/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
Elektrolakatos 513589 2011. szeptember 30. 20:20
Válasz erre
PETI 513588 2011. szeptember 30. 20:17
Válasz erre
PETI 513587 2011. szeptember 30. 20:17
Válasz erre
Halihó!

MiG-17PF, jelenleg tudtommal Halásztelek mellett található, viszont nem látogatható.

Üdv
Miggyuri 513586 2011. szeptember 30. 05:12
Válasz erre
Az tény. Orra esett az állványról, amire felrakták. Vajon, mi lett vele? Alufelni alapanyagként végezte? :((
Csonti 513585 2011. szeptember 29. 21:40
Válasz erre
Debrecenben a reptéren is volt egy Mig. Nem tudom 15. vagy 17. Azt hova vitték?
PETI 513584 2011. szeptember 29. 20:19
Válasz erre
Igen, de azért az rosszabbul nézett ki.. Pár éve már tényleg nincs ott. :(
Weizi 513583 2011. szeptember 29. 17:06
Válasz erre
Már elvitték!Talán már két éve is van,de lehet hogy több is!Hogy hova került azt sajna nem tudom.
Miggyuri 513582 2011. szeptember 29. 06:02
Válasz erre
Ez is kapott eleget, mint az egykor (ma is?) Soltnál egy tűzép bejárata előtti példány.
PETI 513581 2011. szeptember 28. 20:32
Válasz erre
MiG-15

Plovdiv
MiG-15

Plovdiv, Bulgária 2011.
bekem 513580 2011. szeptember 28. 08:38
Válasz erre
pilotka 513579 2011. szeptember 28. 07:16
Válasz erre
Erre a látványra minden birgapásztor megcsavarintaná a bajszát, emlékkönyvbe ez is elég: Jó lett ez, na!
JóTesód
Ste 513578 2011. szeptember 27. 08:13
Válasz erre
Üdvöz Mindenkinek!

Nagyon köszi, jól esett építeni.
(ál)Sajtóhír:
"A szemfüles barátainkbizonyára észrevették, hogy az ötödik képen
az egyik szereplő hihetetlen átváltozáson ment keresztül,
egy kép erejéig üzás ZiL-lé alakult át, szinte csak egy pillanatra,
mert a következő archiv fotón már helyre állt a rend, ismét a platós
szerepel a filmkockán. A máig titokzatos BENFO (Betonon lévő Nem Fájing Obdzsekt)
jelenséget máig kutatják a szakértők.
Meg nem erősített hírek szerint (egy, a kerítésen kívül álló birka (ugye JóTesóm!) pásztor elmondása) egyszerűen két ZiL készült akkoriban, így eshetett meg ez az eset!
A BENFO hívők nem hisznek a jelenség ezen magyarázatában."

Áve:
Ste
PETI 513577 2011. szeptember 26. 21:11
Válasz erre
romeo 513576 2011. szeptember 26. 18:38
Válasz erre
1971_mig1
1971_mig1
5a5f166f5fa76fa8
5a5f166f5fa76fa8

Üdv!
fotó tulajdonosa: doncike
Laci-bacsi 513575 2011. szeptember 25. 21:09
Válasz erre
Szép lett nagyon! Gratulálok!

Laci
Ste 513574 2011. szeptember 25. 13:36
Válasz erre
és...

hajrá ha-uti v2.0 !
de főleg hajrá ti, akik tesztek érte!
Ste 513573 2011. szeptember 25. 13:34
Válasz erre
MiG-15bis_1-72_HobbyBoss_No80263_&_ZiL-157_1-72_Trumpeter_No01101_02
MiG-15bis_1-...
MiG-15bis_1-72_HobbyBoss_No80263_&_ZiL-157_1-72_Trumpeter_No01101_05
MiG-15bis_1-...
MiG-15bis_1-72_HobbyBoss_No80263_&_ZiL-157_1-72_Trumpeter_No01101_08
MiG-15bis_1-...
MiG-15bis_1-72_HobbyBoss_No80263_&_ZiL-157_1-72_Trumpeter_No01101_09
MiG-15bis_1-...
MiG-15bis_1-72_HobbyBoss_No80263_&_ZiL-157_1-72_Trumpeter_No01101_11
MiG-15bis_1-...
MiG-15bis_1-72_HobbyBoss_No80263_&_ZiL-157_1-72_Trumpeter_No01101_13
MiG-15bis_1-...
MiG-15bis_1-72_HobbyBoss_No80263_&_ZiL-157_1-72_Trumpeter_No01101_15
MiG-15bis_1-...
MiG-15bis_1-72_HobbyBoss_No80263_&_ZiL-157_1-72_Trumpeter_No01101_17
MiG-15bis_1-...

Kedves Laci-bácsi, kedves topik-lakók!

Mivel a következő fél évben biztosan nem készülök el az ágyuk előtti lemez,
valamint a tűzoltópalack festésével,
hadd köszönjem meg segítségeteket az imígyen sem feltűnően hiányos
72-es bisz képeivel:

Üdvöz:
Ste
emerson 513572 2011. szeptember 25. 09:41
Válasz erre
"3 szoros Hipp-hipp-hurrá".Sok sikert kívánunk.
Mike3 513570 2011. szeptember 24. 17:49
Válasz erre
Könnyek. Legutóbb és most is ehhez a lelkes csapathoz köthetők. Csodálatos... Nem találok szavakat.
János küldtem neked e-mail-t
Elektrolakatos 513569 2011. szeptember 24. 14:57
Válasz erre
Jani!

Nagynagy gratuláció, hogy nem adtátok fel!

Remélem sikeres lesz a lengyel út!

Jelentkezni fogok nálad.

Üdv:Elektro
A-3 513568 2011. szeptember 24. 12:36
Válasz erre
Kedves Barátaim!
Örömmel közlöm Veletek, hogy a Mig-15-ös projekt újra elkezdődik. Lengyel barátainkkal egyeztettünk egy jövőhavi dátumot és tiszteletünket tesszük a bázisrepterükön ahol nagy valószínűséggel repülni fog három pilótajelöltünk és én megtekintem a vélhetően új madárkánkat. Oleg szerint ez a gép jobb műszaki kondiban van mint a szegégy HA-UTI volt a behozatal pillanatában.
Tettük ezt azért mert nagyon sok biztatást kaptunk a folytatáshoz és konkrét felajánlások is voltak melyek realizálása esetén eltudunk indúlni a megvalósítás útján.
Kérlek Benneteket, hogy ha bármely formában, /anyagi, manuáli munka, segédanyagok beszerzése terén/ segítséget tudtok nyújtani, jelezzétek szándékotokat a 06 303118042-es telefonon személyesen valamint a kulik.janos@gmail.com mail cimen.
Természetesen tiszteletben tartjuk mindenki személyiség jogaira vonatkozó szentenciákat.
Tisztelettel!
Kulik János.
bekem 513567 2011. szeptember 23. 11:38
Válasz erre
OFF Az utóbbi napokban kissé (nagyon) elgurult a gyógyszerem...
Nézem az embereket, akik azt hiszik magukról, hogy valakik. Politikusok. Mánágerek. Nem tudom eldönteni, hogy vicces, szánalmas vagy dühítő az önelégültségük. Inkább a dühítőre szavazok. Ők a VALAKIK. Szerintük. Szerintem meg a költő, zeneszerző, akit tanítani fognak az iskolában, a sebész, aki összerakott februárban és még egy sétarepülést is alig tudtam rátukmálni. A madárkórház személyzete. Vagy olyanok, akik a nyitott szem számára felbecsülhetetlen értéket teremtenek (Mig-15). Árulja el nekem valaki, hogy a valódi értéket teremtő emberek miért nem hivalkodnak? Csendben teszik a dolgukat és ezt vagy észreveszik, vagy nem. Nagyapámat észrevették. Azon kevesek közé tartozott, akikkel ez megtörtént, de rettentő mérges volt minden kitüntetésére, egyet kivéve. Milyen lehet az a társadalom, amiben egy kupac gyerek egy fészkéből kiesett repképtelen galambfiókát dobál a trafóház tetejéről? (megmentve, felnevelve, szabadon engedve egyébként). Vasárnap beszúrom a gázt és elfelejtem az egészet. ON
Mike3 513566 2011. szeptember 18. 17:41
Válasz erre
Egy emberként szurkolunk!
tégé 513565 2011. szeptember 16. 15:59
Válasz erre
Laci-bacsi!
E-mail-ban megkereshetnélek?
m2g kukac fibermail pont hu

tégé
Laci-bacsi 513564 2011. szeptember 16. 13:54
Válasz erre
Csak annyi, hogy komoly tárgyalások folynak annak érdekében, hogy tovább folytatódhasson a projekt. Konkrétum még nincs sajnos.
bekem 513563 2011. szeptember 16. 13:23
Válasz erre
Sziasztok! Van híretek UTI ügyben?
Taylor 513562 2011. szeptember 13. 15:09
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon kész! :D
Egy kis érdekesség:

http://www.youtube.com/watch?v=VqAbyWfYivY
zoli1989 513561 2011. szeptember 6. 13:55
Válasz erre
Sziasztok!

Tudom-tudom nem MiG, de talán ebben a fórumban a legaktuálisabb mégis. Ezt a projectet még sok évvel ezelőtt fedeztem fel, bár akkor nem gondoltam volna hogy a repülőképessé tétel a cél. Gondoltam megmutatom nektek is. Egy újabb szép veteránnal bővülne az európai égbolt, ha ez felszállna:

www.starfighter.no/web/indeng.html www.facebook.com/pages/starfighterno/118024241558483
Monox 513560 2011. szeptember 4. 21:43
Válasz erre
Műszakilag nem vagyok annyira képzett, hogy szakszerűen meg tudjam nevezni a dolgot. Jánossal beszélgettünk erről és ő mondta nekem, hogy az egyik szárny bekötésénél valamilyen rögzítő éket/csapot/dugót (nem tudom mi ez pontosan) rossz helyre ütöttek be. Gyakorlatilag ezáltal leszedhetetlen a szárny. Ezt az alkatrészt kiütni/kiforgácsolni nem lehet a helyéről. Olyannyira nem, hogy ezt a gépet úgy szállították trélerrel Alsónémetiről Tökölre, hogy az adott szárny a törzsön volt. Másról nem tudok, de szerintem biztosan tud erről bővebbet mondani.
Laci-bacsi 513559 2011. szeptember 4. 21:39
Válasz erre
Szervusz Ste!

Jól látod, valóban pofon egyszerűen működik.
Ste 513558 2011. szeptember 4. 20:06
Válasz erre
Üdvözöllek Laci-bácsi!

Ohóó, nagyon köszönöm, készítem is ez alapján.
Ha jól látom és gondolom, a zárómechanizmus egy excentrikus, az egyik ágat
kitoló-behúzó szerkezet. amit a középső fogantyúval lehet elfordítani.
Ötletes szerkezet.

Juge75, zoli1989, Hacsi: Köszi :)

Üdvöz:
Ste
Laci-bacsi 513557 2011. szeptember 2. 18:55
Válasz erre
DSCN0610_1536x2048
DSCN0610_1536x2048
DSCN0612_1536x2048
DSCN0612_1536x2048
DSCN0614_2048x1536
DSCN0614_2048x1536
DSCN0615_1536x2048
DSCN0615_1536x2048
DSCN0617_1536x2048
DSCN0617_1536x2048
DSCN0618_1536x2048
DSCN0618_1536x2048

Szervusz!

Készítettem egy pár képet a záródugókról is, hogy klassz legyen az a dioráma! Ezek teljesen megegyeznek az eredeti régi darabokkal, de természetesen újra lettek gyártva. Megfigyelheted a bebábozódott gépen is fel van csapva a kis zászlócska, nehogy valaki a beömlő záródugójával együtt akarjon véletlenül indítani.
Miller 513556 2011. szeptember 1. 20:07
Válasz erre
Sziasztok!

Sikerült vennem egy Trumpi 1/48-as Mig 15 Bis-t. És mivel van a fiókomba egy Z63 féle szegecselő is, ezért ezen szeretném majd kipróbálni. Csak az a bajom, hogy nem találok rendes szegecstérképet. Ha valaki rendelkezik ilyennel és szívesen megosztaná velem kérem jelezze itt a fórumon.
Előre is köszönöm.
Miller
Rumcájsz_52 513555 2011. augusztus 31. 18:24
Válasz erre
Szia Monox
Attól függ, mi a probléma a géppel, minden repülőgép üzemképessé tehető, "csak" pénz kérdése a dolog! Tegyük hozzá: más az üzemképesség (földi működés), és nagyságrendileg (munkában és pénzben is) más az, hogy repülőképes egy gép.
Üdv R.
Monox 513554 2011. augusztus 31. 18:01
Válasz erre
Ha a 0220-as gépre gondolsz, az a gép nem üzemképes és egy "hozzáértő" ember jóvoltából nem is tehető azzá.
bekem 513553 2011. augusztus 31. 14:55
Válasz erre
Olvastam valahol (lehet, hogy itt?), hogy a hangár előtt parkoló 21-es üzemképes. Mi a terv ha nem vagyok indiszkrét? :)
Hacsi 513552 2011. augusztus 28. 03:29
Válasz erre
Ste le a kalappal. Fantasztikusan néznek ki.

Hacsi
Ste 513551 2011. augusztus 27. 18:25
Válasz erre
IMG_2303

az elkészült vonóvilla és létra
IMG_2303

Kedves Laci-bácsi!

A javított változat.
Nem mondom, hogy jól esett a százason lévő
Ö betű méretének megfelelő nagyságú görgőt készíteni a hőségben. :D
Van egy pár próbadarab valahol a padlóra elrepülve...

Ahhoz képest, hogy a HobbyBoss easy-kitjét, valamint a korai
Trumpeter ZiL-jét hozom össze, azzal a szándékkal, hogy gyorsan-könnyen
építsek valami szépet... :D

A beömlő és a fúvócső záródugóit a képeitek alapján készítem el,
ha jól gondolom, azok - még ha általatok újjólag készítettek is -
korhűnek tekinthetőek.

A féktuskók vajon milyenek voltak akkoriban?

Üdvöz:
Ste
Laci-bacsi 513550 2011. augusztus 26. 21:40
Válasz erre
Pontosan ahogy mondod! Ha egyenesen húzzák a gépet akkor vízszintesen áll mindkettő, ha kanyarodnak vele akkor értelemszerűen el tud mozdulni ahogy azt a drótkötél vonala megkívánja önbeáll.
Ste 513549 2011. augusztus 26. 21:24
Válasz erre
Szia Laci-bácsi!

Ez hasznos észrevétel, sőt ez alapján ez a két görgő
használat közben, azaz a drótkötél feszülésekor gyakorlatilag
nagyjából vízszintesen áll. Jól gondolom?

Üdvözöl:
Ste
Laci-bacsi 513548 2011. augusztus 26. 20:30
Válasz erre
Gratulálok, nagyon klassz lesz a vonóvilla. Egy fontos észrevételem lenne csak, hogy az a kis, nálad fehér színű kereszt vas, végén a két kis drótkötél vezető csigával, na szóval az nem úgy áll az igazin, hogy az egyik fel a másik le, hanem azok önbeállóak, és le-fel tudnak lötyögni. A képeken azért állítottuk így be, hogy látszódjon a szabad mozgásuk. Egyébként szép munka!
Ste 513547 2011. augusztus 26. 13:41
Válasz erre
IMG_2285

Elkészült vontatóvilla MiG-15-höz 1:72
IMG_2285
IMG_2290

vontatóvilla + ZiL-157
IMG_2290
IMG_2293

vontatóvilla + ZiL-157 1:72
IMG_2293
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-803
Mikojan-Gurjevics-...

Kedves Kollégák!

Elkészült a vontatóvilla a 72-es MiG-15-höz, erre jutottam:

(A főfutó vonószemeihez kapcsolódó kábel helye kialakítva, rá fog kerülni.)

Ezután egy létra, valamint zárólapok, féktuskók készülnek még,
ami a ZiL platójára kerül.
A mintául szolgáló 803-as.

Üdvöz:
Ste
Elektrolakatos 513546 2011. augusztus 26. 08:23
Válasz erre
De láthattad, nem véletlenül! :-D

Sajnos ott művelték vele a műtétet! :-(
denkmeyer 513545 2011. augusztus 26. 07:35
Válasz erre
Köszi a választ!

És mi lesz a sorsa ennek a gépnek? Ezt nem láthattam véletlenül kb. 10 éve az Aalsónémedi Roncs ranch-en?

d
zoli1989 513544 2011. augusztus 25. 15:06
Válasz erre
juge75 513543 2011. augusztus 25. 14:35
Válasz erre
Nagyon szuper!
A két görgőt és az azokat összekötő rudat később teszed fel?
Ste 513542 2011. augusztus 25. 14:23
Válasz erre
IMG_2270

MiG-15 vontatóvilla 1:72 /1
IMG_2270
IMG_2274

MiG-15 vontatóvilla 1:72 /2
IMG_2274
IMG_2282

MiG-15 + vontatóvilla + ZiL-157 1:72
IMG_2282

Kedves Fórumtársak!

Hogy mire is volt jó a vontatóvilla fotózása, erre jutottam délelőtt :)

Üdvöz:
Ste
Ste 513541 2011. augusztus 25. 11:07
Válasz erre
Kedves Laci-bácsi!

Nagyon köszönöm Neked és Janinak a fáradozást,
hogy minden gondotok ellenére még segíteni is van erőtök!
(Külön köszi a mérőszalagot a fotókon, valamint a leírást!)
És nem mellesleg így erről az eszközről is készült végre dokumentáció az utókor
számára, főleg hogy valóban az egyetlen megmaradt példány lehet ez.
(Talán ez például is szolgálhat a jövőre nézve, 25 év múlva már hiába próbálnánk
meg dokumentálni azt, ami már nincs...)

Kedves Elektrolakatos!
Köszönöm, még itt is találtam hasznos infókat!

a legjobbakat kívánva:
Ste
Elektrolakatos 513540 2011. augusztus 25. 08:29
Válasz erre
juge75 513539 2011. augusztus 25. 07:49
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.