/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
migi 512710 2009. szeptember 17. 20:42
Válasz erre
Igen megnéztem én is a készletet , ? lehet hogy a kinai változatban van fényszóró .
CrazyCharlie 512709 2009. szeptember 17. 20:27
Válasz erre
Köszi, nem írtam, hogy F-ről van szó...:)
CrazyCharlie 512708 2009. szeptember 17. 20:26
Válasz erre
Igen, MiG-17F-ről van szó. A makett a Trumpeter 1:32-es készlete.
mig23papa 512707 2009. szeptember 17. 19:41
Válasz erre
Turbina lapát
Turbina lapát
Repülőgép alkatrész francia megrendelésre
Repülőgép alkatr...

Ez egy vadonatúj turbinalapát a kezemben.
Alkalmam volt körülnézni abban az üzemben, ahol képesek ilyent is gyártani. Győrben van, nem amerikában.
A másik képen egy repülőgépalkatrész látható, francia megrendelésre.
Tehát ha hiányzik még valami a MIG-15 öshöz, talán érdemes lenne megkeresni őket.
Derülnek ki érdekes dolgok.
harold 512706 2009. szeptember 17. 19:38
Válasz erre
1047481002_MiG-17_Russia-Air-Force
1047481002_MiG-...

Még egy.
migi 512705 2009. szeptember 17. 19:38
Válasz erre
mig 047
mig 047
Mig-17 (6)
Mig-17 (6

Nem irtad melyik változatról érdeklődsz , ne haragudj biztos hogy a 17 akartál irni ?
harold 512704 2009. szeptember 17. 19:36
Válasz erre
CrazyCharlie 512703 2009. szeptember 17. 19:23
Válasz erre
Sziasztok!

Két kérdés MiG-17-es témakörben :)

1, Az orrban (szívocsatorna "elválasztásában") van fényszóró? Sok képet megnéztem, de nem találtam nyomát, a makettben viszont szerepel...

2, A szívócsatorna belsejét (és az elválasztót) végig lefestették az adott gép alsó színével? Vagy nem feltétlen azzal a színnel, amit a gép aljára fújtak?
Monox 512702 2009. szeptember 11. 08:42
Válasz erre
3700$-ból van utazási iroda amelyik szervez ilyen túrákat azt hiszem Ukrajnába.
MiG-29-es egy óra, Szu-27-es fél óra kerül ennyibe + kint tartózkodás és teljes ellátás.
Momi 512701 2009. szeptember 11. 08:11
Válasz erre
Szia mig23papa!

Nekem! Hátszelem? A legjobb 80 fokos oldalszél volt az is inkább szemből.
Pénz? Alkalmazotként biztos nem tudok egy ukrán vadászgép túrát megfizetni.
Habár ha nyerünk a lottón..._:) Akkor Te is jössz!
Na jó makettezést és fotózást mindenkinek.

momi
mig23papa 512700 2009. szeptember 10. 17:43
Válasz erre
Momi

Még összejöhet, ha van elég manid, vagy elég hátszeled.
Momi 512699 2009. szeptember 10. 07:43
Válasz erre
Szia mig23papa!

Mint minden becsületes repülőgépműszerész kihasznált minden alkalmat a repülésre. Legyen az berepülés vagy LÜI vagy csak úgy!
Természetesen mindegyikkel repültem már. A Fokker 70 és B737NG meg most is repülök mint utas. Azért az SS-100-at én is nagyon várom már. Decemberben lehet meglesz mint utas. Ezen kívül repültem már utasként An-26, Airbus A340-500; ATR-72; B757;stb.
Sajnos vadászgép még nem jött össze.
momi
mig23papa 512698 2009. szeptember 9. 18:46
Válasz erre
Momi

Gratulálok, ez egy szép lista. Ezek közül melyekkel volt alkalmad repülni is?
Kferro 512697 2009. szeptember 8. 08:23
Válasz erre
17-es van a debreceni reptéren. Hátha hozzá lehetne valahogy jutni.
Momi 512696 2009. szeptember 8. 07:56
Válasz erre
Szia Mig23papa!

A kérdésedre a válaszom. A következő típusokra volt szakszóm:

TU-134A; Mi-2; Ka-26; (ez utóbbi kettő katona koromomban Börgöndön)
TU-154B-2; B-737 classic; B767-200; Fokker-70; CRJ-200;

Most azt hiszem a Q-400 meg a SSJ-100(SZu-100) lesz a következő, de az már csak egy LEVEL 1 lesz.

momi
borisz 512695 2009. szeptember 6. 13:15
Válasz erre
opetrovics 512694 2009. szeptember 6. 08:38
Válasz erre
Sziasztok!

Amit most le rok,még korántsem biztos hogy megvalósul,de úgy érzem,meg kell próbálnom,mert ezen a téren nem látom,hogy itt Pápán történne bármi is.A következőről lenne szó.Szeretnék,itt Pápán létre hozni egy 47.Harcászati repülő Ezred emlékparkot.Nagy falatnak látszik,de az első lépést holnap 14.00.-kor Domonkos Miklós Ezredparancsnoknál teszem meg.Édesapám szerint,aki Petrovics László,és 1976-2001-ig szolgált itt Pápán mint repműszaki a második századnál,később pedig a hangárban,vele nem lesz probléma,és benne lesz a "buliban".A tervem az,hogy a MIG-15-től a Mig-23.-igy minden típusból kiállítanák egyet,és nem csak a harci változatból,hanem a gyakorló kétléses UTI/UB/UM-is,valamint függesztményeket,rakétákat,"APA"-kocsit,pilótaöltözetet,sisakot,kiszolgáló járműveket...egyszóval minden olyan dolgot,amit egykor itt használtak.
Amit kicsit nehezebbnek érzek,az a Terület,ahol ezt a dolgot fel lehetne állítani.Vannak elképzeléseim,terveim,de ebben viszont a polgármester úrnak kellene segítenie,amiben nagyon reménykedem,és miután holnap beszéltem Domonkos Ezredes úrral,és pozitív eredmény lesz,már kérem is az időpontot ozá,és meglátjuk.
Biztos vannak köztetek Pápaiak,akik most felkapták a fejüket és azt mondják,végre valami kilátás arra,hogy újra megérinthetővé válik az amit már nyolc éve nem érintettünk meg,és nem kell érte több kilómétert utazni.
Ha esetleg ez nem jönne össze,a vésztervem az,hogy megpróbálom elérni azt,hogy Magyargencsre kerüljön ki,egy UM,és egy UB,mett Bisz már van,hely meg nem túl sok.
Nekem a motivációt a linken található videó adta,mert ha édesapámnak ez ekkora örömöt okozott,és jó volt látni hogy jó emlékek jöttek elő,akkor biztos vagyok benne,hogy rajta kívül még nagyon sok embernek,nagyon sokat jelentene.

www.youtube.com/watch

Üdv:

opetrovics

Természetesen,várom a véleményeket,kritikákat,megjgyzéseket...

IDE:opetrovics@globonet.hu
IDE:06203128642
mig23papa 512693 2009. szeptember 3. 18:45
Válasz erre
Momi

ex-repülőgépműszerészként merre, és milyen tipusokon ténykedtél?
Püsilaci 512692 2009. szeptember 2. 20:29
Válasz erre
Köszi az infót.
Nekem a HobbyBoss 1:48-as 17PF-je van meg. Esetleg tudnál valami infót adni, hogy ehez képest hól helyezkedik el a SMER makettje?
Momi 512691 2009. szeptember 2. 09:32
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdésem, hogy álltok a Mig-15 UTI-val?
Azt mondták néhányan,hogy idén kész lesz. Azt hiszem sokan nem mérték fel egy gép repgépes kondicióba hozásának teljes költségét és felelősségét.
Magyarországon repgépes alkatrészeket gyártani tudó cég nagyon-nagyon kevés van.
Aki viszont tud papírt adni,azokat azt hiszem az építők nem tudják megfizetni,vagyis szívesen megfizetnék Ők csak sajnos nincs költségvetés rá.
Ahogy így távolból ex-repülőgépműszerészként látom, ha 2010 végére kész lesz mindenki nagyon örülhet. Természetesen cáfoljatok meg,mert én is örömmel mennék el a HM indítására is.
momi
Ricardo 512690 2009. augusztus 17. 14:46
Válasz erre
Ajánlom figyelmébe mindenkinek:

www.smer.hu

1:48 Mig 17F 2.890,- Ft
1:48 Mig 17PF/PFU 2.890,- Ft

;)
Monox 512689 2009. augusztus 16. 15:47
Válasz erre
Valaha 202-es oldalszámra hallgatott.
Wrecker 512688 2009. augusztus 16. 10:19
Válasz erre
Lehet tudni, hogy mi volt a Solti Mig-15 UTI eredeti oldalszáma?
Monox 512687 2009. augusztus 3. 10:38
Válasz erre
Szerintem a közelben lévő Dunai Vasműben tudnának bővebb felvilágosítást adni...
Utoljára tavaly szeptemberben találkoztam vele.
Wrecker 512686 2009. augusztus 3. 09:22
Válasz erre
Solt-1
Solt-1

Tudja valaki, hogy mi történt a Solti Mig-15 UTI géppel?
Már nincs a ·megszokott· helyén...
Kferro 512685 2009. augusztus 3. 08:10
Válasz erre
Amúgy van valakinek a 15-ös UTI múszerfalairól rajza? Köszönettel venném, ha megosztaná azokat velem.
migi 512684 2009. augusztus 2. 10:19
Válasz erre
MiG-19_01
MiG-19_01

Találtam egy régi szines felvételt,
Kferro 512683 2009. július 31. 23:12
Válasz erre
A kínaiaknak egyszerűbb volt szerintem fogni a Mig-15-ös gyártósorát és legyártani a JJ-5-höz a kabinokat, mint egy addig nem létező típushoz (Mig-17 UTI) megtervezni, a gyártósort felállítani és legyártani a kabinokat. De ez csak az én véleményem, annyira nem értek a témához.
Csak megvettem pár hónapja a Trumpeter 1/32-es JJ-5-ösét és nem tudom, hogy milyen kabinbelsőt csináljak neki, mert persze részletfotót erről a területről nem lehet találni.
mig23papa 512682 2009. július 31. 18:53
Válasz erre
Kferro

Eddig úgy tudtam, hogy együléses gépből nem úgy készült kétüléses, hogy betoldottak a törzsbe, hanem egyszerően betettek a törzsbe egy második kabint. Általában nem is volt gond, hiszen a szívócsatornában (törzsben) volt is elég hely. Sokan kérdezték hogy PL a Mig-23 UB mennyivel hosszabb az MF- nél? Semennyivel, hiszen a hátsó kabin az üzemanyag tartály rovására került a gépbe, ezért fér bele 800 literrel kevesebb keró. Gondolom az előző tipusoknál is hasonlóan történt , de azért lehetséges, hogy a kínaiak nem ezt a megoldást választották.
Kferro 512681 2009. július 31. 14:34
Válasz erre
Sajna ebben a leírásban nem találtam egyértelmű utalást erre. Egy magyar nyelvű cikkben viszont ezt említik:

A "fejlesztés" fő irányvonala az a nagyméretű toldás volt amit a törzsközépbe építettek be hogy a második ülés, és az odatartozó avionika elférjen a gépben! A legtöbb komponenst a Mig-15UTI alias JJ-2-ből "örökölte" a gép, így spórolván meg a plusz munkát! (Hozzá kell tenni hogy tökéletesen alkalmasak voltak ezek az alkatrészek erre a feladatra, hisz akkoriban nem volt egyedi, hogy egy-egy műszer/megoldás több típusban is feltűnt!)

A teljes cikk itt:

bop.agria.hu/index.php
Miggyuri 512680 2009. július 31. 13:54
Válasz erre
Itt egyértelműen a MiG-17 gyakorló változataként említik.
Miggyuri 512679 2009. július 31. 13:54
Válasz erre
Kferro 512678 2009. július 30. 23:23
Válasz erre
Azt nem tudja valamelyikőtök, hogy a "MiG-17 UTI", azaz a kínai gyártású Shenyang JJ-5 műszerfalai, kabinjai mennyire egyeznek meg a MiG-15 UTI-éval?
Gotha 512677 2009. július 29. 09:58
Válasz erre
sziasztok, van itt egy eladó makettem, ha esetleg érdekel valakit.
www.vatera.hu/mig_15_repulogep_makett_1_72_150590189.html

üdv
elmo 512676 2009. július 28. 01:21
Válasz erre
Szia Rizmajer_Jozsef,

en mosom, nem kerdes! Amugy Jozsef csak ne legyen irigy, neki ott van a szines szelesvasznu kabat! Rizmajer viszont nem ertem, hogy minek orul!
Rizmajer_Jozsef 512675 2009. július 27. 22:26
Válasz erre
Szia elmo!
Hová, miért?
Valamelyiktek úgyis megbánja. Beszarni csak akkor, ha Te is mosod ki szarost!
Azért örülünk Rizmajer is, na meg a József is, aki egy kicsit irigy!
elmo 512674 2009. július 27. 21:49
Válasz erre
Ez BESZARAS!
ezek a felvetelek szenzaciosak.
Lacy 512673 2009. július 27. 10:28
Válasz erre
Sziasztok,
hogy ne csak mindig múzeumi lerobbant, magánkézben repülő, vagy fekete fehér Mig-15-ösöket lássunk.

1973-ban készült csehszlovák filmben, színes, jó minőségű felvételeken a cseh Mig-15-ösök. 4:23-tól a lényeg, a film az elsőként a szovjet gyárakból érkező Mig-15-ösöket próbálja bemutatni. (persze látszanak a forgatás kedvéért átfestett jelzések)
www.youtube.com/watch
És a F-84-es (L-29) elfogása. :)
www.youtube.com/watch

Meg egy kis bónusz:
www.youtube.com/watch

Egyébként a csehek 1229 saját és szovjet gyártmányú Mig-15-öst állítottak hadrendbe 1951 és 1960 között. A Mig-15-ös típus legelterjedtebb náluk 1957-58-ban volt amikor 20! ezred repülte! 15 vadászrepülő ezred, három vadászbombázó, egy felderítő és egy kiképző ezred.
Monox 512672 2009. július 3. 17:26
Válasz erre
Pilotka... csak bámulok... honnan vannak neked ilyen kincseid...?
pilotka 512671 2009. július 3. 08:32
Válasz erre
Skacok!

Eladó 3 db SMER 1/48-as original Mig-17F 4500.- Ft darabja
mig23papa 512670 2009. július 2. 19:32
Válasz erre
A-3

Kíváncsivá tettél, mi volt az amit a magyarok nem mertek vállalni?
A-3 512669 2009. július 2. 18:50
Válasz erre
Szeretnék még kis türelmet kérni a HA-UTI hanghatásának a prezentálásához, de már nincs túl messze az aktus. Sajnos hazánkban felelőség nélkül mindenki letud gyártani mindent, de ha elmondod azt, hogy a kérdéses alkatrész történetesen egy repülőgék tartozéka, az esetek többségében merev elzárkózás a reakció. Ezért voltunk kénytelenek kűlföldi partnereket keresni kettő témában a restauráció során és azok teljesűlése után az üzemkészség időpontja műszaki szempontból csakis rajtun múlik.
Tisztelettel!
A-3
Miggyuri 512668 2009. július 2. 15:37
Válasz erre
juge75 512667 2009. július 2. 10:17
Válasz erre
Ha már hang, kíváncsi vagyok a MIG-15 UTI hangjára.
Ahogyan szép volt látni Kecskeméten a Delfint is élőben.
Miggyuri 512666 2009. július 2. 06:19
Válasz erre
Na ja. Meg így lesznek műanyag hangú tizen-huszonévesekből "dívák" ami igazából a "nagyasszony" jelentésben valós.
juge75 512665 2009. július 1. 23:21
Válasz erre
Levix 512664 2009. július 1. 22:53
Válasz erre
Szerintem meg jó, hogy bejött a celebritás. Így már nem kell sztárnak nevezni a sok médiakurvát.
en.wikipedia.org/wiki/Celebrity
borisz 512662 2009. július 1. 22:13
Válasz erre
A "celebrity" (rem. jól írom) angol szó rövidítése. Mminden majomra használják, aki kétszer volt a tv-ben, és csinált valami baromságot.
juge75 512661 2009. július 1. 21:45
Válasz erre
Mer azt hiszik ők az új Kazinczy!
Kitalálnak egy már ismert szót, és elkezdik használni (majmolni).
Itt már nem a logikát kell keresni, mert az nincs, csak a divatot és az üzletet mögötte.
mig23papa 512660 2009. július 1. 21:40
Válasz erre
juge75

értem, már csak azt nem hogy ha van eddig ismert megfelelője akkor minek ezt a hülye celebet használják a nagyokosok?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.