/ Fórumok /

Makett és modell történelem

Minden, ami gyermekkorunk emlékeihez tartozik. :) Matchbox autók és makettek, az első KP, SMER és Plasticart maketteink...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.
f2d 199573 2007. szeptember 4. 18:45
Válasz erre
xcraft 199572 2007. szeptember 4. 18:24
Válasz erre
A Rotodyne- en is ezeket a durung szegecseket alkalmazták, kb mint a Lánchídon. :)
Ha ügyes leszek, a 100. évfordulóra összerakom. :)
f2d 199571 2007. szeptember 4. 18:20
Válasz erre
Megtaláltam a kiaddás dátumát: 1959, ekkor adták ki a Rotodyne-t is -láttam a gyűjeményedben- jővőre 50-éves évforduló.
f2d 199570 2007. szeptember 4. 13:54
Válasz erre
Jaj én meg már teljesen azthittem, úgy elrondíttam, hogy felismerhetetlen.:-)
Robidoki 199569 2007. szeptember 4. 13:53
Válasz erre
Xcraft!
Holnap esetleg felvigyem pestre a "háromszögvonalzód"?Vagy maradunk a tüskés turnénál?
xcraft 199568 2007. szeptember 4. 13:50
Válasz erre
Hello!
Igen, nem is a Belvedert neveztem vadhajtásnak, hanem a B-2-es re reagáltam. A helikopteredért csak csendben irígykedtem. :)
f2d 199567 2007. szeptember 4. 13:36
Válasz erre
Úgytudom, hogy a 192-es számú Belvedert az 50-es években fejleszették, és az 50-es évek végén repültek is vele. A későbbi HC1-et a 60-as évektől rendszeresítették, ami sokban eltér a kisérleti példánytól. Azon kevés kép alpján ami felleéhető az interneten a makett hasonlít a prototípúsra.
xcraft 199566 2007. szeptember 4. 13:31
Válasz erre
Szia!
Ezek a vadhajtások általában a művészi ábrázolások nyomán születnek, mikor az eredetiről még semmit nem tudni. Az italeri szerintem csúcstartó az ilyen kiadásokban, F-19, Mig-37, SR-75. Számomra makettként semmit nem érnek, ennyi erővel műanyag kanalat is gyűjthetnék. :) Mindenesetre érdekes, mert jellegében nem teljesen idegen a megvalósult eredetitől.
f2d 199565 2007. szeptember 4. 13:30
Válasz erre
Airfix 60
Airfix 60' Bristol...

Sziasztok!

Ezt a Belvedert már régóta beakartam ide tenni, de nem tudtam kideríteni a szerszám korát. Kb úgy 1960 körüli, huhh nemsokára félévszázados.
Sanjurjo 199564 2007. szeptember 4. 13:24
Válasz erre
2cf0_1
2cf0_1
2d5d_1
2d5d_1

Sziasztok!

Hát gyerekek, ha ilyen lenne a B 2-es...valami Revell féle "agyrém" a nyolcvanas évekből...
hofi 199563 2007. május 26. 08:01
Válasz erre
A Trumpeter idénre ígéri a Be-6-ost 1:72-ben!
Sanjurjo 199562 2007. május 14. 20:36
Válasz erre
Sziasztok!

Szia salou! Mint a szövegben is írtam, mákom volt. Egy mezei pesti makettbolt bizományosi polcán leltem fel. Nem is volt drága 3500 ft (érdemes megnézni, milyen licitek mentek érte az e-bay-en, sőt most egyet se látok fenn). A minősége, amúgy nem nagy durranás a régi NDK VEB maketteknél szerintem egy fokkal jobb, de mindenkép "das ist ein unicum:)"
Kalóz 199561 2007. május 14. 20:19
Válasz erre
Robidoki!
Mivel Leningrádban szereztem mérnöki diplomát, nem nagy kunszt az orosztudás :)
Kalóz
salou 199560 2007. május 14. 18:41
Válasz erre
Hát ezt meg hol a "bánatban" szerezted?
gábor76 199559 2007. május 14. 18:10
Válasz erre
Ezek közül 4 nekem is megvan.kedveltem a Matchbox makettekek,mert könnyüek voltak és hasonlitottak az eredetire.
xcraft 199558 2007. május 14. 18:05
Válasz erre
Látom megoldottad. Megkésett mail ment.
Jó látni, hogy mindenki volt kezdő. :))
Zebi 199557 2007. május 14. 17:53
Válasz erre
Az a cukormentes futómű nagyon ott van :-)
Propellerfanatic 199556 2007. május 14. 17:48
Válasz erre
P1000055
P1000055
P1000056
P1000056
P1000057
P1000057
P1000059
P1000059
P1000060
P1000060
P1000061
P1000061
P1000062
P1000062

Halihó!
Nos, mivel nemrég vettem egy ördögi masinát, most állandóan fotózok. (he-he)
Szakmunkás iskolám időszaka volt, 89-92 Székesfehérvár. A "sétáló-utcában", a játékországban lehetett kapni Matchbox maketteket. Azok a kedves eladó nénik...! Állandóan azt figyelték nem lopok-e valamit.
Üdv
Robidoki 199555 2007. március 18. 23:44
Válasz erre
Jól kened az Oroszt!Jó hallani hogy nem vagyok egyedül,ezzel a mára megfakult nyelvterülettel.A mindennapi munkám során szinte mindíg előfordul egy kis fordítás.Lehet hogy az Orosz Maffiának kellenedolgoznom,többet keresnék mint a légierőben.
sanjurjo 199554 2007. március 18. 17:11
Válasz erre
KIF_2962.JPG méret: 211.1 KB
KIF_2963.JPG méret: 174.3 KB
KIF_2964.JPG méret: 173.6 KB
Sosem értettem, hogy miért nevezték el Guppynak, ezt a gépet, egy hal után, de most „kiterítve” a két törzsfelét elnézve tényleg úgy nézz ki, mint egy jól megtermett ponty, csak nehogy valaki ki akarja rántani:):):) Most jöjjenek a szárnyak….
sanjurjo 199553 2007. március 18. 17:09
Válasz erre
KIF_2951.JPG méret: 152 KB
KIF_2952.JPG méret: 144.3 KB
KIF_2954.JPG méret: 148.2 KB
KIF_2955.JPG méret: 175.4 KB
KIF_2956.JPG méret: 202.5 KB
KIF_2957.JPG méret: 166.1 KB
KIF_2958.JPG méret: 161.7 KB
KIF_2959.JPG méret: 178.6 KB
KIF_2960.JPG méret: 293.9 KB
KIF_2961.JPG méret: 145.3 KB
Sziasztok!

Mostanában rám mosolygott a szerencse, mert sorra szerzem be azokat a repülőket, amik gyerekkori vágyaim voltak. Lehet a „makettező jó tündér”, a sors jóisten, vagy kitudja ki leste meg a titkos vágyaimat, de az 1/144 Galaxy után, most újabb különlegeség landolt nálam. Gondoltam inkább ebbe topikba teszem fel, és nem zavarok be a „Mi van a dobozba” vadonaúj high tech makettjeibe, bár tény és való ez a több mint húsz éves makett már inkább történelem, és ezt több dolog is bizonyítja, de erről majd később. Szóval miről is van szó, 1/144-es Boeing Super Guppy SGT 201-es makettjéről, az eredeti sem egy túl propagált valami volt, de én ugyanúgy, mint a korábban már bemutatott Galaxynál is megemlítettem, azt se tudtam, hogy kiadták makettben. Az eredeti a Boieng 377-es, és KC 97-es repülőkből átépített szállítógépnek készült, főleg a holdra szállás alapját képező Saturn V rakétafokozatainak szállításához. A hatvanas években több szakirodalom szerint ez volt a világ legnagyobb szállítógépe, bár ezt még én „jelentéktelen laikus” is megkérdőjelezem és cáfolom, gondoljunk csak a már 1969-ben első repülését végrehajtó C 5-ös Galaxyra, a C 124 Globemaster II-esre, vagy a másik oldal Anteusz An 22-esére. Bár lehet, hogy nem a külső méretekre, hanem a raktér belső térfogatára gondoltak, melyben az utód, Airbus Beluga is a legnagyobb. Ezzel már részben el is árultam, hogy nekünk Európaiaknak annyi kapcsolatunk van ezzel a repülővel, hogy az Airbus Beluga megjelenéséig ennek a gépnek négy példányával szállítottak a légibusz EU különböző területein elkészített alkatrészeit Toulosba az összeszerelő üzembe. A makett ugyanannak a számomra ismeretlen japán Otaki cégnek a terméke, mint a nemrég beszerzett Galaxy-m, de a Revell ezt is átvette a nyolcvanas években, és a saját termékeként forgalmazta. Az én példányom is így juthatott Magyarországra talán egy nyolcvanas évekbeli bécsi bevásárló portya során erre bizonyíték a magyar árcímke alól elő kerülő 345 Schilling-es? régi címke és ez már tényleg történelem. Hatalmas szerencsém volt, míg a Galaxy-hoz hosszas egyeztetés után internetes rendelés útján jutottam hozzá, addig a Guppy csak úgy magában „vigyorgott” rám egy pesti makettbolt bizományos polcáról kevesebb, mint ötezer forintért. A készlet összesen alig ötven alkatrészből áll belső teret ebben se keressünk, pedig érdekes lenne egy nyitott orrú gépet elkészíteni, amint az 1/144-es Airbus szárnyakkal „pakolják”. Ez is, mint Galaxy vésett panelvonalas külseje alapján nekem megfelel, Airbus matricákat adtak hozzá. Régebbi példányok érdekesebb festéssel is készültek, bár azok némileg különböztek az én példányomtól, ezt a verziót, még NASA festésével lehetne elkészíteni (nemzetközi űrállomás alkatrészeit szállítják vele) ez is egy az Airbus által üzemeltett gép volt amit, az amik visszavásároltak. Na ennyi jöjjenek a képek…
tégé 199552 2005. december 18. 19:32
Válasz erre
Kalóz!
Köszönöm, hát azért egy öltözőtől többre számítottam!:( A rövidítésben igazad lehet, mert a TECS nagyobb betűkkel van írva. Mindegy nekem így is érték, van rajta egy piros ceruzával szépen megrajzolt Szuhoj embléma!
tégé
Kalóz 199551 2005. december 18. 17:45
Válasz erre
Az Akadémia átírási szabályaival fő testrészem is tele van! Főleg, amit az orosszal művelnek időnként, de az újabb kínai sem kutya!
Aki beszél egy nyelvet (jól-rosszul), annak biztos bántja a szemét, amit magyarban művelünk szerencsétlennel. Főleg, amikor az adott nyelv használói is eltérően ejtik bizonyos esetekben. Az átmeneti hangokról meg ne is beszéljünk. Mi a fenének nem volt jó a betű szerinti átírás? Az biztosan pontos, legfeljebb 1-2 betűvel lehet gond (pl: jeri, amit ü-nek írtak, de nem az!)
Az egyik gyöngyszem az Orel - Arjol átírás!

A Charkow - Harkov, Zhukoff-Zsukov és hasonló átírások (magyarban) az én vérnyomásomat is emelgetik ...
Kalóz 199550 2005. december 18. 17:37
Válasz erre
tégé!

A "razgyeválka" öltözöt jelent. A "tecs" (lágyjellel a végén, ami itt hiányzik) folyást, szivárgást, áramlást jelent. A tecs alak elvileg többesszám birtokos eset, de ebben az összetételben nemigazán tudom értelmezni, viszont lehet valaminek a tövidítése is (az oroszok szinte mindent rövidítettek, ami persze idegennek követhetetlen volt.) Pl: Tehnyicseszko- ... csasztyej - azaz technikai egységek (öltözője).

A Jak-28 hajtómű-burkolat felirata: Vigyázat - Levegőbeömlő nyílás!
Miggyuri 199549 2005. december 18. 12:44
Válasz erre
Ok, de semmiképp sem ribjáti!
Egyébként az Akadémia helyesírási szótára úgy rendelkezik, hogy a nem latin betüvel írt szövegeket kiejtés szerint kell írni. Pedig ha helyesen ejtik az orosz hangsúly hosszít.:)
Istemen, szegény Hajzer Lajos! Ő tanította az orosz fonetikát a fősulin.
Ami nagy gond, hogy rengeteg helyen lustaságból, vagy divatból(?) átveszik az abszolut tökéletlen angol átírást. Így lesz Charkow a jól kimondható Harkov-bólZhukoff a Zsukovból stb...
Miggyuri
Tibcsi 199548 2005. december 18. 11:39
Válasz erre
Az opaszno kb. azt jelenti "Vigyázz, veszély". Ezt is csak onnan tudom, hogy ez van felfestve az orosz helikopterek faroklégcsavarja mellé. :)
tégé 199547 2005. december 18. 10:14
Válasz erre
Kalóz!
Lefordítanád ezeket nekem? Az elsőt a debreceni kat. reptér egyik nagycsarnokának belső ajtajáról szedtem le anno.
"razgyevalka tecs"
Ez pedig a Jak-28 hajtómű burkolatán van.
"vozduho
opaszno
zabornyik"
tégé
Kalóz 199546 2005. december 18. 09:45
Válasz erre
élegyünk = legyünk

A kódok pedig cirill betűket rejtenek. (Mekett! gond van a betűkészletekkel!!! Már másnál sem jött be minden! :lol)
Kalóz 199545 2005. december 18. 09:43
Válasz erre
Namármost hogy pontosak élegyünk:

Дорогие Ребята!

Betű szerint: Dorogije Rebjáta - vagy kiejtés szerint: Daragije Ribjata
Tibcsi(R) 199544 2005. december 18. 08:05
Válasz erre
Miggyuri 199543 2005. december 18. 07:56
Válasz erre
Tibcsi(R)!
Az a daragije inkább ribjáta, nem?
Hajrá Fodi!
Bombraider 199542 2005. december 17. 19:18
Válasz erre
Asszem valaki nagyon beteg...:D
Grat,szép lesz!
Fodi 199541 2005. december 17. 18:20
Válasz erre
180_8043.JPG méret: 184.8 KB
Készül a Frog 1:72-es Miles Magister, most a kabinnal vacakolok.
Kalóz 199540 2005. február 14. 11:07
Válasz erre
Nekem az alábbiak vannak meg:
Mil Mi-2 М.з. Юнний Техник
Mil Mi-8 М.з. Кругозор
Az М.з. moszkvai üzemet jelent.

Tibcsi(R) 199539 2005. február 14. 10:28
Válasz erre
Sziasztok,

Nemrég vettem Gsolo-tól két őskővületet: Mikro72 Jak-1M és egy Krugozor Mi-2.

Mindkét makett nekem is megvolt gyerekkoromban. A Jak-ra emlékeztem, hogy milyen, de a Mi-2-es valahogy szebb volt az emlékeimben... :)

A Mi-2-es egyébként eredeti "Szbornaja mogyel", méretaránya 1:50. Kinyitottam az összeállítási rajzát és rögtön 1976-ban éreztem magam; mindjárt az első mondat megérintett: "Daragíje ribjáti!"

Érzitek az ősi idők lehelletét? :)

Mivel magyar katonainak tervezem megépíteni, előkaptam egy rajzot. Meglepő módon a legkomolyabb hibája az elöl lévő alsó ablakok túlságosan kis mérete. Ezt kiigazítani nem nagy meló, de beüvegezni annál inkább. Bónusz feladat a belső tér teljes megépítése, mert az úgy ahogy van, nem létezik a maketten... szóval nagy meccs lesz ebből rendes makettet faragni.

Majd a "Veterán Makettezők Emlékverseny"-én bemutatom... :-))

Üdv: Tibcsi(R)
Miggyuri 199538 2004. december 26. 19:04
Válasz erre
Kalóz!
Sajna nekem ennyi nem maradt meg. A MiG-14, Az iskra és a P-11C van meg. A többi vagy nem volt meg vagy az idők folyamán elpusztult.:(
Miggyuri
Kalóz 199537 2004. december 26. 18:55
Válasz erre
Miggyuri!
Néhány makett a COOPEXIM gyártmányaiból:
Saunders Roe S-R 53
MiG MiG-15
SI TS-11 Iskra
PZL PZL P.11 C
PZL PZL 23 A Karas
PZL PZL-37 A/B Los
Legalább is nekem ezek vannak meg. A Saundersről egy kisebb cikket olvashatsz is itt a Makettinfon.
Üdv: Kalóz
Miggyuri 199536 2004. december 23. 19:04
Válasz erre
A Los nekem is megvan, mind a két változata, itt a polcon. Jó kis gép!
Meg a TS-11 Iskra is. Az most a Kopro gyártmányai közt van.
Miggyuri
Kalóz 199535 2004. december 23. 17:20
Válasz erre
Nekem most sikerült szerezni egy PZL-37 A/B LOS-t. AZ sem sokkal fiatalabb, amikor árulták elmulasztottam, most vagy 25 év múlva összejött. Egyébként ez a MiG-15 volt az első makettem a 60-as évek közepén.
Üdv: Kálóz
Miggyuri 199534 2004. december 22. 19:59
Válasz erre
Kezembe került két ős! Plasticart Szu-7 és a ZTS-Plastyk MiG-15-e.
Szép emlékeket ébresztett. :)
Miggyuri
Tibcsi(R) 199533 2004. október 20. 07:41
Válasz erre
Kalóz,

időhiány esete forgott fent, egyelőre csak gondolatban készültem a cikkre... :(
Legfeljebb majd írok egy Mk.II. változatot a Ti cikketek után... :)

Üdv: Tibcsi(R)
Kalóz 199532 2004. október 19. 20:30
Válasz erre
Tibcsi!
A 40-es hozzászólásban említettél egy future cikket. Van-e fejlemény, mert Mekettel nekünk lenne néhány ötletünk.
Üdv: Kalóz
Mekett 199531 2004. október 15. 08:24
Válasz erre
Kalóz!

Nem tudom, melyik hozzászólásra gondoltál, de a Mi-4-nek is van deszanttere.
A lista érdekelne :)

Kösz!
Mekett
Kalóz 199530 2004. október 15. 08:14
Válasz erre
Tibcsi, Mekett!

Az a Mi-4es nem Mi-6 volt? A négyesnek tudomásom szerint nics desszanttere, és a méret is nagynak tűnik. Egyébként a Mi-6-ot újra kiadták, mint több Plasticar makettet, persze jó drágán. Ja, és a méretaránya 1:100.

H. Balázs!

Az Ogonyok modell valószínű méretaránya 1:50, a szovjetek azt a méretarányt favotizálták, akárcsak a harcjárműveknél, vagy a Smer a repülőgépeinél.

Üdv: Kalóz
Kalóz 199529 2004. október 15. 08:04
Válasz erre
Miggyuri!
Én is a MiG-15-tel kezdtem, és a további sorrend is stimmel.
Bocs, hogy ilyen későn reagálok, de most olvastam végig a topicot.
Üdv: Kalóz
Kalóz 199528 2004. október 15. 07:55
Válasz erre
Mekett!

Csak info-ként: szovjetek elég sok szerszámot átvettek (hajómakettek a Hellertől, harckocsik a csehektől, repgépek a Frogtól stb.), ezek közé tartozik a Lynx is, természetesen NEM szovjet alkalmazásként, főleg, mert matricát azt nem adtak hozzá (angolt sem, de nem is baj, mert amihez adtak, az sem használható), a papírdobozos Donyeck-es készletben legalább is nem volt. Ha érdekel, küldhetek listát (egy gépelt oldal), u.i. itt a keleti határszélen a 90-es évek elején rengeteget hoztak be a piacra ukránból, 50-150 Ft között, és alkudni is lehetett.

Üdv: Kalóz
Tibcsi(R) 199527 2004. szeptember 7. 10:24
Válasz erre
Mekett,

Hogy Novo-e, vagy sem, nem tudom. Nem Novo dobozban volt, csak egy "szbornaja mogyel" stílusú egyszerű papírdobozban. A gyártó neve nem derült ki róla, vagy legalábbis nem volt egyértelmű... talán Ogonyok.

De jó kis makett volt, mert a tengerészeti futóműves és az Army csúszótalpas verziót is meg lehet építeni belőle. de matrica nuku... :(

Mekett 199526 2004. szeptember 6. 15:30
Válasz erre
Szovjet Lynx makett?? Novo?
Miggyuri 199525 2004. szeptember 6. 14:58
Válasz erre
Igaz, volt egyfajta kabintető, meg egy Lenin-szoborhoz hasonló mellszobot, mint pilóta.
Tibcsi(R) 199524 2004. szeptember 6. 10:26
Válasz erre
Miggyuri,

Öööö...izé... a Tu-2 nem úgy volt befalazva, mint az a bizonyos Mi-4-es... A Tu-2-ben legalább az ablakot átlátszó anyagból adták és csak az alatt volt falazat.

A Mi-4-esnél az ablak is átlátszatlan anyagból volt, egybeöntve a törzzsel...

Más:

Tegnap pakolásztam a régi makettdobozaimat és a kezembe került néhány rég elfeledett szovjet makett: Lynx helikopter, Hawker Hunter és egy P-47D... emlékszem, a főiskolán egyik évfolyamtársam ebből a szörnyűséges P-47-esből olyan klassz kis "Jug"-ot faragott, hogy ihaj... :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.