/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
romeo 190048 2009. augusztus 7. 20:39
Válasz erre
Üdv Lucky!

Csak ez a 3 kép van nálam.
lucky 190047 2009. augusztus 7. 20:26
Válasz erre
Tényleg a magyar T-55A-k belső tere milyen színű volt?
A CMK szerint fehér, de több szem többet lát.
lucky 190046 2009. augusztus 7. 20:25
Válasz erre
Szia!
A motortérről nincs képed?
romeo 190045 2009. augusztus 7. 19:34
Válasz erre
antarktika 190044 2009. augusztus 7. 19:23
Válasz erre
Véletlenül az alvázszámokat nem tudod?

Zamárdiban a haditechnikai parkban az 5082-es van.
gaunt 190043 2009. augusztus 7. 18:01
Válasz erre
Elszomorító képek... És mellesleg tükrözik a honvédség állapotát is.
romeo 190042 2009. augusztus 7. 14:26
Válasz erre
t-55
t-55
t-55-1
t-55-1
t-55-2
t-55-2

Valahol Várpalota térségében.
Jimbobá 190041 2009. július 21. 22:42
Válasz erre
Köszönöm!

Majd ha feltöltöm mindet, az talán segít. Számítok a sasszemedre és tapasztalataidra :D
Akkor 60M és 67.

Örök hálám,

Ádám
páncélos 190040 2009. július 21. 22:28
Válasz erre
Jimbobá & Gaunt!

A BLG-60M és a BLG-67 között 7 év a különbség.
Külsőleg szinte semmi.
Nálunk mindkettő rendszerben van/volt.
Az egykori NDK-ban készültek, lengyel és csehszlovák T-55A alvázra.
Az MT-55 csehszlovák eszköz, nálunk nem volt rendszerben.
Nem (nem csak), a hídelem felülete a különbség, hanem a híd hossza a BLG javára.
gaunt 190039 2009. július 21. 18:25
Válasz erre
kösz az infót, elolvastam a linket is, bár nyugati (USA) oldal, kivételesen ez hasznos. Általában a nyugati "szakértőknek" azt sem hiszem el amit kérdeznek.
Jimbobá 190038 2009. július 21. 18:16
Válasz erre
Az MT-55-nek a hídjának felülete más. Nem olyan érdes-szemcsés, hanem sima fém, bordákkal.
www.janes.com/articles/Janes-Military-Vehicles-and-Logistics/BLG-60-BLG-67-and-BLG-67-M2-armoured-bridgelayers-Germany.html

Üdv
60-67-ről nincs infóm.
gaunt 190037 2009. július 21. 17:57
Válasz erre
Jimbobá!

Igen, ahol a vezető búvónyílása "kikövérített", az bizony "A". Ebben is van sugárelnyelő réteg. Egyébként az "A"-t a parancsnok kupolájáról lehet legkönnyebben felismerni, jóval nagyobb mint a sima T-55-ösé a sugárelnyelő réteg miatt.

Jimbobá második kérdését én "továbbfejleszteném", mivel erre én is kíváncsi vagyok: Mi a különbség a BLG-60, 67, és MT-55 között? Melyik(ek) volt(ak) nekünk?
Jimbobá 190036 2009. július 21. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!
Megint én...
Valaki meg tudná mondani, hogy mi a különbség a BLG-60 és 67 között? Nekünk van/volt mindkettőből?

Köszönettel, Ádám
Jimbobá 190035 2009. július 21. 15:43
Válasz erre
Köszi!

Itt a vezető búvónyílása kikövérített, így "A"-ról van szó. Ugye?

ÜDv!
gaunt 190034 2009. július 21. 14:26
Válasz erre
A T-55-nek és a T-55A-nak is volt géppuskás és anélküli változata. A gyártás elején úgy gondolták, minek a géppuska, a sugárhajtású gépeket úgy sem lehet lelőni vele, túl gyorsak. Aztán később a vietnami háborúban rájöttek arra, hogy a légvédelmi géppuska a helikopterek ellen viszont használható, így ismét azzal gyártották.
Ugyanez volt a helyzet a T-62-vel is. Korai T-62-esen nem volt, későbbin igen.
romeo 190033 2009. július 21. 13:06
Válasz erre
A T-55A az atomvédelemmel felszerelt típus jelölése. Tudtommal a légvédelmi géppuskás változatnak külön nem volt megkülönböztető jelölése. Az első magyar T-55-ösök nem rendelkeztek lg. géppuskával, ezt csak később szerelték fel a töltőkezelő búvónyílásának cseréjével.
Jimbobá 190032 2009. július 20. 23:14
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném, megkérdezni, hogy légvédelmi géppuskás, illetve a nélküli T-55-ök megnevezése egységesen T-55 (vagy épp T-55A)?

Köszi!
Miggyuri 190031 2009. július 20. 14:36
Válasz erre
Az aláírás szerint nehéz lövészpáncélos Indiából. Éppenséggel az is lehet.
Miggyuri
Amon 190030 2009. július 17. 18:18
Válasz erre
Sziasztok köszönöm mindenkinek a válaszokat
T-72AV 190029 2009. július 17. 18:16
Válasz erre
t55heavyapcindia01ii0
t55heavyapcindia01ii...

helo

szereném meg tudni ez mi egy internetes web oldalon találtam

űdv t-72av
T-72AV 190028 2009. július 17. 13:44
Válasz erre
helo Amon

t-55 t-55a t-55am2 vt-55 jvbt-55 blg-60m blg-67 t-55ak zászloaj parancsnoki

űdv t-72av
gaunt 190027 2009. július 17. 13:17
Válasz erre
Hali!

T-55, T-55A, T-55AM2, VT-55, JVBT-55 (ebben nem vagyok biztos), MT-55, + parancsnoki változatok, ezeket pontosan nem ismerem.
Amon 190026 2009. július 17. 12:58
Válasz erre
Sziastok!

A magyarok milyen T-55ö-ket használtak?
A válaszokta előre is köszönöm
juge75 190025 2009. július 13. 21:49
Válasz erre
1992-utáni Tatai alakulat jelzése van rajta.
gaunt 190024 2009. július 13. 19:48
Válasz erre
Halihó!

Találtam egy nagyon érdekes videót a youtube-on:
www.youtube.com/watch
Angliában lehet venni volt Magyar T-55AM2-est! Hogy kerülhetett ez oda? Valaki felismeri az alakulat jelzését?
juge75 190023 2009. július 13. 19:12
Válasz erre
Szerintem ez homok színre van festve, de alatta az eredeti orosz zöld.
Ex-Iraki ZSU-23-4M Shilkánál láttam ugyanezt, hogy csak ráfestettek egy réteg világos fehéres-sárgás homokszínt.
slypi 190022 2009. július 13. 17:47
Válasz erre
IMG_4827
IMG_4827

Sziasztok!
Szerintetek ez milyen világos szín,téli álca, vagy homok szín?
Esetleg festésre színkód ötlet?
antarktika 190021 2009. július 12. 19:13
Válasz erre
T-55_yemenite_news_01
T-...

Yemeni.
antarktika 190020 2009. július 12. 19:12
Válasz erre
t55mt_1sudan
t55mt_1sudan
t55mt_2sudan
t55mt_2sudan

Szudáni.
gaunt 190019 2009. július 10. 15:05
Válasz erre
Heló

Az 1K13 célzókészüléken kívül hogy lehet megkülönböztetni az AM2 és AM2B-t?
T-72AV 190018 2009. július 10. 13:57
Válasz erre
helo gaunt

ahogy figyelem őket ezek AM2B típusu harckocsik

űdv t-72av
gaunt 190017 2009. július 10. 13:25
Válasz erre
Hali!

Csak úgy kíváncsiságból, ezek sima AM2-esek, vagy AM2B-k? Ezekről nem tudom megállapítani.
antarktika 190016 2009. július 10. 09:33
Válasz erre
3
3
5
5
843078186
843078186
srilankan_t55
srilankan_t55

Csak mert lesüllyedt a topic. Sri Lanka-i hadsereg AM-jei.
romeo 190015 2009. július 4. 20:13
Válasz erre
160-1
160-1

Átkelés a Tiszán, Magyar Néphadsereg. (Barátom küldte)
romeo 190014 2009. június 28. 15:13
Válasz erre
83-1
83-1

Üdv!

Átkelés a Dunán. (barátomtól)
gaunt 190013 2009. június 22. 18:34
Válasz erre
Majdnem talált! :) ZTZ-59 átalakítás, neve Al-Zarar
Lacy 190012 2009. június 22. 18:11
Válasz erre
Tyep59
Tyep59

Sziasztok,

állítólag pakisztáni type59. Bármi is legyen ütős az árnyékolója! :)
gaunt 190011 2009. június 18. 18:58
Válasz erre
Nem, nem volt betonpáncélzata, az egy tévedés. Csak nézd meg a pdf-et, az egyik képen tisztán kivehetőek a lemezek a "dobozban". Beton csak ellensúlyként volt hátul.
Amúgy valóban nagyon jól néz ki a gép, olyan mintha valamilyen korszerű reaktív páncél lenne rajta. Keress rá a KB Transzmas által modernizált T-55-ösre! Kontakt-5-ös nehéz reaktív páncél van rajta, eléggé hasonlít az enigmára.

www.xs4all.nl/~gurth/afv/pdfs/enigma.pdf
slypi 190010 2009. június 18. 18:37
Válasz erre
Sziasztok!
Téli, fehér álcés fetésű létezett? A Trumpeter 1:72 dobozán olyasmi van. Van erről fotótok?

SP
MAZHL2005 190009 2009. június 18. 18:11
Válasz erre
Nagyon köszönöm a segítséget Gaunt, Szamuráj. Gyakorlatilag akkor az enigmának
betonpáncélzata volt... én meg nem mertem leírni. Nemtudom hogyvagytok vele de nekem nagyon tetszik az Enigma , kifejezetten a torony formája

Üdv
Szamuráj 190008 2009. június 18. 16:27
Válasz erre
gaunt 190007 2009. június 18. 16:15
Válasz erre
Rendben, akkor kezdem az elején. Voltak ugye Magyarországon annak idején a T-55AM2-esek. Ezeknek volt a páncéltest és a torony elején az a bizonyos BDD nevű kiegészítő páncélzat. Ezek tulajdonképpen poliuretánnal töltött dobozok voltak, a poliuretánba pedig 5mm vastagságú acéllemezeket ágyaztak ferdén. Ezek a lemezek a becsapódó űrméret alatti lövedékre oldalirányú erőt fejtenek ki, ezáltal pl. a régebbi 105mm-es lövedékek "beletörnek", el sem érik a főpáncélt. Amikor megjelent ez a típusú páncél, a T-55/62-esek tonya áttörhetetlen volt elölről 105mm-es löveggel. A dobozok eleje 30mm a páncéltesten, 60mm a tornyon. Ez valami rendkívüli mértékben megnövelte a páncélvédettséget, de persze csak elölről. A T-55/55A páncélzata elölről eredetileg 190 és 203mm volt (test, torony), BDD-vel test: 330mm KE, 420mm CE RHA, torony: 520mm KE, 480mm CE RHA. (Ez erősebb mint a T-72A/M1!)
Az RHA annyit tesz mint ekvivalens páncélvastagság, KE-kinetikus energiájú lőszer, CE-kumulatív.

Visszatérve a témára, az iraki változat is hasonló, de ha jól tudom, abban nem volt poliuretán.
MAZHL2005 190006 2009. június 18. 15:38
Válasz erre
Oké rendben, de az milyen ? Én nem értek annyira az 55-höz. Azokra a blokkokra gondolok ami a torony elején, a homlokpáncélon valamint ami az oldalán van. A beton ellensúlyokról tudtam.

Előreis köszi
gaunt 190005 2009. június 18. 13:29
Válasz erre
Hali!

Olyan mint a szovjet BDD (Mint a T-55AM2-eseinken volt), csak kissé primitívebb, bár nagyon hatékony a kumulatív töltetek ellen. A torony hátulján pedig betontömbök voltak ellensúlyként.
MAZHL2005 190004 2009. június 17. 22:05
Válasz erre
ACE72152
ACE72152

Szervusztok. Nem tudja valaki, hogy miből van a T-55 Enigma "'kiegészítő páncélzata"?

Előreis köszönöm
Szamuráj 190003 2009. június 16. 11:40
Válasz erre
Szia Páncélos!
Köszönöm a hozzászólást. Hát az a helyzet, hogy nagyon nehéz jól használható képeket találni, különösen 56-os témában T54-esekről, mert vagy nagyon távolról fotózták le a tankokat, vagy olyan nagy tömeg van körülöttük, hogy csak egy-egy részletet lehet kivenni. Sok esetben még a torony oldalszámait is alig lehet leolvasni. :(

Szamuráj tanár úr
páncélos 190002 2009. június 16. 08:20
Válasz erre
Szamuráj!

A hordókat ne is keresd, mert harchelyzetben nem nagyon szokás alkalmazni.
A hordók rögzítése illetve a tartókonzolok formája eltérő a T-54 és a T-55 között, sőt még a különböző gyártóüzemekből származó kocsiknál is van eltérés.
Nagyon rossz a mellékelt kép, így szinte látatlanba mondanám, hogy olyan tartóelem van felhelyezve, aminek a felső részére a hordókat erősítik, a hátsó részére pedig a víz alatti átkelő cső szerelhető.
Szamuráj 190001 2009. június 16. 06:03
Válasz erre
00001650

Be is jelöltem a kérdéses részeket.
00001650

Sziasztok, Jó reggelt!
1956-os diorámát építek egy T54-essel, és gondban vagyok. Számos kép áttanulmányozása után észrevettem, hogy nincsenek hátul a jellegzetes hordók, sem a két-két tartó szerkezet, hanem a farönk felett van egy-egy valami. Ezek micsodák? Tudna valaki nagyobb képet mutatni róluk?
Köszöntem!
Szamuráj tanár úr
Miggyuri 190000 2009. június 15. 16:22
Válasz erre
Jól látom, hogy a rajzon egy fehér sáv van? Ez a variáció ját Csehszlovákiában,1968-ban?
Miggyuri
Jimbobá 189999 2009. június 15. 15:46
Válasz erre
Szia!

Amit már egyszer publikáltak, azt forrás megjelölésével szabadon lehet felhasználni tudományos, oktatási, kulturális célokra.

Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.