/ Fórumok / Groupbuild / GM kisteherautók 1955-57 /

Sibito's DoubleCab

Duplafülkés Cameo Custom
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
sib 510113 2009. február 3. 13:44
Válasz erre
Sziasztok!

Sajnos képekkel még mindig nem szolgálhatok, és tudom, hogy anélkül nem sokat ér az egész, de mégis, illő életjelet adni magamról és a projektről.
A legutóbbi bejegyzés óta elkészült a fülke. Annyiban módosult az eredeti terv, hogy nem a szó szoros értelmében vett duplakabinos lesz, tehát nem 4 teljes értékű ajtó, hanem (oldalanként) 1.5 vagy simán 1 ajtó (ezt még nem döntötem el), hosszított fülkével. Valamint a tető is átalakult, leginkább fix-(fake)-Carson-top-nak tudnám nevezni. Ez a módosítás megváltoztatta az ablakkivágások formáját is. A karosszéria oldalából kivágtam 2 mm-t, ennyivel lett alacsonyabb a kádperem alatti rész. A topchop mértékét most nem tudom megmondani, útközben elvesztettem a fonalat, hogy mennyit is vágtam ki, majd össze kell hasonlítanom az eredetit ábrázoló mérethelyes rajzzal.
Mivel a kiindulási alap csak az üres bódé volt, építenem kellett egy alvázat, padlólemezt, valamit, amire feltehetem a fülkét, a platót, és a kerekeket. Ezután következett a plató, ami azért jelentett sok fejtörést, mert nekem csak a 2 oldalra, azaz a 2 sárvédőre van szükségem, a hátfal teljesen egyedi építés lesz, a raktér pedig le lesz takarva. Ki kellett tehát találnom, hogyan rögzítsem egymáshoz a 2 "levegőben lógó" sárvédőt, úgy, hogy pontosan álljanak egymáshoz és a karosszéria többi részéhez képest is, rögzíteni tudjam az alvázra, és rá tudjam építeni ahiányzó részeket. Végül egy kiadós sztirollemez pusztítás után elkészült a szerkezet. Itt tartok most. Következik a hátfal kidolgozása, illetve az orr átalakítása. Itt viszonylag szolíd beavatkozás lesz, "csak" a hűtőrács/lökhárító, fényszórókörnyék és a motorháztető eleje lesz az áldozat. Röviden ennyi.

Üdv: Sib
Kumancs 510112 2008. október 15. 18:30
Válasz erre
Hát gratula a haladáshoz. csak már látni isjó lenne.
sib 510111 2008. október 15. 15:37
Válasz erre
Sziasztok!

Nos, úgy tűnik, ha kis lépésekkel is, de újra halad a DC projekt.
Elkészült a tető hosszabítása, következik a szélesítése majd az ajtók toldása.
Ha nagyjából összeáll a fülke és a plató, intézek egy photoshootot.
Addig is mindenkinek jó munkát és hajrá!

Üdv!
ChevyG 510110 2008. július 23. 19:10
Válasz erre
sib 510109 2008. július 18. 13:22
Válasz erre
Sziasztok!

Ideje életjelet adnom magamról... úgy látom uborkaszezon van :)
Ilyen-olyan okok miatt nem nagyon tudtam makettezni az utóbbi hetekben, de remélem hamarosan ismét szívhatom a sztirolport.
Ami az előző bejegyzés óta történt:
Szanaszét vágtam a fülkét és elkezdtem próbálgatni, mennyi is legyen a hosszabítás. Duplafülkésről van szó, tehát nagyságrendileg megvan a toldás mértéke, de van plusz mínusz néhány mm, ezekkel kell játszani, hogy szép arányok legyenek. Ehhez jön majd még a plató hosszának és a tetőmagasságnak a belövése.

See you later: Sib
sib 510108 2008. június 19. 23:59
Válasz erre
Üdv!

Csak pár mondat erejéig:
Lassan eljutok oda, hogy a motorházettő szépen pontosan illeszkedik mindenhol. A sarkok levágása is megtörtént, a kasztnira visszaragasztott háromszögeket kell még összedolgozni. A motorháztetővel azért még lesz feladat, de erről majd később.
Ablak alja vízszintezve, készül egy egyszerű sablon a fülkének a hosszabításhoz, aztán FŰRÉÉÉSZ :D:D:D
Ja meg befalaztam a szellőzőrácsokat :P

Jó építést mindenkinek!
Sib
sib 510107 2008. június 6. 11:03
Válasz erre
Jajj, az első kép alatt az első vízszintes az természetesen függőleges :D
sib 510106 2008. június 6. 11:02
Válasz erre
lines_stock

Sajnos kevés igazán jó igazán oldalnézeti fotóm van (keresni kéne :)) De azokból az derül ki, hogy a motorháztető lefutó éle és az ajtó szélvédő alatti vonala közel párhuzamos és vízszintes. Az ajtóablak alja pedig nagyjából vízszintes.
lines_stock
lines_amt

Ezzel szemben az AMT ajtóvonala hátradől az ablak alsó vonala pedig feltűően emelkedik. Legalábbis az én példányomon.
lines_amt
lines_sib

A döntött ajtóvonal tulajdonképpen nem rossz, meg nincs is kedvem újrakarcolni, inkább a motorháztető vonalát igazítom hozzá, a sarkát pedig kicsit lekerekítem. Az ablak alját vízszintezem és valószínüleg lejjebb is engedem 1-2 mm-t. (Alternatíva a motorháztetőhöz az egyrészes, előrenyíló FlipFront, de a szélek beljebb - feljebb mozgatásával is lehet játszani.)  Az ajtó S kanyarjáról, az elefántfülről és az oszlopok dőléséről még nem döntöttem.
lines_sib

Sziasztok!

Szóval motorháztető. Kezdésnek a kit szépséghibáit javítom ki. AMT hagyományokhoz híven, a motorháztető illeszkedése finoman szólva... khmmm. Főleg a 2 hosszanti oldalon rettenet széles a rés, ráadásul nem is párhuzamosak. Elöl a legörbülő saroknál meg végképp elvesztették a fonalat. Először kiegyenlítettem a rést, majd 0.5 sztirollemezzel beszegtem, elöl egy darabon 2 rétegben. 1 nap száradás után körbevágtam és kicsit csiszoltam rajta. A hézag most már germános, de a felfekvéssel még mindig vannak bajok, szóval még nincs lefutva teljesen :) Ja és az első vízszintes él nem ér le a kasztniig, pedig a képek alapján úgy tűnik, le kéne.

Második körben a motorháztető sarkát és az ajtóablakot veszem kezelésbe, erről itt van 3 kép, alatta kis dumával.

Mindenkinek jó építést kíván: Sib
ChevyG 510105 2008. június 6. 00:01
Válasz erre
ááá, nem csalódtam benned:)))

Szuper!

Várom a folytatást! (kezdést?)
toto 510104 2008. június 5. 22:08
Válasz erre
Hali!

Jó a terv:::DDD
Igyekszem majd benneteket utólérni:::DDD

toto
sib 510103 2008. június 5. 21:47
Válasz erre
1955_gmc_dc
1955_gmc_dc

Sziasztok!

Némi bénázás után megnyitom az én kis groupbuildes műhelytopikomat :)
A koncepcióm egy duplafülkés rövidplatós, természetesen customizálva. Ha divatos szóval akarok élni, akkor egy "mi lett volna ha" SUT (Sport Utility Truck) modern átépítése.
A kiindulási alap egy Cameo, 4 egymással szembenyíló ajtós fülkével, topchoppal, vágott oldalakkal, rövidített platóval és airride-al. Más lesz a hátfal, a motorháztető és az orr-rész is, utóbbi valószínüleg GMC irányba fog elmenni (1955 GMC Sierra Denali ? :)), de természetesen egyedi megoldás lesz. (ennek ellentmondóan, sikerült ügyesen Cameo-t írnom a topik témájába, gratulálok Sibito :S) Ezen kívül sok egyéb apróság fog változni, ami elsőre talán fel sem fog tűnni, de mégis.
A makett amiből indulok egy Cameo, ami elkezdve / elrontva került hozzám. Jobban mondva csak a fülke, a plató, és a hátsó ablak, ezért minden más scratch lesz. Mielőtt hülyének néznétek :D csak a külső elemeket kell nulláról építeni, mert alváz, motor és belső nem lesz. Vagy lehet, hogy ezért fogtok hülyének nézni? :D
Sajnos egy darabig makettfotókkal nem tudok szolgálni, de igyekszem az építést manipulált képekkel és rajzokkal dokumentálni. Egyelőre egy oldalnézeti vázlat van, ami közel nem végleges, még tili-tolizom, finomítom az arányokat, mielőtt bevetem a fűrészt.
Röviden ennyi, hamarosan jelentkezem a motorháztető körüli bemelegítő munkálatokkal :)

Üdv: El Sibito Loco - Customville
lalipapi 510102 2008. június 5. 20:58
Válasz erre
Ez tök jó mindenkinek egyrugora jár az agya:):) Ezzel a gondolattal is eljátszadoztam:)Kívánom hogy neked ne csak gondolati síkon legyen meg!:)