/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64.
romeo 190891 2011. április 2. 11:44
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Köszönöm a pontosítást!
ferkov 190890 2011. április 2. 11:29
Válasz erre
Tiszt : Romeo !

Az Őn által feltett képhez hozzászólbva az 535.-ös toronyszámú hk.az MN 7O38.alakulathoz tartozott és a tiszai átkelésnél készült a felvétel a Tiszaföldvár és Vezseny közötti átkelésnél (vagy ugy is mondhatjuk hogy Martfü és Vezseny között.)

tiszt.:ferkov.
romeo 190889 2011. április 1. 23:06
Válasz erre
T-55A  MN
T-55A MN

Üdv!
T-55A, Magyar Néphadsereg.
romeo 190888 2011. március 28. 09:30
Válasz erre
Üdv!
Lőtéri T-55...
forum.index.hu/Article/viewArticle
páncélos 190887 2011. március 25. 11:19
Válasz erre
romeo 190886 2011. március 25. 09:36
Válasz erre
ferkov 190885 2011. március 25. 09:28
Válasz erre
Tiszt:Romeo !

A kérdésére azt tudom válaszolni,hogy nincs emlékezetem,hogy BTSz.-2.-vel találkoztam!

A JVBT - 55.A.és a VT -55.A.val annál többet mivel az volt rendszeresitve !

Tiszt:ferkov.
charles 190884 2011. március 25. 07:54
Válasz erre
Páncélos!

BTSz-2:

dishmodels.ru

szürke sorban: BTT kijelöl, ott a 4. oldal.

Összességében 128 oldalon van a kerékpártól az űrhajóig minden.
romeo 190883 2011. március 24. 21:50
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Ön találkozott az akkori néphadseregen belül BTSz-2 vontató harckocsival, és ha igen hol?
Nagyon köszönöm!
charles 190882 2011. március 24. 21:12
Válasz erre
korai bts-2  a
korai bts-2 a
1258030161_4
1258030161_4
w01763_2032332
w01763_2032332
w01763_2423217
w01763_2423217
BTS-2-1
BTS-2-1
w01763_7167166
w01763_7167166
w01763_7040715
w01763_7040715
1258030308_9
1258030308_9
w01763_2690234
w01763_2690234
w01763_9850099
w01763_9850099
w01763_6891765
w01763_6891765

Szia páncélos!

Igen. Már nem tudom mit kerestem, de rámentem egy utalásra, ahol teljesen véletlenül ráakadtam. Lementettem egy-két képet.
Azóta próbáltam megkeresni, de sikertelenül.
páncélos 190881 2011. március 24. 15:05
Válasz erre
Charles!

Ez a rajz, egy BTSz szakutasításból való?
charles 190880 2011. március 24. 14:31
Válasz erre
Szia Muzzy!

Köszi, egy kicsit ezzel is előrébb vagyok.
Muzzy 190879 2011. március 24. 12:07
Válasz erre
Charles!
A PTO-1-et nem tudom, ssak találgatni tudok, esetleg lehet optikai elven működő valamiylen megfigyelő berendezés (pribor...opticseszkij) is. De amit bekarikáztál az a szöveg szerint Megfigyelő berendezés tartója(alapja). Tehát oda rögzítették a megfigyeléshez használatos berendezést.
Muzzy
charles 190878 2011. március 22. 17:58
Válasz erre
BTS-2
BTS-2

Sziasztok!

Egy nagy kérdés. Meg tudja valaki mondani, mi az a bekarikázott a vezető nyílás mellett.
Az orosz szöveg szerint: osznoványie pribóra nabljugyényijá PTO-1.
Esetleg valakinek egy jobb rajz vagy fotó?
romeo 190877 2011. március 21. 19:24
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
T-55-öst érintő fotóm nincs, de "valahol" van T-72 fotóm vezető védőkeretével.
ferkov 190876 2011. március 21. 18:51
Válasz erre
Tiszt.:Romeo !

A kérdésem Ön felé - van e olyan fotó a birtokában mely a T 55.-ös vezetőt védi nyitott résnél történt vezetéskor !
A T.72.-es hk.-nál látottak alapján kérdezem,ugyan is mink rendelkeztünk ilyen gyárilag készitett eszközzel mely az első két vezető periszkópba kelett behelyezni és ugy rögziteni kivülről.!

Tiszt:ferkov !
antarktika 190875 2011. március 15. 17:13
Válasz erre
56232276
56232276
56232274
56232274

Kambodzsai barátaink ledobták a jó öreg L-2-es sugárvetőt.
ferkov 190874 2011. március 13. 09:34
Válasz erre
Tisztel : Pilu !

Igen ! Azt hogy most azok állomány tábla szerint oda tartoztak e vagy a HKSZ.terv szerint voltak beosztva nem emlékszem de a tgk.-vezetők a Zlj.törzsbe voltak beosztva ugyan ugy mint a szd.-ok-hoz tartozó gjmű vezetők.
Pilu 190873 2011. március 12. 19:32
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Köszönöm segítségét! Jól értelmezem, századonként volt három lőszeres és három műszaki anyag szállító?
ferkov 190872 2011. március 11. 10:33
Válasz erre
Tiszt: Pilu !

A válaszomat előszőr is emlékezetből irom ezt előre bocsájtom hisz azóta már sok idő eltelt ! De mint mondtad az állomány tábla nem bonyolult mert az is egy szakma része!
Nagyon megjegyeztem a következőket.

Az akkori harcjármüvek és gjmüvek a hk.zlj.-nál legalább is nállunk mint 1.lépcsős alakulatnál a következőként épült fel !

Először is 32.db.HK.- bol mivel a zlj.-nál volt az Epk.hk.-ja is.

29.db.gjmüből melyek következő besorolásba voltak.

1.db.UAZ.469.-es . 1.db.FUG. 1.db.mentő UAZ. 1.db.hk.jav.mh.kocsi. 2.db.HTP.tgk.+ vizutánfutó + mozgókonyha . 2.db.Üza tgk.Cs.346.-os + utánfutó ( benzin ).

A hk.szdz.hoz tartozott még l.db.tgk.gjmü mely pótkocsival volt. Valamint minden szdz-hoz tartozótt még állomány tábla szerint a zlj.szállitó raját képezte 3.db.müszaki eszközöket szállitó tgk.(tráll+ tolólap+aknakiforditó ekék )pótkocsival
valamint 3.db.lőszert szállitó tgk.
Ha a 3.szdz.-ot vesszük figyelembe akkor ez 21.db.gjmű. Ez össz:29.db.gjmű volt.

A szállitó gjművek tipúsait direkt nem irtam mivel változtak az akkori reformoknak megfelelően.
Pilu 190871 2011. március 10. 20:37
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Örülök a hozzászóláshoz, innen-onnan már kaptam pontosító adatokat, különböző időszakok harckocsi zászlóaljairól. Le tudná pontosítani, hogy milyen szállítóeszközből pontosan mennyi volt a törzsben? Illetve a századnak volt-e közvetlen szállító járműve?
Igazából az állománytábla nem bonyolult dolog, csak érteni kell hozzá. Az is egy szakma része.
Köszönettel: Pilu
ferkov 190870 2011. március 10. 20:26
Válasz erre
Tiszt: Pilu !

A ll64.-es hozzászólásodban felvázoltad a GL.E.-d HK.Zlj.feltöltött Béke tábláját !
melyben leirtad hogy ezek csak vázlatok .
A hozzászólásodban kérted hogy aki pontositani tud az tegye meg !
Az én megjegyzésem az volna hogy " nállunk " a Zlj.igen igy állt fel csak a zlj.törzsbe több szállitó jármü volt rendszeresitve.
A szd.hoz tartozó müszaki eszközöket valamint lőszereket szállitó jrmüvek valamint az ÜZA.got szállitó jármüvek és a zlj.törzsfőnők rendelkezésére álló FUG.

Az előző romeo hozzászólásban emlitette hogy bonyolult ( 1163.) az állomány tábla. A lényeg hogy az akkori teljes zlj.törzs.-be tartozó gjmü táblára még nagyon is enmlékszem mivel nagyon sok menetlevelet dolgoztam fel a zpk.tech.-ével.
sdsdaf 190869 2011. március 6. 19:39
Válasz erre
Legalabb nem magyar, legalabb csak egyet megmenteni kozuluk...
fishpot 190868 2011. március 6. 17:17
Válasz erre
122822409
122822409
122822424
122822424
122822428
122822428
122822446
122822446
122822448
122822448

Ez ám a tárolás.
antarktika 190867 2011. március 5. 16:37
Válasz erre
Új-Zélandon működőképes T-55AM-mel rodeóznak. Oda is jutott...

http://kr.blog.yahoo.com/shinecommerce/MYBLOG/yblog.html
mykman 190866 2011. március 4. 13:51
Válasz erre
Köszi Freddy !
A tamiya van meg , nem is kezdek mással :)
Max még a trumpeter T-62 jó a többi mind felejtős szerintem.
HUJBI 190865 2011. március 3. 19:46
Válasz erre
én nem is akarok. :))) de volt már és osztom a véleményed.
HUJBI 190864 2011. március 3. 19:45
Válasz erre
neten elég sok képet találni és bár a Legend mostanában nagyon ott van a szeren, érdemes összehasonlítani.
Pilu 190863 2011. március 3. 18:45
Válasz erre
Freddy 190862 2011. március 1. 21:59
Válasz erre
Trumpit ne vegyél, mind méretében, mind alakjában nagyon rossz.
mykman 190861 2011. március 1. 21:48
Válasz erre
Köszi , ezt láttam csak nem vagyok benne biztos hogy nem néztek-e be valamit a legendes srácok. Szeretnék pontos építést :)
De a tamiya lesz a donor hozzá.
HUJBI 190860 2011. március 1. 19:03
Válasz erre
hát úgy nagyjából ennyit.

www.www-legend.co.kr/01_afv01.html

vagy veszel egy Trumpit és szenvedsz vele.
mykman 190859 2011. március 1. 18:28
Válasz erre
Sziasztok !

Tudnatok nekem segiteni abban hogy miket kell modositani a tamiya t-55a kitjen hogy type-59 legyen belole ? A torony kompletten hianyzoni fog a makettrol szoval azzal nem kell majd foglalkoznom.
páncélos 190858 2011. március 1. 14:53
Válasz erre
Ferkov!

Csak csatlakozni tudok Excessor kolléga válaszához.
Excessor 190857 2011. március 1. 14:51
Válasz erre
Hello Ferkov és Páncélos!

Sajnos a gödöllői átalakításról szinte semmit nem tudok, de az biztos hogy az így létrejött T-54M harckocsi (és az egész átalakítási program) a Túzok "fedőnevet" kapta. Mint ahogy később a T-55AM lett a Mosómedve, vagy a T-72M1 a Tátrán, de még a gödöllői fantázmány a BTR-80 MPAEJ meg MPFJ is kapott valami Kántor vagy hasonló nevet.
ferkov 190856 2011. március 1. 11:56
Válasz erre
Tiszt:páncélos !
Elnézését kérem,hogy megkérdezem,hogy amikor az 197O.-es években időpontra pontosan nem emlékszem de a az egyik alkalommal a mezőtúri lövész ezrednél voltunk a HK.zlj-nál ugynevezett vissza konzerváláson Én akkor találkoztam ott 1.zlj.T.54.es hk.-kal melyek szervó kormányos vezető melletti gpu.-val valamint más eszközőkkel voltak ellátva.De erről már a ( 1227.)hozzászolásba emlitést tettem . Akkor feltételezhető hogy azok is Gödöllői gépgyárba kerültek átalakitásra ? Mint azt korábban is emlitettem akkor azt ugy hivták hogy " túzokok " !
romeo 190855 2011. március 1. 09:26
Válasz erre
A lengyel "T-54B"-nek már volt infra célzókészüléke.
páncélos 190854 2011. március 1. 08:01
Válasz erre
Pilu!

T-54A volt hivatalosan rendszeresítve nálunk.
Az első széria a T-54A késői változata, a későbbi lengyel beszerzés már (itt sokak által előszeretettel használt) T-54B volt (ami szintén T-54A néven futott).
A harcjárművek Y év és Z km futást követően különböző technikai kiszolgáláson esnek át. Érthetőbben a középjavításra ítélt 54-esek egy része lett "M".
Kétfokú lövegstabival, megszűntetett homlokgéppuskával, beforrasztott "légszűrő gombával" a torony tetején (meg sok apróság még). Az átalakítást a Gödöllői Gépgyárban végezték.
Excessor kolléga erről többet tudna mesélni.
Parancsnoki kocsik annyiban tértek el, hogy egy plusz rádiót kaptak.
A zászlóaljparancsnoki kocsikat is csak az antenna felfüggesztés különböztette meg kívülről.
Az aknakifordítóról már volt szó korábban, minden századnak volt ilyen gépe.
Mikor melyik kocsi, az változott.
Pilu 190853 2011. február 27. 13:46
Válasz erre
Üdv!
A fejemben lévő további anomáliák felszámolása érdekében kérném a hozzáértők segítségét az alábbi kérdések megválaszolásában:
1. Mikor és hol készültek a T-54M-ek, illetve a T-54A és a T-54B típusok egyaránt átépítésre kerültek és kapták az egységes T-54M megnevezést?
2. Volt-e jellemző külső eltérése a hazai T-54 és T-55 sorozat parancsnoki változatainak az alap járművekhez képest, illetve mik voltak a jellemzőbb belső eltérések?
3. Továbbra is érdekel, hogy a századon belül melyik kocsik voltak felszerelve aknataposó-, aknakifordító- és tolólap berendezéssel
romeo 190852 2011. február 17. 15:45
Válasz erre
Igen, tudtommal Magyarországon végeztek ZIL-157 átépítést zárt felépítményű változatra.
Köszönöm!
Üdv!
ferkov 190851 2011. február 17. 15:41
Válasz erre
Tiszt:romeo !
Egyikről a másikra ! A kérdésére válaszolva igen nekem is ez a tipusú mh.kocsim volt amig Táborfalván egy hk.össze nem taposta .Igen hasznos szerkezet volt de az utánna jövö "man"mh.D-566.-ossal már nem lehetett összehasonlitani !
Ha jelent Önnek valamit az a tény hogy a Zil.157.-esnek a "kasznija " vagyis a mh.része nem eredeti volt hanem ha jól emlékszem csepel tipusú volt.
romeo 190850 2011. február 17. 15:27
Válasz erre
Tisztelt Ferkov!
Szeretném Öntől megkérdezni, hogy a 70-es években a harckocsi ezrednél használták-e a ZIL-157 műhelykocsit?
Köszönöm!
páncélos 190849 2011. február 14. 07:48
Válasz erre
Murmuc!

Valótlant állítani nem szeretnék.
Én kizárólag a hivatalos típusjelölést említettem. Létezik egy orosz jelölés, egy "nyugati" jelölés, és minden országnak a saját jelölése, ezt tetézik a különböző kiadványok csodálatos összevissza jelölgetései.
Hivatalosan nem létezett Magyarországon B, és C, altípus.
De láttam már optikás 72-es szervizlapján G jelölést, vagy ahogyan MAZ kolléga a CsMZAP pót jelölését kritizálta, már nem lepődöm meg semmin.
Ha kutatómunkánk során eljutunk az 55-ösök teljes feldolgozásán, majd értesítelek, de ez nem mostanában lesz. Nem elhanyagolandó a darabszám, ami óriási munkát emészt fel. 2-3 száz jármű beazonosítása sem egyszerű, nem hogy több mint ezer járműé.
romeo 190848 2011. február 13. 19:46
Válasz erre
12548793254
12548793254

és nehogy csak dísznek legyen ott a T-55 torony...
lucky 190847 2011. február 13. 17:10
Válasz erre
romeo 190846 2011. február 13. 16:59
Válasz erre
lucky 190845 2011. február 13. 16:50
Válasz erre
Valahol láttam olyan képet ahol egy terepszínű Pzh torony volt az első lövegtorony helyén egy tengeri hajón...
romeo 190844 2011. február 13. 16:44
Válasz erre
1208%200303
1208%200303
1208%200305
1208%200305
1208%200236
1208%200236
1208%20231
1208%20231

T-55 torony orosz folyami hadihajón az amuri flottillánál.
Üdv!
ferkov 190843 2011. február 13. 16:00
Válasz erre
Tiszt:Romeo !
Abban az időben még a zlj.-nál rendszeresitett Üza.szállitók még a CS.-346.-ok voltak
ugyanakkor már megjelentek az ezrd.-nél az URAL.tipusú üza.szállitók is melyek főleg az ellátó szdz- nál kerültek előszőr állományba.
A zlj.-nál minden szdz.- rendelkezett 1.db.töltőkocsival!
Excessor 190842 2011. február 12. 21:25
Válasz erre
Szia Pilu!

Igen, személyesen hallottam. Természetesen van amikor szándékosan, viccből mondják, de sajnos még többször van mostanában amikor komolyan. Igaz, az a bizonyos ló másik oldala is érintett, pl a cirill ábécét ismerők szinte mindegyike elsőre az AOC monitorokat a LOSz-nak olvassa az A-betű orosz L-nek kinéző volta miatt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64.