/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64.
páncélos 635161 2017. november 15. 10:59
Válasz erre
Köszönöm a mellékelt oldalt. Jó kis makettnek tűnik a Takom T-55A készlete, főleg, hogy adja hozzá a különböző változatú búvónyílásokat és azok belső részét is.
"Cseh/lengyel gyártmány esetén nálam megáll a tudomány"
Nem olyan könnyű egyből felismerni, egy fotó alapján (mint a T-72 esetében), de ha van rajtuk KMT felszerelhetőség, akkor annak tartó konzolja szemből egyből árulkodó.
gaunt1 635153 2017. november 15. 09:38
Válasz erre
Persze én is örülnék, ha valaki feltenné egymás mellé a Tamiya, a Takom és a Miniart készleteit összehasonlításként.

Pedig nem is olyan bonyolult a helyzet:
Tamiya: kissé hiányos szovjet változat
Miniart: szinte tökéletes szovjet változat
Takom: lehet építeni szovjet és cseh/lengyel gépet is. A szovjet jobb mint a Tamiya, de kevésbé részletes mint a Miniart. Cseh/lengyel gyártmány esetén nálam megáll a tudomány, én a kettőt sem tudom megkülönböztetni, úgyhogy erről nem nyilatkoznék. Küldök egy linket, te jobban értesz hozzá, így be tudod azonosítani mi a korrekt és mi a rossz rajta. (erre én is kíváncsi lennék!)

panzer35.ru/forum/60-17370-1
páncélos 635127 2017. november 14. 17:41
Válasz erre
Nem ismerem a Takom T-55A makettet, csak amennyire a neten fellelhető. Több mint 1000db T-55 szolgált idehaza három gyártó országból, így elvileg nincs akadálya. Persze én is örülnék, ha valaki feltenné egymás mellé a Tamiya, a Takom és a Miniart készleteit összehasonlításként.
joci232 635098 2017. november 13. 21:56
Válasz erre
Takom T 55 A-ból mennyire lehet magyar harckocsi építeni?
páncélos 635060 2017. november 13. 07:29
Válasz erre
Úgy látom nem rajzoltam „jelesre”. A parancsnok jobb könyöke mögött van(volt) a rádió.
Sennás 635057 2017. november 12. 22:36
Válasz erre
37018.154-1024x577
37018.154-1024x577
37018.153-1024x577
37018.153-1024x577

Ott? Ott nem az "alap" rádió ami mindben tankban benne van? Az ott van mellette?
páncélos 635050 2017. november 12. 21:52
Válasz erre
Sennás 635007 2017. november 12. 13:04
Válasz erre
t-55-razrez
t-55-razrez

Ide. Köszi.
Sennás 635006 2017. november 12. 13:03
Válasz erre
Sziasztok. Jobb képem nincs de be tudná valaki rajzolni a T-55AK parancsnoki változat "2"-ik rádiója hol van? Köszönet!
Sennás 634796 2017. november 7. 15:35
Válasz erre
t55ak
t55ak
SuT5455693
SuT5455693

Urak! Ez (1kép) rádió? Mi a típusa? Hova volt felszerelve?
(2kép) Ez is parancsoki járműben lehet?--ott volt 2 rádió ugye?
KöszöneT SENNÁS
gaunt1 634714 2017. november 5. 18:24
Válasz erre
A környező országokat azért lehet ám irigyelni... Egyedül a fegyverzetet kell hatástalanítani, minden más megmaradhat, beleértve a tűzvezetőrendszert, stabilizátort, éjszakai figyelőműzereket is. Az oroszoknál is pofon egyszerű a hatástalanítás, egy videón láttam, pár perc alatt kész: lángvágóval az ágyúcsőbe vágnak egy vízszintes rést, ennyi. Semmiféle elmebeteg törvény nincs ott sem.
páncélos 634710 2017. november 5. 17:58
Válasz erre
Valóban BLG az alváz. Nincs olyan szabály, hogy csak levágott csövű tank lehet magánkézben. Itthon mindenki másként értelmei a szabályokat és túl vannak bonyolítva ezek a dolgok. Persze ezt köszönhetjük a 2006-os tankelindításnak is.
Nagyvonalakban a lényeg, hogy a hadseregnek meg van szabva miből, mennyi lehet. Harckocsiból nekünk 835db lehetne, a CFE szerződés szerint.
Múzeumi célra lehet típusonként 2-2db eszköz, ami „éles”.
Hatástalanítva több is. De a hatástalanítás kiterjed és el is tér, a működőképességre és a fegyverzetre. Így lehetne fegyverzetben hatástalan, de működőképes harckocsi, csak ennek is megvannak a különböző szabályai (tárolás, őrzés…stb.). Magánkézben lehetne (elvileg) hatástalan és üzemképtelen harckocsi. Utóbbinál nem kell csövet levágni. Ki lehet önteni a csövet, le lehet zárni…stb. Itt is persze számít a tárolás (helye, módja).
páncélos 634709 2017. november 5. 17:44
Válasz erre
piratvitorla 634703 2017. november 5. 15:36
Válasz erre
lacipapa 634698 2017. november 5. 14:28
Válasz erre
Elnézést,"körön" kívüli vagyok.Mit takar a BLG meghatározás?
lacipapa 634696 2017. november 5. 14:21
Válasz erre
Bocsánat,nem ilyesmire gondoltam.
Pl.Orosz ,Csehszlovák,Lengyel kocsik,alap változat,ahogy megkaptuk őket.
Amit te említesz az már enciklopédia lenne,persze ez óriási munka volna.
gaunt1 634694 2017. november 5. 13:46
Válasz erre
A budaörsi az nem T-55! BLG páncéltest, és rá van eszkábálva egy hiányos T-55A torony. Ha jól tudom van egy idióta, teljesen értelmetlen törvény, hogy magánkézben nem lehet tornyos harcjármű, csak akkor, ha a cső le van vágva tőből és a motortér beöntve betonnal. Ezért vannak a tank.hu-nak és a budaörsi vállalkozónak BLG-i.
páncélos 634693 2017. november 5. 13:45
Válasz erre
Igen! A komáromi erődöt és Magyargencset kihagytam. A szegedi, meg a volt Budaörsi – ma talán Zamárdi – már kiherélt gépek, vagy nem létező típusnak átalakítva.
Gyári szám minden kocsin van a páncéltesten és a tornyon egyaránt. A magyar alvázszámokat itthon kapták, szintén az alvázba és a toronyba is beütve.
szt_péter 634691 2017. november 5. 13:14
Válasz erre
T-55 és 72 típuson hol található az eredeti gyári adattábla? Azokat nem találtam meg, hiába kerestem a küzdőtérben a toronyban, vagy a kocsitesten. A kocsitest elején van egy számsor, de úgy tudom, hogy az már Mo-n lett átütve a 72-es gépeken. A T-55 frontpálcélján van számsor, és több addat táblázatos elrendezésben.
szt_péter 634689 2017. november 5. 13:12
Válasz erre
Van még Szegeden cdn.blog.hu/ka/kameraaltal/image/szeged/_mg_2505.jpg
Budaörsön annál a vállakozó figuránál. hampage.hu/repules/haditech/img_0449.jpg

Komáromban az erődnél, amennyire jól láttam a rajta levő kopottas jelzéseket: -gysz 131 73C- #623 upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/T-55A_in_Kom%C3%A1rom%2C_Hungary.jpg/1280px-T-55A_in_Kom%C3%A1rom%2C_Hungary.jpg
Magyargencsen egy AM pctrs.network.hu/clubblogpicture/4/4/7/_/447657_786742770_small.JPG

Ezeken kívül még a Honvédségnél is őriznek több A és AM példányt, ezek közül néhány is üzemképes.
páncélos 634688 2017. november 5. 12:45
Válasz erre
Az ötlet nagyon jó, de egyben halott is. A T-72 típustörténetén több mint egy évtizede dolgozunk Pánczél Matyival, és még mindig lehetne bővíteni, hozzátenni, sztorizni.
Kb. 200-250db-os állomány az, amit becsülettel össze lehet foglalni rendesen. A T-55, PSZH, BTR-80, vagy a BMP-1 magyarországi történetét úgy összerakni, hogy alvázszám szerint bemutasd a kocsikat, szinte kizárt. Az idő múlásával pedig még nehezebb.
Az meg már egy másik kérdés, hogy kiállítva sincs sok lehetőséged. Most így hírtelen csak négy hely ugrik be az országban (Tapolca, Kecel, Kiskunhalas talán, és Pákozd). Utóbbi kettő 56-os emlékmű (az már máskérdés, hogy 56-ban nem volt még T-55, T-55A meg pláne). T-54 esetében ennél is rosszabb a helyzet, Kecel és a Terrorháza, és ennyi.
agriamodeling 634668 2017. november 5. 09:57
Válasz erre
Egy ilyen könyvvel doktorit lehetne szerezni, rosszabb lenne mint a T-72 hazai történetét összeszedni. Ráadásul közben lassan elfogynak az egykori üzemeltetők, használók, oda az emlékezet. Sajnos.
lacipapa 634666 2017. november 5. 09:47
Válasz erre
Köszi páncélos!
jó lenne,ha valaki,egyszer össze állítana egy magyarországi T-55(A) stb. anyagot,rajzokkal,fényképekkel.Nekünk,akik imádjuk a típust,de csak képeken (elvétve),vagy kiállítva(majdnem roncsként) különböző múzeumokban láthatjuk őket.
páncélos 634634 2017. november 4. 21:40
Válasz erre
Lehet! Volt nekünk SZU, CS, és Lengyel is T-55A-ból. Meg ezek vegyes keveréke egy-egy középjavítás után, csak hogy gaunt1-nek se legyen egyszerű az elemzés.
gaunt1 634604 2017. november 4. 19:20
Válasz erre
Ez érdekelne engem is. T-55-ből volt szovjet gyártmány nálunk, de T-55A-t még nem láttam...
lacipapa 634520 2017. november 3. 15:14
Válasz erre
Akkor ez,most virtigli magyar is lehet,mindenféle farigcsálás nélkül?
szt_péter 634479 2017. november 2. 19:44
Válasz erre
Amonnak csak kívánnia kellett! :-) Ugyanis hamarosan megérkezik a 122-es toronyszámú T-55A harckocsink a Miniarttól. Ne fogjátok vissza magatokat, kezdhetünk örülni.

miniart-models.com/products/37016-t-55a-early-mod-1965-interior-kit/
Amon 634176 2017. október 27. 11:06
Válasz erre
Na akkor még várok egy picit. Hát ha lesz A variáns. A Miniart az utóbbi időkben igen csak ki tesz magáért, meg így "értünk".
Az, hogy így nyilatkozol róla csak erősít hogy meg kell venni és 4268ra meg is építeni. És én is reménykedem, hogy lesz T-62
gaunt1 634173 2017. október 27. 09:42
Válasz erre
Hát az enyhe kifejezés, hogy jó kis készlet. A legjobb T-55 eddig. Ahogy nézem, semmiféle feljavítást nem igényel. Szinte tökéletes, kb. ugyanaz a kategória, mint pl. a Dragon Panzer III, IV sorozata. Mondjuk azt én sem értem a sebességváltót, a hűtőt meg a többit miért hagyták ki a motortérből, de engem ez nem zavar. A motort úgy sem építeném be, alig látszik belőle valami. Inkább elkészíteném külön, önmagában is jól néz ki.
Remélem folytatja a Miniart és lesz A változat is, később esetleg M/AM és MV/AMV. Vagy akár a T-62-es, abból aztán tényleg nincs semmi normális minőségű!
Gaben86 634157 2017. október 26. 20:01
Válasz erre
Szerintem is jó kis készlet a képek alapján. Én csak a hajtáslánc többi elemét hiányolom. Megcsinálták hozzá a motort. De a hátulja üres maradt. Ez egy kicsit gáz. Azon a pár alkatrészen már nem sok múlott volna. És teljes lenne a beltér.
szt_péter 634143 2017. október 26. 13:58
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat.
gaunt1 634139 2017. október 26. 13:25
Válasz erre
Ez milyen gyártmány pontosan?

Szovjet. És bár a dobozon 1963-as gyártásút írnak, azt nem lehet belőle elkészíteni. 1964-est és 65-öst viszont már igen. (1964 szept.- 1965 dec.)
páncélos 634138 2017. október 26. 13:12
Válasz erre
Szia!

A neten rengeteg kép van fent, csak tudni kell keresni.
Nem egyszer ajánlottam már itt képeket keresőknek, hogy SZU/orosz technikát a yandex.ru orosz kereső oldalon érdemes kutatni.
"Lapos búvónyílással ellátott harckocsinál" mire is gondolsz nem tudom. Lényeg, hogy ne írj A betűt a T-55 után, csak a sima alap T-55-re keress.
Itt van rögtön három oldal kezdésnek.
partisan1943.tumblr.com/post/154830881960/t-55-tanks-of-the-hungarian-peoples-army purebred-tanks.tumblr.com/image/157617086323
www.gramunion.com/tagged/Warsaw%20Pact
szt_péter 634132 2017. október 26. 11:18
Válasz erre
Fotókat szeretnék keresni ilyen gépekről.
szt_péter 634130 2017. október 26. 11:17
Válasz erre
Felkerült néhány fotó a tesztépítésről a built-up fül alatt. Tudjátok, hogy lehet rákeresni ezzel a típusú lapos búvónyílással ellátott harckocsira? Ez milyen gyártmány pontosan?

miniart-models.com/products/37018-t-55-mod-1963-interior-kit/
mercure47 633686 2017. október 15. 11:48
Válasz erre
juge75 633474 2017. október 9. 14:26
Válasz erre
longtrack_004
longtrack_004
longtrack_036
longtrack_036
DSCF1278
DSCF1278
Győr
Győr
Scan10037
Scan10037

Szerintem a tömeg csökkentés az ok.
juge75 633473 2017. október 9. 14:18
Válasz erre
Bár nem T-54 vagy 55, de például a hazánkban is rendszeresített, légvédelmi rendszerek hosszú alvázas 1s12 Soc valamint ugyanerre épülő P-40 eszközöknél alkalmaztak ilyen lánctalp tagot /én is ilyenre építettem de T-72 lánctalpára és hajtás kerekére módosított verzióban/.
páncélos 633446 2017. október 8. 23:02
Válasz erre
T-54/55-nél nem tudok taraj nélküli láncszemről, de direkt rá is kérdeztem. Hazai viszonylatban sem kaptam erre utaló információt, de futok még egy kört, öreg páncélosoknál.
páncélos 633445 2017. október 8. 22:52
Válasz erre
mercure47 633435 2017. október 8. 20:44
Válasz erre
22330804_1562933763771205_123250587_n
22330804_15629337637...
22343848_1562928613771720_294195705_o
22343848_15629286137...
22343853_1562929183771663_879758084_o
22343853_15629291837...
22386533_1562929957104919_1358336762_n
22386533_15629299571...

Sziasztok!
Végre sikerült csinálnom pár képet a kocsiról. A éjjellátó még kis átalakításra szorul, azért került le, illetve számok még kicsit össze lesznek dolgozva a négyzettel és kapnak még egy réteg matt lakott is.
gaunt1 633354 2017. október 6. 12:52
Válasz erre
A makett árával támgoatni fogom az ukrán fasizmust! :) Kinek kell a Tamiya meg a Takom ezek után?
Én a motort nem építeném be. Bűn azt elrejteni, annyira szépen kidolgozott!
páncélos 633339 2017. október 6. 07:21
Válasz erre
Jó lesz ez, ott van a homlokgéppuska is, így már látszik.
szt_péter 633335 2017. október 5. 21:10
Válasz erre
Joci.kun 633306 2017. október 5. 12:18
Válasz erre
Sziasztok ! SOS -ben kellene nekem egy megerősítés, hogy a T-55 futógörgőjének átmérője 800 mm. Kompletten, vagyis ez a gumi futófelület átmérője. Szélességet már nem is merek kérdezni...
Köszi.
Sennás 633279 2017. október 4. 21:33
Válasz erre
Segítsetek már fiúk! Mire való az a "foghíjas" lánctalp? Valahol nem tudok utána nézni valami dok. róla?Köszi!
szt_péter 633276 2017. október 4. 21:22
Válasz erre
Szemenkénti OMSH lánctalpak is jönnek a miniart 55-tel.

miniart-models.com/products/37048-t-54t-55t-62-omsh-individual-track-links-set-late-type/
Jimbow 633249 2017. október 4. 17:56
Válasz erre
Sziasztok!

Èn a Takom T-54B late-et fejeztem be, jó a minősège nagyon, de vannak hibái.

A MiniArt nincs mèg meg, de amit láttam az alapján nagyon részletes ès szerintem korhūbbek a változatok is. Viszont nagyon szèt vannak bontva, nekem ez ehy kicsit ijesztő. Hamarosan cikkezek ròluk, beleèrtve az ùj 55-öst.

Üdv, Ádám
páncélos 633243 2017. október 4. 12:50
Válasz erre
gaunt1 633241 2017. október 4. 12:45
Válasz erre
A Takom T-54-ese egy 60-as évek második felében modernizált tanknak felel meg. A Miniart viszont szinte tökéletesen bemutatja a gyári T-54B-t. A Takomnak vannak kissebb-nagyobb hibái, de összeségében nem rossz. A Miniart sokkal részletesebb, jobban kidolgozott és pontosabb. Sokkal kevesebb hibája van: a fényszórókat kell lecserélni, mert a Miniart a későbbi FG-125/127-et adja az FG-100/102 helyett. A járművezető búvónyílása körüli rész a T-55-nek felel meg, ezt nagyon egyszerű javítani, kis reszelés és meg is van. Ezen kívül állítólag az ágyúcső kicsit túl vastag, de ebben nem vagyok biztos, ezt csak olvastam valahol.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64.