/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
páncélos 190314 2010. február 22. 07:52
Válasz erre
A Rambo III-nál, nekem az Angyalbőrben utolsó része tetszett. A kiállított T-34-es elindul, sőt lőszer is van benne (egyébként nem ugyan az a harckocsi, amelyik elindul és amelyik az úton megy). Ráadásul az is nagyon tetszett, hogy egy 2Sz1 Gvozgyika küzdőtérben játssza egyszerre az indulást és a töltést Rabó, majd mutatják, ahogyan megy a T-34-es.
Visszatérve a Háborús fenevadhoz, nem győztetek meg a T-55-el. A film végén egyébként egy másik kocsi ég, és nem az amivel korábban közlekedtek.
Excessor 190313 2010. február 21. 22:46
Válasz erre
Szia!

Nekem meg többek között az nem érthető, hogy fért el még egy ötödik ember is a harckocsiban, tudod az oroszok oldalára állt afgán, akivel ráadásul ugyanolyan jól tudtak harcolni, mintha ott sem lett volna. Na nem baj, még mindig jobb mint Rambo III aki egyszerre vezette a harckocsit, lőtt az ágyúval az irányzó helyéről utána meg a 12,7-es géppuskával a parancsnok helyéről - legvégül pedig jót hempergett az üres haspáncálon belül. Ja, ebben a részben szintén van izraeli T-55-ös, amelyikbe csimpaszkodva alul behúzatta magát a táborba.
Kamovos 190312 2010. február 20. 21:23
Válasz erre
Szia Antarktika!

Ez mind pontosan így van, ahogy a típusról leírtad!
Csak én nem akartam ennyire kifejteni a kérdést!
Pedig így sokkal jobban érthetőbb!

Legalábbis nekem! :)

Üdv: kamovos
antarktika 190311 2010. február 20. 20:52
Válasz erre
Az 1967-es háborúban rengeteg T-54-es és T-55-ös került izraeli kézre, melyeket vagy módosítottak, vagy nem, de szolgálatba állították. Ezek gyűjtőneve a Ti-67, de ez nem pontos megnevezés, hiszen a T-54-eseket Tiran-4-nek, a T-55-öst Tiran-5-nek, majd a T-62-eseket Tiran-6-nak nevezték.

A filmben Tiran-5-ös van, tehát T-55, de már az L7-es 105 mm-es löveggel.

Izrael már rég kivonta, illetve átalakította lövészpáncélossá ( Acharit ) ezeket a gépeket, viszont Libanonban és Uruguayban rendszerben vannak a Tiranok.
totya 190310 2010. február 19. 13:07
Válasz erre
Köszi! Én is 55-re tippeltem,csak mikor rádióznak t54 mondanak benne.
feca 190307 2010. február 19. 12:11
Válasz erre
A terror házában lévő kiállitott tankról sem tudnám megmondani,hogy 55-ös vagy 54-es,
hát ez van... :)akár lehet ezis azis,én bármelyiket elhinném.
feca 190305 2010. február 19. 12:06
Válasz erre
Én csak tippeltem,hogy T/55-ös,nekem a filmből nem igazán derült ki,és amúgy is nehezen tudom őket megkülönböztetni.
páncélos 190302 2010. február 19. 11:43
Válasz erre
Nekem úgy rémlik, hogy 54-es, de megfogom nézni, és akkor biztosabbat mondhatok.
(Azért 54-es, mert úgy rémlik sem a tornyon belül, sem a búvónyílásokon nincs felrakva betét réteg.)
A többiben Fecának van igaza, izraeli átalakítás (Tiran/TI-67).
feca 190301 2010. február 19. 11:29
Válasz erre
Szia!Egy filmről beszélünk,abban a filmben van mikor a tank vezetője átáll az afgán flkelők oldalára,mert a harckocsi zsarnok vezetője kiköti egy sziklához.
Viszont a tank amit használnak a filmben az egy T/55-ös,és az amarikaiak máshonnan nem tudtak tankot szerezni csak az Izraeliektől mivel ők rendelkeztek zsákmányolt T/55-el.Az izraeliek kisebb módositásokat hajtottak végre rajta és talán még a löveget is kicserélték 105mm-re.Azért a zsidóktól szerezték a tankot,mert akkor még tartott a hidegháború és nem valószinű,hogy Szovjetúnió vagy vele szövetséges ország kölcsön adta volna nekik a forgatáshoz.
totya 190300 2010. február 19. 11:10
Válasz erre
Szia!Azt hiszem nem egyről beszélünk.Ez az afgán Háborúban játszódik,egy eltévedt tankról szól.
feca 190299 2010. február 19. 09:43
Válasz erre
Szia!
Szerintem zsákmányolt t/55-ök voltak amit az izraeliek használnak és alakitottak át.
Üdv:feca
totya 190298 2010. február 19. 09:34
Válasz erre
Sziasztok !
A Háborús fenevad c. filmben T-54 vagy T-55 -ös volt.
üdv Totya
antarktika 190297 2010. február 13. 12:27
Válasz erre
szaki 190296 2010. február 12. 10:54
Válasz erre
Sziasztok!
Vettem egy TRUMPTER T-55-öst, a finn tolólapos változatot, gondoltam elszöszmötölök vele...az összeállítási rajzon láttam hogy rengeteg felhasználás nélkül maradó alkatrész marad, az valamelyik másik T-55 válozathoz tartozik...nem tudnátok megsegíteni TRUMPETER T-55 összeállítási útmutatóval, hogy eldöntsem kb melyik fel nem használandó alkatrész hová való? Hátha valami más, érdekes változat is összállítható így belőlle?
Sempi 190295 2010. február 7. 13:36
Válasz erre
Plakát

Versenyt szervezünk!
Plakát

A versenyt a Sámán Online Makett Klub szervezi!
antarktika 190294 2010. február 7. 08:02
Válasz erre
Az 1-es nem terepre való, túlpörgeted a motort és váltáskor annyira lelassul az amúgy sem száguldó vas, hogy mire felváltasz megáll. Pocsolya az pocsolya:) Ott csak fürödni lehet, mivel az ék alakú orr felnyomja az iszapot és vizet. Ezért van ott elvileg a vízvető, de nem sokat ér. Annyit lehet tompítani, hogy amikor hajtasz bele akkor lassítasz és amikor már emeli az orrát, akkor adsz gázt. Ám a fürdést nem fogod elkerülni. Volt olyan, hogy 5 cm vastag sár volt rajtunk, úgy néztünk ki, mint Hany Istók neve napján..:)
gaunt 190293 2010. február 6. 18:12
Válasz erre
Akkor mire jó az 1-es? Telepen manőverezni, meg beállni a garázsba? Esetleg magcsinálhaom, hogy pl. nagy és mély pocsolya van előttem, és leváltok egyesbe? Csak azért kérdem, mert egy párszor mentem bele ilyenekbe, de az eredmény kivétel nélkül az volt, hogy fürödtem. :) Mindig túl gyorsan megyek bele, még kettes fokozatban is alapjáraton :)
antarktika 190292 2010. február 6. 17:58
Válasz erre
Igen, két kattanásra behúzni, majd nagy gáz és előre 1 kattanásig. Soha ne indulj 1-es sebességi fokozatban, ha nagy az emelkedő, akkor is 2-es és felező ( 1 kattanás ). Fékezni se a lábfékkel fékezz, mert nem fogja meg, akkor is inkább a felezőt használd és ha megfogadsz egy jó tanácsot, akkor sohase válts lejtőn. Tapasztalatból mondom:)
gaunt 190291 2010. február 6. 17:17
Válasz erre
Hát igen, a ruszki technika strapabíró. Nem kicsit. Nagyon. :)
Nálam egyébként néha van, hogy akarom hármasba tenni, de mire sikerül, a tank már áll. De azért ezt a kuplung nélküli dolgot nem próbálom ki, mivel sajnos nem az enyém a gép.

Tényleg, emelkedőn hogy kell elindulni vele? Ha jól tudom nincs benne olyan kézifék mint az autókban. Talán mindkét botot két kattanásig hátra, aztán amikor engedem fel a kuplungot, vissza 1 kattig?
antarktika 190290 2010. február 6. 17:00
Válasz erre
Ó, dehogynem! Be kell nyomni.
Csak - hogy páncélos szavaival éljek, én a Hold sarkán szolgáltam - arra jöttünk rá, hogyha szabályosan váltunk, akkor néha annyira lelassult a gép, hogy nehezen bírta a következő fokozatot. Így "harcszerű" körülmények között kuplungot nem használtunk, hihetetlen, de könnyebben és gyorsabban vette a sebességet...:) Ja, és nem lettek kuplungosak. Hiába no, orosz gépek:)
gaunt 190289 2010. február 6. 16:50
Válasz erre
"Végül is mindegy, mert a szervó csak megkönnyítette a vezetést, egyébként ugyanaz volt."

Pont erre gondoltam! :)

"Mer' kuplunggal próbáltad:)"

Miért, be sem kell nyomni a kuplungot?
antarktika 190288 2010. február 6. 16:38
Válasz erre
Nem tudom mire gondolsz...

Arra, ahogy a botokkal kell bánni, vagy a kormánymű működésére? Végül is mindegy, mert a szervó csak megkönnyítette a vezetést, egyébként ugyanaz volt.

"Hát igen, a hármas már kicsit nehezen megy a helyére... :)"

Mer' kuplunggal próbáltad:)
gaunt 190287 2010. február 6. 16:14
Válasz erre
Hali!

Hát igen, a hármas már kicsit nehezen megy a helyére... :)

Egy kérdésem lenne még: Az eredeti szervó nélküli változatoknál is ugyanúgy működik a kormányzás mint a szervósnál?
antarktika 190286 2010. február 6. 16:04
Válasz erre
antarktika 190285 2010. február 6. 15:58
Válasz erre
Kapcsoló kilicsnek hívják hivatalosan. Feladata, hogy rögzítse a sebességváltó kart, ez által a tolórudakat is. Hétköznapi nyelven azt jelenti, hogy nem engedte, hogy a váltókar kiugorjon a helyéről, ha már oly nehezen belegyömöszöltük két kézzel...:)

Szlengben csak békának hívtuk.
gaunt 190284 2010. február 5. 13:34
Válasz erre
Üdv!

Csak úgy kíváncsiságból kérdem, a T-55 sebességváltó karján van még egy kissebb bigyó, amit be kell húzni váltáskor, (legalábbis nekem ezt mondták, így is csináltam) az mit működtet?
Freddy 190283 2010. február 5. 11:44
Válasz erre
Azt tudom (meg látom a képeken is), hogy a csehszlovák változat a jellemzőbb.

De az első szállítmány még szovjet volt, és találtam ezeket ábrázoló képeket, amik alapján a Tamiya készlet átalakítása nélkül is lehet csillagos felségjelű magyar T-55-öst építeni:)
antarktika 190282 2010. február 5. 08:53
Válasz erre
libanon-Picture204
libanon-Picture204
libanon-Ts
libanon-Ts

Csak Neked. 55-ösök a cédrusok alatt.
antarktika 190281 2010. február 5. 08:47
Válasz erre
Nem azt állítottam, hogy a harmadik képen szereplő jármű alapján nem lehet magyar verziót építeni, csak azt, hogy jellemzőbb volt a fedeles.

A Holdnak nincs is sarka...:)
páncélos 190280 2010. február 5. 08:39
Válasz erre
Freddy!

A harmadik képen látható kocsiknak megfelelően, nyugodtan készíthetsz magyar változatot.
Antarktika a hold sarkán szolgált és csak csehszlovák kocsikat látott, viszont a motorházfedél kérdésben igazat adok neki.
antarktika 190279 2010. február 5. 06:29
Válasz erre
Én inkább cseh kocsit építenék, azon belül pedig mindegy, hogy DShK-s, vagy nem. Úgy tudom, hogy a Tamiya készlet adja mindkét verziót. Elvileg- mert gyakorlatban lehetett másképp is - a 80'-as években csak a szakasz-, század-, zászlóalj parancsnoki kocsik voltak légvédelmi géppuskások.

Általad ajtóknak nevezett tárgyak motorház fedelek. Ha magyar példányt építesz, akkor én mindenféleképpen feltenném, hisz ez volt a jellemző. Biztos volt olyan is, amiről leszerelték, de döntő többségben abban az időben rajta volt. Egyrészt akkoriban rendszeresek voltak a vízalatti átkelések, a mély gázló gyakorlatok, másrészt télen - nemcsak a hűtőzsaluk bezárásával - ezek zárásával melegen lehetett tartani a motort.
Freddy 190278 2010. február 5. 00:51
Válasz erre
Minden kérdésemre ilyen gyorsan találjak választ:
Megvan a két könyv, amiből ezek az archív fotók be lettek scannelve, végiglapoztam őket, a középső képen látható tankokról van egy másik beállításból készült fotó is, arra olyan 80%-90%-ra rámondhatjuk, hogy az ajtók nélküli, Tamiya által adott rács van a gépen.
Freddy 190277 2010. február 5. 00:39
Válasz erre
motorhaz
motorhaz
csillagos_T55
csillagos_T55
szovjethutoracs
szovjethutoracs

Sziasztok!

T-55-öst szeretnék építeni, a Tamiya-félét. Egy magyar járművet természetesen, a képen láthatót. Itt a fórumban találtam hozzá egy csomó képet, de én rendszerváltás előtti csillagos példányt szeretnék, olyanról nem volt sok kép.

-Jól gondolom, hogy ez a készletből a géppuska nélküli szovjet változat (tehát egy viszonylag korai példány)?
-Vajon hagyhatom a motorháztetejét a készletben megtalálható módon, vagy azért el kell készítenem a másik képen látható ajtócskákat rá? A harmadik kép magyar harckocsikat ábrázol
-Ezeket az ajtócskákat menet közben legalább részben felnyitották, ugye? (Meg ne főjön a motor)

Köszönöm a segítséget előre is!
romeo 190276 2010. január 29. 15:50
Válasz erre
T-55A +BMP-1,MN
T-55A +BMP-1,MN

Üdv!
romeo 190275 2010. január 26. 13:55
Válasz erre
Bocs!

Én tévedtem a pct. rakétás T-62 alvázon van.

Üdv!
gaunt 190274 2010. január 26. 13:47
Válasz erre
Ja, igen, a Modelpoint kiadta műgyantában, a jó öreg Tamiya T-62-eshez.
missing-lynx.com/reviews/modern/modelpointdrakon_ncortese.html
gaunt 190273 2010. január 26. 13:45
Válasz erre
Nem T-55, hanem T-62, de abból is csak az alváz. Ez az IT-1 Drakon (sárkány) nevű páncélvadász, 1968-tól gyártották, és kb.60-70-et állítottak szolgálatba. Nem volt rossz masina, de csak rövid ideig használták, mivel bonyolult és drága volt. Kivonásuk után átalakították őket műszaki mentővé, BTSz-4V-néven.
romeo 190272 2010. január 26. 13:22
Válasz erre
it-1_02
it-1_02
it-1_06
it-1_06
tank_with_umbrella_04
tank_with_umbrella_0...
tank_with_umbrella_05
tank_with_umbrella_0...

Néhány érdekesség: T-55 páncéltörő rakétakomplexum és T-62 pct. rakéta elleni esernyővel.
antarktika 190271 2010. január 22. 18:14
Válasz erre
Azé' Gaunt segítségével sikerült precízzé farigcsálni a mondataidat!:))
Nos, igen Volna rendszerrel van ellátva, de titok, hogy a többi 55-ös és TR tank miért nem ezzel lett akkor felszerelve?
Jelenleg a román T-55AM-eken, TR-85M1-eseken Ciclop-M1 tűzvezető rendszer dolgozik ( románul Ciclopul-M1 ). Legjobb információim szerint ez a rendszer francia fejlesztés, mégpedig a MATRA cégé. Hát igen, itt is a francia kapcsolat, mint a Renault-Dacia esetén is. A francia-román kapcsolatok mindig igen magas szinten mozogtak, már a '70-es évektől. Talán ezért.

Egy kis plusz információként megjegyezném, hogy a TR-85M1 továbbfejlesztése folyik, szintén francia segítséggel, a LeClerc bizonyos elektromos berendezéseinek, műszereinek, egyéb rendszereinek integrálásával. NATO szabványnak meg fog felelni.
gaunt 190270 2010. január 22. 17:03
Válasz erre
Hoppá, most veszem észre, az nem AMV, hanem MV.
gaunt 190269 2010. január 22. 17:01
Válasz erre
Páncélos!

Most lehet, hogy hülyeséget mondok, de én úgy tudom, hogy a T-55AMV-t a tengerészgyalogságnak fejlesztették ki, mert az AM túl nehéz volt. Te mit tudsz erről?

A román T-55-ösökről még annyit, hogy a románok kifejlesztettek hozzá egy űrméret alatti lövedéket, ami kb. 400mm páncélt is átüt. Igazán jó teljesítmény, ahoz képest, hogy a löveg csak 100mm-es.
páncélos 190268 2010. január 22. 14:55
Válasz erre
Antarktika!

Végül is a választ, Gaunt megtette helyettem.
A képen látható 55-ös, Volna tűzvezető rendszerrel van ellátva.
De, hogy teljes legyen a válasz a nálunk és a VSZ országok többségében modernizált T-55 projektben Románia nem vett részt. Ezért van nekik (feltételezem), szovjet AM és a saját tűzvezető rendszerrel felszerelt változat.
Gondolom, de ennek nem jártam még utána, vagy Kína, vagy Izrael, lesz az a két ország akikkel kidolgozhatták saját tűzvezető rendszerüket. (lásd más technikai fejlesztésüket)
De csatolok egy linket is, mert létezik sima T-55 modernizáció is.

www.avia-sale.com/upload_images/105_eng_TANK_T_55AM.pdf
gaunt 190267 2010. január 22. 13:09
Válasz erre
Kicsit belekontárkodok a témába, a román harckocsi egy eredeti szovjet T-55AM, "Volna" tűzvezető rendszerrel, ami a KDT-2-es lézertávmérőről felismerhető. Céltávcsöve a TSSzM-32PVM. Ezért nem használom a magyar T-55-ösöknél a T-55AM típusjelzést, mivel az eredeti AM így nézett ki mint a képen, a mi AM2-eseinknek ettől lényegesen eltérő tűzvezető rendszere volt(Kladivo). Ez pont olyan mint a belorusz T-72A-t M1-nek nevezni, de ettől függetlenül semmi baj sincs ezzel, mivel itthon T-72M1-ként van rendszeresítve, a T-55AM2 pedig T-55AM-ként.
antarktika 190266 2010. január 21. 21:08
Válasz erre
000_T-55AM_Romania
000_T-55AM_Romania

Köszönöm a helyesbítő válaszod.
Most akkor kérném a segítséged. A mellékelt képen lévő román T-55AM milyen tűzvezető rendszerrel van szerelve?
páncélos 190264 2010. január 21. 10:11
Válasz erre
Igen, de elnézésedet kérem, nem szeretném megosztani itt a fórumon veled, mert a készülő T-72 könyvünk képanyagi között fogjuk majd szerepeltetni.
sharky 190263 2010. január 21. 09:32
Válasz erre
Köszönöm!Ezekről az Irakba kerültekről rendelkezel képpel?
páncélos 190262 2010. január 21. 08:50
Válasz erre
VT-55A 001
VT-55A 001
VT-55A 002
VT-55A 002
VT-55A 003
VT-55A 003
VT-55A 004
VT-55A 004
VT-55A 005
VT-55A 005
VT-55A 006
VT-55A 006
VT-55A 007
VT-55A 007
VT-55A 008
VT-55A 008

Sharky!

Irakba véletlenül nem? De igen 2db.
Akkor pár kép a Kecelen kiállított gépről:
páncélos 190261 2010. január 21. 08:35
Válasz erre
Antarktika!

Folyt. a szovjet/orosz harcjárművek fórumról:
Örülök, hogy élsz és virulsz!
Visszaolvastam, amit írtam, újra fogalmazva:
A VSZ T-55A modernizációs programjában volt egy egységes és elfogadott tervezet, amit koprodukcióval több tagállam is végrehajtott, így született meg a hazánkban T-55AM néven ismert változat, megerősített páncélzattal, Kladivo rendszerrel, külső lézerérzékelővel…stb.
A román haderő ebből csak a páncélzat megerősítését vette át, a tűzvezető rendszert nem.
Csatolok pár érdekes linket a témában, ha valakit érdekel.

www.primeportal.net/apc/t-55.htm A második az ex-SZU változat:
www.kotsch88.de/f_t-55am.htm
A harmadiknál képek ex-magyar kocsiról is:
www.kotsch88.de/f_t-55am2.htm Majd pár metszet kép egy fórumról:
forum.soldf.com/index.php
Makett formában is:
ch-hoeltge.de/t_55am2_2400/t_55am2_2400.html Végül pár kép a sima T-55A-ról:
forum.valka.cz/viewtopic.php/t/3765
sharky 190259 2010. január 21. 08:25
Válasz erre
Szia!
Walk around jellegű képekre, mert készítenék egy ilyen VT-55A-t - ha jól tudom.Véletlenül Irakba nem került belőlük?
páncélos 190258 2010. január 20. 22:11
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.