/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42.
Kibic 702273 2022. november 14. 22:00
Válasz erre
Köszönöm! Örülök, hogy tetszik a többi is. :)
Johnie 702270 2022. november 14. 21:13
Válasz erre
Nagyon szép lett. Mutatós, mint az eddig elkészült többi Mig maketted!
Kibic 702247 2022. november 14. 12:32
Válasz erre
Szia,
köszönöm szépen!
(az említett nyílás célját nem tudom. Sajnos csak a festés után vettem észre, hogy elfelejtettem eltüntetni, de akkor már nem volt kedvem foglalkozni vele.
Mivel a jobb szárnyról még hiányzik egy "katona" is, talán majd együtt javítani fogom ezeket a hibákat.)
Borzz 702242 2022. november 14. 09:59
Válasz erre
15
15

Helló,

NAGYON szép lett, gratulálok!

Annyi gondolat a gyártóval kapcsolatban, hogy a képen bekeretezett lemeznyílás nem volt a VSZ MiG-15bis gépein. Valószínűleg egy albán MiG-15bis (is) volt a minta a makettgyártónál. Ezt a nyílás a kínai ipari javítású MiG-15bis-eken jelent meg, pl. Albániában, Kínában és Észak-Koreában. Az albán gépeken sem volt rajta eredetileg, csak a később tűnt fel. Pontosan a célját nem tudom, de egyetlen VSZ gépről készült fotón sincs ilyen. A VSZ-nél csak a MiG-17-eseken tűnt fel ez a nyílás.

Valaki tudja, mi a szerepe?
Kibic 702238 2022. november 14. 07:20
Válasz erre
Köszönöm, hogy megnézted és tetszik! :)
búza 702206 2022. november 13. 16:19
Válasz erre
Szép lett! Két dolog tetszik nekem különösen belőle! Nincs agyon panelezve (soha nem is nézett ki úgy!) és a különböző lemezek szineinek megjelenítése.
Kibic 702198 2022. november 13. 15:09
Válasz erre
pmheros 702188 2022. november 13. 11:27
Válasz erre
(Köszi ! Kisebb méretarányban gondolkoztam.)

Szép lett!

Üdv.: pmheros
Kibic 702186 2022. november 13. 11:03
Válasz erre
Szia,
ez a Hobby2000 #48008 LIM-2 készlete néhány feljavítóval: szárny-féklapok, orrfutó-szár és a kerekek.
pmheros 702183 2022. november 13. 10:18
Válasz erre
Üdv!

Ez a makett HobbyBoss alapokon (törzs, szárny) nyugszik ?

Üdv.: pmheros
Kibic 702178 2022. november 13. 09:34
Válasz erre
Propellerfanatic 702153 2022. november 12. 19:56
Válasz erre
Gratulálok. Nagyon szép! Nagyon tetszik!
Kibic 702142 2022. november 12. 15:01
Válasz erre
MiG-15bis-1
MiG-15bis-1
MiG-15bis-2
MiG-15bis-2
MiG-15bis-3
MiG-15bis-3
MiG-15bis-4
MiG-15bis-4
MiG-15bis-5
MiG-15bis-5
MiG-15bis-6
MiG-15bis-6
MiG-15bis-7
MiG-15bis-7

Úgy gondolom, hogy kész lettem a 153-as oldalszámú MiG-15bis-szel, ezért most közszemlére teszem. A cél a '70-es évek eleji, utolsó aktív évek alatti állapot bemutatása volt...
cenci 702126 2022. november 11. 21:20
Válasz erre
cenci 702125 2022. november 11. 21:19
Válasz erre
Én ezt találtam erről a történetről : www.brettl.at/blog/luftkampf-ueber-pamhagen/
Kutyaharc Pamhagen felett
Egyszerű google forditásban Németből-Magyarra : Alig néhány hónappal azután, hogy Ausztria visszanyerte teljes szuverenitását és kikiáltotta állandó semlegességét, tragikus incidens történt Ausztria földjén Pamhagen közelében. Míg az osztrák hatóságok és a média azt feltételezték, hogy egy magyar pilótának nem sikerült megszöknie, a kommunista rendszer bukása után tisztázták (Bonhardt Attila, az Osztrák Hadilevéltár állandó magyar levéltári küldöttségének jelentése, 2002. november 6.), hogy ennek oka. Az incidens a magyar és a szovjet légiparancsnokság nem megfelelő interakciója volt.
MIGAz osztrák médiában 1956-ban a következőképpen írták le az esetet: „Január 21-én az orosz MIG 15 sugárhajtású vadászgépek megsértették Ausztria szuverenitását és semlegességét. A gépek közül kettő Ausztria felett ütközött a burgenlandi Seewinkelben, Pamhagen falu közelében, körülbelül 5000 m magasságban. Nyikolaj Konklow szovjet repülési kapitány, aki a MIG-et szovjet jelvényekkel vezette, magyar jelvényű sugárhajtású repülőgépet gázolt. Ő maga még időben ki tudott ugrani ejtőernyőjével, míg a másik pilóta meghalt a balesetben. A harmadik gép visszatért Magyarországra. Egyelőre nem tisztázott, hová repült a negyedik.
A pamhageni lakosok szemtanúi beszámolói úgy írják le az esetet, hogy két sugárhajtású vadászgépet, amelyek nyilvánvalóan a határon át akartak nyugat felé menekülni, két másik gép üldözte. Az üldözők fedélzeti fegyverekkel tüzet nyitottak a Fertő-tavon át menekülőkre. Ekkor Nikolai Konoklow szovjet kapitány a két üldözött MIG 15 egyikét döngölte volna gépével.
Az osztrák hatóságok általi kihallgatásán Konoklow kijelentette, hogy egy bajtársával a győri (raabi) magyar repülőtérről szállt fel, hogy két "ismeretlen nemzetiségű" repülőgépet kövessen és visszafordulásra késztesse őket. Azt azonban tagadta, hogy rálőtt volna, vagy szándékosan döngölte volna az üldözött gépet. Az Osztrák Minisztertanács mindenesetre azonnal a Külügyminisztériumhoz fordult, hogy Budapesten erélyesen tiltakozzanak légterünk megsértése ellen.”
(Presse, 1956. január 22.)
Nyugger 702122 2022. november 11. 18:30
Válasz erre
Ez az eset akkora blamage volt magyar és szovjet oldalról, hogy baráti tűzben meghalt Magyar Sándor fhdgy. és 1-1 repülőgép is lezuhant. Szóval a HIM Levéltárában nincs vizsgálati jkv. és erősen feltételezem, hogy nem is volt.
Sármellékről Romsics László fhdgy. MiG-15bis-el Magyar S. pedig MiG-15-el, szovjet oldalról pedig kettő MiG-17F lett riasztva. Nyikolaj Konoklov szds. gépét a magyar géppár lelőtte, ez is Ausztriában zuhant le, de a hajózó magyar területen ért földet. A korabeli osztrák újságokban sincs normális kép a roncsokról. Magyar Sándor gépének ismeretlen az oldalszáma, helyzetet csak rontja, hogy a MiG-15-s típusnál hiányzik kb. 3-5 gép elvesztésének pontos oka és a hozzájuk tartozó lajstromszámok.
juge75 702105 2022. november 11. 05:40
Válasz erre
Szia! Vándor Károlyt keresd meg!
KarBal 702095 2022. november 10. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki az említett gépről? 1956 januárjában hősi halált halt Magyar Sándor egy MiG-15-össel? Az interneten olvasottak alapján nem tudom eldönteni azt sem, hogy MiG-15-tel, vagy bisszel repült és mi volt az oldalszáma a gépnek. A keceli 061-est róla nevezték el, de nem találok erről adatot. Az aviainfo oldalon sincs semmi se a pilótáról, se a repülőről. Ti tudtok valamit?
Nyugger 702091 2022. november 10. 20:24
Válasz erre
Abból a ’titkolózó’ évekből sokkal több maradt meg a HIM Levéltárban mint a későbbi időből!
A hadsereg fejlesztése során mai ésszel futurisztikus elképzelések voltak a légierő fejlesztésére, 1956-ra két századnyi, 32 db MiG-17F volt betervezve de a hazai változások miatt csak 20 db érkezett be, 1957-59-s időszakra 150 db „korszerű” vadász volt a tervben.
Nem hiszem, hogy a magyarnak hitt repülőgépek azok lennének.
cenci 702089 2022. november 10. 19:33
Válasz erre
Igazából csak azért kérdeztem mert hát akkoriban a titkolózás nagy volt ,főleg az F-eknél is nem maradt fenn annyi anyag . Elképzelhető hogy a kérdéses gépek is a magyar légierőnek volt szánva azért is emlitheti ?
Nyugger 702085 2022. november 10. 18:30
Válasz erre
Hiba nem az adatokban van, bocs...
Nyugger 702084 2022. november 10. 18:26
Válasz erre
Csak a hazai gépeket hagytam a listádban.

MiG-17F (20 db volt)
gy.szám gyár év
8002 Ф №126 1956 Венгрия 002
8006 Ф №126 1956 Венгрия 006
8009 Ф №126 1956 Венгрия 009
8017 Ф №126 1956 Венгрия 017
8018 Ф №126 1956 Венгрия 018
8020 Ф №126 1956 Венгрия 020
8021 Ф №126 1956 Венгрия 021
8022 Ф №126 1956 Magyar volt! 022
8023 Ф №126 1956 Венгрия 023
8025 Ф №126 1956 Венгрия 025
8030 Ф №126 1956 Венгрия 030
8032 Ф №126 1956 Венгрия 032
8035 Ф №126 1956 Венгрия 035
8046 Ф №126 1956 Венгрия 046
7915 Ф №126 1956 Венгрия 915
7922 Ф №126 1956 Венгрия 922
7928 Ф №126 1956 Венгрия 928
7934 Ф №126 1956 Венгрия 934
7941 Ф №126 1956 Magyar volt! 941
7948 Ф №126 1956 Magyar volt! 948

MiG-17PF (12 db volt)
gy.szám gyár év alakulat érkezéskor
58310315 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310401 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310402 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310403 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310404 ПФ №31 04 04 1955 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310405 ПФ №31 04 05 1955 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 8310838 ПФ №31 08 38 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310847 ПФ №31 08 47 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310850 ПФ №31 08 50 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310933 ПФ №31 09 33 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét (933-s katasztrófája 1960.06.17-én)
58310939 ПФ №31 09 39 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310944 ПФ №31 09 44 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
dani416 702074 2022. november 10. 09:40
Válasz erre
Neked is köszönöm a képeket!
Bár inkább az üzemanyag kifogyás előtti állapotot építeném meg. Tudom, ha a kényszerleszállt diorámát csinálnám, akkor nem kellene vacakolnom a futókkal és az aljával, jelentős időt spórolva meg. :-D
cenci 702071 2022. november 9. 21:33
Válasz erre
Lenne pár kérdésem .Találtam egy orosz oldalt ahol végig veszi gyáriszám szerint és országok szerint a MiG-17 tipusokat. Számomra van pár kérdés a Magyar gépekről amit az adott gép mellé írtam .
Венгерский самолет МиГ-17Ф

8002 Ф №126 1956 Венгрия 002
8006 Ф №126 1956 Венгрия 006
8009 Ф №126 1956 Венгрия 009
8017 Ф №126 1956 Венгрия 017
8018 Ф №126 1956 Венгрия 018
8020 Ф №126 1956 Венгрия 020
8021 Ф №126 1956 Венгрия 021
8022 Ф №126 1956 Камбоджа 8022 Ez nem Magyar volt ?
8023 Ф №126 1956 Венгрия 023
8025 Ф №126 1956 Венгрия 025
8030 Ф №126 1956 Венгрия 030
8032 Ф №126 1956 Венгрия 032
8035 Ф №126 1956 Венгрия 035
8046 Ф №126 1956 Венгрия 046
7915 Ф №126 1956 Венгрия 915
7922 Ф №126 1956 Венгрия 922
7928 Ф №126 1956 Венгрия 928
7934 Ф №126 1956 Венгрия 934
7941 Ф №126 1956 Камбоджа 7941 Ez nem Magyar volt ?
7948 Ф №126 1956 Камбоджа 7948 Ez nem Magyar volt ?
0515322 Ф №153 05 22 Венгрия 522 Ez Magyar?
0815362 Ф №153 08 62 Венгрия 852 Ez Magyar?
0815391 Ф №153 08 91 Венгрия 891 Ez Magyar?
0815396 Ф №153 08 96 Венгрия 896 Ez Magyar?
1015371 Ф №153 10 71 Венгрия 071 Ez Magyar?

Венгерский самолет МиГ-17 ПФ

58310312 ПФ №31 03 12 1955 Венгрия 12 50.HVE Ez Magyar ?
58310315 ПФ №31 03 15 1955 Венгрия 315 50.HVE
58310401 ПФ №31 04 01 1955 Венгрия 401 50.HVE
58310402 ПФ №31 04 02 1955 Венгрия 402 50.HVE
58310403 ПФ №31 04 03 1955 Венгрия 403 50.HVE
58310404 ПФ №31 04 04 1955 Венгрия 404 50.HVE потерян 07.08.65
58310405 ПФ №31 04 05 1955 Венгрия 405 50.HVE
58310805 ПФ №31 08 05 1955 Венгрия 805 50.HVE Ez Magyar ?
58310838 ПФ №31 08 38 1955 Венгрия 838 50.HVE
58310847 ПФ №31 08 47 1955 Венгрия 847 50.HVE
58310850 ПФ №31 08 50 1955 Венгрия 850 50.HVE
58310933 ПФ №31 09 33 1955 Венгрия 933 50.HVE потерян 17.06.60
58310939 ПФ №31 09 39 1955 Венгрия 939 50.HVE
58310944 ПФ №31 09 44 1955 Венгрия 944 50.HVE
Kibic 702069 2022. november 9. 20:48
Válasz erre
Köszi! Akkor még nyomoznom kell, mert eddig mindhárom színre van voks.
(Konkrétan a 153-as bisz-t szeretném már befejezni, de erről egy képem van mindössze, de azon nem látszik...)
Tibcsi 702067 2022. november 9. 20:22
Válasz erre
Az Eduard a fémszínü gépeken feketének írja.
Miggyuri 702066 2022. november 9. 20:20
Válasz erre
Csak pár hónapig állt magyar szolgálatban az "F".
cenci 702065 2022. november 9. 20:13
Válasz erre
14991962_1251204038271441_2640221029550379004_n
14991962_12512040382...
14900573_1251203058271539_4884526235132845316_n
14900573_12512030582...
14963282_1251203691604809_45419492130532983_n
14963282_12512036916...
14947722_1251203694938142_5743425327921493983_n
14947722_12512036949...

Nekem ezek a felvételek vannak meg .
Kibic 702064 2022. november 9. 20:11
Válasz erre
Igazad van, ezt benéztem! De csak a jó szándék vezérelt... :)
Kibic 702063 2022. november 9. 20:09
Válasz erre
Köszi, akkor valószínűleg zöldre fogom festeni...
ecsetes 702051 2022. november 9. 14:50
Válasz erre
Ezek PF-ek, dani416 az F-et kérdezte. Arról viszont tényleg kevés kép van.
búza 702050 2022. november 9. 14:25
Válasz erre
350c
350c
677 terep
677 terep
806 terep
806 terep

Szerintem olyan színes kép, amiről meg lehetne mondani nem lesz. Nagyon nem lőhetsz mellé, ha zöld, mint pl. a 17-19-21-es gépeken az antennák. Olyan úgysem lesz, aki hitelt érdemlően tudja bizonyítani, hogy nem zöld, vagy nem olyan árnyalat. Terepeseken zöld.
dani416 702049 2022. november 9. 13:07
Válasz erre
Köszönöm!
Szuper kép, még ha a futószár nem is látszik. :-))) De a lényeg megvan, hogy nem radaros verzió és magyar.
Kibic 702040 2022. november 8. 21:10
Válasz erre
Köszi a választ! :)
Már csak az antenna színe hiányzik...
Kibic 702039 2022. november 8. 21:06
Válasz erre
1555514_79261_mig_17
1555514_79261_mig_17
p1000995
p1000995

Szia,
nekem ezek vannak.
puskaspeti 702038 2022. november 8. 20:50
Válasz erre
030
030

Én ezt az egy képet ismerem.
https://www.makettinfo.hu/upload/202211/tn_1594962_36836_030.jpg?rnd=439150107
dani416 702034 2022. november 8. 19:38
Válasz erre
Jó estét! Akkor mégiscsak volt Mig-17F itthon. Nincs esetleg egy kép valamelyikről? Gondolom natúr fém szinű volt, mint a 15-ök?
Nyugger 702029 2022. november 8. 17:48
Válasz erre
A MiG-17F (20 db volt összesen) 1956 júniusában érkeztek vasúti szállítással. Berepülésekkel és a kiképzési repüléssel kb. 30 órát repültek átlagban 1956 november 4-ig. Nincs adat a füves üzemről. A „sima” MiG-15-s HDM repülőtérről történő üzemeltetésével a 1951-1956 közötti rettentően hiányos levéltári anyagokban nem találkoztam. A 21-s kitelepülések éves szinten csak pár naposak voltak a hajózók szintentartása miatt.
Freddy 702023 2022. november 8. 13:18
Válasz erre
21-es csak gyakorlatokra települt füves repterekre, nem?
piratvitorla 702019 2022. november 8. 11:27
Válasz erre
Szia
Köszi
A 21-est tudtam, sok fotót is láttam róla.
A Delfint szintén, sok helyen üzemelt fűről.
A lokátornak nem tesz jót, de a sima 17-es és 15-ösről nem láttam képet és nem is olvastam, hogy gyakorolták.
Nyugger 702017 2022. november 8. 11:07
Válasz erre
Mint a 101.fe.re.ezred volt katonája bizton állíthatom, hogy a MiG-15bis típus (valamint az L-29) füves HDM repterekről üzemelt, Kenyeri, Siófok-Kiliti.
A lokátoros MiG-17PF ill. a MiG-19PM leszámítva a kényszerleszállásokat nem üzemelt fűről. Ámbár az sem felejtős, hogy a MiG-21 összes nálunk használt változata viszont igen.
Kibic 702015 2022. november 8. 11:04
Válasz erre
piratvitorla 702011 2022. november 8. 09:57
Válasz erre
Sziasztok!
A MiG-15/17/19 típusokat lehetett füves reptérről üzemeltetni?
köszi
magyaralba 702004 2022. november 7. 23:43
Válasz erre
tomaspelej-171130-5a207cfd662c8-1600x1200
tomaspelej-171130-...

Szia

A képen bejelülten hogy volt a Meg-15-nek a hátsó, fehér fényű helyzetjelző lámpája.
Kibic 702000 2022. november 7. 22:17
Válasz erre
MiG-15bis_ant
MiG-15bis_ant

Sziasztok!

Két kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni:
1. az eredeti fémszínű MiG-15bis gépeken a törzs tetején középen lévő késantenna milyen színű volt (valamilyen alu, esetleg zöld, fekete)?
2. volt-e a svancon vagy valahol "hátul" fehér helyzetjelző fény?

Köszönöm segítségeteket!
Freddy 701945 2022. november 6. 17:28
Válasz erre
Yeagger 701277 2022. október 17. 21:09
Válasz erre
Sziasztok!

Az Eduard MiG-15 Bis www.eduard.com/out/media/7059.pdf leírásában hasonló színeket ajánl. Viszont a "homok" színt sokkal világosabbnak mutatják a fotók.
Tudnátok abban segíteni, hogy ezek a színek jók-e.

Előre is nagyon köszönöm!
Nyugger 701049 2022. október 9. 21:56
Válasz erre
1962 márciusában érkezett 30 db MiG-15bis, köztük a 677-s gép. Ezek mind natúr lakkozott gépek voltak, terepfestést az 1971-ben megalakult szolnoki 101. felderítő ezred gépei kapták meg, köztük a 677-s is. Természetesen volt 1-2 gép melyek kísérleti terepfestést kapott már 1970-ben, de a 677-s nem volt köztük.
Freddy 701046 2022. október 9. 20:57
Válasz erre
Eredetileg ilyen lehetett, 1962-ben állt rendszerbe, nem tudom, hogy akkor még volt-e fémszínű, vagy egyből ezt a terepszínt kapta magyar szolgálatban: www.avia-info.hu/Kep/Katonai/Mikojan-Gurjevics-MiG-15-677-1.jpg
A képek szerzői joga az enyém, magadnak lementheted, persze, de ne használd fel őket máshol. Inkább linkeld be az eredetit, nem tervezem őket leszedni amíg a blogspot.com működik :)
Propellerfanatic 701041 2022. október 9. 19:44
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy butaságot kérdezek, de a gépen látható jelzések azok az gép eredeti festése volt valaha? Illetve, hogy a képeket lementhetem? Nem vagyok tisztában az ilyen szerzői-tulajdoni-jogi dolgokkal...?
Köszi
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42.