/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
páncélos 732166 2024. december 29. 19:21
Válasz erre
Jimbow 732124 2024. december 28. 21:16
Válasz erre
466550671_4012159762397084_7053147508962183802_n
466550671_4012159762397084_7053147508962183802_n

Van hát, szerencsére.
Jimbow 732083 2024. december 27. 08:09
Válasz erre
Köszönöm, akkor ez nem a legjobb választás magyarnak:

https://www.super-hobby.hu/products/T-55-Czechoslovak-prod.-w-KMT-5M-Mine-Roller.html

De annyi alkatrész van benne, hátha megoldom vagy átalakítom géppuska nélkülre.

Üdv,

Ádám
páncélos 732082 2024. december 27. 07:41
Válasz erre
Az un. harmadik világban. Amikor nálunk már rég az "A" variáns lett az alap és a szovjetunióban már rég a 62-est is használták, akkor gyártottak már sima 55-öst légvédelmi géppuskával exportra. Nálunk nem volt.
Jimbow 732081 2024. december 27. 07:17
Válasz erre
Szia, valòban nem szovjet A volt a képen.

Viszont a csehszlokák sima 55 légvédelmi géppuskával jön, az így rendben van, nem?

Köszönöm.
páncélos 732065 2024. december 26. 16:18
Válasz erre
Szia!

Előfordult.
De alapból a DSK volt rendszeresítve hozzá.
Annyival kiegészíteném a bejegyzésed, hogy "NSZVT-vel szerelt T-55-ösökről" nem láthattál, mert az alap 55-ös nem volt légvédelmi géppuskával szerelve. Az "A" variánsnál jelent meg újra a légvédelmi géppuska, de természetesen ott sem mindnél.
Egyébként egy érdekes dolog, hogy a harkovi tervezőiroda lényeges és hangsúlyos résznek vette a légvédelmet géppuskával (T-54/64), addig az UVZ és Kárcev nem fordított akkora jelentőséget ennek (T-55/62/72).
Jimbow 732060 2024. december 26. 12:04
Válasz erre
Sziasztok!

Csak érdekesség, egy könyvben láttam több képet is NSZVT-vel szerelt T-55-ösökről...ez mennyire volt vajon bevett dolog?

Üdv,

Ádám
Kojak75 731885 2024. december 20. 13:38
Válasz erre
Köszönöm a választ, amíg nem lesz róla fotó addig nem teszem fel!
Üdv kojak!
antarktika 731869 2024. december 20. 09:03
Válasz erre
T-90M Proryv
T-90M Proryv

Szia,

Nincs se kép, se adat, hogy igen. Arra van, hogy felszerelhető, de konkrét típus nincs megjelölve:

"It also has a self-entrenchment blade, can be equipped with a mine plow, and can be fitted with a deep wading kit that will allow it to ford water up to five meters deep."

newseu.cgtn.com/news/2022-05-09/What-is-Russia-s-T-90M-tank-and-why-is-destroying-one-significant--19QL6WIGVxK/index.html

T-80BVM, T-90 típusokról van fénykép, hogy KMT-8-ast használnak. Én azt gondolom, hogy ha felszerelhető, akkor is inkább a régebbi, vagy toronysérült gépekre szerelik fel, mert a legdrágább és legfejlettebb tankjukat nem küldik rá az aknamezőre.
Kojak75 731860 2024. december 19. 21:04
Válasz erre
Szrasztok!
Ha már témánál vagyunk. A Tiger modell T 90m fkozható egy KMT 8 ekével?
Köszönetel kojak!
Jimbow 731644 2024. december 15. 13:11
Válasz erre
Köszönöm!

Szerintem a döntés megszületett.

72-eseken aknataposót még nem láttam én sem, 55-ösön viszont mindent (KMT-5,-6, tolólap).

A Trumpeter KMT-6 elég hiányosnak tűnik, arra még alszok egyet, bár jobb nincs.
páncélos 731640 2024. december 15. 11:06
Válasz erre
Én nem láttam alkalmazva, de előfordulhatott. Semmilyen KMT nem volt a 72-höz, a T-55 KMT-k lettek átalakítva, hogy alkalmazható legyen.
Jimbow 731637 2024. december 15. 10:43
Válasz erre
Köszönöm!

Ez a kettő meg is van, de akkor az egyiket lecserém egy sima csehszlovákra: https://miniart-models.com/product/37092-t-55-czechoslovak-production-with-kmt-5m-mine-roller/

KMT-5 téren nincs válogatás, ahogy nézem csak a Miniart van.

KMT-6 meg Trumpeter.

Előfordulhatott, hogy a korai, mondjuk Ural T-72-esekre tettünk KMT-5-öt?

Köszönöm!

KMT-6 meg Trumpeter.
páncélos 731634 2024. december 15. 09:07
Válasz erre
Szia!

Mindkét makettet megveheted.
1962-ben lett rendszeresítve a T-55 szovjet gyártmányokkal. 1965-ben jött az első "A" variáns, szintén szovjet. A szovjet A variáns érkezését még csehszlovák sima T-55 folytatta, majd jöttek már cseh és lengyel "A" változatok. Az utolsó lengyel "A"-k később jöttek be, mint az első T-72-ek.
KMT-ből 5 és 6-os volt hozzájuk.
Jimbow 731631 2024. december 14. 23:17
Válasz erre
T. Urak!

A sok állásban megkopott a T-55 tudásom :D

Ezek szovjet változatok lehettek nálunk?

https://miniart-models.com/product/37018-t-55-mod-1963-interior-kit/

https://miniart-models.com/product/37023-t-55a-late-mod-1965/

A lengyel és csehszlovák vonal csak a T-55A-knél jött be, vagy sima 55-öseink is voltak tőlük?

Illetve milyen aknataposóval voltak itthon használatban? KMT-5, -7 játszhattak? És a KMT-6 eke?

Köszönöm!
ltom74 717076 2023. december 18. 07:31
Válasz erre
Wrecker 717061 2023. december 17. 20:05
Válasz erre
t-55A-3
t-55A-3

Akkor elnézést, de ebben a kiadványban mint T-55A szerepelnek.
antarktika 717037 2023. december 17. 14:58
Válasz erre
Szia,

Az eredeti kérdés az volt, hogy szolgáltak-e T-55A M1981 Afganisztánban.
Mindkét képen T-54 van, de igen érdekesek! Az első T-54-II, míg a másodikon T-54-III van.
Wrecker 717034 2023. december 17. 13:40
Válasz erre
t-55A-1
t-55A-1
t-55A-1
t-55A-1

Talán ezek is T-55A-k Afganisztánban...
ltom74 717032 2023. december 17. 13:14
Válasz erre
antarktika 717016 2023. december 17. 10:11
Válasz erre
T-55M Afganisztán
T-55M Afganisztán
T-55M Afganisztán 2
T-55M Afganisztán 2

Egyelőre csak T-55M képet találtam Afganisztánból.
ltom74 715554 2023. november 14. 07:17
Válasz erre
antarktika 715535 2023. november 13. 18:08
Válasz erre
"T-55 modell 1981 - az elnevezés feltételes; 1981-re az Uralvagonzavod Gyártó Egyesületben és a Szovjetunió Védelmi Minisztériumának javítóüzemeiben számos modernizációt hajtottak végre az alap T-55 modelleken. Ezen a néven összesítve gyűjtik össze a T-55 katonai járművek teljesítményjellemzőit és módosításait 1981-től."

Forrás: militaryrussia.ru/blog/topic-298.html

Én azt gondolom, hogy nem volt elterjedt típus, de akár lehetett belőle Afganisztánban is. Továbbá az a véleményem, hogy azért a '80-as években már a T-64, T-72 és a T-80 volt a szárazföldi erőknél és a levetett eszközöket itt mindig a tengerészgyalogság kapta. Szintén a saját véleményem, hogy inkább itt fordulhatott elő, aztán hamarosan AM2 szintre hozták őket. Nemrég cserélték le a T-55AMV-t is.
ltom74 715505 2023. november 13. 09:20
Válasz erre
Sziasztok

T-55A mod1981 ről kb semmi infót se talaltam neten, képet is alig, mit lehet tudni róla? Kik használták, volt használva pl szovjetek afganisztanban vagy máshol?
Köszi!
MIKE1 705860 2023. február 27. 18:04
Válasz erre
325140151_1542670606196648_3104995977227070628_n
325140151_1542670606196648_3104995977227070628_n
332776106_757221359167093_3401508831168754187_n
332776106_757221359167093_3401508831168754187_n
331674878_1181882929198523_7070816254744208374_n
331674878_1181882929198523_7070816254744208374_n

Sziasztok!

Ez ide pont érdekes lehet számotokra!
Beszéljenek a képek! :)

sikimiki@vipmail.hu
HűBérÚr 705577 2023. február 21. 21:26
Válasz erre
Hirtelen nem találtam kifejezőbb képet! :)
charles 705574 2023. február 21. 20:51
Válasz erre
De ugye nem ezt a vezetékelést veszed mintának, mert teljesen rossz.
HűBérÚr 705560 2023. február 21. 17:43
Válasz erre
T-55-fueltank
T-55-fueltank

Sziasztok Kollégák!
Egy kis segítségre/képanyagra lenne szükségem.
T-55 sárvédőn lévő külső üzemanyagtartályok esetében a vezetékelés gondolom akkor is fentmarad, ha a tartályok éppen le vannak szerelve, ugye? Ilyen állapotról közeli fotó esetleg! Köszi előre is! Peti
Freddy 704907 2023. február 5. 14:28
Válasz erre
páncélos 704547 2023. január 27. 10:36
Válasz erre
allegrolokalnie.pl/oferta/t55-mod1958-148-zywiczny-model-od-tankmania
Számomra egy rossz méretarány, de hátha valakit érdekel.
páncélos 703999 2023. január 9. 07:39
Válasz erre
Szia!
A készletet nem ismerem, de magyar kocsi építéséhez nem jó. Nekünk ilyen nem volt. A motortérfedél, vagy a sugárvető miatt meg nem érdemes beruházni.
Sennás 703989 2023. január 8. 18:06
Válasz erre
Hello Uraim! Ez egy új készletnek látszik nem? Ismeritek már? Magyar építésre megfelelő ?

forums.kitmaker.net/t/rfms-new-t-55-looks-tasty/25551
páncélos 701916 2022. november 5. 21:42
Válasz erre
"arra emlékszik,hogy nem volt tetőgéppuska felszerelve"
Akkor T-55-ön szolgált. Abból is az alap T-55 és nem az A variáns. Ugyanis az alap T-55 1962-ben lett rendszeresítve Tatán elsőnek. A későbbi A variáns 1965-ben jött, így a 60-as évek elején azon még nem szolgálhatott.
A T-54-nek volt légvédelmi géppuskája, gyártóországtól függetlenül. Egyébként a leg jellegzetesebb eltérés a lengyel és a SU kocsik között (T-54-nél), hogy előbbieken bal oldalon is volt pót üa tartály.
Hadúr67 701914 2022. november 5. 21:19
Válasz erre
Uraim! Akkor kapcsolódó kérdésként mely T-54es típusok voltak az MN-ben
rendszeresítve? Apai nagybátyám a '60-as évek első felében volt vezető,csak arra emlékszik,hogy nem volt tetőgéppuska felszerelve.
Idővel neki építenék egy járgányt,minnél hűebben szeretném ábrázolni. Köszönöm a válaszokat.
Jimbow 701893 2022. november 4. 20:55
Válasz erre
Köszönöm, tényleg akkor azzal kevertem.
páncélos 701864 2022. november 4. 12:56
Válasz erre
Jimbow 701850 2022. november 3. 22:41
Válasz erre
Sziasztok!

Már nem emlékszem, hogy van, a keceli T-54B hazai szolgálatban állt vagy a szovjetek hagyták itt?

Köszönöm.
Freddy 701231 2022. október 16. 13:29
Válasz erre
páncélos 700546 2022. szeptember 20. 20:08
Válasz erre
"talán az utolsó emlékműként kiállított szovjet tank"
Két probléma van vele: Egyik, hogy lengyel gyártmány, erről rögtön a hortobágyi T-34 emlékmű jut eszembe, mert az meg csehszlovák gyártmány. A második, hogy ha összesen 2db T-54 maradt (ez tény), akkor én szívesebben látnék egy olyan "örök" kiállítást, ahol egymás mellett, de fotózható távolságban, fedett-védett körülmények között áll az összes típus a T-34-től a T-72-ig.
Freddy 700525 2022. szeptember 20. 10:27
Válasz erre
A TH-beli inkább egy emlékmű, talán az utolsó emlékműként kiállított szovjet tank az országban, ha úgy veszed :P De Kecelen se ez van a legrosszabb állapotban szerintem. Némi felújítások mennek amúgy Kecelen mostanában, az 1V14-es pl szépen, újonnan le volt festve.
páncélos 700506 2022. szeptember 19. 19:44
Válasz erre
Köszönet a képekért!
Sajnálom, hogy ez is évek óta csak rohad, pedig a megmaradt 2db 54-ből ez jobb sorsra lenne érdemes, bár a másik is jobban megérdemelné, hogy érdeklődő szemek körbe vizslathassák, mint, hogy áll egy pocsolyában a th múzeumban.
Freddy 700458 2022. szeptember 18. 13:24
Válasz erre
gaunt1 697315 2022. június 1. 15:45
Válasz erre
A legtöbb korszerű katonai járműnél automata váltót alkalmaznak. A BMP volt az ahol én legalábbis a legkevésbé sem éreztem ennek hiányát, annyira könnyen lehetett kezelni a járművet. Amikor először beleültem, a kormányváltó kicsit megijesztett, de kb. 5 perc alatt meg lehetett szokni, sőt, szerintem tökéletes helyre tették a tervezők. A gyorsulása az tényleg nem semmi lánctalpas járműhöz képest, rövid távon simán tudja azt mind egy átlagos személyautó. Negatívumként én talán nem is tudnék felhozni semmit. Esetleg azt, hogy a felfüggesztés annyira puha, hogy nagyon "hullámzik" nehezebb terepen, erre kicsit jobban oda kell figyelni mint a T-55-nél, de nagyon sima és lágy a jármű futása, kifejezetten kényelmes. Mondjuk azt azért olvastam, hogy van olyan ember aki tengeribetegséget kaphat a BMP-ben, hát én biztos nem ilyen vagyok :)
Erre is azt tudom mondani, elképesztő ostobaság volt, hogy kivonták. Modernizáció, átalakítás után simán megtartottam volna második vonalas típusnak a Lynx mellett is.
páncélos 697304 2022. június 1. 07:47
Válasz erre
A BMP egy álom volt. Olyan szépen meglehetett emelni az orrát és gyorsult is rendesen. Egy baja volt, hogy nagy sebességnél nem szabad hirtelen irányt váltani, mert kilép a lánctalpból.
gaunt1 697303 2022. május 31. 20:22
Válasz erre
Vagy a BMP... Kuplung vajpuha, olyan szinten, hogy sok mai személyautót is ver, sebességet meg simán veszi.

Ez meg a 64-es, gondolom a 72-es is ilyen lehet: (1:10-től)
www.youtube.com/watch

Én még a T-62-re lennék kíváncsi. Ott a kuplung szervós.
páncélos 697302 2022. május 31. 19:56
Válasz erre
Ezt én is csak megerősíteni tudom, bár 55-ből szovjet kocsit nem vezettem (már). Nagyon sokszor lendületet vesztettem a kr... váltó miatt és indultam újra. :( Mennyivel jobb a 72-es, az simábban veszi a sebességet kuplunggal és a nélkül is. :)))
gaunt1 697300 2022. május 31. 17:59
Válasz erre
Az nem semmi. Hallottam gazdáktól, hogy van aki az MTZ traktoroknál is kuplung nélkül vált. Az igazság az, hogy ha valaki jól csinálja, az egyáltalán nem károsítja a váltót, el kell találni a megfelelő időt amikor a váltó és a motor sebessége megegyezik. Gyakorlat kérdése csak. :)
antarktika 697299 2022. május 31. 16:35
Válasz erre
A nagy igazság, hogy véleményem szerint mindegy, hogy cseh, lengyel, vagy szovjet, mindegyik nehezen vette a sebességet. Ezért váltottunk kuplung nélkül, bírta amíg bírta. Mire kétszer kuplungoltál volna - mivel szinkronizálatlan volt - addig meg is állt volna a gép.
gaunt1 697298 2022. május 31. 16:28
Válasz erre
Még egy kis érdekesség... Holland barátunk említette, hogy a WZT-2 jóval nehezebben indul mint a Tip.69, annak ellenére, hogy a kínai tank motorja eléggé "beteg" (rettenetesen füstöl). Illetve azt is, hogy a WZT-t sokszor nagyon nehéz sebességbe tenni, a T.69-es meg simán beveszi recsegés nélkül.

Ennek mi lehet az oka? Lengyel "minőség"? Volt hasonló tapasztalat itthon is a szovjet vs. lengyel gépekkel kapcsolatban is?
antarktika 697290 2022. május 31. 09:28
Válasz erre
Feltételezem, hogy így, mert nagyon másképp nem is lehet. Mi nem csináltunk lövegcserét, az a fegyverzetisek dolga volt.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.