/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
Kibic 702064 2022. november 9. 20:11
Válasz erre
Igazad van, ezt benéztem! De csak a jó szándék vezérelt... :)
Kibic 702063 2022. november 9. 20:09
Válasz erre
Köszi, akkor valószínűleg zöldre fogom festeni...
ecsetes 702051 2022. november 9. 14:50
Válasz erre
Ezek PF-ek, dani416 az F-et kérdezte. Arról viszont tényleg kevés kép van.
búza 702050 2022. november 9. 14:25
Válasz erre
350c
350c
677 terep
677 terep
806 terep
806 terep

Szerintem olyan színes kép, amiről meg lehetne mondani nem lesz. Nagyon nem lőhetsz mellé, ha zöld, mint pl. a 17-19-21-es gépeken az antennák. Olyan úgysem lesz, aki hitelt érdemlően tudja bizonyítani, hogy nem zöld, vagy nem olyan árnyalat. Terepeseken zöld.
dani416 702049 2022. november 9. 13:07
Válasz erre
Köszönöm!
Szuper kép, még ha a futószár nem is látszik. :-))) De a lényeg megvan, hogy nem radaros verzió és magyar.
Kibic 702040 2022. november 8. 21:10
Válasz erre
Köszi a választ! :)
Már csak az antenna színe hiányzik...
Kibic 702039 2022. november 8. 21:06
Válasz erre
1555514_79261_mig_17
1555514_79261_mig_17
p1000995
p1000995

Szia,
nekem ezek vannak.
puskaspeti 702038 2022. november 8. 20:50
Válasz erre
030
030

Én ezt az egy képet ismerem.
https://www.makettinfo.hu/upload/202211/tn_1594962_36836_030.jpg?rnd=439150107
dani416 702034 2022. november 8. 19:38
Válasz erre
Jó estét! Akkor mégiscsak volt Mig-17F itthon. Nincs esetleg egy kép valamelyikről? Gondolom natúr fém szinű volt, mint a 15-ök?
Nyugger 702029 2022. november 8. 17:48
Válasz erre
A MiG-17F (20 db volt összesen) 1956 júniusában érkeztek vasúti szállítással. Berepülésekkel és a kiképzési repüléssel kb. 30 órát repültek átlagban 1956 november 4-ig. Nincs adat a füves üzemről. A „sima” MiG-15-s HDM repülőtérről történő üzemeltetésével a 1951-1956 közötti rettentően hiányos levéltári anyagokban nem találkoztam. A 21-s kitelepülések éves szinten csak pár naposak voltak a hajózók szintentartása miatt.
Freddy 702023 2022. november 8. 13:18
Válasz erre
21-es csak gyakorlatokra települt füves repterekre, nem?
piratvitorla 702019 2022. november 8. 11:27
Válasz erre
Szia
Köszi
A 21-est tudtam, sok fotót is láttam róla.
A Delfint szintén, sok helyen üzemelt fűről.
A lokátornak nem tesz jót, de a sima 17-es és 15-ösről nem láttam képet és nem is olvastam, hogy gyakorolták.
Nyugger 702017 2022. november 8. 11:07
Válasz erre
Mint a 101.fe.re.ezred volt katonája bizton állíthatom, hogy a MiG-15bis típus (valamint az L-29) füves HDM repterekről üzemelt, Kenyeri, Siófok-Kiliti.
A lokátoros MiG-17PF ill. a MiG-19PM leszámítva a kényszerleszállásokat nem üzemelt fűről. Ámbár az sem felejtős, hogy a MiG-21 összes nálunk használt változata viszont igen.
Kibic 702015 2022. november 8. 11:04
Válasz erre
piratvitorla 702011 2022. november 8. 09:57
Válasz erre
Sziasztok!
A MiG-15/17/19 típusokat lehetett füves reptérről üzemeltetni?
köszi
magyaralba 702004 2022. november 7. 23:43
Válasz erre
tomaspelej-171130-5a207cfd662c8-1600x1200
tomaspelej-171130-...

Szia

A képen bejelülten hogy volt a Meg-15-nek a hátsó, fehér fényű helyzetjelző lámpája.
Kibic 702000 2022. november 7. 22:17
Válasz erre
MiG-15bis_ant
MiG-15bis_ant

Sziasztok!

Két kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni:
1. az eredeti fémszínű MiG-15bis gépeken a törzs tetején középen lévő késantenna milyen színű volt (valamilyen alu, esetleg zöld, fekete)?
2. volt-e a svancon vagy valahol "hátul" fehér helyzetjelző fény?

Köszönöm segítségeteket!
Freddy 701945 2022. november 6. 17:28
Válasz erre
Yeagger 701277 2022. október 17. 21:09
Válasz erre
Sziasztok!

Az Eduard MiG-15 Bis www.eduard.com/out/media/7059.pdf leírásában hasonló színeket ajánl. Viszont a "homok" színt sokkal világosabbnak mutatják a fotók.
Tudnátok abban segíteni, hogy ezek a színek jók-e.

Előre is nagyon köszönöm!
Nyugger 701049 2022. október 9. 21:56
Válasz erre
1962 márciusában érkezett 30 db MiG-15bis, köztük a 677-s gép. Ezek mind natúr lakkozott gépek voltak, terepfestést az 1971-ben megalakult szolnoki 101. felderítő ezred gépei kapták meg, köztük a 677-s is. Természetesen volt 1-2 gép melyek kísérleti terepfestést kapott már 1970-ben, de a 677-s nem volt köztük.
Freddy 701046 2022. október 9. 20:57
Válasz erre
Eredetileg ilyen lehetett, 1962-ben állt rendszerbe, nem tudom, hogy akkor még volt-e fémszínű, vagy egyből ezt a terepszínt kapta magyar szolgálatban: www.avia-info.hu/Kep/Katonai/Mikojan-Gurjevics-MiG-15-677-1.jpg
A képek szerzői joga az enyém, magadnak lementheted, persze, de ne használd fel őket máshol. Inkább linkeld be az eredetit, nem tervezem őket leszedni amíg a blogspot.com működik :)
Propellerfanatic 701041 2022. október 9. 19:44
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy butaságot kérdezek, de a gépen látható jelzések azok az gép eredeti festése volt valaha? Illetve, hogy a képeket lementhetem? Nem vagyok tisztában az ilyen szerzői-tulajdoni-jogi dolgokkal...?
Köszi
makettes 701040 2022. október 9. 19:32
Válasz erre
Igy legalább hamarosan látszódik a terepfestése a gépnek..
Freddy 701039 2022. október 9. 18:20
Válasz erre
Kibic 700208 2022. szeptember 11. 11:27
Válasz erre
MiG-19PM-1
MiG-19PM-1
MiG-19PM-2
MiG-19PM-2
MiG-19PM-3
MiG-19PM-3
MiG-19PM-4
MiG-19PM-4
MiG-19PM-5
MiG-19PM-5

Tegnap Pápán az "Eskün innen, Obsiton túl" Honvédelmi Alapítvány bemutatta az általuk felújított 30-as oldalszámú MiG-19PM repülőgépet, ami korábban évtizedekig a repülőtér Komarov parkjában volt kiállítva. A típusról és a felújításról előadást is tartottak. Igényes munkát végeztek, az eredmény nagyon szép lett!
(A kabintetőre az adományok gyűjtése továbbra is folyamatban van. Lásd: búza 698681 számú hozzászólását!)
Freddy 700204 2022. szeptember 11. 10:24
Válasz erre
búza 699941 2022. szeptember 2. 19:35
Válasz erre
Precíz önkéntes száműzetésben van a fórumokról, de olvas mindent.
Kibic 699924 2022. szeptember 2. 15:28
Válasz erre
Egyáltalán nem haragszom, sőt örülök, hogy sikerült kellemes perceket szereznem Neked!
És igen, -saját szintemen- a lehető legpontosabb leképezését szeretném elérni a makettemmel a bármikori eredetijének, hiszen erről szól ez az egész hobbi (legalábbis nekem).
Persze mint az adatlapodon írod, Te az 1/144-et kedveled: gondolom itt maga az "üzemeltetési felirat" fogalma sem nagyon értelmezhető. Talán ebből kiindulva jelented ki magabiztosan, hogy 1/48-ban ezeket senki nem tudja elolvasni és senkit nem is érdekel. De! El lehet olvasni!
Abban többnyire igazad van viszont, hogy senkit nem érdekelnek ezek a feliratok, olvasgatni pedig biztos, hogy senki nem fogja. Nem vagyok azon a szinten, hogy kiállításokra vigyem a "műveimet", de ez nem is célom, így mindössze engem érdekel a dolog. Számomra viszont sokkal kellemesebb úgy ránézni egy kész makettre, hogy tudom mennyi energiát fordítottam adatok felkutatására, "háttérmunkára", mielőtt belefogtam az építésbe, és az végül kb. olyan lett, mint amilyen a valóságban lehetett. Egy tudatosan hibásan elkészült makett inkább csak bosszantana.
Szerencsére azért vannak itt olyan makettező társak is, akik valóban hasznos válaszokkal/hozzászólásokkal segítettek már többször is. Nekik ezúton is köszönöm!
Azért ha majd egyszer elkészül, lehet, hogy mégis rakok fel róla képet, hogy akkor is vidám perceket szerezzek. :)
Üdv!
zsocate 699917 2022. szeptember 2. 13:28
Válasz erre
Azt lehet tudni, hogy Szekeres Gábor (Precíz) miért nem maga írja be ide az infókat?
zsocate 699916 2022. szeptember 2. 13:25
Válasz erre
Ne haragudj, hogy ezt beírom, de őszintén felröhögtem, amikor olvastam ezt a hozzászólást! "Érthetően" valami iszonyatosan pontos leképezését szeretnéd a 70 évvel ezelőtti állapotnak, de kérdés, hogy van-e egyáltalán értelme? A "tizen milliméteres" betűk 1/48-ban kb. 0,3-0,4mm-esnek felelnek meg. Szerinted ezeket valaki bármikor is elfogja tudni olvasni, hogy rájöjjön, hogy nem orosz nyelvűek és ezért a maketted igazából a kukába való, mert nem a valódinak az utolsó ujjlenyomatig történő leképezése? Nem, senki. Nyugodtan ráteheted azokat a vörös színűeket, amiket találtál hozzá, a kutya nem fogja észrevenni a különbséget. Viszont az elkészült műről a képeket ha lehet ne rakd fel a makettinfóra, mert itt mindenki egyből tudni fogja, hogy más nyelvű stencilek vannak a maketten, azaz jól el van baltázva... :)
pbiegelb 699912 2022. szeptember 2. 11:53
Válasz erre
MiG-15 stencil

MiG-15 stencil
MiG-15 stencil

Szekeres Gábor (Precíz) képet is mellékelt a hozzászóláshoz, itt láthatóak a stencilek.
Kibic 699846 2022. augusztus 31. 21:52
Válasz erre
Nagyon köszönöm az információkat mindkettőtöknek!

A megmaradt gépekkel nekem az a "bajom", hogy azok már sokszor átfestettek (legalábbis amiket közelről láttam), így ha van is rajtuk felirat, az már nem az eredeti fémszínű verzió szerinti. A most készülő makettemet pedig ilyenre szeretném elkészíteni.
Csalódás még, hogy a meglévő orosz nyelvű stenciljeim 2-3 felirattól eltekintve kék színűek, így akkor azokat sem tudom felhasználni... :(

Mégecccer köszi a válaszokat! :)
pbiegelb 699845 2022. augusztus 31. 21:25
Válasz erre
Sziasztok!
A MiG-15-ön található stencil feliratokkal kapcsolatban kért meg Szekeres Gábor (Precíz), hogy tegyem közzé a témához való hozzászólását.

Íme változtatás nélkül:
Voltak a Magyar MiG-15 gépeken technikai feliratok / stencilek. Országonként változott, hogy az eredeti orosz feliratokból mennyit tartottak meg, fordítottak le saját nyelvükre és festettek fel. A Lengyelek, a Csehek vagy nálunk másként értékelték, hogy mi az ami fontos és kell a gépekre. Az eredeti orosz feliratok vörös színűek voltak ahogy a nálunk felfestett stencilek is.

Miért nem látszanak fényképeken?

- Elsősorban a képek minősége miatt.

- Másodsorban azért mert nem részlet fotókat készítettek anno. A távoli totál képeken a tízen milliméter magas betűkkel felfestett stencilek azonosíthatatlanok az esetek többségében.

- Harmadrészt meg azért, mert olyan helyen voltak (szárny alja/ teteje, törzs felső és alsó felület. . . ) ahol nem látszanak a „szokásos” képeken.

- Negyedrészt pedig nagyon kevés felírat volt MiG-15 gépeken: ez nem egy F-4 Phantom vagy egy Su-22-es a maga ezer+ feliratával.

Egyébként, aki most 2022ben veszi a fáradságot és közelről megnéz egy-egy megmaradt MiG-15 sárkányt az felfedezheti rajtuk a stencileket!
KarBal 699825 2022. augusztus 31. 13:37
Válasz erre
A Kibic kérdésére adott válaszra én is nagyon kíváncsi vagyok.

Mellette kérdezném még, hogy az 1956 januárjában hősi halált halt Magyar Sándor gépéről mit lehet tudni? Az interneten olvasottak alapján nem tudom eldönteni azt sem, hogy MiG-15-tel, vagy bisszel repült és mi volt az oldalszáma a gépnek. A keceli 061-est róla nevezték el, de nem találok erről adatot. Az aviainfo oldalon sincs semmi se a pilótáról, se a repülőről. Ti tudtok valamit?
Kibic 699746 2022. augusztus 29. 14:34
Válasz erre
Sziasztok!
Készülget nálam egy magyar MiG-15bisz, még az eredeti fémszínű, szögletes oldalszámú állapot szerint. Sok korabeli képet megnéztem már, olyat is, ami a kora ellenére egész jó minőségű, de úgy tűnik, hogy üzemeltetési feliratok egyiken sincsenek. Létezik az, hogy valóban nem volt rajtuk semmilyen felirat, csak az oldalszámok és a csillagok?
migfun 698870 2022. augusztus 2. 08:44
Válasz erre
Pont kérdezni akartam, hol lehet támogatni, a videóba utólag feliratban felrakhatnátok.
búza 698861 2022. augusztus 1. 22:02
Válasz erre
Tisztelt Bajtársak, Kedves Barátaink!
Köszönjük az eddig befolyt adományokat, kb. a fele jött eddig össze a szükséges anyagi fedezetnek! Tisztában vagyunk vele, hogy a jelenlegi helyzetet tekintve nem ez az ügy a legfontosabb, de továbbra is várjuk adományotokat!
„ESKÜN INNEN OBSITON TÚL" HONVÉDELMI ALAPÍTVÁNY
Raiffeisen Bank 12085004-01394283-00200002
Közleménybe : ADOMÁNY MiG-19 FÜLKETETŐ
Köszönjük!
migfun 698848 2022. augusztus 1. 17:27
Válasz erre
Kibic 698748 2022. július 27. 20:25
Válasz erre
KarBal: a lámpa kérdés nálam eldőlni látszik, mivel a 153-nál egyértelműen az osztóban volt a fényszóró. Egyébként a Bronco a szárnyon is és az osztóban is kialakította a helyét és adja mindkét lámpabúrát is. (A szárnybeli helyet épp' tegnap tömítettem el...)
A szárnytövek kilépőél felőli oldala Bronco-nál is valóban ívesen vékonyodik el, ami így nem követi az eredeti formát. Annyit kellene a javításhoz "szobrászkodni", hogy én inkább lemondtam róla, mert szerintem nem tudnám szépre megcsinálni.

Nyugger: ismét hasznos információkat kaptunk Tőled, köszönöm! Szerintem e rengeteg tudás onnan is fakadhat, hogy véletlenül pont van egy 15-ös (is) a kertedben... :))
Nyugger 698746 2022. július 27. 19:47
Válasz erre
DSCN2109
DSCN2109
DSCN2114
DSCN2114
DSCN2183
DSCN2183

A gépágyúnál a magyar jármű MiG-15 a lengyel pedig a bisz lengyel gyártású --- Nem, nem. Az 1962-ben érkezett 912-s magyar gép is 15bis volt, csak NSz-23 mm-s gépágyúkkal és hosszú borítólemezekkel. (csatolom az eredeti orosz és magyar formulárok 1-1 oldalát, valamint a gép védő lakkozásának végrehajtási igazolását. Nem kályha ezüst, nem festék, lakkozás!
- A lámpáról találtam jó képet. A lengyel gépnél épp kifordult állapotban van, a könyvből való képen meg közelről látszik. --- vagy osztóba van a fényszóró a 15-s és a ’korai’ 15bis-nél, vagy bal szárnyba a ’késői’ 15bis-nél. Arra (eddig) nem találtam írott anyagot, hogy az 1962-ben vett 15bis-k azon változatainál ahol az osztóban volt átépítették volna a bal szárnyba.
-az az aprócska bütyök a légbeömlő osztóján a lámpa helyén? -- az egy kis zöld lámpabúra. Az éjszakai leszállás megközelítés során a földi vizuális leszállásfigyelő kiengedett futóművek esetében 3 zöld fényt látott. A másik 2 búra a két főfutóra volt rögzítve. Ha nem volt három zöld akkor indult az izgalom, ki jött-e vagy nem….
- A bisz esetében a törzs hátuljánál alul van két kis ablak a rádióhoz(?). -- a kör alakú a ARK-5 rádióiránytű, a téglatest alakú pedig a MRP-48 markervevő burkolata. Emlékeim szerint ezek nem átlátszó plexi burkolatúak voltak, ezért érdektelen, hogy mi volt alatta volt és hogyan nézet ki.
KarBal 698735 2022. július 27. 13:13
Válasz erre
Bocsánat, felcseréltem a képaláírásokat, természetesen a lengyel gépen van a késői és a magyaron a korai gépágyú!
KarBal 698734 2022. július 27. 13:12
Válasz erre
korai gépágyú
korai gépágy
késői gépágyú
késői gépágy
gépágyúk együtt
gépágyúk együtt
védőlemez kettőben
védőlemez kettő...
védőlemez egyben
védőlemez egyben
lámpa
lámpa

Nyugger - ismételten nagy köszönet a segítségért. Turkáltam az interneten és találtam képeket.
- A gépágyúnál a magyar jármű MiG-15 a lengyel pedig a bisz lengyel gyártású változata, szépen látszik a különbség, így érvényes a rajzos képen látható eltérés is. A gépágyú előtt van egy védőburkolat, ami a késői bisznél egy darabból áll (lásd a lengyel gépet), míg korábban két lemezből állt össze (lásd a könyvlapot).
- A lámpáról találtam jó képet. A lengyel gépnél épp kifordult állapotban van, a könyvből való képen meg közelről látszik. Szerencsére a Trumpeter úgy csinálta a készletet, hogy biztosítja a bal szárnyon a lámpa helyét és burkolatot is, csak nem szól, hogy vagy ez, vagy az orrlámpa. (Úgy láttam, hogy a Bronco ugyanezt csinálta.) Szóval csak eltüntetni kell, faragni nem. Viszont azt nem tudom, hogy mi az az aprócska bütyök a légbeömlő osztóján a lámpa helyén?
- A bisz esetében a törzs hátuljánál alul van két kis ablak a rádióhoz(?). Annak belülre mit kellene tenni? Arról nem találok képet, hogy hogy néz ki azoknak a belseje, mi látszik benne.

Kibic - Lehet, hogy neked is érdemes nézned a Bronco lámpás megoldását, hogy pontosan hogyan is építed a gépet. Plusz találtam ezt a linket (www.arcforums.com/forums/air/index.php) Eszerint a Broncónak ugyanaz a baja, mint a Trumpeternek - a szárnytő hátsó részénél összeszűkülő hullám van, míg a valóságban egyenes volt. Elég látványos hiba sajnos.

borisz - Én úgy tervezem, hogy ebből készül majd egy építési leírás, amiben leírnám a Trumpeter hibáit, átalakításait, kitérve arra, hogy mi miért olyan, amilyen. De, hogy mikorra lesz meg, azt nem tudom, mert több minden mást akarok építeni előtte, viszont időm az alig-alig van sajnos :(
Kibic 698704 2022. július 25. 19:05
Válasz erre
Köszönöm az újabb értékes információkat! :)
Nyugger 698680 2022. július 24. 23:27
Válasz erre
MiG-15bis-071 fényszoró
MiG-15bis-071 fé...
MiG-15-40 gpá borítások
MiG-15-40 gpá borí...
MiG-15bis-060 gpá borítások
MiG-15bis-060 gpá...
MiG-15bis-153 az eredeti....
MiG-15bis-153 az...
MiG-15bis-350 ilyen is volt....
MiG-15bis-350 ilyen...

Sziasztok,
- az antenna bekötése már közvetlenül a törzsben van -->A MiG-15-s család minden tagjánál ezt antenna szigetelt átvezetőnek hívták és ott is volt mindig. Innen ment az antenna huzal a svanc fele közvetlenül (MiG-15bis) vagy a kés antenna irányába egy szigetelt vezetékdarab-bal megfeszítették (MiG-15) és tovább a svancig ahol szintén szigetelt darabhoz kapcsolódott. Természetesen legalább is a 15bis-nél volt 1-2 gépnél ilyen megoldás. Sima 15-nél csak ez, szerintem a fotóim alapján. Sohasem volt bekötve a kés antennába!
- az orrbeömlőnél lévő lámpát eltüntetni, helyette a jobb szárnyban kell kifaragni a lámpát. erre viszont sehol sem találok használható képet sajnos, hogy hogy is néz ki --> lásd a kép, bal szárny. Használat során a szárny síkjából kibillent előre.
- a gépágyú is megváltozott, de erre sem találok sajnos fényképet, hogy pontosan milyen is lett a törzsön a fedél --> a 23 mm-s NSz-23-s gépágyúnak (MiG-15) hosszabb burkolata volt mint az NR-23-s gépágyúnak (MiG-15bis). Természetesen van kivétel mert a keceli 15bis-nek hosszú burkolata van. Ez egy baromi hosszú sztori majd egyszer….
- ebben az esetben nem kell csillag a szárny felső részére? --> ha a gép 1957 előtti állapotú akkor nem.
- a törzsféklap itt nagyobb esetleg? --> a sima 15-és a 15bis törzsféklapja formára is eltérő. A 15bis-nek más formájú volt a felső része valamint a koreai háború tapasztalata alapján megnövelt felületű volt.
borisz 698664 2022. július 24. 15:22
Válasz erre
Sziasztok!

Ez mind nagyon jó, amit összeszedtetek, de én tartok tőle, hogy előbb-utóbb itt elveszik.
Valaki nem öntené ezt az egészet cikk formájába? Szerintem páran visszajárnának rá.
Kibic 698646 2022. július 23. 10:38
Válasz erre
Köszönöm szépen a felajánlást, de nem élnék vele. Nekem is van küllős és sima kerekem is hozzá, igaz nem a terhelt formájú. És továbbra is bizonytalan vagyok, mi is lesz belőle. Egyenlőre 90%, hogy az eredetileg kigondolt 153-as. :)
Üdv!
KarBal 698642 2022. július 23. 08:26
Válasz erre
Ha te maradsz a tervednél és a később beszerzett korai biszt építed meg, akkor érdekel téged a korai nem küllős, terhelt gumis kerék hozzá? Lefoglaltam magamnak egyet és én most egyre inkább úgy érzem, hogy belevágok az átalakításba, amihez meg a küllős kerék kell. Írj rám a nomennescio82 K U K A C gmail P O N T com címen!
Kibic 698641 2022. július 22. 22:52
Válasz erre
A Bronconál nekem ezek a hibák nem tűntek fel. De felpiszkáltad az agyamat és letöltöttem a CWS vezérsíhkoz adott rajzot. Kinyomtattam és hozzánéztem a Broncohoz. Szerencsére a kontúrok mindenhol szinte mm-re pontosan egyeznek a rajzzal, úgyhogy a dőlésszög talán rendben van. Úgy általában is szerintem alak-helyes ez a makett: oldalnézetből készült fotókkal összenézve sem találtam számottevő eltérést.
Nekem inkább a részletessége (szegecskép, futószárak) okozott egy kis csalódást a korábbi Eduard (MiG-21bis) és Trumpeter (MiG-23MF) készletekhez képest.
KarBal 698635 2022. július 22. 19:30
Válasz erre
Nálam a Trumpeter készlete lesz majd. Bár sok van most még előtte a sorban, de elővettem, nézegettem és belevágtam egy kicsit. Szó szerint, ugyanis a függőleges vezérsík dőlésszöge nem jó. A Cold War Studio gyanta darabját felragasztottam a helyére. Sajnos igaza volt a netes írásoknak, a dőlésszög jó, de nagyon vékony, szóval sokat kell pótolni és csiszolni, hogy szintbe hozza az ember a törzzsel. Viszont úgy látom, hogy Trumpeterék benézték a törzs hátsó részét is, a törzs és a függőleges vezérsík találkozásánál túl nagy az leugró rész a hajtóműnél, szóval ott is pótolni kell a mérethelyes rajzok alapján. Olvastam olyan véleményt, hogy a Bronco-féle készlet erősen hasonlít a Trumpeterre (értsd: ugyanabból a számítógépes 3D képből készült), csak a törzs hátsó része nem levehető. Mondom ezt azért is, mert talán a te Broncódnál is ilyen problémák vannak. Mondjuk szerintem sem éri meg ezt a munkát, hogy kijavítsa az ember :)
Kibic 698632 2022. július 22. 17:40
Válasz erre
A képkivágások valóban elég gyenge minőségűek, de erős szemlélés után azért kivehető, hogy a 069-es gépen a késantennához, a 823-ason a törzshöz, a 824-esen pedig mindkettőhöz be van kötve a huzal.
Én is Nyugger véleményében bízom... :)

A Te madarad milyen készletből lesz?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.