/ Fórumok /

Luftwaffe

Német repülőgépek, a kezdetektől napjainkig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.
medor 599082 2016. január 1. 21:10
Válasz erre
Szasztok!
Német F-104G témában kérnék segítséget.
Olyan fotót keresek amin a szárnyvégen Sidewinder rakéta van.
Csak póttankos képeket találtam.
Elképzelhető,hogy soha nem használták így?
dkp 589118 2015. július 14. 13:39
Válasz erre
Köszönöm a segítséget!
cimber 589081 2015. július 13. 19:14
Válasz erre
Szia!

Nem, a különbség mindösszesen a készítés helye.
A "normál" G6-os jelölésűek Németországban készültek, míg a Ga-6-os Magyarországon.
A G után az "a" betű, az "ausland" kifejezésre utal.

Tehát MO-on gyártott G6-okról van szó.
Az más kérdés, hogy volt egy széria Ga-6-os amiben nem MG131-esek, hanem MG17-esek kerültek beépítésre, de hogy konkrétan ezek mely gépek voltak nem tudni.
A Rheinmetall-Borsig nem tudta leszállítani az ígért MG131-eseket, ezért kapott a magyar fél MG17-eseket.
dkp 589076 2015. július 13. 19:01
Válasz erre
Sziasztok, még egy kérdésem lenne, ez az utolsó, ígérem!
Jól silabizálom, hogy a Ga-6 a G-6-tól a fegyverzetben tért el?
dkp 589074 2015. július 13. 18:06
Válasz erre
Köszönöm, annyiban tisztult a kép, hogy nem alakítgatok, hanem veszek egy G-2-est. 1/72 AZ Model mennyire pontos? Nem akarom kiállításra vinni, csak saját magamnak szeretnék egy kis diorámát készíteni. Konkrétan a Pro Modell második különszám 7. kép, Puma Me 109G-2/R6 motorcsere.
Esetleg ezzel kapcsolatban ha tudna valaki segíteni, megköszönném.
Persze ez már nem Luftwaffe ...
cimber 589072 2015. július 13. 17:24
Válasz erre
Szia!

Ahogy Matthias írta ezek azt jelentik, hogy nem standard felszereltségű a gép.
Magyarul lehet Mg151-es szárnyágyús, vagy R-ként jelölték a G6-osok szárny alá helyezhető Wfr 21-es rakétás változatot is.
De U jelölést kaptak pl. a magyaroknak kiadott G10-esek is. (U4, alacsony, G6-oshoz való hátsó futóval.
G6-ot visszaalakítani G2-re nem egyszerű, ha teljesen autentikus gépet akarsz.

Más a fűfutó kerék mérete, kialakítása. G2-esnél nincs szárnydudor és a küllős kerekek voltak.
G2-nek MG-17-es (7.92 mm) fegyverei voltak felül, ezeknek a nyílása más, mint a G6-os MG131-esé (13mm), ergo más a lemezosztás is.
Matthias 589053 2015. július 13. 11:43
Válasz erre
Az "U" betű annyit tesz mint: Umrüstbausatz, ezt igazából úgy lehet magyarítani ebben az esetben, hogy "készlet a gyári átalakításhoz". Az "R" pedig annyit tesz hogy Rüstsatz, ezek általában a harctéren is felszerelhető átalakítókészleteket jelölik. Például "R"-s készletnek jelölik a póttartály függesztéshez szükséges toldatokat.
dkp 589049 2015. július 13. 10:44
Válasz erre
Köszönöm a gyors választ, akkor inkább próbálok beszerezni egy G-2-est.
Ellenben a gép, amiről a képet találtam, egy másik helyen G-2/R6-ként szerepel. Akkor valamelyik elírás lehet?
Úgy módosítanám a kérdést, hogy mi az eltérés a G-2, G-2/U6, G-2/R6 között?
(A képen 20mm gépágyú gondola van a szárnyakra szerelve.)
Zoli 589047 2015. július 13. 10:27
Válasz erre
Szia,
Asszem az U jelölés a fegyverzetre vonatkozik, szóval eltérő felszereltséget jelent (gépfegyverek, függesztmények stb), de ebben nem vagyok biztos.
A G-6 elvileg átalakítható G-2-vé, de nem olyan egyszerű. A korai G-2-n a szélvédő bal oldalán nem volt beömlő, ezt könnyű lecsiszolni. A nagyobb probléma a motorburkolatok oldalain lévő nagy dudorok eltűntetése. A szárnyakon lévő dudorokat is le kell csiszolni, illetve a kerekek fészkeit is át kell alakítani és új kerekeket kell beszerezni. A szélvédő nyitható részében lévő fejpáncél is eltérő lehet, a szélvédő mögötti antenna formája is kicsit más. Biztos a kabinban is van pár eltérő berendezés, gondolom a műszerfalak is eltérnek kissé. A többit majd a szakértők leírják.
z
dkp 589046 2015. július 13. 10:02
Válasz erre
Üdvözlet!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a Messer Bf 109G-2/U6 és a "síma" G-2 között külsőre van-e különbség, illetve G-6 átalakítható-e G-2-vé? (És ha igen, hogyan?)

Köszönettel várom a felvilágosítást!
tyimosenko 586595 2015. május 28. 19:14
Válasz erre
Sziasztok!

DFS-230-as vitorlazogeprol keresek szakirodalmat. Kepek, tervrajzok, stb. Egyenlore nagyon keves infot talaltam. Ha valaki foglalkozott mar a temaval, tudna tippet adni, hogy mely konyvekben talalhatok roluk minosegi infokat? Ha esetleg vannak valakinek minosegi anyagai a temaban, nagy segitseg lenne.

Elore is koszonom!
Antauri 577024 2015. január 25. 10:22
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget!
AndrásH 577021 2015. január 25. 10:09
Válasz erre
A fő különbség a két típus között a motor, az F-2 még az Emil 601N motorjával volt szerelve, az F-4 meg 601E-vel. Ebből adódnak a légcsavar-olajhűtő különbségek, és általában más volt a feltöltő beömlője is. Mivel a 601N még a nagy oktános benzinnel ment, más az üzemanyagbetöltő felirata is: C3 az F-2-nél, B4 az F-4-nél. Egyes korai F-2 szériák szögletes futóaknával, illetve az Emiléhez hasonló szárnyvégi helyzetjelző lámpákkal készültek. De voltak vegyes gépek is, amin egy-egy jellemző F-2-re, mások meg már az F-4-re utalnak. A biztos pont a típus megállapításánál a kabin alatti háromszög felirata.
ssanyi 577018 2015. január 25. 09:40
Válasz erre
Üdv!

A legfőbb különbségek, F4 : nagyobb olajhűtő (motordekli alján), szélesebb légcsavarlapátok, nincsenek rátétlemezek (4 db ) a farokrész megerősítésére (néhány korai gyártású F4-esnél előfordult még).

Jó makettezést!
Antauri 577015 2015. január 25. 08:00
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem,mi a különbség a Bf 109 f-2 és az f-4 között?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Weizi 565879 2014. augusztus 23. 22:33
Válasz erre
Nem éppen olyan régi, de repül!

www.youtube.com/watch
Tibcsi 565408 2014. augusztus 16. 10:22
Válasz erre
vrauko 565407 2014. augusztus 16. 09:54
Válasz erre
Mozgó találkozási/gyülekezési pont volt. Csak nem a múzeum kijáratánál a túrista csoportnak, hanem nagyobb reptereken az utánpótlást kiszállító személyzetnek jelzette, hogy hol van a lőszerrel, üzemanyaggal feltöltendő gép, meg repülőiskolákban a növendékeknek, hogy hol kell gyülekezni, meg ilyesmi. Annó fagyiskocsinak becézték.
Tibcsi 565404 2014. augusztus 16. 08:38
Válasz erre
10049-deckel
10049-deckel

Sziasztok,

Meg tudná valaki mondani, hogy mire használták ezt az izét?

www.modellversium.de/kit/artikel.php

Kösz: Tibcsi
sys 561954 2014. június 18. 12:01
Válasz erre
Sanyi!
Este megnézem, emlékeim szerint nincs ilyen kép a 'Horrido-ban.
vackor 561942 2014. június 18. 09:01
Válasz erre
Szia ! A Vaterán is fellelhető ez a könyv: http://konyv.vatera.hu/tortenelem/vilagtortenelem/bernad_mujzer_horrido_legicsatak_a_keleti_fronton_1912121513.html
denkmeyer 561938 2014. június 18. 07:19
Válasz erre
sanyi 561923 2014. június 17. 19:05
Válasz erre
Sziasztok!
Horvát vagy jugó Ju-87D-ről keresek képeket. Guglival már kutattam, de sajnos csak rajzokat találtam - amiket én is tudok csinálni 3perc alatt... Ha valakinek van, kérem ossza meg!
Sennás 540444 2013. augusztus 25. 08:09
Válasz erre
IT2691
IT2691
Ita_2691_02
Ita_2691_02

Sziasztok.Keresnék megvételre 1:48 Italeri 2691 készletből 1DB SC1000 bombát.Ha valaki megválna egy ilyen bombától átvenném-MEGVÁSÁROLNÁM!
Duró Gábor 06/30-607-4550 vagy duro0607@freemail.hu Köszönettel:SENNÁS!
kispatkány 539674 2013. augusztus 14. 20:59
Válasz erre
kispatkany2@gmail.com
kispatkány 539673 2013. augusztus 14. 20:59
Válasz erre
Üdv!

Nincs meg vkinek -eladó/kölcsön- ez a könyve:

-Brend Barbas : II/ JG 52 története (németül)

csak egy rövid rész érdekelne belőle, az 1944 októberi események -egy szakdolgozathoz!

Köszi
TAMÁS78 538345 2013. július 26. 21:56
Válasz erre
Köszi a segítséget, srácok! Megpróbálom megkeresni ezt az összeállításit.
fidel 538295 2013. július 26. 12:08
Válasz erre
Szia!

Itt is boncolgatják a kérdést óvatosan:
www.britmodeller.com/forums/index.php
Szóval úgy fest, a ProModeler 85-5944 csomagolásban van egy spanyol bombázóverzió.
www.cybermodeler.com/hobby/kits/rm/kit_rm_5944.shtml

...talán a Revell-Monogram honlapján még megvan ennek a verziónak az összeállítási útmutatója.

Üdv,
fidel
Atesz 538277 2013. július 26. 09:45
Válasz erre
Propellerfanatic 538272 2013. július 26. 07:39
Válasz erre
Hali!
Ha jól tudom, hogy csak a D változatokon lóg az antenna, a többinél feszes marad.
BalEee 538234 2013. július 25. 18:52
Válasz erre
Sziasztok!
Elég hülye kérdés, és fel sem merült ilyen bennem, mert azt hitem ez magától értetődő, de láttamm pár makettet ami elbizonytalanított. Szóval egy FW 190 A-7 -et építek, nyitott kabintetővel szeretném megjeleníteni, és én eddig azt hittem, hogy ilyenkor az antenna kábel belóg. De mégis rengeteg maketten ilyenkor is feszes állapotban van. Valaki ki tudna segíteni, hogy hogy is van ez? :)
Köszi
TAMÁS78 537940 2013. július 21. 15:21
Válasz erre
revell ju-52
revell ju-52

Sziasztok!

Más építések szünetében elkezdtem nézegetni egy régen a polcon porosodó 1/48-as Revell Ju-52-est. Kezdettől azt terveztem, hogy bombázóváltozatot építek belőle, és örömmel láttam, hogy az ehhez szükséges alkatrészek többségét is tartalmazza a készlet. Nekiálltam keresgélni hozzá egy építési útmutatót (el tudok tájékozódni az elemek között, de azért megnézném), de nem lelek. A Revell ugye kiadta ezt pár változatban (transport, civil, airliner), de bombázóverziót nem találtam. Létezik, hogy a legyártott alkatrészek ellenére ilyen nem jött ki, vagy én kerestem bénán?

Köszönettel:
Tamás
hatvanilaci 532885 2013. május 6. 18:00
Válasz erre
Üdvözlök mindenkit!
Tulajdonképp hajóval foglalkozom (Bismarck 1:100 rézből),de újabban nagyon elbűvöl a Messerschmitt Me-262 vadászgép (vagy bombázó?).Szeretném megépíteni kb 3 méteresben.Tudna e nekem valaki segítséget adni,amiből ki bírok indulni?Gondolok itt a tervrajzokra és az építés mivoltjára.
Köszönöm a segítségetek!
Üdv!
Hatvani Laci
lacipapa 529706 2013. március 28. 15:02
Válasz erre
Találtam egy piros 7-est,de az G4.Azt hittem az tört össze.Ezek szerint az E4 és a G4 is repülő képes?
Weizi 529688 2013. március 28. 08:35
Válasz erre
Szia!
Az eredeti link már nem él,de megtaláltam máshol!
www.youtube.com/watch
lacipapa 529676 2013. március 27. 22:44
Válasz erre
Szia!
Hogy lehet megnézni?Azt írja,hogy nem található.
Laci
Weizi 529671 2013. március 27. 21:32
Válasz erre
Fw-190D javarészt.
www.youtube.com/watch
Weizi 520857 2013. január 4. 17:21
Válasz erre
Bf-109 E4 újra a levegőben!
Szép munkát végeztek!
vimeo.com/56526356
G400CDI 510470 2012. november 12. 23:13
Válasz erre
CS-92 01
CS-92 01
CS-92 02
CS-92 02

Szia!
E szerint az oldal szerint
www.google.hu/url
volt fegyverzete.
Ami a személyes tapasztalataimat illeti, bár szakirodalomban nem néztem utána, nyáron sikerült Kbelyben személyesen látnom a CS-92-t. Az arról készült korábbi képeken is be van lemezelve a gépágyú nyílása, viszont 2009-ben felújították, és most látszik valami cső. Az adattábláján pedig azt írják, megegyezik a ME-262B-1a-val. Ilyen alapon a "sima" S-92-nek is lehetett MK-108-asa.
Üdv.: G400CDI
Lapidus 510469 2012. november 11. 14:18
Válasz erre
Sziasztok!

Sajnos jóideig szüneteltetnem kellett a makettezést és (a jövőben is csak kevés időm lesz rá). Viszont így karácsony felé lesz egy kis időm és egy megkezdett Me 163-as építést fogom folytatni. Konkrétan a fehér 14-esről lenne szó, már párszor átfutottam az összeszedett szakirodalmat, de a festése homályos.

Még annak idején Fülöp Sándor ezt írta a géppel kapcsolatban: "A 74/75/76 kamónál a szárny szegmenses 74/75. A törzs az egyik forrás szerint csak 74 foltozású volt (különböző intenzitással felhordva), a másik elemzés szerint 74/75. (Én ez utóbbit tartom valózsínűnek.)"
A gond csak az hogy már belefutottam a színezés problémakörébe, hogy a netes, képernyős színek nem jók és ugyan van nekem itthon Gunze RLM 75-74-es színem, de más makettezők munkái teljesen más színárnyalatokban pompáznak. Elsősorban a barnás-violás, illetve a zöld árnyalatok a dominánsak. Az nyilvánvaló, hogy a 75ösbe kell pár csepp piros, de a 74eshez hozzá kell nyúlnom? Valóban kicsit zöldnek kéne lennie?
vityap 510468 2012. november 10. 09:35
Válasz erre
Tibcsi!

Köszönöm a választ. Máshol is ezt a választ kaptam, mehet az építés :) !

üdv
Vityap
Tibcsi 510467 2012. november 10. 08:31
Válasz erre
Szia,

Forduló közben a fékszárnyak nem jellemzőek (néhány extrém esettől eltekintve). Bal fordulóban a bal csűrő felfelé, a jobb csűrő lefelé áll. Az oldalkormány enyhén balra belépve, a magassági enyhén húzva.. Ha nagyon be van döntve, akkor az oldalkormány kissé jobbra, a magassági jobban meghúzva.

(remélem, jól mondtam...:)

Tibcsi
vityap 510466 2012. november 10. 08:24
Válasz erre
Sziasztok!
Itt is felteszem a kérdést, hátha...
Belevágtam egy bf-109 G-10-es építésébe és repülés közben akarom majd "megjeleníteni". Azt szeretném valaki hozzáértőtől megkérdezni, hogy egy balra fordulásnál a csűrőlapok (+fékszárnyak?) és az oldalkormány milyen irányban és mennyire térnek ki? Utánanéztem, hogy elméletileg hogyan kéne, de biztosra akarok menni. Sajnos nem találtam olyan videót vagy képet amin ez jól látszik, esetleg ha tudtok ilyent, azt is szívesen fogadom.
Köszönöm

ui:e-mail az adatlapomon
Weizi 510465 2012. november 3. 19:50
Válasz erre
6142506329_cc40b815ba_o
6142506329_cc40b815b...
6142506911_7e0434ce4f_b
6142506911_7e0434ce4...

Talán ide illik a legjobban ez a "mészáros madár" replika!
Méghozzá Pratt & Whitney R-2800 Double Wasp mocival felszerelve!

www.youtube.com/watch
sanyi 510464 2012. július 28. 21:29
Válasz erre
Sziasztok!
Az Avia S-92-ről érdeklődnék hogy volt-e fegyverzete és milyen? Ami képeket találtam, azokon nem látszik egyértelműen, a múzeumin pedig le van lemezelve a gépágyú nyílása. Ha pedig volt, a német MK-108-at beépíthetem-e vagy valami saját cucc volt benne?
Előre is köszi!
polomalev 510463 2012. május 20. 10:34
Válasz erre
Szia!
A G-2-eseknek még nem volt radarjuk, a G-4-eseknek már igen. Mindkét változatból volt néhány a magyar királyi honvéd légierőnek is.
mcs 510462 2012. május 19. 21:33
Válasz erre
Szia boomsly!
Talán F-es sorozatban a Zvezda, ICM a legjobbak, nyitott motortérrel is építheted G-sben az Academy.. G-10 még a Revell is szóba jöhet innentől kezdve a te választásod, ill a tudásod ;-)
Üdv: Csabi
boomsly 510461 2012. május 19. 21:22
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ! Nézegettem a Zvezda készletet is. Ránézek még egy kicsit, hátha sikerül egy jó matrica lapot szerezni hozzá.
Elfelejtettem mondani, hogy 1/48-ban gondoltam én is.
Lorco 510460 2012. május 19. 20:20
Válasz erre
Bocsi, lemaradt: 1:48 a méretarány...
TAMÁS78 510459 2012. május 19. 20:14
Válasz erre
Szia, Sanyi!

Én is kevéssé ismerem a típust, de azt tudom, hogy a C-től a G-ig azért jelentős változtatások történtek, ergo hitelesen átalakítani kemény munka lesz.

Nem minden G-n volt radar, nappali nehézvadászként is használtak G-ket, ezek változatos nehézfegyverzetet hordoztak, radart viszont nem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.