/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
Jimbow 608287 2016. május 6. 09:32
Válasz erre
Szia!

Köszönöm, ezt az oldalt bogarászom én is, csak nem tudok oroszul, szóval google translate-tel angolra fordítom. Így is nehézkes néha :) Lehet kérdeznék még majd, mert a mindenféle irányzékoknál és periszkópoknal elvérzett a google tudása a T-54B résznél :D De nekifutok még este...

A gyártási idő azért érdekel, hogy tudjam, hogy mi az ami gyárilag lehetett rajta egy gépen, és mi az ami utólag, ahogy Te is írtad korábban.

Viszont mintha láttam volna valahol olyan képet, amin már új volt a vezető búvónyílása körüli rész, viszont nem volt TPN-165 kialakítva. Este megkeresem.

Nem rossz a készlet, de inkább úgy érzem, az volt a lényeg, hogy rásüthessék, hogy ez egy T-54, de nem feccöltek bele túl sok energiát. Jövő héten remélhetőleg megérkezik, és akkor meg tudom nézni jobban, mit lehet kihozni belőle.

Üdv,

Ádám
gaunt1 608286 2016. május 6. 09:14
Válasz erre
Annál biztos, hogy több készült. Csak a szovjet hadsereg részére 1808-at gyártottak. Ezen felül még volt export is.

Amúgy szerintem 59-ben a SzU-ban valószínűleg befejeződött a gyártás, mivel átálltak a T-55-re.

ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuRuPzWg/SuRuPzWg018.htm
Jimbow 608275 2016. május 5. 21:35
Válasz erre
Sziasztok, az egyik ororsz oldalon azt olvasom, hogy 1959 márciusáig 1555-darab T-54B gördült le a szovjet gyártósorokról. Ez azt is jelenti vajon, hogy utána már nem is gyártották?
gaunt1 608234 2016. május 5. 09:31
Válasz erre
Az első, hogy a szovjet gyártósorról lejövő kocsik is folyamatosan modernizálódtak,

Bizonyos keretek között. Pl. T-54A gyárilag sosem kapott L2 sugárvetőt, vagy sosem kapott kétsíkú stabilizátort. Azért nem véletlenül jelölték őket T-54, T-54A vagy T-54B-nek. Vagy ha úgy tetszik, Objekt-137, 137G, 137G2-nek. Szóval az a T-54 ami a gyárból sugárvetővel jött ki, az egyértelműen "B". Az már teljesen más kérdés, hogy nagyjavítások során felhozták őket a modernebb változatok szintjére. A típusmegjelölések így inkább egy adott felszereltségi szintet jelölnek. Így a T-54A amit felhoznak a T-54M szintre, már sosem lesz T-54A, hacsak egy múzeumban visszaalakítják. Kb. ugyanaz a helyzet, mint az amerikaiaknál. Az M-60A3-asok egy jó nagy része is M-60A1-ként jött le a gyártósorról.
Jimbow 608233 2016. május 5. 09:25
Válasz erre
Szia páncélos!

Bocsánat, rég jártam erre, nem tudom miért Matyira asszociáltam egyből :)

Köszönöm a választ, az átalakítós/elnevezős témában maximálisan egyet értek, viszont korabeli képek híján így nehéz makettet gyártani/építeni, hisz a túlélő múzeumi darabok is jó eséllyel felturbózott változatok. Igazából mindegy mi a neve, azt próbálom majd kideríteni, hogy a dobozból megépíthető (akár a "felesleges" alkatrészek felhasználásával") egy létező jármű.

Már elkezdtem olvasni amit tudok (google translate-tel oroszról angolra :) , illetve megvárom, hogy megjöjjön a készlet (és lássam milyen alkatrészek vannak a kereteken, mert van egy csomó extra, T-55-höz való), aztán lehet kérdeznék még. Hibák már vannak sajnos.

Üdv,

Ádám
páncélos 608229 2016. május 5. 07:58
Válasz erre
T-54M
T-54M
T-54 2
T-54 2

Szavesz Jimbobá!

Egy két dolgot gyorsan tisztázzunk:
A Matyi a saját nevén, Pánczél Matyi néven ír, de ez nem számít (egyébként tegnap beszéltem vele telefonon).:)
A lényeg, hogy T-54A, B, M,...stb. csak megtévesztő információ sokszor, két ok miatt:
Az első, hogy a szovjet gyártósorról lejövő kocsik is folyamatosan modernizálódtak, és a korai változatok a közép- és nagyjavítások során kaptak olyan alkatrészeket/részegységeket is, amelyből már nem derült ki, hogy az eredetileg A, vagy B volt (pl motortér fedél és annak zsaluzata).
A második, hogy idehaza nem jelölgették külön az altípusokat, csak néha-néha, így volt T-54, T-55, T-72...stb. Később persze átvették a T-55A, majd T-55AM jelöléseket, valamint a belorusz beszerzésből származó (15 féle) 100db 72-es M1 jelölést kapott.
A T-54 1959-64 között jött, több volt belőle, mint később a 72-ből. Az "A" verzió kései kiadása jött hozzánk először a szovjet gyártósorról, majd Lengyelországból. Természetesen, ahogyan a személyautóknál is vannak évente változások így a T-54 utolsó eresztése is már kapott sugárvetőt, de ettől még nem nevezték B-nek. Ráadásul későbbiek során nálunk is átalakultak a T-54 harckocsik ez lett a T-54M, amit sokan már T-55-nek néznek.
A legfontosabb eltérés a T-54 és a T-55 között szemből nézve a frontpáncél, és az alsó teknő illesztése, mellékelek egy képet. A másik lényeges dolog, amiről most nem találtam jobb képet (de mellékelem ami van), hogy a lengyel kocsik jó részén baloldalon is volt pót üa. tartály.
Ha bármiben tudok még segíteni, akkor írj. Rejtő István (páncélos)
Jimbow 608191 2016. május 4. 14:58
Válasz erre
12719578_10153481734966711_7873784333057225083_o
12719578_10153481734...

Csak csatolni is kell :)
Jimbow 608190 2016. május 4. 14:57
Válasz erre
Közben találtam egy képet a korai Luna rögzítésről (T-54/55 FB csoport).
Sennás 608189 2016. május 4. 14:31
Válasz erre
drótkötél
drótkötél

Sziasztok.Nem pont ide való kérdés ,de esetleg tud valaki ilyen kapót,horgot 1:35 fém/gyanta hol lehet kapni? 1db-al mínuszban vagyok de sehol nem találok.
Köszönettel SENNÁS
Jimbow 608187 2016. május 4. 14:17
Válasz erre
Köszönöm!

Este átnézem jobban, meg jobb lenne már saját kézben látni az összes alkatrészt, ami a dobozban van, még ha másik változathoz is való.

Üdv,

Ádám
gaunt1 608184 2016. május 4. 13:40
Válasz erre
Jimbow 608180 2016. május 4. 12:35
Válasz erre
Akkor a késői dizájn kedvéért a KMT csatlakozókat is fel kéne tenni talán, nem?

A primeportal-os képen nem látom a TNP-165-t, de szerintem mert nincs olyan szögű kép :)

Érdekes, itt a régi futógörgő van, de ugye ez kiállított darab, szóval tök mindegy.

Ez a baj a T-tankokkal, össze vissza gáyrtották, felújították, nagygenerálozták őket, + eredeti fotó is alig van...

Ha nem nagy kérés, belinkelnéd a Dishmodels T-54 fő könyvtárát, egyszerűen nem boldogulok az orosz oldalon?

Örök hálám!

Üdv,

Ádám
gaunt1 608179 2016. május 4. 12:03
Válasz erre
Arról az oldalsó rögzítésű infrasugárvetőről található valahol kép?

Ha jó minőségű, részletes képet akarsz, akkor sajnos nincs... :(

"A járművezető búvónyílása körüli rész" alatt mit értesz pontosan?

A nyílás pereme meg lett erősítve.
T-55:
data3.primeportal.net/tanks/jose_luis_silva_chang/t-55/images/t-55_32_of_45.jpg T-54:
www.dishmodels.ru/picture/wlk/03/03081/w03081_8621842.jpg

A primeportalon látható "B" is egy késői modernizálás eredménye, lényegében már az is T-55-nek felel meg.
Jimbow 608178 2016. május 4. 11:54
Válasz erre
Köszi, majd megnézem, itt melóhelyen blokkolva van. Lehet ez van meg nekem is, csak neki kéne esni.

Arról az oldalsó rögzítésű infrasugárvetőről található valahol kép?

"A járművezető búvónyílása körüli rész" alatt mit értesz pontosan?

Nekem is az a gyanúm, hogy ez egy átépített/feltupírozott követhetetlen változat lesz. A baj csak az, hogy ezekről alig van kép, esetleg pár múzeumi változat, de B-nek elkönyvelt forókat eddig csak a Primeportalon találtam:

www.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-54b/index.php
gaunt1 608177 2016. május 4. 11:35
Válasz erre
Szerintem egy kis faragással, tömítgetéssel könnyebb lenne T-55-öt vagy akár T-55A-t építeni belőle mint T-54B-t. Végülis megvannak hozzá az alkatrészek a kereteken...
gaunt1 608176 2016. május 4. 11:18
Válasz erre
Még egy komoly hibát észrevettem, a láncfeszítő kialakítása is a T-55-re jellemző, ha jól tudom a T-54 soha nem lett ilyenre átalakítva.
gaunt1 608175 2016. május 4. 11:13
Válasz erre
Amúgy honnan tudod mindezt ilyen jól?

Innen :)

ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuRuPzWg/SuRuPzWg001.htm

Az nekem is feltűnt, hogy korábbi 54-eseken az ágyú melletti infravető rögzítése tök más, mintha oldalirányban lenne rögzítve.

Ez még az első T-55-ösökön is így volt.

Az érdekes még, hogy a toronyemelő kampó miért az infrasugár vető alatt van, ennek így mi értelme?

Nagyon valószínű, hogy utólag kapta meg
Jimbow 608172 2016. május 4. 10:53
Válasz erre
Akkor szerinted ebből mit a legegyszerűbb kihozni? Amúgy honnan tudod mindezt ilyen jól? Olvasgatnék ilyeneket én is :)
Az nekem is feltűnt, hogy korábbi 54-eseken az ágyú melletti infravető rögzítése tök más, mintha oldalirányban lenne rögzítve. De látni fotókat olyanról is, amin úgy van, mint a kitben.
Az érdekes még, hogy a toronyemelő kampó miért az infrasugár vető alatt van, ennek így mi értelme? Látni így képeken, de lehet ez is átépített, tehát utólag kapta meg a sugárvetőt?
gaunt1 608170 2016. május 4. 10:11
Válasz erre
Amúgy ez a "T-54B" készlet elég fura... Részletesnek részletes, de pontosnak nem nevezném. Az L-2 sugárvető állványa ebben a formában 1959 áprilisban jelent meg, uganezen év végén meg a farpáncélra szerelt hordók. A járművezető búvónyílása körüli rész a T-55-ösökön 1963-ban jelent meg, az OU-3G sugárvető és az egyrészes hátsó sárvédők 1964-ben, szeptembertől az FG-125/127 lámpák. Szóval ez egy T-55 szintjére felhozott T-54 akarna lenni, átépítve 1964 után. Ezzel viszont az a baj, hogy így hiányzik a TNP-165 periszkóp a torony tetejéről, ez már 1960-ban is ott volt. Ez azt is jelenti, hogy a korai futógörgők már nem használhatók. Kicsit jobban is odafigyelhetett volna a Takom...
Jimbow 608169 2016. május 4. 09:57
Válasz erre
Ami meg megmarad a Takom T-54B-ből, az jó lesz a Tamiyára (az első csapágyak takarói), csak jusson eszembe ha egyszer végre elkezdem.
Jimbow 608168 2016. május 4. 09:52
Válasz erre
Köszönöm, a korábbi "pókhálómintás" görgőknél meg az a baj a Takom kitben, hogy 10 ugyanolyat írnak, hogy fel kell szerelni, de csak 8-at adnak. De csak lehet valahogy másolni.

Üdv,

Ádám
gaunt1 608162 2016. május 4. 09:22
Válasz erre
Így van, a T-55-nél (a korai példányokat leszámítva) az első futógörgők csapágyai nagyobbak, erősebbek. Ezt a hibát könnyen lehet orvosolni, bár igen drága:

www.miniarm.com/index.php
lacipapa 608156 2016. május 3. 23:52
Válasz erre
Köszönöm!Igazán önthettél volna gumiból.
Jimbobá 608149 2016. május 3. 21:56
Válasz erre
Mármint, hogy a T-54-en úgy helyes, ha nem nagyobb, de erre a készletben nem figyeltek.
Jimbobá 608148 2016. május 3. 21:54
Válasz erre
Illetve még azt szúrta ki valaki, hogy a T-55-tel ellentétben itt az első futógörgők tengelyeinek takaró kupakja nem nagyobb mint a többié, függetlenül attól, hogy melyik típus kerül fel. Ezt még nem tudtam leellenőrizni, de le fogom.
Jimbobá 608147 2016. május 3. 21:48
Válasz erre
T-54B
T-54B
T55
T55

Szevasz Matyi!

Első sorban a szovjet vonal, de a következő kérdés az lett volna, hogy hozzánk milyen gyártmányok kerültek? Szovjet? Lengyel, cseh? Ha jól tudom már itt is megvannak az apró különbségek, csak úgy mint a T-72 esetében :D

Amúgy mindkettő motordekk benne van a készletben, az egyik a T-54B (vajh a korábbiaké is ilyen?), a másik gyanítom szovjet T-55-re való.

Mások képei alapján már látni hibákat, szerintem a cső körüli lukak mind a két oldalon túl közel vannak, belelógnak a hegesztési varratokba, és a toronyemelő kampók (vagy mi a tök) is gyanúsak első ránézésre. Amúgy szerintem más változatokat is ki lehet ebből hozni (talán még A-t is, de nem tudom a motordekk jó-e), talán a kereten is van hozzá alkatrész, főleg hogy össze-vissza gyártották/felújították ezeket :) na jó ez túlzás, de értitek.

Üdv,

Ádám
páncélos 608144 2016. május 3. 21:20
Válasz erre
Magyar vonatkozásban? Vagy gyártott altípusok szerint?
Jimbobá 608142 2016. május 3. 20:55
Válasz erre
Ha alul kattintgatsz a számokra, sok részletfotót találsz, illetve eredetieket is néhol az összehasonlítás végett.

De én is írok majd cikket a bemutató makettről.

Üdv,

Ádám
sárkányos 608139 2016. május 3. 20:48
Válasz erre
lacipapa 608137 2016. május 3. 20:13
Válasz erre
Jó lenne egy doboz bontás,ott látszana.
Jimbobá 608136 2016. május 3. 19:55
Válasz erre
Szia!

Jó látod, szerintem sima műanyag amúgy.

Üdv,

Ádám
lacipapa 608128 2016. május 3. 18:47
Válasz erre
Jól látom a gumi futó felületet külön adja?Vajon az is gumi lenne?
Jimbow 608120 2016. május 3. 18:19
Válasz erre
Helyesen: majd ha a kezemben lesz )
Jimbow 608119 2016. május 3. 18:06
Válasz erre
Sziasztok!

T-54-esről keresnék anyagokat, főleg a változatok áttekintéséről. Hamarosan érkezik a Takom kitem :)

Valaki már kibontotta, akad pár hiba már az okosak szerint, de mkad ha jezemben lesz, akkor lehet tutit mondani.
www.moxing.net/2016/0503/7262_3.html

Köszönöm, üdv,

Ádám
Sennás 607746 2016. április 26. 11:01
Válasz erre
Bocs fiúk tegnap a szöveg lemaradt,ez a T-44M jól látom hogy terepszínü? Próbàltam a kontraszton húzni ennyire tudtam. Volt a 50-60 években már terepszínü Szovjet tank? Valamelyik tagálam (vagy akkoriban minek hívták)? Esetleg tudtok színeket? Köszönet!
gaunt1 607700 2016. április 25. 14:10
Válasz erre
Annyira nem sokáig. 1946-ban befejeződött a gyártása, legalábbis a szovjet hadsereg részére. Valamennyire azért érthető a dolog, fel kellett tölteni harckocsikkal a hadsereget, ugyanis a háború végére alig maradt valami. A T-34 hihetetlen veszteségeket szenvedett, a háború alatt legyártott mennyiség 82%-a megsemmisült, ami 44.900 (más forrás szerint 42.000) harckocsit jelent. Döbbenetes. (ennél csak egy típus szenvedett arányaiban súlyosabb veszteséget, a SzU-85. 90%)
Freddy 607685 2016. április 25. 10:28
Válasz erre
T-34-est is gyártották a háború után is, egész sokáig. A Szovjetunió nem minden esetben működött logikusan.
Sennás 607682 2016. április 25. 08:47
Válasz erre
Sennás 607677 2016. április 25. 06:52
Válasz erre
Szia Kojak75! Ez valami filmforgatáshoz átalakított,átfestett jármű? Futómű,lánctalp alaján T-44M de hogy miért került oda hátra az az antenna? Gondolom valami PzlV. akart ez utánozni,filmezéshez. Köszönet a képért!
Sennás 607664 2016. április 24. 18:17
Válasz erre
Nagyon nagyon köszönöm!De legalább a vezető feje fölött a védő huzatról már van kép!
páncélos 607663 2016. április 24. 17:48
Válasz erre
Elnézést, csertezs. (Az érintő képernyő nem a barátom.)
páncélos 607662 2016. április 24. 17:45
Válasz erre
Vagy a google.ru, yandex.ru keresőbe írd be:Т-44 мк чертеж
Cseterzs az tervrajz.
páncélos 607661 2016. április 24. 17:42
Válasz erre
Vagy a google.ru, yandex.ru keresőbe írd be:Т-44 мк чертеж
Cseterzs az tervrajz.
páncélos 607660 2016. április 24. 17:35
Válasz erre
Kojak75 607655 2016. április 24. 16:44
Válasz erre
t

A
t

t 44 k
Sennás 607653 2016. április 24. 15:49
Válasz erre
pic_318
pic_318
2 antenna
2 antenna

Tényleg egy utolsó antenna téma:)
Itt van egy T-44M rajz itt a tornyon van 2db antenna.Illetve egy "beásott" torony gondolom valami FIX védelmi pont lehet valamelyik határszélen.Ezen is ott jobb oldalon az antenna.Ez most véletlen vagy mi?Már csak ki kellene deríteni az 1képet honnét mentettem le:)Talán van ott információ is.
Sennás 607638 2016. április 24. 12:34
Válasz erre
Van ennek valami pontos neve?Főleg az Oroszban hogy írják.Hogy lehetne rákeresni?
Sennás 607637 2016. április 24. 12:31
Válasz erre
Köszönet!Ez vászon,esetleg bőr lehetett? Az a kis ablaktörlő inkább csak kézi mozgatású tuti nem volt hozzá motor.Vajon már T-44/54/55 is használtak ilyet?Mikorra "találták" ezt fel?
tzsgyuri 607633 2016. április 24. 11:27
Válasz erre
Szia!
A CMK 3057-es T-72-es kiegészítőjében van ehhez hasonló. Az összeállítási második oldalának a végén látható is.
http://www.super-hobby.hu/products/T-72-A1-cz.zewn.-TAM.html
Kojak75 607595 2016. április 23. 21:03
Válasz erre
Akkor valami rossz forrásból olvastam.
Valami könyvben összesen kb 30000 T-34
és több mint 50000(!) T-55-ről írtak.
Össz-vissz nem csak saját célra.
Akkor ez irreális.

Üdv kojak!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.