/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
juge75 505831 2010. december 24. 20:46
Válasz erre
200911211577
200911211577
200911211576
200911211576
201001121645
201001121645
201001121647
201001121647
201001121648
201001121648
201001121649
201001121649
Kép 379
Kép 379

Eredetileg a Kovács (Kuznyecov), makettként ezt adják a Skif MT-LB+Zu-23-2 és BTR-152E, valamint az Eastern Express egyik Gaz-66 változatához (kiegészítő nélkül), ez a példány konkrétan Francia, Azimuth (csomagolás) "termék", kiegészítővel (ez is benne van).
A feljavítás pedig teljesen saját (csövek, fogantyúk, hüvely kivetők, és apróságok).
itt van pár kép, még festetlenül, valamint az alkatrészekről, félkészen.
joci232 505830 2010. december 24. 19:58
Válasz erre
juge75 505829 2010. december 24. 14:46
Válasz erre
Kép 230
Kép 230
Kép 231
Kép 231
Kép 232
Kép 232
Kép 233
Kép 233
Kép 234
Kép 234
Kép 235
Kép 235
Kép 236
Kép 236
Kép 237
Kép 237
Kép 238
Kép 238
Kép 239
Kép 239
Kép 240
Kép 240

Itt az enyém, de ez 1/35 méretű...
juge75 505828 2010. december 24. 14:21
Válasz erre
:-)
Jó látni, hogy te azért rendben tartottad!
Tisztelt Pilu, elismerésem!
Láttad volna azokat, amik a reptér részére voltak beládázva.
romeo 505827 2010. december 24. 12:19
Válasz erre
Üdv!
Mi volt az ZU-2 (14,5mm) utolsó hordozójárműve, vagy 2000 körül is még a Csepellel cipelték? Köszönöm!
Pilu 505826 2010. december 24. 10:02
Válasz erre
zulu
zulu
zu2
zu2
Kép 011
Kép 011
Kép 015
Kép 015
Kép 020
Kép 020
Kép 023
Kép 023
Kép 037
Kép 037
Kép 041
Kép 041

Kecskemét, Drégelypalánk, saját ágyúm.
Pilu 505825 2010. december 24. 09:33
Válasz erre
Törzskönyv szerint a komplett gép neve ATSz-668. Nem tudom a darunak van-e külön típusa, vagy törzskönyve, az emelőgép hitelesítést nem én intézem, de megpróbálok utána nézni.
Pilu 505824 2010. december 24. 09:30
Válasz erre
Freddy 505823 2010. december 23. 22:15
Válasz erre
A daru milyen típus egyébként?
Freddy 505822 2010. december 23. 21:53
Válasz erre
Egyébként az, hogy valaminek valamilyen neve van, még nem jelenti automatikusan azt, hogy Magyarországon is úgy hívják- lásd T-55AM, de mintha a T-72-es változataival is lenne valami kavarás.
Pilu 505821 2010. december 23. 19:54
Válasz erre
A kép címe ne zavarjon meg senki, nálam így van elmentve. De ha valaki szeretné, 2011.01.03-án kijavítom a törzskönyveket és olyan típust írok be, amit csak akartok.
Pilu 505820 2010. december 23. 19:52
Válasz erre
ATSz-668 (25)
ATSz-668 (25

Tehát eredeti hozzászólásom erre a típusra vonatkozott. Tudtommal, mivel a P-35 lokátorállomás már régóta nincs rendszerben, manapság a P-37 lokátorállomás család tartozéka. Javítsatok ki, ha tévedek.
Gabi 505819 2010. december 23. 19:48
Válasz erre
Szia!
Ez is kötelező lesz az első kettő után, pláne, hogy másfél éven keresztűl egy ilyet is hajtottam. Remélem megjelenik nemsokára.
Gabi
juge75 505818 2010. december 23. 19:41
Válasz erre
beolvasás0002
beolvasás0002
beolvasás0006
beolvasás0006
beolvasás0007
beolvasás0007
beolvasás0008
beolvasás0008
beolvasás0001
beolvasás0001
ZU-23-2 2002 Győr 1
ZU-23-2 2002 Győr 1
ZU-23-2 2002 Győr 2
ZU-23-2 2002 Győr 2
ZU-23-2 2003. Április 16. Drégelypalánk
ZU-23-2 2003. Á...
Nyílt nap Győr 2004 Április 17. 2
Nyílt nap Győr...
DSCF0015
DSCF0015

Na, ha már dioráma, itt egy minta fedezék hozzá!
Eredeti kézikönyv, édesapám keze munkája, a benne lévő fényképek Nagyorosziban készültek.
És pár kép 2000-utáni időszakból.
2002 Győr, gyakorlaton.
2003 Április 13. lövészet Drégelypalánkon, 2004 Április, nyílt nap Győrben, az utolsó kép 1979-80 körül készült dia, a kép készítésének helye Romhány, Kisz bemutató, a technikák: Sz-60 és Zu-23-2, Nagyoroszi CS.L.K.K.
:-)
romeo 505817 2010. december 23. 19:23
Válasz erre
Üdv Pilu!
Olyan fotód van, amelyen Csepel cipel ZU-2-est?
Köszi!
Pilu 505816 2010. december 23. 19:18
Válasz erre
Talán 2003-ban voltam utoljára ZU-23 lövészeten. Akkor (és az előző években is) Győr valóban Zil-131-ekkel jött. A radar ezred és Kecskemét Uralokkal, Szentkirályszabadja GAZ-66-okkal. Szolnok mintha nem hozott volna semmit, hanem Kecskeméttől kaptak volna technikát, de nem emlékszem pontosan. És volt két főiskolás raj, ők csak lőszert hoztak.
juge75 505815 2010. december 23. 17:32
Válasz erre
Vontathatja bármi, ami elbírja.
Ural, Zil, Csepel, Robur, Gaz-66, Gaz-69, Uaz, MT-LB,...
romeo 505814 2010. december 23. 17:29
Válasz erre
Van egy fotóm (valamelyik MH VOLHOV rakétaosztály), amelyen URAL-4320 vontat ZU-23-2-est.
romeo 505813 2010. december 23. 17:27
Válasz erre
Győrben 2001-2006 közt ZIL-131-et használtak ZU-23-2 vontatásra, meg van fotón...
Üdv!
balaton 505812 2010. december 23. 17:24
Válasz erre
Én csak "lefordítottam" a mondatot. Ne érezd úgy, hogy kioktatlak :)
juge75 505811 2010. december 23. 17:17
Válasz erre
14 évvel ezelőtti (és az azt megelőző évtizedek) felderítő lokátor, magasságmérő lokátor technikái nagyobbak is, nehezebbek is voltak (persze volt kivétel), ezek részére rendszeresítettek láncos vontatót (is).
Pilu 505810 2010. december 23. 16:53
Válasz erre
Köszönöm. 14 éve dolgozom radar alakulatnál, van egy halvány lila fogalmam, a laktanyában melyek lehetnek a lokátorok. Azt is sejtettem, hogy előtte is létezhettek ilyesmik. Mindössze a hozzászólásomhoz nem tudom illeszteni a (számora) kérdéses mondatot.
balaton 505809 2010. december 23. 16:47
Válasz erre
Engedelmeddel tolmácsolok :)

A P-37 rendszeresítése előtt is voltak különböző lokátor típusok, de nem mind volt "önjáró" vagyis hordozó járműre szerelt. :)
Pilu 505808 2010. december 23. 16:39
Válasz erre
"P-37 előtt is volt rádió lokátor, és nem mindegyikük volt gépjárműre szerelve."
Azt hiszem ezt most nem értem.
Freddy 505807 2010. december 23. 13:49
Válasz erre
Már egyébként akartam kérdezni, ebből a Csepel-könyvsorozatból végülis mennyi készült el? A 344-ről és a 350-ről tudok, a 344-es meg is van. Adtak ki többet?
romeo 505806 2010. december 23. 08:44
Válasz erre
törzsbusz 505805 2010. december 23. 08:02
Válasz erre
No 4 CSEPEL D-566 BORÍTÓ másolata
No 4 CSEPEL D-566...

Üdv!

A sorozat négy részének kézirata már elkészült, remélem mihamarabb megjelenik. tervek szerint, lehet egy kicsit más formában és az sem kizárt, hogy előröl indul, a már megjelent részek átdolgozott kiadásával.
nincsötletem 505804 2010. december 23. 07:15
Válasz erre
Tiszteletem törzsbusz!
A csepel d566-os könyv mikorra fog elkészülni, előre is kössz a választ.
üdv:nincsötletem
miniman 505803 2010. december 23. 06:56
Válasz erre
Katonásan megoldották...aminek kereke van azt emeljök, ami szögletes azt gurítjuk.
törzsbusz 505802 2010. december 23. 00:09
Válasz erre
T-141 - ből 12,vagy 14 db. volt az MN-ben. Szabadszállás és a PCGTEK (MN9595) kapta...nem találom a fotót! Majd egyszer-csak!
törzsbusz 505801 2010. december 22. 23:59
Válasz erre
juge75 505800 2010. december 22. 22:33
Válasz erre
Ennyire le voltak robbanva, hogy lábon nem tudták levinni őket?
juge75 505799 2010. december 22. 22:32
Válasz erre
Varjúbácsinak jó téma, a készülő CS.M.Z.A.P. szállítóhoz...
farkas469 505797 2010. december 22. 22:05
Válasz erre
Nagyon jók a taszári fotók! Köszönjük szépen!
juge75 505796 2010. december 22. 20:19
Válasz erre
Az is 59G, csak van utána egy per jel és az után 668.
juge75 505795 2010. december 22. 20:17
Válasz erre
Tüzérségi vontatónak is használta.
P-37 előtt is volt rádió lokátor, és nem mindegyikük volt gépjárműre szerelve.
Pilu 505794 2010. december 22. 19:28
Válasz erre
romeo 505793 2010. december 22. 19:28
Válasz erre
Jó fotók!
Melyik évben volt az esemény?
Köszi!
Pilu 505792 2010. december 22. 19:27
Válasz erre
PA170005
PA170005
PA170006
PA170006
PA170007
PA170007
PA170008
PA170008
PA170009
PA170009
PA170010
PA170010
PA170011
PA170011
PA170012
PA170012
PA170015
PA170015
PA170016
PA170016
PA170017
PA170017
PA170018
PA170018
PA170019
PA170019
PA170020
PA170020

Néhányatoknak ígértem a képeket, bocs, de nem jött össze, ezért mégis felrakom ide. Készítőjüket nem ismerem, de Taszáron dolgozott.
romeo 505791 2010. december 22. 19:27
Válasz erre
Jó fotók!
Melyik évben volt az esemény?
Köszi!
Pilu 505790 2010. december 22. 19:18
Válasz erre
PA170001
PA170001
PA170002
PA170002

Dodge mentő leadása (Taszár).
romeo 505789 2010. december 22. 18:28
Válasz erre
Pilu 505788 2010. december 22. 18:21
Válasz erre
A lánctalpas vontatókkal kapcsolatban egy dolog már régóta szúrja a szememet. Az RT alakulatoknál, a P-37 lokátorállomásokhoz rendszeresített vontatót rengeteg fórumon (azt hiszem ezen is) ATSZ-59G-nek azonosítják. Nem az. Annak a daruval szerelt változata, ami ATSz-668 névre hallgat. Konkrétan nem is vagyok biztos abban, hogy az MN használta a síma ATSz-59G-t.
Pilu 505787 2010. december 22. 18:17
Válasz erre
A honi légvédelmi rakétások biztosan használták. Az RT is valószínűleg, mert egy RT századnál találtam hozzá való gépkönyvet. Persze ez nem bizonyíték.
juge75 505786 2010. december 22. 10:39
Válasz erre
A hír igaz, használtak vontatót, de főleg láncosat.
romeo 505785 2010. december 22. 09:21
Válasz erre
Tatra 141
Tatra 141

Üdv Törzsbusz, Farkas 469!
Ismerősöm azt állítja, hogy a hatvanas években a Magyar Néphadsereg rádiótechnikai egységei radar-vontatásra használták a Tátra T-141-es vontatót, erről tudtok valamit?
Köszönöm!
romeo 505784 2010. december 22. 08:41
Válasz erre
Üdv Farkas469!
Hű, ez marha jó fotó! Eddig nem volt fotóm magyar BAV-ról.
Nagyon köszönöm!
farkas469 505783 2010. december 21. 23:24
Válasz erre
magyar
magyar

Itt van.
st_patrick 505782 2010. december 21. 21:34
Válasz erre
Amit nem ír, hogy a GAZ-46 is rendszerben volt KUG (kis úszó gépkocsi) néven.
romeo 505781 2010. december 21. 11:46
Válasz erre
BAV - NUG
BAV - NUG

Na, megint tanultam valamit...
A Magyar Néphadsereg állományába NUG (nagy úszó gépkocsi) néven, mint első deszant átkelő jármű került rendszeresítve.

forrás: www.hm.gov.hu/container/files/attachments/14601/Seregszemle_2010_4.pdf
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.