/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Kamovos 505525 2010. november 23. 12:50
Válasz erre
Szia romeo!

Keresem a vonalépítő csepelt és ezt találtam helyette!

users2.ml.mindenkilapja.hu/users/fercsibacsi/uploads/SORKATONAISZOLGLATOMKRNIKJAbvtett2008.pdf

Üdv: kamovos
romeo 505524 2010. november 23. 12:50
Válasz erre
Csepel D344-346 talan hirado
Csepel D344-346...

Keresgélés közben találtam néhány érdekes fotót.
Erről a Csepelről tud Valaki valamit, talán valami híradó változat lehet?
Valószínűleg ez is valami okatatási anyag fotója.
Köszi!
romeo 505523 2010. november 23. 12:39
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Köszönöm! Van valahol még egy fotóm a vonalépítő D344-346-ról, kábelfektetés közben, remélem megtalálom.
Kamovos 505522 2010. november 23. 12:37
Válasz erre
Szia romeo!

Hát ez nagyon király!
Egyre jobban érdekel, miként működött ez a szerkezet!
Vajon kinek lehet még erről technológiája?

Üdv: kamovos
romeo 505521 2010. november 23. 09:02
Válasz erre
Üdv!
Az is lehet, hogy valami oktató anyagból származik.
romeo 505520 2010. november 23. 09:01
Válasz erre
Csepel D344-346 vonalépítő
Csepel D344-346...

Üdv Törzsbusz és Kamovos!
Végre valahára megtaláltam a "vonalépítő" Csepelt. A fotó eredetéről ne kérdezzetek, talán valami tablókép lehet. Az biztos, hogy MN!
törzsbusz 505519 2010. november 23. 08:43
Válasz erre
Üdv!

a kábeles Csepelnek két változata volt. Jelölés szerint: TNV raj 1-2 számú kábelfektető gépkocsi, TNV raj 3 számú kábelfektető gépkocsi.
Kamovos 505518 2010. november 23. 08:29
Válasz erre
Szia romeo!

Köszi szépen!

Üdv: kamovos
Kamovos 505517 2010. november 23. 08:28
Válasz erre
Szia törzsbusz

Az ETNV-ket 91-től javítottam.

A képekre nagyon kíváncsi vagyok én is.

Üdv: kamovos
Most mennem kell a majdnem munka helyemre :D
Majd jövök. :)
romeo 505516 2010. november 23. 07:36
Válasz erre
Üdv Kamovos és Törzsbusz!

Még a héten meglesz!
törzsbusz 505515 2010. november 22. 22:22
Válasz erre
Üdv Romeo!
Én nagyon örülnék a kábeles Csepel fotóknak! Ercsi állományában volt, a ma nyugállományúak által ápolt és létrehozott "magán" csapatmúzeumban nem találtam fotókat - bár nem volt sok időm átnézni negatívokat - más forrásból pedig hosszú hónapok kutatásával lehetne rá akadni, ha volna annyi időm. Tehát előre is megköszönném, ha tennél fel róla képet(-eket) Köszi előre is!
törzsbusz 505514 2010. november 22. 22:15
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Teljesen biztos, hogy a kábeles Ural keletnémet gyártmány. nem tudom mikor szerelgetted, de a rendszerváltozás időszakában, és nem sokkal utána jöttek. Előtte Tatra-148, az előtt Csepel 344, majd még előtte Csepel 350 és Csepel 300 darus együtt dolgoztak. Keresek fotókat.
Kamovos 505513 2010. november 22. 20:22
Válasz erre
Szia Romeo!

Köszönöm szépen!

Üdv: kamovos
romeo 505512 2010. november 22. 15:39
Válasz erre
Üdv!

Nekem valahol van Csepel D-334 vagy 346 kábelfektetőről, vagy vonalépítőről fotóm (MN) majd megkeresem és felteszerm.
Kamovos 505511 2010. november 22. 15:35
Válasz erre
Szia st_patrick

Nem tudok állást foglalni abban, hogy kinek a találmánya! :(
Tehát sem megerősíteni sem cáfolni nem tudom, hogy Magyar találmány lenne a hidraulikus nehéz vezeték fektető jármű!

Valahogy nem érdekelt ez a témakör, egészen addig, amíg nem kellett javítanom őket!
Először egy németnyelvű leírást kaptam róla, mire kértem hozzá egy tolmácsot, erre felajánlottak egy melegebb éghajlatot, majd rájöttek, hogy tényleg nem tudok németül, és csak ezek után hoztak Magyarnyelvű technológiát, ha jól emlékszem az Ercsi alakulattól.

Mondjuk, azt sem hitték el, mikor oda kerültem, hogy nem tudok úszni, és azt mondták, hogy így nem is lehettem volna katona!
Én meg mondtam, hogy én helikopteres voltam, ott repülni kellett tudni, és nem úszni!
Csak hát mi kaptunk hozzá helikoptert is!

No szóval!
Mikor DDR (NDK) megszűnt, megterítettek minket a tőlük kapott alkatrészekkel tisztességesen!
Hát erre alapozom azt az állításomat, hogy az Ural alvázakra a Keltnémetek által készített felépítmény került.

Üdv: kamovos
Kamovos 505510 2010. november 22. 15:14
Válasz erre
Szia Romeo!

Igen ez Csepel B-130-as

Üdv: kamovos
romeo 505509 2010. november 22. 12:55
Válasz erre
01b_1_big
01b_1_big

Üdv!
Magyar Néphadsereg - a fotón Csepel-130-as van?
Köszi!
st_patrick 505508 2010. november 21. 22:27
Válasz erre
Üdv! Az Egységes Tábori NehézVezeték minimum magyar gyártmány. Az Uralos kábelfektető járművekről egy híradótiszt mondta nekem, hogy magyar találmány, ha Ő tévedett, akkor én is. Egyébként IFA és Wartburg alkatrészek nálunk is voltak, ezekből itthon is össze lehet rakni bármit. Mondjuk egy Ikarus 211-est, ami azért mégsem NDK...
st_patrick 505507 2010. november 21. 22:21
Válasz erre
Üdv! Én egy szóval sem írtam hogy a képen ETNV-jármű van. Egyébként gk. karbantartó vagy javító a felépítmény. De a kialakítása alapján az ETNV felépítménye NDK-s lehet.
specnaz78 505506 2010. november 21. 20:03
Válasz erre
Szia!

Minden képnek örülök, nincs pontos kép, hogy melyik részéről.

üdv:specnaz78
Zil 131N 505505 2010. november 21. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!
Zil 131-ről keresnék képeket, legjobban a platós verzió érdekelne, főleg a magyar néphadseregben készült képek. Ha valaki tud ilyeneket töltsön fel légyszives! Előre is köszönöm!
csanyiati 505504 2010. november 21. 15:18
Válasz erre
Halihó Specnaz! A p-18 melyik részéről kellene pontosan a kép?
lacipapa 505503 2010. november 21. 13:48
Válasz erre
Jöhet,de csak ajándékba fogadom el:)
juge75 505502 2010. november 21. 13:35
Válasz erre
Gaz (Uaz) 69 videó:
www.youtube.com/watch BTR-152:
www.youtube.com/watch
juge75 505501 2010. november 21. 12:46
Válasz erre
dodgem_autosiskola_18751484_1_F
dodgem_autosiskola_1...

Magyar, Dodge-M.
Jó lesz? :-)
Freddy 505500 2010. november 21. 11:56
Válasz erre
...tehát elviekben lehetséges lenne a karosszéria néhány elemének kicserélésével GMC-bőpl Csepel 300-at, Dodgeből meg 130-at építeni?
lacipapa 505499 2010. november 21. 08:10
Válasz erre
Elnézést,pontosabban magyar Dodge kellene(ha lehet a belsejérőkl is),minél több nézet volna jó:)
Köszi,Laci
lacipapa 505498 2010. november 20. 22:01
Válasz erre
Szervuszto!
Legyetek szivesek esetleg,ha van kép a Dodge mentőről,osszátok meg velem.
Köszönöm,Laci
Kamovos 505497 2010. november 19. 17:19
Válasz erre
Dodge 01
Dodge 01
Dodge mentő 01.jpeg
Dodge mentő 01.jpeg
original_temp3
original_temp3
Dodge
Dodge
original_temp9
original_temp9
Dodge 5
Dodge 5
Dodge 6
Dodge 6

Szia Törzsbusz!

A Dodgekről!

Tudomásom szerint az első 5 Dodgeket használtuk az utolsó 2 nem!

Üdv: kamovos
Kamovos 505496 2010. november 19. 17:13
Válasz erre
Ez is egy dodge átalakítás
Ez is egy dodge á...
Ez már B-130
Ez már B-130

Szia Törzsbusz!

A 130-as Csepelekről én is annyit tudok, hogy a Dodge változatokat használtuk és, hogy az adta az alapot.
Tudomásom szerint ott is úgy ment az átépítés, hogy először a fülkét, motort, motorborítást cserélték, és utána a platót, illetve a felépítményt.

A képek nem sajátjaim a Google-ről turkáltam!
törzsbusz 505495 2010. november 19. 16:45
Válasz erre
Dobj fel 1 témát, hátha tudok róla valamit írni.
Kamovos 505494 2010. november 19. 16:32
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi a Csepelekkel kapcsolatos információkat!
Ha esetleg van még hasonló, azt is megoszthatnád velünk!
130-as esetleg?

Üdv: kamovos
lacipapa 505493 2010. november 19. 10:29
Válasz erre
Szervusztok!
Igazán érdekes amiről irtok,javasolnám ,hogy ezt mind foglaljátok GYANTÁBA!Jó lessz karácsonyra is nem sürgős:)
Laci
törzsbusz 505492 2010. november 19. 10:20
Válasz erre
A 710-es nyerges vátozata biztosan rendszerben volt az MN-ben, később dobok képet. A D-750-re nem esküszöm meg.
A Magyar Néphadsereg az összes sorozatban készült Csepel gyártmány próbálta,tesztelte. Például a D-450 is rendszerben volt.
törzsbusz 505491 2010. november 19. 10:16
Válasz erre
300 fülkerajz
300 fülkerajz
300 szemből
300 szemből

Kamovos társunknak:

>Azt írod a Csepel 300 fülkéje a kezdetektől a fogva a STEYR D 380 fülkéjére hasonlít!

A steyr szerszámaival készült a 300-as fülke. A teleablakos Steyr a 480-as típus volt.
törzsbusz 505490 2010. november 19. 09:39
Válasz erre
Tudok magyarul írni is, csak siettem, bocsi!
törzsbusz 505489 2010. november 19. 09:36
Válasz erre
Üdv a csepel témához!

Nos, amire kamovos társunk hivatkozik - mármint a GMC CCKW353 típusra - azon valóban a 350-es Csé vezetőfülkéje került.
1. Tudni kell röviden, hogy a háború utáni időszak előidézett sok olyan történést amit abban az időszakban csak nagy nehézségek árán sikerült megoldani, folyamatosan zajlott a foltozás.1946-ban a magyar kormány Párizsban 15 m usd értékű árúkölcsönt vett fel, ennek az összegnek az egyötödéért amcsi háborús katonai járműveket vásárolt (a MOGÜRT által a háború után összegyűjtött közlekedési eszközök nem voltak elgendőek 6 ezer tgk, 5 ezer szgk, és 10 ezer mkp) A megvásárolt amcsi járművekből esődlegesen a honvédség kapott nagyobb darabszámban. Pár évvel később azokat a GMC-ket, melyek nyitott fülkések voltak azonnal "átfülkézték" ahogy a 350-es megjelent. A későbbi nagyjavítások alkalmával már valamennyi magyar fülkét kapott.

2. A honvédségnek szüksége volt szállító és vontató járművekre. A kezdeti tervezéseknek kedvezett a Csepel Autógyár létrejötte és azonnal adaptálták a főegységeket a licenc törzs egységeire. Megjegyzem, hogy valamennyi tervezést megelőzi a már meglévő más hasnoló konstrukciók megvizsgálása, a különböző műszaki megoldások adaptálása. A Csepel 130 esetében is a tervezések egy darabokra szedett Dodge Wepaon alapján történtek. Igy könnyen elmondahtó,hogy mi miről lett koppintva, mi mire hasonlít.

3. A Steyr licenc bizonyos gyártási techonlgiáját idehaza nem lehetett alkalmazni mert itthon olyann akkor mé nem rendelkeztünk. Egy csomó törzsegységek, alkatrészt át kellett tervezni kissé. (pl.a Steyr alváz hidegen sajtolt 5 mm vasatg acélból, a Csepelé melegen sajtolt 6 mm vastag acélból, mert a MÁVAG csak ezzel a technológiával rendelkezett) Aztán a vezetőfülke: A Steyr fülke váza gőzölt bükkfából készült, melyre a lemezeket kézi munkával kellett kopácsolgatni. A gyártó berendezések között ugyan megkaptuk a faváz gyártáshoz szükséges gépket, de azok csak az autógyári udvaron rozsdásodtak évekig. Lassú és költséges lett volna ilyen fülkét a csepelre gyártani.A MáVAG-ban már megvolt egy új vezetőfülke terve a '40-es évek közepe óta, mely jó alapot jelentett az új Csepel fülkéhez. Az Ikraus jól áttervezte és le is gyártotta azokat.Majd mégis úgy gondolták kéne licenc fülkét gyártani némi áttervezéssel. A legnagyobb változtatás a faváz elhagyása, fémvázasra cserélése volt. Ennyit röviden a 300-as fülkéjéről.

Egyébként a 300-as tervezésénél a DIAMOND-T tehergépkocsit lesegették nagyon. Ezekről Én ezt gondolom. Üdv.
romeo 505488 2010. november 18. 23:24
Válasz erre
Csepel D-710
Csepel D-710
Csepel D-750
Csepel D-750

Üdv Maz és Törzbusz!
Elbeszélések alapján állítólag a Magyar Néphadsereg használta a Csepel D-710 és Csepel D-750-es tehergépkocsikat pl. a hadtápnál.
Meg tudnátok ezt erősíteni?
Köszönöm!

fotó: www.freeweb.hu/magyarteher/index.html
Kamovos 505487 2010. november 18. 22:37
Válasz erre
Szia Maz!

No így már rendben van a fülke!

Mivel nem egy STEYR fülkéről beszéltünk eddig, és én valóban egy másik, régebbire találtam rá, és nem arra, amiről te írtál, így ebben neked van igazad!

Ha az általad belinkelt képet kicsit előbb tetted volna be, már előbb is látható lett volna az azonosság! :)

Némi félreértést le is tisztáztunk e téma körben!

Szóval akkor alapdolgokat letisztázva az első képen.
Egy GMC van, aminek a fülkéjét lecserélték STEYR alapú magyar gyártású
Fülkére, a felépítményét szintén itthon ácsolták össze és a többi maradt GMC!

No most akkor a második képen lévő micsoda, mert azon már nincs fent a csörlőse.

A Harmadik platós változaton, megint ott van, az milyen jármű?

Üdv: kamovos
Maz 505486 2010. november 18. 22:12
Válasz erre
D380

Törzsbusz barátom könyvéből.
D380

>Szóval akkor azt mondod, hogy a 3.4.5. képen szereplők előbb készülhettek mint az 1-2 képen lévők, csak valamelyik alakulat partizán tevékenysége lehetett a fülke csere?

Igen. Mint írtam ez bevett szokás volt akkoriban.

>Azt viszont bárki megláthatja, hogy a fülkéjük, sárvédőjük azonosnak tűnik, még ha az ajtókban az üveg eltérő is.

Azonosnak tűnik, de csak hasonló. Mint írtam az ihletet valóban a jól ismert és itthon is használt GMC adta.

>Azt írod a Csepel 300 fülkéje a kezdetektől a fogva a STEYR D 380 fülkéjére hasonlít!
Szerintem köszönő viszonyban sincs egymással!

Fülke, nem motorsátor, sárhányó, egyéb.

>Lévén a Csepel 300 szélvédője osztott, és nem teliben van minta STEYR D 380 ablaka!
Már megint az időrendedben van a hiba. Ld csatolt kép. Te egy jóval későbbi gyártmányt raktál be. Kb mint a D 400 a D 350-hez. Pedig azok is elég hasonlók.

>A Csepel 300 hűtőmaszkján elől ott a védőrács mint a GMC-nek, és nem kerekített mint a STEYR D 380 orra.

>A Csepel 300 oldalsó motor borítólemezén a szellőző rács olyan kialakítású, mint a GMC-nek, és nem olyan mint a STEYR D 380 szellőző rácsa.

Mint már említettem a fülkéről beszéltem.

>A Csepel 300 fülke tetején van egy nyitható fedelű nyílás, ez szintén nincsen a STEYR D 380 fülke tetején.

Azt ugye tudod, hogy ez alváltozatonként is változhat. IFA fülkének is volt pl kibúvós és nélküli változata is. URAL, a Csepel 350 egyéb fülkék is.
Kamovos 505485 2010. november 18. 21:49
Válasz erre
STEYR D 380  Forrás Gools autorevu.hu
STEYR D 380 Forrás...

Szia Maz!

Szóval akkor azt mondod, hogy a 3.4.5. képen szereplők előbb készülhettek mint az 1-2 képen lévők, csak valamelyik alakulat partizán tevékenysége lehetett a fülke csere?

Hát én nem tudom!

Azt viszont bárki megláthatja, hogy a fülkéjük, sárvédőjük azonosnak tűnik, még ha az ajtókban az üveg eltérő is.

Azt írod a Csepel 300 fülkéje a kezdetektől a fogva a STEYR D 380 fülkéjére hasonlít!
Szerintem köszönő viszonyban sincs egymással!

Szerintem!

Lévén a Csepel 300 szélvédője osztott, és nem teliben van minta STEYR D 380 ablaka!

A Csepel 300 sárvédője felül vízszintes vonal vezetésű mint a GMC sárvédője, nem kerek mint a minta STEYR D 380-én

A Csepel 300 hűtőmaszkján elől ott a védőrács mint a GMC-nek, és nem kerekített mint a STEYR D 380 orra.

A Csepel 300 oldalsó motor borítólemezén a szellőző rács olyan kialakítású, mint a GMC-nek, és nem olyan mint a STEYR D 380 szellőző rácsa.

A Csepel 300 fülke tetején van egy nyitható fedelű nyílás, ez szintén nincsen a STEYR D 380 fülke tetején.

Akkor most hol hasonlítanak egymásra?
Azonkívül, hogy mind kettő vezető fülkének készült ? :D

De azért a biztonság kedvért beillesztek egy nem sajátkészítésű internetről böngészett képet a STEYR D 380 teherautóról.
Csak azért, hogy tényleg ugyan arról beszélünk-e. :)

Ne számolj olyan sokáig mert lassan aludni mennék. :)

Üdv: kamovos
Maz 505484 2010. november 18. 21:13
Válasz erre
Édes atya úr istenem. Most először elszámoltam egymillióig, kissé lenyugodtam.

Kamovos!

A 3. 4. 5. képen szereplő jármű már nagy valószínűség szerint legyártódott, mire az első két képen látható GMC-re valahol alakulatnál RÁBARKÁCSOLTÁK a Csepel fülkét.
Kamovos 505483 2010. november 18. 20:38
Válasz erre
Szia Maz!

No akkor beszélgessünk kicsit a témáról!

Szóval akkor azt mondod, hogy az első 2 képen GMC van, és csak a fülke lett lecserélve!

Mert ezel az első állításomat igazoltad!
miszerint először csak a fülkét cserélték le

Mi a véleményed a 3. 4. 5. képen lévő járműről?

Üdv: kamovos
Maz 505482 2010. november 18. 20:03
Válasz erre
Vontató

Az említett Diamond-T rendszerű felépítmény. A kezdetektől alkalmazott gömbölyded fülkével.
Vontat
Tűzoltó

A többi Csepelnél megszokott szögletesebb kivitelű fülkét csak a duplafülkés tűzoltó változaton alkalmazták.
Tűzolt

>A 300-assal kapcsolatban azért nézzed meg légyszi az első és második kép aláírását, mert az nem tőlem származik :!: :)

Az első és második képen GMC van, nem Csepel 300. Ami esetleg megzavarhatott, az az, hogy Csepel 350-es zárt vezetőfülkét raktak rá. Ez bevett gyakorlat volt, 130-asok, "vipponok" is lettek így átépítve. A Csepel 300 kezdetektől a STEYR fülkére hasonlító, de tudomásom szerint már fémvázas fülkével készült.

>Igazándiból én a 300-a fejlődéséről kívántam írni :!:
(A kérdés is arra irányúlt)
Ami szerintem GMC alvázra épült :!:
Mindezt állítom az internetről összegyűjtött infók (képek) alapján :!:

Nem GMC alvázra épült. Mint írtam az "ihletadó" valóban a GMC és egyéb amerikai típusok voltak. Pár részegység még talán csereszabatos is lehetett.
Szolgai másolásról azonban szó sem lehetett a felhasznált sokkal rosszabb alapanyagok és gyártástechnológia miatt.
joci232 505481 2010. november 18. 18:55
Válasz erre
romeo 505480 2010. november 18. 18:46
Válasz erre
Üdv Joci 232!

Ezt ki ne hagyd! Magyar BM-21 üteg éleslövészete. Nagyon megható!
link: www.youtube.com/watch
joci232 505479 2010. november 18. 18:23
Válasz erre
romeo 505478 2010. november 18. 18:19
Válasz erre
BM-21  0-pont
BM-21 0-pont
BM-21 indítás
BM-21 indítás

Üdv Joci 232!

Magyar BM-21 akcióban.
Fotó Kása Árpád
Kamovos 505477 2010. november 18. 17:59
Válasz erre
Szia MAZ!

Hát, ha megakarnál sérteni, ahhoz kést kéne ragadnod :(: :) :D
Amit a 350-hez írtál, azt nem képezi vélemény ütköztetés tárgyát részemről :!: :)
De azért azt a 90%-ot vitára bocsátanám :!: :)
Ki egyeznék veled egy 10%-ban :!: :)

A 300-assal kapcsolatban azért nézzed meg légyszi az első és második kép aláírását, mert az nem tőlem származik :!: :)

Igazándiból én a 300-a fejlődéséről kívántam írni :!:
(A kérdés is arra irányúlt)
Ami szerintem GMC alvázra épült :!:
Mindezt állítom az internetről összegyűjtött infók (képek) alapján :!:

A Ford, Willis, Dodge, GMC, Studebeker, DUKW, típusok után már régebben informálódtam, hogy magyar felségjelekkel elkészíthessem őket :!:
A színük még tisztázatlan :!:
Díszemléken láttam is őket, de ezeket mind átfestették zöldre, ezen híres események alkalmából :!:

Információim szerint léteztek Olivedrab, Keki, zöld színekben :!:

Williseket a rendőrség is használta 10db Willis és 1db Dodge képezet egy egységet, ha minden igaz.

Ha valami nem stimmel jelezed, mert így tanulunk mindannyian. :)

Üdv: kamovos
romeo 505476 2010. november 18. 17:00
Válasz erre
Szentes csapatmúzeum
Szentes csapatmú...

Üdv Törzsbusz!

Ha Szentesre mész, ki ne feletsd a csapatmúzeum tablóit, marha sok jó fotót látni rajtuk. Látni ott BAV-ot, K-61 LUG-ot meg pl. GAZ-*46-ot is...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.