/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.
migfun 698870 2022. augusztus 2. 08:44
Válasz erre
Pont kérdezni akartam, hol lehet támogatni, a videóba utólag feliratban felrakhatnátok.
búza 698861 2022. augusztus 1. 22:02
Válasz erre
Tisztelt Bajtársak, Kedves Barátaink!
Köszönjük az eddig befolyt adományokat, kb. a fele jött eddig össze a szükséges anyagi fedezetnek! Tisztában vagyunk vele, hogy a jelenlegi helyzetet tekintve nem ez az ügy a legfontosabb, de továbbra is várjuk adományotokat!
„ESKÜN INNEN OBSITON TÚL" HONVÉDELMI ALAPÍTVÁNY
Raiffeisen Bank 12085004-01394283-00200002
Közleménybe : ADOMÁNY MiG-19 FÜLKETETŐ
Köszönjük!
migfun 698848 2022. augusztus 1. 17:27
Válasz erre
Kibic 698748 2022. július 27. 20:25
Válasz erre
KarBal: a lámpa kérdés nálam eldőlni látszik, mivel a 153-nál egyértelműen az osztóban volt a fényszóró. Egyébként a Bronco a szárnyon is és az osztóban is kialakította a helyét és adja mindkét lámpabúrát is. (A szárnybeli helyet épp' tegnap tömítettem el...)
A szárnytövek kilépőél felőli oldala Bronco-nál is valóban ívesen vékonyodik el, ami így nem követi az eredeti formát. Annyit kellene a javításhoz "szobrászkodni", hogy én inkább lemondtam róla, mert szerintem nem tudnám szépre megcsinálni.

Nyugger: ismét hasznos információkat kaptunk Tőled, köszönöm! Szerintem e rengeteg tudás onnan is fakadhat, hogy véletlenül pont van egy 15-ös (is) a kertedben... :))
Nyugger 698746 2022. július 27. 19:47
Válasz erre
DSCN2109
DSCN2109
DSCN2114
DSCN2114
DSCN2183
DSCN2183

A gépágyúnál a magyar jármű MiG-15 a lengyel pedig a bisz lengyel gyártású --- Nem, nem. Az 1962-ben érkezett 912-s magyar gép is 15bis volt, csak NSz-23 mm-s gépágyúkkal és hosszú borítólemezekkel. (csatolom az eredeti orosz és magyar formulárok 1-1 oldalát, valamint a gép védő lakkozásának végrehajtási igazolását. Nem kályha ezüst, nem festék, lakkozás!
- A lámpáról találtam jó képet. A lengyel gépnél épp kifordult állapotban van, a könyvből való képen meg közelről látszik. --- vagy osztóba van a fényszóró a 15-s és a ’korai’ 15bis-nél, vagy bal szárnyba a ’késői’ 15bis-nél. Arra (eddig) nem találtam írott anyagot, hogy az 1962-ben vett 15bis-k azon változatainál ahol az osztóban volt átépítették volna a bal szárnyba.
-az az aprócska bütyök a légbeömlő osztóján a lámpa helyén? -- az egy kis zöld lámpabúra. Az éjszakai leszállás megközelítés során a földi vizuális leszállásfigyelő kiengedett futóművek esetében 3 zöld fényt látott. A másik 2 búra a két főfutóra volt rögzítve. Ha nem volt három zöld akkor indult az izgalom, ki jött-e vagy nem….
- A bisz esetében a törzs hátuljánál alul van két kis ablak a rádióhoz(?). -- a kör alakú a ARK-5 rádióiránytű, a téglatest alakú pedig a MRP-48 markervevő burkolata. Emlékeim szerint ezek nem átlátszó plexi burkolatúak voltak, ezért érdektelen, hogy mi volt alatta volt és hogyan nézet ki.
KarBal 698735 2022. július 27. 13:13
Válasz erre
Bocsánat, felcseréltem a képaláírásokat, természetesen a lengyel gépen van a késői és a magyaron a korai gépágyú!
KarBal 698734 2022. július 27. 13:12
Válasz erre
korai gépágyú
korai gépágy
késői gépágyú
késői gépágy
gépágyúk együtt
gépágyúk együtt
védőlemez kettőben
védőlemez kettő...
védőlemez egyben
védőlemez egyben
lámpa
lámpa

Nyugger - ismételten nagy köszönet a segítségért. Turkáltam az interneten és találtam képeket.
- A gépágyúnál a magyar jármű MiG-15 a lengyel pedig a bisz lengyel gyártású változata, szépen látszik a különbség, így érvényes a rajzos képen látható eltérés is. A gépágyú előtt van egy védőburkolat, ami a késői bisznél egy darabból áll (lásd a lengyel gépet), míg korábban két lemezből állt össze (lásd a könyvlapot).
- A lámpáról találtam jó képet. A lengyel gépnél épp kifordult állapotban van, a könyvből való képen meg közelről látszik. Szerencsére a Trumpeter úgy csinálta a készletet, hogy biztosítja a bal szárnyon a lámpa helyét és burkolatot is, csak nem szól, hogy vagy ez, vagy az orrlámpa. (Úgy láttam, hogy a Bronco ugyanezt csinálta.) Szóval csak eltüntetni kell, faragni nem. Viszont azt nem tudom, hogy mi az az aprócska bütyök a légbeömlő osztóján a lámpa helyén?
- A bisz esetében a törzs hátuljánál alul van két kis ablak a rádióhoz(?). Annak belülre mit kellene tenni? Arról nem találok képet, hogy hogy néz ki azoknak a belseje, mi látszik benne.

Kibic - Lehet, hogy neked is érdemes nézned a Bronco lámpás megoldását, hogy pontosan hogyan is építed a gépet. Plusz találtam ezt a linket (www.arcforums.com/forums/air/index.php) Eszerint a Broncónak ugyanaz a baja, mint a Trumpeternek - a szárnytő hátsó részénél összeszűkülő hullám van, míg a valóságban egyenes volt. Elég látványos hiba sajnos.

borisz - Én úgy tervezem, hogy ebből készül majd egy építési leírás, amiben leírnám a Trumpeter hibáit, átalakításait, kitérve arra, hogy mi miért olyan, amilyen. De, hogy mikorra lesz meg, azt nem tudom, mert több minden mást akarok építeni előtte, viszont időm az alig-alig van sajnos :(
Kibic 698704 2022. július 25. 19:05
Válasz erre
Köszönöm az újabb értékes információkat! :)
Nyugger 698680 2022. július 24. 23:27
Válasz erre
MiG-15bis-071 fényszoró
MiG-15bis-071 fé...
MiG-15-40 gpá borítások
MiG-15-40 gpá borí...
MiG-15bis-060 gpá borítások
MiG-15bis-060 gpá...
MiG-15bis-153 az eredeti....
MiG-15bis-153 az...
MiG-15bis-350 ilyen is volt....
MiG-15bis-350 ilyen...

Sziasztok,
- az antenna bekötése már közvetlenül a törzsben van -->A MiG-15-s család minden tagjánál ezt antenna szigetelt átvezetőnek hívták és ott is volt mindig. Innen ment az antenna huzal a svanc fele közvetlenül (MiG-15bis) vagy a kés antenna irányába egy szigetelt vezetékdarab-bal megfeszítették (MiG-15) és tovább a svancig ahol szintén szigetelt darabhoz kapcsolódott. Természetesen legalább is a 15bis-nél volt 1-2 gépnél ilyen megoldás. Sima 15-nél csak ez, szerintem a fotóim alapján. Sohasem volt bekötve a kés antennába!
- az orrbeömlőnél lévő lámpát eltüntetni, helyette a jobb szárnyban kell kifaragni a lámpát. erre viszont sehol sem találok használható képet sajnos, hogy hogy is néz ki --> lásd a kép, bal szárny. Használat során a szárny síkjából kibillent előre.
- a gépágyú is megváltozott, de erre sem találok sajnos fényképet, hogy pontosan milyen is lett a törzsön a fedél --> a 23 mm-s NSz-23-s gépágyúnak (MiG-15) hosszabb burkolata volt mint az NR-23-s gépágyúnak (MiG-15bis). Természetesen van kivétel mert a keceli 15bis-nek hosszú burkolata van. Ez egy baromi hosszú sztori majd egyszer….
- ebben az esetben nem kell csillag a szárny felső részére? --> ha a gép 1957 előtti állapotú akkor nem.
- a törzsféklap itt nagyobb esetleg? --> a sima 15-és a 15bis törzsféklapja formára is eltérő. A 15bis-nek más formájú volt a felső része valamint a koreai háború tapasztalata alapján megnövelt felületű volt.
borisz 698664 2022. július 24. 15:22
Válasz erre
Sziasztok!

Ez mind nagyon jó, amit összeszedtetek, de én tartok tőle, hogy előbb-utóbb itt elveszik.
Valaki nem öntené ezt az egészet cikk formájába? Szerintem páran visszajárnának rá.
Kibic 698646 2022. július 23. 10:38
Válasz erre
Köszönöm szépen a felajánlást, de nem élnék vele. Nekem is van küllős és sima kerekem is hozzá, igaz nem a terhelt formájú. És továbbra is bizonytalan vagyok, mi is lesz belőle. Egyenlőre 90%, hogy az eredetileg kigondolt 153-as. :)
Üdv!
KarBal 698642 2022. július 23. 08:26
Válasz erre
Ha te maradsz a tervednél és a később beszerzett korai biszt építed meg, akkor érdekel téged a korai nem küllős, terhelt gumis kerék hozzá? Lefoglaltam magamnak egyet és én most egyre inkább úgy érzem, hogy belevágok az átalakításba, amihez meg a küllős kerék kell. Írj rám a nomennescio82 K U K A C gmail P O N T com címen!
Kibic 698641 2022. július 22. 22:52
Válasz erre
A Bronconál nekem ezek a hibák nem tűntek fel. De felpiszkáltad az agyamat és letöltöttem a CWS vezérsíhkoz adott rajzot. Kinyomtattam és hozzánéztem a Broncohoz. Szerencsére a kontúrok mindenhol szinte mm-re pontosan egyeznek a rajzzal, úgyhogy a dőlésszög talán rendben van. Úgy általában is szerintem alak-helyes ez a makett: oldalnézetből készült fotókkal összenézve sem találtam számottevő eltérést.
Nekem inkább a részletessége (szegecskép, futószárak) okozott egy kis csalódást a korábbi Eduard (MiG-21bis) és Trumpeter (MiG-23MF) készletekhez képest.
KarBal 698635 2022. július 22. 19:30
Válasz erre
Nálam a Trumpeter készlete lesz majd. Bár sok van most még előtte a sorban, de elővettem, nézegettem és belevágtam egy kicsit. Szó szerint, ugyanis a függőleges vezérsík dőlésszöge nem jó. A Cold War Studio gyanta darabját felragasztottam a helyére. Sajnos igaza volt a netes írásoknak, a dőlésszög jó, de nagyon vékony, szóval sokat kell pótolni és csiszolni, hogy szintbe hozza az ember a törzzsel. Viszont úgy látom, hogy Trumpeterék benézték a törzs hátsó részét is, a törzs és a függőleges vezérsík találkozásánál túl nagy az leugró rész a hajtóműnél, szóval ott is pótolni kell a mérethelyes rajzok alapján. Olvastam olyan véleményt, hogy a Bronco-féle készlet erősen hasonlít a Trumpeterre (értsd: ugyanabból a számítógépes 3D képből készült), csak a törzs hátsó része nem levehető. Mondom ezt azért is, mert talán a te Broncódnál is ilyen problémák vannak. Mondjuk szerintem sem éri meg ezt a munkát, hogy kijavítsa az ember :)
Kibic 698632 2022. július 22. 17:40
Válasz erre
A képkivágások valóban elég gyenge minőségűek, de erős szemlélés után azért kivehető, hogy a 069-es gépen a késantennához, a 823-ason a törzshöz, a 824-esen pedig mindkettőhöz be van kötve a huzal.
Én is Nyugger véleményében bízom... :)

A Te madarad milyen készletből lesz?
KarBal 698630 2022. július 22. 16:29
Válasz erre
Kibic! Én azt láttam a neten (persze most nem találom, hogy hol), hogy a késői biszig a késantennára ment a huzal, ott már közvetlenül a testbe. A képek, amiket feltettél, annyira nehezen kivehetők, hogy simán lehet, hogy az 1 és 3 megoldásod ugyanaz. De Nyugger ebben is biztos okosabba tud majd mondani :)
Kibic 698626 2022. július 22. 12:59
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-824
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-823
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-069
Mikojan-Gurjevics-...

Na, jól lerohantunk a kérdéseinkkel! KarBal kérdéseit olvasva bennem is felmerült még egy dolog, szerintem erre is tudod a választ. :)

A huzal antenna fülke felőli bekötésére 3 féle megoldásról is találtam képet:
1. svanc->késantenna
2. svanc->késantenna melletti kis bekötési pont
3. svanc->késantenna->kis bekötési pont

Ebben volt valami rendszer?
KarBal 698625 2022. július 22. 11:58
Válasz erre
Hatalmas köszönet Nyugger! Mindig elképedek, hogy micsoda tudásmennyiség van itt az oldalon a tagoknál, jókat lehet tanulni mindig :)
Ha én mindenáron 1950-es évekbeli állapotot akarok egy MiG-15 biszből, akkor úgy látom, ezeket kell megváltoztatnom:
- az antenna bekötése már közvetlenül a törzsben van
- az orrbeömlőnél lévő lámpát eltüntetni, helyette a jobb szárnyban kell kifaragni a lámpát. erre viszont sehol sem találok használható képet sajnos, hogy hogy is néz ki
- a gépágyú is megváltozott, de erre sem találok sajnos fényképet, hogy pontosan milyen is lett a törzsön a fedél
- küllős kerekek
- ebben az esetben nem kell csillag a szárny felső részére?
- a törzsféklap itt nagyobb esetleg?

Ha a képgyűjteményedben van kép a fentiekről, küldenél párat kérlek? Előre is köszönöm. (nomennescio82 K U K A C gmail P O N T com)
Kibic 698619 2022. július 22. 08:06
Válasz erre
Ismételten nagyon köszönöm a segítségedet!
Nyugger 698615 2022. július 21. 23:38
Válasz erre
MiG-15bis-xxx lhta
MiG-15bis-xxx lhta
DSCN0640
DSCN0640
DSCN0637
DSCN0637

Szóval a szárny belül is alu színű, elvileg a két szárnyon volt taposócsík, mert a szerelőnyílások a törzs mindkét oldalán voltak. A lakkozás miatt -ha nem volt taposócsík akkor egy ponyva szerű ’mobil’ taposót használtak melyen keresztirányban csúszásmentesítés céljából vékony fa(?) csíkok voltak rögzítve. (lásd a kép)
A csatolt képeden a 804-s MIG-15bis baleset utáni képe van. 1959.08.25-én berepülés során a műszakiak és a hajózó hibái miatti eredménye látszik, még a katapult biztosítékot sem vették ki felszállás előtt……
Kibic 698612 2022. július 21. 21:10
Válasz erre
MiG-15-804
MiG-15-804

Ahogy az Énekeskönyv mondja: "Tebenned bíztunk elejitől fogva..." :)
Nagyon köszönöm ezeket az információkat, minden kérdésre megadtad a választ!

Ha még fáraszthatnálak két dologgal, csak pontosításképp:
- milyen szín látszik a szárnyak "belsejéből", ha a szárnyféklapok nyitva vannak?
Itt nem magára a fékszárny belső "lyukacsos" felére gondoltam, hanem a szárnynak arra a belső felére, ahová visszazáródik a fékszárny. Az is alu színű lehetett?

- a szárnytöveknél fel volt-e festve az érdesített taposócsik? (és mindkét oldalon?)

Mégegyszer köszönöm a válaszaidat, nagyon sokat segítettél!
Nyugger 698609 2022. július 21. 20:38
Válasz erre
Sziasztok Kibic, KarBal!
A MiG-15-s típusból 124 db-t vásároltunk 1951-1952-ben, a leszálló fényszóró a szívócsatorna osztójában volt, más fényszóró nem volt. Kis méretű törzsféklap, RD-45F hajtómű stb. Ezek a gépek használtak voltak, relatíve kevés (50-250 óra) repült órával érkeztek.
A MiG-15bis típusból pedig 74 db-t vásároltunk 1952-1953-ban ezek gyári új gépek voltak. Ezeknél nem volt az osztóban fényszóró, de a bal szárnyban igen. Nagy méretű féklap, az utolsó beérkezett sorozatnál a 058-071 tagjainak még nagyobb is volt. VK-1-s hajtómű, más fedélzeti rádió és magasságmérő stb.
1962-ben szintén a MiG-15bis típusból vásároltunk 30 db használt gépet mert beindult a Killiánon a képzés valamint pótolni kellett a lezuhant gépeket. Itt beszélhetünk a ’korai’ és a ’késői’ megkülönböztetésről, mert a gépek mindegyike 15bis volt, de gépek egy részénél a lesz.fényszóró az osztóban volt.

Erre mondjuk, hogy ez a korai változat vagy átmeneti. A későbbi 15bis gépeknél már a bal szárnyban volt. A ’korai’ amiket a rendelkezésemre álló fényképek alapján beazonosítottam -osztóban van fényszóró- ezek voltak: 102, 115, 153, 250, 313, 338, 512, 677, Az is elképzelhető, hogy több is volt csak lelemezelték a helyét egy sérülés miatt.

Szerinem:
Ha a gép beömlőjében volt a fényszóró, akkor a bal szárnytőben ugye nem volt egy másik is? --nem volt
milyen színűek voltak a futószárak, futóaknák? --középszürkék vagy aluszínű
- milyen színűek a keréktárcsák? --sötét olajzöld
- milyen szín látszik a szárnyak "belsejéből", ha a szárnyféklapok nyitva vannak? --
aluszínű
- milyen színű a kabintető belső kerete? -- középszürke
- milyen színűek a jelző "katonák" a szárnyakon? --piros-fehér csíkozás
"küllős" vagy "sima" a főfutók keréktárcsája? --15bis-nél küllős szerintem…..
- ha a gépet az '50-es évek első feléből szeretném ábrázolni, akkor kell-e a csillag a szárnyak felső részére? –nem kell

Amennyiben a 153-s gépet készíted akkor 8 db csillag kell mert 62’-ben amikor érkezett akkor már ez volt a rend.
Kibic 698606 2022. július 21. 20:26
Válasz erre
Megnéztem, igen az is orrlámpás volt. És biztosan lehetett még néhány ilyen. Sajnos az 512-ről talált képek és információk egyenlőre nem vittek előbbre a kérdéseim megválaszolásában... Nyomozok tovább.
KarBal 698580 2022. július 21. 08:22
Válasz erre
Nézd meg az általam is nézett 512-est. Annak is van orrlámpája. Az aviainfo oldal szerint 1962-ben került üzemeltetésre, ami nekem fura, mert akkoriban lassan már kivonták a típust. (Talán elírták az oldalon?) Mondjuk nem tudom, hogy lett-e később terepszínű.
Kibic 698577 2022. július 20. 22:41
Válasz erre
MiG-15_02
MiG-15_02

Nyugger, KarBal, köszönöm az adatokat! A káosz tovább gyűrűzik a "korai" és "késői" témában, pedig úgy érzem, hogy rengeteg órát töltöttem kutatómunkával...

Mivel a makett adott és már vannak kész részei is, ebből próbálom kihozni a legjobb tudásom szerinti történelmi hűséget. Azért a 153-as gépet választottam, mert adott, hogy a készlet olyan bisz verziót tartalmaz, amelynél a beömlő nyílás osztójában van a fényszóró. Én eddig két olyan magyar gépről tudok, amely ilyen volt: a 153 és 338.
Azért a 153-ast választottam, mert abból (tudomásom szerint) nem lett később terepszínű gép.
Mivel néhány kérdésre nem találtam/kaptam egyértelmű választ (pl. a színekre többféle variáció jött), ezért most ezeket újra felsorolnám, hátha Te, vagy valaki makettező-társ tudja a választ.

Tehát a 153-as bisz-ről, vagy közvetlen kortársáról lenne szó:
- ha a gép beömlőjében volt a fényszóró, akkor a bal szárnytőben ugye nem volt egy másik is?
- milyen színűek voltak a futószárak, futóaknák? (eddig szürke, kékesszürke, halvány khaki és natúr alu-ra is van javaslat)
- milyen színűek a keréktárcsák? (eddig: szürke, fekete, zöld)
- milyen szín látszik a szárnyak "belsejéből", ha a szárnyféklapok nyitva vannak?
- milyen színű a kabintető belső kerete? (eddig: kékesszürke mint a kabin, szürke)
- milyen színűek a jelző "katonák" a szárnyakon? (eddig: piros, piros-fehér, natúr)
- "küllős" vagy "sima" a főfutók keréktárcsája?
- ha a gépet az '50-es évek első feléből szeretném ábrázolni, akkor kell-e a csillag a szárnyak felső részére?
Nyugger 698573 2022. július 20. 20:24
Válasz erre
Vasúti szállítással érkezett a 061-s MiG-15bis Taszárra, átvételi jegyzőkönyv dátuma 1953.01.09!
A 058-071-s gépek valamikor 1952 november-decemberében készülhettek, gyári újak voltak.
KarBal 698569 2022. július 20. 20:12
Válasz erre
Csak, hogy bonyolultabb legyen:

www.super-hobby.hu/products/MiG-15-early-version-wheels-set-34134532.html

A ResKit azért elég jól dolgozik, szóval ezután már nem értem, hogy mi a különbség a korai és a késői között, ha a korai is lehet küllős!

Nekem az 512-es tetszik repülés közben, de egy kép van róla a földön, ott csak szemből látszik a főfutó. A 906-os is nagyon szimpi lenne, de a B és háromszög jelzést a farkán nem láttam matricában. A B betűvel van bajom, a háromszöget nem lenne nehéz festeni. A 906-osnak nem látszik a főfutója kívülről, de a képeken a társainak küllős kerekei vannak 1955-ben.
Kibic 698557 2022. július 20. 08:15
Válasz erre
Remek! Sikerült jól elbizonytalanítanod. :)
Ez 061-es talán 1956-os évjárat, az általam kiszemelt 153-as pedig 1952-es. Vajon az még "korai" lehet? Most nyomozhatok tovább...
Tibcsi 698552 2022. július 19. 22:12
Válasz erre
szeged-061
szeged-061

Egy képet találtam, amin beazonosítható a kerék, de az is múzeumi gép (keceli, ha jól sejtem). Azon a "küllős", azaz a késői kerék látszik.

De én is kíváncsi vagyok a megfejtésre. :)
Kibic 698520 2022. július 18. 21:38
Válasz erre
Hobby2000 #48008 MiG-15bis/LIM-2 + néhány feljavító. Ha minden jól megy, a 153-as bisz lesz belőle...
KarBal 698518 2022. július 18. 21:10
Válasz erre
Köszi, ezek jó képek.
Te melyik készletet építed?
Kibic 698513 2022. július 18. 20:26
Válasz erre
MiG-15_08
MiG-15_08
MiG15aggr
MiG15aggr
127423_19357_beolvasas0004
127423_19357_beolvas...

Szia!
Én a mellékelt nem túl jó képek alapján a "nem küllős" verziót fogom használni a most épülgető bisz-hez.
KarBal 698511 2022. július 18. 19:50
Válasz erre
Sziasztok! Ha az ember 50-es évekbeli MiG-15 biszt akar építeni, akkor milyen kereket kellene hozzá használni ezek közül? Sajnos nem találok olyan képet, ami alapján egyértelmű lenne, de talán inkább a korai (early) változatot, még akkor is, ha a felirat alapján a késői kellene?

korai: www.super-hobby.hu/zdjecia/6/2/1/28716_rd.jpg késői: www.super-hobby.hu/zdjecia/5/3/1/28716_rd.jpg

Előre is köszönöm.
papgyuri 698476 2022. július 17. 12:54
Válasz erre
Sziasztok!
Sürgősen keresek MIG-15-höz magyar matricát 1/72 méretarányban, akár több darabot is...
papgyuri9591kukacgémailpontkom
Kibic 698177 2022. július 5. 10:01
Válasz erre
Ezek vannak is! Kicsit azért kékíteni fogom még... :)
Tibcsi 698155 2022. július 4. 15:10
Válasz erre
MRP-ben az FS36375 az MRP-038, az FS36320 pedig az MRP-097.
Kibic 698119 2022. július 2. 17:42
Válasz erre
Köszi a tippet! Mivel csak MRP festékeim vannak, abból lesz majd kékesszürkém. Valószínűleg az MRP-LPG szürke alapozóra fújok majd MRP-277-et leheletvékonyan. (Az MRP-277 a gyártója szerint a MiG-15/17/19 kabinbelső színe, de a fellelt képekhez képest szerintem túl kék.)
Tibcsi 698107 2022. július 1. 22:03
Válasz erre
A kabinkeret belseje passz, a többire (kabinbelső, futóakna, futószár, futóakna ajtó belseje) az Eduard egységesen a Gunze H308 világosszürkéjét adja meg, ami az FS36375.

Én inkább a H307-el festeném (FS36320), ez egy picit kékesebb tónusú, mint a 36375.
Kibic 698103 2022. július 1. 20:32
Válasz erre
Szia,

köszönöm az információt! Gondolom, hogy akkor a kékesszürke a kabinbelső színével egyező szín lehetett. Esetleg nincs olyan képed, amelyen látszik valamelyik futóakna?

Üdv,
L
Safranek 698097 2022. július 1. 16:36
Válasz erre
Szia. Amigo models-t itthon a Kárpátmodell.com forgalmazza.
zoli75 698094 2022. július 1. 15:50
Válasz erre
Szia,

A futóakna kékesszürke a kabin keret sötét szürke.

Üdv.,
GyZ
Kibic 698059 2022. június 30. 11:18
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar MiG-15bis festéséhez szeretném kérni a segítségeteket, mivel sok keresgélés után sem találtam biztosnak tűnő információt...
Meg tudnátok mondani, hogy az eredetileg még gyári fémszínű gépeknek milyen színűek voltak a futóaknái és a futószárai? Milyen színű volt a kabintető fém keretének belső fele (fémszínű vagy esetleg a kabin kékes-szürkés színével egyező)?
Köszönöm a segítséget!
Altengernagy 691690 2022. január 3. 11:40
Válasz erre
eBayen is lattam, de a gyarto joval olcsobb. Irhatok neki, ha nem kuldi el kulfoldre, akkor megoldhato maskepp is. Van par mas cucca is ami erdekelne.
Zoli 691689 2022. január 3. 11:16
Válasz erre
Szia Attila,

A gyártó honlapján létezik MiG-17 és -17F kabin is, kosárba rakható. Csak az emashev.mastermodels kategóriát kell kiválasztani. Ha rendelnél, rám is gondolj, köszi!
z
4WD 691684 2022. január 3. 08:41
Válasz erre
Haliho!

Ezt az Amigo Models Mig-17F műgyanta kiegészítőt látta már valaki a közzétett képeken kívül? Létezik egyáltalán, vagy csak "beetetés"? A gyártó webshop-jában sem szerepel.
Érdekelne :)
Altengernagy 691680 2022. január 2. 20:22
Válasz erre
Koszi szepen... Az Airfix keszletet nem is ismertem.. Egy ket kosza Italeri keszleten kivul nem igazan van nyugati markaju makettem..

Hmm.. legrosszab esetben, talalam egy piaci rest... csinald magad ha mas nem csinalja)))

Vegig kell olvassam amit itt irtatok, latom a PF orra is tobbfele...
cenci 691679 2022. január 2. 19:51
Válasz erre
AMG-72336-1
AMG-72336-1

Ha csak az F hajtómű beömlőjét akarod feljavítani akkor szerintem az AMIGO kiegészítője jó lehet viszont a PF-hez nem tudok külön átalakító készletet .
magyaralba 691674 2022. január 2. 17:31
Válasz erre
www.super-hobby.hu/products/Mikoyan-Gurevich-MiG-17-Fresco-Shenyang-J-5.html
www.arcforums.com/forums/air/index.php

Airfix egy jó alternatíva vagy a második linken van egy AZ Fresco építés ahol kidolgozta a szívócsatornát házilag
borisz 691673 2022. január 2. 17:23
Válasz erre
Szia!
Szerintem a legjobb, ha veszel ehy Airfix készletet.
Altengernagy 691672 2022. január 2. 16:36
Válasz erre
Sziasztok.. tudtok valami megoldast az AZ MiG-17 szeria szivocsatornajara? (ill annak teljes hianyara) Kieget nem talalok sehol( Van egyaltalan?

Vagy adjam el a p..ba mert varhato uj keszlet valakitol? ... a MiG-19-re miota varunk mar. Itt sorakozik a sok Bilek, de hat.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.