/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 505008 2010. augusztus 8. 14:59
Válasz erre
IMG_4356
IMG_4356

Az új RÁBA-MAN, repnap-2010.
MAZHL2005 505007 2010. augusztus 5. 12:50
Válasz erre
Nekem egy kicsit többnek tűnt mint ey "egyszerü" bontás. Egyfajta hátsó gondolat motoszkált a fejemben, mintha az épület egykor valami rosszat képviselt volna és élvezettel vetettek véget puszta jelenlétének.
Gondoltam a párbeszédből kiderül a lebontás oka, amúgy engem a dózer érdekel mert ilyet csak képen láttam és kiváncsi voltam hogy, mit tud a "kicsike"
Muzzy 505006 2010. augusztus 5. 11:28
Válasz erre
MAZHL2005!
Minek a miértjére vagy kíváncsi? Le kellett bontani a házat, és a buldózert használták erre. Közben még ökörködtek egy kicsit.
Muzzy
notarius 505005 2010. augusztus 5. 07:18
Válasz erre
Durvák ezek a szarrá kopott gumik. Azt hittem egyedi, hogy pl. nagyapám által használt vipponon olyan, mintha semmi minta nem lenne, de látom, hogy nem egyedi. :)
romeo 505004 2010. augusztus 4. 23:33
Válasz erre
Köszönöm!

A HA524 Jeep alapján elég meggyőző.
juge75 505003 2010. augusztus 4. 23:09
Válasz erre
tn_800x600_1019068_53287_GAZ67v
tn_800x600_1019068_5...

Így nézhetett ki.
juge75 505002 2010. augusztus 4. 23:02
Válasz erre
600px-Roundel_of_the_Hungarian_Air_Force_(1948-1949)_svg
600px-...
600px-Roundel_of_the_Hungarian_Air_Force_(1949-1951)_svg
600px-...
631px-Roundel_of_the_Hungarian_Air_Force_(1951-1990)_svg
631px-...

És a jelzések időrendi alakulásban.
juge75 505001 2010. augusztus 4. 22:34
Válasz erre
beolvasás0001
beolvasás0001

Gyanúsan az.
A motorház tetőn pedig az akkori felségjel.
HA 524 Jeep.
romeo 505000 2010. augusztus 4. 22:21
Válasz erre
GAZ-67
GAZ-67

Ez Magyar Néphadsereg rendszám?
Köszi!
MAZHL2005 504999 2010. augusztus 4. 20:53
Válasz erre
Üdv

DET-250-es, Dízel-elekromos dózer és egy ház...
www.youtube.com/watch

Ha valaki tud oroszul, megfejtené nekem a miértjét, előre is köszönöm.
pipi 504998 2010. augusztus 3. 22:04
Válasz erre
Sziasztok!
Tudja-e valaki Irak rendelkezett Maz537-tel? Esetleg kép?
Üdv pipi
juge75 504997 2010. augusztus 3. 21:51
Válasz erre
201007311802
201007311802
201007311803
201007311803
201007311804
201007311804
201007311805
201007311805
201007311806
201007311806
201007311807
201007311807
201007311808
201007311808

Kraz-255 nyerges vontató és vontatmánya az Sz-200 Vega rakéta (Sa-5 Gammon) Zsámbék.
Freddy 504996 2010. augusztus 3. 21:37
Válasz erre
Az ICM 1/72-es ZiL-131-ese mennyire pontos?
T-72AV 504995 2010. augusztus 2. 14:20
Válasz erre
heló

új vidi a youtube.com-on jó szórakozást

www.youtube.com/watch

űdv t-72av
Jimbow 504994 2010. augusztus 1. 21:38
Válasz erre
Még Kraz képek, ha érdelem valakit.

Sajnos épp bedöglött minden, de a képtár és a regisztráció elvileg működik, de csak azt az egy linket használjátok.

mhrfweb.makett.org

Üdv!
Zéé74 504993 2010. augusztus 1. 18:20
Válasz erre
jokogeri 504992 2010. augusztus 1. 18:16
Válasz erre
Ezt nagyon jól tetted!
Köszönöm minden, jelenleg Krazt építő nevében.
tüzér 504991 2010. augusztus 1. 17:50
Válasz erre
orthosteam.hupont.hu/9/kepekkraz-255b

Feltettem egy kevés Kraz képet.

tüzér
romeo 504990 2010. augusztus 1. 13:04
Válasz erre
nk_09071416_11
nk_09071416_11

Üdv!

RÁBA 833.

forrás: legvedelmi-muzeum.hu/
romeo 504989 2010. július 31. 16:31
Válasz erre
URAL  GAZ-66 dobozzal
URAL GAZ-66...

URAL alvázon GAZ-66-os felépítmény, a helyszín Tata.
Üdv!
juge75 504988 2010. július 26. 20:16
Válasz erre
Kép 138
Kép 138
Kép 140
Kép 140
Kép 145
Kép 145
Kép 147
Kép 147
Kép 152
Kép 152
Kép 153
Kép 153
Kép 154
Kép 154
Kép 156
Kép 156
Kép 162
Kép 162
Kép 163
Kép 163

Elkészült az Ural-375 átalakítóm (4320 maketthez,csak az orr).
Sennás 504987 2010. július 24. 22:37
Válasz erre
1227168479_kamaz_65225
1227168479_kamaz_652...
cGljICgxMSkgNjAw
cGljICgxMSkgNjAw
c570e90b29d155756bf4fc6b53cd4db1
c570e90b29d155756bf4...
dc249b2ae7b53a7d7d660da61e6a9030
dc249b2ae7b53a7d7d66...
post-88-1200421913
post-88-1200421913
post-88-1200421913
post-88-1200421913

Nem gyenge meló?
juge75 504986 2010. július 23. 08:23
Válasz erre
Angol ismerősöm P-18 lokátort épít.
Az alapjármű mind két járműnél 4320 Ural.
www.modelarmour.com/index.php
romeo 504985 2010. július 19. 22:13
Válasz erre
RÁBA H
RÁBA H
RÁBA H-
RÁBA H

Érdekesek ezek a konténerek a RÁBÁKON.
Üdv!
romeo 504984 2010. július 18. 20:20
Válasz erre
REM-KS
REM-KS
REM-KS
REM-KS
REM-KS  .
REM-KS
BAZ-6306
BAZ-6306
BAZ-M6910
BAZ-M6910
KAMAZ-43501
KAMAZ-43501
KAMAZ-6350
KAMAZ-6350
KAMAZ-6560
KAMAZ-6560
URAL-5223
URAL-5223
URAL-5223
URAL-5223
URAL-4320
URAL-4320
Ural-43206
Ural-43206

Nemrég bemutató volt az orosz katonai autóipar termékeiből.
farkas469 504983 2010. július 13. 15:39
Válasz erre
000
000

Hali!

Itt készül az egyik hagyományőrző cimborámnak egy gaz-66 tüzérségi támogató.

farkas469@gmail.com
lucky 504982 2010. július 11. 10:59
Válasz erre
Szia!
Nincs mit!
Sajnos néha hiányos a leírás, néhol kép sincsen, de legalább van vmi kiindulásképp.
kamovos 504981 2010. július 10. 18:45
Válasz erre
Szia Maz

Ebben a linkben egyértelműen leírja, hogy indításra, használják.
De némán hallgatnak a hidraulikáról!

Börgöndön a mi 2db járművünkben nem csak generátor volt, hanem N-2 hidraulika szivattyú, GB-6 hidraulika blokk is.
Jó magamnak is szerencsém volt használni mikor az RP-48 kormányerő csökkentőt cseréltem, és utána próbálnunk kellett.

Lehet, hogy több változatot is építettek az Orosz Barátaink.
Bár náluk volt anyag bőven! :)

Üdv: kamovos
kamovos 504980 2010. július 10. 18:45
Válasz erre
Szia Lucky.

Köszi a linket!

Üdv: kamovos
lucky 504979 2010. július 10. 15:33
Válasz erre
aviaros.narod.ru/apa-12.htm
Segítségül, de ti döntsetek.
kamovos 504978 2010. július 9. 21:47
Válasz erre
Szia Maz

Lehet Apa 12 a neve!

De ez mit sem változtat azon, amit írtam!
A Mi-1 és a Ka-26 levegőindítású, és nincs szükségük külső áramforrásra indításkor!
Sokkal inkább fogyasztották a 150 atmoszférás levegő palackokat téli üzemben mint amilyen mértékben terhelték az aksikat!

Változatlanul állítom, hogy Börgöndön nem indító kocsiként, hanem a Rádiós és EMO-s berendezések üzemeltetéséhez, illetve a hidraulika rendszer teszteléséhez használtuk.

Ezt a Járművet a Mi-1el egyidejűleg rendszeresítették Szentkirályon és később (1974) kerültek Börgöndre a fenti feladatköre történő alkalmazásra.

Mindezektől függetlenül, későbbi időszakban a Mi-2 rendszerbeállítását követően (1982) a Javító Osztály használta a kompenzáló betonra történő vontatáskor, és hidegindítások alkalmával, valamint normál indításra is.
Ennek az volt az oka, hogy a berepültetéseket nehéz előre tudni, viszont az Apakocsikat, előre lekellett igényelni, mert kevés volt belőlük, és a Mi-2 repülési napjait is ki kellet szolgálniuk, de ezt most inkább hagyjuk, mert már akkor is megfájdult a fejem ezektől a bürokrata ….-tól.

Üdv: kamovos
Maz 504977 2010. július 9. 18:32
Válasz erre
>Nem apakocsi, de

Akkor Tomika típusjelzése miért APA-12?
romeo 504976 2010. július 9. 13:29
Válasz erre
Kamovos, Juge75, Notarius!

Köszönöm!
Kamovos 504975 2010. július 9. 12:55
Válasz erre
Szia Romeo

Ez nem átalakított, direkt erre készült!
2 db volt belőle a börgöndi repülőtéren, és eredetileg zöldek voltak!
Nem apakocsi, de lehetett róla indítani a Mi-1 Mi-2 Ka-26 helikoptert!
A Mi-1, Mi-2 Ka-26 helikopterek elektromos berendezéseinek üzemeltetéséhez a motor illetve hajtómű indítás nélküli áram forrása volt, valamint a hidraulika rendszer tesztelését lehetett végrehajtani róla, szintén motorindítás nélkül.
Főképpen a Mi-1 Mi-2-nél volt lényeges, mert ezeket a helikoptereket Sárkány hajtómű mechanikusa nem indíthatta!
A Ka-26-nál más volt a helyzet, mert azt a Sárkány hajtómű mechanikusa indíthatta, hidraulikázáshoz.
Viszont az EMO-sok, Rádiósok tudtak róla dolgozni, úgy is ha nem volt mechanikus aki indítson!

A Gaz selejtezése után nem került leadásra, hanem a Javító Osztály, (Hangár) Berepültető csoportjából egy kolléga vette szárnyai alá, az ő beceneve volt az Omika így kapta a Gaz is a nevét és lett TOMIKA ami a gazdája eredeti neve is egyben.
Ekkor kapta a terepszínű festését is, az üzemanyagot gyakorlatilag újították hozzá, mert már nem volt állomány táblán.
Valamint ezzel vontatták a kompenzáló betonra a helikoptereket is.
A reptér bezárását követően, pártfogója segítségével a többi technikai eszközzel együtt elvitték Szolnokra.
Valószínű, hogy a képen ő ül a volán mögött is, sajnos nem kivehető az arca, de vezetni csak ő vezette.

Üdv: kamovos
juge75 504974 2010. július 9. 12:51
Válasz erre
Ez "Tomika" www.repulomuzeum.hu/Egyebek/Apakocsi.htm, www.repulomuzeum.hu/Sztori/Tomika.htm, csak eredeti állomás helyén, sorkatona koromban (1994-95) még vígan szaladgáltak vele Szolnokon a laktanyában az RBTA-sok.
notarius 504973 2010. július 9. 12:20
Válasz erre
Úgy rémlik ez APA-kocsiként szolgált.
romeo 504972 2010. július 9. 11:33
Válasz erre
BIG_0007763237
BIG_0007763237

Üdv!

Mire használták ezt az átalakított GAZ-69-et?
Köszönöm!
romeo 504971 2010. július 8. 18:02
Válasz erre
Unimog U5000
Unimog U5000
pic131_IMG_0611
pic131_IMG_0611
pic120_hp90929_104a
pic120_hp90929_104a
pic112_hp90422_017
pic112_hp90422_017
RÁBA H18.240
RÁBA H18.240

Nagyon sok új fotó jelent meg a legújabb RÁBA fejlesztésekről, itt:
www.raba.hu
Üdv!
romeo 504970 2010. július 4. 14:19
Válasz erre
10682_760x570
10682_760x570
10685_760x570
10685_760x570
10684_760x570
10684_760x570
10683_760x570
10683_760x570

Ismeri valaki ennek a radarnak a típusát, rendeltetését? Honvédségi rendszámmal rendelkezik.
Köszönöm!
Üdv!
maki 504969 2010. július 4. 13:20
Válasz erre
Nagyon jó kép!
A szembelévő 260-as minden bizonnyal a szerelékes készlet lehet.
romeo 504968 2010. július 4. 12:53
Válasz erre
UAZ-452
UAZ-452
UAZ-452 _01
UAZ-452 _01

Szeretném megkérdezni, hogy az MN - MH használta-e az UAZ-452 platós változatát, esetleg valamelyik alakulatnál még lehetne látni?
Köszönöm!
romeo 504967 2010. július 4. 12:51
Válasz erre
Kamovos 504966 2010. július 3. 16:32
Válasz erre
Szia Romeo.

A balfordulós szerintem az.

A másik 3 tengelyes, azt nem hiszem, hogy 130-as lenne, inkább 131-es.

Üdv: kamovos
Indiana73 504965 2010. július 3. 16:10
Válasz erre
Jaj ez lemaradt:)
www.youtube.com/watch
Indiana73 504964 2010. július 3. 16:05
Válasz erre
Szevasztok!
Hát szerintem brutális:)www.youtube.com/watch
romeo 504963 2010. július 3. 13:31
Válasz erre
ZIL-130  MN
ZIL-130 MN

Üdv!

Azok a teherautók a háttérben ugye ZIL-130?
Köszi!
romeo 504962 2010. június 30. 23:17
Válasz erre
USZM-2
USZM-2

Egy ritka fotó, sajnos csak ilyen minőségben.
magyar USZM-2 KrAZ-260 cölöpverő készlet
balaton 504961 2010. június 30. 20:21
Válasz erre
Akartam ide betenni pár képet és infót, csak nem találtam. Pedig van valahol a gépemen. Emlékezetből nem akarok hülyeségeket írni :)
juge75 504960 2010. június 30. 17:39
Válasz erre
Mit tudsz még róla?
Annyit látok a dobozon, hogy fehérfém, rézmaratás és vákuum alkatrészek és limitált kiadás, eredeti müanyag makett mellett.
Azért kérdezem, mert egy jó barátom érdeklődik róla a tengeren túlról (California).
balaton 504959 2010. június 30. 17:33
Válasz erre
Nem új. Szerintem az Omega makett fő alkatrészei és egy vákuumozott tartály van benne.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.