Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
páncélos | Adatlap | 738606 | 2025. június 25. 17:12 | ![]() | |
mercure47 | Adatlap | 738596 | 2025. június 25. 15:27 | ![]() | |
Szia! Köszönöm a gyors választ! Akkor ezek szerint az adott alvázszámhoz tartozó taronyszámot nehéz lenne kinyomozni... főleg, ha azok változtak egy-egy alakulat átszervezése, megszünése esetén. | |||||
páncélos | Adatlap | 738495 | 2025. június 22. 22:11 | ![]() | |
Szervusz! Ezt nem lesz egyszerű, röviden és érthetően elmesélni. :) Nem kaptak forgalmi rendszámot. A rendszerbeállításnál eldöntötték, melyik magyar alvázszám kategóriába sorolják. Ennek meg volt a maga szabálya és sorrendje. Ez néha a valóságban kicsit ellentmondásos, de volt némi "értelem" is benne. Ez az alvázszám kiosztás 1952 után valósult meg. A T-34-es 3000-es tartományba, négy számjegyű számozást kaptak. Így ott, mivel nem beérkezésük alkalmával kapták az elsők az alvázszámsort így a már besorolt alakulatoknál kapták meg a számaikat. pl XY alakulat kapta a 3001-től a 3031-ig, az XX alakulat kapta a 3032-től 3062-ig...stb. a T-54 a beérkezési évszám tartománya miatt eltért, mert ott az évszám szerint az első 3 kocsi volt az 59001-59003-ig. Ezt követte a 60001-es és 64-ig bejövő kocsikkal zárult 64xxx számmal. A T-55 a 4000-es sort kapta. Mindig az újabb kocsik kapták a magasabb számokat. Így tudható, a sor eleje 4001-el kezdődött és 5138-al zárult. Ezek között vannak az AM-ek is, melyek nem kaptak külön alvázszámot, hanem megmaradt az eredeti T-55A-ként kapott számaik. Felhelyezve nem volt, max felfestve fehér festékkel a homlokpáncélra. A kerekes járműveknél ez a felfestés gyakoribb volt (FUG, PSZH, BRDM...stb.). | |||||
mercure47 | Adatlap | 738493 | 2025. június 22. 20:47 | ![]() | |
Sziasztok! A témához jobban értőkhöz volna egy kérdésem. Az MN-nél mi alapján kaptak a harckocsik forgalmi rendszámot? Furának hangozhat, de már a többedik egykori dokumentumon látom pl. hogy "xy forgalmi rendszámú T-54 hk.". Általában ez egy 5 jegyű szám betűk nélkül. Az lenne a kérdésem, hogy mi alapján kapták ezt a kocsik? Elsőre én az alvázszámra tippeltem, de nem vagyok biztos benne. A toronyszámokkal se láttam hasonlóságot... Felhelyzve pedig egy képen se láttam eddig (úgy, mint napjainkban a Leokon) | |||||
páncélos | Adatlap | 732166 | 2024. december 29. 19:21 | ![]() | |
Minden jó, ha a vége jó. :))) | |||||
Jimbow | Adatlap | 732124 | 2024. december 28. 21:16 | ![]() | |
Van hát, szerencsére. | |||||
Jimbow | Adatlap | 732083 | 2024. december 27. 08:09 | ![]() | |
Köszönöm, akkor ez nem a legjobb választás magyarnak: https://www.super-hobby.hu/products/T-55-Czechoslovak-prod.-w-KMT-5M-Mine-Roller.html De annyi alkatrész van benne, hátha megoldom vagy átalakítom géppuska nélkülre. Üdv, Ádám | |||||
páncélos | Adatlap | 732082 | 2024. december 27. 07:41 | ![]() | |
Az un. harmadik világban. Amikor nálunk már rég az "A" variáns lett az alap és a szovjetunióban már rég a 62-est is használták, akkor gyártottak már sima 55-öst légvédelmi géppuskával exportra. Nálunk nem volt. | |||||
Jimbow | Adatlap | 732081 | 2024. december 27. 07:17 | ![]() | |
Szia, valòban nem szovjet A volt a képen. Viszont a csehszlokák sima 55 légvédelmi géppuskával jön, az így rendben van, nem? Köszönöm. | |||||
páncélos | Adatlap | 732065 | 2024. december 26. 16:18 | ![]() | |
Szia! Előfordult. De alapból a DSK volt rendszeresítve hozzá. Annyival kiegészíteném a bejegyzésed, hogy "NSZVT-vel szerelt T-55-ösökről" nem láthattál, mert az alap 55-ös nem volt légvédelmi géppuskával szerelve. Az "A" variánsnál jelent meg újra a légvédelmi géppuska, de természetesen ott sem mindnél. Egyébként egy érdekes dolog, hogy a harkovi tervezőiroda lényeges és hangsúlyos résznek vette a légvédelmet géppuskával (T-54/64), addig az UVZ és Kárcev nem fordított akkora jelentőséget ennek (T-55/62/72). | |||||
Jimbow | Adatlap | 732060 | 2024. december 26. 12:04 | ![]() | |
Sziasztok! Csak érdekesség, egy könyvben láttam több képet is NSZVT-vel szerelt T-55-ösökről...ez mennyire volt vajon bevett dolog? Üdv, Ádám | |||||
Kojak75 | Adatlap | 731885 | 2024. december 20. 13:38 | ![]() | |
Köszönöm a választ, amíg nem lesz róla fotó addig nem teszem fel! Üdv kojak! | |||||
antarktika | Adatlap | 731869 | 2024. december 20. 09:03 | ![]() | |
Szia, Nincs se kép, se adat, hogy igen. Arra van, hogy felszerelhető, de konkrét típus nincs megjelölve: "It also has a self-entrenchment blade, can be equipped with a mine plow, and can be fitted with a deep wading kit that will allow it to ford water up to five meters deep." newseu.cgtn.com/news/2022-05-09/What-is-Russia-s-T-90M-tank-and-why-is-destroying-one-significant--19QL6WIGVxK/index.html T-80BVM, T-90 típusokról van fénykép, hogy KMT-8-ast használnak. Én azt gondolom, hogy ha felszerelhető, akkor is inkább a régebbi, vagy toronysérült gépekre szerelik fel, mert a legdrágább és legfejlettebb tankjukat nem küldik rá az aknamezőre. | |||||
Kojak75 | Adatlap | 731860 | 2024. december 19. 21:04 | ![]() | |
Szrasztok! Ha már témánál vagyunk. A Tiger modell T 90m fkozható egy KMT 8 ekével? Köszönetel kojak! | |||||
Jimbow | Adatlap | 731644 | 2024. december 15. 13:11 | ![]() | |
Köszönöm! Szerintem a döntés megszületett. 72-eseken aknataposót még nem láttam én sem, 55-ösön viszont mindent (KMT-5,-6, tolólap). A Trumpeter KMT-6 elég hiányosnak tűnik, arra még alszok egyet, bár jobb nincs. | |||||
páncélos | Adatlap | 731640 | 2024. december 15. 11:06 | ![]() | |
Én nem láttam alkalmazva, de előfordulhatott. Semmilyen KMT nem volt a 72-höz, a T-55 KMT-k lettek átalakítva, hogy alkalmazható legyen. | |||||
Jimbow | Adatlap | 731637 | 2024. december 15. 10:43 | ![]() | |
Köszönöm! Ez a kettő meg is van, de akkor az egyiket lecserém egy sima csehszlovákra: https://miniart-models.com/product/37092-t-55-czechoslovak-production-with-kmt-5m-mine-roller/ KMT-5 téren nincs válogatás, ahogy nézem csak a Miniart van. KMT-6 meg Trumpeter. Előfordulhatott, hogy a korai, mondjuk Ural T-72-esekre tettünk KMT-5-öt? Köszönöm! KMT-6 meg Trumpeter. | |||||
páncélos | Adatlap | 731634 | 2024. december 15. 09:07 | ![]() | |
Szia! Mindkét makettet megveheted. 1962-ben lett rendszeresítve a T-55 szovjet gyártmányokkal. 1965-ben jött az első "A" variáns, szintén szovjet. A szovjet A variáns érkezését még csehszlovák sima T-55 folytatta, majd jöttek már cseh és lengyel "A" változatok. Az utolsó lengyel "A"-k később jöttek be, mint az első T-72-ek. KMT-ből 5 és 6-os volt hozzájuk. | |||||
Jimbow | Adatlap | 731631 | 2024. december 14. 23:17 | ![]() | |
T. Urak! A sok állásban megkopott a T-55 tudásom :D Ezek szovjet változatok lehettek nálunk? https://miniart-models.com/product/37018-t-55-mod-1963-interior-kit/ https://miniart-models.com/product/37023-t-55a-late-mod-1965/ A lengyel és csehszlovák vonal csak a T-55A-knél jött be, vagy sima 55-öseink is voltak tőlük? Illetve milyen aknataposóval voltak itthon használatban? KMT-5, -7 játszhattak? És a KMT-6 eke? Köszönöm! | |||||
ltom74 | Adatlap | 717076 | 2023. december 18. 07:31 | ![]() | |
Wrecker koszi! | |||||
Wrecker | Adatlap | 717061 | 2023. december 17. 20:05 | ![]() | |
Akkor elnézést, de ebben a kiadványban mint T-55A szerepelnek. | |||||
antarktika | Adatlap | 717037 | 2023. december 17. 14:58 | ![]() | |
Szia, Az eredeti kérdés az volt, hogy szolgáltak-e T-55A M1981 Afganisztánban. Mindkét képen T-54 van, de igen érdekesek! Az első T-54-II, míg a másodikon T-54-III van. | |||||
Wrecker | Adatlap | 717034 | 2023. december 17. 13:40 | ![]() | |
Talán ezek is T-55A-k Afganisztánban... | |||||
ltom74 | Adatlap | 717032 | 2023. december 17. 13:14 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 717016 | 2023. december 17. 10:11 | ![]() | |
Egyelőre csak T-55M képet találtam Afganisztánból. | |||||
ltom74 | Adatlap | 715554 | 2023. november 14. 07:17 | ![]() | |
koszi az infot! | |||||
antarktika | Adatlap | 715535 | 2023. november 13. 18:08 | ![]() | |
"T-55 modell 1981 - az elnevezés feltételes; 1981-re az Uralvagonzavod Gyártó Egyesületben és a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának javítóüzemeiben számos modernizációt hajtottak végre az alap T-55 modelleken. Ezen a néven összesítve gyűjtik össze a T-55 katonai járművek teljesítményjellemzőit és módosításait 1981-től." Forrás: militaryrussia.ru/blog/topic-298.html Én azt gondolom, hogy nem volt elterjedt típus, de akár lehetett belőle Afganisztánban is. Továbbá az a véleményem, hogy azért a '80-as években már a T-64, T-72 és a T-80 volt a szárazföldi erőknél és a levetett eszközöket itt mindig a tengerészgyalogság kapta. Szintén a saját véleményem, hogy inkább itt fordulhatott elő, aztán hamarosan AM2 szintre hozták őket. Nemrég cserélték le a T-55AMV-t is. | |||||
ltom74 | Adatlap | 715505 | 2023. november 13. 09:20 | ![]() | |
Sziasztok T-55A mod1981 ről kb semmi infót se talaltam neten, képet is alig, mit lehet tudni róla? Kik használták, volt használva pl szovjetek afganisztanban vagy máshol? Köszi! | |||||
MIKE1 | Adatlap | 705860 | 2023. február 27. 18:04 | ![]() | |
HűBérÚr | Adatlap | 705577 | 2023. február 21. 21:26 | ![]() | |
Hirtelen nem találtam kifejezőbb képet! :) | |||||
charles | Adatlap | 705574 | 2023. február 21. 20:51 | ![]() | |
De ugye nem ezt a vezetékelést veszed mintának, mert teljesen rossz. | |||||
HűBérÚr | Adatlap | 705560 | 2023. február 21. 17:43 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 704907 | 2023. február 5. 14:28 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 704547 | 2023. január 27. 10:36 | ![]() | |
allegrolokalnie.pl/oferta/t55-mod1958-148-zywiczny-model-od-tankmania Számomra egy rossz méretarány, de hátha valakit érdekel. | |||||
páncélos | Adatlap | 703999 | 2023. január 9. 07:39 | ![]() | |
Szia! A készletet nem ismerem, de magyar kocsi építéséhez nem jó. Nekünk ilyen nem volt. A motortérfedél, vagy a sugárvető miatt meg nem érdemes beruházni. | |||||
Sennás | Adatlap | 703989 | 2023. január 8. 18:06 | ![]() | |
Hello Uraim! Ez egy új készletnek látszik nem? Ismeritek már? Magyar építésre megfelelő ? forums.kitmaker.net/t/rfms-new-t-55-looks-tasty/25551 | |||||
páncélos | Adatlap | 701916 | 2022. november 5. 21:42 | ![]() | |
"arra emlékszik,hogy nem volt tetőgéppuska felszerelve" Akkor T-55-ön szolgált. Abból is az alap T-55 és nem az A variáns. Ugyanis az alap T-55 1962-ben lett rendszeresítve Tatán elsőnek. A későbbi A variáns 1965-ben jött, így a 60-as évek elején azon még nem szolgálhatott. A T-54-nek volt légvédelmi géppuskája, gyártóországtól függetlenül. Egyébként a leg jellegzetesebb eltérés a lengyel és a SU kocsik között (T-54-nél), hogy előbbieken bal oldalon is volt pót üa tartály. | |||||
Hadúr67 | Adatlap | 701914 | 2022. november 5. 21:19 | ![]() | |
Uraim! Akkor kapcsolódó kérdésként mely T-54es típusok voltak az MN-ben rendszeresítve? Apai nagybátyám a '60-as évek első felében volt vezető,csak arra emlékszik,hogy nem volt tetőgéppuska felszerelve. Idővel neki építenék egy járgányt,minnél hűebben szeretném ábrázolni. Köszönöm a válaszokat. | |||||
Jimbow | Adatlap | 701893 | 2022. november 4. 20:55 | ![]() | |
Köszönöm, tényleg akkor azzal kevertem. | |||||
páncélos | Adatlap | 701864 | 2022. november 4. 12:56 | ![]() | |
Magyar volt. A BMP volt szovjet. | |||||
Jimbow | Adatlap | 701850 | 2022. november 3. 22:41 | ![]() | |
Sziasztok! Már nem emlékszem, hogy van, a keceli T-54B hazai szolgálatban állt vagy a szovjetek hagyták itt? Köszönöm. | |||||
Freddy | Adatlap | 701231 | 2022. október 16. 13:29 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 700546 | 2022. szeptember 20. 20:08 | ![]() | |
"talán az utolsó emlékműként kiállított szovjet tank" Két probléma van vele: Egyik, hogy lengyel gyártmány, erről rögtön a hortobágyi T-34 emlékmű jut eszembe, mert az meg csehszlovák gyártmány. A második, hogy ha összesen 2db T-54 maradt (ez tény), akkor én szívesebben látnék egy olyan "örök" kiállítást, ahol egymás mellett, de fotózható távolságban, fedett-védett körülmények között áll az összes típus a T-34-től a T-72-ig. | |||||
Freddy | Adatlap | 700525 | 2022. szeptember 20. 10:27 | ![]() | |
A TH-beli inkább egy emlékmű, talán az utolsó emlékműként kiállított szovjet tank az országban, ha úgy veszed :P De Kecelen se ez van a legrosszabb állapotban szerintem. Némi felújítások mennek amúgy Kecelen mostanában, az 1V14-es pl szépen, újonnan le volt festve. | |||||
páncélos | Adatlap | 700506 | 2022. szeptember 19. 19:44 | ![]() | |
Köszönet a képekért! Sajnálom, hogy ez is évek óta csak rohad, pedig a megmaradt 2db 54-ből ez jobb sorsra lenne érdemes, bár a másik is jobban megérdemelné, hogy érdeklődő szemek körbe vizslathassák, mint, hogy áll egy pocsolyában a th múzeumban. | |||||
Freddy | Adatlap | 700458 | 2022. szeptember 18. 13:24 | ![]() | |
A keceli T-54-es. makettekeswg.blogspot.com/2022/09/511-t-54-kecel-2022.html | |||||
gaunt1 | Adatlap | 697315 | 2022. június 1. 15:45 | ![]() | |
A legtöbb korszerű katonai járműnél automata váltót alkalmaznak. A BMP volt az ahol én legalábbis a legkevésbé sem éreztem ennek hiányát, annyira könnyen lehetett kezelni a járművet. Amikor először beleültem, a kormányváltó kicsit megijesztett, de kb. 5 perc alatt meg lehetett szokni, sőt, szerintem tökéletes helyre tették a tervezők. A gyorsulása az tényleg nem semmi lánctalpas járműhöz képest, rövid távon simán tudja azt mind egy átlagos személyautó. Negatívumként én talán nem is tudnék felhozni semmit. Esetleg azt, hogy a felfüggesztés annyira puha, hogy nagyon "hullámzik" nehezebb terepen, erre kicsit jobban oda kell figyelni mint a T-55-nél, de nagyon sima és lágy a jármű futása, kifejezetten kényelmes. Mondjuk azt azért olvastam, hogy van olyan ember aki tengeribetegséget kaphat a BMP-ben, hát én biztos nem ilyen vagyok :) Erre is azt tudom mondani, elképesztő ostobaság volt, hogy kivonták. Modernizáció, átalakítás után simán megtartottam volna második vonalas típusnak a Lynx mellett is. | |||||
páncélos | Adatlap | 697304 | 2022. június 1. 07:47 | ![]() | |
A BMP egy álom volt. Olyan szépen meglehetett emelni az orrát és gyorsult is rendesen. Egy baja volt, hogy nagy sebességnél nem szabad hirtelen irányt váltani, mert kilép a lánctalpból. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 697303 | 2022. május 31. 20:22 | ![]() | |
Vagy a BMP... Kuplung vajpuha, olyan szinten, hogy sok mai személyautót is ver, sebességet meg simán veszi. Ez meg a 64-es, gondolom a 72-es is ilyen lehet: (1:10-től) www.youtube.com/watch Én még a T-62-re lennék kíváncsi. Ott a kuplung szervós. | |||||
páncélos | Adatlap | 697302 | 2022. május 31. 19:56 | ![]() | |
Ezt én is csak megerősíteni tudom, bár 55-ből szovjet kocsit nem vezettem (már). Nagyon sokszor lendületet vesztettem a kr... váltó miatt és indultam újra. :( Mennyivel jobb a 72-es, az simábban veszi a sebességet kuplunggal és a nélkül is. :))) |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Annyira nem nehéz, csak szinte lehetetlen. :)
Az alvázszám fix. A kocsi teljes pályafutása alatt változatlan és állandó. A toronyszám egy adott alakulat, adott időpontjában történt besorolásának megfelelően kenik fel. Ha el megy javításra, egy másik kocsi kapja ua. a számot. Ha átkerül másik alegységhez, szintén változik. Ha alakulatot vált elvileg akkor is. Ha közben volt egy díszszemle, egy nemzetközi gyakorlat, akkor szintén változott. De ha tudsz egy fix időpontot és azt, hogy melyik kocsik (alvázszám szerint) szolgáltak ott, akkor kisakkozható. Ha van konkrét képed egy kocsiról és van rajta valami egyedi, ami a számok változása mellett is fixen megmaradt, akkor szintén megtalálható és beazonosítható.