/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
romeo 190990 2011. augusztus 28. 14:39
Válasz erre
T-55A   01
T-55A 01
T-55A  02
T-55A 02
T-55A  03
T-55A 03
T-55A  04
T-55A 04

T-55A, ez melyik magyar alakulat lehetett?
fotó: S.R.
Freddy 190989 2011. augusztus 23. 11:04
Válasz erre
Az a tank elsősorban emlékmű, nem makettháttéranyag-gyűjtési célból van ott.
denkmeyer 190988 2011. augusztus 23. 10:01
Válasz erre
Köszi a választ.

De ez szerintem nem volt egy nagy ötlet. Meghiúsítja a körbejárhatóságot az az olajmedence, nem?

denk
Freddy 190986 2011. augusztus 22. 16:06
Válasz erre
Mikor a felkelők kilőtték a harckocsikat, általában jellegzetes, nagy fekete olajtócsát eresztettek. Emiatt van a kiállított tank alatt is ilyen.
Tamás 190985 2011. augusztus 19. 18:19
Válasz erre
Helo nem ilyen ritkák csak nálunk az első masinák voltak szovjet gyártmányok a többi mind lengyel vagy csehszlovák . ugyan ez a helyzet a t-72vel is illetve azoknál az utolsók azok beloruszok de az összes újonnan beszerzett harckocsira ez a jellemző.

Vagyis a Magya csillag alatt szolgált szovjetgyártmányú t-55ösökön nem volt tartozék . Hacsak nem lett rá szerelve a konzol a nagyjavítások idején .

De biztos volt légvédelmi géppuskanélkülis aminek az oldalára volt szerelve.
ferkov 190984 2011. augusztus 19. 16:53
Válasz erre
Tisztelt romeo és gaunt ! Az Én emlékezetem szerint a tatai hd.-nál volt egy szd.lengyel tipúsú hk.ból ! Az most az erzd-nél vagy valamelyik zlj-nál már nem emlékszem ! De azt hiszem,hogy erről a tatai hadipark vezetője többet tudna !
gaunt 190983 2011. augusztus 19. 15:29
Válasz erre
Sajnos ez is csehszlovák vagy lengyel. Egyébként ilyen ritkák lennének a szovjet kocsik?
pepe 190982 2011. augusztus 19. 13:22
Válasz erre
terror háza 1
terror háza 1

hali!
Légcső, ez majdnem olyan mint a lőcső:) Ezért Matyi biztos letépi a fejem. :)
Én úgy emlékszem víz van alatta.
kojak 190981 2011. augusztus 19. 11:57
Válasz erre
Szia denkmeyer!

Én úgy láttam,hogy fáradtolaj!
De hogy mi értelme?
Üdv kojak!
páncélos 190980 2011. augusztus 19. 08:13
Válasz erre
Igen valóban az, csak a könyv - ha jól emlékszem - 1975-ös, a képen szereplő gép lehet cseh 55A, a kérdés, a korai SZU gyártmányú T-55-re vonatkozott.
romeo 190979 2011. augusztus 18. 22:18
Válasz erre
T-55A   MN
T-55A MN

Üdv Gaunt!

Találtam egy fotót "A szocialista haza szolgálatában" c. kiadványban - magyar T-55A, a póttartályok alatt talán az átkelő-készlet látható.
ferkov 190978 2011. augusztus 16. 19:08
Válasz erre
Tisztelt romeo !
Talán még annyit az előbbi válszomhoz hogy voltak olyan hk-k melyeken az olalán is volt cső ! De annak akkor hátul csak az ön vontató gerenda volt :ez attól is függött hogy melyik kocsinak mi volt szerepe !
Nállunk csehszlovák tipúsú hk.voltak ! Azon tipusúak voltak a cseh gyártmányúak ahol jeleztem hogy a volt erzd.pk.-mat ismertem fel csorna pusztai viziátkelésnél meg amikor az ezred kelt át a Tiszán kompokon !
tisztelettel : ferkov !
romeo 190977 2011. augusztus 16. 17:41
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!

Köszönöm! Még egy kérdés: Az alakulatuknál szovjet-,lengyel-, vagy csehszlovák gyártású T-55 voltak?
ferkov 190976 2011. augusztus 16. 17:35
Válasz erre
Tisztelt romeo !

Azt hiszem a kérdést eggyöntetüen nem tudom eldöntweni leirom hogy nállúnk az ezrd.-nél mi volt a szokás ! Az " M " zárolt hk.-nak valóban a hátsó üza tartályok alatt voltak a csövek és az alatt volt az ön vontató gerenda ! De a kiképző hk-nak a csővei a szd.szállitó gjművére voltak felpakolva .Ugyan is a kiképző kocsik annyira voltak " terhelve " igénybe véve hogy ha rajta hagyták sokszor volt olan eset, hogy úgy ősszelapitották, hogy selejtezni kellett !
páncélos 190975 2011. augusztus 16. 14:15
Válasz erre
A képen elsőszériás alap 55 van csak a végét raktam be. A cseh és lengyel légcső abban különbözött (akik használták majd kijavítanak), hogy a lengyelt nem lehetett lehajtani, azt kilökted és hajrá, aztán a kiszolgáló személyzet összeszedte. De szállítási módja azonos volt.
gaunt 190974 2011. augusztus 16. 13:16
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Valóban, az összes csehszlovák és lengyel gyártású harckocsin a póttartály alatt van, változattól függetlenül, de a szovjeteken egyrészt más típusú a cső és más helyen van. Csak sajnos azt nem tudom, hogy a légvédelmi gpu. nélkülieken hol volt felszerelve. És pont a szovjet változatok érdekelnének.
Egyébként lehetséges lenne, hogy ezeken ugyanúgy a tartályok alatt volt, és ezt vették át a csehek és lengyelek, és ők később nem változtattak rajta?
romeo 190973 2011. augusztus 16. 08:38
Válasz erre
Üdv!

Megkérdezhetnénk még FERKOV urat is, ha még olvassa a fórumot.
páncélos 190972 2011. augusztus 16. 08:15
Válasz erre
55-ös légzőcső
55-ös légzőcs

Gaunt!

Romeo válasza a helyes. A hátsó pót üa. tartályok alá kellett felrakni. A póttartályok, és az önvontató gerenda között van, a póttartály tartókonzoljának alsó felére van erősítve a tartóeleme. H a jól tudom a később átalakított 54-eseken is ott volt. De Antarktika az igazi 55-ös fan, ha olvassa, majd remélem megerősít, vagy cáfol.
denkmeyer 190971 2011. augusztus 16. 08:14
Válasz erre
Sziasztok!

Jól látom, hogy a terrorházi tank vízben áll? Miért?

denk
romeo 190970 2011. augusztus 16. 08:13
Válasz erre
páncélos 190969 2011. augusztus 16. 08:10
Válasz erre
gaunt 190968 2011. augusztus 15. 17:47
Válasz erre
Na pont a csehszlovák és lengyel gépek nem érdekelnek. Kizárólag az eredeti szovjet gyártmányokról kell infó.
A szovjet gépeken T-55 és 55A esetén a torony jobb oldalán van felszerelve, bár én úgy vettem észre, csak a légvédelmi géppuskás változatokon. A később tovább modernizált gépeken ('74) a torony bal oldalán, a parancsnoki kupola mellett, akárcsak az AM és AMV-n.
Egyedül azt nem tudom, hogy a géppuska nélkülieken volt-e egyáltalán, és ha volt, akkor hol. Fontos lenne, 3D modellezéshez kell, nem akarok pontatlan modellt készíteni.
Tamás 190967 2011. augusztus 15. 13:29
Válasz erre
Helo a hátul lévő konzol a Cselszlovák gépekre volt jellemző .

Néhány képen láttam hogy ruszki gyártmányúaknak a torony oldalán volt-van a vízalatti átkelésre való eszközök .
romeo 190966 2011. augusztus 15. 13:18
Válasz erre
Nem tudom milyen gyártmány lehetett, de láttam olyat amelynél a "cső" a hátsó üzemanyagos hordók alatt volt.
gaunt 190965 2011. augusztus 15. 13:14
Válasz erre
Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy a korai T-55 és T-55A-k, amiknek nem volt légvédelmi géppuskájuk, hol szállították a vízi átkeléshez szükséges légcsövet? Mostanában elég sok fotót tanulmányoztam, és egyiken sem láttam még a konzolokat sem. Kizárólag a későbbi, 1972 után gyártott, vagy átalakított harckocsikon lehet a torony jobb oldalán megtalálni. Csak az eredeti szovjet gyártmányok érdekelnek, csehszlovák és lengyel nem.
romeo 190964 2011. augusztus 9. 16:05
Válasz erre
T-54   Terror Háza
T-54 Terror Háza
T-54  Terror  Háza
T-54 Terror Háza
T-54  Terror Háza
T-54 Terror Háza

Néhány új fotó a Terror Háza T-54, -55 vitához.
Üdv!
farkas469 190963 2011. augusztus 7. 21:35
Válasz erre
T-55 1
T-55 1
T-55 2
T-55 2

Sziasztok!
Eladó lenne e cucc..
farkas469@gmail.com
romeo 190962 2011. július 22. 23:23
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!

Válaszát köszönöm! A fotók már megvoltak, de valahogy elkerülte a figyelmem a védőkeret, ezért tegnap kinagyítottam őket. Rendezem a többezres fotógyűjteményemet, ez a téma tegnap ugrott be "véletlenül".
Üdv romeo
ferkov 190961 2011. július 22. 14:14
Válasz erre
Tisztelt romeo !

Egy korábbi hozzászólásomban kértem Önt ,hogy rendelkezik e olyan képpel melyen van e vezető védőkeret ? Azt a választ adta hogy nézzek meg egy T.72.-es hk-t melyen szerepelt a keret !Gondolom,hogy akkor még ezek a képek nem álltak rendelkezésére ! De nagyon jó eső érzés újból látni hisz nagyon sokat használtúk ezen eszkőzőket főleg oszlop menetben és sáros vagy esős,időben na meg havazáskor !

Tisztelettel Ferkov!
páncélos 190960 2011. július 22. 08:52
Válasz erre
Romeo!

Hihetsz a szemednek, ott van! Természetesen volt.
romeo 190959 2011. július 21. 22:51
Válasz erre
T-55A  MN
T-55A MN
T-55A  védőkeret , taán
T-55A védőkeret...
T-55A   MN
T-55A MN
T-55A  talán védőkeret
T-55A talán védő...

Üdv!

A magyar T-55A tornyán a vezető védőkerete látható? Volt a T-55A-hoz védőkeret?
Köszi!

fotó tulajdonosa: Jacek
romeo 190958 2011. július 18. 07:12
Válasz erre
páncélos 190957 2011. július 17. 14:41
Válasz erre
páncélos 190956 2011. július 17. 14:35
Válasz erre
Cooper!

Több alkalommal "kiveséztük" a hazánkban kapható 55-ös maketteket.
Lehet mindegyikből magyar gépet kreálni, de nem érdemes.
Ha veszel, 4-5 ezer forintért egy akármilyen 55-öst arra rá kell költeni még egyszer ennyit, hogy valamennyire az eredetire hasonlítson.
Ha veszel, egy Tamiya T-55-öst, akkor különösebb átalakítás nélkül (bár érdemes azt is javítani) elkészíthetsz egy olyan magyar kocsit, amire ha ránézel meg leszel elégedve.
Elkezdhetem újra felsorolni a különböző részegységek és alkatrészek mérethelytelenségét és hibáit, de hidd el, jelenleg a Tamiya a legjobb.
ferkov 190955 2011. július 16. 16:27
Válasz erre
Tisztelt romeo !

Nagyon köszönöm a tájékoztatás !
Freddy 190954 2011. július 15. 17:13
Válasz erre
Na jó, de attól még nem lesz se részletesebb, se alakhűbb, hogy valakinek nincs pénze Tamiyára:)
joci232 190953 2011. július 15. 16:43
Válasz erre
annak jó alternatíva, aki nem engedheti meg magának a közel kétszer annyiba kerülő tamiyát...
Freddy 190952 2011. július 15. 16:24
Válasz erre
Részletszegény és alakhibás, amennyire én tiudom.
romeo 190951 2011. július 15. 16:14
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!

Figyelmébe ajánlanám a következő MN harckocsizó honlapokat:

11. Harckocsi Hadosztály Bajtársi Egyesület:
www.hkho.eoldal.hu/
69. Harckocsi Ezred Nyugdíjas és Baráti Körének honlapja:
hadipark.extra.hu/
cooper 190950 2011. július 14. 19:25
Válasz erre
miért rossz ötlet a skifböl magyar 55 öst épiteni? én összeraktam nem egy tamilya,de pár magyar fotóval minimális átalakitással jónak tünik
ferkov 190949 2011. július 14. 11:50
Válasz erre
Tisztelt romeo !
Azt hiszem hogy sőtt igen biztos is vagyok benne hogy a képein látható vizalatti átkelés a Csorna pusztai gyakorló téren történt ! Az ezred pk. Annus Antal alezredes látható a képen aki azóta rep.szerencsétlenségbe elhunyt ! A toronyszám és a hk-ik nagyon ismerősek ! Köszönöm hogy e képeket feltette , megható érzés volt látni és vissza emlékezni erre az időszakra !
romeo 190948 2011. július 12. 10:58
Válasz erre
beolvasas0056
beolvasas0056
beolvasas0059
beolvasas0059
beolvasas0051
beolvasas0051
beolvasas0061
beolvasas0061
techn.bem.tata
techn.bem.tata

Üdv!
Régi fotók az MN 11. Harckocsi Hadosztály életéből:
www.hkho.eoldal.hu/
antarktika 190947 2011. július 9. 20:50
Válasz erre
Fordulaton nincs semmi baja annak a motornak. Lehet, hogy rossz a hangfelvétel.
Az, hogy füstöl...hát istenem jellemző a T-55-re, kicsit sok olajat csipked.
laposalátét 190946 2011. július 9. 20:23
Válasz erre
Bocs!
Ezzel mindig megjárom.Voltál már ott?Nekem nagyon bejött a hely.
juge75 190945 2011. július 9. 19:57
Válasz erre
gaunt 190944 2011. július 9. 18:37
Válasz erre
Egyébként mi baja lehet ennek a T-55-nek a motorjának? Nagyon beteg hangja van, és feketén füstöl.
laposalátét 190943 2011. július 9. 18:30
Válasz erre
Sziasztok!
Csak úgy érdekességképpen Magyardencsen van egy lecsupaszított AM.Egy kis-és egy nagybika társaságában.Aki bír a darazsakkal belülről is megnézheti.
MAZHL2005 190942 2011. július 8. 15:37
Válasz erre
T-55 AM2 Új-Zélandon, nézzétek csak a lekapart jelzéseket...
www.youtube.com/watch
Pilu 190941 2011. június 11. 21:03
Válasz erre
Pilu 190940 2011. június 11. 19:04
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.