/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
antarktika 191498 2012. október 12. 07:36
Válasz erre
Egy darabig a forgózsámolyon hűlnek. Aztán visszarakják a tárolókba, amikor már meg tudja fogni a töltő és zavarná a toronyforgatást.
Éles esetben gondolom kidobálnák a búvónyíláson, vagy a forgózsámoly alatti vészelhagyásra szolgáló nyíláson.
gaunt1 191497 2012. október 11. 21:19
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy bugyuta kérdésem: Mit kezd a T-55-ös személyzete a 100mm-es hüvelyekkel, mondjuk háborúban, vagy olyan gyakorlaton amikor sokat kell lőni? A töltő tüzelés után azonnal ki is hajítja a búvónyílásán? Vagy hagyják összegyűlni a toronypadlón, majd a csata/gyakorlat után dobálják ki?
antarktika 191496 2012. október 11. 19:10
Válasz erre
Akkoriban a teljes rejtés időszaka volt. Eldugták előlem, hogy az ellenség fogságba esésemkor ne tudja kiszedni belőlem.
páncélos 191495 2012. október 11. 07:27
Válasz erre
\"Amíg nem küldtél anno 1 képet a csupasz kocsiról, én addig nem is láttam olyat.\"
Azért egy KLKF pc. parancsnoki végzettséggel ezzel nem büszkélkednék:)
antarktika 191494 2012. október 8. 14:13
Válasz erre
Nálunk a zászlóaljban minden kocsi konzolos volt. Nem volt viszont kijelölve, hogy melyik az aknataposó, melyik a tolólapos. Bármelyikre fel lehetett szerelni.
Amíg nem küldtél anno 1 képet a csupasz kocsiról, én addig nem is láttam olyat.
páncélos 191493 2012. október 8. 13:42
Válasz erre
Én ilyet nem olvastam, de több konzolossal találkoztam, mint anélkülivel. A kérdésnél a lényeg az volt, hogy ki döntötte el, hogy legyen ilyen vagy sem? Erre válaszoltam úgy, hogy századonként kellett olyan kocsinak lennie, amelyik alkalmas az aknataposó, illetve fordító eke felszerelésére. Ha több volt nem baj, de lennie kellett.
gaunt1 191492 2012. október 8. 13:22
Válasz erre
Sziasztok!

Javítsatok ki, ha tévedek, de én mintha úgy olvastam volna valahol, hogy a gyárban 2/3 - 1/3 arányban építették a konzolos, és anélküli kocsikat. Lehet, hogy ez egy nagy baromság, de nekem valami ilyesmi rémlik.
cooper 191491 2012. október 8. 08:22
Válasz erre
köszönöm nagy segitség volt ,igy ezentúl böven nem teszek mindegyik gépre ilyen tartókat
páncélos 191490 2012. október 8. 07:49
Válasz erre
Cooper!
\"egyébként mi vagy ki dönti el hogy legyen ilyen konzol a tankon vagy sem\"
Ez valaha úgy működött, hogy minden századnak volt aknamentesítő harckocsija, tehát olyan HK. besorolva, ami alkalmas erre a célra. Antarktika jobban tudná ezt elmondani neked, ő még megélte az aktív 54/55-ös zászlóaljakat és azok felépítését.
cooper 191489 2012. október 5. 13:45
Válasz erre
igen valóban a két konzol közötti csöre gondoltam ,nos persze alaphelyzetben nem okozhat gondot,de pl aki használt már álcahálót harcjármü rejtésre nos az kutya mód akad mindenbe,azért köszi hogy ezt sikerült megfejteni ,egyébként mi vagy ki dönti el hogy legyen ilyen konzol a tankon vagy sem?
gaunt1 191488 2012. október 4. 13:23
Válasz erre
Szerintem ő a két KMT konzol közötti csőre gondolt. Bár azt mondjuk én sem értem, hogy miért akadhatna be akármibe is, mivel rajta van a páncélon, nem igazán áll ki. Aztán lehet, hogy én is félreértettem.
páncélos 191487 2012. október 4. 11:54
Válasz erre
T-55 1
T-55 1

Cooper!
\"furcsa hogy egy ilyen hosszú csövet alkalmaznak hidraulika csöként\"
Na álljunk meg egy percre!
Vagy félreértettél, vagy nem jól magyaráztam.
Az előző képen lévő részen, rögzítik az aknataposó felső egységét. Most mellékelek egy másikat, itt van a KMT-7 mozgatását szabályozó rögzítő rész.
Elnézést, ha így sem világos, de nem akartam szakszavakkal teletűzdelni, mert úgy még annyira sem értenéd.
cooper 191486 2012. október 4. 09:38
Válasz erre
köszi az infót,mondjuk furcsa hogy egy ilyen hosszú csövet alkalmaznak hidraulika csöként ami azért beleakadhat bármibe,nem lenne elég egy csonk is?
cooper 191485 2012. október 4. 09:36
Válasz erre
köszönöm a kielégitö választ,akkor tehát vagy felrakom a KMT rögzitö \"papucsokat vagy nem és akár egy T55 re is elkészithetem a pót hordó üzemanyag csövezését
páncélos 191484 2012. október 4. 08:20
Válasz erre
T-54M
T-54M

Cooper!
Felraktam egy képet (igaz T-54, de a lényeget bejelöltem). Erre gondoltál? Akkor az előttem szólok, már tulajdonképpen megválaszolták. Annyiban kiegészíteném, hogy a „trall” aknataposó felső rögzítésének a helye. Azokon a kocsikon, amelyiken két-két csavaros hosszúkás rész van ennek a helyén, amit te papucsnak neveztél, az a KMT léghengerének rögzítésére szolgál. 
\"Csak a T72 nek van becsövezve a pót üza hordó hátul?\"
Nincs becsövezve alapból, csak, ha felhelyezik, és bekötik. Beköthetővé alakítható mindegyiknél. De kiképző kocsikon nem volt jellemző csak a tartókonzol.
antarktika 191483 2012. október 4. 07:43
Válasz erre
gaunt1 191482 2012. október 3. 19:48
Válasz erre
Hali!

Azok a KMT konzolok. A csövek pedig ha jól tudom hidraulikavezetékek, szintén a KMT-hez.
cooper 191481 2012. október 3. 19:35
Válasz erre
üdv mindenkinek
T55 tankkal ill annak alkatrészeivel kapcsolatatban szeretnék kérdéseket feltenni,volt hk-sok hajrá
tehát mi az az alkatrész ami a front páncél két oldalán,szélén található olyan pálca szerü,üreges csö a sárvédök mellett van és alul olyan vastagabb,
aztán mikor van a front páncél elején és alján olyan ráhegesztett papucs szerüség ( általában 2-2 db fent és 3-3 lent alul)azt hiszen hatalmas csavarok vannak benne és bizonyos esetekben P betü alakú.
Csak a T72 nek van becsövezve a pót üza hordó hátul?
charles 191480 2012. július 24. 10:22
Válasz erre
Szia Jimbow!

Szerintem valahol kering a világűrben.
Nem jött semmi.
páncélos 191479 2012. július 23. 12:08
Válasz erre
Charles!

A T-54/55/62 Concord kiadványban van 1-2 NDK-s kép, ami jó, ua. volt idehaza is.
Jimbow 191478 2012. július 23. 11:43
Válasz erre
1189282_18663_Vltava66__magyar_T54A
1189282_18663_Vltava...

Köszönöm páncélos!

Sajnos a kereső nem működik, de visszaolvasgattam, kb. én is erre jutottam.

charles, ezen mintha egy üzemanyag cella lenne a szemből jobb oldali katona alatt. Amúgy megkaptad a válasz mailemet?

ÜDv,

Ádám

Ui.: a kép innen, a fórumról van.
charles 191477 2012. július 23. 10:38
Válasz erre
Szia páncélos!

Ez a bal oldali üza tartály felkeltette az érdeklődésemet. Nincs erről esetleg valami referencia? Hol voltak, bekötés?
páncélos 191476 2012. július 23. 09:00
Válasz erre
Jimbow!

Itt, és a szovjet-orosz részen is szó volt róla sokszor, mikor és milyen 54/55-ös kocsik jöttek, és lettek rendszeresítve.
De röviden újra említést teszek róla, bár két hónap múlva újra meg fogja kérdezni valaki, ilyenkor jó lenne egy gomb, hogy kattints a18xxx-edik hozzászólásra.

T-54A késői változata lett rendszeresítve. 1959-től.
Már T-55-nél alkalmazott futógörgőkkel, de sugárvető nélküli, egysíkú lövegstabival.
Ebből jött SZU, majd lengyel változat is. A gyártástechnológia változásával jöttek később infrás kocsik, de a korai változatok is kaptak sugárvetőt, és a gomba is eltűnt a tetőről. Ezek a modernizált 54-esek lettek a T-54M kocsik, de B, meg C, V, Z Zs...stb. és egyéb jelzések nem voltak, csak a megszokott parancsnoki változatok \"K\" jelzéssel. De, ha veszel egy T-54B-t, és megcsinálod sugárvető nélkül, akkor kapsz egy magyar gépet, ha meghagyod a sugárvetőt és eltűnteted a gombát a toronyról, akkor kapsz egy 54M-et. Érdemes megfigyelni, hogy jó pár kocsin, baloldalon is voltak pót üa. tartályok.
1962-től jött a T-55. Külsőleg a légvédelmi géppuska hiánya és a töltőkezelő búvónyilása, a frontpáncélzat kialakítása, és a toronykapaszkodók elhelyezése segít a felismerésben.
antarktika 191475 2012. július 6. 04:44
Válasz erre
bolgT-54
bolgT-54
T54_07mu
T54_07mu
Sep08701
Sep08701

Bolgár, NDK, orosz.
Jimbow 191474 2012. július 5. 23:28
Válasz erre
Sziasztok!

A művelt \"öreg\"-ektől kérdezném, és finomítottam a kérdést :)

Hozzánk csak infratányéros T-54B-k jöttek, vagy még esetleg kései \"A\"-k is, infra nélkül?

De amúgy bármilyen infót szívesen fogadok a hozzánk jött 54-esekről, illetve későbbi sorsukról.

Köszi, üdv!

Ádám
academy3 191473 2012. július 5. 19:17
Válasz erre
Sziasztok!
Van egy eladó gyanta szemenkénti lánctalpam origi 3000ft +posta T-54/55,62re jó.
érd:academy3@indamail.hu
charles 191472 2012. július 4. 20:37
Válasz erre
Az a T-55 doboza, bár láttam például korai finn BTS-2-n is. Gondolom a használat során kicserélték.
Az említett doboz teteje egyébként is \"gyors záras\" rögzítésű, míg a korai csatos, mint a mögötte lévő keskeny doboz. Az csak hab a tortán, hogy ez a keskeny doboz az 54-n három, míg az 55-n négy csattal rögzíthető és az oldalán az 54-n egy, az 55-n két merevítő borda van. Csak hogy legyen minek örülnie (Őrülnie) a makettezőnek.
Jimbow 191471 2012. július 4. 20:11
Válasz erre
charles!

Köszönöm, így már érthető. A bal első dobozon nem hosszanti merevítések vannak (széltében)

antarktika!

Köszi a képeket, tényleg azt hiszem bármilyet csinálhatok kb. ezeket elnézve...

És akkor a millió dolláros kérdés! Nálunk milyen T-54-ek voltak?

Üdv!
charles 191470 2012. július 4. 19:55
Válasz erre
búvónyílás fedél
búvónyílás fedé...
tartály
tartály

Lehet,hogy félre érthető voltam. Az enyém lángszórós. Csak a motorburkolat miatt mutattam ezt.
A periszkóp természetesen a tornyon van, a bal búvónyílás előtt (talán a trumpi is így adja)
Csináltam gyorsan két fotót, kicsit életlen, de megteszi.
A tornyos képen a bal oldali az \"eredeti\" nyílás fedél két periszkóppal (T-55M5), a jobb oldali a módosított három periszkóppal (T-54).
Közben eszembe jutott még:
- a bal sárvédőn lévő vékony hosszú doboz is eltérő az 55-höz képest, nem tudom, a trumpi jól adja-e
- a sárvédőkön elől lévő nagy dobozok tetejei nem egyformák- a jobb oldalin a merevítés gyűrű alakú, a bal oldalin tele kör (remélem ez érthető)
- ilyen \"hordók\" vannak a T-34-n, én az oldalsó hosszúakra gondoltam.

Az átkelő készletnél kihangsúlyoztam, hogy orosz. Úgy tudom, náluk volt. A cseh, lengyel építésűeken nem.
antarktika 191469 2012. július 4. 19:50
Válasz erre
3803042299_0ffff6be50_o
3803042299_0ffff6be5...
parade-1979
parade-1979
T54226
T54226
z_3f59843f
z_3f59843f
syria-t55_2
syria-t55_2
tn_800x600_1515135_61194_201206052249
tn_800x600_1515135_6...
t-54
t-54

Így van, ahány variáció létezhetett, annyi létezett is.
Jimbow 191468 2012. július 4. 19:49
Válasz erre
(közben rájöttem, nem a fotómra, hanem a makettre írtad hogy OT)
Jimbow 191467 2012. július 4. 19:36
Válasz erre
Ilyen doboz, ami jobb elöl van, található a Trumpeter készletében, annak ellenére hogy egyik változatban sem írja, hogy használni kéne :)
Az első képen még a bal oldalt is más az üzemanyag cella, a második pedig elvileg szintén 1952-es, de már sima cellákkal.
Oroszosan megkavart, mint mindig :)

Üdv!
Jimbow 191466 2012. július 4. 19:26
Válasz erre
t-5419512
t-5419512
1514318_03043_t54_mod1951
1514318_03043_t54_mo...
t-541951
t-541951
1951esAtorony
1951esAtorony
ot-54
ot-54

Itt van még pár kép az 1951-es T-54-ről. Ezekre a hordókra gondolok, ez nem T-34 féle? De van ugyanilyen jármű rendes nagy tartállyal.
Közben megnéztem az OT-54-et, de a saját képemen miből látni, hogy lángszórós?

Ezt viszont nem értem, jó lenne a kép:) 

- ha nincs infra, helyette periszkóp van (ha kell,jelezd) a testen vagy a tornyon?
- tudomásom szerint a korai változat bal búvónyílás nyitható részén egyel több periszkóp van (hátra felé néz) ezt sem nagyon értem képek nélkül :)

A hátsó dupla üzemanyag cellát megköszönném! Ha jól tudom, a sok T-54-esen nem volt légcső, meg átkelőszkészlet.

Amúgy mivel ez csak Trumpeter, nem törekszek csodákra :) Azt majd a Tamiyámból, ezt csak lazulásnak szánom, hogy legyen valamim, ami ránézésre korai T-54-nek tűnik :)

Köszi, üdv!
charles 191465 2012. július 4. 19:22
Válasz erre
OT-54
OT-54

Ezt az egyet sikerült. Lehet, hogy túl nagy a kiterjesztés.
charles 191464 2012. július 4. 19:10
Válasz erre
charles 191463 2012. július 4. 19:09
Válasz erre
Jimbow!

Ha a képen látható tartályra gondolsz, lehet, hogy tudok neked bányászni kettőt.
A Tamiya T-55 tartályát alakítottam át, de a fogantyút és a töltőnyílást Neked kell megcsinálnod.
Ez egyébként egy OT-54-s, de ha korait akarsz, akkor ilyenre kell építened. A Trumpit elnézve, lesz mit csinálni.
Én nem láttam T-34-s hordót T-54-n! Lehet, hogy hasonló, de nem az (tudtommal)
Csak segítségül: - ha nincs infra, helyette periszkóp van (ha kell,jelezd)
- tudomásom szerint a korai változat bal búvónyílás nyitható részén egyel több periszkóp van (hátra felé néz)
- ha \"pókhálós\" kereket raksz, akkor mehet az egy fényszóró (a hullámtörőn kisebb a kivágás!)
- a mellső felhajtható sárvédő felhajtott állapotban nem rögzített,csak egy íves lemeznek fekszik neki
- ha oroszt csinálsz, kell a vizi átkelő keret (miniarm B35063), bár ez tamiyához van
- stb-stb-stb

Ha sok hülyeséget írtam, javítsatok!
Jimbow 191462 2012. július 4. 18:15
Válasz erre
t-54-3 (1951) standard production

Ilyet lenne jó építeni, de nincs hozzá jó üzemanyag cella.
t-54-3 (1951)...
T54054

Ez ugyan az.
T54054
t541951

Erre hajtok, mintha jobb elöl a doboz helyett már újabb fajta üzemanyag cella lenne.
t541951

Köszönöm. Olyat szeretnék építeni, amin még ez a régi D-10-es van.
Ezzel csak az a baj, hogy régebbi, másképp kinéző üzemanyag cellák kellenének rá. Bár ezen a fotón mintha új lenne.

Bár csak a poén kedvéért akarok összedobni egy 54-es a Trumpeter készletéből, csak dobozból, és megtetszett az a régebbi ágyú.
A fotókat elnézve szinte mindenféle variáció volt, szóval lehet csak képzeletbelit építek :)

Itt ez a fotó, ezen elvileg T-54 1951 van a sima ágyúval, de normál üzemanyag cellákkal ha jól látom.

A várható felállás ez lesz: pókhálós kerék, sima D-10 ágyú, a tornyon infrák nélkül, hátul T-34 hordókkal. És gondolkodom rajta, hogy csak egy fényszórót tegyek előre, bár olyat csak a nagyon koraikon láttam.

Üdv!
antarktika 191461 2012. július 4. 15:10
Válasz erre
00d38c8bcfce
00d38c8bcfce
20d5c5ca509e
20d5c5ca509e

Itt van egy vietnami \"majdnem olyan\" és egy olyan:)

Javaslom, hogy vietnámi, laoszi, kambodzsai gépeket keress a neten. Ha hirtelen nem találsz, akkor pár nap múlva megkeresem Neked, amik nekem vannak. 
Jimbow 191460 2012. július 4. 14:09
Válasz erre
charles 191459 2012. július 4. 11:19
Válasz erre
Jimbow!
Mit értesz az alatt, hogy normál tornyosak?
Jimbow 191458 2012. július 3. 22:17
Válasz erre
Szevasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, olyan T-54-es képeket keresek, amik már normál tornyosak, viszont még a korai görgőkkel és ágyúval rendelkeznek.

Köszönöm szépen!
Freddy 191457 2012. június 29. 16:46
Válasz erre
Én úgy tudom, kínai gyártmányok.
academy3 191456 2012. június 29. 15:44
Válasz erre
Hali
az lenne a kérdésem hogy a kinaiak amit használnak pl:TYPE-59,TYPE-80,TYPE79 STB...
azok átalakitott T-tipusok vagy már kinai gyártmányok?(elnézést az i betű miatt de nem jó a klaviatúrán)
páncélos 191455 2012. június 26. 21:05
Válasz erre
juge75 191454 2012. június 26. 11:10
Válasz erre
juge75 191453 2012. június 26. 11:08
Válasz erre
DSCF4761
DSCF4761

\"ÜZEMANYAG\"-felirat biztosan volt az Üza tartályokon, fehérrel felfestve (ZSU-57-2 matricán ez is van), nem tudom, Kalocsán volt-e T-54, de a fehér kör (12 cm átmérő) elvileg azokon is fel volt festve (szintén a ZSU-57-2 matricán).
lacipapa 191452 2012. június 25. 22:27
Válasz erre
Köszönöm,már \"lezártam\" a búvónyílást.Magyar jeleket,jelzéseket keresek ,korai T-54-re.
páncélos 191451 2012. június 25. 20:28
Válasz erre
lacipapa 191450 2012. június 20. 11:08
Válasz erre
Tényleg,most már látom (csillag).Kár,hogy így agyon álcázták,szegényeket és nem látszik a jobb oldaluk.
juge75 191449 2012. június 20. 10:56
Válasz erre
Nézd meg jobban (nagyítva) ott a felségjel a tornyon.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.