/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42.
warbirds 708878 2023. május 6. 17:35
Válasz erre
pmheros 708876 2023. május 6. 15:19
Válasz erre
kpm0389_07

Blu Tack -kal rögzítve az egyes elemek
kpm0389_07
kpm0389_08

Az orrfutó akna hátsó fala elfordul, mert nem fér el
kpm0389_08
kpm0389_09

A szívócsatorna falának kis csavarásával, és beragasztásával valószínűleg ettől jobb eredményt is el lehet majd érni!
kpm0389_09

Üdv!

A kíváncsiság zászlaja alatt ...

Ha a törzs belső oldalfalán lennének komolyabb rögzítési pontok kialakítva a szívócsatorna(/oldalsó -fülkefal) számára, akkor biztosan nem tudnám rosszul, vagy rossz helyre rögzíteni a belső elemeket.

Üdv.: pmheros
warbirds 708833 2023. május 5. 07:45
Válasz erre
Na jó, "Váláámi váán, de nem az igaszííí..." :)
Azért az utolsó képen lévő dolgot elég nehéz lesz valahogy kiigazítani. És így azért ár-érték arányban kicsit romlik a helyzet. Kíváncsi leszek, mikor jön ki Edu barátunk a feljavítókkal egy zsák pengőért...
A matricákat egy HAD ék-csillag-számsor szettel simán kiváltja az ember.
pmheros 708825 2023. május 4. 20:28
Válasz erre
Üdv!

Pedig úgy tűnik ez eddig a legszebb MiG-19PM ebben a méretarányban.

(Bilek -en kívül, nem is nagyon tudok másik PM -ről 1:72 -ben. A Trumpi szerencsére nem kicsinyítette le a fura sajátját, a ClearProp -ról pedig még nem tudjuk biztosan el fog-e készülni, csak bizakodhatunk.)

Tehát van itt nekünk ez a KP, ami jobb az alig kapható Bilek -től, például abban is, hogy legalább igyekezett valamilyen szívócsatornát felmutatni egy csöves gépen (a Bilek ebben elégtelen). Egyes opálos Bilek kabintetőkhöz képest a KP kristálytiszta. Az általános öntési minőségben is jóval meggyőzöbb a KP, ezáltal a részleteiben is sokkalta jobb. A Bilek sem ad magyar jelzéseket, és a KP -tól sem kaptunk használhatót, ebben a tekintetben sem került egyik gyártó terméke sem hátrányba a másikhoz képest. A KP műszerfal matricája nagyon frankó dolog zárt kabintetőnél.

Én is várom a ClearProp MiG-19PM -jét.
Amit ettől is jobban várok (már a KP birtokában), az a magyar formahelyes számsor MiG-19PM -re. Ki tudja, hátha lesz valaki aki ezt olvassa, és a homlokára csap, hogy tényleg..
..csináljunk!

Üdv.: pmheros
warbirds 708812 2023. május 4. 12:36
Válasz erre
Fentem rá a fogam, de ezek után assz'em várok még... :S
pmheros 708805 2023. május 4. 09:54
Válasz erre
kpm0389_06

Egymáshoz kapcsolódó elemek, amelyek nem formafolytonosak
kpm0389_06

Na még egy (talán) utolsót
pmheros 708802 2023. május 4. 09:24
Válasz erre
Üdv!

De, kifejezetten kicsire sikerült az általad említett korong mérete (még a hibás múzeumi festésűhöz képest is apró). Jó a szemed, kár hogy a gyártónak nincs ilyen látása.

Üdv.: pmheros
borisz 708801 2023. május 4. 09:24
Válasz erre
slowmotion 708800 2023. május 4. 09:18
Válasz erre
viszonylag keveset láttam abból a korszakból, de nem túl kicsi a zöld korong a csillag közepén? érzésre mintha jobban kitöltötte volna a fehér gyűrűt...
pmheros 708798 2023. május 4. 09:04
Válasz erre
pmheros 708797 2023. május 4. 09:01
Válasz erre
kpm0389_01
kpm0389_01
kpm0389_02
kpm0389_02
kpm0389_03

Nyújtott orr
kpm0389_03
kpm0389_04
kpm0389_04

Üdv!

Még mindig nem találtam a neten képeket a KP új Mig-19PM -jéről, így most teszek be néhány fotót a PM verzió újabb alkatrészeiről.

Üdv.: pmheros
pmheros 708096 2023. április 18. 19:55
Válasz erre
Üdv!

A múzeumi megjelenés összképét tényleg jól adja vissza a KP, bár pl a stabilizátorok, és a szárny kilépőélek látványos piros végeit sem ábrázolták.

A legnagyobb bajom a felirat a borító hátulján: Hungarian Air Force. Amíg rendszerben volt (Hungarian Air Force), nem ilyen stílusban voltak rajta a jelölések. Kifejezetten a múzeumi gépet ábrázolták, ami így nem repült senkinek a kötelékben sem.

Ha pár hozzászólást visszatekersz ebben a topikban az archív MiG-19PM fotókig, láthatod milyen szögletes stílusú oldalszámok voltak a gépeinken míg üzemeltek, a mennyi csillag volt rajtuk, és azok hol kerültek elhelyezésére. (Mert a múzeumi gép megjelenése sem állja meg a helyét sok mindenben)

Nem értem a KP -t, nem értem :(

Üdv.: pmheros
borisz 708087 2023. április 18. 17:51
Válasz erre
Mi a gond a magyarral, miben tér el az üzemitől?
pmheros 707937 2023. április 15. 19:06
Válasz erre
KPm0389 MiG-19PM over Europe_back

Hungarian Air Force ???  Hungarian Museum Force !!!
KPm0389 MiG-19PM...
KPm0389 MiG-19PM over Europe front
KPm0389 MiG-19PM...

Üdv!

Nagyszerű időzítés a szolnoki 28 -as képeid. Pont jött is hozzá a KP 0389 MiG-19PM "Over Europe" készlete a múzeumi festéssel.

Üdv.: pmheros
borisz 707105 2023. március 26. 17:46
Válasz erre
Nem tudom, hogy a makett mennyire pontos, de én csak szeretnék ilyen szépen építeni és festeni!
Freddy 707103 2023. március 26. 13:54
Válasz erre
Kibic 706700 2023. március 17. 22:13
Válasz erre
Ne viccelj már! Tényleg érdekel, hogy milyen hibákat sikerült elkövetni, ill. hogy ebből mi a makett hibája és mi az amit én nem vettem észre vagy rontottam el vagy nem javítottam ki.
Az ilyen építő jellegű kritikát szívesen veszem, hiszen ezektől (is) lehet tovább lépni.
Egyébként meg kíváncsivá is tettél... :))
pmheros 706698 2023. március 17. 21:49
Válasz erre
Bocsánat, nem az örömödet akartam rontani.
Továbbra is tartom, hogy nagyon szépen készítetted el a mekettet, ne kutatsd rajta a hibákat. Az a lényeg, hogy te otthon elégedett legyél vele. Az hogy én mit látok, vagy vélek a fotókon látni, az nem szabad, hogy a te ítéletedet befolyásolja.

Nem biztos, hogy jól látom, és már bánom, hogy "kiszaladt a számon".

Üdv.: pmheros
Kibic 706696 2023. március 17. 21:23
Válasz erre
A farát illetően igazad van, mélyebben kellene ülnie. Ezt én böktem el azzal, hogy a főfutókat az eredetihez képest meredekebb szögben ragasztottam a helyükre, ezáltal megemelkedett a hátulja.
Lehet, hogy a többiben is igazad lesz. Megpróbálok majd egymásra photoshoppolni egy-egy igazi és a makettről készült képet, hátha kiadja a makett hibáit.
Élőben látva a makettet, nem tűntek fel szembeötlő aránytalanságok. Remélem csak a képek csalnak... :)
pmheros 706693 2023. március 17. 20:56
Válasz erre
Nagyon magasnak látom a seggét. Mintha nem is két kis átmérőjű egymás mellé rakott hajtómű adná a törzsvég alakját. A szűk orr és a magas far közt pedig olyan vaskosnak tűnik a törzs.
A függőleges vezérsík belépőélének nyilazása kevés (nem az előrenyúló szakaszé).

Ezek csak így első pillantásra. A közeli fotók csalhatnak tudom.

Üdv.:pmheros
Kibic 706691 2023. március 17. 20:50
Válasz erre
Szia,
köszönöm Neked is!
Ez a Trumpeter #02804-es doboza, 1/48-as méretű. A beömlő mérete valóban kicsit szűkebb lehet a kelleténél: megvettem ugyan az SBS csere-orrát, de végül nem használtam, mert nem mertem levágni az eredetit. Most viszont, hogy említetted, összehasonlítottam a két átmérőt és valóban az eredeti kisebb 1-1,5mm-el mint az SBS. Hát ez már így marad... :)
A "több más arány" alatt mire gondolsz?
Kibic 706688 2023. március 17. 20:32
Válasz erre
Köszönöm!
Van még dobozban egy HobbyBoss 17PF és egy G.W.H. 29-9.12. Még nem tudom, hogy melyik lesz a következő. Egyenlőre információ gyűjtés folyik mindkét gépről, de talán év vége felé elkészül az egyik...
A 29-es jobban izgat, de ott még azt sem tudtam eldönteni, hogy NATO vagy eredeti orosz festésű legyen-e? Próbálok mindkét variációról minél több képet összeszedni...
pmheros 706687 2023. március 17. 20:29
Válasz erre
Üdv!

Nagyon szépen dolgozol, a befektetett munkád eredménye szemet gyönyörködtető!

(Melyik gyártó, melyik méretarányát "csodálhatom " a tárgyban ? Nem túl szűk az a légbeömlő ? Több más aránya is érdekes, remélem csak a fotók csalnak)

Üdv.: pmheros
Kibic 706681 2023. március 17. 20:15
Válasz erre
Johnie 706677 2023. március 17. 19:31
Válasz erre
Gyönyörű! Szépen bővül a szemrevaló MIG család! Következő egyede a famíliának mikorra várható, és legfőképp ki (melyik) lesz a soron levő csemete?
búza 706674 2023. március 17. 18:41
Válasz erre
Szép és jó lett! Jól látszik a különböző panelek eltérő színe, és nincs agyon panelezve!
Kibic 706673 2023. március 17. 18:26
Válasz erre
MiG-19PM-1
MiG-19PM-1
MiG-19PM-3
MiG-19PM-3
MiG-19PM-4
MiG-19PM-4
MiG-19PM-5
MiG-19PM-5
MiG-19PM-6
MiG-19PM-6
MiG-19PM-7
MiG-19PM-7
MiG-19PM-8
MiG-19PM-8
MiG-19PM-9
MiG-19PM-9

Úgy érzem, hogy kész lettem a 35-ös oldalszámú MiG-19PM-mel, így most közszemlére teszem. A makettel az 1964-es, nem sokkal a lezuhanása előtti állapot bemutatása volt a szándékom...
Freddy 705799 2023. február 26. 14:42
Válasz erre
KarBal 702095 2022. november 10. 20:53
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki az említett gépről? 1956 januárjában hősi halált halt Magyar Sándor egy MiG-15-össel? Az interneten olvasottak alapján nem tudom eldönteni azt sem, hogy MiG-15-tel, vagy bisszel repült és mi volt az oldalszáma a gépnek. A keceli 061-est róla nevezték el, de nem találok erről adatot. Az aviainfo oldalon sincs semmi se a pilótáról, se a repülőről. Ti tudtok valamit?
Nyugger 702091 2022. november 10. 20:24
Válasz erre
Abból a ’titkolózó’ évekből sokkal több maradt meg a HIM Levéltárban mint a későbbi időből!
A hadsereg fejlesztése során mai ésszel futurisztikus elképzelések voltak a légierő fejlesztésére, 1956-ra két századnyi, 32 db MiG-17F volt betervezve de a hazai változások miatt csak 20 db érkezett be, 1957-59-s időszakra 150 db „korszerű” vadász volt a tervben.
Nem hiszem, hogy a magyarnak hitt repülőgépek azok lennének.
cenci 702089 2022. november 10. 19:33
Válasz erre
Igazából csak azért kérdeztem mert hát akkoriban a titkolózás nagy volt ,főleg az F-eknél is nem maradt fenn annyi anyag . Elképzelhető hogy a kérdéses gépek is a magyar légierőnek volt szánva azért is emlitheti ?
Nyugger 702085 2022. november 10. 18:30
Válasz erre
Hiba nem az adatokban van, bocs...
Nyugger 702084 2022. november 10. 18:26
Válasz erre
Csak a hazai gépeket hagytam a listádban.

MiG-17F (20 db volt)
gy.szám gyár év
8002 Ф №126 1956 Венгрия 002
8006 Ф №126 1956 Венгрия 006
8009 Ф №126 1956 Венгрия 009
8017 Ф №126 1956 Венгрия 017
8018 Ф №126 1956 Венгрия 018
8020 Ф №126 1956 Венгрия 020
8021 Ф №126 1956 Венгрия 021
8022 Ф №126 1956 Magyar volt! 022
8023 Ф №126 1956 Венгрия 023
8025 Ф №126 1956 Венгрия 025
8030 Ф №126 1956 Венгрия 030
8032 Ф №126 1956 Венгрия 032
8035 Ф №126 1956 Венгрия 035
8046 Ф №126 1956 Венгрия 046
7915 Ф №126 1956 Венгрия 915
7922 Ф №126 1956 Венгрия 922
7928 Ф №126 1956 Венгрия 928
7934 Ф №126 1956 Венгрия 934
7941 Ф №126 1956 Magyar volt! 941
7948 Ф №126 1956 Magyar volt! 948

MiG-17PF (12 db volt)
gy.szám gyár év alakulat érkezéskor
58310315 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310401 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310402 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310403 ПФ №31 1955.10.02 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 58310404 ПФ №31 04 04 1955 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár
58310405 ПФ №31 04 05 1955 Венгрия Pf.4731 50.vre.e Taszár 8310838 ПФ №31 08 38 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310847 ПФ №31 08 47 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310850 ПФ №31 08 50 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310933 ПФ №31 09 33 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét (933-s katasztrófája 1960.06.17-én)
58310939 ПФ №31 09 39 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
58310944 ПФ №31 09 44 1955 Венгрия Pf.7912 62.vre.e Kecskemét
dani416 702074 2022. november 10. 09:40
Válasz erre
Neked is köszönöm a képeket!
Bár inkább az üzemanyag kifogyás előtti állapotot építeném meg. Tudom, ha a kényszerleszállt diorámát csinálnám, akkor nem kellene vacakolnom a futókkal és az aljával, jelentős időt spórolva meg. :-D
cenci 702071 2022. november 9. 21:33
Válasz erre
Lenne pár kérdésem .Találtam egy orosz oldalt ahol végig veszi gyáriszám szerint és országok szerint a MiG-17 tipusokat. Számomra van pár kérdés a Magyar gépekről amit az adott gép mellé írtam .
Венгерский самолет МиГ-17Ф

8002 Ф №126 1956 Венгрия 002
8006 Ф №126 1956 Венгрия 006
8009 Ф №126 1956 Венгрия 009
8017 Ф №126 1956 Венгрия 017
8018 Ф №126 1956 Венгрия 018
8020 Ф №126 1956 Венгрия 020
8021 Ф №126 1956 Венгрия 021
8022 Ф №126 1956 Камбоджа 8022 Ez nem Magyar volt ?
8023 Ф №126 1956 Венгрия 023
8025 Ф №126 1956 Венгрия 025
8030 Ф №126 1956 Венгрия 030
8032 Ф №126 1956 Венгрия 032
8035 Ф №126 1956 Венгрия 035
8046 Ф №126 1956 Венгрия 046
7915 Ф №126 1956 Венгрия 915
7922 Ф №126 1956 Венгрия 922
7928 Ф №126 1956 Венгрия 928
7934 Ф №126 1956 Венгрия 934
7941 Ф №126 1956 Камбоджа 7941 Ez nem Magyar volt ?
7948 Ф №126 1956 Камбоджа 7948 Ez nem Magyar volt ?
0515322 Ф №153 05 22 Венгрия 522 Ez Magyar?
0815362 Ф №153 08 62 Венгрия 852 Ez Magyar?
0815391 Ф №153 08 91 Венгрия 891 Ez Magyar?
0815396 Ф №153 08 96 Венгрия 896 Ez Magyar?
1015371 Ф №153 10 71 Венгрия 071 Ez Magyar?

Венгерский самолет МиГ-17 ПФ

58310312 ПФ №31 03 12 1955 Венгрия 12 50.HVE Ez Magyar ?
58310315 ПФ №31 03 15 1955 Венгрия 315 50.HVE
58310401 ПФ №31 04 01 1955 Венгрия 401 50.HVE
58310402 ПФ №31 04 02 1955 Венгрия 402 50.HVE
58310403 ПФ №31 04 03 1955 Венгрия 403 50.HVE
58310404 ПФ №31 04 04 1955 Венгрия 404 50.HVE потерян 07.08.65
58310405 ПФ №31 04 05 1955 Венгрия 405 50.HVE
58310805 ПФ №31 08 05 1955 Венгрия 805 50.HVE Ez Magyar ?
58310838 ПФ №31 08 38 1955 Венгрия 838 50.HVE
58310847 ПФ №31 08 47 1955 Венгрия 847 50.HVE
58310850 ПФ №31 08 50 1955 Венгрия 850 50.HVE
58310933 ПФ №31 09 33 1955 Венгрия 933 50.HVE потерян 17.06.60
58310939 ПФ №31 09 39 1955 Венгрия 939 50.HVE
58310944 ПФ №31 09 44 1955 Венгрия 944 50.HVE
Kibic 702069 2022. november 9. 20:48
Válasz erre
Köszi! Akkor még nyomoznom kell, mert eddig mindhárom színre van voks.
(Konkrétan a 153-as bisz-t szeretném már befejezni, de erről egy képem van mindössze, de azon nem látszik...)
Tibcsi 702067 2022. november 9. 20:22
Válasz erre
Az Eduard a fémszínü gépeken feketének írja.
Miggyuri 702066 2022. november 9. 20:20
Válasz erre
Csak pár hónapig állt magyar szolgálatban az "F".
cenci 702065 2022. november 9. 20:13
Válasz erre
14991962_1251204038271441_2640221029550379004_n
14991962_12512040382...
14900573_1251203058271539_4884526235132845316_n
14900573_12512030582...
14963282_1251203691604809_45419492130532983_n
14963282_12512036916...
14947722_1251203694938142_5743425327921493983_n
14947722_12512036949...

Nekem ezek a felvételek vannak meg .
Kibic 702064 2022. november 9. 20:11
Válasz erre
Igazad van, ezt benéztem! De csak a jó szándék vezérelt... :)
Kibic 702063 2022. november 9. 20:09
Válasz erre
Köszi, akkor valószínűleg zöldre fogom festeni...
ecsetes 702051 2022. november 9. 14:50
Válasz erre
Ezek PF-ek, dani416 az F-et kérdezte. Arról viszont tényleg kevés kép van.
búza 702050 2022. november 9. 14:25
Válasz erre
350c
350c
677 terep
677 terep
806 terep
806 terep

Szerintem olyan színes kép, amiről meg lehetne mondani nem lesz. Nagyon nem lőhetsz mellé, ha zöld, mint pl. a 17-19-21-es gépeken az antennák. Olyan úgysem lesz, aki hitelt érdemlően tudja bizonyítani, hogy nem zöld, vagy nem olyan árnyalat. Terepeseken zöld.
dani416 702049 2022. november 9. 13:07
Válasz erre
Köszönöm!
Szuper kép, még ha a futószár nem is látszik. :-))) De a lényeg megvan, hogy nem radaros verzió és magyar.
Kibic 702040 2022. november 8. 21:10
Válasz erre
Köszi a választ! :)
Már csak az antenna színe hiányzik...
Kibic 702039 2022. november 8. 21:06
Válasz erre
1555514_79261_mig_17
1555514_79261_mig_17
p1000995
p1000995

Szia,
nekem ezek vannak.
puskaspeti 702038 2022. november 8. 20:50
Válasz erre
030
030

Én ezt az egy képet ismerem.
https://www.makettinfo.hu/upload/202211/tn_1594962_36836_030.jpg?rnd=439150107
dani416 702034 2022. november 8. 19:38
Válasz erre
Jó estét! Akkor mégiscsak volt Mig-17F itthon. Nincs esetleg egy kép valamelyikről? Gondolom natúr fém szinű volt, mint a 15-ök?
Nyugger 702029 2022. november 8. 17:48
Válasz erre
A MiG-17F (20 db volt összesen) 1956 júniusában érkeztek vasúti szállítással. Berepülésekkel és a kiképzési repüléssel kb. 30 órát repültek átlagban 1956 november 4-ig. Nincs adat a füves üzemről. A „sima” MiG-15-s HDM repülőtérről történő üzemeltetésével a 1951-1956 közötti rettentően hiányos levéltári anyagokban nem találkoztam. A 21-s kitelepülések éves szinten csak pár naposak voltak a hajózók szintentartása miatt.
Freddy 702023 2022. november 8. 13:18
Válasz erre
21-es csak gyakorlatokra települt füves repterekre, nem?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42.