/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Freddy 504857 2010. május 13. 21:15
Válasz erre
Tükör megigazítva (hátha még egy Uralnál is nagyobb valami jön a külső sávban), hátsó rendszám porolva, pótkerék sorjával lefelé forgatva :)
Csapol 504856 2010. május 13. 20:16
Válasz erre
Mivel én is híradó vagyok ezt a részletes leírást szeretném kiegészíteni azzal, hogy a híradó szakfelépítményes és a híradó műhely gépkocsik a HI-XX-XX rendszámot kapták.
páncélos 504855 2010. május 13. 08:20
Válasz erre
Freddy!

Nekem egyetlen megjegyzésem lenne, ha megengeded.
A jobb oldali visszapillantó tükör, nem jó szögben áll. Sajnos ezt szinte mindenki elhibázza, aki tehergépkocsit készít. Mivel a gépkocsivezető bal oldalon ül, így a jobb oldali tükör mindig jobban be van hajtva, még ha a tükörtartó vas nem is, de a tükörlap biztosan.
juge75 504853 2010. május 13. 05:02
Válasz erre
Durva csiszolópapír és esetleg éles szike, valamennyire lehozza, nálam a Dragon BRDM-2 Sztrela-1 (SA-9 Gaskin) járműnél bevált.
A gyárban is éles késsel igazítják a gumit.
Kritika ide-dícséret oda, szép lett.
Freddy 504852 2010. május 12. 21:24
Válasz erre
Köszönöm a kritikákat, meg a dícséreteket!

Ennél jobban befolyatni már nem akarom (művészolajjal húztam ki a karosszéria réseit és hajlatait), túlságosan öregíti.
A gumikról több tonna sorját levakartam, de nagyon nem akarják az igazságot, ha vágom, nyúlik, ha csiszolom, morzsolódik, túlságosan lekoptatni meg nem akartam, így valamennyi lehet, hogy maradt rajta, a pótkeréken még majd talán igazítok.
Freddy 504851 2010. május 12. 21:23
Válasz erre
Köszönöm a kritikákat, meg a dícséreteket!

Ennél jobban befolyatni már nem akarom (művészolajjal húztam ki a karosszéria réseit és hajlatait), túlságosan öregíti.
A gumikról több tonna sorját levakartam, de nagyon nem akarják az igazságot, ha vágom, nyúlik, ha csiszolom, morzsolódik, túlságosan lekoptatni meg nem akartam, így valamennyi lehet, hogy maradt rajta, a pótkeréken még majd talán igazítok.
balaton 504850 2010. május 12. 14:22
Válasz erre
Jól néz ki! A rendszámtábla túl tiszta a többi részéhez képest. Még, ha "le is törölték egy ronggyal", vékony sár réteg akkor is maradt volna :) Én egy kis festékes hígítóval átmosnám.
Lala 504849 2010. május 12. 12:10
Válasz erre
Fényképeszkedtek elötte!:)
romeo 504848 2010. május 12. 11:13
Válasz erre
37460022
37460022

Mire használták ezt a pótkocsit?
Üdv!
juge75 504845 2010. május 12. 08:23
Válasz erre
Határozottan jobb lett!
Le sorjázhattad volna a gumit középen.
Freddy 504844 2010. május 11. 22:49
Válasz erre
Ural3
Ural3
Ural4
Ural4
Ural5
Ural5
Ural6
Ural6
Ural7
Ural7
Ural8
Ural8

Kész is az Ural. A motorháztető és a tető még nincs felragasztva.
juge75 504843 2010. május 10. 18:26
Válasz erre
Az igen!
Ezért a ruházatért "beficcent" volna pár "foximaxi".
romeo 504842 2010. május 10. 18:22
Válasz erre
PAR-8,Belsőbáránd,1985
PAR-8,Belsőbáránd...

üdv!

zil-130 par-8
mykman 504841 2010. május 9. 22:49
Válasz erre
Maz !

Valamelyik review említette , de akkor ezekszerint megrendelésre készült... :(
juge75 504840 2010. május 9. 14:19
Válasz erre
r54r
r54r

Lehet még lőszeres konzerv is (7,62x54r), pontos méreteket később leírom, és le is fotózom neked.
juge75 504839 2010. május 9. 14:14
Válasz erre
Ja az elsőn síma csatos szerkezet van feltéve.
juge75 504838 2010. május 9. 14:11
Válasz erre
Ezeken nincs zár.
Le vannak szegelve.
Grifx 504837 2010. május 9. 13:52
Válasz erre
Hát a 3láda közül az első, ami szerintem elkészíthető gyorsasan csak az a baj, hogy 1 kép van róla :S és nem látom a zárakat.
Esetleg nincs arról több képed?

A 2- és 3 láda a feliratozás miatt nem megvalósítható nálam.
juge75 504836 2010. május 9. 13:32
Válasz erre
63M katonai sátor, kis segédlet aki meg akarja csinálni:
www.gga.hu/index_elemei/63M_KatonaiSator.htm
juge75 504835 2010. május 9. 13:24
Válasz erre
mar[30444]_35064
mar[30444]_35064

57mm, 85mm, harckocsihoz való vagy tarack lőszer, döntsd el, mert nem mindegy.
Ami biztosan minden alakulatnál volt: 7,62mm, 12,7mm, valamint gránát.
Légvédelmi géppuska és BRDM-2, BTR-80 KPV,KPVT 14,5mm.
23mm-es gépágyú lőszer Zu-23-2 vagy ZSU-23-4 eszközökhöz (utóbbihoz külön volt rendszeresítve TZM-ként egy Zil-157.).
juge75 504834 2010. május 9. 13:06
Válasz erre
34899009_1
34899009_1
34899009_2
34899009_2
34899009_3
34899009_3
34899009_4
34899009_4
34899009_5
34899009_5

Vagy ilyen.
juge75 504833 2010. május 9. 13:05
Válasz erre
27-orig
27-orig

A ládákban 2db lövedék
volt, de már üresek.
Bármilyen tárolási célra
alkalmasak lehetnek.
Belső méretei: 18x36x116
cm.
2 cm vastag időtálló
fenyő deszkából.
Grifx 504832 2010. május 9. 09:36
Válasz erre
Még annyi észrevételem van, hogy amiket betettél képeket sok zil-en csak 1 ablaktörlő, van.
Ez gyakran előfordult?
Az ablaktörlőket fessem feketére vagy fémes színre?
Grifx 504831 2010. május 9. 09:34
Válasz erre
A plató porozásából visszaveszek :)
Poroltó készüléket direkt nem raktam rá, mivel az eredeti poroltóra rá van öntve a tartó is.
És ezért a tartót legyártottam maratásból.
Magyarán nincs poroltókészülékem.

Lőszeresládákból milyen típusút tegyek? És milyen színűek voltak?
juge75 504830 2010. május 9. 09:05
Válasz erre
A járgány alul viszont szépen koszolódik, a kerék lerázza magáról a por egy részét.
De ehhez nedvesség is kell.
Hogy mi kerülhet a platóra?
Alakulat függő, de ez általános szállító eszköz, lőszeres ládák, marmonkannák, sátrak szétszedve, lapátok.
juge75 504829 2010. május 9. 08:57
Válasz erre
01
01
Molnár Zoltán képe
Molnár Zoltán ké...
ZIL-157_on_Naissaar
ZIL-157_on_Naissaar
zil157lebsokolsmall
zil157lebsokolsmall

Fehérre szokták festeni a lökhárító két külső végét, de nem általánosan.
Szerintem ennyire azért nem porosodik a plató és a jármű felül.
(sofőrt le is csuknák, ha így hagyná!)
Előfordul, főleg hegyvidéken, erdőben óriási sár és kátyú, esőzések után legalább egy hétig, de ekkora koszt csak tengelyig merülve csinálna.
Seprűt, vödröt és rongyot tegyél a plató fülke felöli végébe, na meg oltó készüléket.
www.territorioscuola.com/youtube/view.php
Grifx 504828 2010. május 9. 07:54
Válasz erre
P010510_17.15_[02]
P010510_17.15_[02
P010510_17.15_[03]
P010510_17.15_[03
P010510_17.17
P010510_17.17

Sziasztok
Én a zil-el így állok.
Ez a festés megfelel egy Magyar Néphadsereges Zil-nek? /Festés/
Még a plató részére fel lesz festve a „rendszám”.
Esetleg a platójára mit tudnék tenni?
Maki 504827 2010. május 7. 17:58
Válasz erre
Esetleg képet vagy infót tudsz szolgáltatni róla?
Érdekelne a gép és nem igazán találok róla semmit.
Előre is köszi!
törzsbusz 504826 2010. május 6. 17:59
Válasz erre
Üdv Maz kolléga!

Igazad van a gödöllői lámpa is VILLTESZ, ezt a kivitelt kifejezetten a D-566 -hoz gyártották. Való igaz,hogy sok más jármű esetében is felhasználták. A KF konténeres bázis járművek kialakításánál mind az Ural, mind pedig a Dac is ezeket a lámpákat kapta.
Freddy 504825 2010. május 5. 21:18
Válasz erre
Ural1
Ural1
Ural2
Ural2

Na de hogy ne csak mindig a képekért kuncsorogjak, itt az Ural, így áll most.
Van baja a készletnek, tipikusan az a makett, ahol az embernek el kell döntenie, hogy mennyit akar belőle kihozni. Én csak néhány jól látható hiba kijavítására vállalkoztam:
-megtoldottam a motorháztetőt, mert rövid
-lejjebb vettem a pótkereket,a Modell és makett cikkében leírt módon
-elkészítettem a doblemezeket a platón
Meg néhány apróság, átalakítottam a tükrök tartóit, elkészítettem előre a fellépőt, hátra meg a lámpákat (végülis az első három képen látható változat mellett döntöttem, az enyémhez hasonló kocsikon úgy látom, olyan van).
A tetőlámpák vannak még hátra, a szívócső és a keresőfényszóró, a vezető figurájának elkészítése, a hátsó szekció összerakása és kifestése, a rendszám felragasztása, na meg a koszolás/koptatás. Ezt nem akarom túlzásba vinni, a képeken úgy látom, hogy azon kevés megmaradt Ural, ami nem valami félreeső telephely betonjához hozzárohadva várja a bontó trélerét, kifejezetten tiszta, és orosz katonai teherautókhoz mérten szép állapotban van.

+az ülés hátsó ablakon kilátszó támlája csúnyán be lett nézve, majd teszek oda valami rongyot, vagy valamit.
Freddy 504824 2010. május 5. 18:01
Válasz erre
Persze, nem ugyanaz a két gép, meg átalakították szovjet viszonyokhoz (inch-cm átváltás kb kevesebb hibát okozhat, mint egy festékréteg a maketten), de mégiscsak egy ,,változat", egy leszármazott.
A két kétéltű teherautó viszont bár hasonló, de különböző alapokra épül, az orosz GMC helyett a ZiSz-151-re.

Egyébként gyártanak átalakító készletet DUKW-hoz, innen jött a kérdés. Jó lenne megépíteni, ZiSz-ből jó az ellátás, csak ahhoz kevesebb más terv, kevesebb futó projekt és a rendelkezésre álló kb 15 homályos fotónál jóval több háttéranyag kellene:)
juge75 504823 2010. május 5. 17:50
Válasz erre
a Li-2 Szovjet motoros és metrikus szabványú, míg az eredeti DC-3 Inch (Angolszász).
Szerintem, ha megépíthető, és nem gyártják, építsd meg!
Ez az igazi építés!
Freddy 504822 2010. május 5. 17:41
Válasz erre
BAV úszóautót DUKW-ból átépíteni ugye Sátántól való ötlet?
Köztudottan a DUKW ,,inspirálta", de azért két teljesen külön cuccról van szó, nem úgy, mint pl a Li-2 és a DC3 esetében, nem?
Bubu 504821 2010. május 4. 22:27
Válasz erre
KapusiZoli 504820 2010. május 4. 22:16
Válasz erre
Hello!
Nézd meg Ocskay Zoltán: Régi, szép Pannóniák című könyvét, abban csak restaurálatlan eredeti állapotú Pannóniák vannak.
Üdv:
Zoli
Satyak 504819 2010. május 4. 21:50
Válasz erre
Freddy Bubu. ÉN kérek elnézést.Bekavarodtam,most néztem utánna jobban a könyveimben.A T1 és a T5 átmeneténél volt a lámpa kavalkád. Az enyémen (T1) még a "pöcs" lámpa van.tavaj a jászberényi versenyen a lépcső mellett állt.

Részemről a téma lezárva.
Maz 504818 2010. május 4. 21:48
Válasz erre
Egész jó lett.

Ha jól emlékszem volt még jugoszláv Saturnus hátsó lámpa is, ami hasonlított rá.
Maz 504817 2010. május 4. 21:46
Válasz erre
http://www.aczelauto.hu/?kat=805&a=15&l=

Itt van, még most is kapható, 3650 magyar forintért megvehető.
Egyesített hátsó lámpa Villtesz 1,425 tipus
Gabi 504816 2010. május 4. 21:44
Válasz erre
Maz 504815 2010. május 4. 21:40
Válasz erre
>Akkor ezek szerint nem jó? Érdemes lecserélni az armory gyanta készletére?

Nem, eleve az átmérője kb 1/35-öde az eredetinek :-)

Hogy érdemes-e lecserélni, azt te tudod és a pénztárcád. Eleve olyan sok apróságot kellene kijavítani a maketten, hogy ez már szinte észrevehetetlen. Főleg az Italeri régi HEMTT készletéhez képest szinte tökéletes. ;-)
Maz 504814 2010. május 4. 21:35
Válasz erre
Gyári hátsólámpa
Gyári hátsólámpa
villtesz
villtesz
Gödöllői átalakított
Gödöllői átalak...

Mit össze tudtok problémázni tök egyszerű dolgokon. A lámpa az egyik leggyorsabban amortizálódó dolog katonai járműveken. Ha nincs gyári, vagy változik a szabvány azt raknak fel, ami éppen a raktáron van. Megoldás, konkrét kocsit kell megmodellezni kép alapján.

Gyári lámpa a képen.

Fém keretben piros és narancs búra a Villtesz által nemrég még gyártott általános búra.

Műhelykocsik, egyéb KF felépítményes kocsik a Currus/Gödöllői Gépgyár által átalakítva. (Ha jól emlékszem ez is Villtesz gyártmány.)
Freddy 504813 2010. május 4. 21:32
Válasz erre
Közben Gabi meg is írta a tutit.
Freddy 504812 2010. május 4. 21:31
Válasz erre
Tééényleg, minden kis utánfutón ilyen van. De egyébként a csepeles könyvbe random belelapozva egy mentesító Csepel hátulján is látható. Szóval vsz hazai gyártmány.
Egy tökéletes világban a MiG productions nem (csak) Notek-lámpát csinálna, hanem már rég a piacon lenne az átlátszó piros és sárga gyantából öntött Hungarian People's Army Czinege-era rear lights nevű készlet:)
Gabi 504811 2010. május 4. 21:26
Válasz erre
IMG2729
IMG2729

Szia!
Ez a hátsó lámpa anno a magyar ipar remeke volt, ezt rakták a TSZ-ben is mindenre, de a 80-as években a honvédségnél is amit cserélni kellett hátsó lámpát nagyrészt ilyet raktak fel helyette. Csepeleken szinte csak ez volt, de lámpacserés Avia, vagy Zil is ilyet kapott, tehát Uralon is lehetett, sőt még a Fugra is ilyet raktunk anno. Nem egyszer még a 469-es Uaz-ba is beépítették. Szóval ez egy univerzális magyar hátsó lámpa volt anno, igen széles felhasználási területtel a honvédségnél és a civil életben.
Gabi
lucky 504810 2010. május 4. 21:14
Válasz erre
Sőt ilyen lámpát még civil utánfutókon is látni...
Egyszer még Simson motoron is láttam...
Freddy 504809 2010. május 4. 21:06
Válasz erre
Köszönöm! Ez a típus mintha többfajta kocsin is lett volna, nem? Krazról és Gaz-66-ról legalábbis van fotóm ilyennel.
Szóval így már van háromfajta hátsólámpa... (a juge által linkelt dobozoson lévőről is találtam egy képet platóson, a Modell és makettben lévő cikkben a referenciafotón ez a kivitel van)
Lacy 504808 2010. május 4. 20:46
Válasz erre
Ural
Ural

Freddy,
a negyedik képet történetesen én fotóztam, valaha. Itt van kinagyítva:
pepe 504807 2010. május 4. 20:44
Válasz erre
Szia Maz!

Akkor ezek szerint nem jó? Érdemes lecserélni az armory gyanta készletére?
Néztem azt is de nekem az tűnik kicsit furcsának, olyan szögletes. A felirat is fura egy keréken se láttam ilyet.
pepe
Maz 504806 2010. május 4. 20:14
Válasz erre
mykman!

Honnét vetted, hogy javították?

Most hasonlítottam össze az "Intermediate MAZ" és a KZKT készlet gumijait. Semmi különbséget nem vettem észre.
mykman 504805 2010. május 4. 16:42
Válasz erre
Elképzelhető hogy ez is a korrekt gumikkal van. A kzkt 1005 sorozatszámú , a tied 1006.
De konkrét infót nem tudok erről.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.