/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64.
páncélos 687502 2021. augusztus 3. 14:38
Válasz erre
A szovjet típusú páncélos fejvédőkkel kapcsolatban – mint az előttem szóló is elmondta – Az éppen aktuális fejvédők a beépített rádiókkal voltak kompatibilisek, így az új rádió típus hozta a mindenkori váltást. Az első fejvédők 1936-ban jelentek meg még fülhallgató nélkül, majd a beépített rádió miatt jött a beépített fülhallgató is (R-112/113-as rádiók). Ezt követte a hárombordás fejvédő, ami a hetvenes évek végéig megvolt, illetve azóta is. De az első hárombordás fejvédő oldalsó két védőhurkájánál az első még előrébb volt majdnem vízszintesen a homlokvédő vonalában, majd szimmetrikusan került egymás mellé. A négy borda kialakításnak nem volt köze a rádióhoz csak nagyobb védelem miatt jött létre, védve a fejet a nagyobb sebességű járműben. Ennek hivatalos elnevezése a TS-3 (TS= танкиста Шлемофон). Ennek bevezetését pontosan nem tudom, de már a 70-es évek végén jelen volt. Viszont a hozzánk beérkező SU technika pl. T-72 (1978) még hárombordás fejvédőkkel jött. Eltérés volt a téli és nyári kivitelben, mert a téliből tovább jelen volt idehaza is a hárombordás, mert kevesebbet használtak belőle. A nagy fülű TS-4 az R-173-as rádiókkal jött, hozzánk csak 1990-ben a BTR-80-al. De sokan használtak régi fejvédőt új rádióhoz is, vagy fordítva.
A lényeg, hogy 1976-os SU harckocsizóhoz használhatod már a négy bordás kialakítást, vagy sem? Szerintem igen.
De ha pontos infóra van szükséged, akkor keress rá a tankista slemofon, vagy slem tankist szavak beírásával a yandex keresőben.
Freddy 687496 2021. augusztus 3. 11:19
Válasz erre
Szerintem akkor, mikor a kommunikációs berendezések belekerültek, tehát valamikor a 2.vh-s technika kifutásakor, az ötvenes években. 1976-ban én már mindenképpen négyeset tennék.
adaam 687495 2021. augusztus 3. 10:50
Válasz erre
Sziasztok!

Nem T-55 téma, de hátha az itteni szakik közül tud valaki válaszolni... A szovjet hadseregben mikor váltotta le a "négy párnás" páncélos fejvédő a "három párnásat"? Egy 1976-os szovjet harckocsizó figurára melyik illene? A válaszokat előre is köszönöm!

Ádám
KarBal 687494 2021. augusztus 3. 10:23
Válasz erre
Bocsánat, de csak van még egy kérdésem: 8. oldal lap alján, a vezető mellett mi lehet és milyen színű a Cb19-es műszer(?) és a Ca44-es tartály(?)

Köszi előre is!
gaunt1 687490 2021. augusztus 2. 22:07
Válasz erre
Bizony, szeretném én is elkezdeni minél hamarabb, de egyrészt a Hummelt előtte be kell fejezni még :) másrészt meg én is be akarom szerezni a sebességváltó+hűtő kiegészítőt hozzá.
Amúgy nekem is nagyon tetszik a készlet, elképesztően részletes és kidolgozott!

Biztos, hogy építek majd mégegy T-55-öst, a T-55A m1981 verziót szemeltem ki, de azt már belső tér nélkül. (ott hibázott a Miniart, a belső térnél kihagyták a lézertávmérő kezelőpultját és elektronikai blokkjait, illtetve az irányzótávcső is rossz, még a régi TS2B, holott már a TSSz kell oda, sok részletben különbözik, és látszana is 1/35-ben)
KarBal 687488 2021. augusztus 2. 21:39
Válasz erre
juge, gaunt - hatalmas köszönet ismét, így már folytathatom az építgetést. Majd a toronybelsőnél lehet, hogy jönnek az új kérdések :)

gaunt, tudom neked is javasolni a T-55-ösöd elkezdését. Elképesztően odafigyeltek a részletekre és nagy élmény az építés. Bár a színekkel látod, néhol elhasaltak... Illetve, amire oda kell figyelni, azok a vékonyka csövek, rudak, stb. Nekem több is eltört tisztogatás közben :( Pedig alapvetően odafigyeltek a Miniartnál és a legtöbb keretről levágott illeszkedési pont olyan helyen van, ami beépítve nem látszik és a sorja sem túl vészes. Én beszereztem hozzá a váltómű+kihajtás+hűtőrendszer triót (https://miniart-models.com/products/37073-transmission-set-for-t-55-t-55a/), ami egy önálló készlet árában van sajnos. Cserébe viszont egy önálló készlet részletességét kapod és így tényleg minden látszik a T-55-ös belsejében :)
gaunt1 687467 2021. augusztus 1. 20:41
Válasz erre
Bizony, a Ca37 is egy innivalós palack. És van még egy 4. is, a 23. oldalon, a Hn7.
A Ca37 túloldalán az nem a TPN-1, hanem a komplett TKN-1 parancsnoki infraperiszkóp, és jól sejtetted, az is olyan barnás színű :)
A Ca23 doboz nem tudom mi lehet sajnos, de talán fehér lesz?
Ca28 táska az szerintem zöld lehet, de csak tipp. Ez egyébként a rádió és a TPU tartalék alkatrész és szerszámkészlete.

A padló és a páncéltest oldala, a torziós rugók vonaláig valóban szürke, afölött fehér. Ebben a videóban nagyon jól látszik.
www.youtube.com/watch

Amúgy tényleg jó ötlet összeszedni mi milyen színű, előbb utóbb nekem is aktuális lesz a téma, nekem is van egy Miniart T-55, bár az egy korábbi változat. (37018) :)
juge75 687465 2021. augusztus 1. 20:05
Válasz erre
vezetőtér
vezetőtér
_DSC0056
_DSC0056
Katonai_honvedsegi_Magyar_es_Orosz_cirill_betus_vas_fem_fa_lada_801541956505977
Katonai_honvedsegi_M...
w01596_6149563
w01596_6149563
w01596_7041442
w01596_7041442
w01596_7138010
w01596_7138010
w01596_8326595
w01596_8326595
w01596_8488036
w01596_8488036
w01596_8494376
w01596_8494376
w01596_8798817
w01596_8798817

8. lap tetején, a vezetőülés mögött lévő Jb7-es doboz szerszámos láda. Többnyire kék vagy zöld, vagy ezüstös szürke kalapácslakk szín.
Belső szín itt pár képen jól látható a gyári szürke a fehér alatt /lepattogzott/.
Ez konkrétan egy ZSU-57-2 vezető tere, de kezelő szervei szinte azonosak.
KarBal 687464 2021. augusztus 1. 19:39
Válasz erre
gaunt1, juge75, köszi! Imádom ezeket a palackokat :) Bár a brit teafőzőket nem éri el, de nagyon tetszik :) Jól sejtem, hogy a 11. oldal lap alján lévő Ca37-es alkatrész is egy ilyen palack? Ott van a gaunt által említett TPN-1 egy másik alkatrésze, gondolom akkor az is az a barnás színű, valamint a Ca23-as doboz. Ugye az sem zöld? Ahogy a 10. oldal lap alján lévő Ca28-as táska sem zöld? De akkor mi?

Juge, szerinted a 8. lap tetején, a vezetőülés mögött lévő Jb7-es doboz milyen színű?

Lehet, hogy már egyszerűbb lenne, ha megmutatnátok, hogy lehet ilyen jó forrást találni a T-55-ösök belsejéről, mert azok a képek, amiket találtam, nem mutatják meg ezeket a finomságokat sajnos :)

Remélem, hogy jó lesz úgy, ahogy még antarktika is írta lentebb (és én is így láttam képeken), hogy a padló és a motortér ez a szürkés szín, attól fölfelé viszont fehér.
juge75 687462 2021. augusztus 1. 18:22
Válasz erre
C46 sűrített levegő tartályok, lehet szürke, fekete is.
Belső: Világos szürkéskék igaz /gyári szín/, de át festették fehérre.
juge75 687461 2021. augusztus 1. 18:17
Válasz erre
Vágólap01
Vágólap01
beolvasás0004
beolvasás0004
vizes palack MTLB-Strela-10
vizes palack MTLB-...

Igen, ivóvizes palack! Úgy néz ki, mint egy termosz és valóban festetlen, alu. Többek között a 4 páncélos és a kutya sorozatban /6. rész A Híd/ olyanba engedi a falicsap vizét Grigorij. Annak volt egy zöld, vászon hord táskája is. /ZSU-57-2 tornyában is van belőle, de fehérre festeti a Takom leírás, ami soha nem volt/
gaunt1 687441 2021. július 31. 22:19
Válasz erre
Na itt már segítség kell nekem is.

A műszerfal szerintem jó ahogy leírod.
Hn7 - fogalmam sem volt róla mi ez, úgyhogy megnéztem a T-55 műszaki leírását:ivóvizes flakon! színét nem tudom, ha tippelni kellene - festetlen alumínium
Fa9/Fa18 - na itt megálla tudomány, fogalmam nincs mi lehet... Valamiféle elektromos doboz, úgyhogy nem fehér az biztos. Alumínium? Zöld? Barna? Piros?
Cb37 - a leírás csak annyit ír: fém vödör... gondolom karbantartásnál jöhetett jól.
Cb35 - na ez tudom mi. A TPN-1 éjszakai optika fejegysége. Általában olyan sárgás-barnás színre volt festve.
http://btvt.info/3attackdefensemobility/suo_history.files/image026.gif
KarBal 687440 2021. július 31. 20:59
Válasz erre
Szia gaunt1!

Köszi a választ! Még nyúználak pár színnel, hátha van azokra is ötleted:
Szintén a nyolcadik oldalon a lap alján. Feketének jelölik a műszerek kijelzőjét (Cb3), de az ezüstös szürke szerintem, fekete számlapokkal. A többi alkatrészről sajnos ötletem sincs, hogy mi lehet, de gyanús a zöld szín rájuk. Sőt, van, aminek nem is jelölik a színét (Hn7 és Fa9/Fa18) - ezek vajon fehérek? Mert a lőszertárolót/üzemanyagtartás oldalfalát, bár a Miniart szürkéskéknek jelöli, a legtöbb T55-ben fehérnek láttam.

Ugyanígy az ominózus 9. oldalon van két alkatrész (Cb35 és Hn7), amiknek nem ír színt. Ezek is fehérek lehetnek, mint az oldalfal?

És végül a 8. oldal lap telején, a vezető jobbjára be kell rakni egy... alumínium kannát! (Cb37) Az milyen célt szolgálhatott?

Köszönöm még egyszer!
gaunt1 687437 2021. július 31. 16:36
Válasz erre
Szia!

Nem vagyok a téma szakértője, de fényképek alapján:
Ca35/Ca48, zöld
Jb7, jó kérdés...
Ca15, ez 100%, hogy piros
Ca40, fémszínű
Ca46, Zöldet és feketét is láttam.
Ca18, fehér, rajta piros kereszt.
Cb40/41, üzemanyagtartály,sötétbarna mint az elülső tartályok
12. oldal alján az nem a hűtő, hanem a légszűrő. Láttam már zöldet és sötétbarnát is.
KarBal 687416 2021. július 30. 16:48
Válasz erre
Sziasztok!

Épülget a T-55A-m a Miniarttól, de sajnos megint megakadtam a festésnél. Kérlek, segítsetek:

Az összeállítási útmutató (miniart-models.com/wp-content/uploads/2017/11/37016_instr.pdf) 8. oldala lap tetején van a Ca35-Ca48-as lőszerrekesz(?), amit zöldnek jelöl. Ezen a képen (www.exarmyvehicles.com/media/galleries/1652/tank_t_55_022.jpg) viszont fehér... Vajon milyen színű lehet a valóságban az és az előtte lévő Jb7-es doboz?
A 9. oldal lap alja szerint a vezető két oldalán lévő több alkatrész, doboz mind orosz zöld színű. Én viszont a Ca15-ös alkatrészt (ami egyáltalán micsoda lehet?) narancsos-pirosnak látom (upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c0/T-55_Base_Borden_Military_Museum_2.jpg/2560px-T-55_Base_Borden_Military_Museum_2.jpg és www.exarmyvehicles.com/media/galleries/1652/tank_t_55_025.jpg és www.exarmyvehicles.com/media/galleries/1652/tank_t_55_024.jpg). Az első képen látszik a Ca40-es alkatrész is, ami ott ezüst színű, a Miniartnál pedig zöld, bármi legyen is.
A C46-os alkatrészre azt írja a Miniart, hogy piros. De eszerint (avatars.mds.yandex.net/get-zen_doc/61319/pub_5bad2552c8362800abbb5e30_5bad2959d2f91e00ade248e8/scale_1200) zöld-ezüst és mivel levegőtartály, az jobban is illik hozzá. Bele is illene, hogy a hátfalon lévő tűzoltókészüléket pedig zöldnek írták, szóval valószínűleg összekeverték a kettőt. Sőt, az előtte lévő Ca18-as alkatrész az egészségügyi doboz. Az se lesz zöld. Esetleg tiszta piros?

A 10. oldal lap alján a Cb40-41-es alkatrész, valamiféle tartály, amire ismét csak zöld színt adott a Miniart. Eszerint (www.exarmyvehicles.com/media/galleries/1652/tank_t_55_023.jpg) viszont vörösesbarna, ezüsttel.
És még egy: a 12. oldal lap alján a motorhoz csatlakozik a hűtő, amit szürkéskéknek jelöl, mint a harckocsi padlólemezét. De még saját maga más helyen (modelism.com.ua/img_goods/11/dvigatel-v-55-dlya-tanka-t-55-1-35-miniart-37025_11538_01.jpg) is zöldesnek mutatja. Az milyen színű lehetett a valóságban?

Előre is köszönöm a sok segítséget!
kls 686372 2021. június 10. 16:15
Válasz erre
Kedves Páncélos!
Nagyon köszönöm a választ!
Üdv:kls
páncélos 686360 2021. június 9. 22:29
Válasz erre
kls!
37019-számú készletet.
kls 686354 2021. június 9. 14:53
Válasz erre
Tisztelt Kollégák!
Magyar T-54-est szeretnék építeni, és tanácsra lenne szükségem. A Miniart 1/35 választékából melyiket lenne ehhez célszerű megvennem, hogy ne kelljen sokat átfaragni?
A segítő válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: kls
gaunt1 685766 2021. május 19. 18:50
Válasz erre
Úgy néz ki a Miniartnak mostanában ez a mániája... Mindenféle idióta változatokat kiadnak külön makettnek... Kb. 3 alkatrész lesz a különbség ez meg egy normál T-55 között...
Legutóbb olyan készleteket adtak ki, hogy horvát T-55, szerb T-55, szíriai T-34/85, egyiptomi T-34/85. De komolyan, annyi eszük nincs, hogy egyes országokra jellemző apró változtatásokat (alkatrészeket) beletegyék az alap készletekbe és a makettező eldönti, hogy felhasználja vagy sem?

100%-ban egyetértek, tényleg jobb lenne inkább egy T-55AM, AM2, AMV, akár még az AD is. Vagy ha már spéci változatok, mondjuk egy VT-55, BTSz-4, akár MTU-12 vagy BLG is.
páncélos 685746 2021. május 19. 08:35
Válasz erre
Ez nagyon jó, csak nem értem, hogy minek. Külön NDK-s T-55A nem volt. Ugyan úgy rendszeresítették a szovjet , cseh és lengyel gépeket. Ami NDK-s volt az a BLG hídvető.
Jobban örülnék egy normális T-55AM, vagy korai optikás T-72 makettnek.
szt_péter 685738 2021. május 18. 19:12
Válasz erre
sys 685257 2021. május 6. 19:33
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet hogy valamikor volt már a kérdés, de most nincs lelkierőm végignyalni a 20 oldalt. '72-ben melyik gyártó adja a legjobb, illetve legpontosabb T-55 - öt, (ha magyar kocsit építenék)? Ugyanez a kérdés, ha nem magyar gépben gondolkodom. Melyik készletet vadásszam? Előre is köszönöm a segítséget!
KarBal 685190 2021. május 4. 20:15
Válasz erre
Igen, szerintem arra gondoltam :) nomennescio82 K U K A C gmail P O N T com a címem. Előre is köszönöm a képeket!
antarktika 685182 2021. május 4. 19:11
Válasz erre
A rátét páncélzatnál az előtétre gondoltál?
Nem látom az e-mail címed, pár képpel tudok segíteni.
agriamodeling 685104 2021. május 2. 15:49
Válasz erre
Szia!

Jó pár éve a MOL-nak volt egy magzinja és az egyik címlapján volt egy magyar, felújított AM2. Nekem meg volt a magazin csak sajnos sehol nem találom. Érdemes lenne érdeklődni itt-ott, mert más képek is voltak a kocsiról. Én annak a hatására vettem tervbe az AM2 megépítését (meg is lett később).
KarBal 685098 2021. május 2. 14:32
Válasz erre
Jó hírek a Miniart cég háza tájáról!
Nemrég kiadták a T-54-es korai váltóművét. Erre fel megkérdeztem őket, hogy mikor várható a T-55-ösükhöz való váltómű. Azt válaszolták, hogy pár hónapon belül jön.

Megkérdeztem őket, hogy vajon várható-e egy T-55AM, mondjuk 2 az 1-ben, szovjet és csehszlovák verziókkal. Azt írták, hogy csak már kiadott termékekkel kapcsolatban kapcsolatban adhatnak felvilágosítást, de mindig köszönik az ötleteket, hogy a vásárlók mit szeretnének. Remélem, hogy valóban odafigyelnek és előbb-utóbb megszületik tőlük a tökéletes készlet :)

Jut eszembe - én keresgéltem az interneten, de nem találtam sajnos olyan képet, amelyiken a tornyon rátét páncélzattal ellátott magyar AM lenne valami gyakorlaton. Ezt az egy hasonlót találtam csak: 3.bp.blogspot.com/-Z3B9LyXWzrY/Wa6ksO0j-8I/AAAS8/2bUgmwlGhI0uFtJf1o5Qsc2gGJSTjWC0QCLcBGAs/s1600/55df.PNG A többi kép inkább rozsdatemetőben árvátlankodó gépekről volt :(
KarBal 684629 2021. április 20. 12:19
Válasz erre
Köszönöm szépen a válaszokat.
Akkor tulajdonképpen a Miniart még ezt a részletet is tökéletesen megcsinálta. Esetleg annyival lehetne fejleszteni, hogy kifúrom a forgózsámoly közepén található tárcsát, hiszen, ha leemelik a tornyot, akkor annak egy üreget kellene mutatnia, kábelcsatlakozásokkal?

(Egy kis reklám a másik hozzászólásomhoz: ha értetek a T72-esekhez is, akkor kérlek nézzetek be oda is :))
antarktika 684576 2021. április 18. 20:33
Válasz erre
Úgy ahogy gaunt1 írta, elektromos kábel, a forgó toronyhoz el kellett juttatni valahogy.
Az nem a bölcső, az a homlokpáncél mögött van, hanem a csőfar és a védőkeret. A védőkeret tartja kordában a lövés után kirepülő hüvelyt, melynek egy része menethelyzetben lehajtható.
Megmondom, nagyon részletes ez a Miniart T-55A. Még a rugós rögzítők is rajta vannak a lőszertárolókon.
gaunt1 684572 2021. április 18. 20:24
Válasz erre
Igen úgy néz ki a kínaiak egy kicsit módosítottak a konstrukción. A cső amit odaerősítenek megvan a T-55-nél is, csak kicsit másképp van beszerelve. Legalábbis a műszaki leírások szerint. Képem sajnos nincs róla. Ennek a csőnek két funkciója van, egyrész ez biztosítja az összeköttetést a torony és a forgó padló között hogy az utóbbi forogni tudjon (ahogy holland barátunk is bemutatta), másrészt ebben futnak az elektromos vezetékek föl a toronyba.
KarBal 684566 2021. április 18. 19:56
Válasz erre
juge75, gaunt1, antarktika! Köszönöm a válaszokat.
Bocsánat, rossz linket tettem be, ez a belsőt is tartalmazó összeállítási útmutató: miniart-models.com/wp-content/uploads/2017/11/37016_instr.pdf

Szóval a PDF 7. oldalán látszik, hogy természetesen adják a forgózsámolyt. (Erre gondoltam, köszönöm a pontosítást.) És ott is van alatta a vészkijárat, ahogy antarktika mondja. Viszont a közepén látható a Ca34-es alkatrész, ami szerintem gaunt1 youtube-os videójában látszik. A kínai verziónál legalábbis kiáll belőle egy cső, amit a videón a löveg bölcsőjéhez(?) csavaroznak.
Van egy ehhez hasonló megoldás a Miniart készletben: a 23. oldalon a 81-es ábrán a lap alja felé nyúlik ki egy cső. Ez olyannak tűnik funkciójában.

Antarktika, ahogy mondod, a forgózsámoly nem mozgott. Mondjuk logikus, amit írsz, hogy miért nem. Akkor a videón látható egy kínai fejlesztés lenne?

A festést akkor értem. Az útmutatóban a vezető széke és a mellette lévő lőszertároló is ilyen kékes színű. Ez is stimmel akkor? A többi rész pedig már csak simán fehér.
antarktika 684558 2021. április 18. 19:10
Válasz erre
A padlólemez, ahogy írták is, szürkés volt, de a torony belseje, a küzdő és vezetőtér oldalai fehérek.
Egyébként mire gondolsz? A toronykoszorúra, azt is leírták, vagy a padlólemezen a forgózsámolyra?
Ha a forgózsámolyra, akkor az teljesen független volt a toronytól, önmagában forgott. A kör egyik cikkelyét fel lehetett hajtani, ami alatt a vészkijárat volt. Így ha találat érte a járművet és a tornyot nem lehetett volna elfordítani, akkor is menekülni tudott a kezelőszemélyzet. Odaforgatták a forgózsámoly cikkelyét, ahol a vészkijárat volt és ki lehetett mászni a tank alá. A vészkijárat az összeállítási szerint a B9-es alkatrész és ezek szerint a Miniart nem adja a forgózsámolyt.
gaunt1 684553 2021. április 18. 18:17
Válasz erre
Szia!

Attól függ hol. A test alsó része, kb. a torziós rugók vonaláig valóban egy olyan kékes szürke színre lett festve. (+ az egész motortér is). Felette viszont fehér a harckocsitest belseje.

Ajánlok egy jó youtube csatornát, egy holland youtuber a haverjaival egy iraki T.69 harckocsit újít fel. (többek között...) Hollandul van, egy szót sem lehet érteni, bár néhol van angol felirat, viszont nagyon érdekes videókat tesznek fel.

Itt láthatod a festést, sokkal jobb mint lepusztult rozsdás vasakat nézegetni:
www.youtube.com/watch
Itt pedig azt, hogyan fordult el a torony padlója (27:50-től kezdd nézni):
www.youtube.com/watch
juge75 684550 2021. április 18. 18:07
Válasz erre
Tornyon belül látható az eredeti szürkés kék szín, orosz stencilekkel, amiről a rá festett fehér hámlik. A fehér két dolog miatt lett kiválasztva: egyrészt így világosabb a beltér, másrészt ez a szín ideg nyugtató stressz helyzetben, harci körülmények közt.
juge75 684549 2021. április 18. 18:04
Válasz erre
10256701_1045246445504862_4002151083978850766_o
10256701_10452464455...
nk_zszu572_06
nk_zszu572_06

Nagyon világos az a kékes szürke, inkább fehérbe kevés kék meg fekete a gyári. Aztán később a fehér lett általános. ZSU-57-2 esetében írom, ami egy változata az adott harckocsinak, de elmondható ugyanez a ZSU-23-4V1 Silkáinkról is.
A toronykoszorúja fordul egy csapágy rendszeren, fogazott gyűrűvel. Neten van egy északi gyűjtő banda, akik egy Ex-Iraki példányt vásároltak és újra működőképessé tették. Ott látható, mi és hogyan működik a T-54/55 torony mozgatásakor.
KarBal 684545 2021. április 18. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdezném azokat, akik ültek is már T-55A-ban: a Miniart készlete, amelyből az 1968-as csehszlovákiai bevonulásban részt vett magyar járművet lehet készíteni, azt írja, hogy a harckocsitest belseje kékes szürke színű. Ez tényleg igaz? A toronyra fehéret ír, ami nekem hihetőbb lenne a testre is.

Másrészt, az összeállítási útmutató (miniart-models.com/wp-content/uploads/2017/12/37057_instr.pdf 21. oldalán mutatja a toronyforgató mechanizmust. De ez így hogy forgatta a torony padlólemezét körbe? Lásd, a német harckocsik tornya egybe volt építve a fenéklemezével. i.pinimg.com/originals/79/e1/d1/79e1d199312e0bb7154f46bcb33cb36b.jpg

Köszönöm előre is.
mirazsmarci 684539 2021. április 18. 15:42
Válasz erre
Sziasztok!

A Botond Models VT 55 műgyanta átépítőjének keresném az összeállítási rajzát. Sajnos a neten nem találtam semmit. Ha esetleg valakinek megvan..

Köszi
gaunt1 684406 2021. április 13. 09:03
Válasz erre
1a

t55
1a

Igen, a későbbi T-55 és T-55A-nál már a hordókat tartó pántok tárolóhelye átkerült a bal oldalra, az első ZIP láda mögé, vagy (ritkábban) úgy volt megoldva mint a 37020 készletnél. Ami kellene, az a 37022/23 és 37057-ből az Ue-4 jelű alkatrész.
Amúgy igen, a "lelopták", "elveszett" megoldás is jó, így csak a rögzítőfület kell megcsinálni, az már pofonegyszerű.
agriamodeling 684403 2021. április 13. 08:22
Válasz erre
Szia Gaunt1!

Köszönöm az információt. Most megnéztem a Miniart T-55A Mod.1981 (37020) készlet összeállítsi útmutatóját, abban a 20. oldalon a 61-es lépésben épített két doboz közül az egyiket kell feltenni a menetirány szerinti baloldali sárvédő végére. A másik azonos doboz viszont ugyanúgy mint az én készletemben (37027) a jobb sárvédőre, az első tartály után kerül. Ha van egy kis szerencsém akkor a tartókonzol alkatrészei (Fb30 és Peb21) talán meg lesz valamelyik öntőkereten. Ha nem akkor legfeljebb megcsinálom sztirolból vagy elegánsan lehagyom mert "éppen lelopták".

Tamás
gaunt1 684402 2021. április 13. 07:47
Válasz erre
A tartókonzolok fent maradtak, kivéve a hordókat tartó pántokat, amiket a korai szovjet gyártmányú gépeken a jobb sárvédő lemezen, az első üzemanyagtartály és a tartalék olajtartály között tároltak. Ha a normál T-55 készletet építed, ezzel lesz egy kis probléma. A pántok egyik végét ugyanis a Miniart ráöntötte a hordókra, ezt óvatosan le kell operálni. Aztán még egy dologra oda kell figyelni, a pántok tároló helyére az építési útmutató szerint egy ládát kell tenni. Ez a korai T-55 esetén nem jó így. A ládát ugyanis a jobb sárvédő lemez végén, egy kis tartókonzolra szerelték fel. Érdekes, hogy a később kiadott T-55A készletben ezek a részletek már a valóságnak megfelelően vannak kidolgozva.
Amúgy szerintem fantasztikusan jók a Miniart T-55 makettjei, az enyém múlt héten jött meg, csak a belső teres változatban.
antarktika 684401 2021. április 13. 07:46
Válasz erre
Legjobb tudomásom szerint a tartókonzolok mindig fent voltak.
agriamodeling 684400 2021. április 13. 07:00
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen a tanácsokat, információkat. Páncélos javaslata alapján megnéztem a Princet. A technika (hk, FuG és a Gaz) mellett kifejezetten meglepődtem mennyire vidéki volt a Csiky Sándor utca a film idején a Dobó laktanyával szemben, pár évvel később már sokkal városiasabb utcán jártunk le a városba.
El tudom képzelni, hogy az üzemanyagos hordókat a filmesek kedvéért tették fel a tankokra. Én nem tervezem felszerelni őket, emiatt viszont beugrott az a kérdés, hogy attól, hogy általában nem voltak felszerelve még a tartókonzolok fent voltak, vagy azokat is leszerelték (elkerülendő a sérülésüket)?
Sennás 684390 2021. április 12. 20:13
Válasz erre
antarktika 684389 2021. április 12. 19:53
Válasz erre
Túlnyomást csak zárt búvónyílásoknál lehet létrehozni. A vezető ponyvás védőkeretét csak harchelyzeten kívül, menetben használták, használják. Nem zár légmentesen.
Sennás 684387 2021. április 12. 18:41
Válasz erre
Köszönöm. Ilyesmire gondoltam. De akkor HA a vezető feje fölött be van "szerelve" a ponyva oda juthat annyi nyomás hogy egy poros úton ne szivárogjon be a por a réseken? Vagy ezt soha senki nem próbálta:)
antarktika 684381 2021. április 12. 15:30
Válasz erre
Az ABV védelemre gondolsz? A T-55A torony jobboldalán, közel a koszorúhoz van egy kisebb téglalap alakú nyílás. Ez a tolóventilátor bemenete, s a ventilátor egybe van építve egy szűrővel, melyen a radióaktív por, vegyi és biológiai anyagok nem jutnak át. A küzdőtér és a motortért elválasztó falon van a szívóventilátor, mely a küzdőtérből a füstöt elszívja. Ha a szívóventilátor nem üzemelt, akkor volt túlnyomás a küzdőtérben.
Sennás 684380 2021. április 12. 15:19
Válasz erre
Szia Antarktika! Érdekes a téma kérdeznék én is. A T-55ben (még) nem volt az a rendszer (pontos nevét nem tudom) ami a belső térben megemelte a nyomást így kívűlről a mérges gázok/víz STB nem tudott beszivárogni? Csak azért mert az a védőponyva biztos nem sokat ért. Sár ellen esetleg:) Köszönöm Sennás
antarktika 684379 2021. április 12. 14:48
Válasz erre
A ponyva, amennyiben elhagyták a laktanyát, mindig rajtuk volt és igénybevétel után leponyvázták a gépeket. Ha meg nem, akkor az ágyúcsőre rakva sátort alakítottak ki belőle. Ha a telephelyen álltak, akkor nem volt rajtuk, mert nemes egyszerűséggel ellopták, így a századraktárakban leltek nyugalomra.

Ha vasúti szállítás volt, akkor is mindig vitték, mert a vasúti kocsikon csak ponyvázva szállították az imperialista kémek csipás szemei elöl eldugva:)

A vízalatti átkeléshez szükséges levegőcső mindig rajta volt.
A hordók szinte soha, csak a nagy távolságú menetgyakorlaton, ami ritka volt, meg nagyobb gyakorlatokon, látványelemként.

A vezető búvónyílására szerelhető védőkeretet ponyvával szinte mindig a tárolódobozban pihentették, a vezetők nem nagyon használták és sokszor úgy néztek ki, mint a képen látható orosz vitéz. Nem nagyon bajlódtak a felszerelésével.
páncélos 684369 2021. április 12. 13:36
Válasz erre
A vezető búvónyílására helyezhető búrát már megfejtették előttem, ige volt ilyen.
A többi is volt. Ajánlom figyelmedbe a PRINC a katona című film 9. rész: A jóvátehetetlen pillanat című epizódját.
agriamodeling 684364 2021. április 12. 12:46
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon szépen köszönöm az eddigi info-t a vezető-védő maszkról, valami hasonlót sejtettem, csak nem a vezető esetében. Mondjuk a torony búvónyílásokhoz valóban kicsi ez a maszk.

A másik három opcióra is kellene még válasz:
- a torony hátán levő ponyva (szokás volt-e felrakni vagy nem)
- az üzemanyagos hordók fent voltak-e vagy inkább nem
- illetve a vízalatti átkelés csövei

A vezető-védő maszkot csak akkor fogom felhasználni, ha a ponyvát is felrakom a toronyra.

Tamás
juge75 684361 2021. április 12. 12:25
Válasz erre
Szia! Elképzelhető. Az biztos, hogy a 2K11 Sa-4 Ganef rendszer GM-123 és 124 járműveihez volt, "Kutyaól"-nak becézték.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64.