/ Fórumok /

Luftwaffe

Német repülőgépek, a kezdetektől napjainkig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.
cimber 510408 2011. augusztus 23. 18:09
Válasz erre
Nem tudsz véletlenül eredeti képet feltenni a gépről?
Ez eredetileg nem kukacminta kéne, hogy legyen?
...mert ha igen, akkor viszont nagyon nem sikerült, mert ez inkább valami márványminta.

Ezért lenne jó egy eredeti fotó.
zaran 510407 2011. augusztus 23. 17:18
Válasz erre
Azta. Ezt nevezem fenomenálisnak :)
Altengernagy 510406 2011. augusztus 23. 16:21
Válasz erre
StukaC
StukaC

www.makettinfo.hu/upload/201108/1309839_09171_050.jpg

Ez a minta valami fenomenális... Ju-188-ason láttam ilyet
Altengernagy 510405 2011. augusztus 23. 16:03
Válasz erre
Semmi gáz, segítek, én sajnos nem tudok építeni jelenleg. Megkeresem a képeimet. Van egy baromi jó festés StukaC-ra... mmm pill
zaran 510404 2011. augusztus 23. 15:41
Válasz erre
Hú srácok :) Hálásan köszönöm :) Pont ilyen információkra van szükségem :)
1/72-es gépeket szeretnék építeni. Altengernagy, ez a Stuka lenyűgöz :)
Sajnálattal látom, hogy tényleg csak 1/48-ban vannak :S
Altengernagy 510403 2011. augusztus 23. 10:13
Válasz erre
Bocs, már megint én, *reklám* a Nemecek készletből kettő van, ha érdekel csinálok bontást.
Altengernagy 510402 2011. augusztus 23. 10:02
Válasz erre
Altengernagy 510401 2011. augusztus 23. 09:55
Válasz erre
Junkers 87C

The development of the Ju 87C began at the end of 1938. It is probable that the first designation was Ju 87T. Two Ju 87 B-1 of a late batch were refitted to be the prototypes of the C version and test flown in March and April 1939. The next ten aircraft of the preproduction batch C-0 were built at Berlin-Tempelhof facilities during the summer of 1939. The C version had a 0.6 metre shorter wingspan than the B version and equipped with an electrical mechanism allowing the wings to be folded backwards. According to measurements taken at Travemünde the aircraft with wings folded was only 5.0 metres wide. A tailhook and fasteners for the catapult carriage were mounted on the bottom of the fuselage. The landing gear legs were fitted with small explosive charges allowing the landing gear to be jettisoned in case of an emergency landing on water which would otherwise have resulted in the aircraft tipping over. There were no sirens and the aircraft was sealed to present rapid sinking. Newly installed fuel tanks, two in the fuselage and two in the wings, increased the total fuel volume to 2,500 litres which extended the range to over 11,000 kilometres. An emergency fuel dump allowed for the jettisoning of all the fuel in approximately one minute. O 170 Ju 87C-1s ordered, only a few were completed. These composed the special experimental unit 187/42. The aircraft were sent to the test facility at Rechlin and to the E-Stelle at Travemünde, where extensive ground and flight tests were made, The detailed report on the tests was made 10th June 1942. The rest of the nearly finished C-1 aircraft were completed as the B-2 version.

Junkers 87E

The Ju 87E-1 was the planned carrier-based torpedo bomber version of the Ju 87D-1. This aircraft was initially intended to operate against allied shipping in the Mediterranean. The necessity for adapting the aircraft came from delays in the construction of the Graf Zeppelin, which made the Fi 167 aircraft intended for the torpedo bomber role obsolete.The Ju 87Es were to carry the LF T5W torpedo. The special equipment was the same as the Ju 87 C-0 and C-1. The tests of the E-1 version were made in spring and summer of 1942 at the Erprobungsstelle at Travemünde. The addition of rocket boosters was planned, which would shorten the takeoff run on the carrier deck. The order for 115 aircraft was cancelled after further construction of the Graf Zeppelin was curtailed in February 1943.
Altengernagy 510400 2011. augusztus 23. 09:53
Válasz erre
Szia,

Bf-109T 1/72-ben

Amodel
MPM/update
Jaroslav Nemecek (magán ember)
RPM
Hasegawa

A Hasegawa lényegében egy Bf-109E, műgyanta szárnytoldattal és légszűrővel... A szárnyat vésni kell a felhajthatóságnál, és hiányzanak róla a fékező lapok. Viszont a kabintető meg az egyebek fullos Hasegawa minőség. Ez egy kései, 1944-es változat, semmi fékhorog, meg bármi ami a hordozó üzemhez kell. Negatívum még, hogy szinte lehetetlen találni egy ilyet.

A MPM készlete régi, feljavított. Nagyon vékony a panelezés, alig látszik, nem is elég részletes, de amugy tűrhető. Vákuumos kabintetővel adják (2db-ot is ad), és ami a lényeg, Fotomaratás és műgyanta belső. Több változat is megépíthető. Ritka, és nem igazán olcsó.

Amodel. Egész szép, és pontos készlet, csakhát elég munkaigényes, mivel ócseny-shortrun... Viszont ennek megvan mindene, féklapok, horog, katapult csatlakozó. És ami a lényeg, rengeteg matrica. Hátránya a vastag kabintető. Ez a T-1 változatot adja festésnek, de horoggal, vagyis történelmileg nem pontos... De kit érdekel, ha "mi-lett-volna-ha" gépet épít az ember :D

RPM. A készlet közepesnek mondható, a Bilekhez hasonló széles panelvonalakkal, kissé elnagyolt részletekkel. Féklapok, felhajthatóság van. Két készlet létezik, az egyik a T-0, az eredeti fedélzeti gép, és a T-1/T-2 ami kései 1944-es, mint a Hasegawa. Mind a kettőnek nagyon jók a matricái, ha nem is annyira mint az Amodel-é.

Jaroslav Nemecek (NM). Szegecssorok, finom részletes panel, motortér, minden alkatrész megvan, gyönyörű kidolgozottság mindenhol. A féklapok helyei ugyan nincsenek rajta, de a felhajthatóság vonala megvan. T-2 és T-0 változathoz ad festést, de a matricakészlete nagyon gyenge, majdhogynem kuka, és szinte mindegyik sárgás már.

Még egy gyártó létezett, de az ugyan az mint az RPM készlete, csak gagyi matricával.

Hát remélem segítettem, nekem mindegyik készlet megvan, mivel ez a gép az általam "nemezis"-nek nevezett gépek egyike, vagyis a sok gyártó egyik készlete sem nyerte el a tetszésem. Ha megépítem biztos hogy több készletből.
A Nemecek vagy a Hasegawa törzse, a Hasegawa vagy az MPM kabinteteje, az MPM mügyantái, az Amodel matricái, az AModel vagy a Nemecek szárnya és apróbb alkatrészei.. természetesen fiktív harcoló hordozós festéssel! :)

Ju-87C, Ju-87E

1/72: Konvertálni kell, mert a Hasegawa csak 1/48ban adta ki. Ezért ugy tudom őket gyűlölni, egy csomó készletük csak 1/48ban létezik. Az ősszes létező fotót leszedtem hozzá a netről ha kell szólj.

Matricakészlet
www.greatmodels.com/~smartcart/cgi/display.cgi
1/48:
www.modelsforsale.com/catalog/product_info.php
De ezt mért nem tudták 1/72-ben? :(((

Ha torpedós Ju-87E Stukát akarsz, akkor egy D-t kell megműteni, mert a kései Zeppelinre azokat akarták rátenni (ha jól tudom). Torpedót lehet csórni egy He-111-ről vagy Ju-88ról. A rakéta-boosterről nincs infom :(

Fi-167 (kétfedelű torpedóvető)

Pavla... pont. Fénykép alapján fel kell javítani, mert ez a Pavla első készlete és eléggé gyengén részletezett. De legalább van. Fotóm erről is van, sőt:
modelingmadness.com/reviews/axis/luft/baker167.htm
J_K 510399 2011. augusztus 23. 09:01
Válasz erre
Szia Zaran!

A Bf 109 T (Toni)-kat a Fiesler gyártotta 1941-ben, mintegy 70 db.-ot. Nem átépített gépek voltak, hanem önálló széria. Első használója valóban a JG 77 volt, de aztán több egységhezhez is kerültek (pl. Jasta Helgoland, JG Hermann, éjszakai vadász iskola). 1942-43-ban korszerűsítették őket (GM 1-befecskendezést kaptak egyebek mellett). '43-44-ben a JG 11 kötelékében (pontosabban a 11./JG 11-nél) harcoltak. '44 júniusában kivonták őket a frontról, néhány példány egy forrás szerint a JG 5-höz került (harci alkalmazás nélkül).
Források: a legfontosabb munka Francis C. Marshall "Sea Eagles" c. könyve. A gép története, bevetések napról napra, a hajózók személyes levelezése, fotók, stb. A kamuflázsokról a legpontosabb mű Kjetil Aakra nevéhez fűződik. Ő egységenként és időszakonként is elemzi a kamuflázs-változatokat. Viszonylag frissebb munka a Kageronál a típusról megjelent könyv -ez nagyrészt az előző kettőből mazsolázik.
Makettek: '48-ban a Hasegawa két T-t is megjelentetett. A dobozokban igazából egy sima Emil van, gyanta kiegészítőkkel (szárnyvégek, orrsegédszárny, stb.) Azt hiszem, az Academy (?) is kihozott egy T-t. Átalakító készletet többen is gyártottak (pl. Blueprint, Cutting Edge).
'32-ben két átalakító létezik az Eduard Emilhez (az egyik az Alley Cat-é).
pbiegelb 510398 2011. augusztus 23. 08:13
Válasz erre
Szia!

A Hasegawa kiadta mindkét változatot makettben: Bf-109 T
http://www.aeroscale.co.uk/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=4153
és JU-87 C
http://www.1999.co.jp/eng/10107281
Gondolom vannak fent a neten dobozbontások, vélemények a makettekről.
Üdv
kató 510397 2011. augusztus 23. 00:43
Válasz erre
Helló Zaran !

A Bf-109T-t kiadta régen 1/72-be az MPM , és ha jól emlékszem valaki 48-ba is , talán a Hobbycraft . Egy néhány tucat gép épült T-1-ként , ha jól emlékszem E-7-esekből építették át új nagyobb fesztávú felhajtható szárnyakkal és fékhoroggal . Mikor a Graf Zeppelin gyártását leállították az elkészült gépekről leszerelték a fékhorgot és rögzítették a felhajtható szárnyakat , ez lett a T-2 . 1944-ig a JG77 repülte őket Norvégiában . A neten biztos találsz róluk képeket és leírást , 1 vagy 2 tipuskönyv is megjelent , ami csak a T-vel foglalkozik , de most így hirtelen nem emlékszem pontosan .
A Stuka tengerészeti verziója a Ju-87C-1 volt . B-2-esből fejlesztették ki , fékhoroggal , felhajtható szárnnyal , ledobható főfutóval . Bombát vagy torpedót hordozhatott . Állítólag a lengyel hadjáratban néhány példány részt vett , szárazföldi bázisokról . A legyártott kevés gép egy részét átépítették B-2-nek , néhányat megtartottak kísérleti célokra . Ez már kevésbé publikált típus , tudtommal makettváltozata nincs .
zaran 510396 2011. augusztus 22. 18:33
Válasz erre
Szervusztok
Beleástam magam haditengerészeti témába. Hallottam, hogy a stukának és a messernek van tengerészeti verziója a Graf Zeppelinnek. Azt hiszem Ju-87/T és Bf-109/T, de nem biztos.
(Egy hordozókról szóló könyvben találkoztam a Graf Zeppelinnel és a rá szánt gépek említésével.)
Létezhet ezekről anyag, netán makett, vagy valamilyen leírás, útmutató, fénykép vagy információ? Előre is köszönöm.
Szervusztok
Szõkekapitány 510395 2011. augusztus 22. 17:29
Válasz erre
Neked sas szemed van!
Köszönöm.

Szemeztem a dobozzal a müllerben, de nem vettem meg. Nem tudtam eldönteni, hogy újrakiadás, vagy új szerszámos. Arra emlékeztem csak, hogy egy '92-es matchbox katalógusban láttam 72-es Do-17-est, de ezek szerint egyik sem.
Commissar 510394 2011. augusztus 22. 11:29
Válasz erre
Ez a kit egy Monogram átvétel, ott a felirat a tartó-talpon körben.
kató 510393 2011. augusztus 22. 11:02
Válasz erre
Az Italeri-féle Dornierhez semmi köze , annak teljesen más az alkatrészbontása . De szerintem nem is rokon a Matchbox-szal se . A futóműakna , az oldalkormány és a motor kidolgozása legalábbis a képek alapján teljesen eltérő . De a Revell saját fejlesztései nem ilyen durván kidolgozottak . Szerintem is valami átvétel , de hogy honnan ... ?
fidel 510392 2011. augusztus 22. 10:09
Válasz erre
Szia!

Do 17Z-2 képek:
www.model-making.eu/Revell-04655-German-bomber-Dornier-Do-17-Za2-p-1-1951428.html
Külföldi oldalakon is malmoznak, vajon milyen átvétel.

Azt hiszem nem Matchbox, arról van itt pár kép (igazából a motorok és a vezérsíkok keretei árulkodnak):
s301.photobucket.com/albums/nn48/MikeTheModeller/Matchbox%20Do%2017%20Z-2/

Szerintem a nyerő válasz, hogy Monogram (aztán hogy ők is mástól vették-e át, azt nem tudom).

Üdv,
fidel
rod666 510391 2011. augusztus 22. 09:44
Válasz erre
Szõkekapitány 510390 2011. augusztus 21. 20:36
Válasz erre
Sziasztok!

Revell Dornier Do 17 Z-2 1:72 (04655) ex-matchbox újra kiadás? Esetleg látta már valaki a doboz tartalmát? Milyen a minősége?
Tibcsi 510389 2011. június 27. 06:09
Válasz erre
Klikkelj rá az "Összes hozzászólás mutatása" gombra ott fent. :)
Lapidus 510388 2011. június 27. 02:23
Válasz erre
Tök idegesítő, de a 93. hozzászólást nem látom... csak velem van ez így?
Lorco 510386 2011. június 18. 10:09
Válasz erre
Kedves akossh!
Eladni kívánt dolgaidat a "Cserebere" rovatban hirdesd meg!
Üdv
Lorco
akossh 510385 2011. június 17. 22:02
Válasz erre
ELADÓ BONTATLANUL!

REVELL 1:144 TORNADO ECL "tigermeet" 3000,- 

érdeklődni: akossh@hotmail.com
Lapidus 510384 2011. június 17. 17:39
Válasz erre
129WingB
129WingB
129B1 SV

B1es, rosszul kivehető a szegecstáv, de látszik, hogy 7 vonalban futnak a vonalak
129B1 SV
diorama_14.790x527

A dioráma, amit eredetileg néztem...
diorama_14.790x527
hs129belly

6 sor szegecs
hs129belly
HS129_Panzerjager1_page1_image1

ezen se látszanak a szegecsek, de sejteni lehet a helyüket és itt is 4 sor van panelenként
HS129_Panzerjager1_p...
HS129_Panzerjager2_page1_image1

itt meg az emlegetett vázszerkezet
HS129_Panzerjager2_p...

Köszi, megpróbálom felkeresni ezeket a könyveket a pegges, ami megvan valóban elektronikus 342 oldal nem tudom van-e benne difi, de ha látsz /lát bárki olyan képet amin megtalálható a szegecselés kérem szóljon, mert szeretném tényleg igényesen megcsinálni a makettet!

Bár azon is gondolkodtam, hogy a sárkányszerkezetről van kép, és a lemezek nyilvánvalóan ott vannak végigszegecselve ahol érintkeznek vele. Az eddig elkészült szegecselést, meg lehet, hogy betömítem és újracsinálom, mert azért nem az egész rossz, csak kb. egy harmada.. és a felső részről különben látszik is hogy a váznál futnak a szegecsek... na de be is teszem róla a képet.. most ezekből merjem leszegecselni a szárnyakat?
J_K 510383 2011. június 17. 14:30
Válasz erre
Nincs mit.

Szegecs mindenhol van, a szárny alsó felületén is.

Könyvek: a Profile felejtős, 30+ éves. Az In Action jó, de ez nem makettező szempontból összeállított munka. A Wydawnitzwo szintén nem mai darab: érdekes,de a műszaki tartalma nem az erőssége, bár van benn néhány gyári rajz.

A Pegg könyvet gondolom eletronikus formában ismered. Nem biztos, hogy mindent beszkenneltek hozzá. Az eredetiben vannak kitűnő gyári- és műszaki rajzok. Igaz, konkrétan szegecstérképre nem emlékszem -de ez a legesélyesebb forrás. Bernád Dénesnek van egy Hs 129 könyve az "In Detail" szériában is (Midland kiadás, ha nem tévedek).

Jó makettezést!
Lapidus 510382 2011. június 17. 12:35
Válasz erre
Igen, csak én ugye abból indultam ki, hogy a makettező is ember és utánanéz és nem csak hasra ütés szerűen kezd el szegecselni. Minden esetre tanultam az esetből és köszi, hogy a Messerschmittemhez is írtál véleményt!

A gond viszont most az, hogy az általad említett könyveket néztem meg eredetileg is. Egyáltalán lehetséges, hogy nincs szegecs a szárny alsó felén?

A könyvek amiket használok:
Martin Pegg - HS 129 Panzerjäger
The Henschel Hs 129 a Profile kiadótól
Dénes Bernád - Henschel Hs 129 in Action squadron/signal publications
Dénes Bernád - Henschel Hs 129 - Wydawnictwo Stratus

És az a helyzet, hogy találtam fórumot is azóta amiben Dénes Bernád próbál beazonosítani egy roncsdarabot, itt van egy fotó a repülőgépről alulnézetből, de le van vágva a szárny a képből.. csak a tövéből van valami és ott pl. nincs szegecses szinte sehol:
forum.12oclockhigh.net/showthread.php
J_K 510381 2011. június 17. 09:33
Válasz erre
Szia!

Csak javasolnám, hogy makettet soha ne használj referenciának. Ugye, az építő is csak ember, és tévedhet. A tanulság talán az, hogy megfelelő szakirodalom nélkül ne kezdjünk bele nehéz feljavításokba.

Ajánlom figyelmedbe a Martin Pegg-féle Panzerjager könyvet a Classic-tól, abban minden kérdésre találsz anyagot, jó 300 oldalon keresztül. Nem rossz a Bernád Dénes féle munka sem.

Jó makettezést!
Lapidus 510380 2011. június 16. 00:14
Válasz erre
Mi a teendő akkor, ha elkezdtem egy italeris Henschel 129est, ami annyira gagyi volt, hogy még a szék sincs leöntve, én meg ezen felbuzdulva már nem csak széket hanem övet, belsőst stb. is elkezdtem csinálni neki mígnem elkezdtem a szegecselést is. VISZONT miután leszegecseltem a szárnyak felső részét (egy osztrák srác diorámája alapján), rájöttem hogy nincs kép az alsó részről! Beszereztem 3-4 könyvet ami elég laposan tárgyalja a gépet (kb 400 oldal) és egyszerűen nem lehet kivenni egy fotóból sem a szegecselést, csak a szárnytőnél, az ütegnél meg az orron. Most kezdjem el ugyan olyanra szegecselni, mint a felső részt, vagy hagyjam tisztán az alsó részt? (különben szegecskiosztást találtam a törzsre, de a képeken ezekből sem látszik semmi)

Ráadásul ugye nagyon ostoba kérdés, de az eredeti makett amiről másoltam a szegecselést panelenként 3 sort tett fel, de most így utólag látom hogy a sárkányszerkezetnél egy panelre 4 merevítő jut.. ez azt jelenti hogy nekem is 4 sor szegecset kellett volna feltennem? : S Ez mennyire gáz?
Lompi 510378 2010. május 5. 19:10
Válasz erre
Me262 Jet Engine
Me262 Jet Engine
Me262 Jet Engine Close up
Me262 Jet Engine...
Me 262
Me 262
Me 262
Me 262
Me262 Jet
Me262 Jet
MESSERSCHMITT_014129

EGYPT. 1943-01-20. ALMOST INTACT. A MESSERSCHMITT AIRCRAFT THAT CAME OUT TO STRAFE THE EIGHTH ARMY CONVOYS NEAR FUKA, AND WAS SHOT DOWN, ALMOST UNDAMAGED. IT
MESSERSCHMITT_014129
BF110
BF110
Bf110 recon
Bf110 recon

Van pár képem talán érdekel vkit.
Lompi
cimber 510377 2010. március 13. 10:21
Válasz erre
VO101_Papi 510376 2010. március 13. 10:17
Válasz erre
cimber 510375 2010. március 13. 09:07
Válasz erre
Elnézést, az adatlapodon megtaláltam a mailcímet, ha nem gond "zavarnálak" 1-2 kérdéssel.
cimber 510374 2010. március 13. 08:44
Válasz erre
Köszi az infót!

Amikor én anno aktívan maketteztem, nem volt internet, ezek a füzetek, meg a S. Signal kiadványok voltak a támpontok!
Ez a sárga 11-es igen szépre sikeredett!

Ha nem érzed tolakodásnak, küldhetnél egy mailcímet, szívesen kérdeznék még ezt-azt!

Üdv.
VO101_Papi 510373 2010. március 12. 22:16
Válasz erre
P1010083
P1010083
P1010081
P1010081
P1010087
P1010087
P1010107
P1010107
P1010108
P1010108
P1010097
P1010097

Azokkal a Makettstúdiós füzetekkel csak óvatosan, sok fals infó van benne. inkább képekről csináld, a neten rengeteget találsz. Kép alapján jobb "tuningolni". Az ICM-nek, és az Academynek elsősorban formai hibái vannak. Akkor már jobban jársz egy Revell G10-el, nagyjából egy árban van az előzőekkel. A fenti képeken Revell makett van.
Itt találsz "leamortizált" gépeket dögivel www.messerschmitt-bf109.de/index-1024.php
cimber 510372 2010. március 12. 20:26
Válasz erre
Köszi szépen!

Igazából egy meglehetősen leamortizált, lelőtt 109-es diorámát szeretnék.
A Makettstúdió mindkét Bf-109-es kötete megvan, úgyhogy tuningolni van miből.
Ezért gondoltam az ICM-re, vagy az Academy-re.

A Tamiya Emiljét láttam, az tényleg jó kis műszer, nagyon régen volt a birtokomban ARII Gustav, de sajnos azokat annak idején eladtam...nagy kár volt!
VO101_Papi 510371 2010. március 12. 17:38
Válasz erre
Ha jó 48-as 109-est akarsz akkor F-K-ig Hasegawa, vagy a Tamiyának az Emilje, ezek szinte tökéletesek kívül belül. Az ICM nagyon beteg, és az Academyvel is vannak problémák.
cimber 510369 2010. március 12. 16:34
Válasz erre
Üdv Urak!

Ugyan megkérdeztem már egy másik topikban - talán nem a megfelelőben - hogy manapság az ICM, vagy az Academy képvisel jobb minőséget, avagy kb. ugyanaz a kettő.
Azért érdeklődöm itt is, mert konkrétan az 1:48-as Bf-109-es makettek érdekelnének.

Köszönöm!
vlevi 510368 2010. március 7. 15:39
Válasz erre
Ezt most találtam : www.youtube.com/watch
joozsyka 510367 2010. február 27. 12:27
Válasz erre
Üdvözlet!

Egy kis érdekesség Luftwaffe-fanatikusoknak:
www.youtube.com/watch
mcs 510366 2009. december 21. 20:26
Válasz erre
Sziasztok!
Me-262 nél hogy volt pontosan a fejpáncél? Láttam ahol van, láttam ahol nincs..
Ki tud nekem valami biztatót mondani?

Üdv:mcs
Zsola 510365 2009. szeptember 30. 15:43
Válasz erre
Szia
Köszi szépen a kimerítő választ.
Utólag nekem is eszembe jutott hogy amiről kérdeztem az tulajdonképpen az RLM 76.
Csak ahány helyen jártam utána, annyiféle képp definiálták ezt a színt,és elkészült műveken se láttam mindenhol ugyanolyannak,ez kissé bezavart:)

Bocs a hülye kérdésekért:)
Néhány helyen rosszul fogalmaztam,beismerem,abban például igazad van hogy a 2 féle szabványfestés mellett más nem igazán van. Azért is hozom fel a rossz megfogalmazást,mert én főleg a törzs festésére koncentráltam,de ezt egyértelműen nem írtam le.
Közben hogy ne érje szó a ház elejét,miután a kérdést megírtam eszembe jutott az Eaglecals,és találtam is a cuccaik közt olyasmit amire nekem szükségem lenne.
Azért köszi hogy megemlítetted,mert mint nézem van pár érdekes könyvük.
A késői Messzerek festésére vonatkozó kiadványt egyszer letölthető formátumban megtaláltam,de bizonytalan voltam és nem töltöttem le(utólag bánom is).
Köszi a könyvajánlót,utánuk nézek!

És íme a prolfilrajz
wp.scn.ru/en/ww2/f/459/2/0/24

Azért kérdezek rá,mert nekem ez a sötét,mondhatni fekete szín gyanús...egyébként érdekesnek találom.

És ha már említetted,hogy lenne eladó matricaíved,engem feltétlenül érdekelne.
(48-asról lenne szó,Fujimi,csak a gyári matricái már rossz állapotban vannak,sárgultak,és bőrösnek tűnnek,ha fénybe tartom)
Az adatlapomon van mail cím azon tudnánk erről tárgyalni,feltéve hogy nézed még a fórumot:)
Még egyszer köszönöm a választ! Andrisnak is a kiegészítést!
Minden jót!
Timur 510364 2009. szeptember 30. 13:43
Válasz erre
Szia Andris!

Bizony, ez a másik lehetőség.

Viszont egyben el is köszönök a Makettinfotól. Az itt található szerkesztetlenség, moderálási kettős mérce, hangnem, stb. miatt már korábban töröltem a cikkeimet. Most viszont teljesen kiszállok a fórumokból is.

Magánban szívesen válaszolok, keressetek nyugodtan. Mailcím az adatlapomon. Az új makettező honlapon és a Puma Makettklub honlapján is jelen leszek.

Szervusztok, további jó makettezést:

Fülöp Sándor
H.András 510363 2009. szeptember 30. 13:01
Válasz erre
Szia Timur!
A "84-es" árnyalatról Kiroff is ír a Merrick könyv E melléklet 5. oldalán, ugyan nem direktben, de szerintem lehet, hogy erről volt szó: a pigmenteknél fokozatosan átálltak a kobaltkékről a phtalocyanine kékre, ami viszont instabil volt, idővel zöld színű lett. Ezt továbbgondolva, lehet hogy akkor már eleve rosszabb minőségű, döglött alapanyagokból dolgoztak, és ez okozta a zöldes-sárgás 76 tömeges megjelenését.
Timur 510362 2009. szeptember 30. 12:09
Válasz erre
Szia Zsola!

Ne "igény esetén" linkeld be a profilrajzot, hanem azért, hogy tudjuk egyáltalán, miről beszélgetünk. Valószínűleg ismert rajzról van szó, de akkor sem árt a hibáit helyretenni. Mert profilrajz nagyon sok van a Kurfürstről, de egy csomó "impresszionista" is.De amíg nem teszed fel, nem tudjuk megmondani, hogy mennyire hiteles.

Milyen színeket használtak '45 januárja és májusa között? Ennek a kérdésnek nem sok értelme van, mert a válasz az, hogy a teljes palettát. Hiába volt a Sammelmitteilung 1 és 2; amíg volt a "felváltandó" színekből (pl. 74), addig használták. Néhány színnek ugyanakkor megváltozott a képlete (összetétele) -pl. 66, 76- de itt is megmaradt a párhuzamos használat a régi és újabb tónusok között.

Kurfürst standard festések:

Azt írtad, nem tetszik a fél-deffenzív (75/83) kombináció. Akkor nem sok minden marad a deffenzív 81/83-on kívül.
A kérdezett "barnás" szín valójában sárgás. Nincs külön száma, besorolása, mert az egyik "módosult" 76 árnyalatról van szó, csakúgy, mint a Fókákon fellelhető grünblau-nál, grüngrau-nál. (Korábban ezeket -teljesen tévesen "84"-nek titulálták).
Ullmann szerint a sárgás árnyalat okozói: -megváltozott képlet (több cinkkromát), alapozás nélkül felvitt rétegek, túlhígítás, vékony rétegek.

Profilrajzok

Én azon csodálkozom, hogy nem találtál. Nos, nézzük akkor a fontosabb lelőhelyeket:

-JaPo: két kötetet is szentelt a Kurfürstnek, ebből a második kifejezetten a festéssel foglalkozó kitűnő munka, szuper grafikákkal. Más JaPo füzetben (pl. JG 52) is van Kurfürst-grafika
-Eagle: Brett Green tollából, Tom Tullis grafikáival egy komplett EagleFiles foglalkozik a késői Messerek festésével
+grafikák a Wings of the Black Cross-ban
-Classic: Jagdwaffe Vol.5 Section 2-3. Két kötet a '44-45-ös vadászgépekről, festésekről, számos Kurfürst...
-Kagero: Bf 109 G/K 1-3. Különösen az utolsó kötetben vannak K-grafikák
-Schiffer: Luftwaffe Fighter Aircraft in Profile és More Luftwaffe Fighter Aircraft in Profile
-SAMI: Bf 109 2. kötet

Ezek csak a jobbak-pontosabbak...

Matrica

Ismét csodálkozom. Csak nekem a következő cégektől van K-Messer matricám:

-EagleCals
-Eagle Strike
-Cutting Edge
-AML

Gyárt/gyártott ezen túl:

-Aero Master
-Superscale
-MSAP
-Third Group ..ezek, amik hirtelen eszembe jutnak.

Természetesen vannak köztük kék jelzésűek is. ('48-ban még az is lehet, hogy van ilyen eladó ívem).

Üdv:

FS
Polar 510361 2009. szeptember 29. 23:24
Válasz erre
M E G H Í V Ó

VIII. BOLYAI MAKETTÉPÍTŐ KUPA NEMZETKÖZI MAKETT KIÁLLÍTÁS ÉS VERSENY

a

Bolyai Makett Klub, a Honvédség és Társadalom Baráti Kör Budapesti Egyesülete és a HM Honvéd Kulturális Szolgáltató Kht. Stefánia Galéria rendezésében

Időpont: 2009. október 17. és 2009. október 18. között.

Helyszín: Budapest, XIV. Stefánia út 34-36.

Makettek nevezése a versenyre, regisztrálása kiállításra:

2009. október 17. szombat: 08.00-13.00h.

A rendezvény megnyitása:

2009. október 17. 13.00h.

A rendezvény megtekinthető:

2009. október 17. 08.00-18.00h.
2009. október 18. 08.00-15.00h.
Eredményhirdetés, díjkiosztó:

2009. október 18. 15.00h.

A rendezvény bontása:

2009. október 18. 16.00h.

Börze:

2009. október 17-18. a rendezvény nyitva tartása alatt.

A verseny kategóriái és a versenyszabályzat, valamint további információk és részletek megtalálhatók a www.bolyaimk.hu, a www.attilaproductions.com/forum/ és a www.makettinfo.hu honlapokon.

Érdeklődni:
Somogyi Balázs +36/30/3506809, sbalazs@bolyaimk.hu
Szabó Zoltán +36/30/5233505, zotyo@bolyaimk.hu
Honlapunkon: verseny.bolyaimk.hu

A verseny kategóriái:

Hobbi liga:

Gyermek korcsoport (12 éves korig; 1997. jan. 1. után születettek)

- GY1 Gyermek összevont (repülő, harcjármű, figura, polgári jármű, hajó, egyéb)

Ifjúsági korcsoport (13-17 éves korig; 1992. jan. 1-1996. dec. 31. között születettek)

- IR2 Repülő összevont
- IH3 Harcjármű összevont
- IE4 Egyéb összevont (figura, polgári jármű, hajó, sci-fi, fantázia, papír)

Felnőtt korcsoport (18 éves kortól; 1991. dec. 31. előtt születettek)

Repülő szekció
- FR5 Repülő 1/72 és kisebb összevont
- FR6 Repülő 1/48 és nagyobb összevont
- FR7 Repülő dioráma összevont
Harcjármű szekció
- FH8 Harcjármű 1/72 és kisebb összevont
- FH9 Harcjármű 1/48 és nagyobb összevont
- FH10 Harcjármű dioráma
Figura szekció
- FF11 Figura 1914-ig
- FF12 Figura 1914-től
- FF13 Figura csoport
Polgári jármű szekció
- FP14 Motorkerékpárok
- FP15 Autók
- FP16 Kamionok
Hajó szekció
- FH17 Hajó összevont
Egyéb szekció
- FE18 Egyéb összevont (sci-fi, fantázia)
- FE19 Papír összevont

Profi liga:

- PR20 Repülő összevont
- PH21 Harcjármű összevont
- PF22 Figura összevont
- PP23 Polgári jármű összevont
- PH24 Hajó összevont
- PE25 Egyéb összevont

Kiemelt kategória:
- K26 60 éves a NATO, 10 éve a NATO-ban (minden, ami a NATO-hoz kapcsolódó)
- K27 Sugárhajtású repülők (Jetflay kiemelt kategória)

VERSENYSZABÁLYZAT

Általános információk
A versenyre olyan munkákat várunk, amelyek a korábbi Bolyai Makett építő Kupákon még nem lettek nevezve. A versenymunkákat csak a készítőjük nevén lehet benevezni. A versenyzők korlátlan számú makettet nevezhetnek. Ezektől függetlenül a kiállításra minden alkotást szívesen várunk. Minden olyan versenymunkához kérjük dokumentáció leadását, ami feljavított, bontott makettet, egyedi, kísérleti típust, típusátépítést, különleges festésmintát jelenít meg. A dokumentáció lehet nyomtatott és elektronikus formátumú, kereskedelmi forgalomban beszerezhető vagy magángyűjteményből származó referenciaanyag egyaránt. A dokumentáció leadásának ténye a nevezésnél regisztrálásra kerül, nagy értékű, nehezen pótolható referenciaanyagnál (könyv, folyóirat, CD/DVD, fénykép, stb.) külön elismervénnyel is, amellyel az eredményhirdetést követően visszakapható a szóban forgó dokumentáció.
A makettek besorolása
A zsűri a kategóriák további bontásának vagy összevonásának, indokolt esetben adott versenymunka más kategóriába történő átsorolásának, illetve a versenyből történő kizárásának jogát fenntartja. Utóbbi történhet az előírttól eltérő ligában (hobbi, profi) és/vagy korcsoportban önhibából történt nevezés, illetve kegyeletet, jóízlést sértő alkotás esetén. A versenymunkák számának tekintetében egy kategóriában minimálisan öt alkotás szükséges a kategória indításához. Ennél kevesebb nevezett munka esetében a kategória összevonásra kerül egy hasonló paraméterekkel rendelkező kategóriával. Adott kategória további bontására abban az esetben kerül sor, ha azt a zsűri indokoltnak tartja.
Azon új generációs készletekből összeállított maketteket, amelyek dobozai gyárilag tartalmaznak egyébként feljavítónak minősülő alkatrészeket (nagyméretű fémmaratás, esztergált fém lövegcső, fém vontatókábel, stb.) és ezek beépítésre is kerültek; a jelentős mértékű, dokumentáció alapján, saját építésben kivitelezett feljavításokat, bontást tartalmazó munkákat, illetve a teljesen saját építésű alkotásokat az adott szekciók feljavított, bontott kategóriáiban kell nevezni, ha ilyen meg lett hirdetve. Ezen kívül minden gyári készlet segítségével elkészített feljavítást és/vagy bontást tartalmazó versenymunkát is itt kell nevezni.

A Profi ligában minden olyan versenyző szabadon indulhat, aki elfogadja a versenyszabályokat. Annak, aki az adott kategóriában mesterlevéllel rendelkezik, illetve a 2007-2009. évi Szolnoki makett verseny mester kategóriáinak valamelyikében arany, ezüst, bronz érem helyezést ért el; a 2007-2009. évi Mosonmagyaróvári makett verseny bármelyik kategóriájában első helyezett lett; a 2006-2008. évi Bolyai makett verseny Profi ligájának bármely kategóriájában arany, ezüst, bronz érem helyezést ért el, a profi ligában kell indulnia. Ettől csak abban az esetben térhet el, ha nem a mesterlevelet vagy érmet, illetve első helyezést elért munkája szekciójának megfelelő makettel szeretne indulni és ez nem ért el helyezést a fenti versenyeken. Tehát egy repülő mesterleveles szabadon indulhat a Hobbi liga harcjármű szekciójában, stb.
A Hobbi ligában, a korcsoportjának megfelelő kategóriákban minden olyan makettező szabadon indulhat, aki nem tartozik a Profi ligában indulásra kötelezettek körébe és elfogadja a versenyszabályokat. Továbbá a Hobbi liga korcsoportjai felfelé nyitottak, vagyis aki a korcsoportjánál magasabb korcsoportban szeretne indulni, az megteheti.
A Kiemelt kategóriában megkötés nélkül, bárki indulhat.
Zsűrizés
A nevezés lezárását követően kezdetét veszi a zsűrizés, ami nem nyilvánosan zajlik. Kérésre, ha az adott zsűri team beleegyezik, rövid időre megtekinthető.
A zsűri a Hobbi ligában szemrevételezéssel vagy könnyített pontozás, a Profi ligában szemrevételezés vagy szigorított pontozás alapján hozza meg döntését. Az utóbbi esetekben a zsűri törekszik arra, hogy lehetőség szerint minden versenymunkát pontozzon. A pontozólapok az eredményhirdetést követően megtekinthetőek, illetve térítés ellenében (önköltségi ár) másolatot kérhetnek belőlük a versenyzők.
Óvás
2009. október 18.-án, az eredmények kifüggesztését követően, 12.00h-ig nyílik mód az óvásra, 3000-Ft kaució ellenében. Elbírálását háromfős bizottság végzi, amelynek tagjai a zsűri elnök, az érintett szekció egy zsűritagja és a főszervező. Ha a bizottság megállapítja az óvás jogosságát, akkor az eredmény módosításra kerül, és a kaució visszajár.

Díjazás
A kategóriákban arany, ezüst és bronz díjak kerülnek kiosztásra, kategóriánként akár több is, a zsűri döntése vagy az elért pontszámok alapján, de az adott kategórián belül egy versenyző maximum három díjat kaphat. Minden díjazott oklevelet is kap. Ezen kívül szponzori és márkadíjak is szerepelnek az elismerések között, amiket a felajánlók vagy a szervezők döntése alapján adnak ki. A "Best of show" díjat a zsűritagok javaslata alapján kiválasztott alkotás kaphatja, javaslategyenlőség esetén a zsűri elnök döntése alapján.
Makettek leadása
2009. október 17.-én 8 órától 13 óráig lehetséges.
Előnevezni az Interneten is lehet.
Makettek visszaadása
Kizárólag az eredményhirdetést követően, kis csoportokban, felügyelet alatt, a nevezésnél kapott igazolószelvények ellenében. Aki elveszti, vagy nem hozza magával az igazoló szelvényt, csak azután veheti át a makettjét, ha minden más makettet már átvettek.
Zsola 510360 2009. szeptember 29. 23:10
Válasz erre
Hi
Az RLM színekkel kapcsolatban lenne egy röpke kérdésem.
Melyek voltak jellemzőek a háború vége fele? Itt konkrétan a '45 január-május közötti időszakra gondolok.
Azt tudom hogy volt itt is improvizálás sok esetben festék hiány miatt.
Van egy K-4-es Messzerem(a kedvenc változatom egyébként),és szeretnék majd adni neki egy igazi "dögös" háború végi köntöst.
A szürke-zöld kombináció nem nagyon fogott meg,igaz hiába keresgéltem nem találtam túl sok profilrajzot,ami egyébként meglep.
Egy szín különösen érdekelne,ezt alulra festették,ilyen barnás szürkés különleges árnyalata van.
Ez melyik lenne pontosan?
Illetve van egy profilrajz ami felkeltette az érdeklődésem,de nem tudom mennyire lehet ez hiteles. Igény esetén belinkelem,de biztosan akad aki ismeri.

És még egy apróság: készít valamely gyártó kifejezetten ehhez a változathoz matricalapot? Mert több matricás céget is átböngésztem de lényegében eredménytelenül.
Főleg a kék oldalszámú gépek iránti vonzalmam miatt...
rod666 510356 2009. augusztus 6. 09:52
Válasz erre
Sziasztok!

Most találtam: englishrussia.com/
Német légifényképek, a Szovjetunió felett készültek.
joozsyka 510355 2009. augusztus 3. 19:19
Válasz erre
Ha esetleg valaki még nem látta:
www.youtube.com/watch
Roadblock 510354 2009. július 20. 20:48
Válasz erre
www.ww2f.com/wwii-today/29201-fw-190-found.html
Itt lehet böngészni bővebben...
Roadblock 510353 2009. július 20. 20:46
Válasz erre
Helyreállították...

"Belly landing , perhaps no big trees to hit back in 1943,didn't see any damage off hitting trees from the landing. Lot of trees have grown in last 47 years. Some instruments were missing when the guys filmed the find in 1989.

The loss of Fw190 A5/U3 W.Nr 1227.
On Monday 19th July 1943 Fw190 A-5 W.Nr 1227 'White A' went on a mission carrying a SC250 (550Ib) bomb. Taking off from Siwerskaja, on what was probably a hot summer day, 'White A' headed for the Front line which was only fifteen or so minutes flight time away. Crossing the front line over the Dvina River, the Fw190, flying with another crossed it and headed East. Whilst behind enemy lines, in an area called Voibakala, the 'Rotte' attacked an armoured train and reportedly suffered damage from flak. The loss report indicates the Fw190 crash landed due to this damage, although none was located on the airframe. It Fw190 suffered a catastrophic failure of the BMW801, caused by a rag -sabotage is suspected as it was a new engine was fitted a few days before). The Fw190 was recorded as being 100% lost in the map reference co-ordinates of Pl.Qu.20124.
The pilot Feldwebel Paul R‰tz survived the crash landed behind enemy lines. He removed his leather flying helmet and retrieved the first air kit from the rear fuselage and is thought to have headed West back to the front line only a dozen or so miles from the crash site. He was undoubtedly captured by the Russians and interned although the Luftwaffe loss report still class him as 'Vermiflt' (missing) in action.
Focke-Wulf Fw 190A-5 1227 (N19027) was recovered from Russia in the early 1990s and subsequently purchased by FHC, which contracted JME to complete it. Norfolk-based JME Aviation is making excellent progress on restoring a pair of World War Two Luftwaffe fighters to airworthy trim on behalf of the aircraftís owners, the Washington-based Flying Heritage Collection owned by Paul Allen of Microsoft
Interesting thing is that flak was not the real cause of the crash. During engine strip down they found uniform rag's in the oil lines.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.