/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63.
kls 686372 2021. június 10. 16:15
Válasz erre
Kedves Páncélos!
Nagyon köszönöm a választ!
Üdv:kls
páncélos 686360 2021. június 9. 22:29
Válasz erre
kls!
37019-számú készletet.
kls 686354 2021. június 9. 14:53
Válasz erre
Tisztelt Kollégák!
Magyar T-54-est szeretnék építeni, és tanácsra lenne szükségem. A Miniart 1/35 választékából melyiket lenne ehhez célszerű megvennem, hogy ne kelljen sokat átfaragni?
A segítő válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: kls
gaunt1 685766 2021. május 19. 18:50
Válasz erre
Úgy néz ki a Miniartnak mostanában ez a mániája... Mindenféle idióta változatokat kiadnak külön makettnek... Kb. 3 alkatrész lesz a különbség ez meg egy normál T-55 között...
Legutóbb olyan készleteket adtak ki, hogy horvát T-55, szerb T-55, szíriai T-34/85, egyiptomi T-34/85. De komolyan, annyi eszük nincs, hogy egyes országokra jellemző apró változtatásokat (alkatrészeket) beletegyék az alap készletekbe és a makettező eldönti, hogy felhasználja vagy sem?

100%-ban egyetértek, tényleg jobb lenne inkább egy T-55AM, AM2, AMV, akár még az AD is. Vagy ha már spéci változatok, mondjuk egy VT-55, BTSz-4, akár MTU-12 vagy BLG is.
páncélos 685746 2021. május 19. 08:35
Válasz erre
Ez nagyon jó, csak nem értem, hogy minek. Külön NDK-s T-55A nem volt. Ugyan úgy rendszeresítették a szovjet , cseh és lengyel gépeket. Ami NDK-s volt az a BLG hídvető.
Jobban örülnék egy normális T-55AM, vagy korai optikás T-72 makettnek.
szt_péter 685738 2021. május 18. 19:12
Válasz erre
sys 685257 2021. május 6. 19:33
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet hogy valamikor volt már a kérdés, de most nincs lelkierőm végignyalni a 20 oldalt. '72-ben melyik gyártó adja a legjobb, illetve legpontosabb T-55 - öt, (ha magyar kocsit építenék)? Ugyanez a kérdés, ha nem magyar gépben gondolkodom. Melyik készletet vadásszam? Előre is köszönöm a segítséget!
KarBal 685190 2021. május 4. 20:15
Válasz erre
Igen, szerintem arra gondoltam :) nomennescio82 K U K A C gmail P O N T com a címem. Előre is köszönöm a képeket!
antarktika 685182 2021. május 4. 19:11
Válasz erre
A rátét páncélzatnál az előtétre gondoltál?
Nem látom az e-mail címed, pár képpel tudok segíteni.
agriamodeling 685104 2021. május 2. 15:49
Válasz erre
Szia!

Jó pár éve a MOL-nak volt egy magzinja és az egyik címlapján volt egy magyar, felújított AM2. Nekem meg volt a magazin csak sajnos sehol nem találom. Érdemes lenne érdeklődni itt-ott, mert más képek is voltak a kocsiról. Én annak a hatására vettem tervbe az AM2 megépítését (meg is lett később).
KarBal 685098 2021. május 2. 14:32
Válasz erre
Jó hírek a Miniart cég háza tájáról!
Nemrég kiadták a T-54-es korai váltóművét. Erre fel megkérdeztem őket, hogy mikor várható a T-55-ösükhöz való váltómű. Azt válaszolták, hogy pár hónapon belül jön.

Megkérdeztem őket, hogy vajon várható-e egy T-55AM, mondjuk 2 az 1-ben, szovjet és csehszlovák verziókkal. Azt írták, hogy csak már kiadott termékekkel kapcsolatban kapcsolatban adhatnak felvilágosítást, de mindig köszönik az ötleteket, hogy a vásárlók mit szeretnének. Remélem, hogy valóban odafigyelnek és előbb-utóbb megszületik tőlük a tökéletes készlet :)

Jut eszembe - én keresgéltem az interneten, de nem találtam sajnos olyan képet, amelyiken a tornyon rátét páncélzattal ellátott magyar AM lenne valami gyakorlaton. Ezt az egy hasonlót találtam csak: 3.bp.blogspot.com/-Z3B9LyXWzrY/Wa6ksO0j-8I/AAAS8/2bUgmwlGhI0uFtJf1o5Qsc2gGJSTjWC0QCLcBGAs/s1600/55df.PNG A többi kép inkább rozsdatemetőben árvátlankodó gépekről volt :(
KarBal 684629 2021. április 20. 12:19
Válasz erre
Köszönöm szépen a válaszokat.
Akkor tulajdonképpen a Miniart még ezt a részletet is tökéletesen megcsinálta. Esetleg annyival lehetne fejleszteni, hogy kifúrom a forgózsámoly közepén található tárcsát, hiszen, ha leemelik a tornyot, akkor annak egy üreget kellene mutatnia, kábelcsatlakozásokkal?

(Egy kis reklám a másik hozzászólásomhoz: ha értetek a T72-esekhez is, akkor kérlek nézzetek be oda is :))
antarktika 684576 2021. április 18. 20:33
Válasz erre
Úgy ahogy gaunt1 írta, elektromos kábel, a forgó toronyhoz el kellett juttatni valahogy.
Az nem a bölcső, az a homlokpáncél mögött van, hanem a csőfar és a védőkeret. A védőkeret tartja kordában a lövés után kirepülő hüvelyt, melynek egy része menethelyzetben lehajtható.
Megmondom, nagyon részletes ez a Miniart T-55A. Még a rugós rögzítők is rajta vannak a lőszertárolókon.
gaunt1 684572 2021. április 18. 20:24
Válasz erre
Igen úgy néz ki a kínaiak egy kicsit módosítottak a konstrukción. A cső amit odaerősítenek megvan a T-55-nél is, csak kicsit másképp van beszerelve. Legalábbis a műszaki leírások szerint. Képem sajnos nincs róla. Ennek a csőnek két funkciója van, egyrész ez biztosítja az összeköttetést a torony és a forgó padló között hogy az utóbbi forogni tudjon (ahogy holland barátunk is bemutatta), másrészt ebben futnak az elektromos vezetékek föl a toronyba.
KarBal 684566 2021. április 18. 19:56
Válasz erre
juge75, gaunt1, antarktika! Köszönöm a válaszokat.
Bocsánat, rossz linket tettem be, ez a belsőt is tartalmazó összeállítási útmutató: miniart-models.com/wp-content/uploads/2017/11/37016_instr.pdf

Szóval a PDF 7. oldalán látszik, hogy természetesen adják a forgózsámolyt. (Erre gondoltam, köszönöm a pontosítást.) És ott is van alatta a vészkijárat, ahogy antarktika mondja. Viszont a közepén látható a Ca34-es alkatrész, ami szerintem gaunt1 youtube-os videójában látszik. A kínai verziónál legalábbis kiáll belőle egy cső, amit a videón a löveg bölcsőjéhez(?) csavaroznak.
Van egy ehhez hasonló megoldás a Miniart készletben: a 23. oldalon a 81-es ábrán a lap alja felé nyúlik ki egy cső. Ez olyannak tűnik funkciójában.

Antarktika, ahogy mondod, a forgózsámoly nem mozgott. Mondjuk logikus, amit írsz, hogy miért nem. Akkor a videón látható egy kínai fejlesztés lenne?

A festést akkor értem. Az útmutatóban a vezető széke és a mellette lévő lőszertároló is ilyen kékes színű. Ez is stimmel akkor? A többi rész pedig már csak simán fehér.
antarktika 684558 2021. április 18. 19:10
Válasz erre
A padlólemez, ahogy írták is, szürkés volt, de a torony belseje, a küzdő és vezetőtér oldalai fehérek.
Egyébként mire gondolsz? A toronykoszorúra, azt is leírták, vagy a padlólemezen a forgózsámolyra?
Ha a forgózsámolyra, akkor az teljesen független volt a toronytól, önmagában forgott. A kör egyik cikkelyét fel lehetett hajtani, ami alatt a vészkijárat volt. Így ha találat érte a járművet és a tornyot nem lehetett volna elfordítani, akkor is menekülni tudott a kezelőszemélyzet. Odaforgatták a forgózsámoly cikkelyét, ahol a vészkijárat volt és ki lehetett mászni a tank alá. A vészkijárat az összeállítási szerint a B9-es alkatrész és ezek szerint a Miniart nem adja a forgózsámolyt.
gaunt1 684553 2021. április 18. 18:17
Válasz erre
Szia!

Attól függ hol. A test alsó része, kb. a torziós rugók vonaláig valóban egy olyan kékes szürke színre lett festve. (+ az egész motortér is). Felette viszont fehér a harckocsitest belseje.

Ajánlok egy jó youtube csatornát, egy holland youtuber a haverjaival egy iraki T.69 harckocsit újít fel. (többek között...) Hollandul van, egy szót sem lehet érteni, bár néhol van angol felirat, viszont nagyon érdekes videókat tesznek fel.

Itt láthatod a festést, sokkal jobb mint lepusztult rozsdás vasakat nézegetni:
www.youtube.com/watch
Itt pedig azt, hogyan fordult el a torony padlója (27:50-től kezdd nézni):
www.youtube.com/watch
juge75 684550 2021. április 18. 18:07
Válasz erre
Tornyon belül látható az eredeti szürkés kék szín, orosz stencilekkel, amiről a rá festett fehér hámlik. A fehér két dolog miatt lett kiválasztva: egyrészt így világosabb a beltér, másrészt ez a szín ideg nyugtató stressz helyzetben, harci körülmények közt.
juge75 684549 2021. április 18. 18:04
Válasz erre
10256701_1045246445504862_4002151083978850766_o
10256701_10452464455...
nk_zszu572_06
nk_zszu572_06

Nagyon világos az a kékes szürke, inkább fehérbe kevés kék meg fekete a gyári. Aztán később a fehér lett általános. ZSU-57-2 esetében írom, ami egy változata az adott harckocsinak, de elmondható ugyanez a ZSU-23-4V1 Silkáinkról is.
A toronykoszorúja fordul egy csapágy rendszeren, fogazott gyűrűvel. Neten van egy északi gyűjtő banda, akik egy Ex-Iraki példányt vásároltak és újra működőképessé tették. Ott látható, mi és hogyan működik a T-54/55 torony mozgatásakor.
KarBal 684545 2021. április 18. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!

Kérdezném azokat, akik ültek is már T-55A-ban: a Miniart készlete, amelyből az 1968-as csehszlovákiai bevonulásban részt vett magyar járművet lehet készíteni, azt írja, hogy a harckocsitest belseje kékes szürke színű. Ez tényleg igaz? A toronyra fehéret ír, ami nekem hihetőbb lenne a testre is.

Másrészt, az összeállítási útmutató (miniart-models.com/wp-content/uploads/2017/12/37057_instr.pdf 21. oldalán mutatja a toronyforgató mechanizmust. De ez így hogy forgatta a torony padlólemezét körbe? Lásd, a német harckocsik tornya egybe volt építve a fenéklemezével. i.pinimg.com/originals/79/e1/d1/79e1d199312e0bb7154f46bcb33cb36b.jpg

Köszönöm előre is.
mirazsmarci 684539 2021. április 18. 15:42
Válasz erre
Sziasztok!

A Botond Models VT 55 műgyanta átépítőjének keresném az összeállítási rajzát. Sajnos a neten nem találtam semmit. Ha esetleg valakinek megvan..

Köszi
gaunt1 684406 2021. április 13. 09:03
Válasz erre
1a

t55
1a

Igen, a későbbi T-55 és T-55A-nál már a hordókat tartó pántok tárolóhelye átkerült a bal oldalra, az első ZIP láda mögé, vagy (ritkábban) úgy volt megoldva mint a 37020 készletnél. Ami kellene, az a 37022/23 és 37057-ből az Ue-4 jelű alkatrész.
Amúgy igen, a "lelopták", "elveszett" megoldás is jó, így csak a rögzítőfület kell megcsinálni, az már pofonegyszerű.
agriamodeling 684403 2021. április 13. 08:22
Válasz erre
Szia Gaunt1!

Köszönöm az információt. Most megnéztem a Miniart T-55A Mod.1981 (37020) készlet összeállítsi útmutatóját, abban a 20. oldalon a 61-es lépésben épített két doboz közül az egyiket kell feltenni a menetirány szerinti baloldali sárvédő végére. A másik azonos doboz viszont ugyanúgy mint az én készletemben (37027) a jobb sárvédőre, az első tartály után kerül. Ha van egy kis szerencsém akkor a tartókonzol alkatrészei (Fb30 és Peb21) talán meg lesz valamelyik öntőkereten. Ha nem akkor legfeljebb megcsinálom sztirolból vagy elegánsan lehagyom mert "éppen lelopták".

Tamás
gaunt1 684402 2021. április 13. 07:47
Válasz erre
A tartókonzolok fent maradtak, kivéve a hordókat tartó pántokat, amiket a korai szovjet gyártmányú gépeken a jobb sárvédő lemezen, az első üzemanyagtartály és a tartalék olajtartály között tároltak. Ha a normál T-55 készletet építed, ezzel lesz egy kis probléma. A pántok egyik végét ugyanis a Miniart ráöntötte a hordókra, ezt óvatosan le kell operálni. Aztán még egy dologra oda kell figyelni, a pántok tároló helyére az építési útmutató szerint egy ládát kell tenni. Ez a korai T-55 esetén nem jó így. A ládát ugyanis a jobb sárvédő lemez végén, egy kis tartókonzolra szerelték fel. Érdekes, hogy a később kiadott T-55A készletben ezek a részletek már a valóságnak megfelelően vannak kidolgozva.
Amúgy szerintem fantasztikusan jók a Miniart T-55 makettjei, az enyém múlt héten jött meg, csak a belső teres változatban.
antarktika 684401 2021. április 13. 07:46
Válasz erre
Legjobb tudomásom szerint a tartókonzolok mindig fent voltak.
agriamodeling 684400 2021. április 13. 07:00
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen a tanácsokat, információkat. Páncélos javaslata alapján megnéztem a Princet. A technika (hk, FuG és a Gaz) mellett kifejezetten meglepődtem mennyire vidéki volt a Csiky Sándor utca a film idején a Dobó laktanyával szemben, pár évvel később már sokkal városiasabb utcán jártunk le a városba.
El tudom képzelni, hogy az üzemanyagos hordókat a filmesek kedvéért tették fel a tankokra. Én nem tervezem felszerelni őket, emiatt viszont beugrott az a kérdés, hogy attól, hogy általában nem voltak felszerelve még a tartókonzolok fent voltak, vagy azokat is leszerelték (elkerülendő a sérülésüket)?
Sennás 684390 2021. április 12. 20:13
Válasz erre
antarktika 684389 2021. április 12. 19:53
Válasz erre
Túlnyomást csak zárt búvónyílásoknál lehet létrehozni. A vezető ponyvás védőkeretét csak harchelyzeten kívül, menetben használták, használják. Nem zár légmentesen.
Sennás 684387 2021. április 12. 18:41
Válasz erre
Köszönöm. Ilyesmire gondoltam. De akkor HA a vezető feje fölött be van "szerelve" a ponyva oda juthat annyi nyomás hogy egy poros úton ne szivárogjon be a por a réseken? Vagy ezt soha senki nem próbálta:)
antarktika 684381 2021. április 12. 15:30
Válasz erre
Az ABV védelemre gondolsz? A T-55A torony jobboldalán, közel a koszorúhoz van egy kisebb téglalap alakú nyílás. Ez a tolóventilátor bemenete, s a ventilátor egybe van építve egy szűrővel, melyen a radióaktív por, vegyi és biológiai anyagok nem jutnak át. A küzdőtér és a motortért elválasztó falon van a szívóventilátor, mely a küzdőtérből a füstöt elszívja. Ha a szívóventilátor nem üzemelt, akkor volt túlnyomás a küzdőtérben.
Sennás 684380 2021. április 12. 15:19
Válasz erre
Szia Antarktika! Érdekes a téma kérdeznék én is. A T-55ben (még) nem volt az a rendszer (pontos nevét nem tudom) ami a belső térben megemelte a nyomást így kívűlről a mérges gázok/víz STB nem tudott beszivárogni? Csak azért mert az a védőponyva biztos nem sokat ért. Sár ellen esetleg:) Köszönöm Sennás
antarktika 684379 2021. április 12. 14:48
Válasz erre
A ponyva, amennyiben elhagyták a laktanyát, mindig rajtuk volt és igénybevétel után leponyvázták a gépeket. Ha meg nem, akkor az ágyúcsőre rakva sátort alakítottak ki belőle. Ha a telephelyen álltak, akkor nem volt rajtuk, mert nemes egyszerűséggel ellopták, így a századraktárakban leltek nyugalomra.

Ha vasúti szállítás volt, akkor is mindig vitték, mert a vasúti kocsikon csak ponyvázva szállították az imperialista kémek csipás szemei elöl eldugva:)

A vízalatti átkeléshez szükséges levegőcső mindig rajta volt.
A hordók szinte soha, csak a nagy távolságú menetgyakorlaton, ami ritka volt, meg nagyobb gyakorlatokon, látványelemként.

A vezető búvónyílására szerelhető védőkeretet ponyvával szinte mindig a tárolódobozban pihentették, a vezetők nem nagyon használták és sokszor úgy néztek ki, mint a képen látható orosz vitéz. Nem nagyon bajlódtak a felszerelésével.
páncélos 684369 2021. április 12. 13:36
Válasz erre
A vezető búvónyílására helyezhető búrát már megfejtették előttem, ige volt ilyen.
A többi is volt. Ajánlom figyelmedbe a PRINC a katona című film 9. rész: A jóvátehetetlen pillanat című epizódját.
agriamodeling 684364 2021. április 12. 12:46
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon szépen köszönöm az eddigi info-t a vezető-védő maszkról, valami hasonlót sejtettem, csak nem a vezető esetében. Mondjuk a torony búvónyílásokhoz valóban kicsi ez a maszk.

A másik három opcióra is kellene még válasz:
- a torony hátán levő ponyva (szokás volt-e felrakni vagy nem)
- az üzemanyagos hordók fent voltak-e vagy inkább nem
- illetve a vízalatti átkelés csövei

A vezető-védő maszkot csak akkor fogom felhasználni, ha a ponyvát is felrakom a toronyra.

Tamás
juge75 684361 2021. április 12. 12:25
Válasz erre
Szia! Elképzelhető. Az biztos, hogy a 2K11 Sa-4 Ganef rendszer GM-123 és 124 járműveihez volt, "Kutyaól"-nak becézték.
Sennás 684360 2021. április 12. 12:22
Válasz erre
Screenshot_20210412-122013
Screenshot_20210412-...

Így. De hogy a Magyar állományban lévőknek volt-e majd az Ászok megírják:)
Sennás 684358 2021. április 12. 12:10
Válasz erre
Screenshot_20210412-120502
Screenshot_20210412-...
Screenshot_20210412-120528
Screenshot_20210412-...

Hello. A nyitott búvónyillásra helyezve védi a vezetőt.
Nem így nézzen ki:) Ok ez 72es de igaz!
agriamodeling 684357 2021. április 12. 11:52
Válasz erre
Miniart T-55 kérdés

Miniart T-55 építéssel kapcsolatos kérdés
Miniart T-55 kérdé...

Sziasztok!

A Miniart T-55 makettjét építem (belső tér nélküli verzióban) a 70-es évekbeli magyar harckocsiként. A képen jelölt két piros részletre szeretnék rákérdezni:
- mennyire volt szokás a torony mögött málházni a ponyvát illetve azt az ablakos valamit a ponyva tetején (ennek nem tudom mi volt a feladata, egyébként)
- az első T-55 járműveken lehettek hordók (akár utólag felszerelve is) illetve a víz alatti átkeléshez szükséges levegőcső (szintén, utólag felszerelve)?

Mindkét kérdés szigorúan a 70-es évekbeni állapotra utal, tehát ha pl a 80-as évek elején végeztek (volna) ilyen kiegészítést, az nem számít az általam épített jármű esetében.

Előre is köszönöm!

Tamás
antarktika 684277 2021. április 10. 19:15
Válasz erre
A kötényezés valóban sérülékeny, hamar leszaggatták, de a TR-77-580 korai példányain nem is volt.
gaunt1 684264 2021. április 10. 16:17
Válasz erre
Hát ha valamit sikerül kiderítened, megoszthatod nyugodtan, szerintem sok embert érdekelhet. Engem biztosan.
Amúgy szerintem ezen az iraki tankon nincs kötényezés, bár ez nem jelent semmit, mert elég sérülékeny dolog, lehet hogy megrongálódott és eltávolították. Vagy magától leszakadt.
antarktika 684228 2021. április 10. 09:08
Válasz erre
Persze, a buci fejével kitakarja az ágyút, mely alapján azonosítani lehetne. Persze, ezen a példányon, amennyiben TR-77, nincs rajta a kínai lézertávmérő. A futómű sem látszik, sőt, elég lenne az első sárvédők látványa, vagy a szoknya. További vizsgálatot érdemel, megosztom majd, ha egyáltalán rajtam kívül érdekel valakit:)
gaunt1 684179 2021. április 9. 08:36
Válasz erre
Szerintem is inkább 62-es. De nem mernék megesküdni rá. Annyira rossz a kép minősége, hogy ezt lehetetlen megmondani biztosan.
páncélos 684171 2021. április 8. 22:44
Válasz erre
Én próbáltam nézegetni azt az igen sz@... képet, de nem mernék rá mondani semmit. Inkább hasonlít egy T-62 toronyra, de lehet más is, akár az általad keresett román csoda is.
antarktika 684152 2021. április 8. 16:24
Válasz erre
Irak TR-77
Irak TR-77
US-Army-tancuri-T-55
US-Army-tancuri-T-55

Mostanában kicsit elmerültem a Kárpátok Géniuszának megalomán projektjén, a román harckocsigyártásban. A TR-77-580 harckocsi nem sikerült jól, de legalább rossz volt, így a Közel-Keletre próbálták exportálni, azon kívül, hogy saját csapataikat gyengítették. Információk alapján Egyiptom vásárolt, de annyira nem voltak megelégedve, hogy elpasszolták az akkor (is) háborúzó Iraknak. Más információk szerint Egyiptom csak köztes állomás volt, mert közvetlenül nem szállíthatták Irakba. Ez eddig lényegtelen is a történet szempontjából, inkább az a lényeges, hogy az iraki-iráni háborúban is bevetett TR-77-esekről nincs kép. Illetve hosszas keresgélés során egyetlen egyet találtam, melynél meg is jegyezték, hogy az egyetlen fellelhető kép a TR-77-esről a háborúban. Pedig elméletileg még 2003-ban is találtak példányokat az amerikaiak. Nos, csatolom a képet, mely igen rossz minőségű és nem látni nagyon rajta a TR-77-es jellegzetességeit. ( A második képet összehasonlításképpen tettem ide, Romániában készült ) Ám kérdezném, hogy lehet ez TR-77-es? Az biztos, hogy nem T-54/55 és Type-69. Akár T-62-es lehet. Mi a véleményetek?
gaunt1 683796 2021. március 30. 12:30
Válasz erre
Köszi a gyors választ!

Akkor valami komolyabb problémájuk lehet, mert a két szélső kapcsolót is kapcsolgatták, de sehogy sem indult el a toronyforgató motor. Az a baj, hogy hollandul egy szót sem tudok, így nem értem mit mondanak :)
antarktika 683788 2021. március 30. 12:19
Válasz erre
Amit nyomogatnak az vélhetően az irányítótömb főkapcsolója. Azért vélhetően, mert oldalról nem látni, hogy a 3 kapcsoló közül melyiket kapcsolják, feltételezem a középsőt, mert az a főkapcsoló. A toronyforgatónak nincs köze a giroszkóphoz. Van, de mindjárt leírom.

Szabályosan úgy zajlik, hogy az irányítótömb alján lévő három egymás melletti kapcsolóból a középső a főkapcsoló. Ezt bekapcsolva kb. 20-25 másodpercet kell várni, míg a giroszkóp felpörög. Természetesen az ágyút minimális szögre kell állítani, mert ha fent maradt, akkor a magassági irányzógép csigakerékpárjának függetlenítése során leesik, odaüt és az nem tesz jót neki.

Szóval középső gomb, várni, majd le kell törni a békát ( a már említett magassági irányzógép csigakerékpárjának függetlenítője ), mely az irányítótömbtől jobbra lévő kar. Ezután kell bekapcsolni, lefele billenteni a vízszintes stabilizátor, toronyforgató berendezés kapcsolóját.

A baloldali kapcsoló a toronyforgató berendezésé, melynél csak tornyot forgathatunk, de az nem működik stabilizátorral együtt. Például, ha hátra kell a tornyot fordítani és nem akarunk a kézivel tekerni 20 percet. Na, ezt nem hagyták soha használni nekünk és kézzel tekertünk annyit, mint ide Moszkva:)

Remélem a két szélső kapcsolót nem kevertem össze, így 30 év után.
gaunt1 683784 2021. március 30. 11:20
Válasz erre
Antarktikához lenne egy újabb kérdésem:

Úgy néz ki a hollandoknak sikerült beüzemelni valamit a stabilizátor alkatrészei közül. A kérdésem az lenne, mi az ami beindul 53:00-nál? Az áramátalakító?
Sajnos valami még mindig nincs rendben, mert a toronyforgató nem működik, mi lehet a baj, hibás giroblokk, esetleg maga a motor romlott el?

www.youtube.com/watch
gaunt1 683194 2021. március 15. 18:05
Válasz erre
Na ez érdekes lesz, mert kitalálták, hogy csinálnak egy adaptert a T-55 irányítótömbje és a T-69 stabilizátora között... Valahonnan sikerült megszerezni a torony kapcsolási rajzait, elvileg sikerülhet. Közben sajnos kiderült, hogy hiányzik még egy alkatrész, a lézertávmérő egyik kapcsolódoboza. Úgyhogy az biztos, hogy nem fog működni.
antarktika 683062 2021. március 12. 19:37
Válasz erre
gaunt1 683059 2021. március 12. 18:35
Válasz erre
Köszi a választ!

Hát ja, akkor ezek szerint lehet, hogy annak a giroblokknak annyi... Nem értek a giroszkópokhoz, de én a számítógép merevlemezéhez tundnám hasonlítani. Az is érzékeny, finom mechanika. Ha otthon felnyitod, annak valószínűleg vége.

De jelenleg holland barátunknak nem is ez a legnagyobb problémája. A gond az, hogy amikor megvette a tankot, jópár dolog hiányzott belőle, köztük az irányítókar (blokk?, joystick? irányítópult? szégyenlem, de nem tudom a helyes magyar szakkifejezést rá). Múlt héten vett az ebay-en egyet, de az meg egy T-55-ből származik, a csatlakozók meg nem illenek egymásba...
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63.