/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64.
páncélos 636506 2017. december 14. 18:04
Válasz erre
Nem. A VSZ együttes döntése volt a T-55AM. Ebből persze (szokás szerint) volt aki kihátrált, pontosabban mint pl. a románok itt a szovjet AM projektet vették át(meg).
Saját véleményem, hogy csak a Kladivo tűzvezető rendszert kellett volna rárakni a T-55-re. Az utolsó T-55A-kat meg nem kellett volna megvenni. Inkább T-72-ből kellett volna venni többet, főleg a "B" változatból még a 80-as évek végén.
gaunt1 636497 2017. december 14. 14:47
Válasz erre
No meg 2x4db ködgránátvetőt is kapott. Amúgy tűzvezető rendszere ezeknek nem volt, csak a KDT-1 lézertávmérő és a korszerűsített TSSz-32PVM céltávcső. Az M/AM-el ellentétben a kettő együttműködése annyi volt mindössze, hogy a TSSz kijelezte a mért távolságot.
Ha már itt tartunk, az MN nem tervezte modernizálni a T-55-ösöket erre a szintre? Még ez is komoly minőségi ugrás lett volna.
páncélos 636483 2017. december 14. 06:59
Válasz erre
A 81-nek jelölt változaton ne csak a légvédelmi géppuskát nézd. Tűzvezető rendszer és a vízalatti csőkészlet is már más.
szt_péter 636478 2017. december 13. 22:00
Válasz erre
Újabb MiniArt készletek!

www.scalemates.com/kits/1117756-miniart-37021-tiran-4-sh-early-type
Mod. 1981 ez ha jól látom a tornyon légv. gpu-s változat. Ezen kívül mi lehet még? Nem látom a kis képen.
www.scalemates.com/kits/1117755-miniart-37024-t-55a-mod-1981

Kései mod. 1965 na itt sem tudom miben különbözhet az early-től. A kép alapján nem látom.
www.scalemates.com/kits/1117754-miniart-37023-t-55a-late-mod-1965

De mindenképp jó, hogy a MiniArt belehúzott. Biztos jön még AM is később.
gaunt1 636071 2017. december 6. 09:26
Válasz erre
Akkor lehet, hogy nem cserélték ki. A szovjet eredeti M/AM-en erősebbek voltak a Z tengelyek. Egyébként a lengyelek is panaszkodtak a lecsökkent hasmagasság miatt. Nem értem akkor miért nem úgy tervezték meg a plusz aknavédelmet, hogy levehető legyen, mint pl. az Abrams újabb változatainál?
antarktika 635994 2017. december 5. 17:01
Válasz erre
Erről nincs információm.

A tank súlya nőtt, a hasmagasság csökkent, hiába tuningolták a motort, a manőverezőképesség és terepjárás a T-55A-hoz képest csökkent.
gaunt1 635982 2017. december 5. 13:32
Válasz erre
A Z-tengelyek nem lettek a mieinken erősebbre cserélve?
antarktika 635979 2017. december 5. 12:28
Válasz erre
Én annak idején beszéltem üzemeltetőkkel, mert nekünk csak T-55A volt. Ők azt mondták - pedig kifejezetten nem utálták - hogy lomha a gép a rápakolt extra tonnák miatt és sűrűbben fordult elő a Z tengelyek törése is. Sokkal sűrűbben. Ők is hiányolták, hogy nem lehet következmények nélkül "rodeózni".
gaunt1 635978 2017. december 5. 11:46
Válasz erre
Pedig szerintem segítettél. Ezek szerint annyira azért mégsem lehetett rossz. Lehet, hogy nincs igazam, de szerintem aki panaszkodott rá, az nem valószínű, hogy szerethette a gépet. 620LE-s motorral a teljesímény-tömeg aránya 15Le/t. Ez ugye rosszabb mint a sima 55 (16Le/t), de jobb mint a T-54 (~14.5Le/t). A T-54-ről meg nem igazán hallottam, hogy lomha lett volna. Ehez jön még hozzá az, amit elmondtál, úgyhogy szerintem az összkép inkább a pozitív irányba tolódik el.
páncélos 635977 2017. december 5. 11:13
Válasz erre
Nem fogok tudni ebben neked teljes segítséget adni, mert én vezettem AM-et, de üresen, az ment mint a golyó, bár a sima 55 azért gyorsabb volt. Nem tudom teljes málházást követően milyen volt. Akik "használták is", azok panaszkodtak rá, hogy egy lomha szar. Olyan valakivel kellene beszélned, aki ezt napi szinten használta és nem volt sem elfogult, se nem utálta a technikát. Orosz modernizációkról nem tudok mondani semmit, mert én is csak olvastam.
gaunt1 635974 2017. december 5. 09:30
Válasz erre
Akkor szerencsére hülyeséget írt a cikk. Szép is lett volna, ha nem "tuningolják" fel a motort legalább egy kicsit... Akkor ezek szerint a V55U szintre hozták fel.
Akkor kérdeznék még, ha nem baj. Mennyit ért ez a +40LE? Olvastam már mindent, egyesek azt írják semmit, mások meg azt, hogy sikerült így a mozgékonyságot szinten tartani. Most akkor melyik az igaz? Mindenesetre elgondolkodtató, hogy a -1 utótag a szovjet gépeken (pl T-55M-1) 690LE-s V46-5M motort jelent, lehet mégsem volt elég a V55U.
páncélos 635948 2017. december 4. 21:16
Válasz erre
Azt láttam, hogy ez nem a Te kocsid, csak gondoltam hát ha...
A képeket valóban már elkértem volna (nagy kép gyűjtő vagyok :D), csak reméltem hát ha, esetleg vannak még „zárolt” képeid. ;)
antarktika 635945 2017. december 4. 20:51
Válasz erre
Ezen a képen sem vagyok rajta. A célanyagról csak halvány emlékeim vannak, talán a lőtér vége felé volt, fényképem ha lenne, már rég elkérted volna:)
páncélos 635937 2017. december 4. 18:47
Válasz erre
Ez így ebben a formában nem igaz, de. Maga a motor és a részegységek ua. De a szívócső osztott kivitelével elérték a 620LE-t (465KW).
páncélos 635936 2017. december 4. 18:43
Válasz erre
Te melyik vagy a képen? A zöld gyakorlóban (fekete-fehér a kép), páncélos fejvédőben? :)))

Ha már Zalahaláp! A célanyagok között nem volt ott a 1016-os T-34 vontató?
Arról lenne képed akkor..., tőlem rajta lehetsz azon is. :D
antarktika 635926 2017. december 4. 17:24
Válasz erre
Scannen0005
Scannen0005

Akkor a kép.
szt_péter 635913 2017. december 4. 12:26
Válasz erre
gaunt1 635909 2017. december 4. 09:31
Válasz erre
Közben lenne egy kérdésem a hazai T-55AM-el kapcsolatban. Valahol olvastam, hogy a motorokat nem cserélték erősebbre spórolás miatt, maradt a régi 580 lovas V55. Ez igaz?
gaunt1 635908 2017. december 4. 09:28
Válasz erre
Amerikai barátunk, Nicholas Moran is oldalt mászik fel, 8:53-nál:

www.youtube.com/watch
antarktika 635906 2017. december 4. 09:01
Válasz erre
Na, akkor mégegyszer. Alapesetben a kezelőszemélyzet a kocsi előtt sorakozik fel és úgy száll be, ahogy már leírtam. Ez volt az alap. Ha, Ti a gyorsaságra apellálva nem így csináltátok, nem szabályzatellenes, de nem ez volt az alap.

Lövészeten a kocsi mögött sorakozott a személyzet, mert a tank a megindulási terepszakaszon állt a "zöld vonalnál", ezért eléje nem lehetett állni, mert oda belépni nem lehetett, főleg nem a "piros vonalon" túlra, mert az már a tűzszakasz volt.

Van egy képem, mely lövészeten készült Zalahalápon 1990-ben, épp a beszállásnál. Meg fogom keresni.
Sennás 635905 2017. december 4. 08:22
Válasz erre
Szia Páncélos! Nekem is végig ez rémlik a filmekből szemből "támadják" a verdát.
8.35 a vezető azt az "ásólapot(?)" nyitja le és előről támad.Piszok gyors.
+3 lépés és a kupola tetején vagy ,már be is ugrott a parancsnok is.
Gondolom kiszállásnál is.

www.youtube.com/watch
páncélos 635903 2017. december 4. 07:46
Válasz erre
Amikor én vezettem és a kocsi mögött sorakoztunk, nem rohantam előre, hogy beszálljak. Amikor a pk pozícióját foglaltam el, és a kocsi előtt voltunk nem mentem el oldalra, hogy a görgőkre lépve és a deszant kapaszkodóba kapaszkodva felmásszak, hanem felrohantam a kocsira szemből.
Telephelyen is, ha szűk volt a hely, akkor is szemből mentem.
Makett építési szempontból a koptatás miatt volt a kérdés. Statisztikával nem szolgálhatok, hogy melyik irányból hányszor „másztam”. :D
Günther0909 635901 2017. december 4. 04:23
Válasz erre
Szemből akkor száll harckocsiba a kezszem ha a kocsi előtt sorakozik fel. Lövészeten a beosztások szerinti oldalon (a vezető előlről) kapaszkodnak fel, mivel a harckocsi mögött sorakoznak és minél hamarabb kell harchoz tenni a harckocsit.
Sennás 635842 2017. december 2. 11:30
Válasz erre
ez mi
ez mi

Helló.Ez itt milyen szerkezet/berendezés lehet? Köszönet!
Sennás 635822 2017. december 1. 16:29
Válasz erre
0_116a38_7f02c495_orig
0_116a38_7f02c495_or...

Ilyen tábláról kép van valakinek szemből? (mi ez?)Lemásolnám a maketthoz.
Köszönet!
Jimbow 635779 2017. november 30. 07:57
Válasz erre
Sziasztok,köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Üdv,
Ádám
Sennás 635776 2017. november 29. 20:49
Válasz erre
www.youtube.com/watch

2.20nál és 4.00nál látszik valami.De tuti van még ilyen videó:)
Sennás 635773 2017. november 29. 19:35
Válasz erre
Régi film nincs? Valami rémlik jármű előtt álló személyzet "ugrik be". Mi annak a pontos neve(Magyar/Orosz)--YouTube bizti van.
antarktika 635763 2017. november 29. 14:31
Válasz erre
Normaidőre is, ami ha jól emlékszem 6 másodperc volt a fedők zárásáig. A vezető a páncélos által elmondattak alapján, a személyzet többi tagja, így a töltőkezelő jobboldalt, irányzó, parancsnok baloldalt a búvónyílások vonalában, először két görgő közé lépve, majd a lánctalpra, aztán a sárvédő lemezre, torony deszantkapaszkodóra lépve jutottak a torony tetejére és onnan zuhantak be a helyükre, természetesen rengeteg kék-zöld foltot szerezvén.

Két görgő közt olyan távolság van, hogy a bakancs nem esett be kettő közé.

A deszantkapaszkodót simán koptathatod fémig középtájon. A többit azért ne vidd túlzásba, mert annyira nem kopott, esetleg még a vezető előtti részt, de nem a frontpáncélon.
páncélos 635755 2017. november 29. 10:17
Válasz erre
Általában szemből szokás felrohanni. Vonóhorogban, hullámtörőben, majd a lövegcsőben megkapaszkodva. Kényelmesebb beszállásnál (nem normaidőre, nem gyakorlaton, vagy foglalkozáson), a vezető kivételével oldalról, a deszant kapaszkodók igénybevételével.
Jimbow 635747 2017. november 29. 08:12
Válasz erre
Sziasztok!

Érdekes kérdésem lenne, egy T-54/55-ösbe pontosan milyen ùton jut be a személyzet? Ùgy értem, hogy hova lépnek, kapaszkodnak főleg? :) koptatás miatt érdekelne.

Köszönöm szépen!
páncélos 635746 2017. november 29. 08:06
Válasz erre
Annyira nincs jelentősége sem a csillagnak, sem az ék alak felségjelzésnek.
Előbbi nemzetközi (VSZ) gyakorlatokon részvevő kocsikon volt, utóbbi 1992 után lett felkenve, vagy matricázva, de több olyan kocsi volt, főleg a matricások között, amiről lepottyant. Ha egy adott kocsit akartok megépíteni, akkor annak megfelelő sablonra lesz szükségetek. De nem egyszer volt olyan, hogy egy kocsii kiesett és a helyére bekerülő kocsi teljesen más sablonforma számot kapott.
szt_péter 635740 2017. november 28. 20:50
Válasz erre
hj35001_decal
hj35001_decal
hj35001_2
hj35001_2

Régen volt, most nem látom a kínálatban. A Zsu-57 csillaga biztos jó lesz. Pedig én szeretném ha kiadnák a régi T-72 és 55 matricát. Ezt itt:
Sennás 635738 2017. november 28. 20:21
Válasz erre
Decal-37027
Decal-37027

Na:)
Sennás 635737 2017. november 28. 20:13
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Ebben bizti nincs más Magyar jelzés? Mert az se ártana hozzá. De a HAD-nak volt/van nem?
szt_péter 635734 2017. november 28. 19:39
Válasz erre
Igen! Jobb lett volna, ha a belső tereshez jár a csillag, de ez még külön pótolható.
Sennás 635721 2017. november 28. 16:53
Válasz erre
37027_BOXart_19_10_17-01-min-1024x647
37027_BOXart_19_10_1...
Magyar
Magyar

Ez a legújabb? Belső tér nélkül de Magyar csillaggal.
Sennás 635586 2017. november 24. 19:48
Válasz erre
37017_ART_23.08.17-01-1024x646
37017_ART_23.08.17-...
37009_ART_Site-1024x690
37009_ART_Site-...

Így már figyeltétek? 2db T-54A --csak az egyik belső térrel.
1111db és 763 db alkatrész akinek csak a külső fontos:)
szt_péter 635300 2017. november 17. 22:58
Válasz erre
T-55 invázió a MiniArt-nál. Ennél is megkapjuk hozzá a magyar matricát. Lassan magával ragad az építési kedv.

miniart-models.com/products/37027-t-55-soviet-medium-tank/
páncélos 635255 2017. november 17. 07:22
Válasz erre
Szia Agriamodeling!

Igen, Evergreen emlékeztem a nevére, csak azt hittem valahol Angliában leledzik. Mindez a tényen nem változtat, ez egy T-54. A töltőkezelő búvónyílása előtt lévő szellőző gombát a T-54M-től már ne keresd, illetve annak hiánya ne tévesszen meg.
agriamodeling 635241 2017. november 16. 21:26
Válasz erre
Szia Páncélos!

Megtaláltam az első tank eredeti képét, az Oregon (USA) államban levő Evergreen Aviation Museum-ban fényképezte Eric Kilby 2012-ben:

commons.wikimedia.org/wiki/File:T-55_Tank.jpg
Van róla egy baloldali kép is, szerintem a tornyon látható kis dudor a célzóberendezés teteje:
commons.wikimedia.org/wiki/File:Soviet_T-55_Main_Battle_Tank_RSide_Behind_Museum_EASM_4Feb2010_(14404334150).jpg

Alvázszámot nem talaltam, sőt a múzeum weboldalán konrétan semmit a tankról. Érdkes...
páncélos 635219 2017. november 16. 13:26
Válasz erre
Az első egy T-54-es, de valóban a lánc még a régi. Ez egy angol múzeumban van és állítólag ex-magyar, jó lenne egy alvázszám, hogy beazonosítsam.
agriamodeling 635215 2017. november 16. 11:18
Válasz erre
Szia Gaunt!

Van ellenpélda is dögivel (lásd itt):
www.breakthroughassault.co.uk/wp-content/uploads/2017/06/T55-1.jpg vagy itt
mhrfweb.makett.org/MHRFWEB/

de nem kötözködöm, csak segíteni akarok. Nekem muszáj volt megvenni a régi lánctalpat, mert a referenciafotóimon azt találtam.

Szal a megoldás egyszerű melyik verzió kell: fénykép, fénykép, fénykép.

Agriamodeling
Sennás 635213 2017. november 16. 10:31
Válasz erre
Parancsnoki harcálláspont:) De hát még ki is van égve így mire jó? Csali? (Gödörből csak a 60as látszik ki alatta egy "vadász lapul" de hát az egy VT egy fegyvere az a csörlő ott hátul:)
páncélos 635212 2017. november 16. 10:28
Válasz erre
Érdekes szerkezet. Egy VT-55A cipel egy csonka BTR-60pb-t. De mi ez, nem tudom.
Sennás 635211 2017. november 16. 10:27
Válasz erre
mafvanationals2007 (188)
mafvanationals2007 (...
mafvanationals2007 (186)
mafvanationals2007 (...

Épített a Miniart 14-15(?) T-44-54-55 típust.Szép! De a motor mögött a seb.váltót és a hűtő ventillátorokat miért nem sikerült már egy 900tól 1300db-ig terjedő készletbe már ezeket is belevarázsolni. Így van egy 99%os makett.
Sennás 635210 2017. november 16. 09:56
Válasz erre
fgjfgj
fgjfgj
fztuj
fztuj

Ez milyen "kísérleti" jármű lehet?
gaunt1 635207 2017. november 16. 09:25
Válasz erre
Valóban, nincs is azzal a lánccal semmi baj. Egyébként is, aki csak tehette, átszerlte erre a láncra a T-54/55-öseit, egy kis extra súlyért cserébe a kétszeres élettartam miatt bőven megérte felrakni.
Azért érdekes, hogy mégsem terjedt el valami gyorsan. Pavlovék szerint már 1965 májusától elkezdték átszerli a T-55/62-eseket, de még a 70-es években is elég gyakori volt a régi fémcsuklós lánc.
páncélos 635205 2017. november 16. 08:11
Válasz erre
T-55A
T-55A

Szia Agriamodeling!

Most néztem (újra) meg a korábban beszúrt oldalt, valóban gumibetétes láncot adnak hozzá. Én már csak azért is örülök, mert rengeteg ilyen kocsi volt, sőt. Mellékelek egy gyorsan kreált képet neked.
agriamodeling 635202 2017. november 16. 00:40
Válasz erre
Szia Páncélos!

Alapvetően jö az a Takom, de a lánctalp szerintem nem lesz megfelelő, mert az RMSh-t csomagolják a dobozba, amelyet az AM2-re szereltek, vagy a T-72-eshez. Nekem meg van ez a T-55a készlet és pont emiatt meg kellett vennem a Takom külön kiadott OMSh készletét. Szerencsére a láncmeghajtó kerékből mindkét verziót adják (13 és 14 foggal). Az RMS(h jö lesz egy későbbi projekthez.
Persze aki eleve Friul-t akar feltenni, annak tökmindegy.
Én magyar AM2-t építettem meg az AM2B készletből és nagyon élveztem. Szerintem jó makett volt az is, látványos eredményt lehet elérni belőle. Ezzel sem hiszem, hogy csalódást okoznának.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64.