/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
juge75 512659 2009. július 1. 20:10
Válasz erre
Elvileg Sztárolt (Sztár, kedvenc, sréber,...) személy, bár ez a kifejezés inkább a Nikecell ből készült kutyára hasonlít "celeb" :-)
mig23papa 512658 2009. július 1. 16:59
Válasz erre
litlebubu

mit jelent az hogy " celeb " ?
litlebubu 512657 2009. július 1. 16:40
Válasz erre
Biztos, hogy kell, emlékeznie másnak is, hisz a Kőrösi Csoma úti házakból, minden gyerek járt oda akkoriban. Valóban más idők voltak! :-) OFF: Nézz meg ma egy tömegközlekedési járművet. Akkor ez a szintű rongálás, ami ma folyik elképzelhetetlen volt. Mondjuk az erkölcsi normák is mások voltak. Szerintem egyre hülyébb generációk születnek és azok sajnos egyre hülyébb gyerekeket nemzenek. Nézz meg ma egy iskolát, mi folyik ott oktatás gyanánt, félelmetes. A mai egyetemek ontják a hülyéket magukból. És a gyerekek mai példaképei? A tornából felmentett celebek? Akkoriban médiák és celebek nélkül is jól elvoltunk, sőtt jobban,mint manapság! :ON.
Rizmajer_Jozsef 512656 2009. június 22. 16:57
Válasz erre
Köszi litlebubu!
Sajnos a helytörténeti múzeumban nincs anyag a gépről. Ahogy Te jelentkeztél, talán majd másnak is eszébe jut, és ír róla.
Azért, ha 1971-től legalább 1978-ig kint volt, akkor a "lelkes lakótelepi" kisdobosok, úttörők nem is olyan rövid időn belül cincálták szét. Talán MÁS IDŐK VOLTAK?
Szia Rizmajer.
romeo 512655 2009. június 21. 21:21
Válasz erre
photo_36098
photo_36098

Üdv!

A volt 657-es MiG-15bisz, Jakabszállás 2009.
Tibcsi 512654 2009. június 20. 18:06
Válasz erre
Igen, gyerekkoromban én is meghódítottam. :) Fotó is van róla valahol, csak elő kéne kaparni. :)

Nagykanizsán a volt Úttörőházban is állt egy 15-ös, sajna az sincs már meg... :(
litlebubu 512653 2009. június 20. 17:25
Válasz erre
Ha nem csal az emlékezetem, akkor úgy 76-78 között!
PüsiLaci 512652 2009. június 16. 21:39
Válasz erre
Rizmajer_Jozsef 512651 2009. június 16. 21:25
Válasz erre
Szia litlebubu!
Kb mikor volt, ha emlékszel?
Rumcájsz_52 512650 2009. június 16. 15:06
Válasz erre
Rag
A szigetvári vár egyik bástyájában valaha egy MiG-15 bisz állt.
Üdv R.
Rag 512649 2009. június 16. 13:29
Válasz erre
Nem közvetlenül ide kapcsolódik, de : még anno kisebb ( jóval kisebb :) ) voltam, de úgyemlékszem Szigetváron is állt egy Mig, de arra már nem emlékszem hogy milyen.
litlebubu 512648 2009. június 15. 22:46
Válasz erre
Kőbányán állt a mozi mögötti parkban, mászkáltam is rajta gyerekkoromban, igaz akkor már eléggé le volt pusztítva.
juge75 512647 2009. június 15. 18:31
Válasz erre
19-es és 15-ös számmal kezdődő, négyjegyű lajstromú miget ismerek, de nem mig-15.
Például 1512 Mig-21 PF, 1900-sorozatú Mig-21 Bis.
Általában valamihez kötődik a ráfestett szám, évszámok rendszerint.
Van másutt is hasonló elven és módon kiállított gép, valós dolgot csak a gyári sorozatszám lemezéről lehet megtudni, futóakna belső felén, stb. elhelyezve.
Hiszen emlékműként szolgált tovább.
Rizmajer_Jozsef 512646 2009. június 15. 18:20
Válasz erre
Helló juge75!
Örömmel üdvözlöm a sok értékes információ, hozzászólás, segítés megíróját!
Rokonságról nem tudok, de ha már így "megismerkedtünk", kérdezem, ugye jól tudom, hogy Gotha által feltett MiG száma nem valós gyári szám?
Kösz Rizmajer.
Gotha 512645 2009. június 15. 16:33
Válasz erre
juge75 512644 2009. június 15. 15:12
Válasz erre
Üdvözletem Rizmajer úr!
Valamelyik rokona nem dolgozott Szolnokon a Verseghy Ferenc nyomdában?
Rizmajer_Jozsef 512643 2009. június 15. 14:31
Válasz erre
Szia Gotha!
Budapest, X. ker Rottenbiller parkban állt, úgy 99%-ban. Ma elmentem a volt helyére, és fotóztam a házakat, ugyan olyan, de csak a halál biztos. A héten elmegyek Kőbánya történeti állandó kiállítására, és majd érdeklődőm. Sokszor láttam,szerintem az 1971 a kihelyezés éve lehet, mert ilyen számmal mint 971, nem volt MiG-15 ös. Én 1976-tól lettem kőbányai, fiam 1979-től a szomszédos Bánya utcai iskola elsőse lett, akkor még ott volt.Most ennyi.
Szia Rizmajer. rizibacsi@freemail.hu
Gotha 512642 2009. június 15. 09:36
Válasz erre
Állítólag várpalotán áll(t)
Rag 512641 2009. június 14. 23:34
Válasz erre
Csak a híradóban láttam Kalocsát, szerintem ha repült volna akkor mutatták volna :)
juge75 512640 2009. június 14. 23:27
Válasz erre
Az apró foltokat se hagyd ki, -látod a rajzon is.
A kiállított gépről, olyan helyet kell keresni, ahol ilyen természetes szikla van, esetleg valami rom.
Jól látszik a felvezető lépcsőnél, hogy nem oda szállított szikla, hanem ott helyben vágott, csiszolt.
Semmiképp nem alföld.
Miggyuri 512639 2009. június 14. 20:32
Válasz erre
RonnieFrown 512637 2009. június 14. 20:16
Válasz erre
Bocsesz a valasz Gotha 286-os hozzaszolasara vonatkozik.
RonnieFrown 512636 2009. június 14. 20:14
Válasz erre
Nem tudom hol keszulhetett a kep, de ha ez egy lakotelepen van kiallitva akkor biztos vagyok benne, hogy a lelkes kisdobosok es uttorok rovid idon belul szetcincaltak a repulot.
Monox 512635 2009. június 14. 19:04
Válasz erre
Tudja-e valaki, hogy a Kalocsai repülőnapon végül repült-e a HA-UTI?
makettes 512634 2009. június 14. 18:56
Válasz erre
Gabi!
Köszönjük ,ez egy REMEKMŰ !
Ha egyszer megtalálod a Delfin színes rajzait,örömtánc lesz!
üdv. Laci
vlevi 512633 2009. június 14. 18:32
Válasz erre
Ez amolyan Humbrol 83, 117 kicsit fehérítve? És valami vörösesbarna, annak a kódja nem ugrik hirtelen be.
Gotha 512632 2009. június 14. 17:27
Válasz erre
5a5f166f5fa76fa8
5a5f166f5fa76fa8
5489794kj989f6d6
5489794kj989f6d6

üdv

tudja valaki pontosan hol készült a kép? köszi
juge75 512630 2009. június 14. 15:36
Válasz erre
korrekt színek
korrekt színek

Ilyen színeket kell elképzelni, bocsánat Hubcsi hogy ezzel a képpel mutatom, de nagyon eltaláltad a színeket.
juge75 512629 2009. június 14. 15:31
Válasz erre
Mig-15 BIS Szögletes 338, 3 színű,felderítő ezred, Szolnok törzs jobb oldal festés
Mig-15 BIS Szö...
Mig-15 BIS Szögletes 338, 3 színű,felderítő ezred, Szolnok törzs bal oldal festés
Mig-15 BIS Szö...
Mig-15 BIS Szögletes 338, 3 színű,felderítő ezred, Szolnok szárny és vezérsík festés
Mig-15 BIS Szö...
beolvasás0012
beolvasás0012
Mig-15 bis,uti adatok 2
Mig-15 bis,uti...
18
18
Mig-15 UTI Szögletes 114, 3 színű,felderítő ezred, Szolnok törzs, jobb oldal  festés
Mig-15 UTI Szö...
Mig-15 UTI Szögletes 114, 3 színű,felderítő ezred, Szolnok törzs, bal oldal festés
Mig-15 UTI Szö...
Mig-15 UTI Szögletes 114, 3 színű,felderítő ezred, Szolnok szárny és vezérsík festés
Mig-15 UTI Szö...

MIG-15 BIS
Szolnoki felderítőezrednél repült gépek, fotóról azonosítva(nem teljes):
Szögletes számú:
060
071-két színű festést kapott, amit később átfestettek 3 színűre.
338
677
708
711
724
818
Kerek számú:
059 (a -0- erősebben, frissebben festve mint az 59, nincs „cakkozva” a sablontól)
684

MIG-15 UTI
Szögletes számú:
031
114
507
518
Festésben hasonlóak a 114 UTI festésmintájához.

3 színű festés, szögletes számú 338 BIS, szögletes számú 114 UTI gépre vonatkozóan: (fényképekről készült)
Sárga(sárgaborsó sárga): Humbrol 71
Zöld: Testors Field Green
Barna: Testors Flat Tan
Alsó világos kék és a beömlő osztó felső két harmada: Testors Light Ghost Gray és világos kék (hasonló a mai gépeken használt BINARIN kékhez, de szürkésebb és kicsit világosabb)
2 színű festés, a sárgaborsó sárga nélkül ugyanezen színek.

Felségjel csillag fehér szegélye beleér a középső rész fehér korongjába.
Futószárak és az aknák közép szürkék vagy világos kékek (mint a gép alja), a keréktárcsák zöld (dark green és fehér), a futómű akna borítólemeze belül natúr alumínium, élei sárgák vagy pirosak.
A mechanikus futómű kint jelzők (katonák), a huzal antenna kabin melletti merev csöve piros.
Kabin nyitó zár, és a kabin előtti 6 darab gyors zár, kilépő élen a trimm piros.
Az üzemanyag pót tartályra pirossal fel volt festve a gép száma (most is).
A kés antenna és a beömlő osztó alsó 1 harmada natúr alumínium színűek.
Szárny alatti magasságmérő T-antennák feketék.
A BIS-re jellemző második kés antenna zöld.
Gépágyúk csövei feketítve (gun metal és fekete).
Külső eltérések az alap MIG-15 A „SAS” és a BIS között, az „A” beömlőjében felül volt plexi mögé építve a fényszóró, ez a BIS-nél átkerült a bal szárnytőbe (kivéve a 338, ahol megmaradt az osztóban), nagyobb felületű
féklapok és egy plusz kés antenna a törzs tetőn.
A futó kint jelzők láthatóságát segítő, csak a bal szárnyon lévő belső áramlásterelő stabilizáló felületből hiányzik egy félkörívnyi.
makettes 512628 2009. június 14. 11:16
Válasz erre
Oké!
Ráérsz lassan is,készen van már?
juge75 512627 2009. június 14. 11:15
Válasz erre
Gyorsan mi?
Gatyába rázom és érthetővé teszem mindenki számára, mert most csak én tudom értelmezni :-) (csúnyán írok), valamint megosztom mindenkivel ha kész.
Jó?
makettes 512626 2009. június 14. 11:08
Válasz erre
Várjuk!
Csak gyorsan...
czzoli 512625 2009. június 14. 10:16
Válasz erre
Sziasztok!
Örülök, hogy ezek szerint ezek jó vázlatok. Felveszem majd a kapcsolatot jogos tulajdonosával és ő majd megosztja veletek az együléses festési vázlatokat is.
juge75 512624 2009. június 14. 06:58
Válasz erre
img116
img116
img117
img117
img118
img118

Mig-15 uti felderítő és 3 színű, valaha a szolnoki repülőtér laktanyájában, a "barna" épület és a kis parancsnoki között állt(anyagi és technikai főnökség volt?) én készítettem fényképről, aztán elkallódott.
Oldalszáma szögletes 114.
Remélem visszakerül és be tudom scannelni, megosztom veletek!
Istenem, vannak még csodák!
Miggyuri 512623 2009. június 14. 06:27
Válasz erre
A Dragonból csak a 17F-et ismerem. Szép, de a szárnnyal ugyanaz a hiba, mint a 15-ösnél. Teljesen el van mérve. Jó 17-est Dragon törzsből és mondjuk KP szárnyból lehet összehozni. Ja és az F, helyett A van a csomagban. Ez a Hasegawa engem is érdekelne.
Miggyuri
juge75 512622 2009. június 14. 03:40
Válasz erre
festési bizonyíték
festési bizonyíté...

Nézd csak meg a kézírást.
juge75 512621 2009. június 14. 03:30
Válasz erre
Mig-15 festésével kapcsolatban csak annyit, hogy nem volt 2 egyforma gép.
Kecskemétről érkezett festő magas véralkohol szint miatt igen érdekesen festette őket,
minden gép alja világos kék volt, de két és háromszínű foltozás is létezett.
Ez éppen egy 3 színű uti 15, és azért csináltam, mert volt róla anyagom!
Valahol lennie kell két színű bisz és 3 színű bisz festésnek is.
Ugyanígy van valakinél általam készített delfin festés is két féle, nagyjavítás előtti és azt követő Trencsényi.
Olvasd el a harcjármű makettek SA-6 Kub 1Sz91 és 2P25 cikkemet, a rajzokon egyezik a kézírás!
A fotók többsége, amiről készültek ezek a repülő múzeum anyagából származnak, még amikor a néhai Béler Gyula bácsi vezette(1990-93 körül).
juge75 512620 2009. június 14. 03:21
Válasz erre
Hacsak, nem voltál ott amikor eladtam egy halom makettet a repülőműszaki szakközép iskola kollégiumában, Burai András segítségével...
Rengeteg mindent eladtam, amit bánok azóta.
juge75 512619 2009. június 14. 03:17
Válasz erre
Megkaptam a "skicceket".
Nos, ezeket én kreáltam, és fotóról készült.
Már csak 1 kérdésem van, hogyan került hozzád szolnokról?
Rag 512618 2009. június 13. 23:15
Válasz erre
A 15-ös nekem is megvan, csak még a dobozban pihen :)
Csak az 1:48 méretarányú :)
migi 512617 2009. június 13. 22:20
Válasz erre
Ha veszel hozzá egy gyanta kabint , akkor megéri , nekem 15 ös van és szépen meglehet csinálni , 1-2 kiegészitővel .
Rag 512616 2009. június 13. 21:57
Válasz erre
Trumpi 17-es ? Én csak azért ódzkodom mert 1:32-es :(
migi 512615 2009. június 13. 21:31
Válasz erre
Köszi akkor félre értettem , pedig gyerekorom óta vágytam erre a dobozra , kiváncsi lennék hogy a Hobby boss tervezi e a sikeres Mig-15 után fojtatni a Mig sorozatot .
doky3 512614 2009. június 13. 20:53
Válasz erre
Amit írtam, az a Hasegewa készletére vonatkozott!
migi 512613 2009. június 13. 20:51
Válasz erre
Köszi szépen , akkor a Dragon 17-se lehet hogy kimarad a gyűjteményemből .
doky3 512612 2009. június 13. 20:48
Válasz erre
Szia!

Bár a kezemben nem volt, az egykori Modell és Makett-ben volt a Revü rovatban a DT 104 kat.számmal, a Vietnami légierő szineiben. A te fotódon nem látok kat. számot, így nem tudom mennyi köze lehet hozzá.
Amit írtak róla:
-rideg műanyag
-vastag, és erősen torzító kabintető
-külső panel és szegecsek
-rossz illeszkedés
-szegényes pilótakabin, és futóaknák
-fehérfém orrkúp, amit nehéz összecsiszolni a törzszsel
Viszont a cikk szerint alakhű.

doky
juge75 512611 2009. június 13. 18:05
Válasz erre
2 és 3 színű is volt.
migi 512610 2009. június 13. 17:59
Válasz erre
tn_800x600_125483_24247_10
tn_800x600_125483_24...
tn_800x600_125483_24260_131_6
tn_800x600_125483_24...

Igen volt kétszinű UTI , Zsák Ferenc könyvében is van rajz róla ,de küldöm neked ezeket , légyszives te is küld el NEKÜNK ami neked van rajz a témárol .
juge75 512609 2009. június 13. 17:23
Válasz erre
El tudnád küldeni nekem?
juge75@freemail.hu
czzoli 512608 2009. június 13. 17:06
Válasz erre
Sziasztok!
Ismer valaki használható terepszínű festésmintát magyar MiG 15 UTI-hoz? Ennek a rovatnak az elején is van néhány, de sajnos mindig csak az egyik oldal van lerajzolva. Ugyan a 114-es gépnek van egy vázlata a birtokomban, de nem tudom, hogy mennyire hihető. (Már csak azért is vannak kételyeim, mivel a sárga és a barna színek egymással is érintkeznek, én pedig úgy tudom, hogy közöttük zöldnek kell lennie. Persze lehet, hogy rosszul tudom.)
Előre is köszönöm.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.