/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
sulyid 513383 2011. július 21. 12:10
Válasz erre
Szerintem ez az UTI már nem fog repülni... ellenben ha isteni csoda történik akkor még láthatunk ex-magyar mig-29-eseket valamelyik légierőnél...
mkrasz 513382 2011. július 21. 12:07
Válasz erre
Dexi: a lengyel kapcsolat el egyfolytaban. De nem szol egeszen addig, amig dontes nem szuletik hogy s mint tovabb. Tiszteljuk magyar barataink donteset - akarmilyen legyen is az.
dexi 513381 2011. július 21. 12:06
Válasz erre
bekem: olvastam, épp ezért kérdeztem.
Hornet102 513380 2011. július 21. 12:05
Válasz erre
Csak nálunk már nem repül a 29-es. S örüljünk, ha jövőre lesz repnap egy, kettő pedig ha még lesz kiállítva magyar 29-es, még ha csak a statikus soron.
bekem 513379 2011. július 21. 12:03
Válasz erre
sulyid: jó, fogalmazd ahogy akarod :) jelenleg nincs magyar Mig ami felszállhatna. A Mig-15 előbb fog repülni, mint a 29-esek.
dexi: a miértről kár beszélni bárkivel is. egyértelmű, hogy mi volt a gond. kicsit lejebb van egy cikk, ott írják.
sulyid 513378 2011. július 21. 12:00
Válasz erre
Szerintem a 29-esek között van még üzemképes, az UTI pedig nem éppen repképes ezekben a percekben...
dexi 513377 2011. július 21. 11:54
Válasz erre
Sziasztok, lehet, hogy most nagyon csúnya leszek de a lengyelekenk miért siekrult levegobe emelni az o 15-uket? Ok mit csináltak másképp/jobban? Volt esetleg konzultáció veluk, hogy mit és hogy? Bennem ez a "lengyel kapcsolat" téma merult fel mint reakió a HA-UTI szerencsétlenségével kapcsolatban.
Gyuri
bekem 513376 2011. július 21. 11:51
Válasz erre
Ezek jó ötleteknek tűnnek! Azt lenne jó tudni végre, hogy mi lesz a projekttel. Minden ezen múlik...
Hornet102 513375 2011. július 21. 11:38
Válasz erre
Na jó! Előre bocsájtom, hogy ezekről olvastam, talán követendő példa lehetne:
Ha folytatják - hiszek benne, hogy igen - s adományokra lesz szükség, akkor akik adományoztak azok kaphatnának egy oklevelet, egy névre szóló, sorszámozott posztert a gépről, a felújítók aláírásával. Régebben Christine is így készült el - részben, igaz Ő nem repül:
http://www.carrierbuilders.net/store/f14d-tomcat-vf31-tomcatters-aj111-159600-christine-the-longest-serving-tomcat-1-meter-3-feets-wide-p-311.html
2007-ben a Honda F1 Racing Team versenyzett úgy, hogy a kocsijain volt egy csomó aláírás...Talán ezt is át lehetne venni. Nem lenne muszáj az egész gépet "aláírni" csak egy kis szegmenst kijelölni. Elvégre nem a svájci "újság Huntert" akarjuk utánozni.
http://formula1.files.wordpress.com/2007/06/race8_thursday_1.jpg?w=468
http://www.f1wolf.com/wp-content/uploads/2007/12/fans-names-honda.jpg
Amit a Red Bull csinált, ugyan abban az évben, viszont túlzásnak tartanám, hogy az egész autón képek voltak. Igaz az is jótékony célra ment.
Ezek csak ötletek, igaz nem a magamtól találtam ki, de még senki nem írta le. Ha ezekkel csak egy fél lépést előre tudna mozdulni a dolog, akkor már megérné!
Remélem ezzel senki munkája iránt nem voltam tisztelten, mert ez nagyon messze áll tőlem!
bekem 513374 2011. július 21. 11:12
Válasz erre
Hornet: Szerintem leírhatod mire gondolsz. Itt nem lesz fikázás.
Hornet102 513373 2011. július 21. 11:00
Válasz erre
Szerintem még soha egyetlen gép mögé sem sorakozott fel ennyire egyhangúan a magyar repülős társadalom...
Itt mindenki tisztában van vele, hogy mi is történt az elmúlt napokban. Szívből remélem, hogy nem adják fel! Tudom, hogy nagyon nehéz most. A kéz a szív tettre kész, de a hiába valóság keserű, szorító érzése ott van az emberekben, s nem csak a csapatban, hanem minden repülést szeretőben. Sajnos túl sok a "Ha", de most nem erre kell koncentrálni. Előre kell nézni. Ez a gép nem csak hobbizás vagy egyszerű időtöltés, ez több annál, még most is ilyen állapotban.
Ez egy hitbéli cselekedet!
Van egy pár ötletem, csak nem merem leírni, mert félek, hogy betámadnak...
bekem 513372 2011. július 21. 10:31
Válasz erre
mkrasz: az klassz! Én bízom benne, hogy nem adják fel. Saját tapasztalatból tudom, hogy ilyenkor mennyire le tud törni az ember. Ürességet, hiábavalóságot és leginkább gyilkos dühöt érez, de mindenből fel lehet és fel is kell állni. Azt gondolom, hogy most komoly és elvárható segítségre számíthatnak a magyar repülős és repülés rajongó társadalomtól is. Írtam már korábban is, de ismét leírom: Szimbólikus jelentősége van ennek a gépnek: Az utolsó üzemképes magyar Mig.
mkrasz 513371 2011. július 21. 10:22
Válasz erre
bekem: Torzs temajaban tudunk segiteni - de errol nem szeretnek itt a forumon beszelni. Kerdes most az, hogy Janiek belevagnak-e meg egyszer..
bekem 513370 2011. július 21. 09:58
Válasz erre
mkrasz: lényegtelen. a hajtómű cserélhető és ha jól tudom, hegyekben állnak. a törzs a fontos
mkrasz 513369 2011. július 21. 09:44
Válasz erre
Laci-bacsi: engem az erdekelne, hogy a hajtomu tulelte-e az esetet, vagy sem. Egeskamrak allapota?
bekem 513368 2011. július 21. 09:39
Válasz erre
Laci-bacsi: Mi a helyzet a géppel? Mit mutat a vizsgálat?
Laci-bacsi 513367 2011. július 21. 09:06
Válasz erre
A 25. képen nem az elemelkedés látható pontosan, hanem az elpattanás! Ez a kép akkor készült amikor, már egyszer átesett, és csúszott egy nagyot a bal póttartályon, aminek következtében az befordult a látható helyzetbe, a jobb póttartály már leszakadt az orrfutómű leszakadt, és a kifutóról visszapattanva emelkedik. Ekkor már véleményem szerint nem osztott, nem szorzott a póttartály hosszirányú állásszöge. A gép sorsa már régen meg volt írva (1-2 tized másodperce)!
bekem 513366 2011. július 21. 06:59
Válasz erre
Sempi, szerintem az utóbbi volt a nagyobb gond. Ahogy befordult a tartály, azzal jelentősen megnőtt a bal szárnyon a felhajtóerő. Képzelj el egy asszimetrikusan nyitott nagy fékszárnyat...
romeo 513365 2011. július 21. 06:55
Válasz erre
Laci-bácsi, nagyon köszönöm a fotókat!
Sempi 513363 2011. július 20. 20:55
Válasz erre
rchelicopter.hu/PhotoAlbum.aspx
A 25-ös képen ott van az elemlkedés, nem számdékosan kezdett fordulóba, hanem mert eddigre leszakadt a jobb póttartály,(az a fehér felhő mögötte kerozin) és eltolódott a tömegközéppont, megváltozott az aerodinamika.
Elektrolakatos 513362 2011. július 20. 20:49
Válasz erre
Akárki is csinálta ezt a videót, hatalmas tisztelet érte!
molnibalage 513360 2011. július 20. 20:09
Válasz erre
Igen, mert a ide alapvetően a fater szokott írni, és az ő nickje benne maradt a névnél. Ugyanis az én gépemről ír...
molnibalage 513359 2011. július 20. 20:08
Válasz erre
További gond a kattintásnál, hogy ezeket a gépeket jellemzően korosabb pilóták repülik. Lehet, hogy egy kattintás = tolószék, mert a gerinc idősen már nem bírja.
sanyi 513357 2011. július 20. 20:05
Válasz erre
Miért van ilyen pl.most is .
sanyi 513356 2011. július 20. 20:00
Válasz erre
Véletlenül más nickjével... Ügyes...
bekem 513355 2011. július 20. 19:42
Válasz erre
Utoljára néztem meg.
Van hír a gépről? Hazaért? Mi lesz Vele?
Laci-bacsi 513354 2011. július 20. 19:36
Válasz erre
Bocs! Csak technikai malőr volt, már fent van megint.
bekem 513353 2011. július 20. 19:30
Válasz erre
nahát, letiltásra került a video.
silent8 513352 2011. július 20. 19:27
Válasz erre
DSC05159
DSC05159

Sziasztok! 
Tudom, nem pont megfelelő az idő, csak, hogy oldjam a feszültséget. :(
Ez nem lenne jó a feltámasztáshoz? :D

Üdv.
silent8
Kamovos 513351 2011. július 20. 19:04
Válasz erre
Szerbusz Laci-bacsi!

Valőban a videó mindent elmondot!

Megitélésem szerint, rövid volt ez a nekifutás, a felszálláshoz.
Nem volt megfelelő a sebessége ahhoz, hogy azzal az állásszöggel emelkedés közben fordulóba kezdjen.
Ebből az egy videoból nem tudom megitélni, hogy előbb kezdet átesni, és utána csuszot-e le, vagy csak simán fordulóból lecsúszott a nagy álásszög miatt!

Minden esetre én pilóta hibát állapítottam meg!
Ez nem műszaki probléma volt, hisz végig irányítható volt a gép, még mikor elpattant a földről akkor is, a másodszorra földet nem érésig!

Örülök, hogy személyi sérülés nem történt!

A Gépért pedig részvétem! :(
Kár érte! :(

Üdv: kamovos

Üdv: kamovos
RonnieFrown 513350 2011. július 20. 19:01
Válasz erre
Tud valaki olyan esetrol ahol katapultaltak civil lajstromban levo gepbol?

A ket eve Del-Afrikaban lezuhant Lightning pilotaja azert halt meg mert nem tudott kattintani es ezt be is mondta a radioba. A mentorendszernek mukodnie kellett volna, de az valamiert nem indult be. A negy Lightning mellett Hunter-ek es Buccaneer-ek is repultek a cegnel hosszu evek ota egyetlen kulonosebb esemeny nelkul. A ceg pilotai es szereloi volt katonak voltak. Nagyon profi csapat volt, de az esemeny utan bezarta a ceget az ottani hatosag.

Egyszer beszeltem egy civil L-39 pilotaval aki azt mondta, hogy nagyon nem biznak a gep mentorendszereben. Annak ellenere, hogy az uleseket karbantartjak es elesek azt mondta, hogy ha gaz lenne a geppel megprobalna leszallni vele. Szinten Del-Afrikaban egy L-29 Delfinnel kenyszerleszallt a pilota kattintas helyett. A gep romma tort de a csoka meguszta. Egy L-39-es a tengerre szallt, a faszi karcolas nelkul szinten meguszta. Katapultalni nem mert.

Elnezve a Mig-15 mentorendszeret en lehet a gepben maradnek es megprobalnek leszallni...persze ez a szitutol fugg.
Laci-bacsi 513349 2011. július 20. 18:54
Válasz erre
P1060175
P1060175
P1060184
P1060184
P1060196
P1060196

Itt a csoda daru! Komolyan megőszültünk amire megmozdult, de tette a dolgát!
kató 513348 2011. július 20. 18:02
Válasz erre
Az általad említett mentőernyő UL-gépekhez jó , de a 15-ös súlykategóriájába használhatatlan . A "traktor-rendszer" se biztos , hogy életképes megoldás a gép farokelrendezése miatt . És ha igen akkor se egyszerű egy teljesen eltérő katapultrendszer integrálása , és nem is olcsó . elég ha csak a működési tesztek elvégzésére gondolsz .
Nagy teljesítményű katapultot civil gépbe nem csodálom , ha nem engednek . A civil üzemeltető nem feltétlenül tudja szakszerűen karbantartani , és ez nem kis veszélyforrás . A civil pilóta se biztos hogy ismeri a megfelelő használatát , így őrá nézve is fokozottan veszélyes egy katapultálás .

A "mi" 15-ösünkről csak annyit mondanék , hogy végtelenül elszomorítanak a történtek . De remélem hogy ez nem jelenti a projekt végét . A csapat csodálatos munkát végzett ezzel a géppel . Ha ez már menthetetlennek is bizonyul talán lesz módjuk egy új Mig-15-öst rendbe hozni .
molnibalage 513347 2011. július 20. 17:45
Válasz erre
Az előző posztot én írtam, csak véletlenül más nickjével.
Rumcájsz_52 513346 2011. július 20. 17:45
Válasz erre
"A lényeg, hogy egy nagysebességű egyhajtóműves oldtimert személyi mentőeszköz nélkül felengedni őrültség"

Pedig ez a trend a nagyvilágban...

Az, hogy a Szu-29M-nek van, az a ki nem szarja le kategória jelen esetben az engedélyezi eljárások miatt.
Tacsk0 513345 2011. július 20. 17:25
Válasz erre
> Egyetlen civil gépben sincs működő katapult ülés, a benne levő anyagok miatt.

A Szu-29M-ben van katapultülés, miután az alap Szu-26 műrepülés gyakorlás közbeni motorleállással kétszer is kinyírt Burán pilótát (akiknek a kiképzése nem kicsit értékes emberré tette őket).

A gépben van egy nagyobbfajta tüzijáték-rakéta, amihez kötéllel hozzá van kötve az ülés. Kar meghúz, rakéta elrepül, kötél megfeszül, szék pilótástól kirepül, ez az ún. traktor-rendszer. Könnyű és a kötél rugalmassága miatt nem annyira gerincbántó, mint a hagyományos "farbarúgós" katapult.

Másrészt számos könnyű civil gépben és a magyar Corvusban is van ballisztikus gépmentő ernyő, ami attól ballisztikus, hogy egy kisebb ágyúféleség lövi ki - az más kérdés, hogy sajnos nem használták, amikor lezuhantak a géppel.

A lényeg, hogy egy nagysebességű egyhajtóműves oldtimert személyi mentőeszköz nélkül felengedni őrültség. A földön lévőkben is kárt tehet: komoly vészhelyzetben az ember becélozza egy libalegelő közepét a gép orrával és dobbant, de ülés nélkül inkább kényszerleszálló helyet keres és közben mondjuk letarol egy iskolabuszt a kétsávos úton, mert ugye itt nem nyolcvan a min. laffogás, mint egy Cessnánál.

Nyilván ha lett volna jó ülés alattuk, a pilóták most is kilőtték volna magukat, mert nem tudhatták előre, hogy a gép nem fejjel lefelé fog-e megállni és esetleg bennégnek.

Az egy bonyolult téma, hogy etikailag mikor szabad katapultálni, de hogy a repülőszemélyzet a mentés elemi esélyét se kapja meg a 21. században?
tankos_srac 513344 2011. július 20. 17:18
Válasz erre
Se Szolnokon, se Kecelen nincs egy használható UTI sárkány? Ha ez úgyis csak múzeumi példány lesz, akkor nem lehetne lebarterezni, mint tették azt a T-34-el?
Tacsk0 513343 2011. július 20. 17:03
Válasz erre
Sehol sincs kőbe vésve, hogy a MiG-15 saját katapultülését kellett volna belerakni a HA-UTI-ba! Cseh L-39-es ülés vagy a Pilatus PC-9 és hasonmásai esetén alkalmazott duplanullás is mehetne bele, ami igen elterjedt gyártmány.

Az utóbbi persze jó drága és kellett volna egy tervezői engedéllyel rendelkező repülőmérnök, aki alákanyarítja a nevét a tervrajzon a rögzítés átalakításához, persze komoly szakértői díjazásért (avagy miért nincs a Li-2-nek radarja témakör).

Valahol jelkép értékű az, hogy Gagarin is egy MiG-15 UTI ülésében lelte repülőhalálát és pont az ő űrrepülésének 50. évfordulójára sikerült a magyar gépet összehozni, majd ledobni.
st_patrick 513342 2011. július 20. 16:10
Válasz erre
Kakukk 513341 2011. július 20. 15:19
Válasz erre
Tudom nem ide tartozik de a távoli Oroszországból egy jó hír :
+1 repképes I-16os :)
englishrussia.com/2011/07/20/the-airdrome-mochische-performs-its-models/
balikaa 513340 2011. július 20. 14:57
Válasz erre
romeo 513339 2011. július 20. 14:55
Válasz erre
Üdv Laci-bácsi!

Elnézést, a P1060184[/B-es fotót feltenné nagyobb felbontásban - engem az AD-20-as autódaru érdekelne.
Köszönöm!

bekem 513338 2011. július 20. 14:47
Válasz erre
Laci-bacsi ezzel a géppel mindenki professzionális módon bánt. Majdnem mindenki. Ahogy korábban is írtam, benne van a pakliban a baleset. Az ember viszont nehezen fogadja el, hogy ezzel a géppel pont megesett. Van valami híretek róla?
Takacsi 513337 2011. július 20. 14:27
Válasz erre
"Most pedig, hogy egy kicsit oldjuk a feszültséget, beszéljünk a jó dolgokról is!"
és akkor még ide kívánkozik ez is:

www.youtube.com/watch
Laci-bacsi 513336 2011. július 20. 14:22
Válasz erre
P1060095_800x600
P1060095_800x600
P1060106_800x600
P1060106_800x600
P1060126_800x600
P1060126_800x600
P1060180_800x600
P1060180_800x600
P1060184_800x600
P1060184_800x600
P1060198_800x600
P1060198_800x600
P1060235_800x600
P1060235_800x600

Most pedig, hogy egy kicsit oldjuk a feszültséget, beszéljünk a jó dolgokról is! Példaértékű volt látni ahogyan a honvédség emberei segítettek a fiúknak ebben a nehéz helyzetben! Kezdve a tűzoltóktól, akik egy percen belül (szó szerint) a helyszínen voltak, és szakszerűen áramtalanították a gépet, majd habbal elárasztották. A mentőautó szem villantás alatt volt a helyszínen (szerencsére nem volt szükség a beavatkozásukra)! A műszaki mentőkön át akik késő estig segítettek a nagy mennyiségű üzemanyag leeresztésében, majd a gép hangárba szállításában.
Legfőképpen a reptér vezetőségének a reakciója volt hihetetlen professzionális. Azonnal, higgadt nyugalommal, de határozott utasításokkal kezdődött meg a mentés, és folytatódott mindaddig amíg a gép hangárba nem került! Minden oda került egy pillanat alatt ahova kellett. Például a föld alól előkerült egy nagy fényerejű lámpa, ha kellett, pedig mi nem hívtuk, de ők tudták, hogy sötétben nem árt látni, és a többi, és a többi!

Le a kalappal a szolnoki fiúk előtt és, köszönet mindenkinek minden segítségért!
vlevi 513335 2011. július 20. 11:46
Válasz erre
"Sajnos a felszállásról a videót nem láttam"

964-es hozzászólásban benne van.

www.youtube.com/watch
mkrasz 513334 2011. július 20. 11:41
Válasz erre
Ez a piropatronos dolog azert nem olyan egyszeru. Nem tudom, hogy nez ki a dolog most Magyarorszagon, de masutt voltak olyan tipusu problemak, hogy ez fegyver. Igen am, de ha peldaul azt veszed, hogy hany ultralight repulogepen van piropatronos ejtoernyos rendszer, akkor mar kezd erdekes lenni. Mar nem beszelve az autokban levo airbagrol, ami ugyancsak piropatronnal mukodik. Hosszas beszelgetes utan mas orszagokban ezt ELETMENTO rendszernek lehet minositeni es igy a problema meg van oldva. De mintazt korabban is leirtam, a 15osben nem egy MartinBaker 0-0 ules van... Igy hat a leglogikusabb megoldas lehozni a gepet a foldre...
bekem 513333 2011. július 20. 11:37
Válasz erre
molni: ezért írtam korábban, hogy az első felszállásnál már ráírták a farokcsúszóra a gép sorsát :(
A kirepüljebe kérdést én sem értem, mert korábban más volt a célszemély.
molnibalage 513332 2011. július 20. 11:27
Válasz erre
Egyetlen civil gépben sincs működő katapult ülés, a benne levő anyagok miatt. A piropatronok használata miatt (?) asszem fegyvernek minősülne a cucc. Az amerikában repülő gépekben sem hiszem, hogy lenne katapult, ergo erősen UL szagú, hogy azért nem járt itt jenki. Szeritnem egyszerűen nem hívták.

Egyébként meg érthetetlen, hogy az összes felszállásnál miért ültette seggére a gépet a pilóta. Egyetlen képanyagon sem láttam még így felszállni a gépet...
Kakukk 513331 2011. július 20. 11:05
Válasz erre
Úgy kell felfogni hogy valamiért így kellett történnie,lehet pont ez előzött meg egy nagyobb dolgot :S
A legjobb ötlet tényleg az hogy keríteni egy másik sárkányszerkezetet,csak van még a világon egy másik gép amely újra repülőképes lehet,a rendszereket pedig csak át kell építeni ami gondolom már rövidebb idő alatt menne mivel csak tanultak a HA-UTI ból.
Fel a fejjel és csak a jövőre kell gondolni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.