/ Fórumok /

Luftwaffe

Német repülőgépek, a kezdetektől napjainkig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.
pmheros 721494 2024. március 5. 21:08
Válasz erre
Üdv!

Hasznos infók. Köszi!

Üdv.: pmheros
Podva 721493 2024. március 5. 21:03
Válasz erre
416004551_10218874201205631_4997645662285285556_n
416004551_1021887420...
G-5
G-5

Sziasztok

Engedjétek meg hogy én is hozzátegyem az ismereteimet G-5 ügyben:

Amikor megjelent az Eduard G-6/G-5 dual combója egy olasz uriember az Edu Fb profilján bele szállt az "alkotókba" hogy tévesen ajánlják a hátsó nyomástartó fallal együtt a hátpáncél alkalmazását, ugyanis együtt sosem használták. Tehát az Edu javaslatával ellentétben a G-1, G-3, G-5 változatok esetében az átlátszó keret 3-ssal jelölt kabin hátsó falat kell csak beragasztani. (Természetesen abba a deklibe, ahol jelölve vannak a sarkokban a szilikagél kapszulák.) A csatolt rajz szerintem mindent elmagyaráz...

Ami a "lővájú" kialakítást illeti nem hermetizált vagy nem hermetizált változat az oka a különbségnek: ott ahol a lővájút panelvonal keretez az arra utal, hogy azokat a gépeket az Erla üzemében gyártották. A Messzerschmitt, WNG, MWG gépein a lövájú körül nem volt panelvonal.
Üdvözlettel: Viktor
pmheros 721476 2024. március 5. 14:13
Válasz erre
mg131_2
mg131_2
mg131
mg131

Ami az MG 131 alatti kivágás hiányát illeti, lehet hogy az Eduard megoldása a jó. Találtam egy eredeti állapotot bemutató képet arról, hogy a vályú hiányzó darabja ott van fixen a 13milis alatt. Ezt a lemezt a múzeumi gépeken eddig nem láttam az MG 131 esetén. (Persze az MG 17 torkolat környéki mandzsetájából kiindulva, logikus lett volna valami hasonlót feltételezni.)
slowmotion 721463 2024. március 5. 11:40
Válasz erre
Jó, nem kiállításra akarom csinálni. Most még. (Meg szerintem majd sem.)
pmheros 721462 2024. március 5. 11:17
Válasz erre
...és lehet, hogy pont felcserélve sikerült az Early, valamint Late feliratokat a képre helyeznem.
pmheros 721455 2024. március 5. 07:40
Válasz erre
G5G6
G5G6

Na, igen: megint lemaradt a kép
pmheros 721454 2024. március 5. 07:39
Válasz erre
Üdv!

A G-5 altípuson belül is megvolt a két eltérő megoldás a géppuskavályú körüli kialakításban, bár az Eduard alkatrészein mindössze valamiféle eltérő panelosztásban jelenik meg a korai, és a késői gyártás különbsége. (Ezért én nem tartom szerencsésnek G-5 és G-6 verziók közti különbségnek nevezni.) Az Eduard a saját kései alkatrészén az MG 131 alatti lemezkivágás feladatát nem végezte el, feltételezem a méretarány, és a könnyebb építhetőség okán. (Ugyanígy a Tamiya sem csinálta meg a kivágást a kései G-6 -osán ebben a méretarányban, egyedül a FineMolds vette a fáradságot erre.)
A Dual Combo készletben valóban van 2db v18 , és 2db v19 alkatész, így nem kell hogy a két megépített madár különbözön, jutni fog mindekettőre egyforma.

Az archív fotókon amúgy sem nagyon látszik a különbség, egyrészt a fotók minősége, másrészt a fotózás rálátási szöge miatt.

Üdv.: pmheros
slowmotion 721447 2024. március 4. 21:19
Válasz erre
Akkor pont így lesz. Köszönöm!
slowmotion 721443 2024. március 4. 20:57
Válasz erre
Köszönöm!

Azért kérdeztem, mert én is betáraztam, és ki is néztem Hartmann masináját még vételkor, ami G-6-os - viszont láttam G-6-os magyar matricát, és ahhoz kell az, hogy kettő ilyet lehessen építeni. De most már nyugodtabb leszek :)
Elnar 721442 2024. március 4. 20:55
Válasz erre
Mivel külsőre a leglátványosabb különbség a motorburkolat a géppuskáknál, azt kerestem. A super-hobby oldalán be vannak fotózva a keretek. A V jelzésű amin ezek a részek vannak, G5-höz és G6-hoz is külön. És ebből a keretből kettő van. Úgyhogy szerintem nincs semmilyen akadálya semmilyen kombinációnak.
www.super-hobby.hu/zdjecia/1/9/4/58948_2-auto_downl.jpg

Egyébként a fel nem használandó alkatrészek is tetemes mennyiség: Erla kabintető, késői oldalkormány, korai szárny kisebb kerékhez (plusz a kisebb kerék), légcsavarok, beömlők, bombák... és mindez kétszer.
pmheros 721441 2024. március 4. 20:49
Válasz erre
Most a füzeten is átrágva magam a G-5 -ösöknél a nyilótetőrésznek van hátsó fala is, (feltételezem) a hermetikus zárás miatt, de ez is egy-egy példányban ott van mindegyik átlátszó kereten, szóval a két G-5 e szerint is kijön egy dupla készletből.
pmheros 721439 2024. március 4. 20:33
Válasz erre
Üdv!

Ha jól tévedek, a G-5 és a G-6 közt annyi a különbség (1:72 -ben), hogy az előbbi túlnyomásos kabinnal épült, vagyis nem lesznek az apró légzőnyilások a kabintető elülső szakasza alatt.
Átlátszó keretből kettő egyforma van a készletben, a teljes G - K sor összes lehetőségét lefedve, így kettő G-5, vagy kettő G-6 építhető 'párhuzamosan' a Dual Combo 2144 készletből.

Üdv.: pmheros
slowmotion 721438 2024. március 4. 20:24
Válasz erre
Akinek megvan a 2144-es Edu készlet, és már nekikezdett, vagy csak átrágta magát a füzeten, ahhoz lenne kérdésem:
a dobozból egy G-5-öst és egy G-6-ost lehet megépíteni, vagy akár két G-5-öst vagy két G-6-ost is?
Mekett 719606 2024. január 28. 23:05
Válasz erre
A Luftwaffe gépein használt szegecsekről tudunk valamit? Úgy értem, fel lehet állítani valami közelítő rendszert azzal kapcsolatban, melyik időszakban, a sárkány melyik részén milyen szegecset használtak?
Nem csak arra gondolok, hogy a fej süllyesztett, vagy gömböjű, hanem pl a méretre, amennyiben változott.
Podva 719410 2024. január 25. 06:14
Válasz erre
Ju 87 szárny
Ju 87 szárny

Csatlakozva az előttem szólókhoz itt a Stuka szárnya, ott is a szárnyhúr kb feléig kell húzogatni csak a szegecselőt...
Muzzy 719374 2024. január 24. 14:50
Válasz erre
erről korábban már volt értekezés.
A fényes felpolírozott gép viszont messzebbről látható volt.
Ha már luftwaffe oldalon felhozta Varjúbácsi a spitet, a hivatalos gyártástechnológia szerint a belépőépétől hátrafelé lévő szárny részének (húrhossz) 25%át glettelték és polírozták, a hátrább lévő részekkel kevesebbet törődtek. Ennek egyszerű magyarázata van, egy normál szárnyprofilnál a profil első 25%-án termelődik a legnagyobb felhajtóerő, hátrább jelentősen csökken.
A mustangok szárnya is glettelve volt, viszont a fékszárnyak már nem, pont ezért. (igaz, ennek már lamináris profilja volt, de a felhajtóerő itt is a szárny első részén termelődött alapvetően)
A törzset kevésbé polirozták, az nem termelt alapból felhajtóerőt, ezért van a wildcat szárnyán süllyesztett, a törzsén meg normál szegecs. Igaz, ártani nem ártott, mert azért csökkentette a légellenállást. 43 előtt a spitek törzse normál szegecseléssel készült, 43 -ban tértek rá itt is a süllyesztett szegecselésre.
Varjúbácsi 719370 2024. január 24. 13:14
Válasz erre
Máltán pl. volt olyan felderítő Spitfire, amit felszállás előtt a szerelők tükör fényesre felpolíroztak, mert így a gép sokkal gyorsabb volt.
Mekett 719214 2024. január 22. 21:55
Válasz erre
Egy szerelő géppel polírozza egy Me-109 oldalát
Egy szerelő géppel...

Az örök eldönthetetlen kérdésre, miszerint "fényes volt, vagy nem volt fényes?"
Nyugi, nem kell komolyan venni. :)
tyimosenko 718875 2024. január 16. 22:26
Válasz erre
Tök jó képek!
Érdekes, hogy a zubbonyhoz egészen hasonló a MN-ben 40 évvel később rendszeresített 1982M téli repülőhajozó zubbony. A szabás, zipzárak, mellső zseb, gallér, pattintható belső réteg.
Mekett 718866 2024. január 16. 21:26
Válasz erre
Heinkel He-177 A-5 hátsó lőállása és faroklövésze

Bundesarchiv Bild 101I-668-7164-16A
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_101I-668-7164-16A,_Flugzeug_Heinkel_He_177,_Hecksch%C3%BCtze.jpg
Heinkel He-177 A-5 h...
10-30 B-2 mentőmellény
10-30 B-2 mentőmell...
Fűthető kabát
Fűthető kabát
Fűthető nadrág
Fűthető nadrág

He-177 A-5 faroklőállása egy 20mm-es MG 151/20 gépágyúval.
Az éppen bekászálódó lövész visel egy mentőmellényt és az elektromosan fűthető repülőruhát is.
Ami nekem igazán érdekes, az a mozgó és fix részek határán látható seprűszerű anyag. Manapság ajtók szigetelésénél látni hasonlót.

Mentőmellény:
www.cockpitrockers.de/produkt/piloten-cockpit-equipment/luftwaffe-schwimmweste-10-30-b-2/
Fűthető öltözék:
www.luftwaffe-militaria.com/for-sale/uniforms/luftwaffe-heated-channel-flight-jacket-and-pants.htm
Wrecker 717403 2023. december 24. 19:27
Válasz erre
Wrecker 717401 2023. december 24. 19:18
Válasz erre
Mekett 717396 2023. december 24. 17:27
Válasz erre
Tudjuk, melyik reptéren készülhetett a kép? Megvan a forrása?
ssanyi 717190 2023. december 19. 21:56
Válasz erre
Üdv!

Igen, magyar pilótának tűnik, ha minden igaz, vadsszpilóta.
Sokszor álltak oda magyarok (is) egy német gép előtt fotón pózolva, pl. Molnár Lászlótól is készült kép német Fw 190G-1 előtt állva.
Mekett 717188 2023. december 19. 21:34
Válasz erre
Megvan a kép nagyobb felbontásban? Mi a forrása?
Wrecker 717187 2023. december 19. 20:52
Válasz erre
iPHq6It6yHMudGTyZ11TfTIgOik5iizYCyVcIFn4
iPHq6It6yHMudGTyZ11T...

Lehet, hogy ő is magyar?
romsitsa 717181 2023. december 19. 18:26
Válasz erre
Érdekes, hogy mennyire eltérő a két szélső mellény szabása a többitől.
Elnar 717177 2023. december 19. 15:53
Válasz erre
Ezek magyarok!
Alégerőnél is kedvelt posztóujjas bőrmellény van rajtuk. Talán mintha a galléron lévő légcsavart is látnám (normál paroli biztos nincs rajtuk, de nem kizárt a rangjelző csillagok direkt gallérra varrása sem). Én 80%-ban azt mondom ők légierősök.
Sőt, szerintem az ötből hármon a hajózó nadrág van rajta
Mekett 717175 2023. december 19. 15:40
Válasz erre
Német He-111

Fortepan - Szabó Barbara
https://fortepan.hu/hu/photos/?id=116526
Német He-111

Szembejött egy érdekes fénykép a Fortepanról.

A leírás szerint 1943-as képen egy He-111 látható, előtte számomra ismeretlen nemzetiségű katonákkal. A gép biztos a Luftwaffe-ban szolgált, a törzsön látható a kereszt és egy "D" a lajstromjelből.
A bal motoron remekül láthatók a lángrejtők, és a légcsavaragy, mivel itt hiányzik a kúp. A másik motoron viszont lángrejtők nincsenek.

A háttérben látható egy Go-242 vitorlázó, egy Me-110 (azt hiszem), egy nagy kupac bomba és egy másik He-111 a katonák között.
Planes 716855 2023. december 13. 14:57
Válasz erre
A FUG 16 ZY -ról volt szó és az antennáról.
A felfüggesztést benéztem ahogy illik mondani,Köszönöm a kijavítást.
Üdv.!
P
ssanyi 716849 2023. december 13. 11:33
Válasz erre
F-8 kamera konténer
F-8 kamera konténer

Üdv!

A mellékelt kép a Classic Focke Wulf Fw 190 vol Two 1943-1944 knyvből lett fotózva és nagyítva, semmi más nem történt vele (na jó, még nyilakat és feliratokat raktam rá).

Rajta vannak a szány alatti függesztők.
A kamera konténer felső nyúlványa pont emiatt a függesztés miatt van, hogy az első támasznak legyen csatlakozása.
Amennyiben nem volt Fug16 az F-8-okban, akkor mivel rádióztak?
Planes 716840 2023. december 13. 07:45
Válasz erre
Üdv.!
A kialakításra,és az elhelyezés módjára gondoltam.
Emlékeim szerint (sajna most nem találom a írást) a FUG 16ZY négy frekvencián tudott adni és négyen venni jelet egymástól függetlenül ,ami a hangátvitelen kívül helymeghatározásra és iránymérésre,irányításra is alkalmas volt automatikus módon is.
Mivel elég nagy eszköz volt,a csatarepülőkre ezt nem szerelték föl.Ezeknek a PR16 os keretantenna maradt a törzs alján pálca antenna mellett.Az egyetlen múzeumi Fóka Walkaroundjain is látszik a helye szépen be van lemezelve.
A " mi" fotónkon nincs a gépen a ETC 50,és jól kivehetően az eszköz nem ott van,hanem valahol a futóakna mögött.
P
J_K 716824 2023. december 12. 21:47
Válasz erre
Nem volt D-3 változat.
Itt is csak D-t írnak a 3./JFS 5-ből...
J_K 716823 2023. december 12. 21:45
Válasz erre
Jó, bonyolítsuk.
A Classic fotósorozatán egy korai kialakítású kamera van '43-44-ből. A "mi" fotónk egy módosított burkolatú példány '45-ből. Ettől még a kamera az kamera.

Kíváncsian kérdezem, hogy a FuG 16-nak milyen "másfajta" antennája volt még a Fókákon?

Mert -bár voltak példányok szép számmal, amiről leszerelték, de a standart FuG 16 antenna ott volt az F8 és F-9 gépeken.
J_K 716822 2023. december 12. 21:36
Válasz erre
Az összes "A" tömített volt a lemezillesztéseknél, gyönyörű sima felülettel...ez nem az.
Elnar 716821 2023. december 12. 21:32
Válasz erre
ssanyi 716820 2023. december 12. 21:28
Válasz erre
Messerschmitt-Bf-109D1-Yellow-2-unknown-unit-location-ebay-01
Messerschmitt-Bf-...

Bf 109D1 lesz a fotón szerintem.
Elnar 716817 2023. december 12. 21:20
Válasz erre
De igen. Eddig nem sikerült ránagyítanom, de így már látszik. D1 lesz.
i.imgur.com/nwFr1ja.png
Mekett 716816 2023. december 12. 21:10
Válasz erre
Szerintem "A" pont nem lehet, mert annak fa légcsavarja volt.
Az "E"-től kezdve pedig háromtollú légcsavart használtak.
A képen kéttollú állítható (fém) légcsavart látunk, ami szerintem B/C/D-re szűkíti. A kipufogók vagy a nyílások nem segítenek leszűkíteni?
Elnar 716814 2023. december 12. 21:02
Válasz erre
Szerintem ez még az előszériás A változat lesz. Nyilván később felhasználva, már terepfestéssel. Tévedés jogát fenntartom, de minden más változat eltér.

www.modellingnews.gr/el/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D/messerschmitt-bf-109-early-series-airframe-miniature-5-richard-franks-valiant-wings
Mekett 716813 2023. december 12. 20:27
Válasz erre
Me-109 és ESK 2000
Me-109 és ESK 2000
Az eredeti fénykép
Az eredeti fénykép
ESK 2000 B - Hannover
ESK 2000 B -...

Egy újabb adalék az eredeti, ismeretlen változatú Me-109-eshez. Találtam egy képet a hannoveri múzeumban kiállított ESK 2000 B-ről, mellette egy régi fénykép, ami 99%, hogy a témaindító képpel egyszerre készült, csak hátulról. Hátha ez segít a pontos típusmeghatározásban.

Érdekes adalék, hogy a kiállított ESK 2000 B mellett ott a sárga előtétlencse is. Volt olyan kép, ahol ez is rajta volt a kamerán.
kervil 716812 2023. december 12. 19:48
Válasz erre
Fellapoztam a JaPo kiadó témába vágó könyvét is (Ales Janda - Tomás Poruba: Focke-Wulf Fw 190 F, G), ami a 23. oldalon tartalmazza ugyanezt a fotót, és némi bizonytalanságot fenntartva ugyan, de szintén a kamera mellett teszi le a voksot.

"Fw 190F-8/R1 of I/SG 2, Winter 1944/45. Besides an ordinary AB 250 container under fuselage there is some unknown equipment slung under wing, perhaps a camera."
Bandika 716810 2023. december 12. 19:44
Válasz erre
Tuti, hogy fényképezőgép van a várpalotai gépen. Lehet látni, hogy a futószár mellé szerelték fel, ahol a függesztő pont fegyverzetet nem bír el.
Nem standard a burkolata. Na és?
Freddy 716803 2023. december 12. 14:49
Válasz erre
Mekett 716796 2023. december 12. 12:48
Válasz erre
Bennem ugyanez merült fel. A hátsón két bomba látszik, és a függesztők is kivehetők. Az elülsőn nem. Viszont a közeli gépen úgy tűnik, mintha elöl egy távtartó pálca lenne, hogy a vízszintestől lefele nézzen. Ilyen megoldást az ESK 2000-nél láttam már, talán annak a talpát használták. Hiszen az jól jöhet, hogy az a talp pontosan beállítható irányban és magasságban. Ezt a bombazárral bizonyára nem lehet megcsinálni.
Propellerfanatic 716793 2023. december 12. 12:18
Válasz erre
Igazán kíváncsi vagyok mi lesz a megoldás, és mi a rosseb ez az izé.
(Csak mint kívülálló kérdezem, a retusálás, fénykép hiba ki lett már zárva? Mert a háttérben álló gépen a külső függesztőkön bombák vannak, ennek meg a külső függesztői is kicsit kontúrtalanok, mintha az alja nem is lenne...)
Üdv
Planes 716783 2023. december 12. 10:37
Válasz erre
Na,akkor bonyolítsuk:
Az tisztán látszik,hogy amit feltettél az nem az, nem ott van és nem akkora,és nem is hasonlít az alakja arra amit keresünk,és az" F" szérián nem volt a FUG 16ZY nak ez a fajta antennája.
Üdv.!P
Elnar 716777 2023. december 12. 08:10
Válasz erre
Engem sem győzött meg 100%. Ennek alulról van egy kiugrása, az áramvonalazó kúp egyenes és hegyesebb végű. A fölső "orr" sem derült ki micsoda. Talán mintha zömökebb is lenne az egész.
Legalább már az irányt sejtjük, hogy jónak tűnik. Lehet körbe kellene szaladni vele warbird (WIX) fórumon is akár.

Kedves J_K!
A FuG 16 antennáját csúnyán benéztem valóban, mentségemre szolgál(hat talán), hogy nagyon régen foglalkoztam német gépekkel. Valóban a repülési tengelyre merőleges az antenna, de a V-állású szárnyra is. Ezt a térbeli ferdeséget láttam úgy, hogy függőlegesnek tűnt. Megyek sarokba térdelni.
Mekett 716773 2023. december 12. 00:15
Válasz erre
Fw-190 Meine Bombe
Fw-190 Meine Bombe
Fw-190 várpalotai kamera
Fw-190 várpalotai...

Köszönöm, ez a barkácskamera teljesen új volt nekem.
Így már azért 99%-ra kijelenthető, hogy itt is hasonló kameráról van szó. Azért azt túlzás mondani, hogy ezzel minden eldőlt, mert egymás mellé téve a két képet egyértelmű, hogy itt nem ugyanerről az eszközről (vagy burkolatról) van szó.

Az is látszik, hogy a futóművön kívüli függesztőt használták, ahogy a másiknál is valószínű volt.
Annyit kérhetek még, hogy mit mond a szöveg erről a függesztményről?

Amit a tudás megszerzéséről mondtál, azzal teljesen egyetértek. A közös ötletelést egy felderítetlen témában nem nevezném legendagyártásnak. Mindenki hozzátette, amit tudott, tévedtünk sokat, de azt hiszem, a végére jól körüljártuk a témát.
ssanyi 716765 2023. december 11. 22:52
Válasz erre
Fw 190 kamera
Fw 190 kamera

Üdv!

Akkor a képek amikRE J K is utalt.
Focke Wulf Fw 190 Volume Two 1943-1944, szerzők J. Richard Smith, Eddie J. Creek, kiadó Classic
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16.