/ Fórumok /

Luftwaffe

Német repülőgépek, a kezdetektől napjainkig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
Zsola 510365 2009. szeptember 30. 15:43
Válasz erre
Szia
Köszi szépen a kimerítő választ.
Utólag nekem is eszembe jutott hogy amiről kérdeztem az tulajdonképpen az RLM 76.
Csak ahány helyen jártam utána, annyiféle képp definiálták ezt a színt,és elkészült műveken se láttam mindenhol ugyanolyannak,ez kissé bezavart:)

Bocs a hülye kérdésekért:)
Néhány helyen rosszul fogalmaztam,beismerem,abban például igazad van hogy a 2 féle szabványfestés mellett más nem igazán van. Azért is hozom fel a rossz megfogalmazást,mert én főleg a törzs festésére koncentráltam,de ezt egyértelműen nem írtam le.
Közben hogy ne érje szó a ház elejét,miután a kérdést megírtam eszembe jutott az Eaglecals,és találtam is a cuccaik közt olyasmit amire nekem szükségem lenne.
Azért köszi hogy megemlítetted,mert mint nézem van pár érdekes könyvük.
A késői Messzerek festésére vonatkozó kiadványt egyszer letölthető formátumban megtaláltam,de bizonytalan voltam és nem töltöttem le(utólag bánom is).
Köszi a könyvajánlót,utánuk nézek!

És íme a prolfilrajz
wp.scn.ru/en/ww2/f/459/2/0/24

Azért kérdezek rá,mert nekem ez a sötét,mondhatni fekete szín gyanús...egyébként érdekesnek találom.

És ha már említetted,hogy lenne eladó matricaíved,engem feltétlenül érdekelne.
(48-asról lenne szó,Fujimi,csak a gyári matricái már rossz állapotban vannak,sárgultak,és bőrösnek tűnnek,ha fénybe tartom)
Az adatlapomon van mail cím azon tudnánk erről tárgyalni,feltéve hogy nézed még a fórumot:)
Még egyszer köszönöm a választ! Andrisnak is a kiegészítést!
Minden jót!
Timur 510364 2009. szeptember 30. 13:43
Válasz erre
Szia Andris!

Bizony, ez a másik lehetőség.

Viszont egyben el is köszönök a Makettinfotól. Az itt található szerkesztetlenség, moderálási kettős mérce, hangnem, stb. miatt már korábban töröltem a cikkeimet. Most viszont teljesen kiszállok a fórumokból is.

Magánban szívesen válaszolok, keressetek nyugodtan. Mailcím az adatlapomon. Az új makettező honlapon és a Puma Makettklub honlapján is jelen leszek.

Szervusztok, további jó makettezést:

Fülöp Sándor
H.András 510363 2009. szeptember 30. 13:01
Válasz erre
Szia Timur!
A "84-es" árnyalatról Kiroff is ír a Merrick könyv E melléklet 5. oldalán, ugyan nem direktben, de szerintem lehet, hogy erről volt szó: a pigmenteknél fokozatosan átálltak a kobaltkékről a phtalocyanine kékre, ami viszont instabil volt, idővel zöld színű lett. Ezt továbbgondolva, lehet hogy akkor már eleve rosszabb minőségű, döglött alapanyagokból dolgoztak, és ez okozta a zöldes-sárgás 76 tömeges megjelenését.
Timur 510362 2009. szeptember 30. 12:09
Válasz erre
Szia Zsola!

Ne "igény esetén" linkeld be a profilrajzot, hanem azért, hogy tudjuk egyáltalán, miről beszélgetünk. Valószínűleg ismert rajzról van szó, de akkor sem árt a hibáit helyretenni. Mert profilrajz nagyon sok van a Kurfürstről, de egy csomó "impresszionista" is.De amíg nem teszed fel, nem tudjuk megmondani, hogy mennyire hiteles.

Milyen színeket használtak '45 januárja és májusa között? Ennek a kérdésnek nem sok értelme van, mert a válasz az, hogy a teljes palettát. Hiába volt a Sammelmitteilung 1 és 2; amíg volt a "felváltandó" színekből (pl. 74), addig használták. Néhány színnek ugyanakkor megváltozott a képlete (összetétele) -pl. 66, 76- de itt is megmaradt a párhuzamos használat a régi és újabb tónusok között.

Kurfürst standard festések:

Azt írtad, nem tetszik a fél-deffenzív (75/83) kombináció. Akkor nem sok minden marad a deffenzív 81/83-on kívül.
A kérdezett "barnás" szín valójában sárgás. Nincs külön száma, besorolása, mert az egyik "módosult" 76 árnyalatról van szó, csakúgy, mint a Fókákon fellelhető grünblau-nál, grüngrau-nál. (Korábban ezeket -teljesen tévesen "84"-nek titulálták).
Ullmann szerint a sárgás árnyalat okozói: -megváltozott képlet (több cinkkromát), alapozás nélkül felvitt rétegek, túlhígítás, vékony rétegek.

Profilrajzok

Én azon csodálkozom, hogy nem találtál. Nos, nézzük akkor a fontosabb lelőhelyeket:

-JaPo: két kötetet is szentelt a Kurfürstnek, ebből a második kifejezetten a festéssel foglalkozó kitűnő munka, szuper grafikákkal. Más JaPo füzetben (pl. JG 52) is van Kurfürst-grafika
-Eagle: Brett Green tollából, Tom Tullis grafikáival egy komplett EagleFiles foglalkozik a késői Messerek festésével
+grafikák a Wings of the Black Cross-ban
-Classic: Jagdwaffe Vol.5 Section 2-3. Két kötet a '44-45-ös vadászgépekről, festésekről, számos Kurfürst...
-Kagero: Bf 109 G/K 1-3. Különösen az utolsó kötetben vannak K-grafikák
-Schiffer: Luftwaffe Fighter Aircraft in Profile és More Luftwaffe Fighter Aircraft in Profile
-SAMI: Bf 109 2. kötet

Ezek csak a jobbak-pontosabbak...

Matrica

Ismét csodálkozom. Csak nekem a következő cégektől van K-Messer matricám:

-EagleCals
-Eagle Strike
-Cutting Edge
-AML

Gyárt/gyártott ezen túl:

-Aero Master
-Superscale
-MSAP
-Third Group ..ezek, amik hirtelen eszembe jutnak.

Természetesen vannak köztük kék jelzésűek is. ('48-ban még az is lehet, hogy van ilyen eladó ívem).

Üdv:

FS
Polar 510361 2009. szeptember 29. 23:24
Válasz erre
M E G H Í V Ó

VIII. BOLYAI MAKETTÉPÍTŐ KUPA NEMZETKÖZI MAKETT KIÁLLÍTÁS ÉS VERSENY

a

Bolyai Makett Klub, a Honvédség és Társadalom Baráti Kör Budapesti Egyesülete és a HM Honvéd Kulturális Szolgáltató Kht. Stefánia Galéria rendezésében

Időpont: 2009. október 17. és 2009. október 18. között.

Helyszín: Budapest, XIV. Stefánia út 34-36.

Makettek nevezése a versenyre, regisztrálása kiállításra:

2009. október 17. szombat: 08.00-13.00h.

A rendezvény megnyitása:

2009. október 17. 13.00h.

A rendezvény megtekinthető:

2009. október 17. 08.00-18.00h.
2009. október 18. 08.00-15.00h.
Eredményhirdetés, díjkiosztó:

2009. október 18. 15.00h.

A rendezvény bontása:

2009. október 18. 16.00h.

Börze:

2009. október 17-18. a rendezvény nyitva tartása alatt.

A verseny kategóriái és a versenyszabályzat, valamint további információk és részletek megtalálhatók a www.bolyaimk.hu, a www.attilaproductions.com/forum/ és a www.makettinfo.hu honlapokon.

Érdeklődni:
Somogyi Balázs +36/30/3506809, sbalazs@bolyaimk.hu
Szabó Zoltán +36/30/5233505, zotyo@bolyaimk.hu
Honlapunkon: verseny.bolyaimk.hu

A verseny kategóriái:

Hobbi liga:

Gyermek korcsoport (12 éves korig; 1997. jan. 1. után születettek)

- GY1 Gyermek összevont (repülő, harcjármű, figura, polgári jármű, hajó, egyéb)

Ifjúsági korcsoport (13-17 éves korig; 1992. jan. 1-1996. dec. 31. között születettek)

- IR2 Repülő összevont
- IH3 Harcjármű összevont
- IE4 Egyéb összevont (figura, polgári jármű, hajó, sci-fi, fantázia, papír)

Felnőtt korcsoport (18 éves kortól; 1991. dec. 31. előtt születettek)

Repülő szekció
- FR5 Repülő 1/72 és kisebb összevont
- FR6 Repülő 1/48 és nagyobb összevont
- FR7 Repülő dioráma összevont
Harcjármű szekció
- FH8 Harcjármű 1/72 és kisebb összevont
- FH9 Harcjármű 1/48 és nagyobb összevont
- FH10 Harcjármű dioráma
Figura szekció
- FF11 Figura 1914-ig
- FF12 Figura 1914-től
- FF13 Figura csoport
Polgári jármű szekció
- FP14 Motorkerékpárok
- FP15 Autók
- FP16 Kamionok
Hajó szekció
- FH17 Hajó összevont
Egyéb szekció
- FE18 Egyéb összevont (sci-fi, fantázia)
- FE19 Papír összevont

Profi liga:

- PR20 Repülő összevont
- PH21 Harcjármű összevont
- PF22 Figura összevont
- PP23 Polgári jármű összevont
- PH24 Hajó összevont
- PE25 Egyéb összevont

Kiemelt kategória:
- K26 60 éves a NATO, 10 éve a NATO-ban (minden, ami a NATO-hoz kapcsolódó)
- K27 Sugárhajtású repülők (Jetflay kiemelt kategória)

VERSENYSZABÁLYZAT

Általános információk
A versenyre olyan munkákat várunk, amelyek a korábbi Bolyai Makett építő Kupákon még nem lettek nevezve. A versenymunkákat csak a készítőjük nevén lehet benevezni. A versenyzők korlátlan számú makettet nevezhetnek. Ezektől függetlenül a kiállításra minden alkotást szívesen várunk. Minden olyan versenymunkához kérjük dokumentáció leadását, ami feljavított, bontott makettet, egyedi, kísérleti típust, típusátépítést, különleges festésmintát jelenít meg. A dokumentáció lehet nyomtatott és elektronikus formátumú, kereskedelmi forgalomban beszerezhető vagy magángyűjteményből származó referenciaanyag egyaránt. A dokumentáció leadásának ténye a nevezésnél regisztrálásra kerül, nagy értékű, nehezen pótolható referenciaanyagnál (könyv, folyóirat, CD/DVD, fénykép, stb.) külön elismervénnyel is, amellyel az eredményhirdetést követően visszakapható a szóban forgó dokumentáció.
A makettek besorolása
A zsűri a kategóriák további bontásának vagy összevonásának, indokolt esetben adott versenymunka más kategóriába történő átsorolásának, illetve a versenyből történő kizárásának jogát fenntartja. Utóbbi történhet az előírttól eltérő ligában (hobbi, profi) és/vagy korcsoportban önhibából történt nevezés, illetve kegyeletet, jóízlést sértő alkotás esetén. A versenymunkák számának tekintetében egy kategóriában minimálisan öt alkotás szükséges a kategória indításához. Ennél kevesebb nevezett munka esetében a kategória összevonásra kerül egy hasonló paraméterekkel rendelkező kategóriával. Adott kategória további bontására abban az esetben kerül sor, ha azt a zsűri indokoltnak tartja.
Azon új generációs készletekből összeállított maketteket, amelyek dobozai gyárilag tartalmaznak egyébként feljavítónak minősülő alkatrészeket (nagyméretű fémmaratás, esztergált fém lövegcső, fém vontatókábel, stb.) és ezek beépítésre is kerültek; a jelentős mértékű, dokumentáció alapján, saját építésben kivitelezett feljavításokat, bontást tartalmazó munkákat, illetve a teljesen saját építésű alkotásokat az adott szekciók feljavított, bontott kategóriáiban kell nevezni, ha ilyen meg lett hirdetve. Ezen kívül minden gyári készlet segítségével elkészített feljavítást és/vagy bontást tartalmazó versenymunkát is itt kell nevezni.

A Profi ligában minden olyan versenyző szabadon indulhat, aki elfogadja a versenyszabályokat. Annak, aki az adott kategóriában mesterlevéllel rendelkezik, illetve a 2007-2009. évi Szolnoki makett verseny mester kategóriáinak valamelyikében arany, ezüst, bronz érem helyezést ért el; a 2007-2009. évi Mosonmagyaróvári makett verseny bármelyik kategóriájában első helyezett lett; a 2006-2008. évi Bolyai makett verseny Profi ligájának bármely kategóriájában arany, ezüst, bronz érem helyezést ért el, a profi ligában kell indulnia. Ettől csak abban az esetben térhet el, ha nem a mesterlevelet vagy érmet, illetve első helyezést elért munkája szekciójának megfelelő makettel szeretne indulni és ez nem ért el helyezést a fenti versenyeken. Tehát egy repülő mesterleveles szabadon indulhat a Hobbi liga harcjármű szekciójában, stb.
A Hobbi ligában, a korcsoportjának megfelelő kategóriákban minden olyan makettező szabadon indulhat, aki nem tartozik a Profi ligában indulásra kötelezettek körébe és elfogadja a versenyszabályokat. Továbbá a Hobbi liga korcsoportjai felfelé nyitottak, vagyis aki a korcsoportjánál magasabb korcsoportban szeretne indulni, az megteheti.
A Kiemelt kategóriában megkötés nélkül, bárki indulhat.
Zsűrizés
A nevezés lezárását követően kezdetét veszi a zsűrizés, ami nem nyilvánosan zajlik. Kérésre, ha az adott zsűri team beleegyezik, rövid időre megtekinthető.
A zsűri a Hobbi ligában szemrevételezéssel vagy könnyített pontozás, a Profi ligában szemrevételezés vagy szigorított pontozás alapján hozza meg döntését. Az utóbbi esetekben a zsűri törekszik arra, hogy lehetőség szerint minden versenymunkát pontozzon. A pontozólapok az eredményhirdetést követően megtekinthetőek, illetve térítés ellenében (önköltségi ár) másolatot kérhetnek belőlük a versenyzők.
Óvás
2009. október 18.-án, az eredmények kifüggesztését követően, 12.00h-ig nyílik mód az óvásra, 3000-Ft kaució ellenében. Elbírálását háromfős bizottság végzi, amelynek tagjai a zsűri elnök, az érintett szekció egy zsűritagja és a főszervező. Ha a bizottság megállapítja az óvás jogosságát, akkor az eredmény módosításra kerül, és a kaució visszajár.

Díjazás
A kategóriákban arany, ezüst és bronz díjak kerülnek kiosztásra, kategóriánként akár több is, a zsűri döntése vagy az elért pontszámok alapján, de az adott kategórián belül egy versenyző maximum három díjat kaphat. Minden díjazott oklevelet is kap. Ezen kívül szponzori és márkadíjak is szerepelnek az elismerések között, amiket a felajánlók vagy a szervezők döntése alapján adnak ki. A "Best of show" díjat a zsűritagok javaslata alapján kiválasztott alkotás kaphatja, javaslategyenlőség esetén a zsűri elnök döntése alapján.
Makettek leadása
2009. október 17.-én 8 órától 13 óráig lehetséges.
Előnevezni az Interneten is lehet.
Makettek visszaadása
Kizárólag az eredményhirdetést követően, kis csoportokban, felügyelet alatt, a nevezésnél kapott igazolószelvények ellenében. Aki elveszti, vagy nem hozza magával az igazoló szelvényt, csak azután veheti át a makettjét, ha minden más makettet már átvettek.
Zsola 510360 2009. szeptember 29. 23:10
Válasz erre
Hi
Az RLM színekkel kapcsolatban lenne egy röpke kérdésem.
Melyek voltak jellemzőek a háború vége fele? Itt konkrétan a '45 január-május közötti időszakra gondolok.
Azt tudom hogy volt itt is improvizálás sok esetben festék hiány miatt.
Van egy K-4-es Messzerem(a kedvenc változatom egyébként),és szeretnék majd adni neki egy igazi "dögös" háború végi köntöst.
A szürke-zöld kombináció nem nagyon fogott meg,igaz hiába keresgéltem nem találtam túl sok profilrajzot,ami egyébként meglep.
Egy szín különösen érdekelne,ezt alulra festették,ilyen barnás szürkés különleges árnyalata van.
Ez melyik lenne pontosan?
Illetve van egy profilrajz ami felkeltette az érdeklődésem,de nem tudom mennyire lehet ez hiteles. Igény esetén belinkelem,de biztosan akad aki ismeri.

És még egy apróság: készít valamely gyártó kifejezetten ehhez a változathoz matricalapot? Mert több matricás céget is átböngésztem de lényegében eredménytelenül.
Főleg a kék oldalszámú gépek iránti vonzalmam miatt...
rod666 510356 2009. augusztus 6. 09:52
Válasz erre
Sziasztok!

Most találtam: englishrussia.com/
Német légifényképek, a Szovjetunió felett készültek.
joozsyka 510355 2009. augusztus 3. 19:19
Válasz erre
Ha esetleg valaki még nem látta:
www.youtube.com/watch
Roadblock 510354 2009. július 20. 20:48
Válasz erre
www.ww2f.com/wwii-today/29201-fw-190-found.html
Itt lehet böngészni bővebben...
Roadblock 510353 2009. július 20. 20:46
Válasz erre
Helyreállították...

"Belly landing , perhaps no big trees to hit back in 1943,didn't see any damage off hitting trees from the landing. Lot of trees have grown in last 47 years. Some instruments were missing when the guys filmed the find in 1989.

The loss of Fw190 A5/U3 W.Nr 1227.
On Monday 19th July 1943 Fw190 A-5 W.Nr 1227 'White A' went on a mission carrying a SC250 (550Ib) bomb. Taking off from Siwerskaja, on what was probably a hot summer day, 'White A' headed for the Front line which was only fifteen or so minutes flight time away. Crossing the front line over the Dvina River, the Fw190, flying with another crossed it and headed East. Whilst behind enemy lines, in an area called Voibakala, the 'Rotte' attacked an armoured train and reportedly suffered damage from flak. The loss report indicates the Fw190 crash landed due to this damage, although none was located on the airframe. It Fw190 suffered a catastrophic failure of the BMW801, caused by a rag -sabotage is suspected as it was a new engine was fitted a few days before). The Fw190 was recorded as being 100% lost in the map reference co-ordinates of Pl.Qu.20124.
The pilot Feldwebel Paul R‰tz survived the crash landed behind enemy lines. He removed his leather flying helmet and retrieved the first air kit from the rear fuselage and is thought to have headed West back to the front line only a dozen or so miles from the crash site. He was undoubtedly captured by the Russians and interned although the Luftwaffe loss report still class him as 'Vermiflt' (missing) in action.
Focke-Wulf Fw 190A-5 1227 (N19027) was recovered from Russia in the early 1990s and subsequently purchased by FHC, which contracted JME to complete it. Norfolk-based JME Aviation is making excellent progress on restoring a pair of World War Two Luftwaffe fighters to airworthy trim on behalf of the aircraftís owners, the Washington-based Flying Heritage Collection owned by Paul Allen of Microsoft
Interesting thing is that flak was not the real cause of the crash. During engine strip down they found uniform rag's in the oil lines.
bigboy 510352 2009. július 20. 18:33
Válasz erre
Nos köszönöm én is mert találtam képet a általam keresett E3-ról is.Üdv bigboy
Varjúbácsi 510351 2009. július 20. 17:41
Válasz erre
bigboy 510350 2009. július 20. 16:18
Válasz erre
Üdv Timur , kereshetlek .Téma Adolf Galland 10-dik légigyőzelménél,az általa repült Messerschmitt Bf 109E3 vadászgépének festése.Meg ezzel kapcsolatban ,néhány kérdés (szivargyújtó-hamutál).Későbbi Bf109E4-E4N-ről nagyon sok fotó kép van.Üdv bigboy
gábor76 510349 2009. július 19. 18:30
Válasz erre
És vajon hova lett azóta?
Roadblock 510348 2009. július 19. 18:19
Válasz erre
Hogy én ilyet sosem találok az erdőben... ez vérlázító. :))
SIG 510347 2009. július 19. 15:44
Válasz erre
Ejnye, ez gyönyörűen megmaradt !
Levix 510346 2009. július 19. 12:23
Válasz erre
www.britmodeller.com/forums/index.php
FW-190 az orosz erdőben.
Roadblock 510345 2009. június 5. 21:53
Válasz erre
Nem fizetős... Klikk a linkre, majd a bal oldali "fordulatszámmérő" alatt Free User-re klikk...Ezután kell várnod kb 35sec-et majd egy utolsó klikk a Download-ra.
Fájlok között elméletileg 15 percet kell várni, ha nem fizetsz elő, de ha meg tudod oldani, hogy a public IP-d megváltoztatod, akkor tudsz tölteni azonnal, de csak 1 szálon.

Ha érdekel, akkor van a discoverynek egy kisfilmje, A Wings Of The Luftwaffe sorozatban a Stukákról, 4 file kb 450MB:

rapidshare.com/files/140097113/Wings_Of_The_Luftwaffe_-_Ju_87_Stuka.part1.rar
rapidshare.com/files/140132064/Wings_Of_The_Luftwaffe_-_Ju_87_Stuka.part2.rar

rapidshare.com/files/140285553/Wings_Of_The_Luftwaffe_-_Ju_87_Stuka.part3.rar
rapidshare.com/files/140306636/Wings_Of_The_Luftwaffe_-_Ju_87_Stuka.part4.rar

rapidshare.com/files/140317961/Wings_Of_The_Luftwaffe_-_Ju_87_Stuka.part5.rar
rapidshare.com/files/139998364/Wings_Of_The_Luftwaffe_-_Ju_87_Stuka.sfv
BBalázs 510344 2009. június 5. 21:40
Válasz erre
Roadblock!
Köszi, de van egy kis gond, ez fizetős cucc...
De ha tucc segiteni h mit bénáztam, akkor megköszönöm, ill. könyvet tudnál ajánlani, angol nyelven jöhet.
Egyébként a Stukák cimű könyvből sokmindent megfigyeltem, pl. az egyes repülők festése nem mérnöki pontossággal volt kivitelezve - akár századon belül is jelentős eltérések voltak jelölésben, lajstromszám a farokrészen hol fel volt feste hol nem, ésatöbbi ésatübbi.
Csodaszép madarak voltak.
Roadblock 510343 2009. június 5. 21:09
Válasz erre
sdkfz 510342 2009. június 5. 20:01
Válasz erre
BBalázs 510341 2009. június 5. 18:28
Válasz erre
Sziasztok!
Stukákról szeretnék szakirodalmat fellelni, jelenleg kb. A Hajja und fiai féle Stukák cimű könyv áll rendelkezésemre. Kicsit jobban belefolynék...
borisz 510340 2009. június 3. 16:14
Válasz erre
sdkfz 510339 2009. június 3. 13:45
Válasz erre
üdv
Képeket keresek a me-109 g2 es pilótaafülkéjének belsejéröl.
aki tudna tegyen már párat fel ide.
köszönöm
Tibcsi 510338 2009. április 24. 11:38
Válasz erre
Az Academy valóban nagyon szép lenne, ha a motor feletti géppuskák a rendes helyükön lennének. :)
rod666 510337 2009. április 24. 09:00
Válasz erre
Szerintem az Academy E3/4 is nagyon jó. Szép felületek, jó illeszkedés, gyönyörű kabinbelső.
Timur 510336 2009. április 24. 08:58
Válasz erre
Alapból (az Eduard honlapon) 75 $-t kérnek a makettért. Ezt vesd össze a Móvári árral. Szerintem a makett -hibáival együtt is- kiváló.

Az Eduard A-fóka szériája nem mentes néhány alakhibától, és kissé túlbonyolított.
A felülete viszont gyönyörű, a készlet rendkívül részletgazdag; s ha valaki "dobozból" akar bontani, akkor nincs jobb lehetőség. Az Eduard még olyan dolgokra is figyelt, mint a zárt- és nyitott kabintető alakja közötti különbség. Ezt soha, egyetlen méretarányban sem készítette el még más gyártó.

FS
uly 510335 2009. április 24. 01:10
Válasz erre
Ha jól emlékszem 9500Ft körül volt az ára. Annyit megért ez az E4-es messzer?
Nekem nem tűnt olyan jó minőségnek.
És a FW 190A5 Walter Nowotny féle matricával kiadott ha jól emlékszem 5600pénz volt. Az milyen szerinted? Minőségileg?

Uly
Timur 510334 2009. április 21. 10:44
Válasz erre
Szia Russel barátom!

Tervezem, tervezem...
Most elöljáróban csak annyit, hogy a főfutó kerekei (hmmm...) "elnagyoltak", a futóakna túlbontott, az ide ajánlott színek pedig eléggé meglepőek. (Nem túl elegáns megoldás, hogy elfogadható futóaknát csak a külön vásárolható maratással együtt készíthetünk.) A kabin nem rossz, de itt is vannak furcsa részek (oxigénregulátor mérete, térképtartó-megoldás, ülés, stb.) A felület nekem nagyon tetszik, a vásznazás túlzásait festéssel lehet kompenzálni. A nyitott motortér élethű bemutatásához ebben a méretarányban egy kicsit kevés, amit a makett dobozból nyújt (pl. ráöntött gyertyakábelek.)
Nem ellenőriztem még, csak olvastam, hogy a hűtő picit túlméretezett.
Az E-1-nél az egyik festés (matrica) színei rosszak (piros 13-at kapunk a 6. staffeles sárga helyett, a "boszorkány" színei is tévesek.

No, ez így már fanyalgásnak tűnik, pedig csak egyet jelez: nincs hibátlan makett!
Az Eduard jó munkát végzett, s nekem nagyon-nagyon tetszik a kit!
(Móváron az első voltam, aki a polcról leemelte. Úgy vigyorogtam, mint egy jóllakott óvódás, annál is inkább, mert az E-4 nálunk debütált!)

Barátsággal:
FS
Russell 510333 2009. április 21. 09:11
Válasz erre
Üdv Timur!

"(A '32-es Eduard Emilek? Már megvannak...:)! )"
Csodálkoztam is volna, ha nem lennének meg...
Kérünk szépen majd némi elemzést róluk, amint időd engedi!

Üdvözlettel:
Russell
Timur 510332 2009. április 21. 08:51
Válasz erre
Szia!

Ami jó '72-ben.
Emil: Tamiya, ICM
A többi változat: Fine Molds
Biztos más gyártó termékeiből is lehet szép makettet készíteni, de aránytalanul sok munkával és átalakítással.

(A '32-es Eduard Emilek? Már megvannak...:)! )

Horrido!
vlevi 510331 2009. április 20. 18:37
Válasz erre
Eduard E-1, E-4, persze 32-ben :)
72-ben az Academy-k ajánlhatóak?
Mert szép, és mint makett pontos, de azt én nem tudom eldönteni, hogy valósághű-e
Levix 510330 2009. április 20. 10:53
Válasz erre
:) ja segített, köszi. Gyanúsak voltak a képek, de ezek szerint nem véletlenül.

Még1x köszi!

Üdv.

Levi
Timur 510329 2009. április 20. 09:51
Válasz erre
Szia Levix!

Előre kell bocsátanom, hogy '72-ben nem mozgok túl otthonosan, inkább a nagyobb méretarányokban.

Ami a képeken is látszik: túlbonyolított makett (pl. külön farokrész) csúnya alakhibákkal (pl. vízszintes vezérsík), túlzottan leegyszerűsített részekkel (kabin, kerék, stb.); nem túl jó minőségben öntve (sorják).
Nem tudnám jó szívvel ajánlani, különösen úgy, hogy létezik a Fine Molds-sorozat. Igaz, ott az árat is megkérik, de valamit valamiért.

Endre fiam kb. 1 éve rakott össze egy MasterCraft Fókát. Szörnyű makett volt: semmi nem stimmelt semmivel, durva alakhibák... Még a matricája is gyötrelmes volt: vastag, merev, a hordozópapírt nehezen akarta elhagyni, viszont cserébe nem is tapadt.

Remélem segített a döntésben,
Üdv,

Timur
Levix 510328 2009. április 19. 10:28
Válasz erre
Timur!

www.model-making.eu/katalog.php
Mennyi köze van a valósághoz a MasterCraft Messzerjeinek? A fenti linken vannak panelfotók és az összes változat ugyanaz, de lehet, hogy én nem látom a különbségeket.

Köszi

Levi
fatum 510327 2009. április 8. 16:29
Válasz erre
Timur 510326 2009. április 8. 13:23
Válasz erre
500x180.
Megegyezik a Me 210 farokkerekének méretével.
fatum 510325 2009. április 7. 17:09
Válasz erre
Timur 510324 2009. április 7. 14:31
Válasz erre
Ez csak egy egyszerű villás szerkezet volt, amelyet felszállás után ledobott a gép.
A kerék méretének utána tudok nézni, ha érdekes.
fatum 510323 2009. április 6. 16:19
Válasz erre
Még egy kérdés:a "középső" futóműhöz vajon melyik repülő alkatrészét használták fel?Messzer 262?Vagy Heinkel?
fatum 510322 2009. április 5. 18:30
Válasz erre
Zebi, köszi örök hála!
Zebi 510321 2009. április 5. 18:09
Válasz erre
Szia!
Fiesler-Skoda FiSk 199 néven keresd. Makettváltozatát kiadta 72-ben az Amodel, 48-ban a Hasegawa.
Egy weblap, gyors keresés után:
www.xs4all.nl/~tozu/me109/family/FiSk-199.htm
fatum 510320 2009. április 5. 17:45
Válasz erre
DSC00115
DSC00115

Sziasztok, ez a messzer már régóta izgatja a fantáziámat.
Annyit tudok róla, hogy G2/R1 változat, de ezen kívül sajna semmit.
Érdekelne a festése vagy valamilyen nézeti rajz.Ha van valakinek valamilyen anyaga megköszönném, ha megosztaná velem.
fatum
Timur 510319 2008. július 2. 07:29
Válasz erre
Szia!

A '41 ősze előtt gyártottakon 02, azután 66.
basio 510318 2008. július 1. 16:46
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy az Fw-200 Condor
belseje milyen színű volt? Láttam zölddel és szürkével
is maketteken.

köszi
basio
Zebi 510317 2008. június 23. 16:19
Válasz erre
Szerintem ez nagyon látványos Fw-190A7/R2 (A6/R2?) makett, Kornatzki Sturmstaffeles gépe:
www.network54.com/Forum/478986/message/1214116145/
Timur 510316 2008. június 20. 11:56
Válasz erre
Szia Zebi!
Igaz, az angol nyelvű szakirodalom sem mindig egyértelmű, Sőt, néha a forráskritika sem segít. Jelen példában a Recognition Manual nem egy eldobandó munka, de én is a JaPo-t tartom valószínűbbnek.
Zebi 510315 2008. június 19. 14:37
Válasz erre
Az angol nyelvű szakirodalomban is (és emiatt a fejemben is) van néha kavarodás. Például a DB-605 motor és az MW rendszer használatával kapcsolatban a Bf-109 Recognition Manual azt írja, hogy csak a C-3-as üzemanyaggal működő motoroknál lehetett MW befecskendezést használni. A Japo 109K könyvben árnyaltabb a kép: szerintük a DB-605DB motor működhetett úgy, hogy B-4 + MW, vagy működhetett C-3-al, de MW nélkül. A DB-605DC a könyv szerint C-3-al ment, és lehetett használni mellette a metanolos befecskendezést. Megint máshol azt olvastam, hogy a DB csak B-4-el, a DC pedig csak C-3-al üzemelhetett.
Én a Japo verzióját tartom a leghihetőbbnek, de nem vagyok biztos benne.
Timur 510313 2008. június 16. 10:25
Válasz erre
bigboy 510311 2008. június 16. 10:12
Válasz erre
Timur köszönöm a segitséget és élek is vele . keresni foglak az emlitett modon.üdv bigboy.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.