/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.
tsaba 204217 2007. január 24. 18:28
Válasz erre
Szia
Pont ma kaptam meg a Bonhard-Sárhidai-Winkler - A Magyar királyi honvédség fegyverzete c. könyvet, megnézem mi van benne róla.

Tsaba
Szaka 204216 2007. január 24. 18:11
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs valakinek véletlenül 39M Csaba páncélautó futóművéhez valami használható anyaga? A komplett tervdokumentáció elég is lenne:)) De a viccet félretéve ha van valamitek légyszíves küldjétek el.
Köszi Szaka
Paplan 204215 2007. január 24. 17:08
Válasz erre
Sziasztok! Még egyszer köszönöm a tanácsokat! Szerencsére megoldottam a problémát. Valóban a festéktartályban lévő megszakadt cső volt az oka mindennek... Egy kisállat kereskedés akvarisztikáján találtam vezetéket, ellenben nagyob az átmérőja, mint az eredetinek, így ideiglenes megoldásként ráhúztam a megszakadt csőre. Most már működik. Remélem, hogy ez a kényszermegoldás, nem veszi vissza nagyon a pisztoly teljesítményét. :-)
Akos 204214 2007. január 24. 15:59
Válasz erre
Matróz!
Számold ki, 0,75l tartály 8 barral, ez 6 liter levegő. A pisztoly ennyit 1 perc alatt enged ki. Ha ez neked elég...
MATROZ 204213 2007. január 24. 15:27
Válasz erre
Én már csak arra lennék kiváncsi,hogy egy ilyen sűritettlevegős palack elég-e egy 72-es AWACS-hoz?Mik a tapasztalatok?De azért több mint valószinű,hogy megfelezem azt a jó méteres csövet.
warbirds 204212 2007. január 24. 14:01
Válasz erre
A cső mindenképpen kell a tartályba, hiszen azon keresztül szívja fel a festéket. Időközben eszembe jutott, hogy egy üres pumpás dezodorban is hasonló átmérőjű cső van, onnan is szerezhetsz pótalkatrészt.
Bendeguz 204211 2007. január 24. 13:05
Válasz erre
ém sem tapasztaltam nyomáscsökkenést, amikor a nyáron ki voltam tiltva a műhelyből és az udvaron kellet fújnom egy 5 méteres hosszabbító segítségével, bár nekünk egy 80 literes légtartályú, 380 V-os festo cuccokkal ellátott kompink van:DDD
notarius 204210 2007. január 24. 12:58
Válasz erre
Nekem vagy 5 méteres a cső, és nincs számottevő nyomásesés.
Paplan 204209 2007. január 24. 12:51
Válasz erre
Amúgy köszi!
Paplan 204208 2007. január 24. 12:51
Válasz erre
Igen, pontosan függőleges irányban van megszakadva. Tehát a cső az feltétlen szükséges a tartályba... A ,,légvezeték" kb 1,5 m, lemértem. Ebből akkor nem vágok le.
warbirds 204206 2007. január 24. 12:33
Válasz erre
Hogy' érted, hogy függőleges irányban van megszakadva a tartályban lévő cső? Hosszában kettétört az egyik oldalán? Akkor sztem ez lesz a bibi. Keress egy hasonló átmérőjűt (akvarisztikai szakboltok vagy autós boltok) és cseréld ki. Sztem a törésnél/szakadásnál "falsot kap" és ezért nem tudja felszívni a festéket. Vagy tényleg a tartó és a pisztoly találkozása "szelel"... warbirds
notarius 204204 2007. január 24. 11:52
Válasz erre
Hickory 204203 2007. január 24. 11:47
Válasz erre
Jé,ilyen pisztolyom van nekem is!
Mivel kezdő vagyok a légfestés terén,kezdetnek szerintem jó,nekem semmi gondom nem volt vele.De egy kompresszor jó lenne...
Paplan 204202 2007. január 24. 11:45
Válasz erre
0000138CRM_B.jpg méret: 11.8 KB
Köszi, megpróbálom hasznosítani a segítségeteket! A tartály tetején lévő lyukat nem tömítettem el. A cső nekem is max 1 m. Ellenben a festéktartóban lévő cső az alján függőleges irányban meg van szakadva, egyébként nem ér le teljesen a tartály aljára és ferdére van vágva. A festék a tűig sajnos el sem jut, szóval az nem akaszthatja meg az áramlást...
Keri 204201 2007. január 24. 11:37
Válasz erre
Doki,mi lenne ha egyszer nem kötnél bele valamibe,amit írok?
A "nyomás nem vész el",erre írtam a reagálást.Először 5méteres csővel használtam a pisztolyom,és ott érezhető volt a veszteség,és az egyenetlenül jövő levegő.Nemtom,milyen hosszú csövet használt a kérdező,de ezért írtam,hogy minél rövidebben,mert nálam rossz volt a hosszúval.
notarius 204199 2007. január 24. 11:10
Válasz erre
Milyen pisztoly az, amihez 8 bar kell?
Zebi 204198 2007. január 24. 10:59
Válasz erre
Igen, van ilyen áramlási veszteség, de...
Ami levegő bement a csövön, az továbbra is kijön, legfeljebb lassabban.
MATROZ 204197 2007. január 24. 10:52
Válasz erre
A 8bar sztem mindig csak kevesebb.Az nem egyenletes ,állandó mint egy kompresszor esetében!
KeyPi 204196 2007. január 24. 09:50
Válasz erre
Paplan,
tömítsd el rendesen az alsó tartály és a pisztoly találkozását. A köpködéssel nem nagyon fogsz tudni mit kezdeni, ehhez már nyomásszabályozó kellene.
Üdv. KeyPi
barackdr 204195 2007. január 24. 09:40
Válasz erre
Keri!

De egy kb 8 bar-os Revell palacknál te sem gondolhatod komolyan, hogy 1 m csőben esik le a nyomás annyira, hogy ne szívja ki a festéket :)
Keri 204194 2007. január 24. 08:48
Válasz erre
Úgy tudom,van áramlási veszteség,cső belső falán létrejövő határréteg,ami csökkenti a levegő sebességét(a nyomást).És minél hosszabb az a cső,annál nagyobb ez a veszteség.Tehát érdemes minél rövidebb csövet beiktatni a pisztoly és a palack közé.
Keri
Zebi 204193 2007. január 24. 08:33
Válasz erre
A nyomás nem vész el. Ami egyik felén bemegy, az a másikon ki is fog jönni.
MATROZ 204192 2007. január 24. 08:26
Válasz erre
Hello,nekem ugyanez a gondom mint Paplannak.Nemtom jó ötlet-e de eszembe jutott hogy felére vágom a levegőt szállitó csövet mert van kb 1m hossza hogy talán a nyomásnak csak a töredéke jut el a szórópisztolyig.Ötlet?
warbirds 204191 2007. január 24. 07:36
Válasz erre
Paplan! Az nem lehet, hogy a cső, ami benyúlik a tartályba túl hosszú? Mert ha nagyon a tratály aljára ér , akkor sem tudja rendesen felszívnin a festéket. Ha egyenes az alja, javaslom vágd le ferdére, talán ez is segít. Üdv! warbirds
tray 204190 2007. január 24. 00:57
Válasz erre
Ja még annyit, nem kell percekig engedni, hogy felvegye a festéket. Ha jól működik, 5 másodpercen belül megy a cucc.
tray 204189 2007. január 24. 00:55
Válasz erre
Paplan!
Nyugodtan kísérletezz tiszta vízzel, olcsóbb, mint a festék.
Azt semmiképpen sem tanácsolom, hogy felfordítsd a cuccot.
A gyorsan áramló levegőnek alacsonyabb a nyomása, ezért az valóban felszippantja a festéket.
Két dolog jutott eszembe: a tű nincs eléggé "kicsavarva" a szelepből, ezért nincs szabad útja a festéknek, vagy van de túl szűk. Valahogy biztos lehet állítani, nézd meg.
A másik, hogy a festéktartályon (általában a fedelén) kell lenni egy lyuknak, ahol a kiürülő tartályba "beáramlik" a levegő. Használat közben ne takard el.
A harmadik tippem :), hogy nem elég nagy a levegő nyomása. A flakonnál lévő szeleppel minimális mértékben lehet szabályozni.
stemi 204188 2007. január 23. 23:12
Válasz erre
Köszi a tippet:)
Ákos is ilyesmiről írt
Köszi, megpróbálom, bár sikerült kapnom eredeti kabintetőt, de megpróbálom mindenképp:)
Paplan 204187 2007. január 23. 22:58
Válasz erre
Sziasztok! Vettem egy szórópisztolyt. Van vele egy kis gáz, vagy én nemtom használni.. Alsó tartályos, olcsó kategóriás, revelles palackkal használom. Szval nem szórja a festéket. Mint olvastam egy cikkban a gáz és a festék közötti nyomáskülönbség során az előbbi ,,magába szippantja" a festéket... Ez nekem nem jön össze. A festék híg, a pisztollyal ninc semmi gond, a tű hibátlan, a szerkezet sehol nincs eltömődve. Mi a gond? Ha megfordítom a pisztolyt és a tartály felül van akkor vmit szór, de nem egyenletesen. A festékes tartályt töltsem fel fullra esetleg? Vagy a revelles palckkal van vmi? Esetleg percekig kellene engednem a levegőt, hogy szórja a festéket? Ez nagyon gáz.
ChevyG 204186 2007. január 23. 21:50
Válasz erre
írd be a gugliba: emule

töltsd le, 1xü használni. szint magyar nyelvü irodalmat nehéz találni, viszont rengeteg anyagot vlehet lehúzni! (én hajó és IIvh-s repcsi kategóriában 25 Gb- fölött járok...

Üdv: Chevy
marci 204185 2007. január 23. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki segíteni hogy hinnan tudok letölteni könyveket harcjárműröl ill repülőkröl.Jó lenne a magyar lenne mert nem beszélek angolul.

Köszi marci
Zebi 204184 2007. január 23. 20:48
Válasz erre
Köszi mindenkinek.
Én is keresgettem, és egy fórumon arra találtam utalást, hogy a dudor valamikor 45-ben jelent csak meg. Az a gép, amit én akarok csinálni 44 közepén épült, tehát valószínűleg dudor nélküli.

Az I-V szárnyán volt dudor, de azon nem csepp, hanem még a régi félhold alakú :-)

A ma is repülő gépek nem igazán mérvadóak, mert azokon gyakran szárnyat, kipufogót, meg ezt-azt lecseréltek.
notarius 204183 2007. január 23. 20:09
Válasz erre
Innentől nincs egyértelmű válasz. :)

A hasegawa 1/48-as szárnya is dudoros.
Vadász 204182 2007. január 23. 19:04
Válasz erre
Zebi!
Átnéztem néhány képet.

Az eredeti képeken nem látszik a dudor, ill. értékelhetetlen a kép (nem látszik biztosan hogy van).
A most is használt gépeken viszont látszik a dudor, legalábbis a képek többségén.

Lehet, hogy ez egy átmeneti széria volt, gyártottak ilyet is, olyat is.

Az biztos, hogy a korai Mk.I-V szériákon volt dudor.

Az általam ismert rajzok töbsége is dudor nélküli.

Vadász
Vadász 204181 2007. január 23. 18:58
Válasz erre
Miért tünik el a hozzászólásom az elküldés után??

Vadász
Kalóz 204180 2007. január 23. 18:40
Válasz erre
SpitIX4.jpg méret: 88.1 KB
SpitIX5.jpg méret: 68.2 KB
SpitIX6.jpg méret: 131.5 KB
Na, átnézve több könyvet: valóban van kerékdudor egyes szárnyakon, azonban az IXC változatok rajzain ilyen nem jeleznek, tehát a dudoros szárny csak későbbi változatokon jelent (?) meg (egyes IXE változatokon pl. van, másokon nincs, szóval eléggé nem egyszerű a kép).
Kalóz 204179 2007. január 23. 18:17
Válasz erre
SpitIX2.jpg méret: 110.3 KB
SpitIX3.jpg méret: 184.4 KB
Na, akkor egy kis mődosítás
Kalóz 204178 2007. január 23. 18:03
Válasz erre
Notarius!
Nem olyan jó a szemem, mert kerékdudort én sem látok, mindössze a két merevítés van az ágyúdudor és a törzs között. Pedig ez is IX-es, LF változat. A KP makettjén sincs kerékdudor, sőt a Kopro IXC változatán se, pedig az ágyúdudort ott külön alkatrészként adják. A Makettstúdió Spit füzete sem említi, ill. nem közöl olyan rajzot, amin lenne. Igaz, ezek nem teljesen autentikus anyagok, ezért még átnézek néhány Spit füzetet az archívumban.Ha találok, valamit, közzéteszem (én is építek néhány Spit-változatot, így érdekel a dolog).
Kalóz
notarius 204175 2007. január 23. 17:15
Válasz erre
Jó a szemed, mert én nem látom ezen a képen, csak az ágyú dudorját. :)
Egyébként a IX-es szárnyán a kerék miatt van dudor, nagyjából az ágyúk és a törzs közötti távolság 1/3-2/3 arányában. Csepp alakú.
Kalóz 204174 2007. január 23. 17:06
Válasz erre
SpitLF1.jpg méret: 128.5 KB
Ez ugyan egy LF, de valami azért látszik rajta.
Hickory 204173 2007. január 23. 16:28
Válasz erre
Nem tudok erről semmit.Nézz meg jó sok rajzot,hátha segítenek!
Zebi 204172 2007. január 23. 15:15
Válasz erre
Nem az ágyúknál, az ok. A futóakna fölött nem teljesen világos. Valami olyat olvastam, hogy valamikor megváltoztatták a futómű geometriáját, a kerék más szögben ült a tengelyen, és csak úgy fért el a szárnyban, hogy egy csepp alakú dudort tettek oda.
Amit nem tudok, hogy a IXC is érintett volt, vagy sem.
Hickory 204171 2007. január 23. 14:19
Válasz erre
Voltak,a 20mm-es gépágyúk csak így fértek bele a szárnyba.Azoknál a változatoknál,ahol nehézfegyverzet is van,tehát B és C szárnyakkal rendelkezik,megfigyelhetőek a dudorok.Ha jól tudom,rég foglalkoztam már a spittel...
Zebi 204170 2007. január 23. 14:12
Válasz erre
Valaki meg tudja mondani, hogy a Spitfire Mk.IXc-n (tehát C szárny) a futóakna fölött voltak-e dudorok? Esetleg néhány gépen voltak, a többin meg nem?
Kalóz 204169 2007. január 23. 07:21
Válasz erre
Na, akkor megint jövök a mániámmal: Nebuló folyékony átlátszó, vízzel hígítható (nem kell, de a felesleg letakarításánál jól jön ez a tulajdonsága), nem drága papírragasztó, ami ráadásul minden írószerrel foglalkozó boltban megtalálható.
Helyettesíti a fényes lakkot és a matrica leázott enyvrétegét.
Ecsettel felkenni a matrica helyére, rá a mátricát, rásimítani és várni, amíg megszárad. A felesleges nyomok nedves zsepivel eltüntethetők.
Nem helyettesíti minden esetben a matrica lágyítót/feszítőt, de az esetek többségében jó eredményt produkál. Egyet nem tud: az anyagában buborékos matricák (Italerinél sűrűn előfordul, de lehet más gyártónál is) becsillogását eltüntetni. igaz, az mással sem sikerül :-).
Az utólagos lakkozás ettől független dolog, és több előnye is van, érdemes alkalmazni.
Zoli 204168 2007. január 22. 22:17
Válasz erre
Szia!
Még arra figyelj, hogy a felületre sok vizet rakj, mert némelyik azonnal leragad és ha korrigálni kell, akkor könnyen szakadhat a vékonyabb! Ja és a papírról ne szedd le a matricát, hanem húzd át a makettre! Így nem fog összegyűrődni, meg a ragasztót se taperolod le róla. Még annyit, hogy igyekezz az alakzatok legszélénél egyesével kivágni a jelzéseket, mert az általában látszódni szokott, főleg a vastagabb matricáknál (pl japánoknál)!
z
NAO 204167 2007. január 22. 21:26
Válasz erre
Köszi a tippeket a matricázásra.
Mpower 204166 2007. január 22. 21:20
Válasz erre
Jókor írjátok én meg a hétvégén vertem a fejem a falba ugyanezen okok miatt.
lucky 204165 2007. január 22. 20:41
Válasz erre
De ha matt felületre matricázol akkor a beszorult levegő miatt marha ronda lesz a matrica!Ráadásul nem is biztos, h megragad.
Sajnos ezt a hibát elkövettem a TYPE 89-nél...:(
Kalóz 204164 2007. január 22. 20:37
Válasz erre
Egyes matt lakkok (Humbrol, Revell) felszedhetik a friss matricát (1-2 hétig minimum!).
A fényes lakk nem csak a felület minősége miatt szükséges, védi és rögzíti is a matricát! Mellesleg az Italeri matricák többsége matt!!! felületű.
Kalóz
lucky 204163 2007. január 22. 20:28
Válasz erre
A maketthez mellékelt matricalaról kivágod a kívánt mintát.Az összeéllítási útmutatóban van kép a festésről, ott vannak a matrica elhelyezéi rajzok is.Sokszor számokkal lehet azonosítani a jeleket.A kivágást óvatosan végezd ,ne sérüljön a többi minta!Nem kell pontosan vágni csak úgy nagyjából.
Egy kisebb edénybe langyos vizet teszel.Ebbe belerakod a kivágott matricát.Megvárod míg kiegyenesedik a papír.Ekkor egy csipesszel kiveszed a vízből, és vársz pár percet,míg a matricát el tudod mozdítani a papíron.Ekkor a festett makettre felrakható.
A festésnek száraznak kell lennie! Matt festéknél fényes lakk jó hatású matricázás előtt.(Matrica után meg jöhet a matt lakk). Fényes v félfényes festéknél nem feltétlenül kell a lakk.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.