/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
mkrasz 513437 2011. július 22. 12:57
Válasz erre
Mi is erre vartunk. Csendben azert abban remenykedem, hogy egyszer majd sikerul...
bekem 513436 2011. július 22. 12:46
Válasz erre
hú de klassz! :) azért milyen szép lesz ha egy lengyel és egy magyar Mig-15 repül köteléket! :)
mkrasz 513435 2011. július 22. 12:42
Válasz erre
bekem 513434 2011. július 22. 12:29
Válasz erre
és fog is

mkrasz: Te benne vagy a lengyel Mig-15 projektben?
Kakukk 513433 2011. július 22. 11:26
Válasz erre
Ehhez képest a miénk úgy ment felfele mint a rakéta :)
mkrasz 513432 2011. július 22. 10:08
Válasz erre
Ha mar a startrol beszel mindenki:www.youtube.com/watch
bekem 513431 2011. július 22. 10:03
Válasz erre
Sajnos erre már láttunk példát máskor is, csak ott egy komplett airbus-t vitt a pusztulásba ez a fajta mentalitás.
Már az első publikált felszállásnál látszott ez. Ahogy molni írta, érdemes megnézni, mások hogyan szállnak fel ezzel a típussal.
Elolvastam amit Csaszi belinkelt. Nagyon komoly doksi, igazán professzionálisan írt benne Tamás. Átjött belőle, hogy ő azért nagyon otthon van a repülésben. Szomorú, hogy egy ilyen embert is le lehet nyomni verbálisan :(
Laci-bacsi 513430 2011. július 22. 09:28
Válasz erre
Személyes és szubjektív véleményem, hogy Tamás tökéletesen tisztában volt azzal, hogy tovább kell a gép orrát lent tartani. Ő is tudta, hogy a tököli második felszállásnál, ahol már elég komolyan fel volt töltve üzemanyaggal a gép, túl korán lett elemelve a gép orra! De itt szólt közbe az emberi tényező! Nehogy már egy ilyen kis fiatal pilóta beleszóljon a hatósági berepülőpilóta dolgába aki majd tudja a dolgát és kész! Én ezt így láttam ott és akkor.
Csaszi 513429 2011. július 22. 08:25
Válasz erre
www.szrfk.hu/rtk/kulonszamok/2009_cikkek/Rohacs_Tamas.pdf

Ajánlom figyelmetekbe a dokumentum 7. oldalán leírtakat...
bekem 513428 2011. július 22. 07:09
Válasz erre
sjoca69: szerintem mindenki ezt gondolja vagy hasonlót... érthetetlen
sjoca69 513427 2011. július 22. 01:42
Válasz erre
Idézet egy másik fórumról! Sajnos nagyon igaz!

"
Mióta az első felvételt megláttam a balesetről, nem találom a választ a következő gondolatmenetemre:
Nyílván volt komoly elméleti felkészülés az első (Tököli) repülés előtt is, ahol bizonyára sok szó esett a felszállás végrehajtásának mikéntjéről. Ennek ellenére ott is erősen túlhúzott helyzetben lett "elerőltetve" szegény masina a betonról...
Aztán nyílván volt reputáni megbeszélés is, ahol kiértékelték a repülést mozzanatról-mozzanatra beleértve a felszállást is.
Majd lerepülték szolnokra, ahol szintén repültek még vele a baleset előtt legalább egy startot - erősen gyanítom, hogy hasonló felszállási technikával...

Nem tudom elhinni, hogy senki szakembernek nem tűnt fel a felszállás elbaszása, és hogy nem hívták erre fel a berepülőpilóta figyelmét akár minden alkalommal...olyan hihetetlen...
...Aztán jött a következő - ma már tudjuk: egyben az utolsó is - felszállás; ugyan úgy nagy állásszöggel, elerőltetve a földről. Csak ezúttal már át is esett azon nyomban melynek folyományaként le is borul a masina balra, majd azt még "kikanalazva" odakenik a pályára szegény repülőt...komolyan mondom, mintha csak egy nulla órás növendék elbaszott felszállását láttam volna, nem pedig egy többezer órás rutinos berepülőpilótáét...
Persze ilyenkor mondhatják, hogy emberek vagyunk, hibázhatunk. Ami igaz is. Na de 4x egymás után, dettó ugyanúgy?

upiupi 513425 2011. július 22. 00:14
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Néhány észrevételt engedjetek meg!

A mai világban egy repülőeszköz sajnos nem csak a sebességtől repül, vagy hogy hogyan van megcsinálva, hanem a papírtól. És onnantól kezdve hogy a papírok nem megfelelőek, bármily jól is van megcsinálva, a büdös életben nem fog repülni/legálisan/. De ezt a Janiék biztosan jobban tudják.

Katapultülés: szerintem nemcsak azért nincs benne piro mert fegyver és/vagy robbanóanyag. Érdemes lenne belenézni a Bécsi Fegyverzetleszerelési Egyezménybe, ismertebb nevén/talán/ CFE. Elég sok érdekes dolog van benne leírva, ami akár vonatkozhat ide is.

Privát vélemény, és nem a személyi felelősséget feszegetve, hisz az nem tisztem, azzal hogy összetört a gép, és ismerve a bürokráciát, az ilyen jellegű tevékenységet lehetősége is beszűkülhet. Lehetséges, hogy hiába lesz pénz, "Erő és oly Szent akarat", többé nem repül hazánkban ilyen magángép.
Bár ne így legyen!
harold 513424 2011. július 21. 22:29
Válasz erre
Látva a mai videót hatalmas szerencse hogy nem emelkedett picivel magasabbra. Akkor nem lenne kérdés hogy repül-e még! "Szerencse" hogy így sikerült! Az is látszik hogy a csúszó többször is leért, és a svancról emelkedett el míg a bal szárny mankóként támasztott alá így nem nem tudott jobban lebillenni, viszont annál inkább orra esett. Az elpattanás után a felhajtóerőt nem igazán befolyásolta szerintem a keresztbe fordult tartály mivel az nem is nagyon volt. Viszont a légellenállása és a plusz súly jól jött hogy ne billenjen le jobban a bal szárnyra, így is pont elégé ráesett. Azt nem hinném hogy különösebben kormányozható volt, a "repülés" folyamán mert ahhoz sebesség is kell, itt pedig NEM VOLT! Hatalmas erőhatásokat kapott, mint ahogy a kabinban ülők is. Szerencsére Ők nem sérültek "csak" a gép, ez a gyöngyszem amit alig vártam hogy levegőben láthassak. De ott volt repült! És ezt Azok az emberek érték el akik dolgoztak vele és akik támogatták ezt a munkát! Szóval megcsináltátok és ha akarjátok újra menni fog! Bízunk a folytatásban, és hogy innen felállva újra sikerülni fog! Mi itt szívvel lélekkel mellettetek vagyunk!

Üdv.: Levi
mkrasz 513423 2011. július 21. 22:28
Válasz erre
Laci-bacsi: a kerdes igazabol most az: van egy gep, aminek a sarkanya egeszen biztosan hasznalhatatlan, a tobbi elso ranezesre korrekt - akarja-e az alapitvany ezt a projectet folytatni, vagy sem?
Mint azt mar korabban is jeleztem - a sarkany problemat lehet orvosolni...

Akarmennyire is taglaljuk most ezt - szerintem nyugodtan varjunk milyen dontest hoz a Csapat. En csak annyit tudok mondani, hogy szerettunk volna kotelekben repkedni, de nagyon...
Laci-bacsi 513422 2011. július 21. 22:16
Válasz erre
Nem hallottam reakciójáról azóta, és ezzel nem vagyok egyedül. Megkérdeztük ott a helyszínen, hogy nem esett-e bántódása, de hála a jó Istennek csak egy pár karcolás esett a bal kézfején! Mást természetesen nem akartunk firtatni, örültünk, hogy élnek és nincs semmi bajuk! Egyszerűen nem is akartuk elhinni, hogy ezt ilyen szerencsésen meg lehet úszni! A többi a vizsgálat dolga! Én csak is kizárólag a saját véleményemet tudom közölni.
ati27 513421 2011. július 21. 22:14
Válasz erre
Akkor kaptak a fiúk is rendesen... 
ati27 513420 2011. július 21. 22:12
Válasz erre
Amúgy az én véleményem, hogy egye fene a gépet, Mert nincs olyan gép, ami megérne egy emberéletet! Lényeg, hogy sérülés nélkül kijöttek belőle! Persze azért sajnálom a 15-öst is, sőt nagyon! Ha pedig pilótahiba volt, az sem számíthat.. Ugye vannak olyan hibák amik korrigálhatók, ez sajnos nem.. Persze kívülről elég könnyű belemagyarázni, hogy miért húzta olyan korán, meg annyira.. De...
Elektrolakatos 513418 2011. július 21. 22:06
Válasz erre
Laci-bácsi!

Pinkó mit reagált? Nagyon csend van irányából.
bekem 513417 2011. július 21. 22:02
Válasz erre
ennél rosszabb hírrel nem szolgálhattatok volna. az élet igazságtalan. annyira sajnálom...
Laci-bacsi 513416 2011. július 21. 22:01
Válasz erre
A gépet egyedül Pinkó vezette. Tamás mint fedélzeti mérnök ült a hátsó kabinban. Keze nem volt a boton, lábai nem voltak a pedálon, csak utas volt. Nem sok beleszólása volt az események alakulásába.
bekem 513415 2011. július 21. 22:00
Válasz erre
hát igen... Megmondom őszintén, én Rohácsot sajnálom igazán. Szerintem ő látta, hogy baj lesz. Viszont én sem mertem volna egy Pinkó szintű pilóta dolgába belenyúlni, pláne nem átvenni a gépet. Utólag azon gondolkodnék, hogy meg kellett volna tennem.
A legfontosabb, hogy túlélték és ezért azt hiszem, mindenki hálás lehet a Jóistennek. Azért viszont nem, hogy nevezett földöntúli fényesség elfordította a tekintetét szegény gépről. Soha nem kértem semmit másoktól, de most azt kérem, hogy legyen menthető a gép.
Laci-bacsi 513414 2011. július 21. 21:58
Válasz erre
Jobb oldalról kereszt szél fújt. A mertékét nem tudom, de nem volt vészes a szélzsák meg sem feszült igazán inkább csak lobogott.
Laci-bacsi 513413 2011. július 21. 21:52
Válasz erre
P1060158
P1060158

A fülkét is rendesen elárasztották habbal, de ez nem az ő hibájuk. Tették a dolgukat. A gép sorsáról hivatalosan nem tudok nyilatkozni, de személyes véleményem szerint ez már többet nem fog repülni sajnos.
Elektrolakatos 513412 2011. július 21. 21:32
Válasz erre
Akkor gondolhatjuk, Pinko és Rohács mit érezhet...
Elektrolakatos 513411 2011. július 21. 21:31
Válasz erre
6:27 és 6:31 közt Karesz arca mindent elmond!
bekem 513409 2011. július 21. 21:27
Válasz erre
nincs mit. egyébként a mai napig nem fér bele a fejembe, hogy ez hogyan történhetett meg. képtelen vagyok felfogni, hogy valaki, akinek ekkora rutinja van elkövessen egy ilyen hibát. hihetetlen ami történt, még ma is be-bevillannak olyan gondolatok, hogy á, ez hülyeség, csak lázálom. nem törhették össze a gépet, pláne nem így. amit eddig tudunk az alapján én is a pilótahibát megállapítók táborában állok. de akkor is... ez volt az első amit a fejembe vertek. ha nincs sebesség, nem repülünk.
tényleg. a szélről tud valaki valamit? a videon keresztszél látszik, de lehet, hogy félrenézem.
Elektrolakatos 513408 2011. július 21. 21:16
Válasz erre
Neo954 513407 2011. július 21. 21:15
Válasz erre
Szia!

Arra gondol (szerintem) hogy tartályokkal, teljesen feltöltve (ha fel volt) kevés volt a sebessége a gépnek az ilyen intenzív állásszöghöz, és ezért csúszott le.

Üdv.:Neo
bekem 513406 2011. július 21. 21:15
Válasz erre
hogy erre gondoltál? :)
Minden fékszárny álláshoz tartozik egy minimális repülési sebesség. Ha ez nincs meg, a gép átesik. A kigurulásnál 10 fok körül állt a videon. Rohács szerint a maximális sebességük 140 km/h volt, ami alacsonynak tűnik ehhez. A gép ennek megfelelően viselkedett: átesett szerencsétlen. A V1-et hibásan írtam, az Vr (ezúton is köszönöm a javítást!). Vagyis az a nekifutási sebesség ahol már húzhatod (ésszel!), repülni fog belőle. Videókon lehet hallani V1 - Rotate, többszemélyes üzemeltetésben
merciboy 513405 2011. július 21. 21:15
Válasz erre
laci bácsi,
én is egyetétrek veled!
osztom a véleményed
Elektrolakatos 513404 2011. július 21. 20:57
Válasz erre
rendben, ezt tisztáztuk ;)

végre elmondod ez mi? :)

"hogy nem volt meg a választott konfighoz illeszkedő V1"
bekem 513403 2011. július 21. 20:53
Válasz erre
ok, nem értem félre :) hajlamos vagyok ilyen kifejezéseket használni, sok időt töltök a repüléssel. nyugodtan tessék rámszólni, én meg majd figyelek :)
Elektrolakatos 513402 2011. július 21. 20:50
Válasz erre
főleg, ha végre a "Válasz erre" gombot is megnyomnám
Elektrolakatos 513401 2011. július 21. 20:49
Válasz erre
félre ne érts, nem gondoltam ilyenre,

csak mivel laikus vagyok, nem tudom miről beszéltek
bekem 513400 2011. július 21. 20:46
Válasz erre
Ez nekem? :) polgári szakszolgálati, műszer és többmotor. elnézést, nem állt szándékomban arcoskodni
Elektrolakatos 513399 2011. július 21. 20:36
Válasz erre
földi halandók számára is érthetően? ;)
bekem 513398 2011. július 21. 20:34
Válasz erre
Köszi de én maradok ilyen-olyan okok miatt a ppl-ir-me-nél :/
RonnieFrown 513397 2011. július 21. 20:19
Válasz erre
Persze, persze, csak azert irtam le, hogy majd ossze ne keverd a CPL vizsgan.
bekem 513396 2011. július 21. 19:52
Válasz erre
jó, akkor Vr. gondolom azért sejted, hogy mire gondoltam :)
RonnieFrown 513395 2011. július 21. 19:49
Válasz erre
Egyhajtomuves gepnel nem nagyon lehet V1-rol beszelni mert ha leall a hajtomu akkor felszallni mar nem fogsz. A Vr (rotation) az a sebesseg amikor elkezded emelni a repulo orrat.
bekem 513394 2011. július 21. 19:02
Válasz erre
Laci-bacsi: Csicska PPL-esként én azt látom, hogy nem volt meg a választott konfighoz illeszkedő V1. Többet nem akarok mondani, egyeseknél már így is kivágtam a biztosítékot. (de igazam lett)
A kabin is el lett árasztva oltóanyaggal? Mikor születik döntés a gép sorsát illetően? Bocs, hogy ennyit kérdezem, de sok embernek kell rendszeresen jelentenem a gépről (köztük édesanyámnak is).
Laci-bacsi 513393 2011. július 21. 18:19
Válasz erre
Lajos barátunk is készített egy videót az eseményről.

www.youtube.com/watch

Én egyértelműen kijelentem, hogy a gépet vezető pilóta egy személyben felelős a repülő esemény bekövetkeztéért.
bekem 513392 2011. július 21. 17:31
Válasz erre
A-3: Ezek jó hírek! Köszönjük, hogy megosztottad velünk! A törzsről is várjuk az információkat. Jelezzétek ha szükség van bármilyen segítségre (fizikai, anyagi)
mkrasz 513391 2011. július 21. 17:10
Válasz erre
A-3: ezek legalabb valamennyire pozitiv hirek. Ne adjatok fel!
A-3 513390 2011. július 21. 16:54
Válasz erre
Csakis a renszerek sértetlenségéről az esemény után:
Teljes törzstöltéssel az üza rendszer hermetikus
Oxigén rendszer nyomása mindkét munkahelyen 145 atm.
Főlevegő rendszer nyomása 130 atm.
Átkapcsolási hidraulika nyomás 80 atm
Fékszárny üzemszerüen működik
Féknyomás minkét oldalon megfelelő
Hazaszllításkor behermetizáltam a kabint és minden rendben volt vagyis ma a kabin kinyitásakor a hermetizáló tömlők leeresztettek tehát épek.
A hajtóművet mivel nemtudni, hogy az tűzmegelőző oltóhab mit követett el, minimum ipari átszerelés szintű vizsgálatnak kell alávetni.
Tekintettel arra, hogy az elektromos renszert jelen állapotában áram alá helyezni nem lehet, egy alapos szárítási, tisztítási és ellenőrzési procedúra után fellesz élesztve és min. egy hidegátforgatást végrehajtok vele.
Hornet102 513388 2011. július 21. 12:40
Válasz erre
A 11-es nem marad? Nem tudod véletlenül? Mind megy vagy azért egy pár csat hagynak?
Ugye...
Hornet102 513387 2011. július 21. 12:37
Válasz erre
Ha ez a feltétel, hogy nem váljanak a rozsda martalékává, akkor kerüljenek oda, ahol használják őket. Azonban nagyon szomorú momentuma lenne, a magyar katonai repülésnek, ha se Szolnokon, se Kecskeméten nem maradna kettő-kettő darab, kiállítva...
Kakukk 513386 2011. július 21. 12:36
Válasz erre
Sziasztok

Ezt a poszteres-támogatós dolgot támogatom és le is akartam írni.
Én oldalnézeti rajzokat készítek ,köztük KP-modelsnek stb.
Ha szólnak nekem én szívesen megrajzolom a gépet,csak a nyomtatást kell nekik megoldani.
bekem 513385 2011. július 21. 12:30
Válasz erre
ja, én is így értettem! szóval igen, a 29-esek biztosan repülni fognak más zászló alatt. BOCSI!
bekem 513384 2011. július 21. 12:29
Válasz erre
sulyid: ez a gép valószínűleg nem. talán egy másik. Talabos nyilatkozta, hogy a módszerek, technológia adott most már. Az UTI rendszereinek nagy része sértetlen maradt, ezeket át tudják emelni. Persze az lenne a legjobb, ha ez a gép repülni. A 29-eseket felejtsd el. Kecskeméten most tatarozzák őket amennyire lehet, eladásra.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.