/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
st_patrick 513488 2011. július 26. 11:54
Válasz erre
Hát igen... Nem lett volna szégyen tanulni az öreg MiG-15 hajózóktól, no meg konzultálni a lengyel berepülő pilótával! Megjegyzés: ha az ausztrálok tényleg M0.95 körül voltak, akkor erősen feszegették a határokat. Mindenestre a No fear felirat jobboldalt a hátsó kabin alatt erősen oda... vág :-D
bekem 513487 2011. július 26. 11:07
Válasz erre
Szegeden is áll egy érdekes történetű An-2. Van a story-ban, hamis sorozatszám, izraeli vadászpilóták, hamis ukrán lajtstrom, VPOP, minden :)
Bagheera 513486 2011. július 26. 07:38
Válasz erre
Nem :)En a Bagheera nevet az autoimrol kaptam.Lesznek fotok az Ancsarol is,csak megtanulom hogykell rendesen belinkelni.
Ez a MIG nemfog repulni .Amolyan kiallitasi darab .
Alkatresz fog kelleni biztossan.
Olyan embert is keresunk a boritas felujjitasaban tud segiteni.
Erdekes a tortenete a gepnek.
st_patrick 513485 2011. július 25. 23:40
Válasz erre
mkrasz 513484 2011. július 25. 21:08
Válasz erre
Bagheera: An-2 alkatresz van? Ha kellene vmi, itt nalunk meg lehet egyet s mast talalni...
bekem 513483 2011. július 25. 21:07
Válasz erre
Hmmm csak nem Bagira rokona vagy? Szép ez a Mig amit linkeltél! Az első 3 karónál megállt a francia nyelv tanulása nálam, úgyhogy ekszküzé moá, de repül már ez a repcsi?
Sok sikert kívánok az An-2-eshez! Képek vannak róla?
Bagheera 513482 2011. július 25. 19:09
Válasz erre
Elejetol fogva kovettem a madarka felujitasat.
Csaladomban van illeto aki repulte ezt a tipust is.
Franciaorszagban is van egy peldany.
Rajtam keresztul szeretnek kifelyezni legnagyobb sajnalatukat a baleset miatt.

Itt van info a madarkarol.
http://www.aatlse.org/?coll=mig15

En magam egy AN-2-es felujitasaban segedkezek,ami remelhetoleg hamarosan a levegobe emelkedik.
Ha mentheto a madar akkor sok sok kitartast hozza,ha pedig nem akkor drukkolok hogy egy masik ilyen, valoban a hazai,es a nemzetkozi repnapok szereploje legyen![
zkalos 513481 2011. július 25. 18:45
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Ez a felszállás kicsit másképpen néz ki szerintem.
bekem 513480 2011. július 25. 17:44
Válasz erre
Igencsak... Azért ezeken a képeken már látszik pár részlet. Ez a törzs már nem valószínű, hogy a levegőbe emelkedik :(
mkrasz 513479 2011. július 25. 17:23
Válasz erre
HUJBI 513478 2011. július 25. 17:01
Válasz erre
bekem 513477 2011. július 25. 16:08
Válasz erre
VML_Zeb 513476 2011. július 25. 14:54
Válasz erre
mkrasz 513475 2011. július 25. 09:58
Válasz erre
st_patrick: nem szeretnek a pilotarol rosszat mondani, mivel nem ismerem, de azt a tobbezer orat a MiG-21-esen nagyon is jol lehet latni... Es nem feltetlenul pozitiv ertelemben... Ha ketseged van, javasolom az index.hu -rol leszedett uj filmet az elso repulesrol Tokolon. www.youtube.com/watch Kulonoskepp 2:03-tol kezdve... Ez mar akkor rossz volt!
st_patrick 513474 2011. július 25. 00:43
Válasz erre
Félreértettél: akik 1975-ig repülték a 15-öst, nyilván nem szállhatnának fel vele, bár ki tudja... Viszont 15-ösön szerzett rutinjuk miatt tudnának hasznos tanácsokkal szolgálni a berepülő számára.
st_patrick 513473 2011. július 25. 00:33
Válasz erre
Gondolom a kiképzése idején párszáz órát, amit felülírt a többezer órás rutin a 21-esen...
bekem 513472 2011. július 24. 21:50
Válasz erre
szabotomi: az emberi életnél nincs fontosabb, ez vitán felül áll

A-3: Úgy néz ki, kedden vagy pénteken ha lesz rá időjárás, megyünk Tökölre egy kollégával a délutáni órákban. Ha nem zavarunk, beugranánk egy pár perce hozzátok
szabotomi 513471 2011. július 24. 21:13
Válasz erre
Nem kérdeztem tőle. A HA-UTI-ról folytatott rövid beszélgetéseink alkalmával nem esett erről szó. Számomra egy a fontos, túlélték.
bekem 513470 2011. július 24. 20:39
Válasz erre
A-3: Köszönöm a válaszodat! Így már teljesen tiszta. Akkor ez hasonló, mint a remanens hő probléma a turbo feltöltőknél, csak sokkal nagyobban.
A-3 513469 2011. július 24. 19:11
Válasz erre
Igaz a kérdést nem nekem címezted de engedelmeddel megválaszolnám: Tekintettel arra, hogy a gépet visszahűtés nélkül állították meg, a maradékhő teljesen kiszárította azt tehát a fémtiszta száraz felület korrózióra hajlamos. Egyben nagy valószínűséggel főleg a felső égőterek a fokozott hőhatás miatt megrepedhettek. A további kármegelőzés érdekében konzerválni kell a madárkát amit csak forgó hajtómű mellett lehet. A konzerváló anyag a szivattyúk által megtáplált rendszerekbe csak így tud bejutni. A szivattyú pedig csak akkor viszi a portékát, ha az forog a hajtómű.
mkrasz 513468 2011. július 24. 19:04
Válasz erre
bekem: pontosan. De szerintem ugy is varja egy szep nagy javitas :) szabotomi: azt vajon tudod hany orat repult Pinkoczy ezredes ur MiG-15 tipuson?
bekem 513467 2011. július 24. 18:35
Válasz erre
szabotomi:

a mig-15-öt tudtam! köszi!

mkrasz: ha úgyis át kell szerelni, akkor miért kell így megjáratni? lehet hülyeséget kérdezek, de egyáltalán azért, hogy átfordul-e?
szabotomi 513466 2011. július 24. 18:12
Válasz erre
Pinkóczi József ezredes úr egészen tavaly novemberig aktív szolgálatban volt amennyire én tudom. Folyamatosan repült a 21-es után Albatroson és repült a 29-en is. Repülte még a 70-es évek elején a Mig-15-öt is.
mkrasz 513465 2011. július 24. 16:04
Válasz erre
bekem: hideg inditas vagy hideg atforgatas - a turbina indul, de nincs szikra - ergo nincs egesi folyamat. Szerintem az otlet az, hogy A-3 megnezi, epsegben van-e elso ranezesre a hajtomu. Persze az ipari atszereles szerintem aktualis - ki tudja mekkora erok hatottak ra...
bekem 513464 2011. július 24. 14:04
Válasz erre
Nem sok embernek van berepülő jogosítása... Pinkó mennyit repült az elmúlt években sugárhajtású polgári gépeken?
Egyébként pedig abból, amit Rohács nyilatkozott és abból amit írt, bőven csinálhatná ő is.
A fáklyáról: Nagyon jól megfoglamaztad. Ez a stílus tipikusan fáklyás volt. Csakhogy nem volt :(
A pénzről: Sokan készen állnak rá, hogy támogassák ezt az ügyet, de azért ne felejtsük el, hogy amit a lelkes és segítőkész magánemberek hozzá tudnak tenni az ügyhöz, az sajnos csepp a tengerben. Személy szerint én is fogok hozzá pénzt adni, de azt hiszem, nagyobb segítség lesz ha megkeresem azokat a cégvezető ismerősöket, akik érdemben is hozzá tudnak tenni ehhez.

mkrasz: Mit jelent a hideg indítás? A-3 azt írta korábban, hogy a hajtóműre minimum ipari szintű átszerelés vár. Akkor gondolom ez a hideg indítás nem azt jelenti, hogy feltüzelik a csövet?
Laci-bacsi 513463 2011. július 24. 13:29
Válasz erre
Pinkó repült valaha 15-ösön.
st_patrick 513462 2011. július 24. 12:28
Válasz erre
Én úgy gondolom, hogy aki eddig anyagilag támogatta az UTI feltámasztást, az ezután is fogja. Sőt, lehet hogy több lesz, ez majd kiderül. Szerintem sokan várunk a szándéknyilatkozatra a folytatáshoz, amihez kitartást kívánok! Viszont: ha folytatódik a projekt, lenne egy kérdésem. P. tapasztalt MiG-21-es hajózó, a videón az állásszöget nézve szinte vártam, hogy mikor gyújtja be a fáklyát, ami sajnos nem volt... Nem lehetne a következő körnél olyan hajózókat is bevonni, akik repülték a MiG-15-öt? Szolnokon több ilyen ember is van, nem tudom, akár csak egyvalakit is felkértek-e közülük. Koruknál fogva természetesen nem repülhetnénnek és a tudásuk sem naprakész. Viszont ha kapnának néhány napot a géppel egy hangárban, akkor az évtizedek rutinja visszatérne és biztosan sok hasznos reptechnikai tanáccsal tudnának szolgálni...
mkrasz 513461 2011. július 24. 12:27
Válasz erre
Torzsbusz: na ez persze vilagos :) De ha a hajtomu jo lesz (amiert nagyon szurkolok), akkor ha Janiek is ugy akarjak majd, nem kell remelem 5 evet varni a kovetkezo repulesre :)
törzsbusz 513460 2011. július 24. 12:18
Válasz erre
Azért annál kicsit bonyolultabb a helyzet,hogy "mehetnek át bele" a cuccok.
VML_Zeb 513459 2011. július 24. 10:18
Válasz erre
Értem!Köszi!
mkrasz 513458 2011. július 24. 10:10
Válasz erre
VML_Zeb: szerintem meg tul korai, hogy valaszt kapjunk erre. Ahogyan azt A-3 mondta, hideginditast szeretne, de ehhez szaritani kell az elektromos reszt. Csak ezutan fog kiderulni mi van a hajtomuvel. Ugyhogy varjunk A-3 mit mond. De ez meg eltarthat egy jo par napig.
VML_Zeb 513457 2011. július 24. 09:47
Válasz erre
Urak!Arról beszéljünk,mi van a MiG 15 -el?Tud valaki valamit róla?Szerintem az a gép már nem fog repülni,de abban reménykedem,hogy vásárolnak egy másikat és mehetnek át bele a cuccok.Én mindenképp támogatom a dolgot ,ha lehet a következő évben az adóm 1%-át az alapítványnak fogom ajánlani.Nem szabadna ezt a dolgot annyiban hagyni...A fiúk kitűnő munkát végeztek!
bekem 513456 2011. július 24. 08:10
Válasz erre
van egy Murphy törvény: Mindegy kire szavazol, a kormányt megválasztják. Különösen igaz ez Magyarországra. De hagyjuk a politikát
Friderikusz 513455 2011. július 24. 08:08
Válasz erre
Itt voltam az elmúlt húsz évben, és tisztában vagyok vele hogy egyik sem volt jobb a másiknál, mind egyformán szarul végezte a dolgát, és mindegyik keze benne van a mai szintre süllyedt állapotokhoz.De az a hogy a kivonás után egy gép sem kerül múzeumban az a mostani vezetés bűne.Kedves "törzsbusz" egyetértek hagyjuk a politikát, én sem szeretem, sőt.
PETI 513454 2011. július 24. 07:51
Válasz erre
Azért finoman szólva nem lennétek egy súlycsoportban...
Miggyuri 513453 2011. július 24. 07:17
Válasz erre
nekem az alsó link nem működik.
törzsbusz 513452 2011. július 23. 23:06
Válasz erre
"Orbán-Hende" Mert a többi mit csinált? Itt voltál az elmúlt 20 évben? Volt itt mulasztás és baj bőven. Hagyjuk a politikát máshová...kérlek
bekem 513451 2011. július 23. 22:49
Válasz erre
a fedélzeti kamerák és hangrögzítő anyaga egyébként mit mutat? használható egyáltalán?
The_Ori 513450 2011. július 23. 21:00
Válasz erre
www.airportal.hu/spotter-forum/viewtopic.php
Úgy látszik AdamS elfelejtette hogy portáljának ezt a részét nem csak az általa meghatározott csoport olvashatja. Illetve azt, hogy a "bakterházak, meg néhány csókos és sumák"-nak köszönhető, hogy ez a gép egyáltalán létezik.

Igenis szép fotók kerültek fel a gépről a világhálóra:
www.airliners.net/search/photo.search
mkrasz 513449 2011. július 23. 13:42
Válasz erre
Vlevi: azok a gepek nem lehetnek vmi jo allapotban. Egyfolytaban viz eri oket...
Monox 513448 2011. július 23. 12:31
Válasz erre
Ezzel a Chris Loftinggal egyszer szívesen elbeszélgetnék. Én is eljutottam már egy pár helyre életemben, de ez az ember mindent lehajaz.
bekem 513447 2011. július 23. 10:23
Válasz erre
vlevi 513446 2011. július 22. 23:48
Válasz erre
The_Ori 513444 2011. július 22. 18:49
Válasz erre
És azt az egyet ami marad, ha szerencsénk lesz, majd láthatjuk a 3-5 évente megrendezésre kerülő kecskeméti repülőnapon kiállítva.
Friderikusz 513443 2011. július 22. 18:22
Válasz erre
Elvileg 24 darabot akarnak eladni, tehát marad egy ami gondolom kecsón lesz. Sajnálatos hogy legalább a szolnoki múzeumnak nem adnak 1-1-et. De ez megint csak az Orbán-Hende stb. maffia szegénységi bizonyítványa. Persze az már megint más kérdés hogy ebből valaha is lesz üzlet egyáltalán(több 10 milliárdos). Emlékezzünk az egykori NDK 1 euró képletes árért adta őket melyek lehet sokkal jobb állapotban voltak mint a mi gépeink nagy része.
ati27 513442 2011. július 22. 18:22
Válasz erre
Nem tudom mennyire inspiráló, de 3 éves lányom (aki szintén repülés barát) végignézte a videót és így kommentálta:"Szegény-szegény repülőgép, lezuhant! Kitört a kereke! De ugye majd megjavítják és, újra repül!" Erre most mit mondjak neki?
mkrasz 513441 2011. július 22. 16:02
Válasz erre
bekem: persze igazad van. De eltekintve az anyagiaktol itt meg masfajta donteseket is kell hozni. A gumi meG azert ilyen draga, mert egy business jethez keszitik eredetileg, ergo radobnak az arra meg vagy 150%-OT :))
bekem 513440 2011. július 22. 14:31
Válasz erre
alapvetően pesszimista típus vagyok (vagy inkább realista?) de most nem tudom elképzelni, hogy vége legyen. persze, távolról nézem a dolgot de annyit tudok, hogy amikor 400e Ft-ba kerül két csere gumi a kockára fékezett helyett, akkor itt komoly döntés meghozásáról van szó.
nézd el nekem, hogy drukkolok a dologért :)
mkrasz 513439 2011. július 22. 14:13
Válasz erre
bekem: mindannyian tudjuk, hogy igy tavolrol nezve a dolgot konnyu ezt mondani. Nagyon sok mindentol fugg itt minden. Varjuk meg a vegleges dontest.
bekem 513438 2011. július 22. 13:11
Válasz erre
Biztos vagyok benne. Ilyen tudással és az új vagy megjavított gép lehetőségével nem szabad kiszállni a projektből
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.