/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
borisz 512454 2009. január 5. 21:36
Válasz erre
Shenjangok.
Aranysasban, vagy topgunban volt cikk róla Albán ambíciók címen.
Kb 95 és 2005 közt.
Hunyo 512453 2009. január 5. 21:18
Válasz erre
MiG-17 PF Fresco D
MiG-17 PF Fresco D

Sziasztok!

Ezután érdeklődnék, hogy valaki tudna valami anyagot az Albán MiG-eről(vagy inkább Shenjang F-ekről)? Mostanában kezdtem érdeklődni az Albán Légierő iránt, de sajna én csak kevés anyaggal rendelkezek, minden fée anyag jól jönne nekem. Köszönöm előre is!

Baráti üdvözlettel: Hunyo

Egy kép a topic kedvéért=)
Rag 512452 2009. január 5. 20:38
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget.
Tibor 512451 2009. január 5. 20:12
Válasz erre
Szia!
Minimális segítség: A Mig-15-k (Sas) eredeti fémszínűek voltak a Magyar Néphadseregben, de díszszemlére előfordult speci festés. A bis-ek közül később komuflázs festést viseltek a felderítő ezredhez besorolt gépek.
A kabinbelső egy semleges középszürke, enyhe kékes beütéssel, a műszerfal szürkés fekete, olyasmi mintha fekete kalapács lakkal festették volna.
A futó aknák szintén semleges enyhén kékes szürkék.
"Valkid zöld" biztos, hogy nem volt a 15-sök kabin belső festése. Ez 100%.
Ha hozzá tudsz jutni a +4 MIG-15 füzetéhez, vagy az Aero Historia MIG-15 füzetéhez, azokban rengeteg hasznos információt találsz.
Tibor
migi 512450 2009. január 5. 19:57
Válasz erre
Kedves kollega úr ,ajállom figyelmedbe meg a szolnoki rep. múzeum oldalát ott szerintem minden kérdésedre választ találsz ,
Rag 512449 2009. január 5. 19:22
Válasz erre
Egy apró furcsaság még, hogy a HA-UTI szárnyain nincs felségjel, míg találtam olyan képeket melyeken láthatóak a szárnyakon is a felségjelzések.
opetrovics 512448 2009. január 5. 18:37
Válasz erre
Szia Rag,

Csak egy tipp, nézd meg, érdemes, és tiszteletre méltó. :-)

www.freeweb.hu/mig-15/

Üdv:

opetrovics
Rag 512447 2009. január 5. 18:15
Válasz erre
Sziasztok!

Először is hogy aktuális legyek, én utoljára a debreceni reptéren az emlegetett Mig-17est láttam, elég ramaty állapotban (és elég régen).

A kérdésem a következő lenne- a korai 15-ösök mind festetlenek voltak?

( http://br.geocities.com/alvmaia/Mig/15uti/15UTIhung.gif mint itt )

Ha esetleg valaki tudna ilyen -korai- gépről képet feltenni, nagyon megköszönném. Érdekelne a futóaknák, de még inkább a cockpit színe is- elsősorban korai "gyári" színekre gondolok, utána biztos volt ezerféle. (A HA-UTI-nál ha jól láttam ezt valkid zöldre festették.)
Illetve- a trumpeter készlet matricalapján van 2 stencil ( kabintető "alá" ), amiket én a topikban megjelent képeken nem látok, és kíváncsi lennék a magyar gépeken volt-e -ha nem is a fülke alatt, de akárhol is. Egyébként furcsállom azt a matricát, mert egy szovjet és egy pakisztáni géphez való elméletben, és angol nyelvű a felirat, latin betűkkel- ez számomra kicsit irreális :S:S )
Egy korai magyar UTI-t szeretnék építeni a trumpeter 48-as készletéből, sikerült egyet szerezni. Nagyon megköszönnék bármiféle segítséget, illetve turkálok énis itt-ott, hátha sikerül valami értékes infót szereznem és megosztani a közösséggel.
Elnézést ha butaságokat írtam, nem vagyok túlzottan tájékozott -egyelőre- magyar mig-15-17 ügyben, sajnos.
Kferro 512446 2009. január 5. 15:40
Válasz erre
Csak távolról szoktam (volt) látni, s onnan nem tudom beazonosítani, na meg annyira nem is értek a 17-eshez. :) Viszont gyönyörűen csillogott a napfényben...
Miggyuri 512445 2009. január 5. 13:49
Válasz erre
Az egy MiG-17PF, ha ugyanarra gondolunk.
Kferro 512444 2009. január 5. 12:43
Válasz erre
MIg-15-ösről nem tudok, de a debreceni reptéren van/volt egy MiG-17-es, de már vagy két hónapja nem láttam. Lehet, hogy csak hangárba vontatták.
opetrovics 512443 2008. december 30. 19:49
Válasz erre
Csak el gondolodtam, mi lenne ha...tudom, nem lenne könnyű repképessé tenni...
mig23papa 512442 2008. december 30. 19:42
Válasz erre
cseka76 512441 2008. december 30. 17:22
Válasz erre
Ha éppen nem külföldön leszek,biztosan elmegyek megnézni. Őszintén szólva én még statikuson sem láttam UTI-t. Az biztos,hogy nem lehetett kis munka felújítani a Mig-et. Ezért minden tiszteletem nekik!
opetrovics 512440 2008. december 30. 17:05
Válasz erre
Az sajnos, pontosan nem tudom, de remélem, hogy Kecskeméten, már nem csak a statikus soron láthatunk Mig-15 UTI-t.
cseka76 512439 2008. december 30. 16:57
Válasz erre
Szia!

Ha jövőre felszáll a madárka,azt meg kellene nézni! Egyébként hol tervezik?

Szerintem is nagy és szép munka,még sok ilyet!
opetrovics 512438 2008. december 30. 13:11
Válasz erre
Nagyon szívesen. Írtam, Nekik, és azt válaszolták, jövőre felszáll a gép. Hihetetlen, és mindenképpen tiszteletre méltó!

Üdv
cseka76 512437 2008. december 30. 12:38
Válasz erre
Szia Opetrovics!

Köszönöm szépen,ez nagyon szép! Köszönöm a segítséget!
opetrovics 512436 2008. december 30. 11:03
Válasz erre
Szia Cseka76!

Mellékelek egy linket, nézd meg!

www.freeweb.hu/mig-15/
cseka76 512435 2008. december 30. 10:56
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni Mig-15 bisz rádiótér ügyben. Olyan képek ,illetve rajzok kellenének amelyeken látszik a rádiótér elrendezése,és az ott elhelyezkedő berendezések.

Előre is köszönöm!
Rumcájsz_52 512434 2008. december 27. 22:55
Válasz erre
Pontosabban a kisapostagi sportrepülőtér, ami a dunaújvúrosi repülőklub települési bázisa.
Monox 512433 2008. december 27. 20:53
Válasz erre
A második kettő pedig a dunaföldvári reptáren karóba húzott MiG-15bisz
Daala 512432 2008. december 27. 13:50
Válasz erre
Az első a 20-as MiG-23UB.
Wrecker 512431 2008. december 27. 13:34
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Most találtam ezt a pár képet a neten.
Hol készűlhettek?
migi 512430 2008. december 26. 22:01
Válasz erre
Én már sejtek valamit az Izraeli gépedre mondták hogy kezd úgy kinézni mint egy MiG-15 ös . Gondolom ezt olvasta a kolega .
Trumpeter_Marcell 512429 2008. december 26. 21:44
Válasz erre
Ez lenne az!
Ez lenne az

Ja, és 1:72 Apache-hoz?(ha 1:72-ben van Sarafhoz, annak mégjobban örülnék, mert az a tervem, hogy majd megveszem később a képen látható Apache-t és átalakítanám Saraf géppé...persze csak akkor, ha van IsraCast!)
Trumpeter_Marcell 512428 2008. december 26. 21:40
Válasz erre
Notarius, de hülye, vagyok, hát mi a francért lenne az a neve, hogy IsraCast meg IsraDecal!XD Egyépként akkor 1:32 MiG-15 höz valamit tudnál? Köszi
opetrovics 512427 2008. december 26. 20:20
Válasz erre
Szia!

Konkrét tervem,még nincs, de szeretnék egyet.
notarius 512426 2008. december 26. 19:53
Válasz erre
Itt valamit nem értek: ezek a kiegészítők kimondottan izraeli gépekhez készülnek, de MiG-15 nem volt nekik. Tehát most izraeli cuccok kellenének, vagy MiG-15-höz valami?
mig23papa 512424 2008. december 26. 19:39
Válasz erre
opetrovics

mit kezdesz vele ha meglesz?
Trumpeter_Marcell 512423 2008. december 26. 14:26
Válasz erre
Notarius!
Láttam már sokszor a maketteidet, és a Saraf helinél láttam az Isracastot meg az Isradecalt. 1:32 es MiG-15 höz tudnál ilyesmi kiegészítőket? Előre is köszönöm!
opetrovics 512422 2008. december 25. 17:07
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne tippetek,azzal kapcsolatban, hogy hol lehet kiselejtezett rep.gép.-et venni, konkrétan, mig-15 uti-t?
Tibor 512421 2008. december 23. 19:41
Válasz erre
Köszönöm és valamennyiőtöknek Békés, Boldog Karácsonyt és Bő Makett Áldást Kívánok!
Tibor
Miggyuri 512420 2008. december 23. 19:39
Válasz erre
Ezt szívesen aláírom, de akkor ezt a dobozon jelezni kellene hiszen akkor ez az eredei MiG-15-nek egy helyi változata. Főleg, mert ilyen már volt a KP Il-10-nél, ahol ráírták a cseh gyártási kódot, azt hiszem B-33. A MiG-15-öt azonban legalább három különféleképp csomagolt dobozban forgalmazzák, többek közt a lengyel Lim és az kínai Jian MiG-15 változatát írják rá, ugyanakkor betűről betűre ugyanaz a makett van benne csak más matricalappal. Az S-102-re jellemző has-ablak mindegyin rajta van.
Üdv és Boldog Karácsonyt!
Migyguri
Tibor 512419 2008. december 23. 19:31
Válasz erre
Én is azt mondom, hogy O.K. Csak! A KP a csehszlovákok által licencben gyártott MIG-15-t (S-102) adták ki. Ezért itt nem hibákról, hanem a típuson belüli különbségekről van szó.
A többiben egyetértünk.
Tibor
Miggyuri 512418 2008. december 23. 19:24
Válasz erre
Ok.
A maketten szereplő szerelőnyílások alakja, száma, elhelyezkedése, nem egyértelmű. A törzsféklapok alakja sem.
Hirtelen ezt a két hibát? hiányosságot? tudnám mondani. Szerintem. Mindettől függetlenül az egyik kedvencem.
Igaz is, UTI-t kiadta a Grad is.
Miggyuri
Tibor 512417 2008. december 23. 19:07
Válasz erre
Ne haragudj, de nem kaptam abban az írásban sem és tőled sem választ a kérésemre! T.i.: Az a cikk nem a KP MIG-15-ről, hanem általában a Mig-15-ről szól!
Tibor
Miggyuri 512416 2008. december 23. 19:04
Válasz erre
Tibor!
A cikke között van egy, makettinfo.hu/index.php ami erről szól. Remélem a link ok.
Miggyuri
Tibor 512415 2008. december 23. 17:01
Válasz erre
Szia!
"A KP MIG-15 vwgyes vágott. (Nincs eldöntve alap vagy bisz)"
Részletezd légyszíves ezt a sommás kijelentésedet! Mi rajta a MIG-15 és mi rajta a MIG-15bisz?
Tibor
juge75 512414 2008. december 23. 16:56
Válasz erre
A magyar (vadász)repülést és azon belül a magyar légierő jelképét szimbolizálja, nem a korhűséget.
És mivelhogy azelőtt a gép a tiszaligetben vandálok és az idő vasfogának egyaránt ki volt téve, kapott új plexit, festést és még két gyakorló bombát is.
Ha korhűre akarták volna, de nem az volt a cél, biztosan mindent elkövettek volna érte Bandiék.
A cél szentesíti az ezközt.
Miggyuri 512413 2008. december 23. 09:53
Válasz erre
A KP MiG-15 vegyes vágott. (Nincs eldöntve alap vagy bisz.) Ettől függetenül csodákat lehet tenni vele. Arról nem beszélve, hogy az UTI-t a jelenleg friss Hobby Boss-on kívül csak a KP gyártotta 1:72-ben.
A történelmet a győztesek hamisítják. Ettől függetlenül is az ék jelzéses MiG-15 nevetséges és számomra felháborító.
Miggyuri
Tibor 512412 2008. december 23. 07:07
Válasz erre
Szia és jó reggelt!
Az utolsó mondatod miatt végsősoron egyetérthetünk.
Tibor
Juge75 512411 2008. december 23. 05:25
Válasz erre
A történelmet mindig a győztesek írják.
Ha múzeumi célra felkészített gépeken nem korhű dolgok vannak igazat adok.
De ha valami más célból készül, mást szimbolizál abban az esetben csak egy kellék.
Én sem értek egyet vele.
Inkább lássam így, mint a szinesfém telepen.
Tibor 512410 2008. december 22. 19:39
Válasz erre
Szevasz Juge75!
Részben egyetértek, részben vitatkozok Veled!
Először a KP (alias Kopro, vagy fordítva) makettekről: Teljesen egyetértek, ha a makettező nem fél a kés, fűrész, balta stb. használatától, igazi remekműveket lehet belőlük összehozni. Én életem első versenyét egy KP La-7-ből átalakított La-5FN-el nyertem, valamikor a '70-es évek közepe táján a megboldogult Csehszlovák kultúra kiállító termében rendezett I. magyar makett versenyen és kiállításon. De 2003-ban egy Mig-21MF-ből összehozott bis is első helyet hozott M.óváron. 'Ja és még fontos! A termék-ár arány összefüggés. Annak idején kilóra vettük a KP maketteket, olyan olcsóak voltak.
Az ék felségjel felfestése a veterán gépekre témában: Abszolúte de nem értek veled egyet. Ez igen is történelem hamísítás mégpedig aljas politikai indítékból. Még jó, hogy az "okosok" nem b.-ták ki a PECSA-ból pl. Farkas Berci űr kapszuláját és nem kellett a szolnoki múzeum gépein a csillagos felségjeleket átfesteni!
Tibor
Juge75 512409 2008. december 22. 19:00
Válasz erre
A baltával faragott kopro, vagy régi nevén KP az egyik leg tökéletesebb makett, kivéve a pozitív panelvonalakat.
Nagyszerű makettet lehet belőle készíteni, és ahol van anyag, abból lehet faragni, akár remekművet is.
Nem kell elriadni egy kis melótól, sajnos ilyen.
Például számomra 1/72 ben a leg mérethelyesebb MIG-21 amit gyártanak.
Szinte minden verzió elkészíthető belőle.
Abból gyártottam UM,U (66-400 és 600),PF és BIS maketteket!
Az ék alakú felségjelről pedig annyit, hogy bevezetése és az adott típusok rendszerben állásának idejét összevetve is logikusan kiderül, mi valós.
Sorkatonaként számtalanszor elmentem szolnokon az emlékmű MIG-21-F-13-as mellett, amit terepszínnel és ék felségjellel díszített valaki.
Természetesen, mindenki tudta hogy valójában sohasem létezett ebben a formájában ez a gyönyörű vadász.
Az ujságos pavilonon levő gép (MIG-15) pedíg kreatív dizájn terméke, ami inkább dísz mint korhű.
Hiszen nem a korhűség volt a cél, hanem az hogy jól mutasson.
Korhűségre ott a múzeum és a fotók, esetleg filmek.
Hiszen a makettezés lényege az örömön túl az eredeti minél pontosabb méret és alakhű másának megépítése.
opetrovics 512408 2008. december 22. 11:08
Válasz erre
tn_120x100_mig15uti_box1[1]

MIG-15 UTI 1/48
tn_120x100_mig15uti_...

Sziasztok!

Keresem, megvételre, a következő maketett, aki tud, légyszi segítsen.
Tibor 512407 2008. december 22. 05:42
Válasz erre
Fiúk!
Egyszer már kitárgyaltuk itt a Fórumon, hogy a rendszerváltás után a repülő alakulatok laktanyáiban minden kirakott veterán gépre felfestették az éket a csillagos felségjel helyett, sima történelem hamisításként. Ezeket a rajzokat, fotókat nem szabad így komolyan venni.
Tibor
Nyugger 512406 2008. december 21. 20:48
Válasz erre
Kecskeméten a bejáratnál állványon van, a bázis megalapításának 25. évfordulója alkalmából 'emelték' ezért van ilyen oldalszáma, eredetileg a a 301-s volt.
borisz 512405 2008. december 21. 20:26
Válasz erre
F-13 ékkel?
Hümm-hümm jó az úgy?
Monox 512404 2008. december 21. 20:22
Válasz erre
Ez is nagyon érdekes, mármint a Magyar vonatkozás... De azt kevesen tudják, hogy a bemutatott két verzió, egy és ugyanazon gépet takarja!

br.geocities.com/racc2004/21f/
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.