/ Fórumok /

Aero L-29 Delfin és L-39 Alba

L-29 Delfin és L-39 Albatros makettekről, építésükről, történetek, háttérinfók, minden.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
zkalos 516138 2011. március 10. 22:06
Válasz erre
l39_08
l39_08
l39_09
l39_09

Sziasztok '

Fel tudná valaki tenni ide az Eduard L-39 Profipack festési leírását ?
Erről lenne szó. Az enyém nem olvasható a kis felbontás miatt. A német festés érdekel, mert a magyar gépek is ilyen festéssel jöttek. A leírás mutatja a felségjel átfestéseket.

Köszönöm előre is.
st_patrick 516137 2010. november 2. 00:15
Válasz erre
Üdv! Erről a fotókonténerről van bővebb infód?
Tibcsi 516136 2010. augusztus 22. 04:31
Válasz erre
Daala 516135 2010. augusztus 22. 00:12
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valakinek esetleg megvan a HAD 1/48-as L-29 Delfin matricakészlete és jutányos áron megválna tőle, azt nagyon megköszönném! Sajnos a weboldalukon már nincs az árlistában...
fintajoe@citromail.hu
SeZo 516134 2010. augusztus 15. 21:10
Válasz erre
Kedves HADvezér!

Én próbálom a 120-ast elkészíteni. Ha záros határidőn belül elkészülne a matrica, (mondjuk 1-2 hónap) én szívesen várnék rá. Jelen pillanatban is itt áll előttem az asztalon és várja, hogy ruhát kapjon. Persze finomítható munka addig is akad rajta.

Üdv:
SeZo
vlevi 516133 2010. augusztus 15. 14:01
Válasz erre
Szerintem nem. Mert csak a déli tűző napsütésben ilyen. Inkább a szürke lett túl sötét. Sajnos a matt Tamiya festéket a lakk nagyon besötétítette.
miles 516132 2010. augusztus 15. 11:53
Válasz erre
Szerintem cápeti II jobban is néz ki. Nem lett világos egy kicsit az a kék?
vlevi 516131 2010. augusztus 12. 20:41
Válasz erre
Én is azt csináltam. Valahogy nem éreztem magamban elég bátorságot Cápalihoz.
Tudod, előbb a szabvány magyar kék-zöld-sárga kamó, aztán kék-fehér, végül a nemzetiszínű függőleges vezérsík. Az már nagyon sok lett volna nekem :)
miles 516130 2010. augusztus 12. 19:38
Válasz erre
kösz, én cápeti II-t akarom megépíteni 72-ben
vlevi 516129 2010. augusztus 11. 21:51
Válasz erre
IMG_5761r
IMG_5761r

Szerintem ez nem nekem szólt. Én már elkészítettem 3 Albát, most egy kicsit más témát keresnék :)
HADvezér 516128 2010. augusztus 11. 20:46
Válasz erre
Szia Vlevi, sajnos valamiért lemaradt, de nem sokára pótolni fogom a 8-ast és a nullát is.
Határidős a munkád, vagy tudsz várni pár hetet?

üdv:HADvezér
vlevi 516127 2010. augusztus 11. 20:29
Válasz erre
hunavia.hu
Van belőle 3 oldalnyi, nagyon jó anyag!
miles 516126 2010. augusztus 11. 11:32
Válasz erre
Sziasztok

Tudnátok képeket rakni L-39 kabinról?
SeZo 516125 2010. július 16. 08:48
Válasz erre
Petibá 516124 2010. július 16. 08:43
Válasz erre
Sezo!

Nem nagy ügy, írj egy mailcímet/ postacímet.

Petibá / toff@toff.hu
SeZo 516123 2010. július 15. 21:19
Válasz erre
Kép0041
Kép0041

Persze, hogy lemaradt a 7-es! Szóval 1:72-es. :)
Így fekszik jelen pillanatban életen két és feledik elkészült makettje.
Monox 516122 2010. július 15. 21:12
Válasz erre
Nem tudom. Én régen nagyobb méretű matricák gyártásához használtam. Nagyméretű matricalap volt, nem volt üres, de az új minta lefedte a régit. Szerintem bármilyen kimaradt matricalap jó a lehet, csak nyomtatás után körbe kell vágni.
Tibcsi 516121 2010. július 15. 20:13
Válasz erre
SeZo 516120 2010. július 15. 16:18
Válasz erre
A makett 1:2-es sajnos, de köszi az ötletet.
SeZo 516119 2010. július 15. 16:18
Válasz erre
Köszönöm a képet, ez sokat segít, mert nagyon jó szögben van.
Valószínü, akkor marat ez a megoldás, hogy enyves matricalapra kinyomatatom. Hol lehet olyat kapni, esetleg abban is tudsz segíteni?
Tibcsi 516118 2010. július 15. 09:04
Válasz erre
Ha 48-ban dolgozol, van egy kompromisszumos megoldás: az 1/72-es (normál méretű) számsor nagyjából paszol az 1/48-as Albákra.
Monox 516117 2010. július 15. 08:35
Válasz erre
Dscn2088
Dscn2088

Azt hiszem nincs más hátra, mint előre. A hiányzó szám 4 teljesen egyforma elemből áll, ebből 8 darabot kell ügyes kézzel és leheletvékony esettel készíteni.
Esetleg Wordben megszerkesztheted gépen, majd a megfelelő színezés és méretezés után enyves matricalapra kinyomtatod, majd lakkozás után felmehet a gépre. Célszerű mindhármat gépen elkészíteni és együtt használni.
SeZo 516116 2010. július 13. 16:24
Válasz erre
vlevi 516115 2010. július 13. 16:21
Válasz erre
Hátigen, pont a 0 hiányzik belőle :(
SeZo 516114 2010. július 13. 16:08
Válasz erre
Kedves Makkettező/fórumozó kollégák!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. A 120-s oldalszámú Alba megépítése van folyamatban, de a HAD készletből ezt a gépet nem lehet pont megépíteni. Van valami ötletetek, hogyan tudnám ezt az oldalszámot beszerezni?

Köszönöm előre is!

Üdv: SeZo
lacipapa947 516113 2010. május 4. 09:17
Válasz erre
Me Bf-108Taifun 1:48 eduard fotomaratást/8054/L/Tudok fel ajánlani az L-39-es fotomaratásért cserébe,vagy baráti árért eladó.
lacipapa947 516112 2010. május 4. 09:08
Válasz erre
üdvözlet minden megszállott makettezőnek!segitsetek!L39-hez keresek EX48022 fotomaratást.
vlevi 516111 2010. március 17. 23:43
Válasz erre
albatrosz6_0
albatrosz6_0

Kifejtettem már a véleményemet az enamel festékekről? Mert ha nem, most megteszem :(
Van (volt) itthon Revell fehér, 46, és 48 (ez matt light olive). A probléma csak az, hogy egyik sem hasonlít már festékre, több percnyi kevergetés után is csak egy sűrű, kézkrémre emlékeztető masszát sikerült gyúrnom belőlük, hogy rohadna meg az összes befőttjük. Pedig a színek jók lennének, de ezekkel a festékekkel így már nem lehet normálisan dolgozni. Lehet, hogy mivel kinyitottam, holnapra betonkeményre szárad mindegyik :(
De, ha már kimentem, akkor próbálkoztam tovább. Elővettem egy darab műanyagot, és az Tamiya XF-62 Olive Drab vonalon indultam el. Nagyon kevés még van az üveg alján. Próbáltam az Olive Drabot XF-1 fehérrel keverni, de ahogy világosodott, nem csak világosodott, hanem valami kávékrémlikőr (baileys) féle színe lett. De van még a polcon sötétzöld, emellett khaki, deck tan, dark yellow. Sötétzöld+Deck Tan 1:1 keveréke egész jó lett, szerintem hasonlít az ezen a képen lévő világosabb színre. A másik színt pedig Tamiya Olive Drab+Fekete 1:1 keverékével próbáltam elérni, szerintem sikeresen.
A vicc az egészben, hogy ezek a Tamiya festékek több, mint 10 éve állnak a polcomon, van, amelyik még nagy tégelyes, és többnyire az alján csak 2-3mm-nyi festék van, és mégis tökéletes. Nyavalyás enamel festékek pedig rögtön bedöglenek, ahogy kinyitja az ember :(

Képet a végeredményről sajna nem tudok betenni, mert akárhogy próbálom fotózni, közel sem jönnek vissza a színek. Ha érdekel valakit, Szolnokra azért magammal viszem.
vlevi 516110 2010. március 17. 20:41
Válasz erre
Az valami sárgás szín nem? A 155 pedig Olive drab, ha jól emlékszem. Részemről inkább a 155 fakítását tartom kivitelezhetőnek. A Revell 46 pedig Nato Olive Drab, ez akkor a sötétebb zöld. Kár, hogy kifogyott a Tamiya Olive Drabom, abból talán tudtam volna kevergetni. A Modelmaster US Olive drab pedig túl világos ehhez.
Otto 516109 2010. március 17. 19:18
Válasz erre
kevergetve. kb. 168 kiindulási alapnak jó szerintem.
vlevi 516108 2010. március 16. 21:20
Válasz erre
Köszönet érte !

A Humbrol 168 magában, vagy az is világosítva?
Otto 516107 2010. március 16. 18:31
Válasz erre
vlevi!

a promodell 2005/3-ben a 137-es gép került megépitésre. A mellékelt táblázat szerint
ndk felső szin1: revell 46 esetleg humbrol 108
ndk felső szin2: humbrol 168 v. 155x2r+fehérx1r
ndk alsó szin: humbrol 147 v. humbrol 196
Monox 516106 2010. március 16. 10:37
Válasz erre
Nagyon örülök, hogy ilyen fotók is előkerülnek...
vlevi 516105 2010. március 15. 22:57
Válasz erre
Peenemünde. Ezek szerint ezek nem is Albák, hanem V2-esek? :D
vlevi 516104 2010. március 15. 22:56
Válasz erre
vlevi 516103 2010. március 15. 22:51
Válasz erre
1321434
1321434

Viszont ez az NDK/Cseh festés elgondolkodtat. Néztem az airliners.net oldalon cseh Albákat, és azokon kicsit más a minta. Igaz, ezek is tuti, hogy már nagyjavított gépek. Ezért a színük is teljesen más, de az érthető, ha friss festés.

Elsősorban a kabin alatti sötét folt mérete a feltűnő eltérés. Több cseh gép képeit is megnéztem, nem 100%-osan ugyanaz a minta, de mindenütt nagyobb folt van a kabin alatt. És mintha a svancon is más lenne. Nem lehet, hogy a németek átfestették valamikor?
vlevi 516102 2010. március 15. 22:42
Válasz erre
Palit nem akarom, mert ahhoz kellene zöld-sárga kamót is festeni. Azt meg nem akarok :)
Meg aztán a kabin már úgy-ahogy le van festve. Természetesen az egyik zöldre, a másik szürkére.
zoli1989 516101 2010. március 15. 22:14
Válasz erre
Csináld meg Cápetit és Cápalit :)
Vagy Cápetit és Zümit (119-es volt ugye mindkettő...)
vlevi 516100 2010. március 15. 22:03
Válasz erre
photo2
photo2
photo24
photo24
albatrosz6_0
albatrosz6_0

Tervben volt, hogy a 2db Alba (Eduard dual kit) közül az egyikből Cápeti lesz, a másik L-39 Thunderbird. Vagy Fehér Albatrosz. De most egy újabb ötletem támadt, a 119-es gépet (Cápeti) megcsinálnám Cápetiként is és, úgy, ahogy megkaptuk, még az NDK-s kamóval. Nade. A színekkel nagyon gondban vagyok. Az Eduard a Cseh/NDK festésre elég meredeket ír. Gunze H58 Interior Green és H405 Olive green a felső kamó. Ebből a H58 nagyon hajmeresztőnek tűnik nekem, főleg, mert nemrég festettem P-51 Mustang kabinbelsőt ezzel a színnel.
Találtam pár képet ( hunavia ), amit ezúton is köszönök.

Az, amit had matricán találtam (Gunze H115 és 95) már sokkal hihetőbb, de ellenőrizni sajnos ezt sem tudom :(
mig-29 516099 2010. január 28. 17:08
Válasz erre
Alaba felvarró
Alaba felvarró

Figyelem!

Még van 2 db Alba Last Flight-es felvarró emléklappal
ár:1500Huf+110Huf posta

és Puma felvarró 8 cm-es (9db)
ár: 700Huf+100Huf Posta

30/249-4843
romeo 516098 2010. január 25. 10:49
Válasz erre
1212425F
1212425F

Kecskemét 1996
sanyi 516097 2010. január 23. 16:47
Válasz erre
l39c
l39c

Sziasztok!
Egy kis érdekesség: L-39 Abháziából.
romeo 516096 2010. január 23. 13:49
Válasz erre
236-5
236-5

Magyar Delfin.
Monox 516095 2009. december 11. 20:47
Válasz erre
Van ebben azért valami hátborzongató... Ebben a csúf téli időben, pont mintha egy temetőben kísérték volna utolsó útjukra a gépeket. Felszálltak Kecskeméten, 16 év után úgy, hogy mindenki tudja, hogy ide már sohasem fognak visszatérni, a bázist amiben egész magyarországi létükben szolgáltak, már sosem látják többé. Leszálltak Szolnokon, majd a kötelék elengedte őket és már ők sem látják soha többé egymást...
Leálltak a hajtóművek, de az a csend minden bizonnyal mindörökre szól már. És jön az élet további része, egy ápolt területen sok más "csendes" gép társaságában. De ez az élet már csak részben az, amiért éltek és amiben repültek.
PETI 516094 2009. december 11. 20:40
Válasz erre
A Doktor Úr azért egy kis CMos tisztítást csinálhatna, amikor ilyen eseményt fotóz! De legalább fotosopban kijavíthatná a cuccot, mert tiszta retek az összes képen a kék háttér... No comment
Lala 516093 2009. december 11. 20:10
Válasz erre
A 136-os szállt le kecskeméten,
a 128 ill.a 119 ment szolnokra.
üdv!
VO101_Papi 516092 2009. december 11. 16:49
Válasz erre
119, 136, 128, a képek alapján nehéz volt kisakkozni:)
VO101_Papi 516091 2009. december 11. 16:48
Válasz erre
na itt van a hírekben, e szerint a harmadik visszament Kecsóra www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/muzeumba_kerultek_a_kecskemeti_albatroszok/gépszámot sajna nem tudok, de majd rákérdezek
Nyugger 516090 2009. december 11. 08:22
Válasz erre
Szia VO101_Papi,

Mi az oldalszáma a harmadik repülőgépnek ?
VO101_Papi 516089 2009. december 11. 01:33
Válasz erre
tévedtem, hármat repültek át, elvileg múzeumba kerülnek
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.