<<< Vissza | Tovább >>> |
vlevi | Adatlap | 516104 | 2010. március 15. 22:56 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 516103 | 2010. március 15. 22:51 | ![]() | |
Viszont ez az NDK/Cseh festés elgondolkodtat. Néztem az airliners.net oldalon cseh Albákat, és azokon kicsit más a minta. Igaz, ezek is tuti, hogy már nagyjavított gépek. Ezért a színük is teljesen más, de az érthető, ha friss festés. Elsősorban a kabin alatti sötét folt mérete a feltűnő eltérés. Több cseh gép képeit is megnéztem, nem 100%-osan ugyanaz a minta, de mindenütt nagyobb folt van a kabin alatt. És mintha a svancon is más lenne. Nem lehet, hogy a németek átfestették valamikor? | |||||
vlevi | Adatlap | 516102 | 2010. március 15. 22:42 | ![]() | |
Palit nem akarom, mert ahhoz kellene zöld-sárga kamót is festeni. Azt meg nem akarok :) Meg aztán a kabin már úgy-ahogy le van festve. Természetesen az egyik zöldre, a másik szürkére. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 516101 | 2010. március 15. 22:14 | ![]() | |
Csináld meg Cápetit és Cápalit :) Vagy Cápetit és Zümit (119-es volt ugye mindkettő...) | |||||
vlevi | Adatlap | 516100 | 2010. március 15. 22:03 | ![]() | |
Tervben volt, hogy a 2db Alba (Eduard dual kit) közül az egyikből Cápeti lesz, a másik L-39 Thunderbird. Vagy Fehér Albatrosz. De most egy újabb ötletem támadt, a 119-es gépet (Cápeti) megcsinálnám Cápetiként is és, úgy, ahogy megkaptuk, még az NDK-s kamóval. Nade. A színekkel nagyon gondban vagyok. Az Eduard a Cseh/NDK festésre elég meredeket ír. Gunze H58 Interior Green és H405 Olive green a felső kamó. Ebből a H58 nagyon hajmeresztőnek tűnik nekem, főleg, mert nemrég festettem P-51 Mustang kabinbelsőt ezzel a színnel. Találtam pár képet ( hunavia ), amit ezúton is köszönök. Az, amit had matricán találtam (Gunze H115 és 95) már sokkal hihetőbb, de ellenőrizni sajnos ezt sem tudom :( | |||||
mig-29 | Adatlap | 516099 | 2010. január 28. 17:08 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516098 | 2010. január 25. 10:49 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 516097 | 2010. január 23. 16:47 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516096 | 2010. január 23. 13:49 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 516095 | 2009. december 11. 20:47 | ![]() | |
Van ebben azért valami hátborzongató... Ebben a csúf téli időben, pont mintha egy temetőben kísérték volna utolsó útjukra a gépeket. Felszálltak Kecskeméten, 16 év után úgy, hogy mindenki tudja, hogy ide már sohasem fognak visszatérni, a bázist amiben egész magyarországi létükben szolgáltak, már sosem látják többé. Leszálltak Szolnokon, majd a kötelék elengedte őket és már ők sem látják soha többé egymást... Leálltak a hajtóművek, de az a csend minden bizonnyal mindörökre szól már. És jön az élet további része, egy ápolt területen sok más "csendes" gép társaságában. De ez az élet már csak részben az, amiért éltek és amiben repültek. | |||||
PETI | Adatlap | 516094 | 2009. december 11. 20:40 | ![]() | |
A Doktor Úr azért egy kis CMos tisztítást csinálhatna, amikor ilyen eseményt fotóz! De legalább fotosopban kijavíthatná a cuccot, mert tiszta retek az összes képen a kék háttér... No comment | |||||
Lala | Adatlap | 516093 | 2009. december 11. 20:10 | ![]() | |
A 136-os szállt le kecskeméten, a 128 ill.a 119 ment szolnokra. üdv! | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 516092 | 2009. december 11. 16:49 | ![]() | |
119, 136, 128, a képek alapján nehéz volt kisakkozni:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 516091 | 2009. december 11. 16:48 | ![]() | |
na itt van a hírekben, e szerint a harmadik visszament Kecsóra www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/muzeumba_kerultek_a_kecskemeti_albatroszok/gépszámot sajna nem tudok, de majd rákérdezek | |||||
Nyugger | Adatlap | 516090 | 2009. december 11. 08:22 | ![]() | |
Szia VO101_Papi, Mi az oldalszáma a harmadik repülőgépnek ? | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 516089 | 2009. december 11. 01:33 | ![]() | |
tévedtem, hármat repültek át, elvileg múzeumba kerülnek | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 516088 | 2009. december 10. 22:45 | ![]() | |
Sziasztok! A mai nap folyamán repültek utoljára az Albáink, 2 darabot vittek át szárnyon Szolnokra. Ha lesz infom a sorsukról megírom. | |||||
Nyugger | Adatlap | 516087 | 2009. december 10. 20:15 | ![]() | |
Sziasztok, Ma délután teljesítette az utolsó leszállását Magyarországon az L-39ZO típus. Szolnokra érkezett a 128-s a Repüléstörténeti Kiállítóhelyre, a 119-s pedig a ROK-ba -Repülőműszaki Oktatásbiztosító Központ. Repült még a 136-s is de ez a gép Kecskeméten szállt le. | |||||
fishpot | Adatlap | 516086 | 2009. december 2. 15:01 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516082 | 2009. december 1. 20:35 | ![]() | |
Mig23Papa, ez eléggé szomorú! | |||||
mig23papa | Adatlap | 516081 | 2009. december 1. 20:12 | ![]() | |
romeo Már megszokhattad, hogy 4 évente mindent újra kell kezdeni. Először is a régi bútorokat szőnyegeket kell lecserélni. Ez 1. év. Azokat meg kell szokni, 2. év. Az új főnök rokonait kell beszervezni a régi főnök rokonai helyett, 3. év. Aztán a 4. évben azon kell gondolkozni hogy az addig összegyűjtött mutyi elmentésére van-e még elég idő. Aztán kezdődik minden előről, és ez így megy 20 éve. | |||||
romeo | Adatlap | 516080 | 2009. december 1. 18:08 | ![]() | |
Milyen gépekkel oktatják majd a pilótákat az Albatrosok helyett? Ugyanaz a gyár, amely az Albatrosokat gyártotta, készíti az L-159B típust is. Ilyen gép már van a kecskeméti repülőtéren, és gyakorolnak rajta a pilóták. A gyártóval most tárgyalunk, jövőre szeretnénk tőlük gépeket bérelni. Közben előkészítettem egy közbeszerzési kiírást egy nyílt nemzetközi tenderre, amely majd a végleges megoldást jelenti. A gépvásárlás, a lízing, a bérlés egyaránt érdekel bennünket. Terveim szerint ezt először megvitatja a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság, és csak azt követően terjesztem a kormány elé a javaslatot. Egy ilyen folyamat egy évig is eltarthat, a döntést már az új kormány hozza meg, de nem szeretném, ha a nulláról kellene kezdenie. www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/szekeres-imre-egyelore-maradnak-a-mig-ek-272461 | |||||
Monox | Adatlap | 516079 | 2009. november 29. 20:58 | ![]() | |
Én pedig arra lennék kíváncsi, hogy oldalszám szerint melyik volt az a 10 gép amit visszavitt a gyártó(hoz)? És mindez mikor történt és hogyan? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 516078 | 2009. november 27. 22:06 | ![]() | |
Ki hitte volna akkoriban, hogy majdnem 50 evvel kesobb a tipus meg mindig repulni fog, raadasul a legnagyobb peldanyszamban az USA-ban... Valoszinuleg a mi albainkbol is ott fog kikotni jopar. Kivancsi lennek, hogy az egykori magyar Delfinekbol repul e ma valamelyik magankezben. | |||||
Lacy | Adatlap | 516076 | 2009. november 27. 19:40 | ![]() | |
Mint érdekesség, a Csehek által legyártott 3365 Delfin közül több mint kétezret állítottak hadrendbe a szovjet haderőnemek kiképző alakulatainál. A hatalmas mennyiség elsősorban abból adódott, hogy a gépek gyártása a hruscsovi rakéta korszak utáni újra felfegyverzéssel egybeesett. Így a szovjet haderőnemeknek nagy szüksége volt az új pilóták tömegére. Egyébként a nagy mennyiség nem is olyan nagy, ha szembeállítjuk a Egyesült Államok katonai kiképző gép igényeivel. A szovjet erőket összehasonlítva a NATO erőivel a hatvanas évektől kezdve korántsem voltak mennyiségi fölényben, ellentétben az általános nyugati (és ebben az esetben magyar) vélekedéssel! Mivel a szovjetek épp a hagyományos repülő erők újrafegyverkezését hajtották végre, új kiképző iskolák és ezredek álltak fel, amelyeknél állt hadrendbe az új kiképzőtípus. Első L-29-essel repülő alakulat a 703 kiképző ezred az ukrán szovjet tagköztársaság területén 1963-ban kapta meg a típust, amivel az UTI Mig-15-öst váltották le. A gyártás hatalmas ütemére jellemző, hogy három évre rá, már átvehették az 1000-ik példányt. Összesen húsz szovjet kiképző ezredet töltöttek fel a típussal, bár ezek nem egy időben használták. Ezek az ezredek 100 némelyik 120 repülőgéppel rendelkeztek, és gyakran két-három repülőtéren települtek egyszerre. Az újonc pilóta jelölteket pedig gyakran füves kitérő reptereken reptették először. 1966-tól a DOSzAAF (helyi MHSZ) is megkapta a Delfin típust, amit szintén 20 kiképző központban alkalmaztat egészen 1992-ig. Ekkor is csak a pénztelenség miatt állították félre „őket”. | |||||
Lacy | Adatlap | 516075 | 2009. november 27. 19:39 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516019 | 2009. november 26. 19:15 | ![]() | |
Meg kell oldanunk, hogy ezeknek a repülőgépeknek a kiválása miatt ne csökkenjen a repült órák száma. A szükséges repülési idő biztosítását új repülőgépek vásárlásával, vagy pedig repülési idő bérlésével érjük el. A Honvédelmi Minisztérium elkészítette közbeszerzési javaslatát a kormány felé – mondta a miniszter www.honvedelem.hu | |||||
sanyi | Adatlap | 516018 | 2009. november 26. 17:21 | ![]() | |
Ráadásul még a radarkeresztmetszete és a károsanyag-kibocsátása is alacsony. A hatótávolságáról tud valaki valamit? A mérete miatt nem hinném hogy nagy lenne. Bár gondolom póttartállyal, esetleg légiutántöltéssel lehet növelni. Szomorú dolog hogy ilyen apropó miatt élénkült meg a fórum:(:( Még egy típussal kevesebb az országban. :( RIP Alba! És hamarosan a 29-es is... | |||||
juge75 | Adatlap | 516017 | 2009. november 26. 16:37 | ![]() | |
Az új tender ötletét Vajákos Biri országgyűlési képviselőnő adta, állítólag a prototípus boszorkányosan jól repül és olcsó. A Self-Professional-Recon-Operation-Object (röviden S.E.P.R.O.O., ejtsd: seprő) néven futó fejlesztés eredetileg felderítésre és csapásmérésre való. Eddig csak ez a fantáziarajz publikus a jövő vadászgépéről, amely szó szerint lesöpri az ellenséget az égről! Tartozék az éjjel látó berendezés, "Macskaszem", amely új és titkos, teljesen Magyar fejlesztés. | |||||
mrbaracus | Adatlap | 516016 | 2009. november 26. 16:15 | ![]() | |
Szívszorító nézni a képeket illetve a videót. Sajnos nekünk van gyakorlatunk a búcsúrepülések megszervezésében. Ilyenkor azért megmutatjuk hogy mi is tudunk...R.I.P ALBA | |||||
sanyi | Adatlap | 516015 | 2009. november 26. 15:29 | ![]() | |
Remélem Kecelre nem kerül belőlük - kár lenne ezeket a szép gépeket is úgy látni, a "szaxerű" növénygondozás miatt. Bár nekik már van egy, még a régi festéssel - ha jól emlékszem. Na mindegy, remélem ezekből nem kapnak! | |||||
Sennás | Adatlap | 516014 | 2009. november 26. 15:06 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 516013 | 2009. november 26. 08:44 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 516012 | 2009. november 26. 08:16 | ![]() | |
Egy teljes cikk az L-39 kivonásáról, és további sorsáról. www.honvedelem.hu/cikk/0/17340/l39_bucsurepules_kecskemet.html | |||||
bero89 | Adatlap | 516011 | 2009. november 25. 22:43 | ![]() | |
Sziasztok! Kár értük, én mikor megláttam az első rpülönapon amin jelen voltam akkor ez gép tetszett legjobban persze azóta a gripen felváltotta a jó öreg ALBÁT. Most egy 1:48 albán dolgozom persze a magyar légierő szineibe. | |||||
Nyugger | Adatlap | 515999 | 2009. november 25. 19:34 | ![]() | |
Romeo! Ma Kecskeméten mindenki -média- kapott egy egy sajtó háttéranyagot, én is. Sajnos a három tv hiradó mely eddig beszámolt az Alba búcsuztatásról, nem vette a fáradságot arra, hogy elovassa ezt, és megértse az ott leírtakat. Te is átvetted, ez az a bizonyos 10 gép stb... Szkennelés után holnap felteszem, okulás gyanánt. Még valami: nálunk ez a 2.típus /a Mi-1-s után/ mely kirepülta a naptári idejét ! Ez itt 30 év. Lehet további ipari nagy javítással még repültetni a típust, de egy 4 generációs Gripen és ez marad majd mint vadász típus egy 2. generációs L-39ZO-val ? Nem véletlen, hogy csak MiG-29-s rgv-k repülték a típust. | |||||
tanker | Adatlap | 515998 | 2009. november 25. 19:26 | ![]() | |
Kíváncsi vagyok, mikor kezdik a repülést magánkézben nyugaton, ill. hogy hány évig repülnek még? Ez megint egy melléduma a HM részéről! | |||||
Guliver | Adatlap | 515996 | 2009. november 25. 18:54 | ![]() | |
Pár perce azt mondták az RTL híradóban,hogy jövőre akarnak pályázatot kiírni új kiképzőgépekre...Kiváncsi leszek. Én Kecskeméten voltam katona sok estét töltöttem azzal,hogy az Albák röptét néztem. Kár értük. | |||||
romeo | Adatlap | 515995 | 2009. november 25. 18:44 | ![]() | |
Katasztrófális állapotban van az ország, hogy nem tudunk gépeket venni! Lassan már a gépkarabélyokat is bérelni foglyuk. | |||||
romeo | Adatlap | 515994 | 2009. november 25. 18:36 | ![]() | |
Video a búcsúrepülésről. www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/15:76493 | |||||
romeo | Adatlap | 515993 | 2009. november 25. 18:24 | ![]() | |
Üdv! Nem vásárolunk új gépeket! Utoljára repültek a honvédség Albatrosz típusú kiképzőgépei. A 10 vadászgép 1990-ben érkezett Németországból, most azért vonják ki a forgalomból őket, mert elöregedtek, nem repülhetnek többet. Helyettük nem vesz a honvédség új gyakorlógépeket hanem külföldről bérelnek majd. | |||||
Charger | Adatlap | 515991 | 2009. november 25. 16:12 | ![]() | |
sosem értettem,miért vonják ki,szüntetik meg ami jó...lehet tudni mi lesz a sorsuk? gondolom mint a migeknek ez elrohadás..:( | |||||
Sennás | Adatlap | 515990 | 2009. november 25. 15:20 | ![]() | |
Szia Fridi!Remélem ott leszel és csinálsz pár jó képet vagy nemmindenkit engednek be,hogy van ez?Ha három napja szoltok átugrok én is. Vagy olyan felhő alap volt nem is látszott semmi a repülésből?Sajnálom én is a kivonásukat. | |||||
Kferro | Adatlap | 515989 | 2009. november 25. 12:57 | ![]() | |
Ez nagyon rossz hír. :((( | |||||
Friderikusz | Adatlap | 515988 | 2009. november 25. 12:01 | ![]() | |
Tudatom minden Alba rajongóval hogy ma november 25-én 12 órakor lessz a magyar Albatroszok búcsú repülése Kecskeméten.Tehát őket sem látjuk többé magyar szinekben repülni,sajnos. Üdv.S. | |||||
juge75 | Adatlap | 515987 | 2009. november 25. 06:27 | ![]() | |
mig-29 | Adatlap | 515986 | 2009. november 25. 05:25 | ![]() | |
SIG | Adatlap | 515985 | 2009. november 25. 00:54 | ![]() | |
Halihó ! Én inkább arra tippelnék, hogy a rendszer leállása esetén egy tartalék generátor, amit a menetszél hajt meg és a legfontosabb dolgokat ellátja energiával. Saab Viggenen szintén láttam ilyet anno még Kecskeméten. Üdv... | |||||
Ronin | Adatlap | 515984 | 2009. november 25. 00:00 | ![]() | |
Esetleg füstgép? | |||||
Sennás | Adatlap | 515983 | 2009. november 24. 23:43 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1990, németország www.airliners.net/photo/Germany---Air/Aero-L-39ZO-Albatros/1163611/L/&sid=83d687037907c2601bdf034c6b8e367a