/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
ltom74 717076 2023. december 18. 07:31
Válasz erre
Wrecker 717061 2023. december 17. 20:05
Válasz erre
t-55A-3
t-55A-3

Akkor elnézést, de ebben a kiadványban mint T-55A szerepelnek.
antarktika 717037 2023. december 17. 14:58
Válasz erre
Szia,

Az eredeti kérdés az volt, hogy szolgáltak-e T-55A M1981 Afganisztánban.
Mindkét képen T-54 van, de igen érdekesek! Az első T-54-II, míg a másodikon T-54-III van.
Wrecker 717034 2023. december 17. 13:40
Válasz erre
t-55A-1
t-55A-1
t-55A-1
t-55A-1

Talán ezek is T-55A-k Afganisztánban...
ltom74 717032 2023. december 17. 13:14
Válasz erre
antarktika 717016 2023. december 17. 10:11
Válasz erre
T-55M Afganisztán
T-55M Afganisztán
T-55M Afganisztán 2
T-55M Afganisztán 2

Egyelőre csak T-55M képet találtam Afganisztánból.
ltom74 715554 2023. november 14. 07:17
Válasz erre
antarktika 715535 2023. november 13. 18:08
Válasz erre
"T-55 modell 1981 - az elnevezés feltételes; 1981-re az Uralvagonzavod Gyártó Egyesületben és a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának javítóüzemeiben számos modernizációt hajtottak végre az alap T-55 modelleken. Ezen a néven összesítve gyűjtik össze a T-55 katonai járművek teljesítményjellemzőit és módosításait 1981-től."

Forrás: militaryrussia.ru/blog/topic-298.html

Én azt gondolom, hogy nem volt elterjedt típus, de akár lehetett belőle Afganisztánban is. Továbbá az a véleményem, hogy azért a '80-as években már a T-64, T-72 és a T-80 volt a szárazföldi erőknél és a levetett eszközöket itt mindig a tengerészgyalogság kapta. Szintén a saját véleményem, hogy inkább itt fordulhatott elő, aztán hamarosan AM2 szintre hozták őket. Nemrég cserélték le a T-55AMV-t is.
ltom74 715505 2023. november 13. 09:20
Válasz erre
Sziasztok

T-55A mod1981 ről kb semmi infót se talaltam neten, képet is alig, mit lehet tudni róla? Kik használták, volt használva pl szovjetek afganisztanban vagy máshol?
Köszi!
MIKE1 705860 2023. február 27. 18:04
Válasz erre
325140151_1542670606196648_3104995977227070628_n
325140151_1542670606196648_3104995977227070628_n
332776106_757221359167093_3401508831168754187_n
332776106_757221359167093_3401508831168754187_n
331674878_1181882929198523_7070816254744208374_n
331674878_1181882929198523_7070816254744208374_n

Sziasztok!

Ez ide pont érdekes lehet számotokra!
Beszéljenek a képek! :)

sikimiki@vipmail.hu
HűBérÚr 705577 2023. február 21. 21:26
Válasz erre
Hirtelen nem találtam kifejezőbb képet! :)
charles 705574 2023. február 21. 20:51
Válasz erre
De ugye nem ezt a vezetékelést veszed mintának, mert teljesen rossz.
HűBérÚr 705560 2023. február 21. 17:43
Válasz erre
T-55-fueltank
T-55-fueltank

Sziasztok Kollégák!
Egy kis segítségre/képanyagra lenne szükségem.
T-55 sárvédőn lévő külső üzemanyagtartályok esetében a vezetékelés gondolom akkor is fentmarad, ha a tartályok éppen le vannak szerelve, ugye? Ilyen állapotról közeli fotó esetleg! Köszi előre is! Peti
Freddy 704907 2023. február 5. 14:28
Válasz erre
páncélos 704547 2023. január 27. 10:36
Válasz erre
allegrolokalnie.pl/oferta/t55-mod1958-148-zywiczny-model-od-tankmania
Számomra egy rossz méretarány, de hátha valakit érdekel.
páncélos 703999 2023. január 9. 07:39
Válasz erre
Szia!
A készletet nem ismerem, de magyar kocsi építéséhez nem jó. Nekünk ilyen nem volt. A motortérfedél, vagy a sugárvető miatt meg nem érdemes beruházni.
Sennás 703989 2023. január 8. 18:06
Válasz erre
Hello Uraim! Ez egy új készletnek látszik nem? Ismeritek már? Magyar építésre megfelelő ?

forums.kitmaker.net/t/rfms-new-t-55-looks-tasty/25551
páncélos 701916 2022. november 5. 21:42
Válasz erre
"arra emlékszik,hogy nem volt tetőgéppuska felszerelve"
Akkor T-55-ön szolgált. Abból is az alap T-55 és nem az A variáns. Ugyanis az alap T-55 1962-ben lett rendszeresítve Tatán elsőnek. A későbbi A variáns 1965-ben jött, így a 60-as évek elején azon még nem szolgálhatott.
A T-54-nek volt légvédelmi géppuskája, gyártóországtól függetlenül. Egyébként a leg jellegzetesebb eltérés a lengyel és a SU kocsik között (T-54-nél), hogy előbbieken bal oldalon is volt pót üa tartály.
Hadúr67 701914 2022. november 5. 21:19
Válasz erre
Uraim! Akkor kapcsolódó kérdésként mely T-54es típusok voltak az MN-ben
rendszeresítve? Apai nagybátyám a '60-as évek első felében volt vezető,csak arra emlékszik,hogy nem volt tetőgéppuska felszerelve.
Idővel neki építenék egy járgányt,minnél hűebben szeretném ábrázolni. Köszönöm a válaszokat.
Jimbow 701893 2022. november 4. 20:55
Válasz erre
Köszönöm, tényleg akkor azzal kevertem.
páncélos 701864 2022. november 4. 12:56
Válasz erre
Jimbow 701850 2022. november 3. 22:41
Válasz erre
Sziasztok!

Már nem emlékszem, hogy van, a keceli T-54B hazai szolgálatban állt vagy a szovjetek hagyták itt?

Köszönöm.
Freddy 701231 2022. október 16. 13:29
Válasz erre
páncélos 700546 2022. szeptember 20. 20:08
Válasz erre
"talán az utolsó emlékműként kiállított szovjet tank"
Két probléma van vele: Egyik, hogy lengyel gyártmány, erről rögtön a hortobágyi T-34 emlékmű jut eszembe, mert az meg csehszlovák gyártmány. A második, hogy ha összesen 2db T-54 maradt (ez tény), akkor én szívesebben látnék egy olyan "örök" kiállítást, ahol egymás mellett, de fotózható távolságban, fedett-védett körülmények között áll az összes típus a T-34-től a T-72-ig.
Freddy 700525 2022. szeptember 20. 10:27
Válasz erre
A TH-beli inkább egy emlékmű, talán az utolsó emlékműként kiállított szovjet tank az országban, ha úgy veszed :P De Kecelen se ez van a legrosszabb állapotban szerintem. Némi felújítások mennek amúgy Kecelen mostanában, az 1V14-es pl szépen, újonnan le volt festve.
páncélos 700506 2022. szeptember 19. 19:44
Válasz erre
Köszönet a képekért!
Sajnálom, hogy ez is évek óta csak rohad, pedig a megmaradt 2db 54-ből ez jobb sorsra lenne érdemes, bár a másik is jobban megérdemelné, hogy érdeklődő szemek körbe vizslathassák, mint, hogy áll egy pocsolyában a th múzeumban.
Freddy 700458 2022. szeptember 18. 13:24
Válasz erre
gaunt1 697315 2022. június 1. 15:45
Válasz erre
A legtöbb korszerű katonai járműnél automata váltót alkalmaznak. A BMP volt az ahol én legalábbis a legkevésbé sem éreztem ennek hiányát, annyira könnyen lehetett kezelni a járművet. Amikor először beleültem, a kormányváltó kicsit megijesztett, de kb. 5 perc alatt meg lehetett szokni, sőt, szerintem tökéletes helyre tették a tervezők. A gyorsulása az tényleg nem semmi lánctalpas járműhöz képest, rövid távon simán tudja azt mind egy átlagos személyautó. Negatívumként én talán nem is tudnék felhozni semmit. Esetleg azt, hogy a felfüggesztés annyira puha, hogy nagyon "hullámzik" nehezebb terepen, erre kicsit jobban oda kell figyelni mint a T-55-nél, de nagyon sima és lágy a jármű futása, kifejezetten kényelmes. Mondjuk azt azért olvastam, hogy van olyan ember aki tengeribetegséget kaphat a BMP-ben, hát én biztos nem ilyen vagyok :)
Erre is azt tudom mondani, elképesztő ostobaság volt, hogy kivonták. Modernizáció, átalakítás után simán megtartottam volna második vonalas típusnak a Lynx mellett is.
páncélos 697304 2022. június 1. 07:47
Válasz erre
A BMP egy álom volt. Olyan szépen meglehetett emelni az orrát és gyorsult is rendesen. Egy baja volt, hogy nagy sebességnél nem szabad hirtelen irányt váltani, mert kilép a lánctalpból.
gaunt1 697303 2022. május 31. 20:22
Válasz erre
Vagy a BMP... Kuplung vajpuha, olyan szinten, hogy sok mai személyautót is ver, sebességet meg simán veszi.

Ez meg a 64-es, gondolom a 72-es is ilyen lehet: (1:10-től)
www.youtube.com/watch

Én még a T-62-re lennék kíváncsi. Ott a kuplung szervós.
páncélos 697302 2022. május 31. 19:56
Válasz erre
Ezt én is csak megerősíteni tudom, bár 55-ből szovjet kocsit nem vezettem (már). Nagyon sokszor lendületet vesztettem a kr... váltó miatt és indultam újra. :( Mennyivel jobb a 72-es, az simábban veszi a sebességet kuplunggal és a nélkül is. :)))
gaunt1 697300 2022. május 31. 17:59
Válasz erre
Az nem semmi. Hallottam gazdáktól, hogy van aki az MTZ traktoroknál is kuplung nélkül vált. Az igazság az, hogy ha valaki jól csinálja, az egyáltalán nem károsítja a váltót, el kell találni a megfelelő időt amikor a váltó és a motor sebessége megegyezik. Gyakorlat kérdése csak. :)
antarktika 697299 2022. május 31. 16:35
Válasz erre
A nagy igazság, hogy véleményem szerint mindegy, hogy cseh, lengyel, vagy szovjet, mindegyik nehezen vette a sebességet. Ezért váltottunk kuplung nélkül, bírta amíg bírta. Mire kétszer kuplungoltál volna - mivel szinkronizálatlan volt - addig meg is állt volna a gép.
gaunt1 697298 2022. május 31. 16:28
Válasz erre
Még egy kis érdekesség... Holland barátunk említette, hogy a WZT-2 jóval nehezebben indul mint a Tip.69, annak ellenére, hogy a kínai tank motorja eléggé "beteg" (rettenetesen füstöl). Illetve azt is, hogy a WZT-t sokszor nagyon nehéz sebességbe tenni, a T.69-es meg simán beveszi recsegés nélkül.

Ennek mi lehet az oka? Lengyel "minőség"? Volt hasonló tapasztalat itthon is a szovjet vs. lengyel gépekkel kapcsolatban is?
antarktika 697290 2022. május 31. 09:28
Válasz erre
Feltételezem, hogy így, mert nagyon másképp nem is lehet. Mi nem csináltunk lövegcserét, az a fegyverzetisek dolga volt.
gaunt1 697270 2022. május 30. 17:19
Válasz erre
t69
t69

Sok ukrajna után legyen már egy kis makettezés is. Illetve majdnem makettezés. 1-1 méretarányban. :)

Ágyú beszerelése Tip.69 tankba (+ egy kis szerelés, a WZT-2 elromlott)
www.youtube.com/watch

Antarktikának szerintem tetszeni fog. :) Ezt amúgy annak idején is így, vagy legalábbis hasonlóan csinálták a seregben is?
KarBal 696128 2022. április 22. 21:25
Válasz erre
Szuperek vagytok, köszönöm szépen!
juge75 695945 2022. április 19. 13:06
Válasz erre
201009151851
201009151851
201009151852
201009151852
201009151853
201009151853
201009151854
201009151854
201009151855
201009151855
fedél méret
fedél méret
láda méret 1
láda méret 1
láda méret 2
láda méret 2
10862456_1551907821720201_8188380061032715418_o
10862456_1551907821720201_8188380061032715418_o
2316 Tapolcai HKE Duna 80 hadgyakorlat
2316 Tapolcai HKE Duna 80 hadgyakorlat
Bilyai 8 039
Bilyai 8 039
Bolyai3 065
Bolyai3 065

Szia! Így nézett ki, és 4 belsőmenetes csőszárra volt rögzítve az L profilvas tartó hozzá. Silkáinkon a tornyon felül volt elhelyezve, de éppúgy külsőleg a Krug Sznr-eken is /Varjasi András részlet fotói az egykori Bólyain kiállított példányról/.
piratvitorla 695942 2022. április 19. 12:25
Válasz erre
Szerintem - de részben írja is - ez egy ideiglenes álcázó festés. Gyakran használtak ilyet gyakorlatokon, ha jól emlékszem még vízfesték készlet is volt hozzá.
Én zöldet készítettem, a 68-as inváziós jelzések szépen feldobták, plusz némi málha rá aggatva...
piratvitorla 695941 2022. április 19. 12:23
Válasz erre
A Miniart T-54/55 család gyöngyszemei.
A rohamlöveg változat már megépítve, vitrinben. Az aknamentesítő BMR és a TOP beszerezve - utóbbiból csernobili lesz...
piratvitorla 695938 2022. április 19. 12:21
Válasz erre
Megerősítem: a magyar MK-67 mentesítő eszköz.
Sok esetben "jó magyar" módon utólag felbarkácsolva ami a harc forgatagában vagy elveszett volna vagy nem.
A személyzet a tömegpusztító fegyverrel szennyezett terepszakasz leküzdését megelőzően/követően a szűk küzdőtérben beöltözött volna a teljes vegyivédelmi felszerelésbe. Majd az egyéni SZVCS (Személyi Vegyi Mentesítő Csomag) és/vagy FVCS (gyalogsági Fegyver Vegyi Mentesítő Csomag) felhasználásával letörölgette volna a külső részt az MK-67-esig, majd a szennyezett MK-67-essel végrehajtotta volna a saját maga és a harcjármű mentesítését. Már ha el nem veszett volna addig...
Hatékonysága elképzelhető, jó, hogy élesben nem kellett használni...
Gyakorlatilag egy fűthető víztartály volt csövekkel, kefékkel, vízpumpával stb. Emiatt viszont népszerű volt tábori körülmények között személyi állomány fürdetésére.
Szerencsére én csak 1-2 alkalommal futólag használtam, ha tévedek kérlek javítsatok...
antarktika 695883 2022. április 18. 16:06
Válasz erre
Szerintem ez az úgynevezett MK-s láda. Ez tartalmazza a vegyi mentesítő készletet és minden harckocsihoz volt rendszeresítve. Az, hogy ezt a jobboldalon hordta, vagy baloldalt, illetve a torony hátulján, vagy a századraktárban pihent, változó volt.
KarBal 695879 2022. április 18. 15:46
Válasz erre
láda
láda

Vajon milyen láda van ennek a lengyel gyártású magyar T-55A tornyának a jobb oldalán? A Miniart gyárt lengyel járművet, de ott csak a bal oldali szerszámos dobozt adják. Akkor a jobb oldali magyar felszerelés? Van kép arról, hogy hogy is nézett ki és hogyan rögzítették fel? Volt még magyar doboz más részén is a járműnek, ahol nem látszik?
páncélos 694030 2022. március 6. 15:03
Válasz erre
Szerintem létezhet. Valahonnan csak vették a mintázatot. Annyi féle terepminta van, hogy elképzelni bármilyen mintázatot eltudok, de én ezt nem láttam még.
gaunt1 693986 2022. március 5. 17:14
Válasz erre
Én a vontató változatát (löveg nélkül) építeném meg szívesen.

Hát, akkor csapj le rá amíg lehet! Nem tudom honnan tudják még beszerezni, de azt írják rendelhető...
www.modellfutar.hu/MiniArt-TOP-Armoured-Recovery-Vehicle-makett

Amúgy neked mi a véleményed a berakott képen a terepmintás SzU-122-ről? Létezhetett ilyen? Vagy fantázia az egész?
bagdady 693963 2022. március 5. 08:57
Válasz erre
ami megtörténik az igazolja a létezését,majd pár nap és lecseng ez az egész
páncélos 693952 2022. március 4. 21:12
Válasz erre
"Mivel a szovjet/orosz harcjárműves téma makettezés helyett inkább kezd haditudósítássá átalakulni..."
Pedig pont egy ilyen dologgal lehetne visszazökkenteni az eredeti medrébe.

Egyébként ez valóban egy érdekes és "szép" jármű. Én a vontató változatát (löveg nélkül) építeném meg szívesen.
gaunt1 693938 2022. március 4. 16:34
Válasz erre
10583831t4
10583831t4

Mivel a szovjet/orosz harcjárműves téma makettezés helyett inkább kezd haditudósítássá átalakulni, így inkább írok ide. És azért egy kis köze van is a T-54-hez.

Nos, mivel a Miniart jövője bizonytalan a háború miatt, úgy gondoltam amíg van lehetőségem rá, beszerzem a SzU-122-54-est. Mindig is tetszett ez a jármű, úgyhogy most vagy soha :)

Maga a készlet szerintem fantasztikusan jó minőségű, úgyhogy igazából a festés érdekelne. Az egyetlen dolog amit rettentően utálok a szovjet haditechnikában, a rendkívül "fantáziadús" monoton zöld festés. Viszont, a Szu-122 útmutatójának a végén van egy renkdívül jól kinéző terepmintás változat. A kérdésem az lenne, volt ennek valami valóságalapja?
adaam 689679 2021. október 25. 18:06
Válasz erre
P1750168
P1750168

Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy a képen pirossal jelölt csőnek mekkora a külső átmérője? Illetve a nagy infrareflektor vezetékezése és a mellette lévő kicsié hogyan néz ki? A segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv.: Marót Ádám
téglatesó 689543 2021. október 21. 14:39
Válasz erre
Szuper!
Köszi a segítséget Páncélos!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.