/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
Palkó 512864 2010. június 6. 17:08
Válasz erre
1993 bőrs_0017
1993 bőrs_0017
1993 bőrs_0018
1993 bőrs_0018

Sziasztok!
Ide is találtam pár képet:
juge75 512863 2010. június 4. 13:26
Válasz erre
vlevi 512862 2010. június 4. 13:05
Válasz erre
Szerencsére a fülke mögé már nem kellett rakni, mert megállt a lábán. De a fülke alatt van egy kis hely, a műszerfal mögé is fér egy kevés.
A fülke mögötti rész már nagyon közel van a futóhoz, oda jó sokat kellett volna rakni. És 72-ben még az sem sok hely.
juge75 512861 2010. június 4. 11:41
Válasz erre
Ezért tettem a pilótafülke mögé a súlyt anno.
vlevi 512860 2010. június 4. 10:55
Válasz erre
Arra jöttem rá tegnap, hogy magasfokú kreativitást igényel a MiG-15-ben az orrrészbe a súly elhelyezése. A főfutó közel van a gép orrához, orrkúp nincsen, ezért minden lehetséges apró helyet tele kell tömni ólommal. Legalábbis a Hobbyboss kitjében ez a helyzet. Egyébként maga a kit egész tűrhető. Egyszerű mint a bot, de ránézésre jónak tűnik. Külön jó, hogy a szárny egyetlen alkatrész, legfőképpen azért, mert szépen elvékonyították a kilépőélet. És még a kabin sem teljesen nulla. Műszerek ugyan nincsenek, de párnázott katapultülés van. Persze akinek nem felel meg, úgyis rak bele rezet és gyantát, de azoknak ez pont jó, mert nem kell túl sok műanyagot kifaragni a makettből.
PETI 512859 2010. június 3. 22:15
Válasz erre
Ha korábban kapcsolunk, ki lehetett volna menni most hétvégén Pardubicébe, mert meg van hívva a repülőnapra! Megnéztem volna...
Amúgy még az oroszok is csinálnak egy 15-öst, de talán a csehek is, bár erről inkább az szóljon egy pár szót, aki biztosat is tud! Üdv
Kferro 512858 2010. június 3. 10:58
Válasz erre
Gyönyörűűű!
Ha a videót megnézve hevesebben ver a szívem, mi lesz velem Kecskeméten? :)
Nyugger 512857 2010. június 3. 08:23
Válasz erre
Sziasztok,
3 perc 56-tól érdekes a mutatvány...
PETI 512856 2010. június 2. 22:56
Válasz erre
Sziasztok!
Repül a lengyel MiG-15UTI!
www.vimeo.com/12062124
Monox 512855 2010. május 19. 09:32
Válasz erre
Ja, bocs...símán csak felületesen olvasok...
Monox 512854 2010. május 19. 09:32
Válasz erre
Migi, írj egy elérhetőséget légyszíves!
Krisi 512853 2010. május 17. 23:22
Válasz erre
Szia!
Én pedig azt hiszem mindannyiunk nevében beszélek, ha azt kérem, hogy a helyreállítást mindenképpen dokumentáld! Ha lehet akkor egy cikket is megnéznénk erről! :)))

Előre is köszi!
migi 512852 2010. május 17. 21:20
Válasz erre
Szia
Nagyon szivesen segitek a gép helyre állitásában .
üdv:migi

migi3@freemail.hu
Monox 512851 2010. május 17. 19:43
Válasz erre
Kedves barátaim!

Valóban nagy öröm látni, hogy milyen szépen haladnak a MiG-15UTI-val az első felszállás felé, de amekkora öröm ez, olyan nagy bánat ért ma engem.
Vitrinszakadás történt nálam, amiben több gépem javíthatóra sérült, de az egyik legféltettebb kincsem, a Tamiya által gyártott 1/48-as MiG-15-ösöm sajnos olyan sérüléseket szenvedett, amit a jelenlegi körülményeim között már nem tudok kijavítani, mivel már nem foglalkozok aktív makettépítéssel.

A gép egyedi alkotóelemei épen maradtak, de helyreigazításuk csak tömítéssel, csiszolással és a gép teljes újrafestésével lehetne szép. Éppen ezért azt kérdezem, hogy van-e köztetek egy elhivatott (és őrült) emberke, akinek átadás és felújítás után méltó gazdája lenne a gépnek?

Nem mellékesen: nem alapkészletről van szó. Egy teljes szett Eduard fémmaratás van a kabinban és a futóaknában. A gép fémszínűre festett, koszolt, saját gyártású magyar felségjelzéssel és oldalszámmal készült. És most már talán nincs jelentősége de fontos lehet még, hogy volt olyan verseny ahol kategória 2. helyezést ért el.

Üdv: Monox
Nyugger 512849 2010. május 8. 22:34
Válasz erre
zoli1989 512848 2010. május 8. 22:27
Válasz erre
Ma volt hajtóművezés. Nem is tudtam. Mikor volt időben ? 14-15 óra között ?
Nyugger 512847 2010. május 8. 21:40
Válasz erre
HA-UTI 100508 12
HA-UTI 100508 12
HA-UTI 100508 7
HA-UTI 100508 7
HA-UTI_100508_0
HA-UTI_100508_0
A Csapat
A Csapat

Sziasztok,

Ma meghívottként ezt láttam Tökölön, további sikereket kivánok !
Krisi 512846 2010. április 30. 17:48
Válasz erre
Személyesen ismerem az egyik úriembert aki a gépen dolgozik!Minden elismerésem az övék az eddigi munkájukat tekintve!Gratulálok nekik!Csak így tovább!A videó pedig besz*rás!Baromira tetszik!:)))
lucky 512845 2010. április 22. 21:13
Válasz erre
kösz még egyszer
lucky 512844 2010. április 22. 21:13
Válasz erre
Na igen, a korrózió, meg a fizika ua mindkét oldalon.
búza 512843 2010. április 22. 18:29
Válasz erre
Normális volt!
Kikonzerválás után minden hajtómű füstöl, amíg a konzerváló olaj teljesen el nem ég. Ebben nincs különbség kelet és nyugat között sem.
lucky 512842 2010. április 22. 17:09
Válasz erre
Köszi.
Tehát ez normális volt.
harold 512841 2010. április 22. 17:02
Válasz erre
Ezt olyan jooo volt látni, hallani!
A-3 512840 2010. április 21. 18:44
Válasz erre
A füst csak az első indításnál jelentkezett mert akkor égett le a toldatról és a fújócsőről a konzerváló anyag maradéka. A vasárnapi hajtóműpróbánál már semmi jele nem volt a füstnek.
Elektrolakatos 512839 2010. április 21. 08:48
Válasz erre
Jani!

Nagy gratuláció a csapatnak!

Ezt gyönyörűen összehoztátok.

Üdv:ELektro
lucky 512838 2010. április 21. 08:23
Válasz erre
Szia A-3!
Nem semmi amit véghez vittetek!
A hajtóműnél látni néha kis füstpamacsokat. Ez normális?
(láma vkok hozzá ezért kérdem)
A-3 512837 2010. április 21. 05:53
Válasz erre
Szia Gabi!
Köszönöm a gratulációt a csapat nevében is de még nem vagyunk kész a madárkával. Jól láttad Sanyi bácsit aki a hajtómű indítás után azt mondta, hogy fiatalodott 40 évet.
A következő lépés az avionoka életre keltése, papirozás és a hajtómű és sárkány átadása a hatóságnak.
Biztosíthatlak, hogy részünkről nem lessz akadálya a repnapi bemutatkozásnak.
Üdv!
PETI 512836 2010. április 20. 22:52
Válasz erre
Nagyon régóta várom ezt a pillanatot! Üdv
ambasa 512835 2010. április 20. 21:54
Válasz erre
János!

Gratulálok, neked és a csapatodnak!
(Jól láttam B Sanyi bácsi volt ott kékben?)

TG
Dani 512834 2010. április 20. 20:28
Válasz erre
Öröm nézni! És hallani! Csak így tovább!
juge75 512833 2010. április 20. 19:47
Válasz erre
Minden elismerésem a tiétek!
Csak így tovább!
Repülés mikorra van tervezve?
juge75 512832 2010. április 20. 19:40
Válasz erre
Lacy 512831 2010. április 20. 19:37
Válasz erre
Szép és hangos! :) Köszönjük az élményt!

www.youtube.com/watch
Horvath_Balazs 512830 2010. április 20. 19:35
Válasz erre
Még így videón keresztül látva is fantasztikus élmény... Minden tiszteletem a Tiétek!
A-3 512829 2010. április 20. 19:22
Válasz erre
A YouTube-n egy kis ízelítőt adunk egy nevezetes hajtóművezésről melyet megtaláltok a Mig-15UTI Engine test.mpg. beütése után.
juge75 512828 2010. április 8. 17:40
Válasz erre
A Haza szolgálatában. 1970. Zrínyi.
juge75 512827 2010. április 8. 17:40
Válasz erre
Nem titok, amiben benne volt. :-)
Tibcsi 512826 2010. április 8. 15:00
Válasz erre
búza 512825 2010. április 8. 14:59
Válasz erre
romeo 512824 2010. április 8. 13:49
Válasz erre
Üdv Tibcsi!

Ha nem titok melyik könyvből?
Köszi!
juge75 512823 2010. április 8. 13:26
Válasz erre
A csoportképet (fekete-fehér) én szkenneltem be.
juge75 512822 2010. április 8. 13:23
Válasz erre
Ott van az, ami maradt belőle, ugyanis az idő vasfoga és a nap megtette hatását.
Szabályzat szerint szárnyakon alul-felül, függőleges vezérsíkon és a törzsön kell lennie meghatározott helyen és irányban.
Tibcsi 512821 2010. április 8. 09:21
Válasz erre
mig15_jobb_oldal_hatulrol

Ezen nem látom.
mig15_jobb_oldal_hat...
Mig15_Bis_702_UTI_203

Ezen látszik. :)
Mig15_Bis_702_UTI_20...

Köszi, Romeo! :)

Közben találtam két képet, az egyiken múzeumi példány van, de a másikon nem. És ha jobban megnézem, akkor a múzeumin nem látszik a szárny felső részén a csillag, de a másikon látszik a felfestett csillag egyik csücske. :)

 
romeo 512820 2010. április 8. 09:05
Válasz erre
11
11

Üdv Tibcsi!

Nem tudom, hogy volt-e mindegyiken, ez pl. a dunaújvárosi.
Tibcsi 512819 2010. április 8. 08:33
Válasz erre
Sziasztok,

Egy gyors kérdés: a fémszínű magyar MiG-15-ösök szárnyán volt felül felségjelzés? A képeken, amiket eddig láttam, vagy nem látszik, vagy (legalábbis számomra) nem egyértelmű.

Kösz: Tibcsi
romeo 512818 2010. április 7. 22:54
Válasz erre
MiG-15
MiG-15

MiG-15bisz
Daala 512817 2010. március 20. 08:39
Válasz erre
Egy hozzáfűzés Horváth Miklós galériájához: A 9315-ös gép nem Bisz, hanem MF!
üdv: Daala
búza 512816 2010. március 19. 21:36
Válasz erre
Szia Nyugger!
Hát igen, akkoriban Légierő volt, nem légi erőlködés. 26 MIG-21-est és 40 Mi-8-ast is javítottunk egy év alatt a PG.-ben. Ma gazdaságos áruház, meg egyéb üzletek vannak a romok helyén.
Szerencsénk volt, sokszor tudtunk a jó helyen lenni annak idején! Szentpéteri, Borek és még egy csomó ismerős azon az oldalon. Akkor látom igazán az idő múlását, amikor egy volt hadnagy vagy százados a napi hírekben már mint pk., ezredes, stb. szerepel.
Üdv: Búza
Nyugger 512815 2010. március 19. 21:25
Válasz erre
Búza!

És micsoda nagy nevek társaságában. Egyesek többet repültek mint manapság egy raj, és adtak évi 100-120 keszit.

Üdv.
Nyugger
búza 512814 2010. március 19. 07:12
Válasz erre
Nyugger!
Te is ott vagy a galériában!
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.