 km-t se futottak.
A Rába egyébként kis kapacitással, de dolgozott az időszakban, 60-70 kocsit gyártottak per hónap. Hogy mit, az nem derül ki, leszámítva 5 Botondot, amiket megmaradt, félkész alkatrészekből fejeztek be/raktak össze.
Ezután jött a Rákosi-féle iparfejlesztés, és a Csepelek kora. A fentebb részletezett járművek az 50-es évek elejére teljesen kifingtak.

Szóval volt Maros, de hogy mennyi, azt nem tudni.
romeo 506309 2011. január 25. 21:44
Válasz erre
Üdv Jimbow!
Ha nem tévedek: MAN 4540.
Jimbow 506308 2011. január 25. 21:40
Válasz erre
Amúgy a MAN HX32-höz a Rábának semmi köze? Mert a H sorozat az saját, MAN licenszű kabinokkal.

De a HX32 megmaradt MAN néven...
Jimbow 506307 2011. január 25. 21:32
Válasz erre
Sajna egyikről sincs, se MAN, se Rába. Pedig jól jönne.
A MAN-nak van valami pontosabb neve azt leszámítva, hogy 10 tonna? Vagy ez is HX32?

Üdv!
romeo 506306 2011. január 25. 21:11
Válasz erre
Joci!
Én most takarítok a fotók közt ( kb. úgy 5-6000 fotó légierőt is beleértve).
Ha találok ígérem, felteszem!
joci232 506305 2011. január 25. 21:08
Válasz erre
A Manról esetleg ha van több képed elküldöd?
(újból neki esek a régebben összerakott 1:35-ös MAN 10 T-nak)

joci232@hotmail.com

Köszönöm!
romeo 506304 2011. január 25. 21:06
Válasz erre
RÁBA H22
RÁBA H22

Üdv Joci232!
Ha jól tudom az MH csak ezt az 1 db 8x8 RÁBA H22-t használja (talán Kaposváron).
romeo 506303 2011. január 25. 20:55
Válasz erre
Üdv Jimbow!
Ez már megvan az albumodaban?
romeo 506302 2011. január 25. 20:54
Válasz erre
joci232 506301 2011. január 25. 20:53
Válasz erre
joci232 506300 2011. január 25. 20:52
Válasz erre
Romeo!

Képed lenne a magyar 10T manról?

Köszönöm!
romeo 506299 2011. január 25. 20:52
Válasz erre
IMG_3842
IMG_3842

ÍÜdv Jimbow!
Itt van egy fotó honvédségi 10t MAN-ról.
fotó: Károly (Charlie21)
romeo 506298 2011. január 25. 20:44
Válasz erre
Sima platós is van a honvédségnél, a Bundeswehrtől kaptuk 2002-2003-ban.
Üdv!
Jimbow 506297 2011. január 25. 20:43
Válasz erre
phoca_thumb_l_DSCF1678
phoca_thumb_l_DSCF16...
phoca_thumb_l_DSCF196333
phoca_thumb_l_DSCF19...

Szia!
Igen, csak nem sima platós. MAN HX32 konténerszállító és MVJ.

Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.